<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Sennás | Adatlap | 508527 | 2012. szeptember 23. 19:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Kamovos.Kezdetnek jó! Előzmény: (508526) Kamovos 2012. szeptember 23. 19:38 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508526 | 2012. szeptember 23. 19:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508525 | 2012. szeptember 23. 19:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Törzsbusz! Remélem semmi gond lassan egy hete írtad,hogy jössz.Közben én is találtam pár képet igaz ezek még az első YA-12 rajzai lehetnek,de talán be tudnád \"rajzolni\" hogy is lehetett a fülke a Csepel 800-on. 1:Mennyire lehetett eltolva,hosszabb motorháztetője egyebek.(gondolom ide a 6 hengeres blokk nem fér el) 2:a kezelő-kormányzó szerkezetek mennyire egyeznek a két gép között 3:sajnos Csepel D350 műszerfalat én nem találtam de vajon ilyen? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 508523 | 2012. szeptember 23. 07:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Esetleg ha tennél fel valami email címet! Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
DAC665 | Adatlap | 508522 | 2012. szeptember 22. 23:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
nagyobb méretű képeket keresek DAC665 tipusu gépjárműről lehetőleg műhely felépítményest de bármi más is megfelel akár inkurrens képek is ! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Törzsbusz | Adatlap | 508521 | 2012. szeptember 18. 09:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Este jövök és megosztom az észrevételeimet a CS-800-ról. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
tüzér | Adatlap | 508520 | 2012. szeptember 17. 15:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! BS 3 nem volt, de volt 57mm ZIS-2 ,76,2mm ZIS-3, 85mm D 48 és 100mm T 12 és MT 12. Páncéltörő témában. üdv, tüzér | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 508519 | 2012. szeptember 17. 15:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Én egyébként úgy emlékszem, hogy a BS-3 témája régebben is előjött, és akkor arra jutottunk, hogy a MN nem alkalmazta ezt a típust. Hasonló állású 85 mm-es ágyúk voltak, 100 mm-es nem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508518 | 2012. szeptember 17. 08:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Freddy! Hát... Mondhatnám, hogy már későn volt. :) Meg, hogy örültem, hogy rá találtam. :) Türelmetlenül kiemeltem belőle egy részt, és örültem az 52-es dátumnak. :) De a tényen nem változtat. :( Nem olvastam végig a saját linkemet, így aztán jól benéztem a történetet. :( Neked van igazad! A Csepel-800-as még homályba van. Remélem benéz ide ma Törzsbusz és tisztába tesz minket ez ügyben. :) Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508517 | 2012. szeptember 17. 08:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia G400CDI! No akkor jó úton haladunk. Bár a Jugo Cs-800 még mindig rejtély, de majd jön Törzsbusz, és mond nekünk valami okosat ez ügyben. De ahogy mi átépítettük magunknak a Já-12-őt, Ők is átépíthették a Csepelt. Mi is átépítettük volna, ha engedik, de sajnos nekünk akkor tájt megmondták, hogy mi mit szeretnénk termelni. (Ami Szomorú, hogy most ugyan ezt teszi velünk az EU) Amit betettem első képet, az lett volna a Mi lánctalpas Csepel lövész páncélosunk. De lett volna más gumikerekes PSZH 2-is csak azt sem lehetett. :( Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 508516 | 2012. szeptember 17. 01:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nem olvastad végig:) Az utolsó három bekezdés ugyanarról szól, amiről az általam linkelt cikk. Az eredeti megállapodás szerint lett volna 1952 a céldátum, de a magyar fél 1948-ban leállította a jóvátétel szállítását/fizetését, és 1955-ben kezdték újra. Mindegy, a lényeg, hogy efelől mehetett a Csepel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
