/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
kopcos 507933 2011. december 1. 00:10
Válasz erre
Igaz.De az már 8x8 vagy még a 6x6-oson is elmegy.
gaunt 507932 2011. november 30. 22:35
Válasz erre
Arra van egy még költséghatékonyabb fegyver: Gépágyú/AGSz Bár azt elismerem, helikoptereken valóban jó ötlet az irányított Hidra, ott sokkal jobban ki lehet használni az előnyeit.
kopcos 507931 2011. november 30. 22:23
Válasz erre
És még egy szóra a 70mm Hidra költség hatékonyabb a célok megsemmisítésénél mint a Kornet-D.Vagyis olcsóbb.Van amikor nincs szükség ekkora pusztítóerőre pl. aknavető állás,géppuska fészek,kisebb jármű megsemmisítés.Bár nem volna rossz a kettőt összetársítani sem...mint a helikoptereken :-)
kopcos 507930 2011. november 30. 21:36
Válasz erre
Aha ezt is ismerem ez sem rossz...:-) Nem az,csak ezt kifejezetten páncéltörésre használják és bunkerek ellen.Remélem lesz annyi ész a Respirátor-nál is valakinek hogy megtervezne egy ilyen változatot a komondor 4x4-esére.Sőt a lenti változata sem ártana!
kopcos 507929 2011. november 30. 21:27
Válasz erre
Ez pontosan így van.A lényeg az lenne,hogy minimálisra csökkenteni sok fegyver hatását.
És megtalálni az egyensúlyt.Vagyis valamit valamiért elv.A végtelenségig úgysem lehet a páncélt növelni.Mert akkor már megint a tanknál tartanánk.
gaunt 507928 2011. november 30. 21:16
Válasz erre
Hasonlítsd össze ezzel...

www.youtube.com/watch

Így már midjárt elég hülye ötlet! :)
sógor 507927 2011. november 30. 21:10
Válasz erre
Sziasztok,
ez a képen a hamis biztonság illúziója-mindaddig ,míg az alatta felrobbantott töltet
képesek akkorára növelni ,hogy ez a védelem már ne legyen elég.
üdv sógor.
kopcos 507926 2011. november 30. 21:07
Válasz erre
zsmu-70_tur_2_2007_mspo_defence_defense_exhibition_kielce_poland
zsmu-70_tur_2_2007_mspo_defence_defense_exhibition_kielce_poland
ScreenShot103
ScreenShot103

Egy újdonság lengyel tesóktól...TUR 2 a tetején 70mm precíziós vezérlésű 4 csövű Hidra rakéta rakétavetővel.Rácspáncélzattal.Vajuk be nem hülye ötlet...úgy 8000-10 000 méteres lő távval precíziós csapást mérni az ellenre.
kopcos 507925 2011. november 30. 20:00
Válasz erre
Igen.De nem annál amit eleve így terveznek...És vajuk be a Hummert annak idején nem erre tervezték hanem a Jeep leváltására könnyű telepjárónak.És ugye a akkor is a katonák kezdték páncélozni először őket.Amit az eleve felfüggesztés nem bír és valahogy nem is tolerál.De egy robbanásban főleg a nyomás öl...azt kéne kizárni.
gaunt 507924 2011. november 30. 19:27
Válasz erre
Nem az számít, hogy páncélozva van-e vagy sem. Az számít, hogy tud-e távozni a túlnyomás. Pl. nem véletlen, hogy a BTR-eken is nyitva hagynak egy-két ajtót. Semmivel sem kissebb az esély a túlélésre így. A páncélozott Hummer nem túl ideális jármű. A páncélzat igazából max. géppuska ellen véd. De így viszont a jármű olyan nehéz, hogy rendkívüli mértékben használódik el a felfüggesztés, az erőátvitel és a motor.
kopcos 507923 2011. november 30. 19:00
Válasz erre
e86c4f40
e86c4f40

Hát ez az..Akkor ugyanúgy veszteség listára kerültek volna a személyzet tagjai.Így
is lehet meghalt valaki,de a többek kisebb nagyobb sérülésekkel megúszták vagy megúszhatják.De legalább élve kikerülhetnek a járműből.A lényeg minél nagyobb esélyt adni a túlélésre...Az alsó képeken ahol nem volt páncélozva a jármű esélye sem volt a bent ülőknek a túlélésre.Amúgy még egy érdekes kép...házilagosan készítve...a palató
alját megerősítették 1réteg páncéllal az ülések alját meg egy kis betonozással,illetve az oldalát páncélozták.Mennyivel szebben nézne ki meg néz ki a gyárban készült.És nem beszélve arról menyivel biztonságosabb is mivel egészben zárt felépítmény.
Már amit a Rába készít majd...:-P
silent8 507922 2011. november 30. 17:33
Válasz erre
Persze, mert az is páncélozva volt... De ha nem lett volna?
kopcos 507920 2011. november 30. 16:00
Válasz erre
7
7
35
35
36
36
37
37
41
41

És a páncélozottak...
kopcos 507919 2011. november 30. 15:54
Válasz erre
5
5
15
15
22
22
-39
-39
-47
-47

itt.
kopcos 507918 2011. november 30. 15:52
Válasz erre
Nos ezek..
kopcos 507917 2011. november 30. 15:51
Válasz erre
Még néhány kép a oroszoktól.Ők már rájöttek mindent páncélozni kell amit lehet.
kopcos 507915 2011. november 30. 15:40
Válasz erre
-45
-45

BMP-2 Szintén egy IED által felrobbantva.
kopcos 507914 2011. november 30. 15:35
Válasz erre
A BTR rendőrségi illetve béke missziókra jó a vékony páncélzata miatt,bár az is kétséges hogy a kézifegyvereknek is ellenáll.Szóval én mindenképpen az MRAP pártján vagyok.Amennyit csak lehet rendszeresíteni kell minél több változatából a Komondornak.
Ugye a csapatok megóvása címén.Mellesleg légi szállítható.De a BTR nem is ezzel fogják levéltani.Ez nem az a kategória.Ha a Rába valamit csinálni is fog az minimum a KTO Rosomak szintjén lesz ami szintén már aknabiztos és ellenáll a 14.5-nek minden irányból alapból.
kopcos 507913 2011. november 30. 15:13
Válasz erre
páncélos 507912 2011. november 30. 07:41
Válasz erre
romeo 507911 2011. november 29. 21:22
Válasz erre
RÁBA
RÁBA

üdv!
nyílt nap a rábánál.
romeo 507907 2011. november 28. 20:44
Válasz erre
Vagy esetleg egy 6x6 vagy 8x8 RÁBA PSzH :)
Na, majd 2012-ben jönnek a meglepetések.
gaunt 507906 2011. november 28. 19:55
Válasz erre
Én nem váltanám le a BTR-eket, inkább az oroszokkal feljavíttatnám őket a BTR-82 szintjére. De mivel ez lehetetlen, a Pandur II vagy a Patria AMV jó választás lenne.
romeo 507905 2011. november 28. 19:24
Válasz erre
VEGA  01
VEGA 01
VEGA  3
VEGA 3
VEGA 2
VEGA 2
VEGA
VEGA

A cseh hadsereg például a PANDUR-II-est rendszeresítette, de emellett a hazai hadiipar előállt a VEGA típusnevű saját fejlesztésű járművel is.
Jimbow 507904 2011. november 28. 18:49
Válasz erre
Még annyit, hogy a Respirátor oldalán van szó a bázisjármű projektről is, az ABV mellett:

www.respirator.hu/php/news/shownews.php
Jimbow 507903 2011. november 28. 18:01
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem amekkora mennyiségben nekünk valaha szükségünk lesz MRAP és hasonló kategóriájú járművekre, nem éri meg kifejleszteni és legyártani. Csak akkor, ha jelentős exportot várnak tőle, vagy pedig állami pénzen kutatnak és ez számukra sehogy sem lehet veszteséges.

K+F szempontból mindenképp megéri, mi magyarok sok újat nyújtottunk már a világnak, hátha lesz megint ilyen. Még akkor is ha csak import egységekből építkezünk. Inkább az lenne fontos, hogy mindez egy hosszú távú, jól irányított hazai hadiipar-fejlesztés része legyen.

Annyit tudok, hogy a Repsirátor készíti a bázisjárművet, a Gamma pedig teleaggatja majd ABV cuccal, ez lesz az első változat. A páncélozásért szintén a Respirátor felel és állítólag "ott vannak a szeren"... A fotókon amúgy csak "koncepció" jármű látható, aztán a tesztek után majd páncélozzák is.

Üdv!
romeo 507902 2011. november 28. 17:29
Válasz erre
Srácok!

Annyira messze van még a Komondor rendszeresítése. Mivel az első változat az ABC felderítő lesz, ezt valószínűleg az MH 93. Vegyivédelmi Zászlóalj fogja csapatpróbázni.
Ha nagyobb mennyiségben szeretnénk rendszeresíteni, pl. a BTR-80A -BTR-80 helyett, arra nemzetközi versenypályázatot(EU előírás) kell kiírni, -úgy tudom.

A BTR-80A, BTR-80 helyett én egy 8x8 kerékképletű PIRANHA,PANDUR,PATRIA,LAV-III formátumú járművet tudnék elképzelni. Majd meglátjuk, hogy mivel ruikkol elő a RÁBA :)


Azért örülök a Komondrnak is, mivel végre ismét beindult a páncélozott járművek fejlesztése.

Üdv!
Freddy 507901 2011. november 28. 16:41
Válasz erre
Hát, hogy kell-e annyi, hogy megérje a saját fejlesztés (pláne a munkahelyteremtés hasznát, a tapasztalatszerzés árát és hasznát, stb beleszámolva), azt nem tudom:)
De erre a járműkategóriára szükség van.
törzsbusz 507900 2011. november 28. 16:06
Válasz erre
Freddy 507899 2011. november 28. 15:57
Válasz erre
,,Szép és jó ez a Komondor, de mégis, mi a fene szükség van egy MRAP kategóriájú járműre? Mire kell ez nekünk?"
Talán mert folyik a magyar Honvédség első harci bevetése a 2. vh óta, és oda pont MRAP-ok kellenek?
,,Esetleg inkább a NATO és Amerika kedvében járni"
Esetleg olvastál az elmúlt 20 évben külpolitikai témájú híreket?
,,Az MRAP megszálló hadműveletekre, konvojkísérésre való, nem igazi harci jármű."
? A MH 9 éve megszálló hadműveleteket, konvojkísérést csinál.
,,De ki tudja mit hoz a jövő?"
Pl ,,IED-eket, RPG-s vadembereket"?
Sok helyen még az ősrégi BTR-60 is szolgálatban van, még az oroszoknál is, bizonyos változatai.
Ja, igen. ,,RPG-s vademberek" nagy örömére.
Amerika már azon gondolkodik, mihez fog kezdeni azzal a sok fölösleges MRAP
járművel miután kivonultak afganisztánból/irakból.

Én úgy tudom, nem sokat gondolkoznak, otthagyják őket Iraknak/Afganisztánnak, és remélik, hogy eredményesebben használják majd, mint Dél-Vietnam a nekik kivonuklás után otthagyott cuccot.

A kicsit gúnyos hangvétel ellenére egyetértek azzal hogy a hagyományos hadsereget (BTR-80-asokkal, vagy annak akármilyen megfelelőjével)is fenn kell tartani. Hagyományos fenyegetés is bármikor jöhet, és fel kell készülni rá. De lássuk be, hogy a mai háborúkat lesből támadó gerillák ellen vívják, és nem a csatatéren vesztik el, hanem a hátországban, amikor a közvélemény számára túl nagyok lesznek a veszteségek. Ilyen körülméynek közé MRAP kell, nem tudja pótolni a BTR-80-as.
Szóval a MRAP-okra is szükség van.
gaunt 507898 2011. november 28. 15:41
Válasz erre
Szép és jó ez a Komondor, de mégis, mi a fene szükség van egy MRAP kategóriájú járműre? Mire kell ez nekünk? Leváltani a BTR-eket? Tökéletesen alkalmatlan rá. Esetleg inkább a NATO és Amerika kedvében járni, hogy aztán vihessük a Komondorokat afganisztánba? Számomra nagyon úgy tűnik az utóbbi. Az MRAP megszálló hadműveletekre, konvojkísérésre való, nem igazi harci jármű. Tudtommal a honvédség a Haza védelmére való. Itthon nem kell IED-ektől, RPG-s vademberektől tartani. Akkor meg minek egy MRAP? Persze, sokan mondják, nincs mitől félni, a NATO tagja vagyunk. De ki tudja mit hoz a jövő? Én alapvetően nem értek egyet a BTR-80-asok kivonásával. Sok helyen még az ősrégi BTR-60 is szolgálatban van, még az oroszoknál is, bizonyos változatai. Szóval ezt a "lejárt üzemidőt" nem veszem be. Az MRAP sok szempontból komoly visszalépés hozzá képest. Sokkal nagyobb (könnyebb felderíteni, eltalálnim álcázása körülményes), rosszabb a terepjáró képessége, borulékonyabb, rendkívül gyenge a fegyverzete. Inkább egy BPM-97-hez hasonló járműre lenne szükség, de az is inkább a BTR-ek kiegészítésére. (www.youtube.com/watch) Amerika már azon gondolkodik, mihez fog kezdeni azzal a sok fölösleges MRAP járművel miután kivonultak afganisztánból/irakból.
Számomra az egyetlen pozitívum, hogy legalább munkahelyeket teremtene ennek a járműnek a gyártása.
romeo 507897 2011. november 28. 14:18
Válasz erre
RDO-3221_KOMONDOR_ DSC_5708
RDO-3221_KOMONDOR_ DSC_5708

Üdv!

Új nagyfelbontású fotók jelnetk meg a magyar KOMONDOR páncélozott járműről.

további fotók: www.respirator.hu/img/komondor_photogalery/index.php
törzsbusz 507896 2011. november 28. 08:23
Válasz erre
A benzines technikák kivonásával párhuzamosan. Rendszeresítés a Zil-131-el kezdődött még az MN-ben.
sógor 507895 2011. november 28. 08:14
Válasz erre
Úgy emlékszem ,hogy OKU-ban nem láttam ZIL-t ,de Vám -77 az volt ,és KRAZ-on.
Üdv.
Egerészölyv 507894 2011. november 28. 01:13
Válasz erre
Szia Maz!

Megtaláltam a választ arra a kérdésre, amit szeptember 17.-én tettem fel, s amiben Te megpróbáltál segíteni.

ZEZTS TS-3965 a típusa annak a busznak, amit egy napra kölcsönkértünk a kárpátaljai táborozásunkkor.

Az információra a www.denisovets.narod.ru/ honlapon bukkantam rá a Google fordítójának segítségével.
Itt vannak az eredeti és a lefordított oldalak:

www.denisovets.narod.ru/remz/remzpages/modelpages/zezts_ts3965.html

www.denisovets.narod.ru/remz/remzpages/factorypages/zezts.html
translate.google.com/translate

translate.google.com/translate

Tényleg a GAZ-53 alvázára építették, de a grúziai gyártás valószínűleg nem igaz.

Üdv:

Egerészölyv
törzsbusz 507893 2011. november 27. 22:40
Válasz erre
Zil 131-en volt a VÁM és a TÁVISZ is.
romeo 507892 2011. november 27. 21:46
Válasz erre
Hmmm ...
Most már én sem vagyok benne biztos.
Üdv!
sógor 507891 2011. november 27. 21:16
Válasz erre
romeo 507890 2011. november 27. 20:23
Válasz erre
sógor 507889 2011. november 27. 20:17
Válasz erre
De azért gondolom tudod mi volt a VÁM-77 ( villamos ács műhely ,KRAZ-ra ra rakott bódé
telve minden eszközzel)
s
romeo 507888 2011. november 27. 18:53
Válasz erre
sógor 507887 2011. november 27. 18:37
Válasz erre
Szia Romeo ,
azt szeretném megkérdezni ,hogy a VÁM-77 -ről vannak-e képeid ,és esetleg listád arról mi mindent tartalmazott a készlet,
üdv Sógor.
romeo 507886 2011. november 27. 18:20
Válasz erre
Üdv gabi!

Jó a 1961.19-es fotón látható magyar GARANT 30K !

De jó lenne, ha még találnál ehhez hasonló Magyar Néphadsereg fotókat!

Köszi!
Maz 507885 2011. november 27. 18:14
Válasz erre
Szia!

Valószínűleg a ZiL-131-esen is KF-2 van. Iszonyatosan hátralóg és ül a hátulja tőle.
Igazából a KF-1 lenne rávaló, de inkább KF-2-t szoktak erre is rakni. Sőt, elvileg KF-3 is rárakható.

Amúgy a KF-1 a legrövidebb, 415 cm. Keresztmetszete egyezik a KF-2-ével.
A KF-2 35 cm-rel hosszabb.
A KF-3 a leghosszabb, 480 cm. Magasabb, téglalap keresztmetszetű.
(Méretadatok a külső felszerelések nélkül értendőek.)

Szállítani amúgy akár ZiL-130 szállíthatja a bódékat. Van hozzájuk konténeremelő készlet, amivel átdaruzható. Valamint emelőláb is, amivel leemelhető az alvázról és telepíthető, vagy másik alvázra ráengedhető.
specnaz78 507884 2011. november 27. 17:01
Válasz erre
zil.JPEG
zil.JPEG

Szia MAZ!

Köszönöm az infót. Gondoltam, hogy több változata lehet, de a felépítmény alap méretei mindegyiknél ugyanaz.?

A ZIl-en is ez van?

Üdv:specnaz78
Maz 507883 2011. november 27. 14:28
Válasz erre
Szia Kamovos!

A szkennelés A/3-ban megoldható lesz, ráadásul szét tudom szedni és normálisan beszkennelni, még azon morfondírozom, hogy milyen tárhelyre tegyem fel. Na meg a mikor a kérdés. (Most is bent vagyok a cégnél és nyomtatok.)

specnaz78!

Igen, mindkettőre Gödöllőn a Currus elődjénél kerültek a bódék.
Csak műhelyfelépítményből volt 20-30 féle. Pl. gépjármű karbantartó, gépjármű javító, harckocsi javító, fegyverzeti, aggregátszerelő, elektromos...
Mindegyiknek adtak nevet, az első képeden Zoli barátom Uralja pl. Seregély névre hallgat, és gépjármű javító. De volt pl marcipán fantázianevű is.
specnaz78 507882 2011. november 27. 14:10
Válasz erre
ural
ural
dac
dac

Sziasztok!

Dac-on, és az Ural-on is ugyanaz a KF 2 felépítmény van?

Üdv:specnaz78
Kamovos 507881 2011. november 27. 13:51
Válasz erre
Szia Maz!

Köszi.
A szkennelés gondolom nem megy.
Akkor marag a makro fotozás.

Üdv: kamovos
Gabi 507880 2011. november 27. 13:24
Válasz erre
1956.6
1956.6
1956.8
1956.8
1961.10a1
1961.10a1
1961.111
1961.111
1961.11a1
1961.11a1
1961.11a2
1961.11a2
1961.11c1
1961.11c1
1961.19
1961.19
1961.19a
1961.19a
1961.19b
1961.19b

Sziasztok!

Beszkeneltem egy pár régebbi Autó-Motorom, felteszek belőle ide tartozó képeket. Majd folyamatosan rakom fel, mert még alig valamit csináltam meg belőle, elég sok van. Mind az 1950-60-as évekből van, és a épek nevéből láthatjátok mikori (évszám és utána lapszám).

Gabi
Maz 507879 2011. november 27. 12:39
Válasz erre
Szia Kamovos!

A polcon találtam két leírást:
-"Labor" MŰSZERIPARI MŰVEK
ESZTERGOMI GYÁRA
DAC-665 GTG-KF-2-2
JÁRMŰ
MŰSZAKI LEÍRÁSA

-"Labor" MŰSZERIPARI MŰVEK
ESZTERGOMI GYÁRA
KF-1, KF-2, KF-3 tipusú
JÁRMŰ FELÉPÍTMÉNYEK
és azok típusvariációinak
MŰSZAKI LEÍRÁSA

Kitalálom, hogyan tudom közkinccsé tenni, mert már többször is volt rá kereslet.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.