/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
joci232 506895 2011. május 8. 15:14
Válasz erre
Szia!

Nem jó, mert a Scud-é vastagabb meg eleve más méretű
Amon 506894 2011. május 8. 14:41
Válasz erre
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a Maz-537 gyanta kerék jó a Dragon scud Maz-543-hoz?
Balatonmodel honlapján láttam a terméket.

Üdv: Amon
balaton 506889 2011. május 8. 12:29
Válasz erre
Ha csak ennyiből áll... Kíváncsian várom a végeredményt. Nem iróniából írom, tényleg várom a képeket.
Vik30 506888 2011. május 8. 12:14
Válasz erre
Értem!Tudod 3 db kockáért nem nagyon ad az ember pénzt azt én is meg tudom csinálni!
balaton 506885 2011. május 8. 08:59
Válasz erre
Helló Vik30!

Köszönöm, de szerintem egy Szu-22 kabinnál többet ér. :-)
Vik30 506884 2011. május 8. 08:56
Válasz erre
Zil131N 506875 2011. május 7. 17:48
Válasz erre
manual_zil131albu_160310_1
manual_zil131albu_160310_1

Sziasztok!
Az alábbi kiadványt keresném, segitségeteket kérném honnan lehetne megszerezni, esetleg letölteni pdf-ben! Fontos lenne! Köszönöm!
balaton 506874 2011. május 7. 12:38
Válasz erre
Vik30 506872 2011. május 6. 23:30
Válasz erre
balaton 506871 2011. május 6. 22:43
Válasz erre
Nekem is van APA-5 átalakítóm eladó, ha érdekel.
Ákos 506870 2011. május 6. 22:41
Válasz erre
Ötlet: az Armory gyártja az átalakítót, réz és fotomaratás, itthon a Keleti Blokk forgalmazza.
www.aircraftresourcecenter.com/Rev4/3001-3100/rev3007-Armoury-APA5-Sushon/00.shtm
Vik30 506869 2011. május 6. 15:03
Válasz erre
Sziasztok icm Ural-43203 command venicle szeretném átalakítani apa kocsira kéne ötlet meg méret remélem tudtok segíteni!elöre is köszi fontos lenne!
Jimbow 506868 2011. május 6. 09:41
Válasz erre
Sziasztok!

Szolgálatban álló MAZ-537G-kről keresnék képet, vagy olyanról, aminek a festése még ma is olyan, mint régen. Természetesen magyarra gondolok.

Köszi, üdv, és hamarosan jelentkezek a Last Production felettébb izgalmas részleteivel :)

Ádám
romeo 506867 2011. május 5. 12:03
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Ez a DVINA (SA-2) légvéd. rakétaszállító félpót?
Köszönöm!
romeo 506866 2011. május 5. 08:14
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Nagyon szépen köszönöm! Egyszerűen gyönyörű!
törzsbusz 506865 2011. május 4. 16:44
Válasz erre
Cs-705N MN
Cs-705N MN

Üdv Romeo!

...Nos.. D-452-ről,D-750-ről nem tudok de ettől még lehetett. Szakmailag kicsi rá az esély, hacsak..nem kerül elő "bizonyíték". D-450 biztos volt,platós és billenős változatban. itt egy kis "csemege": D-705 nyerges - szép zőőőd (a fekete-fehér mögött)
romeo 506864 2011. május 4. 11:31
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Nagyon jó a ZISz-150 fotó! Köszönet!
A platós MN rendszámú tehergépkocsik közül már csak a GAZ-51, Csepel D-710, Csepel D-750, Csepel D-452 hiányzik...
törzsbusz 506863 2011. május 4. 10:11
Válasz erre
Zis-150. MNjpg másolata
Zis-150. MNjpg másolata

Üdv Romeo!

Volt általános rendeltetésű Zil-164 és Zisz-150 is.

Üdv Nincsötletem!

A könyv kész több részével együtt, de egyéb okokból csak később jelenik meg, vélhetően újraindított sorozattal. Az egyéb okokat itt most nincs módom részletezni.
nincsötletem 506862 2011. május 4. 07:11
Válasz erre
tn_800x600_1124168_87754_No_4_CSEPEL_D566_BORITO_masolata
tn_800x600_1124168_87754_No_4_CSEPEL_D566_BORITO_masolata

Tiszteletem Törzsbusz!

Régebben szó volt a Csepel-D566-os könyvrről,azzal ha megkérdezhetem,hogy állsz, és várhatóan mikor lesz a megjelenés?A válaszodat előre is köszönöm.

Üdv:nincsötletem
Freddy 506861 2011. május 3. 20:46
Válasz erre
Pilu 506860 2011. május 1. 20:31
Válasz erre
Én több korabeli szakutasításban találkoztam az adataival (rakfelület mérete, terhelhetőség), úgyhogy biztosan használták anyagszállításra. Lásd rögtön a AGV-3M készlet anyagkocsiját.
romeo 506859 2011. május 1. 17:32
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Az MN használta anyagszállításra is a ZIL-164-et, vagy csak APA-2 volt belőle?
Köszönöm!
romeo 506858 2011. május 1. 16:50
Válasz erre
APA-2 indító kocsi.
APA-2 indító kocsi.

Magyar Néphadsereg, talán ZIL-164 APA-2, Szolnok.
fotó: repulomuzeum.hu
silent8 506857 2011. április 30. 17:50
Válasz erre
letöltés
letöltés

Szia G400CDI!

Itt egy kép az új Rába F13-ról. Kecskeméten készült a kiállított teherautók között.
Ezen sima ponyvás felépítmény van. 
Üdv.
silent8
G400CDI 506856 2011. április 30. 13:22
Válasz erre
Igen, erre szerintem a legszebb példa a Ganz-Mávag...
Úgy nézem, te már tudsz valamit, és az, hogy ezt nem osztod meg velem, már a szemétség kategóriába tartozik... :-)
G400CDI 506855 2011. április 30. 13:20
Válasz erre
Köszönjük az infót.
Most akkor arra lennék kíváncsi, hogy az F13 milyen jármű lesz?
A 13 gondolom, a tömegre vonatkozik, tehát valamivel kisebb, mint a H14. És mi az az F?
Cordell88 506854 2011. április 30. 10:48
Válasz erre
A kép ahonnan leszettem ott írták hogy a MAZ-5335-böl való a motorja és a motortípusa igen Jamz-236-os!
upiupi 506853 2011. április 30. 08:33
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Szerintem ezen fotók alapján seheogy. Ismereteim szerint a remotorizációkor a Jaroszlávi Motorgyár 236-os típusának modifikációit építették-építik be.
törzsbusz 506852 2011. április 29. 23:05
Válasz erre
Hogyan állapítható ez meg? Milyen "MAZ" motort rejt a 131-es? Köszönöm!
Vargapeter 506851 2011. április 28. 20:56
Válasz erre
Igen, a képeken nagyon szép, Móváron láttam is egyet összerakva! Reméltem hogy itt van az elkövető! :)
marteen 506849 2011. április 28. 16:18
Válasz erre
Cordell88 506848 2011. április 28. 13:46
Válasz erre
BKDC1665
BKDC1665
BKDC1666
BKDC1666

Maz motoros ZIL-131-es
Freddy 506847 2011. április 27. 23:29
Válasz erre
Az jó, a polisztirol olvadáspontja 240 fok, szóval ha már nincs kezed, akkor kell csak kivenni:)
Jimbow 506846 2011. április 27. 22:59
Válasz erre
Ami a csapból max. hőmérsékleten kijön, az jó, vagy már sok?

:)

Köszönöm! Jó éjt! Holnap igyekszek...
juge75 506845 2011. április 27. 22:58
Válasz erre
Attól picit meglágyul (amúgy van, hogy a kezedtől is képlékenyebb lesz), kiveszed és finoman hajlítod a helyes irányba.
juge75 506844 2011. április 27. 22:57
Válasz erre
Jimbow 506843 2011. április 27. 22:56
Válasz erre
Köszönöm, csak az a baj, hogy egy ekkora nagy alkatrészt nincs mihez igazítanom.

Meg kicsit félek, hogy elbarmolom...mennyire forró legyen az a víz...? :)

Üdv,

Ádám
Freddy 506842 2011. április 27. 22:24
Válasz erre
Szerintem ne az összeragasztással próbáld megoldani a gondot, hanem magában próbáld forró vízben behajlítani egyenesre.
Jimbow 506841 2011. április 27. 21:50
Válasz erre
Hát nekem akkora ív van a bal oldali alváz félben...hajjaj...na mindegy, legyártok egy tonnányi, méretre vágott távtartót, azokkal kipöckölöm aztán legumizom mint a befőttet... :)
Vargapeter 506840 2011. április 27. 21:27
Válasz erre
Sziasztok,
Tényleg, hamár Maz, akkor mi a véleményetek az armada hobby 1/72-es Maz-áról? 
Köszi, 
Péter
Freddy 506839 2011. április 27. 21:12
Válasz erre
Jimbow 506838 2011. április 27. 17:57
Válasz erre
Sziasztok!

A MAZ-537G szakirány hallgatóihoz:

Nektek mennyire volt problémás az alváz? MErt én összeraktam a 2 (enyhén hajlott) fődarabot és a merevítőket, de így is olyan csálé volt, és nem nagyon tudtam alakítgatni. Szét is szedtem, holnap pedig jön a második próbálkozás.

Valami ötlet?

Köszönettel,

Ádám
romeo 506837 2011. április 27. 17:48
Válasz erre
Rendszeresítésre került, vagy csak kísérleti volt? Köszi!
Csabi 506836 2011. április 27. 14:48
Válasz erre
P4269431
P4269431

Ezeket minden nap látom, most megosztom Veletek is.
juge75 506835 2011. április 27. 12:00
Válasz erre
Kép 1057
Kép 1057
Kép 1058
Kép 1058
Kép 1059
Kép 1059
Kép 1060
Kép 1060
Kép 1061
Kép 1061
Kép 1062
Kép 1062
Kép 1063
Kép 1063
RPK-1-1
RPK-1-1
RPK-1-2
RPK-1-2

Haladtam az RPK-1N-el, ajtó helyére került, vékony drót fogja csak, nyitható-zárható.
Felkerült rá pár figyelmeztető tábla, egy táska, ablakponyva, kapaszkodó (nincs rögzítve), jobb oldali nagyobb ajtók, szellőzők.
Ha kész a külső, következik a padló lemez és a belső tér, lokátor, külső apróságok, kiegyenlítő súly és kompresszor a fülke-felöl, végül az alsó merevítők, szintező lábak, alváz és a padló közötti gerendák.
törzsbusz 506834 2011. április 27. 09:04
Válasz erre
Még a tervgazdálkodás idején is nehéz volt a kooperáció, nem hogy most. (külön kassza,külön ötlet) Nem a respirátor után hanem párhuzamosan fejlesztett a RÁBA.A RBA mást is fejlesztett de az még nem nyilvános. A mintadarabok készen vannak, míg a komondor csak készül.
romeo 506833 2011. április 27. 07:59
Válasz erre
RÁBA
RÁBA
KOMONDOR
KOMONDOR

Üdv!

Úgy látszik a Respirátor ZRt. Komondor páncélozott járműve után a Rába is fejlesztésbe kezdett. Most jelent meg egy számítógépes grafika a Rába H14 ballisztikai védelemmel ellátot személyszállító járműről. Csak mint laikus kérdem: Nem lenne célszerű, ha a Respirátor és a Rába együttműködne?

Az új Rábáról bővebben itt: www.raba.hu/jarmu/kutatas-fejlesztes.html
romeo 506832 2011. április 26. 22:48
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Ö,ö,ö - hát ezt a készletet Csepel alvázon most látom először! Köszi szépen! A csónak szerintem KD-84 lesz (könnyű deszant átkelő). Ez a készlet létezett ZIL-131 alvázon is, és jelenleg RÁBA H18 alvázon használja pl. a 25/88 KVZ Szolnokon.
törzsbusz 506831 2011. április 26. 22:30
Válasz erre
D344 csónak
D344 csónak

Üdv Romeo!

Az biztos,hogy teljesen orosz szerelvény,a zsámolyos pót is orozs,sajnos többet nem tudok...még. Voltak magyar kísérletek is:
upiupi 506830 2011. április 26. 21:46
Válasz erre
üdv Mindenkinek!
Kicsit nem vagyok itthon, és mik történnek!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.