/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
G400CDI 506621 2011. március 27. 23:57
Válasz erre
Azt nem hinném, hogy újakat vesznek, mert a gépjármű tender értelmében terepjárókat csak Rábákat, MAN-okat meg Unimogokat vehetnek, de várjuk ki a végét.
Amúgy az Uralokra egy rossz szavam nincs.
Jimbow 506620 2011. március 27. 23:44
Válasz erre
Szia!

Ural, de nem tudok részleteket. Az is lehet, hogy vadonat újak lesznek. Nem hinném, hogy a meglévőket páncéloznák, bár szerintem nem rossz gépek azok.

Üdv!
G400CDI 506619 2011. március 27. 23:39
Válasz erre
Uralok? Azok meg hogy?
Nem lehet, hogy Rábák?
Bár azok után, hogy az önjáró tüzérségről áttértünk a vontatottra, meg hasonlók, már nem lepődök meg rajta.
Kicsit arra emlékeztet, ahogy a horvátok kezdték anno a háborút. Nem voltak fegyvereik, ezért teherautókat páncéloztak, meg mezőgazdasági gépekről bombáztak. Lassan mi is ide jutunk.
Jimbow 506618 2011. március 27. 22:20
Válasz erre
Sziasztok!

ZIL-157 (sima platós) alváz képeket keresek, a kábelezés pótlására. Esetleg a motor is érdekelni.

Köszi!

Ja és olyan - meg nem erősített - hírek ütötték meg a fülemet, hogy a jövőben páncélozott Uralok szolgálnak majd kis hazánkban.

Üdv!
G400CDI 506617 2011. március 27. 21:35
Válasz erre
Rába magazin:
"Megjegyzendô, hogy H-s családon belül létre tudtunk
hozni olyan védett kivitelû jármûtípust,
amire nagy szükség van ott, ahol a magyar katonák
életveszélyben vannak. Az elsô példányokat
leszállítottuk tavaly. Ilyen típusú terepjárók
gyártásával kezdôdik 2011, s bízom abban,
hogy a katonai program úgy megy tovább, ahogy
eddig” – fejtette ki az igazgató."
romeo 506616 2011. március 25. 20:57
Válasz erre
MAz,Törzsbusz,G400CDI -köszönöm a felvilágosítást!
törzsbusz 506615 2011. március 25. 20:38
Válasz erre
S2000
S2000

Azt gondolom a katonai változat típusjelölése maradt,tehát nem Zetros néven fut, hanem Mercedes S2000
törzsbusz 506614 2011. március 25. 20:34
Válasz erre
Ja tényleg! Ez így történt. Ha nem lett volna soron következő C+D maradt volna merci Németországban. Így egy kicsit átkeresztelkedett.
törzsbusz 506613 2011. március 25. 20:32
Válasz erre
Próbálkozás. Nem műszaki, üzleti. A típust a Gépjármű Programiroda húzta le. A legfőbb szakmai indok a plató padlómagassága volt. Üzleti kompromisszum volt, ki milyen járműkategóriában tud érvényesülni a Magyarországi beszerzésekben. A legmegfelelőbb volt a RÁBA H-sorozata és magával húzta G-s merciket a beszerzésbe. Így fedtek le két járműkategóriát.A RÁBA meg elvérzett volna MAN nélkül. A H-sorozat fejlesztése a '80-as évek közepén kezdődött. A '90-és '95 közötti beszerzésű H-sok már ki is lettek szórva.
G400CDI 506612 2011. március 25. 19:15
Válasz erre
Annak idején még Mercedes S2000 vagy milyen néven futott. Nagyjából azután mutatták be nem sokkal, hogy a Rába megnyerte a gépjárműtendert. Nekem a C+D-n azt nyilatkozták, hogy gyakorlatilag választaniuk kellett, hogy a saját maguk által kifejlesztett járműcsaládot kezdik el gyártani, vagy azt feladják teljes egészében az S2000-ért. (Valahol még meg is van a prospektusa.) Annyi előnye lett volna a dolognak, hogy szerintem exportra is gyártottunk volna (Brazíliát tervezték a másik gyártási helynek), viszont jóval kevesebb magyar részegységet tartalmazott volna az új jármű.
És valószínűleg önállóságunk is kevesebb lett volna a fejlesztéseket tekintve (bár ki tudja).
Maz 506611 2011. március 25. 18:52
Válasz erre
Azon kívül, hogy a három ágú csillag helyett felrakták rá a Rába logót?

Most már gyártja a Mercedes Zetros néven, a közös gyártásból meg tudtommal semmi sem lett. Fejlesztéshez sok közünk nem volt.

totalcar.hu/magazin/gumikacsa/2011/03/25/mercedes_apokalipszis_idejere/
romeo 506610 2011. március 25. 18:41
Válasz erre
RÁBA  ..
RÁBA ..

