/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Kamovos 508476 2012. szeptember 14. 22:19
Válasz erre
Szia Zéé74!

Egyrészt, legközelebb előbb köszönjél mint én tettem.

Másrészt, vedd el a deszkát ha fényképezel, hogy lehessen látni.

Harmadrészt, talán azért vágták szét, mert a felsőrésze nem felelt meg arra amire ezt használni kívánták!

Ez egy lövész szállítóvá alakított jármű, és nem tank, mint aminek eredetileg készült.

Ha pedig 5 alsó görgője van akkor T-70, T-70M, T-80, T-90, kocsija.
SU76, Su-76M nem lehet mert annak a kocsinak meg már 6 alsó görgője van.

Üdv: kamovos
Zéé74 508475 2012. szeptember 14. 21:44
Válasz erre
Egyrészt ennek 5 görgője van (a 4.-et takarják a deszkák : ( ),
másrészt miért is vágnának szét egy eleve páncélozott járművet, a háború közepette ?
Kamovos 508473 2012. szeptember 14. 21:33
Válasz erre
Szia Zéé74!

Én azt állítom, hogy az Orosz T-40 vagy T-60 kocsijára építették rá, és a Dél Szláv válság idején használták.

Üdv: kamovos
Zéé74 508472 2012. szeptember 14. 21:32
Válasz erre
Uraim ... ilyen régen lett volna a Délszláv háború ?
Ez csak egy a számos \"Improvizirano oklopno vozilo\" (~ rögtönzött páncélozott jármű)
közül. Szerintem az alváz egyezik.
Z63 508471 2012. szeptember 14. 21:13
Válasz erre
Sziasztok!
Ez vélhetően a dél-szláv háborúban használt darab, ott mindent felhasználtak, ami mozgott és busztól kezdve, a traktorig, mindent házilag \"lepánzéloztak\". Természetesen a karhatalmi, vagy egyéb fegyveres testületek bármilyen járműveire is vonatkozik ez. Nagyon érdekes hibrideket lehet látni fotókon, holnap meg a zágrábi makettkiállításon szintén jó párat makettben.
Üdv,Z63
G400CDI 508470 2012. szeptember 14. 20:53
Válasz erre
Nem hinném, hogy Csepelt vettek volna, akkoriban nem volt túl rózsás a viszony köztünk.
Az oroszoktól sem vettek túl sok mindent (bár T-34-esük mondjuk volt), inkább az amerikaiaknál vásároltak be (M4, F-84, stb.).
Nem lehet, hogy ez valami saját gyártmány volt?
Én az M-80 fényképeit nézegettem, de túl rozsdás/koszos/sötét a gép, hogy okosabb legyek.
Én egyébként valami harckocsi imitátorra tippelek, amiket hadgyakorlatokon használtak. Nálunk is voltak ilyenek a 30-as években.
Sennás 508469 2012. szeptember 14. 20:35
Válasz erre
Szia Zéé74!Mi a izé ez?Valami sugárvédelmi,felderítő izé?Vagy még az 50-60 években nem foglalkoztak ilyennel.Esetleg rendörségi gép(de akkor nem lenne terepes festésű).
Zéé74 508468 2012. szeptember 14. 17:29
Válasz erre
Csepel vagy YA ?
Csepel vagy YA ?

Szia Törzsbusz !
A Yugóknak Csepel vagy YA vontatójuk volt ?
Az információd alapján akkor a Miniart makett ehhez a kis konzerv dobozhoz is jó lenne alapnak (?)
Üdv & kösz Zéé
Freddy 508467 2012. szeptember 14. 14:54
Válasz erre
Köszönöm! Csak olyan furcsán nem látszott az eleje.
Farkas469 508466 2012. szeptember 14. 13:25
Válasz erre
Helló!

Zil-131 hírműhely felépítmény. 95%
Üdv.
Freddy 508465 2012. szeptember 14. 13:17
Válasz erre
A második képen hátulról a második kocsi milyen típus? ZiL?
páncélos 508464 2012. szeptember 14. 08:08
Válasz erre
Sennás 508463 2012. szeptember 13. 20:25
Válasz erre
Van baj, nem kicsi.
Van baj, nem kicsi.