G400CDI | Adatlap | 508515 | 2012. szeptember 17. 00:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Kamovos! Szerintem elbeszélünk egymás mellett, nekem ugyanis tök mindegy, pontosan melyik típustól származtatjuk a Já-12/Cs-800 futóművét, a lényeg, hogy egy tőről fakadnak. Az eredeti kérdés a lenti képen látható vas eredete volt, engem ez foglalkoztatott, és a fellelt információk alapján továbbra is azt mondom, hogy szerintem valami Já-12/Cs-800/jugó klón lehetett az alap, és talán ebből nőtt ki az M-60. Egy tankot nem hiszem, hogy szétvágtak volna egy bádogböske miatt, bár már erre is volt példa (T-55-ből készült PSZH-k). Az említett srác amúgy nem a haverom, másrészt nem a láncon volt Csepel felirat, hanem magán a gépen. Üdv.: G400CDI | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508514 | 2012. szeptember 16. 23:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Freddy! Mivel ezt nem nagyon tanították az én időmben, ezért megkérdeztem Google barátom. Így nekem ez volt a forrásom! www.rubicon.hu/magyar/oldalak/magyar_jovatetel_a_2_vilaghaboru_utan/ Hát így jártam, ennyit az internet hitelességéről. A Flotila hajóihoz pedig végkép nem értek, és nincs is kitől megkérdeznem, mert sajnálatos módon, az egyetlen hadi hajós főhadnagy ismerősöm, 49 éves korában a múlt hónap végén halt meg. Üdv: kamovos Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508513 | 2012. szeptember 16. 23:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia G400CDI! Óóó! Nem akartam én rejtéses lenni. :) Csak gondoltam nem zavarlak meg a vissza olvasásban. :D 5842-nél kezdődött a Cs-800-as téma. Utána Törzsbusz le írta 5845-hszben a Cs-800 eredetét. Ehhez tettem hozzá én is némi infót a 5848-49-hszben. Melynek alapja a belinkelt füzet tartalma. Utaltam a Su-76-ból épített 1/72-es Csepel-800-ra is. Majd jött a Csepinyec, esete és így tovább. Aztán jött Zéé74 5892 hsze onnantól keverjük a két jármű történetét. Pedig a Cs-800 egyértelmű. A T-40, T-60, T-70, T-80, T-90, SU-76, SU-76M kocsik futóművei egy tőről fakad, az alsó futó görgők (kerekek) számától függetlenül. Tehát, annyira nem kósza hírek alapján van a történet, még akkor sem, ha már tényleg a városi legendák szintjén tartunk. :D Több internetes oldalt megnéztem, és mindegyik a Su-76-ot írogatja. Pedig az egyel több görgővel rendelkezik. :) Na most akkor ha a T-70 futójának görgői száma megegyezik azzal az átalakítással ami a képen van, akkor azért nehezebb elképzelni, hogy a Su-76 kocsiját keresztirányba szét metélik, mikor ott a T-70 kocsija. Ráadásul, ha jobban megnézzük a láncfeszítő kereket, akkor láthatjuk azt is, hogy a keréken két kerek furat van elhelyezve. Ezek a furatok pedig eddig csak a T-70 kocsiján voltak láthatók. Az ismerősöd által látott Csepel felirat a láncon, lehetett akár valódi is. Önmagában a lánc lehet csereszabatos, hisz azonos tőről fakad a futóművük. De lehet, hogy tényleg kaptak Cs-800-at amit Ők K-800 ként ismertek. Lehet, hogy az export változatot K-800-nak hívták! De remélem Jön majd Törzsbusz, és tisztába vág minket. Mert komolyan mondom, kezd olyan lenni a történet, mikor a gyerekek ülnek a homokozóban, és mondják a magukét, aztán jön óvó néni, és mindenkit be tessékel mosakodni. :D (Tegnap előtt este állásokat foglaltunk az erdőben. Tegnap reggel kizavart minket az ellenség, de mi délutánra ismét kiszorítottuk őket. Ma reggel jött az erdész és mindannyiunkat elhajtott a Pi...ba. :D ) Na mi van még? Ja! A K-800 alapján végül is bármit legyárthattak. Miért pont ők tartották volna vissza magukat. :) Mondjuk az azért elég mázli, hogy a K-800 Magyar volt, és nem Kínai. :D Mert azért kínait hamisítani, hát... Mára ennyi, holnap jövök! :) Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 508512 | 2012. szeptember 16. 22:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Jugoszláviával 1946. május 11-én kötötték meg a jóvátételi egyezményt. Jugoknak 70 millió dollár jóvátételt fizetett Magyarország. 1946-ra 6 760 000, 1947-re 8 820 435, 1948-ra 10, majd 1949-től 1952-ig minden évben 11-11 millió, összesen 70 millió USA dollár. Tehát 1952-ig törlesztettünk! E szerint link szerint nem: archivnet.hu/gazdasag/az_1956._majus_29ei_magyarjugoszlav_penzugyi_es_gazdasagi_egyezmeny.html A jugókkal megállapodtunk a jóvátételről a háború után, de a Rákosi-korszakban a láncoskutya-para miatt ezt felfüggesztették, és csak az ötvenes évek közepén, a nemzetközi helyzet konszolidálódásával indult újra a jóvátétel fizetése. A hatvanas évek elejére ezt le is tudták, viszont ekkorra a jóvátétel összegét jóval meghaladó ,,normál\" kereskedelmi kapcsolatok is kiépültek. (utolsó oldal táblázata) Szóval akár így, akár jóvátételként, simán kerülhetett Jugoszláviába bármi, amit \'53 után nálunk gyártottak. Egyébként a flotilla hajói is jugó gyártmányok, nem? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
G400CDI | Adatlap | 508511 | 2012. szeptember 16. 22:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Kamovos! Ha ez a rejtélyes utalás a futógörgők számára vonatkozik (meg a méretekre), akkor ezzel kapcsolatban annyit írnék, hogy tisztában vagyok, hogy a Cs-800-nak 5 van (normál esetben), a Szu-76-nak meg nem, de tudtommal a Szu-76-nak van némi köze a T-70-hez. Ha valami egyéb dolog is elkerülte volna a figyelmemet, örömmel fogadom a válaszod. A lényeg: ha a jugók valóban gyártottak valami Cs-800-szerű csodát, annak simán lehet köze akár a Cs-800-hoz, akár a Já-12-höz, és ennek elfajzása simán lehet a képen látható rozsdás valami. Meg talán az M-60 is. A messziről jött ember meg csak nem téved olyan nagyot, ha 1983-ban Csepel feliratot olvasott a lánctalpasán. (Bár azt én sem értem, hogy került hozzájuk.) Mindenesetre úgy látom, hogy mind a te T-70-es verziód, mind az én Já-12-es verzióm találgatáson és kósza információmorzsákon alapul, szóval igazán akkor lennénk okosabbak, ha valaki olyan ember is hozzászólna, aki a jugó gépeket is vágja. Üdv.: G400CDI | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508510 | 2012. szeptember 16. 21:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Csepinyec! www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch Van akinek ismerős. :) Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508509 | 2012. szeptember 16. 21:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia G400CDI! Olvassál vissza legyél szíves Csepel 800-as ügyben a 5842-hsztől. :) Olyan ember írt róla aki nálam jobban ért hozzá, és tudja is a történetét. :) Remélem be kapcsolódik ő is ebbe a Jugo Cs-800 históriába, és tud valami konkrétat is mondani. Minden esetre a Cs-800 nem SU-76 kocsira épült, már csak a kerék szám miatt sem. De nem lövöm le a poént, mielőtt vissza olvasnál. Viszont van ez a könyv (kép) ami le írja a Cs-800 alapját szolgáltató típus történetét. Ezt szerezzed be, és meglátod benne azt amit eddig én is állítottam. (Sajnos a te adatlapod is tök üres ezért nem tudom küldeni) :( Jugoszláviával 1946. május 11-én kötötték meg a jóvátételi egyezményt. Jugoknak 70 millió dollár jóvátételt fizetett Magyarország. 