Üdv!

Erről a RÁBA prototípusról mit lehet tudni?
Köszönöm!
Freddy 506609 2011. március 25. 15:46
Válasz erre
Ja, akkor csak én vagyok ilyen antihumor-kedvemben:)
romeo 506608 2011. március 25. 15:31
Válasz erre
Freddy 506607 2011. március 25. 15:20
Válasz erre
...vagy egy harmadik:
3) A bemutatott változat a sima szállító, aminek a platóján nem utaznak emberek, csak áru, azt nem kell védeni. A csapatszállítóról nincsen még kép, mert azt csak tervezik, a bejelentés csak a fejlesztés elkezdéséről szólt.
romeo 506605 2011. március 25. 15:10
Válasz erre
Két dolog lehetségés:
1)a ponyva alatt páncéllemezek vannak - a ponyva csak álcázás-ellenség megtévesztése
2) a platón helyet foglaló lövészeken golyóálló mellény és kevlár sisak lesz, ezért nincs szükség a plató páncélozására :)))
romeo 506604 2011. március 25. 14:03
Válasz erre
PINZGAUER-VECTOR
PINZGAUER-VECTOR
RENAULT
RENAULT
LEYLAND
LEYLAND
RHEIMETAL-MAN
RHEIMETAL-MAN
URAL
URAL
URAL (1)
URAL (1)
MERCEDES BENZ 6x6
MERCEDES BENZ 6x6
UNIMOG-5000
UNIMOG-5000
MOWAG  DURO
MOWAG DURO

Néhány külföldi példa a teherautóból kifejleszett páncélozott csapatszállítóra...
unicellular 506603 2011. március 25. 13:36
Válasz erre
"A páncélnak lövedék- és aknaállónak kell lennie. A szélvédő páncélüveg, szaknyelven átlátszó páncél lesz. A felépítménynek az autó alatt felrobbanó aknának is ellen kell állnia."
Ha csapatszállító, akkor gondolom, csapatokat szállít... nem kellene a "rakteret" is páncélozni?
Bocs, ha nagyon analfabéta a felvetés.
balaton 506602 2011. március 25. 12:54
Válasz erre
Ráhegesztenek a fülkére néhány akasztót és telerakják használ golyóállómellényekkel :D
Jó ötlet? Nem kérek érte pénzt :DDD
romeo 506601 2011. március 25. 11:17
Válasz erre
RÁBA H14 páncélozott
RÁBA H14 páncélozott

VÉGRE VAN FOTÓ IS!
A kutatás-fejlesztési program célja egy olyan technológia kidolgozása, amely segítségével a Rába H14-es teherautót új kompozit technológia kifejlesztésével védett csapatszállító járművé alakítsák át.
www.kisalfold.hu/gyori_hirek/pancelbol_lesz_meg_a_szelvedo_is/2210257/
upiupi 506600 2011. március 25. 10:50
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Ha jól látom a kép nevét ez 18 tonnás + erősebb motor, tehát nem egyezik a H14-gyel. Szvsz a H14 átalakítások nélkül nem is bírna el egy kellő védettséggel rendelkező vezetőfülkét.
Meg igazából nem is egy kategória a korábban tárgyalt gépekkel.
Maz 506599 2011. március 25. 08:40
Válasz erre
romeo 506598 2011. március 25. 08:15
Válasz erre
MAN_truck_HX_18330_4x4_Army_Recognition_Eurosatory_2008_001
MAN_truck_HX_18330_4x4_Army_Recognition_Eurosatory_2008_001

Nem lett volna eygszerűbb átvenni a már németek által kifejlesztett páncélozást?
A Rábá H14-re MAN fülkét szerelnek...
romeo 506597 2011. március 25. 07:56
Válasz erre
Jó hír:

A Világgazdaság arról is beszámolt, hogy a Rába Holding másik vállalata, a Rába Jármű Kft. pedig megkezdte a honvédség számára gyártott H14-es teherautókhoz a páncélozott felépítmény kifejlesztését.
forrás: www.fn.hu//cegek/20110325/megallapodott_raba/
mirazsmarci 506596 2011. március 23. 22:05
Válasz erre
Freddy 506595 2011. március 21. 23:05
Válasz erre
Láttam, egy hónappal azután, hogy megjött az MMK kétszer annyiba kerülő, gyengébb minőségű műgyantája:P
törzsbusz 506594 2011. március 21. 22:53
Válasz erre
dsc07031
dsc07031
gaz69-2
gaz69-2
gaz69-4
gaz69-4
gaz69-5
gaz69-5
gaz69-6
gaz69-6
IMG_7858
IMG_7858
IMG_7854
IMG_7854
IMG_7870
IMG_7870
IMG_7871
IMG_7871
IMG_7878
IMG_7878
IMG_7884
IMG_7884
IMG_7886
IMG_7886
IMG_7991
IMG_7991
IMG_7999
IMG_7999
IMG_8007
IMG_8007
Packung RS
Packung RS
Packung
Packung

Megtiszteltetés a rendszám választás, köszönjük!

És ezt láttad már? Nagyon szép 35-ös Gaz-69. Igyekszem beszerezni!
G400CDI 506593 2011. március 21. 22:17
Válasz erre
Ezt én is így látom. BTR-eket tekintve azért jobban állunk, mint harckocsikban, nem beszélve a(z elvileg) számos nagyjavításról és átalakításról (műszaki felderítő, sebesültszállító, stb.).
Egerészölyv 506592 2011. március 21. 20:03
Válasz erre
Sziasztok!

A Közlekedési Múzeum honlapján az szerepel, hogy április 4.-ig látható:

www.km.iif.hu/

Üdv:

Egerészölyv
törzsbusz 506591 2011. március 21. 18:53
Válasz erre
Meggyőződésem szerint egy jó darabig semmilyen ilyen fejlesztésről, beruházásról nem lesz szó.
törzsbusz 506590 2011. március 21. 18:45
Válasz erre
A Botond kiállításával kapcsolatosan elfelejtettem konkrétan megkérdezni,de Én 2 hétre emlékszem. Ennyit mondott a főmuzeológus. Aztán lehet hogy hónapok (?)
Elnar 506589 2011. március 21. 16:02
Válasz erre
Komolyan csak 2 hét! Pár napja még néhány hónap volt írva...
romeo 506588 2011. március 21. 15:37
Válasz erre
FUCHS-2
FUCHS-2
FUCHS-2 (5)
FUCHS-2 (5)
FUCHS-2 (4)
FUCHS-2 (4)
FUCHS-2 (3)
FUCHS-2 (3)
KMW BOXER
KMW BOXER
KMW BOXER (1)
KMW BOXER (1)
KMW BOXER IFV
KMW BOXER IFV

A Bundeswehrnek azért nem kell az összes FUCHS, mert csak egy részüket modernizálják FUCHS-2 változatra a többit pedig a BOXER fogja helyettesíteni.
A felesleges FUCHSoktól pedig szeretnének megszabadulni...
juge75 506587 2011. március 21. 11:10
Válasz erre
Az üzletet bonyolítóké pedig: Fux.
juge75 506586 2011. március 21. 11:09
Válasz erre
Atesz 506585 2011. március 21. 10:29
Válasz erre
Szia, beszerzési forrást tudnál mondani a könyvhöz?

Köszi:
Atesz
balaton 506584 2011. március 21. 10:08
Válasz erre
A nagy hátsóajtó mindenképp mellette szól. Én egyszer másztam be egy BTR-80-ba, a kiszállás minden volt csak gyors nem (190 centimmel), pedig málhamellény sem volt rajtam :DDD
Freddy 506583 2011. március 21. 08:48
Válasz erre
Köszönöm!
Van egy MMK-s GAZ-om, amit iylenre akarok, akkor HB2630-nál maradok.
romeo 506582 2011. március 21. 08:36
Válasz erre
Magánvélemény: Szerintem a BTR-80A, BTR-80 fegyverzete és terepjáró képessége jobb a FUCHS-nál, a FUCHS mellet megemlíteném, hogy a lövészraj a hátsó ajtón keresztül hagyja el a járművet, ami ellenséges tűz esestében bizonyos védelmet nyújt.
romeo 506581 2011. március 21. 08:24
Válasz erre
tpz_fuchs_2
tpz_fuchs_2

Üdv Törzsbusz!
Én nemrég olyasmit hallottam, hogy az NSzK felesleges FUCHS típusú járműveket kínál fel a honvédségnek. Ez hasonló lenne, mint 2002-ben a német gépjármű-csomag.
Hát nem is tudom, BTR-80A -BTR-80 vs FUCHS...
törzsbusz 506580 2011. március 20. 23:57
Válasz erre
A borítón raj kivitel látható a képen. A kép nem archív -bár nekünk igen - a mi kocsink amit mi fotóztunk. A rendszám csak a fotó kedvéért, nem autentikus mert HR nem volt a 69-en. Ma már replikázunk rendszámot az autentikusság kedvérét - tehát gyártunk az egykori eredetivel megegyezőt, majd ezen is cserélünk ami a HB -26-30 lesz.
Freddy 506579 2011. március 20. 23:52
Válasz erre
ebook_gaz69
ebook_gaz69

