/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
páncélos 507611 2011. október 6. 07:42
Válasz erre
Ami most hirtelen eszembe jut: GAZ-66 platós. Dobozos felépítménnyel: R-142 rádiós, tüzérségi mérő kocsi, ebből volt amit vezetési pontként használtak, mert nem volt elég Masina, és tűzoltó szerkocsi.
Vik30 507610 2011. október 5. 13:47
Válasz erre
Sziasztok gaz 66 nak milyen változatai voltak felépitményekben?
romeo 507609 2011. október 5. 10:33
Válasz erre
Üdv!
Honvédségi DAC-665 hordozott EÜ konténert, mint pl. kötöző, műtő, biológiai laboratórium stb. ?
Köszi!
upiupi 507608 2011. október 4. 21:44
Válasz erre
romeo 507607 2011. október 4. 21:15
Válasz erre
DAC-665G+KF-2  MH
DAC-665G+KF-2 MH

Üdv!

A magyar DAC-665 elején látható vörös kereszt egészségügyi járműre utalhat?
törzsbusz 507606 2011. szeptember 29. 18:48
Válasz erre
Telephely
Telephely

Üdv!
...és mindig,mindig Csepel! A "pofásabb" gépeink Alapítványunknál.
Lajos 507605 2011. szeptember 28. 21:47
Válasz erre
A Kamaz terepes változatát sok hadsereg használja!
Nem egy nagy durranás ami a filmen van.Ilyet már nekem is volt szerencsém Urallal megcsinálni!:)Egyébként a víz még sokkal barátságosabb terepakadály mint a sár!
Lehet találni ilyen videokat is.
juge75 507604 2011. szeptember 28. 21:45
Válasz erre
Nekem meg a ponyváról kellene egy jó kép!

Ugyanis az Magyar, Pannonplast gyártmány, és minden lövegen, ülésen, harcjárművön ott volt!
romeo 507603 2011. szeptember 28. 21:24
Válasz erre
zil_131-12827
zil_131-12827

A ponyvatartó ívek száma és elrendezése alapján kijelentem, hogy ZIL-131.
romeo 507602 2011. szeptember 28. 19:38
Válasz erre
Elvileg lehet DAC-665T is, pl. Debrecenben a 90-es évek második felében DAC vontatta a D-44-et.
romeo 507601 2011. szeptember 28. 19:36
Válasz erre
Szerintem ezek a D-44 vontatójárművei lesznek.
Emerick 507600 2011. szeptember 28. 19:36
Válasz erre
Kicsit olyan átrajzolt Csaba kinézete van. :)
romeo 507599 2011. szeptember 28. 19:34
Válasz erre
Talán segítenek a ponyvatartó ívek...
Pilu 507598 2011. szeptember 28. 19:25
Válasz erre
romeo 507597 2011. szeptember 28. 19:04
Válasz erre
MN lenti  01
MN lenti 01

Üdv!
Kérlek segítsetek! Milyen tehergépkocsik látszanak a D-44(85mm) pct. ágyúk mögött?
Szerintem ZIL-131 vagy URAL. A fotó Lentiben készült 1985-87.
Köszönöm!
Fotó tulajdonosa: Páncéltörő
romeo 507596 2011. szeptember 28. 18:50
Válasz erre
Köszi!
Akkor jól láttam a fotón...
törzsbusz 507595 2011. szeptember 28. 18:39
Válasz erre
van homokszínű rába odakint! konkrét információ! :-)
silent8 507594 2011. szeptember 27. 23:03
Válasz erre
Sziasztok! Tudom, nem teljesen ide illő, mert nem katonai jármű, de orosz. Ezt csinálja utána mondjuk egy Oshkhos. Megnéztem egy párszor, hogy nem valami kamu videó, de tényleg egy kamaz amivel átmennek. 

www.keptelenseg.hu/kozlekedes/orosz-teherauto-vs-viz-45144

silent8
romeo 507593 2011. szeptember 27. 11:30
Válasz erre
törzsbusz 507592 2011. szeptember 27. 11:26
Válasz erre
Mint írtam volt, de nem a képen látható famodell változatból. Majdnem tákolgatta össze-vissza megmaradt Csabákból, ős STEYR és Csepel motorokkal amihez a STEYR -250 tgk-vették alapul. A mintapéldányokat elküldték vizsgálatra,tetszett,megfelelt aztán - mint a későbbi évtizedekben - nem lett semmi belőle. lett a Csepel-250, aztán a famodell,és az egész projectet végleg eltörölték.
romeo 507591 2011. szeptember 27. 11:15
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Akkor az 5011-es hozzászólás cikkét felejtsem el ...
És "azt megelőzően" járóképes vas(-páncél) mintapéldányokról tudsz?
Köszönöm!
törzsbusz 507590 2011. szeptember 27. 09:00
Válasz erre
K-250
K-250

" A Csepel B-130 típussal szerzett kedvező tapasztalatok után felmerült egy nagyobb teherbírású, összkerékhajtású, gépkocsi tervezésére vonatkozó HM igény, a Csepel B-413 benzin üzemű motorváltozat felhasználásával. A B-300 típus előtt megjelenő, 2500 kp hasznos teherbírású terepjáró tehergépkocsi kialakítása került előtérbe. Az alaptípus kialakításánál a gyártás gazdaságossága érdekében a Csepel-350-es típusú tehergépkocsi főegységeit messzemenően figyelembe vették. A Csepel K-250 bázisán került kialakításra egy könnyű felderítő páncélos gépkocsi mintapéldánya."

Nem volt "vas" változat és a nem képen látható változatból készült néhány mintapéldány,hanem azt megelőzően.
romeo 507589 2011. szeptember 26. 23:00
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Ha valóban volt a fa modellen kívül járóképes páncélozott(vas) Csepel D-250, létezik róla fotó?
Köszönöm!
silent8 507588 2011. szeptember 26. 22:53
Válasz erre
Tudod, HM-nél minden bonyolultabb. :DD
romeo 507587 2011. szeptember 26. 22:52
Válasz erre
Csepel   D-250
Csepel D-250

Üdv Törzsbusz!
Az 50-es években terveztek egy páncélozott felderítő járművet Csepel D-250 név alatt.
A szövegben azt írják, hogy az 1:1 fa modellen kívül épült néhány mintadarab is, melyeket átvett a néphadsereg,-erről lehet tudni valamit?(én eddig úgy tudtam, hogy csak a fa modell készült el)
Köszönöm!
fotó forrása: www.scribd.com/full/36568504
romeo 507586 2011. szeptember 26. 22:28
Válasz erre
Akkor már csak egy amatőr kérdés: Nem lett volna olcsób a gyártónál zöld helyett homokszínűre fújni, ha már egyszer tudtuk, hogy afgánba mennek? :)
romeo 507585 2011. szeptember 26. 22:27
Válasz erre
törzsbusz 507584 2011. szeptember 26. 22:24
Válasz erre
Igen,valahol kallódik egy fotó róla.
törzsbusz 507583 2011. szeptember 26. 22:23
Válasz erre
Ott a pont: indukciós aknakutató: Gaz-69
romeo 507582 2011. szeptember 26. 22:09
Válasz erre
Emerick! Köszi a választ! Érdekes egy masina lehetett.
romeo 507581 2011. szeptember 26. 22:08
Válasz erre
romeo 507580 2011. szeptember 26. 22:07
Válasz erre
Ezek szerint a ponyvát is ... :)

Üdv!
Emerick 507579 2011. szeptember 26. 21:57
Válasz erre
Amíg működtek... :) A képen lévő alatti olajfolt sem egyszerű... :) A ömlesztett szállítmányban, amit a jenkik átadtak, szerintem szinte bármi lehetett...
silent8 507578 2011. szeptember 26. 21:57
Válasz erre
Szia! Bizony! Át lettek festve. Nézd meg a mellette álló Rába ponyvajának a színét. Illetve a közelebbi ponyvájának felhajtott részét.  Zöld. Mint a kitelepülésnél.

silent8
romeo 507577 2011. szeptember 26. 21:54
Válasz erre
zöld RÁBA H14 páncélozott
zöld RÁBA H14 páncélozott
homok  RÁBA H14 páncélozott  MH  ISAF
homok RÁBA H14 páncélozott MH ISAF

Homokszínűre fújták a Rábákat? A kiszállításnál még zöld színűek voltak, afgánban meg mintha homokszínűek lennének, vagy csak egyszerűen fényhatás ...

fotó: honvedelem.hu
romeo 507576 2011. szeptember 26. 20:36
Válasz erre
Van Valakinek infója, hogy a FEDERAL meddig volt használatban az MN-nél?
romeo 507575 2011. szeptember 26. 20:31
Válasz erre
Federal  platós  MN
Federal platós MN

S.R. ismerősöm küldött egy érdekes fotót FEDERAL teherautóról MN rendszámmal.
Használt a Federalból az MN nyergesvontatót félpóttal?
Pilu 507574 2011. szeptember 26. 20:06
Válasz erre
romeo 507573 2011. szeptember 26. 19:14
Válasz erre
mi ez
mi ez

Üdv Törzsbusz!

A háttérben talán TATRA T-138 autódaru látható, de mi ez a berendezés az előtérben és mi van mögötte - talán Csepel D-450 billencs?
Köszönöm!
fotó: MN propagandaanyag - műszaki csapatok
törzsbusz 507572 2011. szeptember 25. 23:33
Válasz erre
De látom már miért. Jól megnézve a képet megállapítható.hogy ez egy OT-65 Vidra. :-)A cseh gépek azért kiváló alapok.
törzsbusz 507571 2011. szeptember 25. 23:31
Válasz erre
Magyarországon egy darab FUG sincs ami így néz ki-hát ez magyar járműtörténeti szempontból nagy szégyen.
törzsbusz 507570 2011. szeptember 25. 23:30
Válasz erre
romeo 507569 2011. szeptember 25. 23:06
Válasz erre
FUG   HTIM
FUG HTIM

Ez a fotó állítólag a Hadtörténeti intézet és Múzeum (Bp.) udvarán készült, talán a 80-as években. Meg tudná valaki erősíteni a helyszínt?
Köszönöm!
romeo 507568 2011. szeptember 25. 22:53
Válasz erre
a
a
b
b

Ezt egészen jóå renbehozták.
fotó: www.milweb.net/webverts/58898/
törzsbusz 507567 2011. szeptember 25. 22:12
Válasz erre
És ami a poén,hogy maga a fegyverzet majdnem teljesen megvan kecelen,az azonosítatlan haditechnikai eszközök csoportban. Évtizedekig táborfalván volt a bokor tövébe dobva. A Csepel meg vissza lett alakítva, és ment a csapathoz. Valamelyik közelgő haditechnikában lesz róla cikk.
qiez 507566 2011. szeptember 25. 19:52
Válasz erre
romeo 507565 2011. szeptember 25. 19:33
Válasz erre
Üdv törzsbusz!
Ez szenzáció! Megpróbálok tippelni, az 50-es években a HTI 18-csövű sorozatvetővel kíserletezett, végül nem került rendszeresítésre (meglepetésemben hirtelen nem jön be az űrméretet, de talán 150-180mm).
törzsbusz 507564 2011. szeptember 25. 17:58
Válasz erre
SOROZATV
SOROZATV

Mim van még?
törzsbusz 507563 2011. szeptember 25. 17:53
Válasz erre
Hát..azt gondolom, én nem tenném bele.
juge75 507562 2011. szeptember 25. 17:26
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.