/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
specnaz78 507882 2011. november 27. 14:10
Válasz erre
ural
ural
dac
dac

Sziasztok!

Dac-on, és az Ural-on is ugyanaz a KF 2 felépítmény van?

Üdv:specnaz78
Kamovos 507881 2011. november 27. 13:51
Válasz erre
Szia Maz!

Köszi.
A szkennelés gondolom nem megy.
Akkor marag a makro fotozás.

Üdv: kamovos
Gabi 507880 2011. november 27. 13:24
Válasz erre
1956.6
1956.6
1956.8
1956.8
1961.10a1
1961.10a1
1961.111
1961.111
1961.11a1
1961.11a1
1961.11a2
1961.11a2
1961.11c1
1961.11c1
1961.19
1961.19
1961.19a
1961.19a
1961.19b
1961.19b

Sziasztok!

Beszkeneltem egy pár régebbi Autó-Motorom, felteszek belőle ide tartozó képeket. Majd folyamatosan rakom fel, mert még alig valamit csináltam meg belőle, elég sok van. Mind az 1950-60-as évekből van, és a épek nevéből láthatjátok mikori (évszám és utána lapszám).

Gabi
Maz 507879 2011. november 27. 12:39
Válasz erre
Szia Kamovos!

A polcon találtam két leírást:
-"Labor" MŰSZERIPARI MŰVEK
ESZTERGOMI GYÁRA
DAC-665 GTG-KF-2-2
JÁRMŰ
MŰSZAKI LEÍRÁSA

-"Labor" MŰSZERIPARI MŰVEK
ESZTERGOMI GYÁRA
KF-1, KF-2, KF-3 tipusú
JÁRMŰ FELÉPÍTMÉNYEK
és azok típusvariációinak
MŰSZAKI LEÍRÁSA

Kitalálom, hogyan tudom közkinccsé tenni, mert már többször is volt rá kereslet.
Kamovos 507878 2011. november 27. 12:05
Válasz erre
felépítmény
felépítmény

Szia Maz!

Már találtam is 1 rajzot a Vaterán!

Üdv: kamovos
Lali 507877 2011. november 27. 12:02
Válasz erre
Joci, azt láttam itt, hogy DAC fülkét már építettél, de alváz és egyéb is van már hozzá? Plussz ha elkészülsz vele, jó volna sorozat gyártásban is gondolkodni... :D
Kamovos 507876 2011. november 27. 12:01
Válasz erre
Szia Maz!

Köszönöm szépen.

Üdv: kamovos
Maz 507875 2011. november 27. 11:55
Válasz erre
Esztergomi Labor MIM által gyártott KF 2 felépítmények.
Gödöllői Gépgyár gyártotta a műhelykocsikat ezzel a felépítménnyel. (Illetve a műhelynek KF 2-2 a pontos típusa.)
joci232 507874 2011. november 27. 11:40
Válasz erre
Kamovos 507873 2011. november 27. 09:51
Válasz erre
Sziasztok!

Ezeken a DAC-665-ös járműveken milyen felépítmény van?
Ural, Rába?

Üdv: kamovos
Lali 507872 2011. november 27. 09:45
Válasz erre
dac665t
dac665t
dac_665os
dac_665os

Sziasztok!

Két képet találtam DAC-665-ről, megosztanám veletek. Kár, hogy nem gyártják 1:35-ben!

üdv,
Lali
specnaz78 507866 2011. november 26. 20:53
Válasz erre
Sziasztok!

Gaz-66 alvázáról keresnék képeket, főleg a vezetékezésről. Illetve Gaz 66 R 142-ről.

Köszönöm.

Üdv:specnaz78

cz_norbert@citromail.hu
romeo 507865 2011. november 25. 20:38
Válasz erre
kamovos 507864 2011. november 25. 20:38
Válasz erre
Honved Traffic Jam_001 On a narrow and muddy rural road, Hungarian Army vehicles try to make headway on the Eastern front, involving a Toldi tank, a Raba Botond truck, and a German-made (Opel?) staff car.
Honved Traffic Jam_001 On a narrow and muddy rural road, Hungarian Army vehicles try to make headway on the Eastern front, involving a Toldi tank, a Raba Botond truck, and a German-made (Opel?) staff car.

Szia romeo!

Megtaláltam Kb hol mentették a Botondot!

