<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Freddy | Adatlap | 506626 | 2011. március 28. 14:46 | ||
A BTR-152-est kihagytad a felsorolásból... A haditechnika időnként megfutja ugyanazokat a köröket:) Előzmény: (506604) romeo 2011. március 25. 14:03 | |||||
romeo | Adatlap | 506625 | 2011. március 28. 14:33 | ||
Üdv Törszbusz! Eltérést látok a plató oldalfalainál. A rajzon civil változat van? | |||||
romeo | Adatlap | 506624 | 2011. március 28. 14:32 | ||
Üdv Törzsbusz! Gondoltam, valakinek jól jönnek a méretek egy maketthez... | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506623 | 2011. március 28. 13:00 | ||
Üdv Romeo! De mihez is, vagy csak úgy? A jellegrajz nem azonos a képen szereplő típussal,bár ez nem is lényeges | |||||
romeo | Adatlap | 506622 | 2011. március 28. 11:06 | ||
G400CDI | Adatlap | 506621 | 2011. március 27. 23:57 | ||
Azt nem hinném, hogy újakat vesznek, mert a gépjármű tender értelmében terepjárókat csak Rábákat, MAN-okat meg Unimogokat vehetnek, de várjuk ki a végét. Amúgy az Uralokra egy rossz szavam nincs. | |||||
Jimbow | Adatlap | 506620 | 2011. március 27. 23:44 | ||
Szia! Ural, de nem tudok részleteket. Az is lehet, hogy vadonat újak lesznek. Nem hinném, hogy a meglévőket páncéloznák, bár szerintem nem rossz gépek azok. Üdv! | |||||
G400CDI | Adatlap | 506619 | 2011. március 27. 23:39 | ||
Uralok? Azok meg hogy? Nem lehet, hogy Rábák? Bár azok után, hogy az önjáró tüzérségről áttértünk a vontatottra, meg hasonlók, már nem lepődök meg rajta. Kicsit arra emlékeztet, ahogy a horvátok kezdték anno a háborút. Nem voltak fegyvereik, ezért teherautókat páncéloztak, meg mezőgazdasági gépekről bombáztak. Lassan mi is ide jutunk. | |||||
Jimbow | Adatlap | 506618 | 2011. március 27. 22:20 | ||
Sziasztok! ZIL-157 (sima platós) alváz képeket keresek, a kábelezés pótlására. Esetleg a motor is érdekelni. Köszi! Ja és olyan - meg nem erősített - hírek ütötték meg a fülemet, hogy a jövőben páncélozott Uralok szolgálnak majd kis hazánkban. Üdv! | |||||
G400CDI | Adatlap | 506617 | 2011. március 27. 21:35 | ||
Rába magazin: "Megjegyzendô, hogy H-s családon belül létre tudtunk hozni olyan védett kivitelû jármûtípust, amire nagy szükség van ott, ahol a magyar katonák életveszélyben vannak. Az elsô példányokat leszállítottuk tavaly. Ilyen típusú terepjárók gyártásával kezdôdik 2011, s bízom abban, hogy a katonai program úgy megy tovább, ahogy eddig” – fejtette ki az igazgató." | |||||
romeo | Adatlap | 506616 | 2011. március 25. 20:57 | ||
MAz,Törzsbusz,G400CDI -köszönöm a felvilágosítást! | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506615 | 2011. március 25. 20:38 | ||
Azt gondolom a katonai változat típusjelölése maradt,tehát nem Zetros néven fut, hanem Mercedes S2000 | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506614 | 2011. március 25. 20:34 | ||
Ja tényleg! Ez így történt. Ha nem lett volna soron következő C+D maradt volna merci Németországban. Így egy kicsit átkeresztelkedett. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506613 | 2011. március 25. 20:32 | ||
Próbálkozás. Nem műszaki, üzleti. A típust a Gépjármű Programiroda húzta le. A legfőbb szakmai indok a plató padlómagassága volt. Üzleti kompromisszum volt, ki milyen járműkategóriában tud érvényesülni a Magyarországi beszerzésekben. A legmegfelelőbb volt a RÁBA H-sorozata és magával húzta G-s merciket a beszerzésbe. Így fedtek le két járműkategóriát.A RÁBA meg elvérzett volna MAN nélkül. A H-sorozat fejlesztése a '80-as évek közepén kezdődött. A '90-és '95 közötti beszerzésű H-sok már ki is lettek szórva. | |||||
