/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
sógor 507776 2011. november 12. 19:26
Válasz erre
vagon akció (4)
vagon akció (4)
vagon akció (3)
vagon akció (3)
vagon akció (3)
vagon akció (3)
vagon akció
vagon akció

Szerbusztok,
felrakok pár képet ,az SFOR-ban készültek .
A kontingens vasúti rakodórámpát épített egy vasútállomáson Tuzla közelében,
helyi (bosnyák ) cég is részt vett az építésben ,és egyik nap szóltak a bosnyákok ,hogy van két kisiklott vagon a vasútállomástól kijjebb a sínek mellett ,és a vasút nekik adta ha elszállítják onnan.
A melósok megkértek minket ,hogy a vasútállomásig segítsünk kihozni a vagonokat.
Pontosan már nem emlékszem ,de a vagon megmozdításába kettő gép kellett drótkötéllel ,de amikor megmozdult akkor a Tátra kihúzta mint a gép.
Üdv sógor.
salud8 507771 2011. november 10. 21:25
Válasz erre
Ezt láttam munka közben. Nagyon kemény gép!
törzsbusz 507768 2011. november 10. 20:13
Válasz erre
Miért? Nincs Rába a honvédségben?
romeo 507767 2011. november 9. 20:50
Válasz erre
pistike 507766 2011. november 9. 20:41
Válasz erre
http://www.russianmilitary.co.uk/news-story.php?id=12
ha már FUG.Tudnátok tovább képeket küldeni?
romeo 507765 2011. november 9. 11:59
Válasz erre
Üdv!
Én a Honvédségnél csak BKF 35-4 Tadano Faun darus mentő-vontatóról tudok.
Jimbow 507764 2011. november 9. 11:52
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan szóbeszédet hallottam, hogy a Magyar Honvédségnek volt/van egy vagy két SLT-56 Faun-ja, erről mit tudtok?

Köszi, üdv!

Ádám
Dolmi 507763 2011. november 8. 19:54
Válasz erre
Én nem tudom, hogy a blog írója milyen biztonsági övről, meg pokrócról beszél, nálunk ilyenek nem voltak.
A leghátul ülőnek nagyon kapaszkodni kellett, mert onnan könnyen ki lehetett pottyanni. :-)
sógor 507762 2011. november 8. 19:36
Válasz erre
Milyen frankó lett volna 15 éve a Rába (ami fejlesztett a H-nak járműveket ,csak nem rendszeresítették)ma már a technikánk jó része hazai lehetne ...s.
romeo 507761 2011. november 8. 13:48
Válasz erre
Üdv!

Államosítják a Rábát

"Az államosítása után bátran a "Nemzeti" jelzővel is illethető Rába gyárt például katonai járműveket. A honvédelmi tárca így a társaságtól rendelheti meg új páncélozott szállító harcjárműveit, terepjáróit, teherautóit. Az ilyen kényes portékát bizonyára jobb megbízható, nemzeti cégtől beszerezni."

beta.nol.hu/gazdasag/allamositjak_a_rabat_
sógor 507760 2011. november 7. 15:54
Válasz erre
elnézést a markoló helyett úthengert akartam írni.
romeo 507759 2011. november 7. 14:13
Válasz erre
SZÖCSKE        1
SZÖCSKE 1
SZÖCSKE   2
SZÖCSKE 2

Magyar fejlesztésű Szöcske könnyű terepjáró jármű.
fotót küldte: S.R.
romeo 507758 2011. november 7. 12:38
Válasz erre
284216_223656674339194_100000845888387_601142_4558069_n
284216_223656674339194_100000845888387_601142_4558069_n
HM 34-31  talán
HM 34-31 talán

Volt honvédségi ZIL-157.
fotó: rubicon.nolblog.hu/archives/2011/09/14/Mire_keszul_Hende/
sógor 507757 2011. november 6. 14:06
Válasz erre
Szia ,
az úthenger az Army (USA) tulajdona volt ,de markolója volt a kontingensnek is ,csak arról még nem leltem képet ,a Kamaz billencsről valahol még vannak képek.
s.
romeo 507756 2011. november 6. 13:03
Válasz erre
Üdv Sógor!
Az úthenger is honvédségi volt? Kamaz billencs fotó még van?
Köszi!
sógor 507755 2011. november 6. 10:51
Válasz erre
álló oszlop
álló oszlop
álló oszlop 2
álló oszlop 2
Magyar oszlop munkából jövet
Magyar oszlop munkából jövet
munkában a gréder
munkában a gréder
munkában a gréder2
munkában a gréder2
úthenger munkában Tuzla reptér
úthenger munkában Tuzla reptér

Serbusztok,
pár kép a gréderről munkában és menetben.
romeo 507754 2011. november 4. 18:55
Válasz erre
308207_240621942658546_163707923683282_615551_754423647_n
308207_240621942658546_163707923683282_615551_754423647_n
320508_240621905991883_163707923683282_615550_1023893091_n
320508_240621905991883_163707923683282_615550_1023893091_n

Üdv!
Új fotók jelentek meg a Currus ZRt. facebookoldalán.
romeo 507753 2011. november 4. 15:34
Válasz erre
Viking_11
Viking_11
Viking_12
Viking_12
viking-bvs10-in-operation
viking-bvs10-in-operation
baes_cimg_gcsv_bvs10_479x1000
baes_cimg_gcsv_bvs10_479x1000
67559458549df9e77acc9678790c04367c05dd3
67559458549df9e77acc9678790c04367c05dd3
LAND_BvS10_Under_RAF_CH-47_lg
LAND_BvS10_Under_RAF_CH-47_lg

A BVS-10 "VIKING" úszóképes, ezért rendszeresítette a brit-, és a holland tengerészgyalogság is. Manőverezőképessége miatt megbecsült jármű Afganisztánban a brit ISAF kötelékben. Ráadásul CH-47-es helikopterrel is szállítható.
Sokoldalú eszköz, örülnék, ha a honvédség rendelkezne vele.
Lali 507752 2011. november 4. 13:48
Válasz erre
Hát ez tényleg vicc, ilyenünk biztos nincs! :D
romeo 507751 2011. november 4. 10:19
Válasz erre
LAND_BvS10_Viking_UK_Trials_lg
LAND_BvS10_Viking_UK_Trials_lg

Üdv!
Ez a Viking. A fotón a brit hadsereg járműve.
MoMi 507750 2011. november 4. 08:54
Válasz erre
Szia Lali!

Mi az Viking terepjáró gépkocsi? Nem ismerek ilyen nevű járművet!
romeo 507749 2011. november 3. 20:19
Válasz erre
MAN HX32 mentő-vontató  MH
MAN HX32 mentő-vontató MH

Üdv!
Most küldte a haverom.
Pilu 507748 2011. november 3. 19:43
Válasz erre
Régen a BNV-re a Műszaki Könyvkiadó kiadott egy-egy "t" névre keresztelt könyvecske szerű "prospektust". Ennek a t68/2 számában reklámozták az EPL családot.
romeo 507747 2011. november 3. 19:33
Válasz erre
Üdv Botond!

Mivel a hozzászólásomban én is kérdést tettem fel, nem tudok adatokkal, rajzokkal stb. szolgálni.
Megkérjük Törzsbusz barátunkat, tudna-e a témában segíteni?
botond 507746 2011. november 3. 19:21
Válasz erre
Kutakodtam a neten az EPL pótkocsival kapcsolatban. Így keveredtem ide, és találkoztam a bejegyzéseddel. Tudsz még többet a pótkocsiról? Adatok, esetleg gépkönyv vagy műszaki leírás is érdekelne. Előre is köszönöm!
Maz 507744 2011. november 2. 12:19
Válasz erre
Szia!

A centrifugál-levegőszűrőből a port szívja ki a kipufogógáz segítségével.
Gyakorlatilag úgy működik, mint egy porlasztó.
joci232 507743 2011. november 2. 11:55
Válasz erre
201109131211
201109131211
201109131213
201109131213

Uraim!

Ez miféle aggregátor? (annyit tudok, hogy 6 hengeres és Cseh gyártmány)
Ilyen volt nálunk?
romeo 507742 2011. november 2. 11:50
Válasz erre
Ebből is látszik, hogy mennyire hiteles a WIKI ... :)
Lali 507741 2011. november 2. 11:42
Válasz erre
Wiki szerint, nekünk van 40 db brit gyártmányú Viking terepjáró tehergépkocsink. Van erről valakinek képe és pontos típusmegnevezése?

Köszönöm!
romeo 507740 2011. november 2. 11:17
Válasz erre
URAL
URAL
mi ez
mi ez

Szeretném megkérdezni, hogy mire szolgál az URAL kipufógó dobja előtt látható vékony cső? Köszi!
uazos 507739 2011. november 2. 09:14
Válasz erre
Jimbow 507738 2011. november 1. 15:25
Válasz erre
Legend újdonság, MaxxPro: www.www-legend.co.kr/01_afv01.html

Gyanta, valószínűleg nem két fillér lesz. De a Bronco új Hummereivel, Revell UNIMOG-MAN-MB G250-esekkel, Uralokkal, BTR-80-nal már elég látványos afganisztáni magyar diorámát lehetne összeválogatni :)

Üdv!
Jimbow 507737 2011. október 28. 14:45
Válasz erre
SDC17058
SDC17058
SDC16935
SDC16935

Sziasztok!

Feldobtam még 200 képet.

Üdv!
Zsófia 507736 2011. október 26. 19:22
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tudjátok Nyíregyházán fellelhető valahol (akár magántulajdonban) valamilyen katonai jármű a Maczinkó Autóbontón kívül?
Zsófi
G400CDI 507735 2011. október 25. 20:47
Válasz erre
Kérdés, mi lesz belőle a Gaz meg az Iveco LMV mellett.
romeo 507734 2011. október 25. 13:21
Válasz erre
Skorpion-2M_light_wheeled_tactical_vehicle_jeep_Russia_Russian_defence-industry_military_technology_005
Skorpion-2M_light_wheeled_tactical_vehicle_jeep_Russia_Russian_defence-industry_military_technology_005
Skorpion-2M_light_wheeled_tactical_vehicle_jeep_Russia_Russian_defence-industry_military_technology_640
Skorpion-2M_light_wheeled_tactical_vehicle_jeep_Russia_Russian_defence-industry_military_technology_640
Skorpion LPA
Skorpion LPA
Skorpion LTA  _
Skorpion LTA _
Skorpion LTA  _ (2)
Skorpion LTA _ (2)
Skorpion LTA  _ (1)
Skorpion LTA _ (1)

Oroszországban új könnyű terepjáró jármű-családot mutattak be SKORPION néven.
romeo 507733 2011. október 24. 12:35
Válasz erre
FMG-68
FMG-68

Keresés közben találtam.
uazos 507732 2011. október 22. 16:15
Válasz erre
Sajnos az alkatrészekről se lehet már észrevenni hogy eredeti – vagy után gyártott,annyira pontosan le vannak koppintva a gyáriról. Ezt kéne a mostani uaz-okkal is jó párat felújítani,és hagyni hogy szolgálják tovább a honvédséget. Az én parancsnoki uaz-omba 5800-km van,és tökéletes állapotba,28 éves kora ellenére !(még nem volt újra fújva sem).
Ide illő cikk, érdekes:www.currus.hu/hir1013-uaz-.html
G400CDI 507731 2011. október 22. 13:51
Válasz erre
Azzal egyetértek, hogy a nyugati gépekhez brutálisan drága az alkatrész, de általában tovább is tart.
Azzal úgyszintén egyetértek, hogy a sofőrön sok múlik, mint ahogy a karbantartó személyzeten is.
Pár éve Ausztriában (ahol pedig van pénz) döntöttek úgy, hogy a határőrség 20 éves G-s Puchjait nem cserélik le, mert olyan jó állapotban vannak; inkább felújították őket. Megnézem 20 év múlva, hogy néznek majd ki a honvédségi Wolfok...
G400CDI 507730 2011. október 22. 13:47
Válasz erre
Félreérted, új Uazokat hoztak be még a kilencvenes években, gyárilag Andoria dízellel, de nem fogytak. Legyünk őszinték, egy Toyotát azért jóval kevesebbet kell szerelni, mint egy orosz gépet.
És továbbra is fenntartom, nem mindenki akar a legvadabb helyekre menni, aki terepjárót vesz.
juge75 507729 2011. október 22. 05:34
Válasz erre
juge75 507728 2011. október 22. 05:33
Válasz erre
PMP-híd 1/35, Armorama: www.armorama.com/modules.php
Freddy 507727 2011. október 21. 23:36
Válasz erre
,,Azt ne feledjük, hogy aki terepjárót vesz, nem feltétlenül akar a legvadabb helyekre menni, sok embernek elég elmenni a vadlesig vagy a szántóföld széléig"
Azért a vadles is tud elég csúnya helyen lenni.
Az eladások azért nem mennek, mert 25 éves szart már senki nem akar venni, az újba meg mire motort raksz, már annyiban lesz, hogyha annyi pénzed van, abból már tényleg érdemesebb japánt venni.
Meg a világ is megváltozott: fontos az egyszerű és olcsó üzemeltethetőség, (én is ennek alapján vettem kocsit) csak egyszerűen nem olyan fontos, mint régebben: az, hogy az UAZ kővel (igen, láttam ilyet) megjavítható, az a mongóliai tajgán meg a kommunista hiánygazdaságban létkérdés, de Magyarországon már mindenhol van térerő, és ahol térerő van, ott másnap reggelre a küszöbödre teszik a megrendelt gyári alkatrészt.
uazos 507726 2011. október 21. 22:14
Válasz erre
Üdv mindenkinek.
Bár én még csak 1-szer szóltam hozzá a fórumon, de ez az UAZ dolog felkeltette az érdeklődésemet. Az igazság az hogy az uaz-ba szinte bármilyen motort bele lehet rakni,hely az van bőven. Csak az a kérdés hogy milyet ? általában régi Mercit szoktak használni,10-11 literes fogyasztás, csak a végsebesség 60km/h. Iveco ! nem rossz választás, csak az már jelentős anyagiakkal jár….stb és ezt így lehetne tovább folytatni. A terepjáró képessége pedig: A G-s mercinek 1-db futómű durván 200ezer ft, uazé 40-50ért lehet újat venni. Sokan mondják hogy a G jobb terepen mint az uaz, csak azt senki nem említi hogy mennyi múlik azon aki vezeti !
Az meg hogy le kellene cserélni őket, hát nem tudom, leselejtezik a 25-30 éves uaz-okat és helyette kapunk a Német sereg által (használt) 20 éves G Merciket, amihez az alkatrész annyiba kerül mint egy komplett uaz. Elgondolkodtató ! (Semmiből A Semmibe)
És még annyit,hogy ismerek olyat aki pár éve (2-3) 20-30 km-es parancsnoki uaz-okat vette a HM-től, szinte újak voltak, ha a korukat nem nézzük.
'' Ezek a leselejtezések is csak az üzletről szólnak! ''
G400CDI 507725 2011. október 21. 22:14
Válasz erre
Én egy szóval nem szóltam le az UAZ-t, én is elfogadnék egyet. De tudomásom szerint az utolsót '89-ben kapta a Honvédség, és az nem tegnap volt.
Ne feledjük, hogy az egész egy TDK előadások listájával kezdődött, ami nem más, mint diákok prezentációja némi kutakodás meg ha lehet, agyalás után. (Ilyenben én is vettem részt anno.) Szóval emiatt még nem kell az egészből nagy ügyet csinálni, mert nem jelenti azt, hogy van is mögötte valós szándék. Ilyen alapon "T-72 harckocsik alkalmazásának lehetőségei a magyar leánynevelő intézetekben" témában is lehetne írni valamit.
Véleményem szerint ennyire öreg, ennyire lepusztult állapotú kocsikba már nem érdemes új motort szerelni. Bár annak idején nem bántam volna, ha a Csepel mentőövként megkapta volna a Zilek motorjának cseréjét dízelre; na annak viszont lett volna értelme.
Visszatérve az UAZ-ra, közdarabon meg gondolom, tudjátok, mit értek.
Pár éve elkezdték őket forgalmazni, Andoria dízellel, de nem sokat adtak el belőlük. Azt ne feledjük, hogy aki terepjárót vesz, nem feltétlenül akar a legvadabb helyekre menni, sok embernek elég elmenni a vadlesig vagy a szántóföld széléig, emellett egy japán pick-up jóval megbízhatóbb, mint egy UAZ; valószínűleg ezért nem mentek az eladások.
Kamovos 507724 2011. október 21. 21:44
Válasz erre
Sziasztok!

Az UAZ-469 Jó technika!
Használtam én is, soha nem hagyott cserben.
De ki öregedet típus!
Én azt mondom azokat a benzineseket amik vannak, hajtani kell még szét nem esnek.
De a pótlásukról gondoskodni kell.
Nem szabad mindig két kézel tapicskálni a fekáliában.
Gondoljatok csak bele abba, hogy a civil életben is arra törekszenek az emberek, hogy ne agyon toldozott foltozott matuzsálemekkel járjanak.

Üdv: kamovos
sógor 507723 2011. október 21. 20:13
Válasz erre
Sziasztok,
Okuban mindenki csak Pék Máté-nak nevezte.
Freddy 507722 2011. október 21. 19:03
Válasz erre
Van értelme foglalkozni a dologgal, de nem a 25 éves romok miatt, hanem az újakra gondolva.
+Azért nem hiszem, hogy 2-4 millió lenne egy motor, annyiért már új autót kapsz.
törpokoska 507721 2011. október 21. 18:53
Válasz erre
Ha emlékeim nem csalnak, volt már csapatpróbán dízelüzemű (átépített) UAZ-469, Székesfehérváron talán a kommendáns vagy a javító zászlóaljnál a 90-es évek elején (a dízel Barkasok korában, sajnos azok nem sikerültek túl jól).
Úgy gondolom, hogy jelenleg egy elég erős és korszerű dízel motor ára nagyságrenddel nagyobb mint az UAZ--ok értéke( 2-4 millió Ft szemben 150-200e Ft-tal) vajon érdemes-e rákölteni?
Freddy 507720 2011. október 21. 13:09
Válasz erre
A 90-es évek második felére azok az UAZ-ok már 15-20 évesek voltak, a honvédségi üzemeltetésnek megfelelő(en: szar) állapotban. Újakat behozni nem lehet, mert a környezetvédelmi előírások motorcserét tesznek szükségessé, amivel viszont legnagyobb előnyét, az olcsó árát bukja el.
Egyébként mongóliai szafarivezető mesélte, hogy bár az ország a japán, dél-koreai és tajvani használt kocsik végső temetője, aki terepjárót akar venni (sokan, mert betonozott főút az egész országban csak egy van), az csak UAZ-t vesz (újonnan másfél millió forintnak megfelelő helyi pénzért), mert azon a terepen (saját megjegyzés: és üzemeltetési kultúrával) egyszerűen semmilyen ,,nyugati" kocsi nem megy el. Kipróbálták.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.