<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
törzsbusz | Adatlap | 507050 | 2011. június 20. 13:11 | ||
romeo | Adatlap | 507049 | 2011. június 20. 12:10 | ||
Apropó, talált már valaki BTR-40 fotót az MN állományában? :) | |||||
romeo | Adatlap | 507048 | 2011. június 20. 09:15 | ||
trooper | Adatlap | 507047 | 2011. június 20. 08:09 | ||
SIG kolléga helyes észrevételeit kiegészíteném azzal, hogy ejtőernyős ugrásnál a mélységi felderítő semmit sem hordott kívül. Csak az ejtőernyőt. Az AK-63-ast is a mellkason, mentőernyővel lefogatva. A tártáska, szimat, stb már a hátizsákban volt. Zsinórvágásra egy elmésen "zsinórvágónak" hívott kis eszköz szolgált, amit a mentőernyő felső részére kellett fogatni. Semmi másra nem volt használható. | |||||
SIG | Adatlap | 507046 | 2011. június 20. 00:41 | ||
Tisztelt Racczer1299 ! Ha "mindenki", akkor elvileg én is belekarattyolhatok :) Az általad említett képen lévő "bácsi", lehet, hogy felderítő, de biztosan nem mélységi felderítő, közismertebb nevén, "ejtőernyős". Sem a ruházatnak, sem a fegyverzetnek és sem a felszerelésnek nincsen túl sok köze a mélységisek cuccaihoz. Főleg nem az általad részletesen bemutatott készüléknek, mert arra egy teljesen másik eszközt kellett használni, egészen más helyre rakva ugrás közben. Ugye nem kell mondanom, hogy az a drótvágós bajonett mit művelne gépelhagyás után, szabadesés közben a szolid 220-240 km/h-s "menetszélben" :) Üdv... | |||||
törzsbusz | Adatlap | 507045 | 2011. június 19. 23:14 | ||
Racczer1299 | Adatlap | 507044 | 2011. június 19. 17:47 | ||
Tisztelt romeo és kedves mindenki! A 03-as képen egy felderítő van AMD-vel a kezében melyre nem lehetett felszerelni szuronyt. A kés az oldálán az ejtőernyőzéshez rendszeresített öntökönbökő kézi készülék. Nyílási rendellenességek elhárítására. | |||||
Lajos | Adatlap | 507043 | 2011. június 19. 17:16 | ||
Jani! Nézd meg a linket: www.armyrecognition.com/Russe/vehicules_a_roues/BAV-485/BAV-485_Description_pictures_Russia.htm Hasonlítanak a két úszó kocsidra aminek nem volt cimkéje?:):) | |||||
juge75 | Adatlap | 507042 | 2011. június 18. 23:13 | ||
Erről jut eszembe egy megtörtént eset: Sorozás (itt dől el a bevonultatást meg előző időszakban, alkalmas-e a delikvens katonának, és milyen feladat betöltésére), édesapám és egy jó barátja ülnek az asztalnál, szelektálják a jó népet, jön egy tenyeres-talpas parasztfiú. Kérdezik tőle az iskolai és egyéb végzettségeit, kiderül hogy TSZ-ben (Termelő szövetkezet) Traktoros, előtte gépkocsin, tehergépkocsin volt. Mivel parancsnoki sofőr jelölt még nem akadt, gondolták, megkérdezik tőle: "aztán Gaz-ban ült-e már?", mire a fiú szeme fel csillant és bátran rávágta: "jelentem szartam is!". Hasonló problémát okozott egy gyakorlat során a nevek hasonlatossága, konkrétan nem kell mindent szó szerint érteni, vagy nem éppen az első gondolat a helyes, ami eszünkbe jut... És a történet: ismerősöm hívatja az ifjú titán gépkocsi vezetőt, kezébe adja a térkép táskát azzal a megkötéssel, hogy "ezt meg dobja be a Gaz-ba!", a titán ezt maradéktalanul végre is hajtotta... Majd a laktanyába érve derült ki csak a turpisság... Kereste is szegény fiú egész este lámpával, mert addig nem térhetett vissza a körletbe, amig az ominózus táska elő nem kerül... | |||||
farkas469 | Adatlap | 507040 | 2011. június 18. 21:36 | ||
Magyar Gaz-46-os! | |||||
Lajos | Adatlap | 507039 | 2011. június 18. 21:14 | ||
Ez már az indiana jones filmben is szerepelt!:) | |||||
Kamovos | Adatlap | 507038 | 2011. június 18. 19:15 | ||
Szia farkas469 Ez most tényleg az Szovjet Gaz-46, vagy az Amerikai Ford? Üdv: kamovos | |||||
farkas469 | Adatlap | 507037 | 2011. június 18. 16:37 | ||
juge75 | Adatlap | 507036 | 2011. június 18. 14:05 | ||
Létezett világos zöld alappal is... | |||||