G400CDI | Adatlap | 506612 | 2011. március 25. 19:15 | ||
Annak idején még Mercedes S2000 vagy milyen néven futott. Nagyjából azután mutatták be nem sokkal, hogy a Rába megnyerte a gépjárműtendert. Nekem a C+D-n azt nyilatkozták, hogy gyakorlatilag választaniuk kellett, hogy a saját maguk által kifejlesztett járműcsaládot kezdik el gyártani, vagy azt feladják teljes egészében az S2000-ért. (Valahol még meg is van a prospektusa.) Annyi előnye lett volna a dolognak, hogy szerintem exportra is gyártottunk volna (Brazíliát tervezték a másik gyártási helynek), viszont jóval kevesebb magyar részegységet tartalmazott volna az új jármű. És valószínűleg önállóságunk is kevesebb lett volna a fejlesztéseket tekintve (bár ki tudja). | |||||
Maz | Adatlap | 506611 | 2011. március 25. 18:52 | ||
Azon kívül, hogy a három ágú csillag helyett felrakták rá a Rába logót? Most már gyártja a Mercedes Zetros néven, a közös gyártásból meg tudtommal semmi sem lett. Fejlesztéshez sok közünk nem volt. totalcar.hu/magazin/gumikacsa/2011/03/25/mercedes_apokalipszis_idejere/ | |||||
romeo | Adatlap | 506610 | 2011. március 25. 18:41 | ||
Freddy | Adatlap | 506609 | 2011. március 25. 15:46 | ||
Ja, akkor csak én vagyok ilyen antihumor-kedvemben:) | |||||
romeo | Adatlap | 506608 | 2011. március 25. 15:31 | ||
Tudom, csak vicceltem. | |||||
Freddy | Adatlap | 506607 | 2011. március 25. 15:20 | ||
...vagy egy harmadik: 3) A bemutatott változat a sima szállító, aminek a platóján nem utaznak emberek, csak áru, azt nem kell védeni. A csapatszállítóról nincsen még kép, mert azt csak tervezik, a bejelentés csak a fejlesztés elkezdéséről szólt. | |||||
romeo | Adatlap | 506605 | 2011. március 25. 15:10 | ||
Két dolog lehetségés: 1)a ponyva alatt páncéllemezek vannak - a ponyva csak álcázás-ellenség megtévesztése 2) a platón helyet foglaló lövészeken golyóálló mellény és kevlár sisak lesz, ezért nincs szükség a plató páncélozására :))) | |||||
romeo | Adatlap | 506604 | 2011. március 25. 14:03 | ||
unicellular | Adatlap | 506603 | 2011. március 25. 13:36 | ||
"A páncélnak lövedék- és aknaállónak kell lennie. A szélvédő páncélüveg, szaknyelven átlátszó páncél lesz. A felépítménynek az autó alatt felrobbanó aknának is ellen kell állnia." Ha csapatszállító, akkor gondolom, csapatokat szállít... nem kellene a "rakteret" is páncélozni? Bocs, ha nagyon analfabéta a felvetés. | |||||
balaton | Adatlap | 506602 | 2011. március 25. 12:54 | ||
Ráhegesztenek a fülkére néhány akasztót és telerakják használ golyóállómellényekkel :D Jó ötlet? Nem kérek érte pénzt :DDD | |||||
romeo | Adatlap | 506601 | 2011. március 25. 11:17 | ||
VÉGRE VAN FOTÓ IS! A kutatás-fejlesztési program célja egy olyan technológia kidolgozása, amely segítségével a Rába H14-es teherautót új kompozit technológia kifejlesztésével védett csapatszállító járművé alakítsák át. www.kisalfold.hu/gyori_hirek/pancelbol_lesz_meg_a_szelvedo_is/2210257/ | |||||
upiupi | Adatlap | 506600 | 2011. március 25. 10:50 | ||