1946-ra 6 760 000, 1947-re 8 820 435, 1948-ra 10, majd 1949-től 1952-ig minden évben 11-11 millió, összesen 70 millió USA dollár. Tehát 1952-ig törlesztettünk! Csepel 800 lánctalpas tüzérségi vontatót, 1952-ben kezdték el fejleszteni, a gyártási folyamat 1953-ban indult be! Ez azt mutatja, hogy mivel egy évvel az utolsó törlesztési év után kezdődött a gyártás, így törlesztés képen biztos nem adhatunk CS-800-at! Mindezektől függetlenül, nem kizárt, hogy került a Jugokhoz valami Magyar hadi anyag is :). Bár Tito idejébe szerintem tőlünk talán még vas szög sem kellet nagyon nekik. Harminc éve, 1980. május 4-én halt meg Joszip Broz Tito, Jugoszlávia elnöke. Független attól, hogy a megnevezésük Jugoszláv Szocialista Szövetségi Köztársaság volt. Abszolút nem baráti ország volt számunkra, számtalan hírszerző dolgozott titokban, mindkét oldalon, és a határunk között nem csak szögesdrót de aknazár is volt. Ezzel a történettel kapcsolatban: Meglepetésemre az egyik topikban azt olvastam, hogy az egyik fórumozó a nyolcvanas években katonaként arra jött rá, hogy amiket használnak, azok nem orosz gépek, hanem magyarok (feliratok alapján). (Háborús jóvátétel?) Na ezek voltak ottani megnevezéssel a GJ800-ok, és ha minden igaz (Google translator, ugye), ezek alapján gyártották ők az MU-800 vontatót, ami az FAP fülképen és a Steyr motorban különbözött. (Erről képet sajnos nem találtam, úgyhogy biztosnak azért nem venném a dolgot). Nomármost. Ha ezek a dolgok igazak, akkor nem lepődnék meg, hogy az ő M-60 APC-jük ezen bizonyos vontatón alapult, ami pedig 5 futógörgős, így elképzelhető, hogy a képen látható példány valami prototípus lehetett. (Mindenesetre valószínűbbnek tartom, mint egy T-70 átalakítást (bár ezt sem zárom ki), mert nem nagy esélyét látom, hogy valaki egy IFÁ-t Multicarrá alakít.) Mindenesetre azt írják, hogy az MU-800-nak a futóműve a Szu-76-on alapul (a Ja-12 meg szintén, ami ugye a Cs-800 alapja), tehát a fenti sztori elképzelhető. csak azt tudom mondani, hogy messziről jött ember azt mond amit akar. Mondom én ezt azért mert a neten ez olvasható: www.army-guide.com/eng/product1040.html Már pedig ha vissza olvasol, és belenézel abba a könyvbe aminek a borítóját(képét) betettem ide, akkor rájössz magadtól, is, hogy valami sántít a de legalábbis dadogós! :D No néz utána Te is kicsit a dolgoknak amiket ide írtam, én is keresem ezt a Gj-800-ast, bár eddig semmi eredmény. :( Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 508508 | 2012. szeptember 16. 16:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nos, a fejlesztésről: Jött a T-54, és a modernebb fegyverek, mobilisabb járművek. A 2 vh.-s gépet, technikát kivonták, és korszerűbb, kompatibilisebb (VSZ) eszközöket kezdtek széles körben rendszeresíteni. Javaslom az alábbi, Jugoszláv hadsereg technikáit is szerepeltető filmet: A Navarónei különítmény. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
G400CDI | Adatlap | 508507 | 2012. szeptember 16. 14:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||
T. Urak! Vettem a fáradságot, és kutakodtam, hogy lehetett-e a jugóknak Cs-800-asuk. Meglepetésemre az egyik topikban azt olvastam, hogy az egyik fórumozó a nyolcvanas években katonaként arra jött rá, hogy amiket használnak, azok nem orosz gépek, hanem magyarok (feliratok alapján). (Háborús jóvátétel?) Na ezek voltak ottani megnevezéssel a GJ800-ok, és ha minden igaz (Google translator, ugye), ezek alapján gyártották ők az MU-800 vontatót, ami az FAP fülképen és a Steyr motorban különbözött. (Erről képet sajnos nem találtam, úgyhogy biztosnak azért nem venném a dolgot). Nomármost. Ha ezek a dolgok igazak, akkor nem lepődnék meg, hogy az ő M-60 APC-jük ezen bizonyos vontatón alapult, ami pedig 5 futógörgős, így elképzelhető, hogy a képen látható példány valami prototípus lehetett. (Mindenesetre valószínűbbnek tartom, mint egy T-70 átalakítást (bár ezt sem zárom ki), mert nem nagy esélyét látom, hogy valaki egy IFÁ-t Multicarrá alakít.) Mindenesetre azt írják, hogy az MU-800-nak a futóműve a Szu-76-on alapul (a Ja-12 meg szintén, ami ugye a Cs-800 alapja), tehát a fenti sztori elképzelhető. Azt csak halkan jegyezném meg, hogy ha ez így van, ők érdekes módon tudtak valamit kezdeni a lánctalpas vontatójukkal, de nekünk pár év után be kellett fejezni a gyártást minden továbbfejlesztés nélkül... Üdv.: G400CDI | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508506 | 2012. szeptember 16. 13:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 508505 | 2012. szeptember 16. 13:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||
,,Helló Freddy! Biztos hogy voltak jó gépek.Emlékszel a második vh-ból milyen jó képek is előkerülnek?Voltak 6×7 meg 6×9 filmes gépek.Egy átlag munkás nem biztos hogy rendelkezett ilyennel de ha jól állította be a zár-rekesz kombinációt lehettek jó képek.\" Persze, voltak! De nem ennyi, meg aki korábban megengedhetett magának ilyesmit, az az ötvenes évek elején jó eséllyel valahol Recsken tologatta a csillét. De ez csak az én elméletem, nem az egyetlen lehetséges magyarázat, millió más oka is van, hogy nem turkálunk két könyékig a jó minőségű korabeli harcjárműves képekben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508504 | 2012. szeptember 16. 13:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia lacipapa. Mármint a youtube-ost?Úgy van kikockázva kinagyítva kivágva.Örülök ha néha nem mozgott a muki kezébe az a kamera és \"éles kép lesz\".Szarok azok a régi fílmek.(azért nem tudják ki ölte meg Kennedyt:)! A képekkel többre megy az ember.Egy kérdés még a rendszám-jelzéssekkel kapcsolatban.ezen a képen HL sorozatú rendszám van ez lenne a tüzérségi vontatókon? Ki tutdja valaki olvasni az üveg feletti szöveget? Az ajtón mi az a \"T\"jelzés? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 508503 | 2012. szeptember 16. 13:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sennás! Nagyon jók ezek a képek,nem tudnád egy kicsit élesebbre állitani valahogy? Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 508502 | 2012. szeptember 16. 13:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szervusz Kamovos! Apropó GMC!Volna olyan fényképed,amin \"magyar\" GMC-van?Halkan kérdem,...rendszámos? Laci | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508501 | 2012. szeptember 16. 13:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Helló Freddy! Biztos hogy voltak jó gépek.Emlékszel a második vh-ból milyen jó képek is előkerülnek?Voltak 6×7 meg 6×9 filmes gépek.Egy átlag munkás nem biztos hogy rendelkezett ilyennel de ha jól állította be a zár-rekesz kombinációt lehettek jó képek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508500 | 2012. szeptember 16. 12:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Freddy! Hát. Szerintem voltak akkor is jó gépek, és fényképészek is akik ott álltak és dolgoztak. Csak hát... ezeket az embereket nehéz megtalálni. Van a Repülés baráti körben olyan, aki talán ilyen képeket is tudna mutatni, eladni. Lehet, hogy ott lesz a Bólyai kiállításon is! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508499 | 2012. szeptember 16. 12:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos. Akkor csak nem az.Nézd meg ott középen(2-3 katona mögött)nem ér össze a vas.Valahol nekik is ki kell szállni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 508498 | 2012. szeptember 16. 12:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem nem sokmindenkinek volt fényképezője akkoriban, meg nem is voltak azok olyan jó gépek, mint ma, borús idő, ellenfény, mozgás, stb miatt nem feltétlen lett jó a kép. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508497 | 2012. szeptember 16. 12:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sennás! Csak a laktanyákban, gyakorlatokon volt ott éber elvtárs! A díszemléken lehetett fényképezni mindenkinek. Mi még a 90-es években sem mertünk fényképezni. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508496 | 2012. szeptember 16. 12:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Akkoriban volt lehetőség fényképezőt vinni egy ilyen felvonulásra?Vagy rögtön elvitték az embert?Ezek a filmek pocsékak.Arra jó hogy lásd-bizonyítsd hogy mi van(nincs) de részleteket nem lehet kivenni.Jó lenne egy oldalt álló ember mit tudott fényképezni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 508495 | 2012. szeptember 16. 12:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Menjünk át az utasgépek topicba és mutatom az én képem :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508494 | 2012. szeptember 16. 12:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Janibá.Akkor feltehetően ez 4db csak valahogy össze lett \"forgatva\"? Kívül gömbölyű mind a 4\"sarka\". | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508493 | 2012. szeptember 16. 12:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508492 | 2012. szeptember 16. 12:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sennás! Szerintem ponyva tartó vasak. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508491 | 2012. szeptember 16. 12:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sennás! Mivel Orosz technikáról van szó náluk bármi előfordulhat, még az is, hogy nem egyformák. :D Az is előfordulhat, hogy már nálunk kerültek így fel. Mivel annak idején nálunk is voltak sufni tuningok az alakulatoknál. A G.M.c.-re is így került néhol fülke. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 508490 | 2012. szeptember 16. 12:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ez tuti felettünk jön :) a 41-es főút felől nézzed majd ;) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508489 | 2012. szeptember 16. 12:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ja.Köszi.A tetű belevág most egy órája ment el kettő majd egymás mögött de nem elkanyarodtak B.csaba-BP felé bakker.Erre kíváncsi vagyok!KÖSZI! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 508488 | 2012. szeptember 16. 12:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás! Azért itt irok, mert ezt hátha hamarabb olvasod, lassan Nyíregyháza fölé ér az Airbus A 380-as... EK 73 Dubai-Paris járata | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508487 | 2012. szeptember 16. 11:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508486 | 2012. szeptember 16. 11:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szeva joci232!Félek az Ebaytól:( | |||||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 508485 | 2012. szeptember 16. 11:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nekem ez a készlet van meg ebbe benne van a BS 3 is Szerintem Ebayről be lehet szerezni... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508484 | 2012. szeptember 16. 11:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ha már itt tartunk az miért van(lehet)két egymás mellett felvonuló vontató két különböző lámpa mennyiséggel van szerelve?Az egylámpás a standard? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508483 | 2012. szeptember 16. 11:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sennás! :) Meg van az neked, nézzél bele a postaládádba.! Csak ki kell csomagolnod! :) Húznak ott mindent mindennel! Botond húzza Boforcot, Dodge húzza Zisz-3-at, Zisz-157 húz mindent. :D Van Zisz-2 Zisz-3, BSZ-3 122mm-es, 152mm-es, 52K, 61K. lehet nem jól írtam a neveket, de hát mint írtam ehhez nem értek. :( Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508482 | 2012. szeptember 16. 11:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Kamovos! Hát persze hogy nincs meg de így utána keresek.Kösz. Elméletileg ha ezt az ágyút 1944 végétől már gyártották(és BERLINBEN már beköszönt!) akkor lehet WW2 Orosz diorámához használni ,és ha nem volt külön Magyar\"átépítés\"rajta lehetne későbbi 1950 utáni Magyarhoz is?Érthető amit írok?Vagy túlkomplikálom? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508481 | 2012. szeptember 16. 11:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sennás! A díszszemléken húz maga után ágyút! Megvannak neked a díszszemlés filmek? 1950-es díszszemlén még a Já-12 húz ágyút, de az 1955-ös díszszemlén már a 800-as húz kétféle ágyút. Azt hiszem 152mm-est, és ezt a Bsz-3 100mm-es ágyút. De ezekhez nem értek. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 508480 | 2012. szeptember 16. 10:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia juge75!Egy pillanatra még visszatérnék az eredeti kérdéshez.Egy ilyen BSZ-3 100mm ágyút tudott vontatni?Elméletileg a Magyar hadseregben is használtak ilyet ugye?(esetleg volt valami saját elnevezése-számozása)vagy az eredetit használtuk? Ez egy szép ágyú egy ilyet vennék.ICM gyártja de vajon lehet még kapni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508479 | 2012. szeptember 15. 23:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Zéé74! Talán nem tűnt fel, de ez nem cset szoba, hanem egy honlap topikja. Mivel nem ismerlek, az adatlapod pedig üres, így nem tudom ki vagy! Ezért nem tudom milyen szinten lehetsz neveltség szempontjából. De teljesen mindegy! Köszönni akkor is illik ha valahová bemegyek! Nekem ezt tanították! Engem pedig megsérteni csak késsel lehet! A témához visszatérve! A képeket azért töltöttem le, és ide fel, hogy láthasd! A háborúban, ha nincs megfelelő technikai eszközöd, akkor improvizálni kell! (Így kezdődik a könyv amire hivatkozol!) A képeken látható járművek ezeknek az improvizációknak az eredményei! Pl: adott volt egy traktor, amit átalakítottak, hátul rakódóvá, elől tolólapossá, és így kezdték gyártani. Mert erre volt szükség. (Ezt lett az amit te írtál.) Jött a háború, és be borították lemezekkel, mert így tudták védeni a vezetőt. Ehhez adtak a tetejére egy géppuskát, ez lett a fedezete gyalogság ellen. Tehát improvizáltak, átalakították és használták. Ilyen egyszerű! Miért alakították át az általad betett képen látható T-70-es tankot azzá ami lett? Hát mert erre volt szükségük. Lövészeket kellett szállítani, kézi fegyverektől védeni. Hasonlítsad össze ezen a linken található kocsit az általad belinkelt képpel. www.primeportal.net/tanks/yuri_pasholok/t-70_light_tank/ Amint már itt lentebb írták nagy valószínűséggel az akkori politikai helyzet miatt Csepel-800-ast nem adtak el a Jugoknak. De ne hidd, hogy csak a délszláv válság idején alakítgattak át harckocsikat, mert a jelen korban is megtették szerte a világban. nézed meg ezt a két járművet példaképen, amiket feltettem. Arról az M-2-es Orosz harckocsiról tudnál képet vagy elérési utat belinkel? Csak, hogy azt is meg szemlélhessük összehasonlítás képen. Amúgy én már megszoktam, hogy ne vegyek készpénznek mindent amit egy egy típusra írtak. A könyvek időnként hazudnak. :( Érdeklődjél másnál is ha nekem nem hiszel! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zéé74 | Adatlap | 508478 | 2012. szeptember 15. 21:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||
SZERVUSZ Kamovos ! 1 - bocs ha megbántottalak (nem volt szándékos), és remélem ezentúl mindenkit leteremtesz aki megérdemli! (de ha jól nézem akkor ezen fórumon elég gyakori a csetelős stílus.) 2 - nem én fényképeztem, ergo a deszka marad... 3 - tudod mit ? Legyen igazad szétvágták a T akármelyiket.. (de akkor sem értem miért tették volna) A beszúrt képeidről/hez 01 - ez egy Torpedó GR-75A rakodógép volt. 02 - Csehszlovákiában született mint Tatra-138 tgk 03 - ugyanaz a jármű mint a 02. (egyébként Karlovac-ban van kiállítva a traktorral egyetemben, ezekről viszont vannak deszkátlan felvételeim! : ) ) 04 - TAM-190 teherautó volt. A forrásom egy ezekkel foglalkozó horvát kiadvány: Improvizirana Oklopna Vozila 1991-1995 - Vojislav Jereb & David Spencer (S e szerint orosz M-2(?) vagy Csepel-800 (amit a JNA GJ-800-ként jelölt) vontató az alap.) üdv Zéé74 (s részemről itt a vége...) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 508477 | 2012. szeptember 14. 22:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |