/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 507565 2011. szeptember 25. 19:33
Válasz erre
Üdv törzsbusz!
Ez szenzáció! Megpróbálok tippelni, az 50-es években a HTI 18-csövű sorozatvetővel kíserletezett, végül nem került rendszeresítésre (meglepetésemben hirtelen nem jön be az űrméretet, de talán 150-180mm).
törzsbusz 507564 2011. szeptember 25. 17:58
Válasz erre
SOROZATV
SOROZATV

Mim van még?
törzsbusz 507563 2011. szeptember 25. 17:53
Válasz erre
Hát..azt gondolom, én nem tenném bele.
juge75 507562 2011. szeptember 25. 17:26
Válasz erre
romeo 507561 2011. szeptember 25. 17:25
Válasz erre
Köszönöm! Akkor végleg lemondok róla, vagyis nem kerül az MN mappába ...
törzsbusz 507560 2011. szeptember 25. 17:15
Válasz erre
Volt Blitz-ünk a II VH-ban, de csak platós..információim szerint. A demokratikusban viszont nem volt. Háborús gépekből csak Botondunk volt, amit 1951-ben vontak ki. A kivonás egyik oka volt, hogy kapitalista termék.
juge75 507559 2011. szeptember 25. 17:05
Válasz erre
Elküldtem a Revell-ét e-mailben!
qiez 507558 2011. szeptember 25. 16:34
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni olyan valakitől, akinek van tapasztalata az Eastern Express 1/35-ös GAZ-66 készletének a megépítésében. Sajnos az összeállítási útmutató nagyon silány minőségű, és képtelen vagyok megfejteni néhány alkatrész beépítésének a módját. A neten sem találtam megfelelő képet. Köszönöm!
romeo 507557 2011. szeptember 25. 16:07
Válasz erre
Még arra gondoltam, hogy a "magyar demokratikus hadsereg"(1947-49) esetleg használt valami visszamaradt német technikát ...
romeo 507556 2011. szeptember 25. 16:04
Válasz erre
Opel blitz Radio truck
Opel blitz Radio truck

Üdv Törzsbusz!
Hát, már én sem vagyok biztos a dologban, meggyőztél :)
Az OPEL BLITZ-nek is volt híradó változata.
Az egészben az az érdekes, hogy a fotó az MN egyik propagandaanyagából származik :)
romeo 507555 2011. szeptember 25. 16:01
Válasz erre
Pilu 507554 2011. szeptember 25. 15:42
Válasz erre
A torony tápkábele. Ez viszi fel az energiát a forgáscsatlakozóból a kapcsolótáblába és a rádíókészülékbe. Ebben a kábelkötegben vannak a belső beszélgetőrendszer kanócai is.
törzsbusz 507553 2011. szeptember 25. 14:57
Válasz erre
Bal oldalon - meggyőződésem,hogy egy "A" Blitz áll. Ebből adódóan a híradó kocsi nem lehet Csepel, a kép környezete szerint.

A Cs-350 belinkelt fotóján egy sebesültszállító "nagy" gépkocsi látható. A 350-es időszakában még bőven nem létezett az EZF rendszerű felépítmények gyártása. Ebből adódóan a rendeltetésnek megfelelő felépítmény került kialakításra ezért viszonylag sokféle zárt felépítmény készült és nagyon kevés volt az egy felépítmény többféle rendeltetésre történő alkalmazása. Nekem a 350-esek közül ez a sebesültszállító tetszik a legjobban. Van egy ilyen gépünk, remélem jövőre elkészül.
Kamovos 507552 2011. szeptember 25. 14:30
Válasz erre
GMC 01
GMC 01
GMC 02
GMC 02

Szia romeo!

Létezett egy úgy nevezett "Egységesítettt felépítmény".
De az még a G.M.C. alvázra tették, illetve a B-300-as Csepelre.
Ez fából készült és tényleg kicsit hasonlít a Blitz felépítményére.