juge75 | Adatlap | 507035 | 2011. június 18. 13:13 | ||
Elárulok egy titkot: mindegyiknek a huzata és a ponyvái olyanok voltak! Sz-60 ponyvák és ülés huzatok, ZSU-57-2 tető ponyvái, rádiók védő huzatai. Négyszínű mintázat. Ha Kecelen jársz, ott még rajta kell legyen a Büszkén. Alap: világos mogyoróbarna ponyva, rajta zöld, föld barna és sötét feketés barna foltok (hasonló, mint egy levél) | |||||
Freddy | Adatlap | 507034 | 2011. június 18. 12:34 | ||
Bogyi: mindenen rajta van, kis utánfutókon, stb, szinte bármin, ami nem magyar szabványú lámpákkal érkezett az országba. juge: ismét köszi az infót! Egyébként én egy konkrét ágyút néztem ki, itt voltak róla képek régebben: az új lámpával fut, és egy elég fura terepszínű üléshuzattal. | |||||
juge75 | Adatlap | 507033 | 2011. június 18. 08:16 | ||
Konkrétan a ZU-23-2 gépágyúkon csak azokon, amiket nagy javítottak. Eredetileg mind nagyméretű, kör alakú lámpával (közös index és fék-helyzet jelző búrában) érkeztek. A Zsámbékon kiállított példányon, és egy másik színes képen (édesapám nevén volt), amin Romhány-ban, egy MHSZ-Kisz-rendezvényen, salakos területen kiállított példányon még az eredeti, a Kecelen és Győrben készült képeken pedig az új, nagyjavítás utáni lámpa látható. Nagyjavításukat Tápiószecsőn végezték (az összes lövegét, a rakéta és lokátor technikát pedig Nyírtelken, egy ideig Törökszentmiklóson is). | |||||
Bogyi | Adatlap | 507032 | 2011. június 18. 05:54 | ||
Szia Freddy! Nagyon köszi a képeket, ezt a lámpatestet építőipari gépeken is alkalmazták, légkompresszorokon, stb. Egy szép példát láthattunk is 1:72-ben a cikkek között itt az Infón, szintén mezőgazdasági pótkocsin. Üdv. Bogyi | |||||
Freddy | Adatlap | 507031 | 2011. június 18. 00:14 | ||
Magyar járművet készítőknek egy adag kép arról a bizonyos magyar hátsó lámpáról, ami (amellett, hogy a polgári életben is elterjedt mind a mai napig) rengeteg magyar katonai járműre és utánfutóra is felkerült. Itt éppen egy (kicsit régen használt) MTZ-n van, az utolsó képen meg látható, ahogy én összeügyeskedtem 1/35-ben. | |||||
farkas469 | Adatlap | 507030 | 2011. június 16. 17:00 | ||
Köszi minmdenkinek! Üdv. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 507029 | 2011. június 16. 11:10 | ||
Fareszkám, naon FACA! De pipa vagyok,hogy nem mesterben, legalább 1 másolatot csináljunk róla...különben nem lesz pici Hjújzi! :-):D | |||||
Freddy | Adatlap | 507028 | 2011. június 16. 10:31 | ||
Nagyon jó lett! | |||||
romeo | Adatlap | 507027 | 2011. június 16. 10:27 | ||
farkas469 | Adatlap | 507026 | 2011. június 16. 09:12 | ||
Helló! Igen rajzok, fényképek és egy eredeti bodé alapján csináltam. A bodé rajzott pár hónapja már felraktam ide. Üdv. Farkas Tibor | |||||
unicellular | Adatlap | 507025 | 2011. június 16. 09:10 | ||
Szia Farkas! Like :) Rajzok vagy fényképek alapján csináltad? | |||||
farkas469 | Adatlap | 507024 | 2011. június 16. 08:52 | ||
juge75 | Adatlap | 507023 | 2011. június 15. 23:15 | ||
6-8 ezer + az alap készlet. | |||||
juge75 | Adatlap | 507022 | 2011. június 15. 23:14 | ||
Ilyet én nem is tudok csinálni... | |||||
juge75 | Adatlap | 507021 | 2011. június 15. 23:13 | ||
Nem tudom, nem én csináltam. Kérdezd az építőt. .-) | |||||
farkas469 | Adatlap | 507020 | 2011. június 15. 23:03 | ||
Köszi Juge75. Kérdezném tőled, hogy bérbe ezt a makettet mennyiért csináltad vola meg? Tényleg érdekelne! Köszi. | |||||
juge75 | Adatlap | 507019 | 2011. június 15. 22:58 | ||
Szerintem egészen jó. | |||||
farkas469 | Adatlap | 507018 | 2011. június 15. 22:37 | ||
romeo | Adatlap | 507017 | 2011. június 13. 15:11 | ||
Az URAL konténerén látható felirat: Buvárkiképző Bázis Szentes www.honvedelem.hu/cikk/26383/gyakorlat-a-viz-alatt | |||||
romeo | Adatlap | 507016 | 2011. június 12. 21:27 | ||
juge75 | Adatlap | 507015 | 2011. június 12. 01:21 | ||
Vegyél Real Model, vagy Miniarm kerék készletet hozzá. | |||||
csabesz83 | Adatlap | 507014 | 2011. június 11. 22:30 | ||
Sziasztok! Az Uralom kerekét nekem is megemészti a két anyag. Pedig 2 réteg festék, és két réteg lakk volt rajta. Azt mondják alufóliát kell odaokoskodni. Jó hír viszont, hogy ha folyamatosan levagdosod, egy idő után nehezebben "nő" vissza. Az enyémhez képest ez még szép. Bár az enyémen már csak a belső részen gázos, de ott majdnem "földig" ér. | |||||
romeo | Adatlap | 507013 | 2011. június 11. 18:05 | ||
Maz | Adatlap | 507012 | 2011. június 10. 19:39 | ||
A hajdani HL-20-11. A motorja IVECO motorra lett cserélve, mert nem lehetett ingben mérni mellette a kipufogón kifröcsögő olaj miatt. :-) A differenciálművekkel volt gond, mert olaj nem nagyon volt bennük, de meg lett szerelve. Régi csoporttársam belőle írta a diplomamunkáját. Irodalomjegyzékben ott a hajdani honlapom. :-) És egészen konkrétan ez az a példány, amit először láttam élőben, ahogy Kiskorpádról vitt egy HK-t a Füredi I-be. Emiatt lettem a típus szerelmese. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 507011 | 2011. június 10. 15:43 | ||
G400CDI | Adatlap | 507009 | 2011. június 7. 23:37 | ||
Megelőztél... Már hónapok óta figyeltem az oldalt, mikor jelenik meg az új szám. Bár túl sok részletet nem hoztak nyilvánosságra. Pl. hogy a STANAG szabvány melyik szintjét akarják elérni páncélvédelemben, stb. | |||||
romeo | Adatlap | 507008 | 2011. június 7. 16:47 | ||
A jelenlegi páncélozott RÁBA fejlesztésekről lehet olvasni itt: www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2011/Raba_Magazin_2011_02.pdf | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 507007 | 2011. június 7. 13:58 | ||
MAZHL2005 | Adatlap | 507006 | 2011. június 7. 13:21 | ||
A magyar Scud-ok...szomorú www.youtube.com/watch | |||||
romeo | Adatlap | 507005 | 2011. június 5. 20:04 | ||
Üdv! Oktató diafilm a néphadsereg sorállománya részére a 70-es évekből. Témája az R-814 rádiókészülék. Tökéletes állapotban 67 fekete-fehér diakockából álló film. www.vatera.hu/gyujtemeny/militaria/fenykep/katonai_diafilm_r_814_radiokeszulek_i_1460508047.html | |||||
romeo | Adatlap | 507004 | 2011. június 5. 19:38 | ||
Üdv! Oktató diafilm a néphadsereg sorállománya részére a 70-es évekből. Témája a szdpk-i PSzH híradó berendezése. Tökéletes állapotban 61 fekete-fehér diakockából álló film. www.vatera.hu/gyujtemeny/militaria/fenykep/katonai_diafilm_szazadparancsnoki_pszh_1459937552.html | |||||
romeo | Adatlap | 507003 | 2011. június 4. 17:09 | ||
Juge, Köszönöm! | |||||
juge75 | Adatlap | 507002 | 2011. június 4. 17:01 | ||
Tehát: az 1/72-es repülőgépekre készült, közel 1cm átmérőjű felségjel nem jó az 1/35-ös járművekre, mert ott 6,5-7 mm az arányos átmérő. | |||||
juge75 | Adatlap | 507001 | 2011. június 4. 16:56 | ||
Az 1-es képen látható felségjelre hasonlító izé, az se nem szabályos, se nem szabványos. A felségjel mérete nem azonos a repülőgépeken használatos felségjelzésekkel, attól kisebb méretben, viszont fehér keret minden esetben volt rajta. Festése a felületre az alábbi sorrendben történt, sablonnal fújva: fehér csillag, vörös részek egyben, középen kitakarva a kör, végül a zöld kör középen. A sablonok léteztek stencilezettek és egyenes vonalúak is (légjárműveken mind a két változat látható képeken), de járműveken az egyenes vonalút használták. | |||||
juge75 | Adatlap | 507000 | 2011. június 4. 16:47 | ||
Az 1-es képen levő csillag marhaság: mert a nemzeti felségjel akkoriban 5 ágú vörös csillag fehér kerettel, benne fehér kokárdában zöld pont. | |||||
romeo | Adatlap | 506999 | 2011. június 4. 16:37 | ||
Vagyis más szóval, az 1-es fotón látható MN csillag szabályos? Köszi! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Csepel Autógyár!