Köszönöm!
A könyvborítón látható GAZ parancsnokinak tűnik, jól látom?
törzsbusz 506578 2011. március 20. 23:35
Válasz erre
A rendeletet sok más egyéb rendelet "felülírja". A hazai iparérdek védelem prioritás még ha közhelynek számít akkor is. Meggyőződésem, hogy hiába a vészes kivonási dátum a BTR-ekre, az átmenet lassú lesz és ebben a rendszer semmit nem változott. Sőt - a sok évtizedes szocialista gyakorlattal ellentétben - mos igazából nincs mire igazából váltani, mint mondjuk bármilyen technika esetében az elmúlt időszakban, és tervezetten ment a váltás de lassan, minek eredményeképp a váltott és váltó típus évekig együtt volt rendszerben. Továbbá meggyőződésem, ha lesz páncélozott jármű váltás az ma sem lesz másképp mint ezelőtt. Pláne,hogy hjmű-ről van szó. Ebből a Currus szerintem nem maradhat ki, ha pedig nem, akkor mint egyetlen aki esetleg gyártás-technológiát alkalmazhat vagy tud alkalmazni, talán jogosult lesz, vagy lehet vmilyen licencre alkatrészgyártásra,összeszerelésre, sorozatgyártásra. Ez politikai döntés lesz és lehet ez volna logikus. Nem? És a KOMONDOR? Referencia nélküli magánkezdeményezés, amire nyert összeg jó esetben a tervrajzra nem elég. A mai gazdasági helyzetben lesz még erre forrás ilyen konstrukcióban? Lehet, de nem most és akkor megint csak terv és álom a 2016-os BTR váltás. Az információ a fejlesztésről nem véletlen volt, nem valamilyen kiszivárogtatás. A fejlesztő cég tagja a védelemipari szövetségnek, akinek a sajtósától származik az infó.
törzsbusz 506577 2011. március 20. 23:15
Válasz erre
HH   R_125 HÍR
HH R_125 HÍR
HM   tű bemérőgk
HM tű bemérőgk
HB általános
HB általános

A Gaz-69 gépkocsik M és AM - bár az orosz másképp kódolja, mindegy - tehát a raj illetve parancsnoki HB sorozatú volt a Magyar Néphadseregben. A hátsó rendszám e tekintetben megegyezett a polgári hátsó, téglalap alakú rendszámmal, amit középen a hátsó lenyíló ajtón helyeztek el. Egyéb rendeltetésű Gaz-69-ek hátsó rendszáma mint pl: DIM aknakereső HP, R-125 pki-rádióállomás HH, Gaz-69 T, TM,TMG tüzérségi bemérőkocsi, HM. Az utóbbiak hátsó rendszáma a majdnem kocka alakú tehergépkocsi rendszám, amit tettek balra a lámpa alá, és ugyanúgy középre is.
G400CDI 506575 2011. március 20. 22:30
Válasz erre
Szia!
Ebben igazad van, de tudomásom szerint a katonai beszerzéseknél meg még egy-két esetben ettől el lehet tekinteni. (Javítson ki valaki, ha tévednék.)
romeo 506574 2011. március 20. 22:08
Válasz erre
Üdv G400CDI!

A rendszeresítéssel kapcsolatban nagyobb mennyiségnél versenypályázatot kell kiírni (EU rendelet), így meglehet, hogy külföldi jármű fog győzni...
G400CDI 506573 2011. március 20. 22:07
Válasz erre
Az egyik cikkben ugyanis olyan elképesztően borzalmasan szigorúan titkosnak minősítették a projektet, hogy azt mondták, nem hozhatnak róla nyilvánosságra rajzot vagy képet. Ahhoz képest pár nappal később már látható volt a fórumokon.
Freddy 506572 2011. március 20. 22:06
Válasz erre
A képet szándékosan adták ki, a sajtóközleményhez.
Viszont:
GAZ-69-en hol volt a hátsó rendszám? Láttam olyat, hogy fektetett formátumú rendszám a hátsó lenyíló ajtó közepén, és olyat is, hogy négyzetes rendszám a bal oldalon (hátulról nézve), ami így a hátsó ajtó lenyitása után is látszik.
Volt ebben valami rendszer, vagy (fénykép híján) csak az alkotó fantázia szab gátat a végtelen lehetőségeknek?
G400CDI 506571 2011. március 20. 22:02
Válasz erre
Ez mondjuk várható volt. Azért egy ilyen jármű kifejlesztése nem két napig tart. Arra azért kíváncsi vagyok, hogy egyrészt hogyan fog sikerülni, másrészt lesz-e valóban rendszeresítve, és ha igen, hány példányban.
Mondjuk az is érdekelne, hogy a fényképet szándékosan szivárogtatták-e ki, vagy véletlenül került a nyilvánosság elé.
törzsbusz 506570 2011. március 20. 20:01
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.