<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
kopcos | Adatlap | 507933 | 2011. december 1. 00:10 | ||
Igaz.De az már 8x8 vagy még a 6x6-oson is elmegy. Előzmény: (507932) gaunt 2011. november 30. 22:35 | |||||
gaunt | Adatlap | 507932 | 2011. november 30. 22:35 | ||
Arra van egy még költséghatékonyabb fegyver: Gépágyú/AGSz Bár azt elismerem, helikoptereken valóban jó ötlet az irányított Hidra, ott sokkal jobban ki lehet használni az előnyeit. | |||||
kopcos | Adatlap | 507931 | 2011. november 30. 22:23 | ||
És még egy szóra a 70mm Hidra költség hatékonyabb a célok megsemmisítésénél mint a Kornet-D.Vagyis olcsóbb.Van amikor nincs szükség ekkora pusztítóerőre pl. aknavető állás,géppuska fészek,kisebb jármű megsemmisítés.Bár nem volna rossz a kettőt összetársítani sem...mint a helikoptereken :-) | |||||
kopcos | Adatlap | 507930 | 2011. november 30. 21:36 | ||
Aha ezt is ismerem ez sem rossz...:-) Nem az,csak ezt kifejezetten páncéltörésre használják és bunkerek ellen.Remélem lesz annyi ész a Respirátor-nál is valakinek hogy megtervezne egy ilyen változatot a komondor 4x4-esére.Sőt a lenti változata sem ártana! | |||||
kopcos | Adatlap | 507929 | 2011. november 30. 21:27 | ||
Ez pontosan így van.A lényeg az lenne,hogy minimálisra csökkenteni sok fegyver hatását. És megtalálni az egyensúlyt.Vagyis valamit valamiért elv.A végtelenségig úgysem lehet a páncélt növelni.Mert akkor már megint a tanknál tartanánk. | |||||
gaunt | Adatlap | 507928 | 2011. november 30. 21:16 | ||
sógor | Adatlap | 507927 | 2011. november 30. 21:10 | ||
Sziasztok, ez a képen a hamis biztonság illúziója-mindaddig ,míg az alatta felrobbantott töltet képesek akkorára növelni ,hogy ez a védelem már ne legyen elég. üdv sógor. | |||||
kopcos | Adatlap | 507926 | 2011. november 30. 21:07 | ||
Egy újdonság lengyel tesóktól...TUR 2 a tetején 70mm precíziós vezérlésű 4 csövű Hidra rakéta rakétavetővel.Rácspáncélzattal.Vajuk be nem hülye ötlet...úgy 8000-10 000 méteres lő távval precíziós csapást mérni az ellenre. | |||||
kopcos | Adatlap | 507925 | 2011. november 30. 20:00 | ||
Igen.De nem annál amit eleve így terveznek...És vajuk be a Hummert annak idején nem erre tervezték hanem a Jeep leváltására könnyű telepjárónak.És ugye a akkor is a katonák kezdték páncélozni először őket.Amit az eleve felfüggesztés nem bír és valahogy nem is tolerál.De egy robbanásban főleg a nyomás öl...azt kéne kizárni. | |||||
gaunt | Adatlap | 507924 | 2011. november 30. 19:27 | ||
Nem az számít, hogy páncélozva van-e vagy sem. Az számít, hogy tud-e távozni a túlnyomás. Pl. nem véletlen, hogy a BTR-eken is nyitva hagynak egy-két ajtót. Semmivel sem kissebb az esély a túlélésre így. A páncélozott Hummer nem túl ideális jármű. A páncélzat igazából max. géppuska ellen véd. De így viszont a jármű olyan nehéz, hogy rendkívüli mértékben használódik el a felfüggesztés, az erőátvitel és a motor. | |||||
kopcos | Adatlap | 507923 | 2011. november 30. 19:00 | ||
Hát ez az..Akkor ugyanúgy veszteség listára kerültek volna a személyzet tagjai.Így is lehet meghalt valaki,de a többek kisebb nagyobb sérülésekkel megúszták vagy megúszhatják.De legalább élve kikerülhetnek a járműből.A lényeg minél nagyobb esélyt adni a túlélésre...Az alsó képeken ahol nem volt páncélozva a jármű esélye sem volt a bent ülőknek a túlélésre.Amúgy még egy érdekes kép...házilagosan készítve...a palató alját megerősítették 1réteg páncéllal az ülések alját meg egy kis betonozással,illetve az oldalát páncélozták.Mennyivel szebben nézne ki meg néz ki a gyárban készült.És nem beszélve arról menyivel biztonságosabb is mivel egészben zárt felépítmény. Már amit a Rába készít majd...:-P | |||||
silent8 | Adatlap | 507922 | 2011. november 30. 17:33 | ||
Persze, mert az is páncélozva volt... De ha nem lett volna? | |||||
kopcos | Adatlap | 507920 | 2011. november 30. 16:00 | ||
kopcos | Adatlap | 507919 | 2011. november 30. 15:54 | ||
kopcos | Adatlap | 507918 | 2011. november 30. 15:52 | ||
Nos ezek.. | |||||
kopcos | Adatlap | 507917 | 2011. november 30. 15:51 | ||
Még néhány kép a oroszoktól.Ők már rájöttek mindent páncélozni kell amit lehet. | |||||
kopcos | Adatlap | 507915 | 2011. november 30. 15:40 | ||
kopcos | Adatlap | 507914 | 2011. november 30. 15:35 | ||
A BTR rendőrségi illetve béke missziókra jó a vékony páncélzata miatt,bár az is kétséges hogy a kézifegyvereknek is ellenáll.Szóval én mindenképpen az MRAP pártján vagyok.Amennyit csak lehet rendszeresíteni kell minél több változatából a Komondornak. Ugye a csapatok megóvása címén.Mellesleg légi szállítható.De a BTR nem is ezzel fogják levéltani.Ez nem az a kategória.Ha a Rába valamit csinálni is fog az minimum a KTO Rosomak szintjén lesz ami szintén már aknabiztos és ellenáll a 14.5-nek minden irányból alapból. | |||||
kopcos | Adatlap | 507913 | 2011. november 30. 15:13 | ||
páncélos | Adatlap | 507912 | 2011. november 30. 07:41 | ||
romeo | Adatlap | 507911 | 2011. november 29. 21:22 | ||
romeo | Adatlap | 507907 | 2011. november 28. 20:44 | ||
Vagy esetleg egy 6x6 vagy 8x8 RÁBA PSzH :) Na, majd 2012-ben jönnek a meglepetések. | |||||
gaunt | Adatlap | 507906 | 2011. november 28. 19:55 | ||
Én nem váltanám le a BTR-eket, inkább az oroszokkal feljavíttatnám őket a BTR-82 szintjére. De mivel ez lehetetlen, a Pandur II vagy a Patria AMV jó választás lenne. | |||||
romeo | Adatlap | 507905 | 2011. november 28. 19:24 | ||
Jimbow | Adatlap | 507904 | 2011. november 28. 18:49 | ||
Még annyit, hogy a Respirátor oldalán van szó a bázisjármű projektről is, az ABV mellett: www.respirator.hu/php/news/shownews.php | |||||
Jimbow | Adatlap | 507903 | 2011. november 28. 18:01 | ||
Sziasztok! Szerintem amekkora mennyiségben nekünk valaha szükségünk lesz MRAP és hasonló kategóriájú járművekre, nem éri meg kifejleszteni és legyártani. Csak akkor, ha jelentős exportot várnak tőle, vagy pedig állami pénzen kutatnak és ez számukra sehogy sem lehet veszteséges. K+F szempontból mindenképp megéri, mi magyarok sok újat nyújtottunk már a világnak, hátha lesz megint ilyen. Még akkor is ha csak import egységekből építkezünk. Inkább az lenne fontos, hogy mindez egy hosszú távú, jól irányított hazai hadiipar-fejlesztés része legyen. Annyit tudok, hogy a Repsirátor készíti a bázisjárművet, a Gamma pedig teleaggatja majd ABV cuccal, ez lesz az első változat. A páncélozásért szintén a Respirátor felel és állítólag "ott vannak a szeren"... A fotókon amúgy csak "koncepció" jármű látható, aztán a tesztek után majd páncélozzák is. Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 507902 | 2011. november 28. 17:29 | ||
Srácok! Annyira messze van még a Komondor rendszeresítése. Mivel az első változat az ABC felderítő lesz, ezt valószínűleg az MH 93. Vegyivédelmi Zászlóalj fogja csapatpróbázni. Ha nagyobb mennyiségben szeretnénk rendszeresíteni, pl. a BTR-80A -BTR-80 helyett, arra nemzetközi versenypályázatot(EU előírás) kell kiírni, -úgy tudom. A BTR-80A, BTR-80 helyett én egy 8x8 kerékképletű PIRANHA,PANDUR,PATRIA,LAV-III formátumú járművet tudnék elképzelni. Majd meglátjuk, hogy mivel ruikkol elő a RÁBA :) Azért örülök a Komondrnak is, mivel végre ismét beindult a páncélozott járművek fejlesztése. Üdv! | |||||
Freddy | Adatlap | 507901 | 2011. november 28. 16:41 | ||
Hát, hogy kell-e annyi, hogy megérje a saját fejlesztés (pláne a munkahelyteremtés hasznát, a tapasztalatszerzés árát és hasznát, stb beleszámolva), azt nem tudom:) De erre a járműkategóriára szükség van. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 507900 | 2011. november 28. 16:06 | ||
Szerinted hány darab kell? | |||||
Freddy | Adatlap | 507899 | 2011. november 28. 15:57 | ||
,,Szép és jó ez a Komondor, de mégis, mi a fene szükség van egy MRAP kategóriájú járműre? Mire kell ez nekünk?" Talán mert folyik a magyar Honvédség első harci bevetése a 2. vh óta, és oda pont MRAP-ok kellenek? ,,Esetleg inkább a NATO és Amerika kedvében járni" Esetleg olvastál az elmúlt 20 évben külpolitikai témájú híreket? ,,Az MRAP megszálló hadműveletekre, konvojkísérésre való, nem igazi harci jármű." ? A MH 9 éve megszálló hadműveleteket, konvojkísérést csinál. ,,De ki tudja mit hoz a jövő?" Pl ,,IED-eket, RPG-s vadembereket"? Sok helyen még az ősrégi BTR-60 is szolgálatban van, még az oroszoknál is, bizonyos változatai. Ja, igen. ,,RPG-s vademberek" nagy örömére. Amerika már azon gondolkodik, mihez fog kezdeni azzal a sok fölösleges MRAP járművel miután kivonultak afganisztánból/irakból. Én úgy tudom, nem sokat gondolkoznak, otthagyják őket Iraknak/Afganisztánnak, és remélik, hogy eredményesebben használják majd, mint Dél-Vietnam a nekik kivonuklás után otthagyott cuccot. A kicsit gúnyos hangvétel ellenére egyetértek azzal hogy a hagyományos hadsereget (BTR-80-asokkal, vagy annak akármilyen megfelelőjével)is fenn kell tartani. Hagyományos fenyegetés is bármikor jöhet, és fel kell készülni rá. De lássuk be, hogy a mai háborúkat lesből támadó gerillák ellen vívják, és nem a csatatéren vesztik el, hanem a hátországban, amikor a közvélemény számára túl nagyok lesznek a veszteségek. Ilyen körülméynek közé MRAP kell, nem tudja pótolni a BTR-80-as. Szóval a MRAP-okra is szükség van. | |||||
gaunt | Adatlap | 507898 | 2011. november 28. 15:41 | ||
Szép és jó ez a Komondor, de mégis, mi a fene szükség van egy MRAP kategóriájú járműre? Mire kell ez nekünk? Leváltani a BTR-eket? Tökéletesen alkalmatlan rá. Esetleg inkább a NATO és Amerika kedvében járni, hogy aztán vihessük a Komondorokat afganisztánba? Számomra nagyon úgy tűnik az utóbbi. Az MRAP megszálló hadműveletekre, konvojkísérésre való, nem igazi harci jármű. Tudtommal a honvédség a Haza védelmére való. Itthon nem kell IED-ektől, RPG-s vademberektől tartani. Akkor meg minek egy MRAP? Persze, sokan mondják, nincs mitől félni, a NATO tagja vagyunk. De ki tudja mit hoz a jövő? Én alapvetően nem értek egyet a BTR-80-asok kivonásával. Sok helyen még az ősrégi BTR-60 is szolgálatban van, még az oroszoknál is, bizonyos változatai. Szóval ezt a "lejárt üzemidőt" nem veszem be. Az MRAP sok szempontból komoly visszalépés hozzá képest. Sokkal nagyobb (könnyebb felderíteni, eltalálnim álcázása körülményes), rosszabb a terepjáró képessége, borulékonyabb, rendkívül gyenge a fegyverzete. Inkább egy BPM-97-hez hasonló járműre lenne szükség, de az is inkább a BTR-ek kiegészítésére. (www.youtube.com/watch) Amerika már azon gondolkodik, mihez fog kezdeni azzal a sok fölösleges MRAP járművel miután kivonultak afganisztánból/irakból. Számomra az egyetlen pozitívum, hogy legalább munkahelyeket teremtene ennek a járműnek a gyártása. | |||||
romeo | Adatlap | 507897 | 2011. november 28. 14:18 | ||
Üdv! Új nagyfelbontású fotók jelnetk meg a magyar KOMONDOR páncélozott járműről. további fotók: www.respirator.hu/img/komondor_photogalery/index.php | |||||
törzsbusz | Adatlap | 507896 | 2011. november 28. 08:23 | ||
A benzines technikák kivonásával párhuzamosan. Rendszeresítés a Zil-131-el kezdődött még az MN-ben. | |||||
sógor | Adatlap | 507895 | 2011. november 28. 08:14 | ||
Úgy emlékszem ,hogy OKU-ban nem láttam ZIL-t ,de Vám -77 az volt ,és KRAZ-on. Üdv. | |||||
Egerészölyv | Adatlap | 507894 | 2011. november 28. 01:13 | ||
Szia Maz! Megtaláltam a választ arra a kérdésre, amit szeptember 17.-én tettem fel, s amiben Te megpróbáltál segíteni. ZEZTS TS-3965 a típusa annak a busznak, amit egy napra kölcsönkértünk a kárpátaljai táborozásunkkor. Az információra a www.denisovets.narod.ru/ honlapon bukkantam rá a Google fordítójának segítségével. Itt vannak az eredeti és a lefordított oldalak: www.denisovets.narod.ru/remz/remzpages/modelpages/zezts_ts3965.html www.denisovets.narod.ru/remz/remzpages/factorypages/zezts.html translate.google.com/translate translate.google.com/translate Tényleg a GAZ-53 alvázára építették, de a grúziai gyártás valószínűleg nem igaz. Üdv: Egerészölyv | |||||
törzsbusz | Adatlap | 507893 | 2011. november 27. 22:40 | ||
Zil 131-en volt a VÁM és a TÁVISZ is. | |||||
romeo | Adatlap | 507892 | 2011. november 27. 21:46 | ||
sógor | Adatlap | 507891 | 2011. november 27. 21:16 | ||
Én KRAZ-ra emlékszem | |||||
romeo | Adatlap | 507890 | 2011. november 27. 20:23 | ||
Nem Uralon volt? | |||||
sógor | Adatlap | 507889 | 2011. november 27. 20:17 | ||
De azért gondolom tudod mi volt a VÁM-77 ( villamos ács műhely ,KRAZ-ra ra rakott bódé telve minden eszközzel) s | |||||