Üdv:kamovos
romeo 507551 2011. szeptember 25. 13:40
Válasz erre
33
33

Üdv Törzsbusz!
A fotón látható felépítménnyel létezett híradókocsi? -mert erre hasonlít(szerintem).
fotó:magyarteher.freeweb.hu/magyar/csepel/d-350/350gal.html
Dolmi 507549 2011. szeptember 25. 11:11
Válasz erre
balaton 507548 2011. szeptember 25. 11:03
Válasz erre
Ebből a szögből leginkább a Csepel D450-re hasonlít az elülső sárvédő formája. Persze lehet akár valami nyugati típus is.
törzsbusz 507547 2011. szeptember 25. 10:49
Válasz erre
Kissé bizonytalan vagyok a képet illetően, Én az Blitz-nek látom.
romeo 507546 2011. szeptember 25. 09:51
Válasz erre
híradó gépkocsi MN
híradó gépkocsi MN

Üdv Törzsbusz!
Ez milyen típusú híradó gépkocsi lehet, bal oldalt mintha egy Csepel látszana.
romeo 507545 2011. szeptember 25. 08:07
Válasz erre
PSzH  belső
PSzH belső

Szeretném megkérdezni, hogy mi az a zöld kábel a PSzH toronylövész ülése alatt?
Köszi!
törzsbusz 507544 2011. szeptember 24. 19:54
Válasz erre
Az ívelt csak proto volt. A döntéshozók elött így különböztették meg a diesel és a benzines változatokat. Ami a rendszerbe került íves sárvédő elsősorban a zárt felépítményűekre került. Volt benne egyfajta dacolás, miután a benzines változat a szögletes sárvédőjű volt amit alapvetően fogadtak el sorozatra. Akkor még nem volt üza egységesítés,döntöttek a benzines mellett. Ezt attól tudom - hál istennek ma is él - aki részt vett a fejlesztésben és nemsokkal később a kísérleti üzem igazgatója lett.
juge75 507543 2011. szeptember 24. 16:13
Válasz erre
Jó lesz az ZPU-4 légvédelmi géppuskának.
sógor 507542 2011. szeptember 24. 16:08
Válasz erre
légvédelmi ZIL
légvédelmi ZIL
légvédelmi ZIL (1)
légvédelmi ZIL (1)
légvédelmi ZIL (2)
légvédelmi ZIL (2)

Sziasztok,
találtam pár képet az archívumban ,Rajlovac-ban fényképeztem 1997-ben ,ha jól látom akkor ZIL volt ,és a platójára négycsövű légelhárító gépágyút szereltek (majd a csöveket leszerelték) a terület egy Német-Francia SFOR tábor volt 97-ben ,de előtte
A JNA légierő akadémiája volt ,Szarajevó egyik külső kerületében.
Kamovos 507541 2011. szeptember 24. 15:16
Válasz erre
B-130 16
B-130 16

Meg találtam a B-130-at is!
Ezt is googlérol töltöttemle.

Üdv: kamovos
Kamovos 507540 2011. szeptember 24. 15:12
Válasz erre
Megelőztél :)

A Csepel B-130 készült ívelt, és szögletes sárvédőkkel is.

Üdv: kamovos
Kamovos 507539 2011. szeptember 24. 15:11
Válasz erre
Namost, ugyan az a kép, mégegyszer, másik szemüveggel, nagyított képen!
A bal oldal is Dodge-Weapon Rádiós felépítménnyel.

Indoklás!
A Dodge-Weapon Rádiós és mentő felépítménnyel dal első ajtónál van a pótkerék.
A Csepel B-130 Rádiós és mentő felépítménnyel jobb első ajtónál van a pótkerék.

Üdv: kamovos
balaton 507538 2011. szeptember 24. 15:06
Válasz erre
Dodge lesz az. A Csepel 130-nak nem ilyen nagy az elülső sárvédője (A belső oldalon lefelé ível.), valamint a pótkereket a sárvédő mögött, jobboldalt hordja. Ettől függetlenül a fülke lehet, hogy nálunk került rá.
Kamovos 507537 2011. szeptember 24. 15:04
Válasz erre
Dodge 01
Dodge 01

Szia romeo!

Baloldali sor eleső járműve Gaz-67, mögötte Csepel B-130.
Jobb oldalisor első jármű vége, Gaz-67 Mögötte Dodge-Weapon Rádiós felépítménnyel.

Üdv: kamovos
Ui: képet a googliról töltöttem le.
Zéé74 507536 2011. szeptember 24. 13:43
Válasz erre
romeo 507535 2011. szeptember 24. 10:26
Válasz erre
Az MN05-ös fotón híradós DODGE-k láthatók?
romeo 507534 2011. szeptember 24. 10:06
Válasz erre
MN03
MN03
MN04
MN04
MN05
MN05

Üdv!
Néhány érdekes jármű a Magyar Néphadsereg idejéből.
forrás: diafilm.osaarchivum.org
romeo 507533 2011. szeptember 23. 23:31
Válasz erre
juge75 507532 2011. szeptember 23. 22:52
Válasz erre
Ismered a viccet?
A Moszkvai pályaudvaron az egyik cipekedőhöz odamegy egy járókelő, és megkérdezi tőle a pontos időt.
Mire ő: A Moszkvai, Tokiói, Vlagyivosztoki, esetleg a Washingtoni időre kíváncsi?
A kérdező: Ennyit tud ez az óra? És ahogy látom, hazai gyártmány!
A cipekedő erre: Na igen, tudja, csak nagyon nehezek hozzá a telepek (és ekkor emeli meg a két bőröndöt, amik a telepek).
Wrecker 507531 2011. szeptember 23. 22:47
Válasz erre
Az állomás teljes súlya 35,5 kg.

Ebből legalább 25 kg van a katonán mint adó-vevő.
A másik cipeli a tápegységet.
juge75 507530 2011. szeptember 23. 22:38
Válasz erre
Figyeled mennyire előre dől a katona?

Micsoda súlya lehet!
romeo 507529 2011. szeptember 23. 22:10
Válasz erre
h14_panz_1-PS_kicsi
h14_panz_1-PS_kicsi

Hasonló páncélozott csapatszállító konténert fejleszt a RÁBA is.
rajz: raba.hu
romeo 507528 2011. szeptember 23. 22:06
Válasz erre
Üdv Wrecker!
Huhú! Nagyon koszönöm!
romeo 507527 2011. szeptember 23. 22:04
Válasz erre
223657_207083852679022_163707923683282_513526_5454997_n
223657_207083852679022_163707923683282_513526_5454997_n

A Currus Zrt.által fejlesztett tehergépkocsira helyezhető páncélozott csapatszállító konténer.
rajz: currus.hu
Wrecker 507526 2011. szeptember 23. 22:02
Válasz erre
r-104-1
r-104-1
r-104-2
r-104-2
r-104-3
r-104-3
r-104-4
r-104-4
r-104M
r-104M

Talán segít valamit...

Forrás: Az R-104 típusú rádióállomások diafilm MN 1967
romeo 507525 2011. szeptember 23. 21:44
Válasz erre
romeo 507524 2011. szeptember 23. 21:40
Válasz erre
A Currus Zrt. telephelyén a jövő hónapban már személyesen is kutakodhatnak a vaskedvelők, ugyanis havonta egy alkalommal kiárusítást rendez a cég. A honvédelmi célra használhatatlanná minősített, használt állapotú, bontott, üzemképtelen járművekből, eszközökből nyílik börze Gödöllőn október hónapban.

forrás: www.currus.hu/hir0923-iborze.html
romeo 507523 2011. szeptember 23. 21:34
Válasz erre
tn_800x600_439963_25231_Desta_Car_02
tn_800x600_439963_25231_Desta_Car_02

Üdv Dolmi!
A logisztikai csapatok használják kis távolságú anyagmozgatásra.
A fotón MH Destacar látható.
fotó tulajdonosa: Balaton
Dolmi 507522 2011. szeptember 23. 21:17
Válasz erre
És a honvédség mire használja?

Neten nem találtam róla semmit, jól írtad a nevét?
romeo 507521 2011. szeptember 23. 20:13
Válasz erre
Lajos 507520 2011. szeptember 23. 20:13
Válasz erre
Már nem sokáig lesz nekik az bocitarka!:)
juge75 507519 2011. szeptember 23. 20:11
Válasz erre
romeo 507518 2011. szeptember 23. 20:08
Válasz erre
prv16
prv16

Én meg azt szeretném megkérdezni, hogy a KrAZ-255-ös alvázra szerelt PRV-16 magasságmérő még rendszerben van? -mert már rég nem láttam.
romeo 507517 2011. szeptember 23. 20:03
Válasz erre
Medinán a Réskitöltő Radarszázadnak volt terepszínű SzT-68UM-je.
Üdv!
törzsbusz 507516 2011. szeptember 23. 19:45
Válasz erre
juge75 507515 2011. szeptember 23. 18:04
Válasz erre
Már mindet modernizálták, ezért lett UM a jelölése.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.