/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Giruna 507196 2011. július 21. 22:53
Válasz erre
romeo 507195 2011. július 21. 22:43
Válasz erre
ZISz-151  MN
ZISz-151 MN

Üdv!

A fotón a Magyar Néphadsereg ZISz-151-se, milyen jelzés van a fülke ajtaján?
Köszi!
romeo 507194 2011. július 21. 17:41
Válasz erre
M1165A1wB3charvat (119)
M1165A1wB3charvat (...
M1165A1wB3charvat (106)
M1165A1wB3charvat (...
M1165A1wB3charvat (140)
M1165A1wB3charvat (...
M1165A1wB3charvat (141)
M1165A1wB3charvat (...
M1165A1wB3charvat (142)
M1165A1wB3charvat (...
M1165A1wB3charvat (3)
M1165A1wB3charvat (3...
M1165A1wB3charvat (4)
M1165A1wB3charvat (4...
M1165A1wB3charvat (5)
M1165A1wB3charvat (5...
M1165A1wB3charvat (7)
M1165A1wB3charvat (7...
M1165A1wB3charvat (8)
M1165A1wB3charvat (8...
sam0085e
sam0085e
HMMWV
HMMWV

Sok részletfotó a honvédségivel szinte azonos kinézetű változatról:

www.warwheels.net/HummerM1165A1charvat.html
romeo 507193 2011. július 21. 14:21
Válasz erre
UFP    BTR-80   CURRUS
UFP BTR-80...
UFP   CURRUS
UFP CURRUS

Nem is kell messzire mennük, van nekünk hazai fejlesztésű távirányítású tornyunk 2db PKT géppuskával...
farkas469 507192 2011. július 21. 11:35
Válasz erre
Köszönöm!
A te elismerésedet külöm köszönöm!
Üdv.
balaton 507191 2011. július 21. 11:18
Válasz erre
farkas469 507190 2011. július 21. 10:59
Válasz erre
ural
ural

Készül az Ural4320 1/35-ben:)

Üdv mindenkinek!
Elektrolakatos 507188 2011. július 20. 22:56
Válasz erre
Köszönöm a mai délutánt, élmény volt veletek.

Legközelebb ha megyek és van mit csinálni, akkor vihetek játszóruhát és ha igénylitek, beszállok segíteni.

Elektro
joci232 507187 2011. július 20. 22:54
Válasz erre
Kaphatnék egy elérhetőséget a joci232@hotmail.com-ra?

Köszönöm!
törzsbusz 507186 2011. július 20. 20:50
Válasz erre
Értékesítés 2011

A HM Fegyverzeti és Hadbiztosi Hivatal a Honvédelmi Minisztérium megbízásból egyfordulós nyilvános pályázat útján értékesíti a magyar állam tulajdonában és a Honvédelmi Minisztérium vagyonkezelésében lévő, honvédelmi célra felesleges papírhulladékot és hátaslovakat
törzsbusz 507185 2011. július 20. 20:21
Válasz erre
Freddy 507184 2011. július 20. 16:14
Válasz erre
Hát... én zsigerből utálom a nyugati technikát. Főleg a propaganda meg a melldöngetés miatt.
Te nagyjából mikor kezdtél technikai dolgokkal foglalkozni? 1945-1989 közt semmi nem volt itt, csak a propaganda meg a melldöngetés a keleti technika mindenek felett állóságáról.
romeo 507183 2011. július 20. 16:11
Válasz erre
M1116_HMMWV_Walk-A-7
M1116_HMMWV_Walk-A-7

tetőnyílás
romeo 507182 2011. július 20. 15:43
Válasz erre
63620317ce902da6db4357eee3403939
63620317ce902da6db43...
HMMWV  Szolnok
HMMWV Szolnok

Üdv!

Ezt most találtam és hasonlít arra, amit mi kaptunk...
Jimbow 507181 2011. július 20. 10:14
Válasz erre
Sziasztok!

törzsbusz kolléga elérhetőségére lenne szükségem, ha nem titok, vagy kérlek keress meg az mhrfwebKUKACfreemail.hu-n.

Lehet már megvolt a cím, csak kezdek elveszi a sok álnév, valódi név és emailcím közt :)

Előre is nagyon szépen köszönöm.

Üdv,

Ádám
romeo 507180 2011. július 20. 07:23
Válasz erre
A témához:
Majdnem elfelejtettem, hogy e felsorolt járműveken kívül beszerzésre került több, mint 10 db páncélozott TOYOTA LAND CRUISER is (Afganisztán).
romeo 507179 2011. július 20. 07:14
Válasz erre
MB G-280 C+R
MB G-280 C+R
HMMWV Szolnok 2011 júl. 19.
HMMWV Szolnok 2011 j...
Védett zárt felépítménnyel (VZF) szerelt RÁBA H14.240AEL-103
Védett zárt felép...
KOMONDOR
KOMONDOR

Üdv!

Az illetékesek szájából már többször elhangzott, hogy logisztikai szempontból univerzális (többrendeltetésű) páncélozott járműcsaládra lenne szükség, ehelyett azt látjuk, hogy vásároltunk 5 db MB G-280 C+R-t, 14 db HMMWV-t, jövőre elkészül a RÁBA H-14VZF és valószínűleg a KOMONDOR, 2014-15-ben pedig el kellene kezdeni a BTR-80A, BTR-80 váltótípusának kiválasztását is...
Magánvélemény: Nem, hogy egyszerűsödne a típus összetétel, hanem kis tételekben jellenek meg egymástól eltérő konstrukciójú pc. járművek.
Maz 507178 2011. július 20. 04:36
Válasz erre
>Azért az új KrAZ-on csodálkoztam, hogy meg merték venni...

ŐŐŐ... Milyen új KrAZ-t?

Csak mert ha a képen láthatóra gondolsz(USzM-2 cölöpverő készlet szerelékes kocsija), akkor az már 20 év körüli darab lehet. A KrAZ-260 az 1980-as évek óta már gyártásban van.
Altengernagy 507177 2011. július 20. 02:35
Válasz erre
Azért az új KrAZ-on csodálkoztam, hogy meg merték venni... Hát, hogy szabad ilyet? Venni valamit ami jó? *cinikus üzemmód off*

Egy ilyen három póttal (!) kijött elém Ogyessza-Kiev autópályára. Valszeg fáradt olajjal vagy silós (repcés?) kazánnal mehetett, mert éjfekete fütöt nyomott... néztem is mondom mi ez, vonat?
Altengernagy 507176 2011. július 20. 02:29
Válasz erre
Hát... én zsigerből utálom a nyugati technikát. Főleg a propaganda meg a melldöngetés miatt. Ugyan olyan rakás fos az is, csak jobb a PR-ja. Meg az orosz technika ócsárlása... ha nem tartják karban, leszakadt technikát használnak, persze lehet fikázni hogy szar. Ilyen állapotban ennyi idősen hol lenne a nyugati? Kohóban max.

Ez mind arról szól mint a Kombínó... (BP-i óriásvillamos, bocs lehet valaki nem tudja) A két összekapcsolt magyar villamos ugyan annyit tudott... a varázsszó: PÉNZ

Hagyjuk hogy lepukkanjon a régi technika, hogy lehessen rá mutogatni hogy szar. aztán 2-3x-os pénzen (amiből persze jut mindenkinek bizonyos körökben) venni kelljen helyette újat. ami persze ugyan olyan szar... de látványosan lehet mutogatni, hogy lám erre ment el a pénz.

Az egész mh-t is ezért engedik létezni még... elvégre egy gyarmatnak amugy minek kellene nemzeti hadsereg?

Bocs csak most így éjjel 2kor kibukott belőlem...
silent8 507175 2011. július 20. 00:08
Válasz erre
Igen pontosan. Olyan mint a 22-es csapdája, vagy a nyuszi van sapkád vagy nincs. :D
Örüljünk, hogy legalább ezek itt vannak, és nem 20 vagy mégtöbb éves UAZ-okkal kell oktatni a katonáinkat! :DDD

silent8
törzsbusz 507174 2011. július 19. 23:20
Válasz erre
Ha van az a baj,ha nincs,az a baj...érted,érzékeled?
Most - bár már nem most hanem rég - olyan az emhá amilyen. A katona semmit nem tehet erről. Most már van ez is. Csak egy cégé ugyan és nem sok,de ez van. Legfeljebb megzavarodni lehet..vagy vezetni a magyar "ungarise betyár hámvit" Tényleg ez van..(?)!
upiupi 507173 2011. július 19. 22:34
Válasz erre
Bár, még nem volt alkalmam vezetni Humvit, de akad olyan ismerősöm, aki igen, és nem volt elájulva a stabilitásától.
romeo 507172 2011. július 19. 22:28
Válasz erre
kjdkjhskjdf
kjdkjhskjdf

Üdv!
Még egy érdekes fotó a magyar HMMWV hátsó részéről.
silent8 507171 2011. július 19. 22:13
Válasz erre
Ebben teljesen igazad van, csakhogy a HUMMEREK abszolút nem borulékonyak. Ugyanis a hasmagassághoz megvan a kellő szélesség is. Legalábbis én így tudom. De ha tévedek akkor bocsánat. :D

Üdv.
silent8
upiupi 507170 2011. július 19. 22:10
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Például a súlypont helyzetének változása gyakorolható legyen, és ne műveleti területen szembesüljön a katona azzal hogy nem egy gokartot vezet, hanem egy fejére állított keljfeljancsit.
silent8 507169 2011. július 19. 19:47
Válasz erre
Sziasztok!

Bocsánat, hogy beleszólok, de miért kellene egy olyan járművet felfegyverezni, ami eleve nem műveleti terültere készült, hanem kiképzés céljából. A toronylövészek kiképzésére több más megoldás is lehetséges. Fölösleges olyan dolgokról agyalni, ami eleve nem reális. Örüljünk neki, hogy legalább ezekkel is modernizálhatják az eleve modernizálásra szoruló hadsereget. Legalábbis szerintem. :D
Üdv.
silent8
romeo 507168 2011. július 19. 16:52
Válasz erre
Warsaw_Hummer_03
Warsaw_Hummer_03

A lengyel hadsereg néhány HMMWV-je távirányítású tornyot kapott NSzVT 12,7mm-es géppuskával - talán ez is megoldás lehetne a magyar gépek számára...
romeo 507167 2011. július 19. 13:30
Válasz erre
P4040135
P4040135
P9170223
P9170223
06
06

Megjelent néhány szép fotó a Currus megújult honlapján, még több fotó itt:
www.currus.hu/
romeo 507166 2011. július 19. 13:21
Válasz erre
Afg 3
Afg 3
g270
g270

Ballisztikus védelemmel ellátott magyar Mercedes G-270 a Currus ZRt. megújult honlapján:
www.currus.hu/
tüzér 507165 2011. július 19. 13:03
Válasz erre
Üdv!

Nincs mit, most volt kevéske időm írni.
A Currus toronyban meg inkább ne reménykedjünk.Jobb lenne, ha nem nyúlnának hozzá.Ezidáig használható, megbízható eszközt nem csináltak.Az MB-re való is túlsúlyos, cskély védőképességű.A jármű borulékony lett, mivel hozzányúltak jármű a garanciáját vesztette, a lövész meg felkar középtől felfele kióg.Az UMF1 állvány is túlsúlyos, bár használható a DSKHM géppuskához.A legutóbbi termékük, az NSV állvány viszont ipari szakmunkástanuló első osztály-termék.Éppen elbírja a géppuskát, célzott lövés lehetetlen vele.Hasonlóan az UMF állványhoz,ami a 270MB-hez készült,90Kg-val terheli a járművet, de nem ad szabad mozgásteret a gépuskásnak.Megoldásai és alkatrészei pedig megbízhatatlanok(bowdenes fék-kerékpárfék...).Nála sokkal könnyebb a körsínes megoldás, mind német vagy brit vonalon.

üdv,
tüzér
romeo 507164 2011. július 19. 13:01
Válasz erre
HMMWV  ablak
HMMWV ablak

Közben már találtam fotót a vezető elhúzott ablakáról.
romeo 507163 2011. július 19. 12:16
Válasz erre
MB G-280 C+R   UMF-2
MB G-280 C+R UMF-2

Üdv Tüzér!

Köszi a választ! Azért remélem, hogy a Currus ZRt. szakemberei majd megoldják a toropnyproblémát, úgy mint pl. a Mercedes G-280 C+R-nél.

fotó: Currus ZRt.
tüzér 507162 2011. július 19. 10:07
Válasz erre
Üdv!

Az oldalsó ablakok elhúzhatóak, hátrfele,3 állásban rögzíthetőek.Beépített klíma van bennük,minden gyári tervezésű, páncélozású páncélozott HMMWV-ben.Ennek szellőző nyílása a jármű jobb oldalán a hátsó futómű felett(fekete műanyag burkolat alatt,1151,1165 és jelen esetben 1152) és a jármű bal oldalán hátul a csomagtérbe építve ráccsal fedve a hátsó futómű felett (1114).Ritkábban ellátják még a járműveket AIRCO systemmel is.Ezek külső, két ventilátoros légkondik.Leginkább műveleti területen, elsősorban a régebbi 1046, 1025 és variánsai.Ez külön rendszerű, nem terheli a motort.
Való igaz, sem GPK, sem O-GPK nincs rajtuk.Így fegyverzet nem rögzíthető rájuk, a toronylövész nem tud gyakorolni.Csak kiképzésre alkalmasak.De legalább vannak.

üdv,
tüzér
romeo 507161 2011. július 19. 09:46
Válasz erre
Üdv!

Összegezve: a tegnap átadot HMMWV típus jelenlegi állapotában nem alkalmas tűztámogatásra.
romeo 507160 2011. július 19. 00:13
Válasz erre
állítólag a tetőajtó helyett egy rögzített páncéllemez van, tehát onnan sem lehet lőni...
romeo 507159 2011. július 18. 23:58
Válasz erre
Azóta már van fotóm ex. Kecskemétiről
Köszi!
romeo 507158 2011. július 18. 23:41
Válasz erre
Jelen állapotban lehetetlen géppuskából, gépkarabélyból tüzelni a járműből :)
romeo 507157 2011. július 18. 23:22
Válasz erre
HMMWV  MH  ceremony
HMMWV MH ceremony

Üdv!

Én a kiképzéshez hiányolom a géppuskatornyot, ennek kezeléséhez ugynis kell egy kis gyakorlat... (lehet, majd utólag szerel rájuk valamit a Currus) :)
TornadoIDSECR 507156 2011. július 18. 23:19
Válasz erre
A neve SZKP ,nem tudom hogy mond e valamit.
törzsbusz 507155 2011. július 18. 23:05
Válasz erre
Rendszámuk sem lesz,csak egyedi azonosító. Mondjuk mint a BTR-ek. Úgy is közlekedhetnek majd.Én örülök... :-) Valamelyik nap megnézem Őket.
törzsbusz 507154 2011. július 18. 23:01
Válasz erre
Rezsim információra kíváncsiskodsz! :-)
romeo 507153 2011. július 18. 22:22
Válasz erre
07_1311002958
07_1311002958

A fotó...
honvedelem.hu
romeo 507152 2011. július 18. 22:21
Válasz erre
Engem az érdekelne, hogy hogy van megoldva a Humvee szellőzése, mondjuk 40C fokos napon, merthogy az oldalsó ablakok fixen vannak rögzítve :)
farkas469 507151 2011. július 18. 22:15
Válasz erre
Optimisták vagytok! Szerintem nem marad itthon. Cserébe az amcsik is kérnek misziós részvételt velük...
Üdv.
romeo 507150 2011. július 18. 22:04
Válasz erre
juge75 507149 2011. július 18. 17:30
Válasz erre
Ejnye fiú, ajándék lónak ne nézd a fogát!
Krisi 507148 2011. július 18. 17:16
Válasz erre
Darabszám mennyi is pontosan? Köszi! :-))
Kamovos 507146 2011. július 18. 15:38
Válasz erre
Szia romeo!

Költhetünk az üzemeltetésére éppen eleget!
Mibaj ezzel a szinnel?
Aztán meg miért csak sima zöldre?
Hamár festjük lehetne háromszínű NATO kamoja is!
Hát nem?
De kár pénzt költeni még a festésre is!

Üdv: kamovos
romeo 507144 2011. július 18. 13:56
Válasz erre
Mivel itthon maradnak, szerintem átfesthetnék őket "magyarzöldre".
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.