romeo | Adatlap | 507888 | 2011. november 27. 18:53 | ||
sógor | Adatlap | 507887 | 2011. november 27. 18:37 | ||
Szia Romeo , azt szeretném megkérdezni ,hogy a VÁM-77 -ről vannak-e képeid ,és esetleg listád arról mi mindent tartalmazott a készlet, üdv Sógor. | |||||
romeo | Adatlap | 507886 | 2011. november 27. 18:20 | ||
Üdv gabi! Jó a 1961.19-es fotón látható magyar GARANT 30K ! De jó lenne, ha még találnál ehhez hasonló Magyar Néphadsereg fotókat! Köszi! | |||||
Maz | Adatlap | 507885 | 2011. november 27. 18:14 | ||
Szia! Valószínűleg a ZiL-131-esen is KF-2 van. Iszonyatosan hátralóg és ül a hátulja tőle. Igazából a KF-1 lenne rávaló, de inkább KF-2-t szoktak erre is rakni. Sőt, elvileg KF-3 is rárakható. Amúgy a KF-1 a legrövidebb, 415 cm. Keresztmetszete egyezik a KF-2-ével. A KF-2 35 cm-rel hosszabb. A KF-3 a leghosszabb, 480 cm. Magasabb, téglalap keresztmetszetű. (Méretadatok a külső felszerelések nélkül értendőek.) Szállítani amúgy akár ZiL-130 szállíthatja a bódékat. Van hozzájuk konténeremelő készlet, amivel átdaruzható. Valamint emelőláb is, amivel leemelhető az alvázról és telepíthető, vagy másik alvázra ráengedhető. | |||||
specnaz78 | Adatlap | 507884 | 2011. november 27. 17:01 | ||
Szia MAZ! Köszönöm az infót. Gondoltam, hogy több változata lehet, de a felépítmény alap méretei mindegyiknél ugyanaz.? A ZIl-en is ez van? Üdv:specnaz78 | |||||
Maz | Adatlap | 507883 | 2011. november 27. 14:28 | ||
Szia Kamovos! A szkennelés A/3-ban megoldható lesz, ráadásul szét tudom szedni és normálisan beszkennelni, még azon morfondírozom, hogy milyen tárhelyre tegyem fel. Na meg a mikor a kérdés. (Most is bent vagyok a cégnél és nyomtatok.) specnaz78! Igen, mindkettőre Gödöllőn a Currus elődjénél kerültek a bódék. Csak műhelyfelépítményből volt 20-30 féle. Pl. gépjármű karbantartó, gépjármű javító, harckocsi javító, fegyverzeti, aggregátszerelő, elektromos... Mindegyiknek adtak nevet, az első képeden Zoli barátom Uralja pl. Seregély névre hallgat, és gépjármű javító. De volt pl marcipán fantázianevű is. | |||||
specnaz78 | Adatlap | 507882 | 2011. november 27. 14:10 | ||
Kamovos | Adatlap | 507881 | 2011. november 27. 13:51 | ||
Szia Maz! Köszi. A szkennelés gondolom nem megy. Akkor marag a makro fotozás. Üdv: kamovos | |||||
Gabi | Adatlap | 507880 | 2011. november 27. 13:24 | ||
Sziasztok! Beszkeneltem egy pár régebbi Autó-Motorom, felteszek belőle ide tartozó képeket. Majd folyamatosan rakom fel, mert még alig valamit csináltam meg belőle, elég sok van. Mind az 1950-60-as évekből van, és a épek nevéből láthatjátok mikori (évszám és utána lapszám). Gabi | |||||
Maz | Adatlap | 507879 | 2011. november 27. 12:39 | ||
Szia Kamovos! A polcon találtam két leírást: -"Labor" MŰSZERIPARI MŰVEK ESZTERGOMI GYÁRA DAC-665 GTG-KF-2-2 JÁRMŰ MŰSZAKI LEÍRÁSA -"Labor" MŰSZERIPARI MŰVEK ESZTERGOMI GYÁRA KF-1, KF-2, KF-3 tipusú JÁRMŰ FELÉPÍTMÉNYEK és azok típusvariációinak MŰSZAKI LEÍRÁSA Kitalálom, hogyan tudom közkinccsé tenni, mert már többször is volt rá kereslet. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |