/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Gabee 508313 2012. május 22. 20:19
Válasz erre
Jó estét Mindenkinek!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek! Szükségem lenne Csepel D-344 teherautó alvázáról nézetrajzra. Aki tud, kérem segítsen!

Előre is köszönöm!

-Gabes-
kopcos 508312 2012. május 21. 22:25
Válasz erre
Pici Komondor videó...www.youtube.com/watch
Freddy 508311 2012. május 18. 10:13
Válasz erre
Miért ne gyárthatnák, a hidegháború második felének szovjet autói közül elég sok gyártásban van még ilyen-olyan formában.
Zil131N 508310 2012. május 17. 21:00
Válasz erre
Sziasztok! Létezik. hogy újra elkezdék gyártani a Zil 131-et, vagy esetleg a meglévő készleteket varázsolják újjá? Az alábbi oldalakat találtam ezzel kapcsolatban, AMUR 531344-ként hirdetik a gépet, de szinte teljesen megegyezik a Zil 131-el.http://rsm-trucks.ru/catalog/5/

http://rsm-trucks.ru/company/news/53/63/
Kamovos 508309 2012. május 12. 21:46
Válasz erre
Szia lacipapa!

Igen a helikopterek is 1/72-es méretűek!
Pont a hely hiány miatt nem álltam neki még a CH-53-as sorozatomnak sem. :(
Helikopter makettet már jó régóta nem vettem egyet sem, de így is 141db várja még a további sorsát.
Ebből 21db kamov és 26db különböző Mi változat a többi vegyes.

Üdv: kamovos
lacipapa 508308 2012. május 12. 21:09
Válasz erre
A helik is 1:72-esek?A rotorok is elég nagy helyet foglalhatnak.
Az építés részletessége miatt választottam ezt a méretet,ebben több mindent meg lehet csinálni,bár,így is sokszor két szemüveg kell.
További jó munkálkodást!
Üdv,Laci
Kamovos 508307 2012. május 12. 20:09
Válasz erre
Szia lacipapa!

Hát én nem véletlen választottam az 1/72-es méretarányt! :)
Gondold el, hova férne az a közel 500 db harcjármű amit eddig össze építettem ha 1/35-ben lennének. :)
Az árukról nem is beszélve. :(

Így is majd 3-4 óra mire néha néha, egy kiállításon kipakolok őket, és akkor még ott van ezeken kívül az a pár darab helikopterem is. :)

Üdv: kamovos
lacipapa 508306 2012. május 12. 19:58
Válasz erre
Janikám,én is dettó ezeket gyüjtögetem,de mivel az enyémek nagyobbak,csak a főbb típusokat.
Kamovos 508305 2012. május 12. 19:13
Válasz erre
Szia lacipapa!

A Wiki nem hiteles!
Vigyázz vele!
Ezért nem hoztam belőle példát Maz-nak sem!

Nekem csak 1/72-es illetve 1/76-os makettem van.
Jelenleg én is a Magyar királyi honvédség II.Vhs, a Magyar Néphadsereg háború utáni, illetve a Magyar honvédség technikai eszközeit próbálom megépíteni.
Ezek közül is főképpen a Magyar gyártásúakat.
Ezek mellett természetesen az Orosz, és Amerikai, illetve a háború alatt zsákmányolt technikai eszközöket is.
Nem kevés eszköz az biztos, de apránként egyszer majd meglesznek mind. :)

Üdv: kamovos
lacipapa 508304 2012. május 12. 18:57
Válasz erre
A Wikiben van róla egy kis történeti leírás,ZIL-485 címszó alatt.Azt tanulmányoztam.
L
lacipapa 508303 2012. május 12. 18:54
Válasz erre
Szervusz! -:)
1:35-ben szeretném az összes amerikai-magyar gépet össze rakni.Dodge WC-51-52,mentő,Willys,GMC, építés alatt ill. beszerezve.Most bele akadtam egy GAZ-46 Kug-ba (magyar fénykép) és azért próbálok tudakozódni,hogy létezik-e makettben?
A Mi készül éppen-be tettem fel már 1-2 képet.A magyar rendszámok most vannak szerkesztés alatt.
Laci
Kamovos 508302 2012. május 12. 18:50
Válasz erre
Szia Maz.

A teljesség igénye nélkül, azért említsük meg azt is, hogy nem csak egy gyárban készítették őket.
Ezért alapból voltak közöttük különbségek!
A D.U.K.W. sem csak Zisz, de Zil is volt!
Tudomásom szerint, először az eredetit gyártották, később váltottak ki mindent ami "saját" tervezésű volt.
Ilyenek voltak a műszerek, alvázak, futóművek, kormánymű, ülések.

Üdv: kamovos
Kamovos 508301 2012. május 12. 18:03
Válasz erre
Szia lacipapa!

Nekem is megvan az Academy 1/72-es Ford GPA.
Az enyém is magyar lett.
Úgy vagyok ezzel, " Öreg vagyok bele sz@rok, csillagot ragasztok. :D

Az Oroszok is sokat kaptak belőle az Amcsik-tol.
Tudomásom szerint mi is kaptunk belőle akárcsak a DUKW-ból.
De ez utóbbi Orosz változata hátul lenyitható ajtóval is volt.

Egyszer jó lenne, ha valaki készítene az Amcsiktól "kapott" technikai eszközökről egy listát.
Akkor sokkal könnyebb lenne építgetni őket magyarnak. :)

Tudomásom szerint, ezeket "kaptuk"

Willis Jeep
Dodge, több változatát is.
G.M.C. Platós ponyvás fülkével.
D.U.K.W.
Diamond, több változatban is.
Ford GPA.

A Ford teherautókat nem tudom, de valószínű az még a Németektől volt.

Üdv: kamovos
Maz 508300 2012. május 12. 11:21
Válasz erre
Kamovos!

Talán azért nem, mert a GAZ-46 a GAZ-69-re van alapozva. A Seep meg a Jeep-re. Jóval későbbi. De nézegess képeket sokban eltérnek.

Hozzáteszem a ZiSz-485 sem szolgai másolata a DUKW-nek, még ott is vannak eltérések.
lacipapa 508299 2012. május 12. 08:52
Válasz erre
Szervusztok!
Engem spec a GAZ-46 Kug érdekelne(MN),mert találtam róla magyar fényképet,de makettben,csak a Ford GPA Jeep-et.
Üdv,Laci
Kamovos 508298 2012. május 12. 08:28
Válasz erre
Miért is nem?

Hisz licenc alapján gyártották (GAZ 011) akár csak a DUKW-t BAW-485 (később Zil-485A)

Üdv: kamovos
Freddy 508297 2012. május 11. 10:19
Válasz erre
lacipapa 508296 2012. május 11. 08:55
Válasz erre
Szervusztok!
Kérem,aki tudja árulja el,hogy a GAZ-46 Kug megegyezik-e az amerikai Ford G.P.A. Jeep-el?
Üdv,Laci
páncélos 508295 2012. május 11. 07:41
Válasz erre
NDK-s BTR-40 oldal:
btr40.tripod.com/
Drakon 508294 2012. május 1. 18:48
Válasz erre
Kép 536
Kép 536
Kép 897
Kép 897
Kép 885
Kép 885
Kép 883
Kép 883
Kép 832
Kép 832
Kép 629
Kép 629

Szép délutánt nektek! Ma voltam a Szarvasi I. Veterán majálison. Nagyon jó volt.. csináltam pár képet a kedvencemről.. 
uazos 508293 2012. április 28. 11:18
Válasz erre
TPilu 508292 2012. április 27. 15:29
Válasz erre
uazos 508291 2012. április 26. 22:40
Válasz erre
Juge75.: Láttam már én is régebben róla képeket – de ennyire részletesen csak most találtam.

TPilu.: Nem teljes igaz amit mondasz, ha megnézel jópár képet azokkon lehet látni hogy szinte teljesen szétlopták a felépítményeket a teherautókról (zil-ekről). Amiről te beszélsz Tápiószecső / Kalocsa / Mezőfalva, aztán volt(van) Mátyásföld és még lehetne sorolni tovább a településeket, ott azok teljes őrzés alatt vannak. Az általam belinkelten nemhiszem hogy őrség alatt volna az a ”laktanya”, márcsak az is mert azokhoz az autókhoz jó pár éve nem nyúltak ! Csernobillel kapcsolatban pedig / bátor illető lehettet az aki nekifogott az autók széthordására.
TPilu 508290 2012. április 26. 18:52
Válasz erre
Na megpróbálom mégegyszer. A Csernobilban hagyott technikákat lebontották. Annak ellenére, hogy volt némi kockázat a megközelítésükben. Ezeket viszont nem. Feltételezem azért, mert zárt területen vannak. Több száz fotót tudnák feltenni ide, hazai, jelenleg is őrzött telephelyekről, ahol a technika sokkal rosszabb állapotú mint a képeken. Ha valaki mégis abban a hitben él, hogy ez szabad préda valahol egy orosz erdő mélyén, hát lelke rajta, keresse nyugodtan.
juge75 508289 2012. április 26. 17:55
Válasz erre
Rosszul tudod.
Bizony széthordtak, amit tudtak.
TPilu 508288 2012. április 26. 17:19
Válasz erre
Biztos vagyok benne, hogy nem elhagyott létesítmény. Olyasmi lehet mint nálunk Tápiószecső, Kalocsa vagy Mezőfalva. Egyszerű inkurrencia raktár. Ha nem lenne őrzés széthordták volna őket alvázig, lásd a Csernobili telephelyeket, pedig azokban is volt némi "kockázat".
juge75 508287 2012. április 26. 05:49
Válasz erre
Ezek a képek eredetileg egy orosz oldalon, majd annak angol nyelvű változatán, később az Armorama fórumon is megjelentek.
Ezeken az oldalakon láttam én is, és olvastam róla az ott szintén feltett hasonló kérdésekre.
A lényeg: egy erdő közepén "ott felejtettek" egy csomó felesleges dolgot és épületet, amit láthatóan nem őriz senki.
uazos 508286 2012. április 25. 22:54
Válasz erre
Persze evidens,hogy én se írnám ki hogy hol/merre helyezkedik el ez a volt laktanya. ”De úgy tudom, szándékosan nem írt helyet a készítő ” Csak nem hallottál valamit róla? :)
Freddy 508285 2012. április 25. 21:23
Válasz erre
meglátjuk, lehet, hogy mégis egy vadászos diorámához használom fel. Ez a kép ragadta meg a fantáziámat egyébként: i269.photobucket.com/albums/jj72/hajastamas/kmcs2.jpg, bár talán ez is Ford Ranger.
tüzér 508284 2012. április 25. 20:00
Válasz erre
Az ANA csak Ford Rangert használt, mi meg Toyotából csak a páncélozott Land Cruiser változatot.Viszont az NZ SAS, a brit SAS és az amerikai SF használta ott kint a háború elején pont ezen változatot.

üdv,
tüzér
Törzsbusz 508283 2012. április 25. 19:52
Válasz erre
Nem hülye ötlet lenne,hanem életszerűtlen. Annyiban talán nem,hogy magyar tisztek bizonyos beosztásokban rohangáltak - talán Toyotákkal Kabulban -nem nyitott rakfelülettel.
juge75 508282 2012. április 25. 18:46
Válasz erre
De úgy tudom, szándékosan nem írt helyet a készítő.
juge75 508281 2012. április 25. 18:40
Válasz erre
Hát ott már sehol, mert feloszlott tag államokra.
juge75 508280 2012. április 25. 18:37
Válasz erre
Inkább csináld meg úgy, hogy éppen ellenőrzik.
Freddy 508279 2012. április 25. 18:24
Válasz erre
Nagyon hülye ötlet lenne a Meng Model Toyota Hiluxát Afganisztánban szolgáló magyar katonákkal elkészíteni? Mondjuk pl ahogy egy magyar-afgán közös egységet szállít?
uazos 508278 2012. április 21. 09:15
Válasz erre
Érdekes ”elhagyatott laktanya” Szovjeteknél vajon merre található ? englishrussia.com/2012/02/08/rough-luck-of-military-equipment-part-2/
Gabee 508277 2012. április 12. 14:57
Válasz erre
Nagy az Isten állatkertje!

Rendesen széttépte! :D
KapusiZoli 508276 2012. április 12. 10:27
Válasz erre
k.jani 508275 2012. április 10. 19:46
Válasz erre
463451_3681615566029_2102314820_o
463451_3681615566029_2102314820_o

Műszaki nap
Kamovos 508274 2012. április 10. 19:11
Válasz erre
Sziasztok!

Nincs véletlenül valakinek egy két fényképe a Csepel D-351 B platósról?
Vagy rajz?
De nem a billenősről, az nem jó nekem!

Üdv: kamovos
uazos 508273 2012. április 4. 17:48
Válasz erre
Szép felújítás minden elismerésem, ha jól látom (gondolom) rádiós lesz? Enyém is az volt, minden gyári rajta a fényezéstől a csavarokig ! Régebbi hozzászólásaidat olvasgatva az MH-né dolgozol ?
Farkas469 508272 2012. április 4. 17:05
Válasz erre
lámpa k
lámpa k
SDC13785
SDC13785
SDC13786
SDC13786
SDC13787
SDC13787
ab-1 1
ab-1 1
ab-1 aggregátor doboza
ab-1 aggregátor doboza
állófütés doboza
állófütés doboza
antenna tatró n
antenna tatró n

Helló!
Köszönöm az érdaklődést!
Még hiányzik kb. 200.000.- :(
Speciális szakfelépítménye lesz.
Üdv.
uazos 508271 2012. április 4. 16:05
Válasz erre
Hello Farkas469. Mostanában nem raktál képet az uaz-ról, hogy állsz már vele ?
PETI 508270 2012. április 4. 13:20
Válasz erre
Sziasztok!

S.O.S-ben meg tudnátok mondani nekem, hogy a darus Zil-130-asnak mennyi a teherbírása?

Előre is köszi!

Üdv
Jimbow 508269 2012. április 3. 14:38
Válasz erre
Sziasztok!

A Komondor várhatóan megtekinthető lesz áprilisban a rendőrnapon (pontos dátumot tud valaki?) és később a múzeumok éjszakáján is.

Üdv!

Ősszel talán eljutok az üzembe is fotózni :)
KapusiZoli 508268 2012. április 2. 17:14
Válasz erre
Hello!Volt valaki hétvégén a motorkiállításon?Kint volt a Komondor!
Kamovos 508267 2012. március 31. 19:50
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Csak, nehogy jó Magyar szokás szerint, Csepel a lánctalpas lövész páncélos, PSZH tovább fejlesztet 3 tengelyes, vagy a 4 tengelyes PSZH-2 sorsára jussanak.

Most már én is szeretnék látni valami modern, Magyar gumikerekes páncélost, amivel kimehetünk, a tűzvonalba, és ismét bizonyíthatunk a világ előtt.

Üdv: kamovos
Kamovos 508266 2012. március 31. 18:05
Válasz erre
Elefánt fészek
Elefánt fészek

Erről jut eszembe!

Az elefántok milyen fajta fára rakják a fészküket?
Úgy is kérdezhetném, hogy mi fán terem az elefánt?
Az elefánt az vajon fészeklakó, vagy fészekhagyó? :D
charles 508264 2012. március 31. 16:08
Válasz erre
Szia silent8!

Ez egy érdekes terepszín, így el tud rejtőzni a csipkebokorban, rosszabb esetben a meggy fán.
Törzsbusz 508263 2012. március 31. 02:04
Válasz erre
Egy hadiipari fejlesztés alapszükséglete természetesen a pénz, azonban önmagában nem szándék kérdése. Egy fejlesztés, egy új eszköz kifejlesztését tervcél előz meg amelyben meghatározzák az alaprendeltetést, és előírják az előzetes harcászati -műszaki paramétereket. Más az,amikor valamelyik cég mindettől függetlenül kialakít,kifejleszt egy eszközt, majd bemutatja a lehetséges alkalmazónak, szüksége lehet-e rá amennyiben van rá forrás. Az új magyar hadiipar elsősorban a Rábára épül mint tradicionális autógyár, amelyek nagy múlttal és kultúrával rendelkezik a katonai-és harcjárműgyártás terén. Borítékolható, hogy ki lehet a befutó. És akkor nem mindegy ki milyen kapcsolatot ápol a döntéshozatallal például.

Tehát örülhetünk,hogy van új magyar fejlesztés,ezáltal kezdeményezés,de azért mert elkészült egy alapvetően még nem is mintapéldány szintű jármű az még önmagában vajmi kevés...szerintem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.