/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159.
romeo 507897 2011. november 28. 14:18
Válasz erre
RDO-3221_KOMONDOR_ DSC_5708
RDO-3221_KOMONDOR_ DSC_5708

Üdv!

Új nagyfelbontású fotók jelnetk meg a magyar KOMONDOR páncélozott járműről.

további fotók: www.respirator.hu/img/komondor_photogalery/index.php
törzsbusz 507896 2011. november 28. 08:23
Válasz erre
A benzines technikák kivonásával párhuzamosan. Rendszeresítés a Zil-131-el kezdődött még az MN-ben.
sógor 507895 2011. november 28. 08:14
Válasz erre
Úgy emlékszem ,hogy OKU-ban nem láttam ZIL-t ,de Vám -77 az volt ,és KRAZ-on.
Üdv.
Egerészölyv 507894 2011. november 28. 01:13
Válasz erre
Szia Maz!

Megtaláltam a választ arra a kérdésre, amit szeptember 17.-én tettem fel, s amiben Te megpróbáltál segíteni.

ZEZTS TS-3965 a típusa annak a busznak, amit egy napra kölcsönkértünk a kárpátaljai táborozásunkkor.

Az információra a www.denisovets.narod.ru/ honlapon bukkantam rá a Google fordítójának segítségével.
Itt vannak az eredeti és a lefordított oldalak:

www.denisovets.narod.ru/remz/remzpages/modelpages/zezts_ts3965.html

www.denisovets.narod.ru/remz/remzpages/factorypages/zezts.html
translate.google.com/translate

translate.google.com/translate

Tényleg a GAZ-53 alvázára építették, de a grúziai gyártás valószínűleg nem igaz.

Üdv:

Egerészölyv
törzsbusz 507893 2011. november 27. 22:40
Válasz erre
Zil 131-en volt a VÁM és a TÁVISZ is.
romeo 507892 2011. november 27. 21:46
Válasz erre
Hmmm ...
Most már én sem vagyok benne biztos.
Üdv!
sógor 507891 2011. november 27. 21:16
Válasz erre
romeo 507890 2011. november 27. 20:23
Válasz erre
sógor 507889 2011. november 27. 20:17
Válasz erre
De azért gondolom tudod mi volt a VÁM-77 ( villamos ács műhely ,KRAZ-ra ra rakott bódé
telve minden eszközzel)
s
romeo 507888 2011. november 27. 18:53
Válasz erre
sógor 507887 2011. november 27. 18:37
Válasz erre
Szia Romeo ,
azt szeretném megkérdezni ,hogy a VÁM-77 -ről vannak-e képeid ,és esetleg listád arról mi mindent tartalmazott a készlet,
üdv Sógor.
romeo 507886 2011. november 27. 18:20
Válasz erre
Üdv gabi!

Jó a 1961.19-es fotón látható magyar GARANT 30K !

De jó lenne, ha még találnál ehhez hasonló Magyar Néphadsereg fotókat!

Köszi!
Maz 507885 2011. november 27. 18:14
Válasz erre
Szia!

Valószínűleg a ZiL-131-esen is KF-2 van. Iszonyatosan hátralóg és ül a hátulja tőle.
Igazából a KF-1 lenne rávaló, de inkább KF-2-t szoktak erre is rakni. Sőt, elvileg KF-3 is rárakható.

Amúgy a KF-1 a legrövidebb, 415 cm. Keresztmetszete egyezik a KF-2-ével.
A KF-2 35 cm-rel hosszabb.
A KF-3 a leghosszabb, 480 cm. Magasabb, téglalap keresztmetszetű.
(Méretadatok a külső felszerelések nélkül értendőek.)

Szállítani amúgy akár ZiL-130 szállíthatja a bódékat. Van hozzájuk konténeremelő készlet, amivel átdaruzható. Valamint emelőláb is, amivel leemelhető az alvázról és telepíthető, vagy másik alvázra ráengedhető.
specnaz78 507884 2011. november 27. 17:01
Válasz erre
zil.JPEG
zil.JPEG

Szia MAZ!

Köszönöm az infót. Gondoltam, hogy több változata lehet, de a felépítmény alap méretei mindegyiknél ugyanaz.?

A ZIl-en is ez van?

Üdv:specnaz78
Maz 507883 2011. november 27. 14:28
Válasz erre
Szia Kamovos!

A szkennelés A/3-ban megoldható lesz, ráadásul szét tudom szedni és normálisan beszkennelni, még azon morfondírozom, hogy milyen tárhelyre tegyem fel. Na meg a mikor a kérdés. (Most is bent vagyok a cégnél és nyomtatok.)

specnaz78!

Igen, mindkettőre Gödöllőn a Currus elődjénél kerültek a bódék.
Csak műhelyfelépítményből volt 20-30 féle. Pl. gépjármű karbantartó, gépjármű javító, harckocsi javító, fegyverzeti, aggregátszerelő, elektromos...
Mindegyiknek adtak nevet, az első képeden Zoli barátom Uralja pl. Seregély névre hallgat, és gépjármű javító. De volt pl marcipán fantázianevű is.
specnaz78 507882 2011. november 27. 14:10
Válasz erre
ural
ural
dac
dac

Sziasztok!

Dac-on, és az Ural-on is ugyanaz a KF 2 felépítmény van?

Üdv:specnaz78
Kamovos 507881 2011. november 27. 13:51
Válasz erre
Szia Maz!

Köszi.
A szkennelés gondolom nem megy.
Akkor marag a makro fotozás.

Üdv: kamovos
Gabi 507880 2011. november 27. 13:24
Válasz erre
1956.6
1956.6
1956.8
1956.8
1961.10a1
1961.10a1
1961.111
1961.111
1961.11a1
1961.11a1
1961.11a2
1961.11a2
1961.11c1
1961.11c1
1961.19
1961.19
1961.19a
1961.19a
1961.19b
1961.19b

Sziasztok!

Beszkeneltem egy pár régebbi Autó-Motorom, felteszek belőle ide tartozó képeket. Majd folyamatosan rakom fel, mert még alig valamit csináltam meg belőle, elég sok van. Mind az 1950-60-as évekből van, és a épek nevéből láthatjátok mikori (évszám és utána lapszám).

Gabi
Maz 507879 2011. november 27. 12:39
Válasz erre
Szia Kamovos!

A polcon találtam két leírást:
-"Labor" MŰSZERIPARI MŰVEK
ESZTERGOMI GYÁRA
DAC-665 GTG-KF-2-2
JÁRMŰ
MŰSZAKI LEÍRÁSA

-"Labor" MŰSZERIPARI MŰVEK
ESZTERGOMI GYÁRA
KF-1, KF-2, KF-3 tipusú
JÁRMŰ FELÉPÍTMÉNYEK
és azok típusvariációinak
MŰSZAKI LEÍRÁSA

Kitalálom, hogyan tudom közkinccsé tenni, mert már többször is volt rá kereslet.
Kamovos 507878 2011. november 27. 12:05
Válasz erre
felépítmény
felépítmény

Szia Maz!

Már találtam is 1 rajzot a Vaterán!

Üdv: kamovos
Lali 507877 2011. november 27. 12:02
Válasz erre
Joci, azt láttam itt, hogy DAC fülkét már építettél, de alváz és egyéb is van már hozzá? Plussz ha elkészülsz vele, jó volna sorozat gyártásban is gondolkodni... :D
Kamovos 507876 2011. november 27. 12:01
Válasz erre
Szia Maz!

Köszönöm szépen.

Üdv: kamovos
Maz 507875 2011. november 27. 11:55
Válasz erre
Esztergomi Labor MIM által gyártott KF 2 felépítmények.
Gödöllői Gépgyár gyártotta a műhelykocsikat ezzel a felépítménnyel. (Illetve a műhelynek KF 2-2 a pontos típusa.)
joci232 507874 2011. november 27. 11:40
Válasz erre
Kamovos 507873 2011. november 27. 09:51
Válasz erre
Sziasztok!

Ezeken a DAC-665-ös járműveken milyen felépítmény van?
Ural, Rába?

Üdv: kamovos
Lali 507872 2011. november 27. 09:45
Válasz erre
dac665t
dac665t
dac_665os
dac_665os

Sziasztok!

Két képet találtam DAC-665-ről, megosztanám veletek. Kár, hogy nem gyártják 1:35-ben!

üdv,
Lali
specnaz78 507866 2011. november 26. 20:53
Válasz erre
Sziasztok!

Gaz-66 alvázáról keresnék képeket, főleg a vezetékezésről. Illetve Gaz 66 R 142-ről.

Köszönöm.

Üdv:specnaz78

cz_norbert@citromail.hu
romeo 507865 2011. november 25. 20:38
Válasz erre
kamovos 507864 2011. november 25. 20:38
Válasz erre
Honved Traffic Jam_001 On a narrow and muddy rural road, Hungarian Army vehicles try to make headway on the Eastern front, involving a Toldi tank, a Raba Botond truck, and a German-made (Opel?) staff car.
Honved Traffic Jam_001 On a narrow and muddy rural road, Hungarian Army vehicles try to make headway on the Eastern front, involving a Toldi tank, a Raba Botond truck, and a German-made (Opel?) staff car.

Szia romeo!

Megtaláltam Kb hol mentették a Botondot!

Üdv: kamovos
romeo 507863 2011. november 25. 19:37
Válasz erre
Igen! A 3 fotó összefügg. Sajnos több fotóm nincs róla ..
kamovos 507862 2011. november 25. 19:25
Válasz erre
Szia romeo!

Köszönöm a képeket!

Úgylátom ez a három kép ugyan annak a Botondnak a mentését örökítette meg.
Remélem, kerül még elő teljesméretű, oldalnézeti kép is.

Üdv: kamovos
romeo 507861 2011. november 25. 19:15
Válasz erre
1290303_51758_Honved_Traffic_Jam_001
1290303_51758_Honved_Traffic_Jam_001
1290303_51789_Botond_and_Toldi
1290303_51789_Botond_and_Toldi

Üdv Kamovo!

Talán ez segít ...
kamovos 507860 2011. november 25. 18:56
Válasz erre
Botond 01
Botond 01

Sziasztok!

Mivel nincs Magyar harcjárműves topik, ezért itt kérdezném.
Szeretnék ilyet készíteni, de nem találok képeket rajzokat.
tudtok-e valahol képet rajzot erről a botondról?

Üdv: kamovos
romeo 507859 2011. november 24. 21:24
Válasz erre
PSzH D944              x
PSzH D944 x

Egy régi fotó PSzH-ról, tüzelés közben.
romeo 507858 2011. november 24. 19:44
Válasz erre
Zamárdi
Zamárdi
Zamárdi  1
Zamárdi 1

Üdv!
romeo 507857 2011. november 23. 15:38
Válasz erre
Bocsánat, nem ZISz-151, hanem ZISz-150.
romeo 507856 2011. november 23. 15:37
Válasz erre
01-012
01-012

Valószínűleg a Magyar Néphadsereg ZISz-151-ese AZP-39M 37mm-es légvédelmi gépágyúval, Sztálinváros (Dunaújváros) 1956.
fotó: sztalinvaros.uw.hu
Maz 507855 2011. november 23. 14:34
Válasz erre
Deszka kötényzet, jégzajlásnál védte az úszótestet.
romeo 507854 2011. november 23. 13:09
Válasz erre
242
242

Ngay valószínűséggel az MN-hez tartózó Csepel 350, Cs-40 rohamcsónakokkal.
1956-os árvíz.
fotó: kdtvizig.hu
romeo 507853 2011. november 23. 13:03
Válasz erre
035_std
035_std

Üdv!

Magyar Néphadsereg FUG D442, 1965-ös árvíz.
fotó: adukovizig.hu
romeo 507852 2011. november 23. 12:59
Válasz erre
K-61 LUG  MN   1971
K-61 LUG MN 1971

Üdv!

Magyar Néphadsereg K-61 LUG. Mire szolgálhatott a fehér "kötény" az első járművön?
A fotót kinagyítottam.
fotó: www.adukovizig.hu/galeria/1971/index.htm
romeo 507851 2011. november 23. 12:40
Válasz erre
01-011
01-011

Üdv!

Nagy valószínűséggel MN rendzámú GAZ-51 (1956-os árvíz).
romeo 507850 2011. november 22. 20:19
Válasz erre
Igen, ezek nagyón jó fotók!
Köszi!
Üdv!
sógor 507849 2011. november 22. 19:44
Válasz erre
kétéltű
kétéltű
kétéltű (1)
kétéltű (1)

Szia Romeo,
találtam kettő képet gondolom ez is Viking ,Tuzlában a repülőtéren készült a kép.
Kint Bosniában legalább 3 nemzet kötelékében láttam ilyen gépet ,valahol még van kép egy másikról ,de az nem Amerikai.
Üdv sógor.
upiupi 507848 2011. november 21. 20:20
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Ette volna meg a fene aki azt kis DAC motort kitalálta. Szvsz többet ért volna, ha 6 hengeres Csepel motort tsznek bele. Jobb, kiforrottab, hazai ipar támogatása meg ilyen blődségek. De már akkor is okosok voltunk.
Gabi 507847 2011. november 21. 19:12
Válasz erre
Szia!
Használták a civil életben is a Dizil kifejezést, sőt asszem onnan terjedt át, mert hamarabb voltak a Volánoknál a dizelesítések. A dizil 6 hengeres Dac motorral volt szerelve (ezt használták a seregben), a Vozifa pedig Ifa motoros volt.
Gabi
romeo 507846 2011. november 21. 17:27
Válasz erre
juge75 507845 2011. november 21. 16:15
Válasz erre
Diesel Zil, (Dizil)katonai szójáték.
romeo 507843 2011. november 19. 21:42
Válasz erre
ZIL-130 vs DIZIL
ZIL-130 vs DIZIL

Üdv!

Ezt a járművet hívták DIZIL-nek? Ez hivatalos típusjelzés volt?
Köszönöm!
törzsbusz 507842 2011. november 19. 10:32
Válasz erre
Pont itt a hiba. A RÁBA messze felülmúlja a respirátor tervező képességét. Két tervező az még nem csoport. No mindegy, Én nem lehúzni akarom, sok mindent fűzhetnék hozzá de ami információ részemre rendelkezésre áll abból Nekem nincs optimista véleményem. Mindazonáltal,hogy az ABV Komondor egy fém atrapp, tehát még nem is egy konkrét csapatpróbázható jármű...szerintem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159.