Üdv Mindenkinek! Ha jól látom a kép nevét ez 18 tonnás + erősebb motor, tehát nem egyezik a H14-gyel. Szvsz a H14 átalakítások nélkül nem is bírna el egy kellő védettséggel rendelkező vezetőfülkét. Meg igazából nem is egy kategória a korábban tárgyalt gépekkel. | |||||
Maz | Adatlap | 506599 | 2011. március 25. 08:40 | ||
romeo | Adatlap | 506598 | 2011. március 25. 08:15 | ||
Nem lett volna eygszerűbb átvenni a már németek által kifejlesztett páncélozást? A Rábá H14-re MAN fülkét szerelnek... | |||||
romeo | Adatlap | 506597 | 2011. március 25. 07:56 | ||
Jó hír: A Világgazdaság arról is beszámolt, hogy a Rába Holding másik vállalata, a Rába Jármű Kft. pedig megkezdte a honvédség számára gyártott H14-es teherautókhoz a páncélozott felépítmény kifejlesztését. forrás: www.fn.hu//cegek/20110325/megallapodott_raba/ | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 506596 | 2011. március 23. 22:05 | ||
Üdv! Esetleg valakinek megmozgatja a fantáziáját: www.vatera.hu/kamaz_tehergepkocsik_uzemeltetesi_utasitasa_1448766400.html www.vatera.hu/liaz_avia_gyari_fotok_1448761542.html | |||||
Freddy | Adatlap | 506595 | 2011. március 21. 23:05 | ||
Láttam, egy hónappal azután, hogy megjött az MMK kétszer annyiba kerülő, gyengébb minőségű műgyantája:P | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506594 | 2011. március 21. 22:53 | ||
G400CDI | Adatlap | 506593 | 2011. március 21. 22:17 | ||
Ezt én is így látom. BTR-eket tekintve azért jobban állunk, mint harckocsikban, nem beszélve a(z elvileg) számos nagyjavításról és átalakításról (műszaki felderítő, sebesültszállító, stb.). | |||||
Egerészölyv | Adatlap | 506592 | 2011. március 21. 20:03 | ||
Sziasztok! A Közlekedési Múzeum honlapján az szerepel, hogy április 4.-ig látható: www.km.iif.hu/ Üdv: Egerészölyv | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506591 | 2011. március 21. 18:53 | ||
Meggyőződésem szerint egy jó darabig semmilyen ilyen fejlesztésről, beruházásról nem lesz szó. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506590 | 2011. március 21. 18:45 | ||
A Botond kiállításával kapcsolatosan elfelejtettem konkrétan megkérdezni,de Én 2 hétre emlékszem. Ennyit mondott a főmuzeológus. Aztán lehet hogy hónapok (?) | |||||
Elnar | Adatlap | 506589 | 2011. március 21. 16:02 | ||
Komolyan csak 2 hét! Pár napja még néhány hónap volt írva... | |||||
romeo | Adatlap | 506588 | 2011. március 21. 15:37 | ||
A Bundeswehrnek azért nem kell az összes FUCHS, mert csak egy részüket modernizálják FUCHS-2 változatra a többit pedig a BOXER fogja helyettesíteni. A felesleges FUCHSoktól pedig szeretnének megszabadulni... | |||||
juge75 | Adatlap | 506587 | 2011. március 21. 11:10 | ||
Az üzletet bonyolítóké pedig: Fux. | |||||
juge75 | Adatlap | 506586 | 2011. március 21. 11:09 | ||
Atesz | Adatlap | 506585 | 2011. március 21. 10:29 | ||
Szia, beszerzési forrást tudnál mondani a könyvhöz? Köszi: Atesz | |||||
balaton | Adatlap | 506584 | 2011. március 21. 10:08 | ||
A nagy hátsóajtó mindenképp mellette szól. Én egyszer másztam be egy BTR-80-ba, a kiszállás minden volt csak gyors nem (190 centimmel), pedig málhamellény sem volt rajtam :DDD | |||||
Freddy | Adatlap | 506583 | 2011. március 21. 08:48 | ||
Köszönöm! Van egy MMK-s GAZ-om, amit iylenre akarok, akkor HB2630-nál maradok. | |||||
romeo | Adatlap | 506582 | 2011. március 21. 08:36 | ||
Magánvélemény: Szerintem a BTR-80A, BTR-80 fegyverzete és terepjáró képessége jobb a FUCHS-nál, a FUCHS mellet megemlíteném, hogy a lövészraj a hátsó ajtón keresztül hagyja el a járművet, ami ellenséges tűz esestében bizonyos védelmet nyújt. | |||||
romeo | Adatlap | 506581 | 2011. március 21. 08:24 | ||
Üdv Törzsbusz! Én nemrég olyasmit hallottam, hogy az NSzK felesleges FUCHS típusú járműveket kínál fel a honvédségnek. Ez hasonló lenne, mint 2002-ben a német gépjármű-csomag. Hát nem is tudom, BTR-80A -BTR-80 vs FUCHS... | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506580 | 2011. március 20. 23:57 | ||
A borítón raj kivitel látható a képen. A kép nem archív -bár nekünk igen - a mi kocsink amit mi fotóztunk. A rendszám csak a fotó kedvéért, nem autentikus mert HR nem volt a 69-en. Ma már replikázunk rendszámot az autentikusság kedvérét - tehát gyártunk az egykori eredetivel megegyezőt, majd ezen is cserélünk ami a HB -26-30 lesz. | |||||
Freddy | Adatlap | 506579 | 2011. március 20. 23:52 | ||
Köszönöm! A könyvborítón látható GAZ parancsnokinak tűnik, jól látom? | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506578 | 2011. március 20. 23:35 | ||
A rendeletet sok más egyéb rendelet "felülírja". A hazai iparérdek védelem prioritás még ha közhelynek számít akkor is. Meggyőződésem, hogy hiába a vészes kivonási dátum a BTR-ekre, az átmenet lassú lesz és ebben a rendszer semmit nem változott. Sőt - a sok évtizedes szocialista gyakorlattal ellentétben - mos igazából nincs mire igazából váltani, mint mondjuk bármilyen technika esetében az elmúlt időszakban, és tervezetten ment a váltás de lassan, minek eredményeképp a váltott és váltó típus évekig együtt volt rendszerben. Továbbá meggyőződésem, ha lesz páncélozott jármű váltás az ma sem lesz másképp mint ezelőtt. Pláne,hogy hjmű-ről van szó. Ebből a Currus szerintem nem maradhat ki, ha pedig nem, akkor mint egyetlen aki esetleg gyártás-technológiát alkalmazhat vagy tud alkalmazni, talán jogosult lesz, vagy lehet vmilyen licencre alkatrészgyártásra,összeszerelésre, sorozatgyártásra. Ez politikai döntés lesz és lehet ez volna logikus. Nem? És a KOMONDOR? Referencia nélküli magánkezdeményezés, amire nyert összeg jó esetben a tervrajzra nem elég. A mai gazdasági helyzetben lesz még erre forrás ilyen konstrukcióban? Lehet, de nem most és akkor megint csak terv és álom a 2016-os BTR váltás. Az információ a fejlesztésről nem véletlen volt, nem valamilyen kiszivárogtatás. A fejlesztő cég tagja a védelemipari szövetségnek, akinek a sajtósától származik az infó. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506577 | 2011. március 20. 23:15 | ||
A Gaz-69 gépkocsik M és AM - bár az orosz másképp kódolja, mindegy - tehát a raj illetve parancsnoki HB sorozatú volt a Magyar Néphadseregben. A hátsó rendszám e tekintetben megegyezett a polgári hátsó, téglalap alakú rendszámmal, amit középen a hátsó lenyíló ajtón helyeztek el. Egyéb rendeltetésű Gaz-69-ek hátsó rendszáma mint pl: DIM aknakereső HP, R-125 pki-rádióállomás HH, Gaz-69 T, TM,TMG tüzérségi bemérőkocsi, HM. Az utóbbiak hátsó rendszáma a majdnem kocka alakú tehergépkocsi rendszám, amit tettek balra a lámpa alá, és ugyanúgy középre is. | |||||
G400CDI | Adatlap | 506575 | 2011. március 20. 22:30 | ||
Szia! Ebben igazad van, de tudomásom szerint a katonai beszerzéseknél meg még egy-két esetben ettől el lehet tekinteni. (Javítson ki valaki, ha tévednék.) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |