<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
salud8 | Adatlap | 507771 | 2011. november 10. 21:25 | ||||||||||||||
Ezt láttam munka közben. Nagyon kemény gép! Előzmény: (507749) romeo 2011. november 3. 20:19 | |||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 507768 | 2011. november 10. 20:13 | ||||||||||||||
Miért? Nincs Rába a honvédségben? | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507767 | 2011. november 9. 20:50 | ||||||||||||||
pistike | Adatlap | 507766 | 2011. november 9. 20:41 | ||||||||||||||
http://www.russianmilitary.co.uk/news-story.php?id=12 ha már FUG.Tudnátok tovább képeket küldeni? | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507765 | 2011. november 9. 11:59 | ||||||||||||||
Üdv! Én a Honvédségnél csak BKF 35-4 Tadano Faun darus mentő-vontatóról tudok. | |||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 507764 | 2011. november 9. 11:52 | ||||||||||||||
Sziasztok! Olyan szóbeszédet hallottam, hogy a Magyar Honvédségnek volt/van egy vagy két SLT-56 Faun-ja, erről mit tudtok? Köszi, üdv! Ádám | |||||||||||||||||
Dolmi | Adatlap | 507763 | 2011. november 8. 19:54 | ||||||||||||||
Én nem tudom, hogy a blog írója milyen biztonsági övről, meg pokrócról beszél, nálunk ilyenek nem voltak. A leghátul ülőnek nagyon kapaszkodni kellett, mert onnan könnyen ki lehetett pottyanni. :-) | |||||||||||||||||
sógor | Adatlap | 507762 | 2011. november 8. 19:36 | ||||||||||||||
Milyen frankó lett volna 15 éve a Rába (ami fejlesztett a H-nak járműveket ,csak nem rendszeresítették)ma már a technikánk jó része hazai lehetne ...s. | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507761 | 2011. november 8. 13:48 | ||||||||||||||
Üdv! Államosítják a Rábát "Az államosítása után bátran a "Nemzeti" jelzővel is illethető Rába gyárt például katonai járműveket. A honvédelmi tárca így a társaságtól rendelheti meg új páncélozott szállító harcjárműveit, terepjáróit, teherautóit. Az ilyen kényes portékát bizonyára jobb megbízható, nemzeti cégtől beszerezni." beta.nol.hu/gazdasag/allamositjak_a_rabat_ | |||||||||||||||||
sógor | Adatlap | 507760 | 2011. november 7. 15:54 | ||||||||||||||
elnézést a markoló helyett úthengert akartam írni. | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507759 | 2011. november 7. 14:13 | ||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507758 | 2011. november 7. 12:38 | ||||||||||||||
sógor | Adatlap | 507757 | 2011. november 6. 14:06 | ||||||||||||||
Szia , az úthenger az Army (USA) tulajdona volt ,de markolója volt a kontingensnek is ,csak arról még nem leltem képet ,a Kamaz billencsről valahol még vannak képek. s. | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507756 | 2011. november 6. 13:03 | ||||||||||||||
Üdv Sógor! Az úthenger is honvédségi volt? Kamaz billencs fotó még van? Köszi! | |||||||||||||||||
sógor | Adatlap | 507755 | 2011. november 6. 10:51 | ||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507754 | 2011. november 4. 18:55 | ||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507753 | 2011. november 4. 15:34 | ||||||||||||||
A BVS-10 "VIKING" úszóképes, ezért rendszeresítette a brit-, és a holland tengerészgyalogság is. Manőverezőképessége miatt megbecsült jármű Afganisztánban a brit ISAF kötelékben. Ráadásul CH-47-es helikopterrel is szállítható. Sokoldalú eszköz, örülnék, ha a honvédség rendelkezne vele. | |||||||||||||||||
Lali | Adatlap | 507752 | 2011. november 4. 13:48 | ||||||||||||||
Hát ez tényleg vicc, ilyenünk biztos nincs! :D | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507751 | 2011. november 4. 10:19 | ||||||||||||||
Üdv! Ez a Viking. A fotón a brit hadsereg járműve. | |||||||||||||||||
MoMi | Adatlap | 507750 | 2011. november 4. 08:54 | ||||||||||||||
Szia Lali! Mi az Viking terepjáró gépkocsi? Nem ismerek ilyen nevű járművet! | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507749 | 2011. november 3. 20:19 | ||||||||||||||
Pilu | Adatlap | 507748 | 2011. november 3. 19:43 | ||||||||||||||
Régen a BNV-re a Műszaki Könyvkiadó kiadott egy-egy "t" névre keresztelt könyvecske szerű "prospektust". Ennek a t68/2 számában reklámozták az EPL családot. | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507747 | 2011. november 3. 19:33 | ||||||||||||||
Üdv Botond! Mivel a hozzászólásomban én is kérdést tettem fel, nem tudok adatokkal, rajzokkal stb. szolgálni. Megkérjük Törzsbusz barátunkat, tudna-e a témában segíteni? | |||||||||||||||||
botond | Adatlap | 507746 | 2011. november 3. 19:21 | ||||||||||||||
Kutakodtam a neten az EPL pótkocsival kapcsolatban. Így keveredtem ide, és találkoztam a bejegyzéseddel. Tudsz még többet a pótkocsiról? Adatok, esetleg gépkönyv vagy műszaki leírás is érdekelne. Előre is köszönöm! | |||||||||||||||||
Maz | Adatlap | 507744 | 2011. november 2. 12:19 | ||||||||||||||
Szia! A centrifugál-levegőszűrőből a port szívja ki a kipufogógáz segítségével. Gyakorlatilag úgy működik, mint egy porlasztó. | |||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 507743 | 2011. november 2. 11:55 | ||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507742 | 2011. november 2. 11:50 | ||||||||||||||
Ebből is látszik, hogy mennyire hiteles a WIKI ... :) | |||||||||||||||||
Lali | Adatlap | 507741 | 2011. november 2. 11:42 | ||||||||||||||
Wiki szerint, nekünk van 40 db brit gyártmányú Viking terepjáró tehergépkocsink. Van erről valakinek képe és pontos típusmegnevezése? Köszönöm! | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507740 | 2011. november 2. 11:17 | ||||||||||||||
uazos | Adatlap | 507739 | 2011. november 2. 09:14 | ||||||||||||||
Hátha valakit érdekel: www.nol.hu/belfold/gyorsan_es_verseny_nelkul_szabadul_meg_felelges_eszkozeitol_a_hm | |||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 507738 | 2011. november 1. 15:25 | ||||||||||||||
Legend újdonság, MaxxPro: www.www-legend.co.kr/01_afv01.html Gyanta, valószínűleg nem két fillér lesz. De a Bronco új Hummereivel, Revell UNIMOG-MAN-MB G250-esekkel, Uralokkal, BTR-80-nal már elég látványos afganisztáni magyar diorámát lehetne összeválogatni :) Üdv! | |||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 507737 | 2011. október 28. 14:45 | ||||||||||||||
Zsófia | Adatlap | 507736 | 2011. október 26. 19:22 | ||||||||||||||
Sziasztok! Nem tudjátok Nyíregyházán fellelhető valahol (akár magántulajdonban) valamilyen katonai jármű a Maczinkó Autóbontón kívül? Zsófi | |||||||||||||||||
G400CDI | Adatlap | 507735 | 2011. október 25. 20:47 | ||||||||||||||
Kérdés, mi lesz belőle a Gaz meg az Iveco LMV mellett. | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507734 | 2011. október 25. 13:21 | ||||||||||||||
Oroszországban új könnyű terepjáró jármű-családot mutattak be SKORPION néven. | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 507733 | 2011. október 24. 12:35 | ||||||||||||||
uazos | Adatlap | 507732 | 2011. október 22. 16:15 | ||||||||||||||
Sajnos az alkatrészekről se lehet már észrevenni hogy eredeti – vagy után gyártott,annyira pontosan le vannak koppintva a gyáriról. Ezt kéne a mostani uaz-okkal is jó párat felújítani,és hagyni hogy szolgálják tovább a honvédséget. Az én parancsnoki uaz-omba 5800-km van,és tökéletes állapotba,28 éves kora ellenére !(még nem volt újra fújva sem). Ide illő cikk, érdekes:www.currus.hu/hir1013-uaz-.html | |||||||||||||||||
G400CDI | Adatlap | 507731 | 2011. október 22. 13:51 | ||||||||||||||