Ez is ott volt.
Sennás 508462 2012. szeptember 13. 20:23
Válasz erre
Igazából ezeket a ceglédlaktany.hu-n és a Magyarbaka.hu-n találtam.Lehet még te is le vagy fotózva:)!
Törzsbusz 508461 2012. szeptember 13. 20:12
Válasz erre
Igen! Furcsa látni! Bár azért nem olyan régen fejeződött be az ottlétem akkoriban. A VBZ Kommendáns Z volt. \'80-as évek, 92 -ben léptem. Köszönöm! Van még ilyen képed? Érdekelne,belet tenném a könyveimbe. Nagyon jó képek. Az elsőn egy R-404 állomás az antennás kocsival. Egy készlet két Csepel volt.
Sennás 508460 2012. szeptember 13. 20:02
Válasz erre
Cegléd
Cegléd
Cegléd.2jpg
Cegléd.2jpg
Cegléd3
Cegléd3
cegl11
cegl11

Régen a ceglédi katonák.
Törzsbusz te hogy emlékszel ilyen volt a laktanya a ti ídőtökben is?
Sennás 508459 2012. szeptember 13. 19:45
Válasz erre
Köszönet juge75!Felírom megjegyzem.
juge75 508458 2012. szeptember 13. 19:40
Válasz erre
Például: Ksz-12 85mm légvédelmi löveg, 4,5 tonna.
Ksz-19 100mm légvédelmi löveg, 9,55 tonna.
Sz-60 57mm légvédelmi löveg, 4,66 tonna.
Szon-9 tűzvezető lokátor, 7,3 tonna.
És 122mm, 152mm tarackok, lövegek, aknavetők, lokátorok...
Sennás 508457 2012. szeptember 13. 18:37
Válasz erre
Szia Törzsbusz!Csak egy gondolat:\"valami nagyobb buff vontatása közben\".Mire gondolsz?
Annyit tudok 2t teherbírás és 8t vontatható tömeg.Mégis miket húzgáltak vele?Jó lenne majd megépíteni de mit akasszunk rá?Sajnos nem ismerem a hazai ágyuk típusát ill. régen mit használtak.
Sennás 508456 2012. szeptember 13. 18:23
Válasz erre
csepel_D-613_turbo
csepel_D-613_turbo

Szia Kamovos!
Azt írja net,1949ben megvásároltuk a Steyr350 teherautó licenszét.Mellé a D413 és D613 motorok gyártási jogát is.Na ebből lett a Csepel D613 (a 413 gondolom csak 4hengeres volt). Alapban talán 125Le de van valami Turbó változat 140Le?
A Dutra is lehet ilyennel van-volt szerelve de ott ki tudja minek nevezték.K..ra mindegy.
Kamovos 508455 2012. szeptember 13. 11:32
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Hát 1086 az tényleg kicsit korában volt. :D
Az talán még I. László király idejében volt. :)

Így most már tényleg elhiszem ,hogy öreg motoros vagy a pályán! :D

Üdv: kamovos
Kamovos 508454 2012. szeptember 13. 11:14
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Mint írtam is, egy tüzérségi vontatónak én is jobban örülnék. :)
Valóban nagyobb jelentőséggel bír számunkra mint a Csepinyec.
Építsétek meg azt a 800-ast minél előbb, hogy még én is láthassam.
A Csepinyecnek pedig béke poraira, \"Emléke örökké bennünk él\", \"oszt jóvan\".

Most már egyre jobban szeretnék eljutni hozzátok, egy meleg kézfogásra, jó beszélgetésre, és nem utolsó sorban több ezer fénykép elkészítésére. :)

Meg néztem a képeken látható fülkét!
Hát nekem a kék színe, és a fülke elején lévő kapaszkodók miatt IFA fülkének tűnt.
De most, hogy direkt ezt néztem, igazat kell adjak neked mert a színén kívül semmi azonosság nincs az IFA-val.

Üdv: kamovos
Törzsbusz 508453 2012. szeptember 13. 10:59
Válasz erre
Én korábban leléptem, a 1086-tól.
Törzsbusz 508452 2012. szeptember 13. 10:58
Válasz erre
Még annyi,hogy - ugyan nem tudom,hogy a tisztító berendezés mint felépítmény hogyan készült, de az eredeti platókeret rajta van! :-)
Törzsbusz 508451 2012. szeptember 13. 10:56
Válasz erre
Nem Ifa fülke,hanem Csepel -452-es alias STAR fülke. A téli képen - a jelenlegi helye most is. :-)
Törzsbusz 508450 2012. szeptember 13. 10:54
Válasz erre
Üdv Kamovos!

A Kanizsai gépgyár a Csepinyecből 1 db-ot készített. Van arról is kép. Azt a felépítményt reprózni nem lehet. Ami lehetséges és a megmaradt gép esetében talán a leglogikusabb,hogy az eredeti változatot hozzuk létre belőle. Látszik egyébként az alvázon is,hogy toldott,tehát eredeti, két db. alváz felhasználásával készült. Az igaz,hogy nem Csepinyec lesz, de mint említettem,azt lehetetlen létrehozni, minden tekinteteben. Amire esélyes a gép az a csotrogány megépítése,és mondjuk a profilunkhoz is ez illik. Képzeld el amikor egy bemutatón - autentikusan beöltözve - egy valami nagyobb buff vontatása közben megjelenünk. Ha egyszer ez a gép megépül az tuti szenzáció lesz...de,hogy mikor kezdhetünk hozzá... és még ebben is az alváz rövidítése a legnagyobb meló. A fülke és a plató - talán nem is olyan nagy falat.
Kamovos 508449 2012. szeptember 13. 09:31
Válasz erre
Egy kis ipar történelem hozzá.

www.ujtunderkert.hu/p-magunkrol/lang=hu

Üdv: kamovos
Kamovos 508448 2012. szeptember 13. 09:31
Válasz erre
Szia Senás!

Ez a motor aminek a képit belinkelted, nem a Dutra motorja véletlen?

Üdv: kamovos
Kamovos 508447 2012. szeptember 13. 09:13
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

A képekre és a csepinyecre vissza térve.
Akár ki is készítette sokat segített vele nekünk. :)

Az meg, hogy már nálatok várja a megújulást külön öröm számomra.
Bár ezt a vissza alakítást nem értem.
Hisz nem volt tüzérségi vontató, mert már eleve az olaj kutasoknak készült.

Azt tudom, hogy Toldival rövidebbre lehet szabni, és lehet belőle tüzérségi vontatót készíteni, de akkor már nem Csepinyec lesz.
Mondjuk nekem jobban is tetszene tüzérségi vontató ként mint kúttisztítóként.

Üdv: kamovos
Kamovos 508446 2012. szeptember 13. 09:00
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Az \"önfejlesztő kerék\" az a kerék amelyik önerejéből képes tovább lépni a lét egy másik formájába, mint pl: a négyszög. :D

Üdv: kamovos
Kamovos 508445 2012. szeptember 13. 08:51
Válasz erre
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec

Sziasztok!

a hétkerekűről letöltöttem én is mindent amit értem!
Meg is osztom veletek! :)
Annál is inkább mert van közte olyan is amin az összes kerék látható!
A fülke ami a képeken rajta van, szerintem IFA nem Csepel.

Üdv:kamovos
Sennás 508444 2012. szeptember 13. 07:39
Válasz erre
1993-94 ben Nekem még Tako András volt a századparancsnokom.
Törzsbusz 508443 2012. szeptember 12. 21:20
Válasz erre
Sennás,mikor szolgáltál Cegléden?
Sennás 508442 2012. szeptember 12. 19:59
Válasz erre
BIG_0004553406
BIG_0004553406

Szívesen.Tipikus amikor ott van az ember nem tud fotózni amikor még baka.Utána meg de jó lenne 1kép is.Én Cegléden a kerületközpontba voltam a VBZ-nél.Mint Tkv rajparancsnok.Ott esetleg 1-2 Gaz-66 lehetett fotózni.Na azt akartam ebből kihozni volt ott egy Kamaz Telefon Titkosító.Valami\"ineriörnek\" csúfolták.Azóta se tudtam kideríteni milyen volt a rendes típusa.Ilyesmi ami a képen van a bevágott sárvédőre bizti emlékszem.
DAC665 508441 2012. szeptember 12. 19:32
Válasz erre
SZIA SENNÁS ! Köszike a képeket ! A 27-05 a miénk volt itt palotán sokat jártunk vele még mindig megy !
Sennás 508440 2012. szeptember 12. 19:20
Válasz erre
Köszönet feljegyzem ezeket.Az első két könyv így-úgy már megvan nekem pont a No:3 kellene.
Törzsbusz 508439 2012. szeptember 12. 19:10
Válasz erre
Hű mit írtam! Mi az az önfejlesztő kerék? \"Önfeszítő\" -t akartam írni,bocs!
Törzsbusz 508438 2012. szeptember 12. 19:08
Válasz erre
Juge Barátom, erős esély a december!
Törzsbusz 508437 2012. szeptember 12. 19:07
Válasz erre
Kecelen már a késői fülke van a 350-esen, ami kisebb eltéréssel azonos a 344-esével,pontosabban a 344-en és a késői 350-en 352-es fülke van. Hát pár fülke van Nálunk is,többféle átalakítást kell elvégezni rajta,de kiváló a replikázáshoz. Nemcsak akarok írással foglalkozni, már volt néhány cikkem is és megjelent könyvem is. Majd megoldjuk valahogy a kiadást.Ez egy sorozat ami kb. 20 részes. Első kettő már megjelent,de újból indul.
Sennás 508436 2012. szeptember 12. 19:00
Válasz erre
9276
9276
www.tvn.hu_d774d27479dac19d30c62ffe610718ee
www.tvn.hu_d774d27479dac19d30c62ffe610718ee
20120420212415_dac4
20120420212415_dac4
20120420212506_dac5
20120420212506_dac5
20120420212616_dac6
20120420212616_dac6
m_20120420212317_dac3
m_20120420212317_dac3

Szia DAC665!Én ezeket találtam.
juge75 508435 2012. szeptember 12. 18:34
Válasz erre
Nekem a 3 kerekü, a Szovjet Zajcsik (nyúl) és a mostani Mountain Bike (Fausto Coppy) kivételével, minden kerékpárom Csepel volt. :-)
Csepel Csaba, Camping, BMX...
juge75 508434 2012. szeptember 12. 18:32
Válasz erre
Csepel Decemberben, az jobb lenne... :-)
Sennás 508433 2012. szeptember 12. 17:23
Válasz erre
Kép0566
Kép0566

Csepel Debrecenben.
Sennás 508432 2012. szeptember 12. 17:17
Válasz erre
Csepel fülke
Csepel fülke
Csepel fülke2
Csepel fülke2

Még egy kérdés Törzsbusz.A Csepel 350 fülke az átalakítás nélkül felrakható vajon az alvázra?Mert ilyen fülke van Kecelen.
Sennás 508431 2012. szeptember 12. 17:08
Válasz erre
526991.jpeg
526991.jpeg
csepel613xx
csepel613xx

Köszönöm a tájékoztatást.Sajnálatos hogy ilyen állapotban van.Néztem is azt a fülkét hogy nem smakkol.Kis ablak az ajtó mögött,meg mintha a motorháztető is rövidebb lenne?
Cseppet át lett alakítva.Esetleg az a Tisza parti vízmű hol volt pontosan?Jó lenne pár régi ott dolgozót megkérdezni nincs-e ilyen fotója kallódóba amikor még dolgozott ez a gép.Örülök hogy van még ember az országban aki tud és akar ilyen könyv írással foglalkozni.Szép gondolat.(EU támogatást nem lehet igénybe venni kicsit felpörgetni a dolgot?:)
Egy jó pont már van képem a motorról legalább.
Törzsbusz 508430 2012. szeptember 12. 16:38
Válasz erre
Nem tudom,hogy számolsz, csak a futógörgőket számoljuk a önfejlesztő kereket és a csillagkereket nem, de nincs a gép teljesen a képen, 7 futógörgős
Törzsbusz 508429 2012. szeptember 12. 16:35
Válasz erre
Szia Sennás! A Csepel-800-ból 1-sem maradt fent csak a képen látható. De ez az és tájékoztatásképp mondom a legelső fotón tréleren látható,ahová saját lábán ment fel. A sztorija annyi - amit Mi tudunk - ,hogy ez a gép az elmúlt évtizedeket úgy a \'60-as évek végétől egy Tisza parti faluban egy vízmű telepen a Közép-Magyarországi Vízügyi Igazgatóságnál szolgált. A telepet felszámolták 2007-ben, ami ott volt mindent eladtak egy hulladékvas telepnek. Szerencsére haverunk volt, így megmentettük a gépet. Még ott a vízműtelepen beindítottuk. A telepi dolgozók csodájára jártak mikor elindult,ugyanis valamikor a \'80as évek derekán indították utoljára. A régi,eredeti fülkéje szétrohadt,esélyünk sem volt előtalálni mert már vagy 25 éve került rá a Csepel 452-es fülkéje. Ott pihen a telephelyünkön és nagy álmunk,hogy visszaalakítsuk eredeti tüzérségi vontatóra - szerintem óriási szakmai és magyar ipartörténeti szenzáció lenne. Hát ennyi. Az említett könyvet Én fémjelzem. meg fog jelenni újból a teljes sorozat remélem nem sok időn belül.
Sennás 508428 2012. szeptember 12. 16:22
Válasz erre
29214649
29214649
29284269
29284269
29284272
29284272

Szia Törzsbusz!Akkor ez bizti nem az mert ez nemigazán \"üzemképes\":(De nem is 7 görgős (ha jól számolom)ez csak6.
Esetleg ha nem túl nagy kérés körbe lehetne fotózni a fülke részt azon a telephelyen álló Cs-800on?Pár főbb méret a fülkéről?Keresem én ezt az említett könyvet de még semmi.Kiállítva nemigen rejtőzik ilyen gép sehol-Kecel?
Törzsbusz 508427 2012. szeptember 12. 12:54
Válasz erre
És az a hétgörgős egyetlen a Cs-800-ból ami megmaradt, a telephelyünkön áll, üzemképesen!
Kamovos 508426 2012. szeptember 12. 10:00
Válasz erre
Csepinyec:
Nem Győrben készült, hanem Nagykanizsán.
Nem olaj fúró torony, hanem olajkút tisztító.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.