Üdv: kamovos
romeo 507863 2011. november 25. 19:37
Válasz erre
Igen! A 3 fotó összefügg. Sajnos több fotóm nincs róla ..
kamovos 507862 2011. november 25. 19:25
Válasz erre
Szia romeo!

Köszönöm a képeket!

Úgylátom ez a három kép ugyan annak a Botondnak a mentését örökítette meg.
Remélem, kerül még elő teljesméretű, oldalnézeti kép is.

Üdv: kamovos
romeo 507861 2011. november 25. 19:15
Válasz erre
1290303_51758_Honved_Traffic_Jam_001
1290303_51758_Honved_Traffic_Jam_001
1290303_51789_Botond_and_Toldi
1290303_51789_Botond_and_Toldi

Üdv Kamovo!

Talán ez segít ...
kamovos 507860 2011. november 25. 18:56
Válasz erre
Botond 01
Botond 01

Sziasztok!

Mivel nincs Magyar harcjárműves topik, ezért itt kérdezném.
Szeretnék ilyet készíteni, de nem találok képeket rajzokat.
tudtok-e valahol képet rajzot erről a botondról?

Üdv: kamovos
romeo 507859 2011. november 24. 21:24
Válasz erre
PSzH D944              x
PSzH D944 x

Egy régi fotó PSzH-ról, tüzelés közben.
romeo 507858 2011. november 24. 19:44
Válasz erre
Zamárdi
Zamárdi
Zamárdi  1
Zamárdi 1

Üdv!
romeo 507857 2011. november 23. 15:38
Válasz erre
Bocsánat, nem ZISz-151, hanem ZISz-150.
romeo 507856 2011. november 23. 15:37
Válasz erre
01-012
01-012

Valószínűleg a Magyar Néphadsereg ZISz-151-ese AZP-39M 37mm-es légvédelmi gépágyúval, Sztálinváros (Dunaújváros) 1956.
fotó: sztalinvaros.uw.hu
Maz 507855 2011. november 23. 14:34
Válasz erre
Deszka kötényzet, jégzajlásnál védte az úszótestet.
romeo 507854 2011. november 23. 13:09
Válasz erre
242
242

Ngay valószínűséggel az MN-hez tartózó Csepel 350, Cs-40 rohamcsónakokkal.
1956-os árvíz.
fotó: kdtvizig.hu
romeo 507853 2011. november 23. 13:03
Válasz erre
035_std
035_std

Üdv!

Magyar Néphadsereg FUG D442, 1965-ös árvíz.
fotó: adukovizig.hu
romeo 507852 2011. november 23. 12:59
Válasz erre
K-61 LUG  MN   1971
K-61 LUG MN 1971

Üdv!

Magyar Néphadsereg K-61 LUG. Mire szolgálhatott a fehér "kötény" az első járművön?
A fotót kinagyítottam.
fotó: www.adukovizig.hu/galeria/1971/index.htm
romeo 507851 2011. november 23. 12:40
Válasz erre
01-011
01-011

Üdv!

Nagy valószínűséggel MN rendzámú GAZ-51 (1956-os árvíz).
romeo 507850 2011. november 22. 20:19
Válasz erre
Igen, ezek nagyón jó fotók!
Köszi!
Üdv!
sógor 507849 2011. november 22. 19:44
Válasz erre
kétéltű
kétéltű
kétéltű (1)
kétéltű (1)

Szia Romeo,
találtam kettő képet gondolom ez is Viking ,Tuzlában a repülőtéren készült a kép.
Kint Bosniában legalább 3 nemzet kötelékében láttam ilyen gépet ,valahol még van kép egy másikról ,de az nem Amerikai.
Üdv sógor.
upiupi 507848 2011. november 21. 20:20
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Ette volna meg a fene aki azt kis DAC motort kitalálta. Szvsz többet ért volna, ha 6 hengeres Csepel motort tsznek bele. Jobb, kiforrottab, hazai ipar támogatása meg ilyen blődségek. De már akkor is okosok voltunk.
Gabi 507847 2011. november 21. 19:12
Válasz erre
Szia!
Használták a civil életben is a Dizil kifejezést, sőt asszem onnan terjedt át, mert hamarabb voltak a Volánoknál a dizelesítések. A dizil 6 hengeres Dac motorral volt szerelve (ezt használták a seregben), a Vozifa pedig Ifa motoros volt.
Gabi
romeo 507846 2011. november 21. 17:27
Válasz erre
juge75 507845 2011. november 21. 16:15
Válasz erre
Diesel Zil, (Dizil)katonai szójáték.
romeo 507843 2011. november 19. 21:42
Válasz erre
ZIL-130 vs DIZIL
ZIL-130 vs DIZIL

Üdv!

Ezt a járművet hívták DIZIL-nek? Ez hivatalos típusjelzés volt?
Köszönöm!
törzsbusz 507842 2011. november 19. 10:32
Válasz erre
Pont itt a hiba. A RÁBA messze felülmúlja a respirátor tervező képességét. Két tervező az még nem csoport. No mindegy, Én nem lehúzni akarom, sok mindent fűzhetnék hozzá de ami információ részemre rendelkezésre áll abból Nekem nincs optimista véleményem. Mindazonáltal,hogy az ABV Komondor egy fém atrapp, tehát még nem is egy konkrét csapatpróbázható jármű...szerintem.
romeo 507841 2011. november 19. 09:48
Válasz erre
Ha távirányítású géppuska-torony lesz, akkor remélem a stabilizátorral ellátott változat...
romeo 507840 2011. november 19. 09:25
Válasz erre
De így is lehetne: A Respirátor tervei alapján a RÁBA gyártókapacitása gyártaná a Komondort, a szervizelést + egyes részegységek beszallítását pedig a Currus biztosítaná ... :)
romeo 507839 2011. november 19. 09:21
Válasz erre
A Respirátorra gondoltam, ha már egyszer ők is beszálltak a páncélautó buliba ...
törzsbusz 507838 2011. november 19. 09:10
Válasz erre
A RÁBA és a Currus együttműködik. Az egik több mint 100 a másik több mint ötven éve létezik a katonai jármű -harcjármű gyártásban ki-ki fejlettebb tapasztalattal,szaktudással, járműgyártó hagyománnyal bír. Kinek kéne még együttműködni?
romeo 507837 2011. november 19. 03:56
Válasz erre
1505184_56134_002
1505184_56134_002

Szerintem nem a méretarány lesz ...
A bal oldalin a felépítmény laposabb.
Freddy 507836 2011. november 19. 00:53
Válasz erre
A bal oldali kép kisebb méretarányú.
romeo 507835 2011. november 18. 23:42
Válasz erre
002
002

A bal oldali "rövid fülkés" egy kicsit alacsonyabbnak néz ki, mint a jobb oldalon látható alapjármű.

rajz: Respirátor zrt.
romeo 507834 2011. november 18. 23:25
Válasz erre
Egy kis magánelmélkedés : az utóbbi időben olyasmit hallottam, hogy a RÁBA is előáll saját páncélozott harcjárművel (nem a páncélozott H14-re gondolok). Itt felmerül a kérdés, hogy nem lenne-e célszerűbb ha pl. a Respirátor, Rába és Currus együttműködne?
romeo 507833 2011. november 18. 23:21
Válasz erre
Üdv Freddy!
Vannak olyan megoldások, hogy a távirányításút is szükség esetén kézzel lehet kezelni, meg aztán ott van a géppuskaheveder cseréjének problémája, mert ugye az 50-100 db lőszer egy-kettő elfogyhat..
romeo 507832 2011. november 18. 23:16
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Én valahogy nem vagyok kibékülve a Komondor magasságával, remélem stabilabb lesz mint a MaxxPro ...
Freddy 507831 2011. november 18. 23:15
Válasz erre
Nem tudom, én ezen a rajzon pont azt látom, hogy van egy tetőajtó, amin ki lehet mászni a géppuskához.
romeo 507830 2011. november 18. 23:12
Válasz erre
"Mi a véleményed arról,ha mondjuk hazai állami vállalat szállítana be új harcjárműveket?"

Én személyesen örülnék ennek!
törzsbusz 507829 2011. november 18. 22:42
Válasz erre
A BTR csere nem fog teljes egészében lezajlódni 2016-ban. Nem is lehetséges, a típusváltás átmeneti. Nyilván ez Te is Tudod,de lehet,hogy nem tud megkezdődni a tervezett évben. Sok minden egyébtől függ. EU előírások: Mi a véleményed arról,ha mondjuk hazai állami vállalat szállítana be új harcjárműveket?
törzsbusz 507828 2011. november 18. 22:37
Válasz erre
"Az MRAP kipróbált konstrukció, az alkalmazott technológiák is gyaníthatólag."
...és életében nem gyártott még egy törpeautót sem,mert nem járműgyártó!
törzsbusz 507827 2011. november 18. 22:27
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.