Azzal egyetértek, hogy a nyugati gépekhez brutálisan drága az alkatrész, de általában tovább is tart. Azzal úgyszintén egyetértek, hogy a sofőrön sok múlik, mint ahogy a karbantartó személyzeten is. Pár éve Ausztriában (ahol pedig van pénz) döntöttek úgy, hogy a határőrség 20 éves G-s Puchjait nem cserélik le, mert olyan jó állapotban vannak; inkább felújították őket. Megnézem 20 év múlva, hogy néznek majd ki a honvédségi Wolfok... | |||||||||||||||||
G400CDI | Adatlap | 507730 | 2011. október 22. 13:47 | ||||||||||||||
Félreérted, új Uazokat hoztak be még a kilencvenes években, gyárilag Andoria dízellel, de nem fogytak. Legyünk őszinték, egy Toyotát azért jóval kevesebbet kell szerelni, mint egy orosz gépet. És továbbra is fenntartom, nem mindenki akar a legvadabb helyekre menni, aki terepjárót vesz. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 507729 | 2011. október 22. 05:34 | ||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 507728 | 2011. október 22. 05:33 | ||||||||||||||
PMP-híd 1/35, Armorama: www.armorama.com/modules.php | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 507727 | 2011. október 21. 23:36 | ||||||||||||||
,,Azt ne feledjük, hogy aki terepjárót vesz, nem feltétlenül akar a legvadabb helyekre menni, sok embernek elég elmenni a vadlesig vagy a szántóföld széléig" Azért a vadles is tud elég csúnya helyen lenni. Az eladások azért nem mennek, mert 25 éves szart már senki nem akar venni, az újba meg mire motort raksz, már annyiban lesz, hogyha annyi pénzed van, abból már tényleg érdemesebb japánt venni. Meg a világ is megváltozott: fontos az egyszerű és olcsó üzemeltethetőség, (én is ennek alapján vettem kocsit) csak egyszerűen nem olyan fontos, mint régebben: az, hogy az UAZ kővel (igen, láttam ilyet) megjavítható, az a mongóliai tajgán meg a kommunista hiánygazdaságban létkérdés, de Magyarországon már mindenhol van térerő, és ahol térerő van, ott másnap reggelre a küszöbödre teszik a megrendelt gyári alkatrészt. | |||||||||||||||||
uazos | Adatlap | 507726 | 2011. október 21. 22:14 | ||||||||||||||
Üdv mindenkinek. Bár én még csak 1-szer szóltam hozzá a fórumon, de ez az UAZ dolog felkeltette az érdeklődésemet. Az igazság az hogy az uaz-ba szinte bármilyen motort bele lehet rakni,hely az van bőven. Csak az a kérdés hogy milyet ? általában régi Mercit szoktak használni,10-11 literes fogyasztás, csak a végsebesség 60km/h. Iveco ! nem rossz választás, csak az már jelentős anyagiakkal jár….stb és ezt így lehetne tovább folytatni. A terepjáró képessége pedig: A G-s mercinek 1-db futómű durván 200ezer ft, uazé 40-50ért lehet újat venni. Sokan mondják hogy a G jobb terepen mint az uaz, csak azt senki nem említi hogy mennyi múlik azon aki vezeti ! Az meg hogy le kellene cserélni őket, hát nem tudom, leselejtezik a 25-30 éves uaz-okat és helyette kapunk a Német sereg által (használt) 20 éves G Merciket, amihez az alkatrész annyiba kerül mint egy komplett uaz. Elgondolkodtató ! (Semmiből A Semmibe) És még annyit,hogy ismerek olyat aki pár éve (2-3) 20-30 km-es parancsnoki uaz-okat vette a HM-től, szinte újak voltak, ha a korukat nem nézzük. '' Ezek a leselejtezések is csak az üzletről szólnak! '' | |||||||||||||||||
G400CDI | Adatlap | 507725 | 2011. október 21. 22:14 | ||||||||||||||
Én egy szóval nem szóltam le az UAZ-t, én is elfogadnék egyet. De tudomásom szerint az utolsót '89-ben kapta a Honvédség, és az nem tegnap volt. Ne feledjük, hogy az egész egy TDK előadások listájával kezdődött, ami nem más, mint diákok prezentációja némi kutakodás meg ha lehet, agyalás után. (Ilyenben én is vettem részt anno.) Szóval emiatt még nem kell az egészből nagy ügyet csinálni, mert nem jelenti azt, hogy van is mögötte valós szándék. Ilyen alapon "T-72 harckocsik alkalmazásának lehetőségei a magyar leánynevelő intézetekben" témában is lehetne írni valamit. Véleményem szerint ennyire öreg, ennyire lepusztult állapotú kocsikba már nem érdemes új motort szerelni. Bár annak idején nem bántam volna, ha a Csepel mentőövként megkapta volna a Zilek motorjának cseréjét dízelre; na annak viszont lett volna értelme. Visszatérve az UAZ-ra, közdarabon meg gondolom, tudjátok, mit értek. Pár éve elkezdték őket forgalmazni, Andoria dízellel, de nem sokat adtak el belőlük. Azt ne feledjük, hogy aki terepjárót vesz, nem feltétlenül akar a legvadabb helyekre menni, sok embernek elég elmenni a vadlesig vagy a szántóföld széléig, emellett egy japán pick-up jóval megbízhatóbb, mint egy UAZ; valószínűleg ezért nem mentek az eladások. | |||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 507724 | 2011. október 21. 21:44 | ||||||||||||||
Sziasztok! Az UAZ-469 Jó technika! Használtam én is, soha nem hagyott cserben. De ki öregedet típus! Én azt mondom azokat a benzineseket amik vannak, hajtani kell még szét nem esnek. De a pótlásukról gondoskodni kell. Nem szabad mindig két kézel tapicskálni a fekáliában. Gondoljatok csak bele abba, hogy a civil életben is arra törekszenek az emberek, hogy ne agyon toldozott foltozott matuzsálemekkel járjanak. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||
sógor | Adatlap | 507723 | 2011. október 21. 20:13 | ||||||||||||||
Sziasztok, Okuban mindenki csak Pék Máté-nak nevezte. | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 507722 | 2011. október 21. 19:03 | ||||||||||||||
Van értelme foglalkozni a dologgal, de nem a 25 éves romok miatt, hanem az újakra gondolva. +Azért nem hiszem, hogy 2-4 millió lenne egy motor, annyiért már új autót kapsz. | |||||||||||||||||
törpokoska | Adatlap | 507721 | 2011. október 21. 18:53 | ||||||||||||||
Ha emlékeim nem csalnak, volt már csapatpróbán dízelüzemű (átépített) UAZ-469, Székesfehérváron talán a kommendáns vagy a javító zászlóaljnál a 90-es évek elején (a dízel Barkasok korában, sajnos azok nem sikerültek túl jól). Úgy gondolom, hogy jelenleg egy elég erős és korszerű dízel motor ára nagyságrenddel nagyobb mint az UAZ--ok értéke( 2-4 millió Ft szemben 150-200e Ft-tal) vajon érdemes-e rákölteni? | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 507720 | 2011. október 21. 13:09 | ||||||||||||||
A 90-es évek második felére azok az UAZ-ok már 15-20 évesek voltak, a honvédségi üzemeltetésnek megfelelő(en: szar) állapotban. Újakat behozni nem lehet, mert a környezetvédelmi előírások motorcserét tesznek szükségessé, amivel viszont legnagyobb előnyét, az olcsó árát bukja el. Egyébként mongóliai szafarivezető mesélte, hogy bár az ország a japán, dél-koreai és tajvani használt kocsik végső temetője, aki terepjárót akar venni (sokan, mert betonozott főút az egész országban csak egy van), az csak UAZ-t vesz (újonnan másfél millió forintnak megfelelő helyi pénzért), mert azon a terepen (saját megjegyzés: és üzemeltetési kultúrával) egyszerűen semmilyen ,,nyugati" kocsi nem megy el. Kipróbálták. | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 507719 | 2011. október 21. 12:54 | ||||||||||||||
Valamikor 1990 környékén tesztelték különböző járművek képességeit. Terepjáró képesség, oldaldőlés, víziakadály leküzdés, talajnyomás…st. (meg amit akartok). Ezen a hazai haderő jó néhány eszköze - gumikerekestől a lánctalpasig - részt vett. De voltak külföldi járművek is szépszámmal Land rover, a Mercedes terepjáró…stb. Na akkor ott, az UAZ-469 nem szerepelt túl rosszul, sőt. Ennek ellenére nagyarányú kivonása megkezdődött a 90-es évek második felétől. Élelmesebb magánembereknek sikerült is beszerezni jó párat. A meglévő de félreállított készletet viszont érdemesebb üzemeltetni, mit hagyni elrohadni. Így jöhetett szóba (de csak gondolom) a motorcsere. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |