/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
kopcos 508571 2012. október 11. 10:19
Válasz erre
Új Komondor videók...mégpedig 2 a honlapon meg van sok új kép pér új kép...www.youtube.com/watch
Pilota 508570 2012. október 8. 21:14
Válasz erre
Kraz_1
Kraz_1

Sziasztok,

köszi mindenkinek a válaszokat, végül képek alapján Model Master 1710 sötétzöld lett, jó állapotú Kraz megjelenítése volt a feladat. Csatolok egy képet a végeredményről (1/72, gyártó: E-klass).

üdv:
pájlot
juge75 508569 2012. október 8. 13:59
Válasz erre
FS 24064 , Gunze H-078.
juge75 508568 2012. október 8. 13:55
Válasz erre
Az olívasárgát jelöl (zöld) www.unitedcomposites.net/jointpages/RALcolours.htm

Én határozottan sötétzöldre emlékszem.
Törzsbusz 508567 2012. október 8. 09:09
Válasz erre
...de ha az eredeti színt szeretnénk megközelíteni, akkor a RAL 6014 lesz a leghasonlóbb.
juge75 508566 2012. október 8. 08:03
Válasz erre
Keverni kell, de tudnod kell azt is, hogy a gyárból sem jött ki mind azonos szín árnyalatban.
Képet nézz, és szemedre hagyatkozz.
páncélos 508565 2012. október 8. 08:01
Válasz erre
A Krazra és bármilyen magyar vonatkozású járműre, harcjárműre igaz az, hogy olyan festéket használj, ami neked tetszik, és az általad lemodellezett járműre a leginkább jellemző. Tehát a zöld bármely változatát. 
Pilota 508564 2012. október 5. 18:09
Válasz erre
Sziasztok,

tudnátok festékkódot adni Kraz 255B-hez (Néphadsereg, megkímélt állapot:) Lehet MM, Humbrol, Revell, Tamiya, bármi.

Előre is köszi,
üdv:
pájlot
Maz 508563 2012. október 4. 17:58
Válasz erre
Na ezt a képet se tudnánk már összehozni. :-(
Hol van már a kis alakulótér.
Maz 508562 2012. október 4. 17:57
Válasz erre
Szia DAC665!

Néha már magam sem tudom. :-(
Próbáltam ismét levelet írni, hátha átmegy.
Törzsbusz 508561 2012. október 3. 12:48
Válasz erre
...és nagyon takaros kis szolgálati könyvem van hozzá, olyan méretrajzokkal, amik alkalmassá teszik a makettezésre.
Farkas469 508560 2012. október 3. 11:09
Válasz erre
P1020436
P1020436

Helló!

Neve: 52M mintájú, 50-es évek magyar technikai vívmánya.
A fotón egyik ismerősöm felújított gulyáságyúja.

Üdv.
Dolmi 508559 2012. október 2. 18:14
Válasz erre
DAC665 508558 2012. október 1. 18:05
Válasz erre
MAZ kolléga hová tűnt ?
Farkas469 508557 2012. szeptember 30. 20:57
Válasz erre
02
02
Fotó1013
Fotó1013
Fotó1014
Fotó1014
01
01

Sziasztom!

Mai szerzemélyem..

Üdv.
vatya1 508556 2012. szeptember 29. 06:32
Válasz erre

Sziasztok!
Ha valakit érdekel akkor ez a szép makett elcserélhető,
ami érdekel:1:48as
edu mig-21
academy mig-29A
cimem az adatlapon.
G400CDI 508555 2012. szeptember 27. 22:04
Válasz erre
Szia!
Köszi az infót; most már csak egy kérdés nem tisztázott: mi is az a csotrogány, ami a lenti képen látható? ;-)
Üdv.: G400CDI
Sennás 508554 2012. szeptember 27. 14:36
Válasz erre
Na ez gyönyörű.Ezeket a képeket én elmentem.Szépet építettél Törzsbusz!Gratula.
Törzsbusz 508553 2012. szeptember 27. 12:42
Válasz erre
HPIM1728
HPIM1728
HPIM1735
HPIM1735

Ez meg csak úgy:
Törzsbusz 508552 2012. szeptember 27. 12:38
Válasz erre
HPIM1782
HPIM1782
HPIM1781
HPIM1781
HPIM1788
HPIM1788
HPIM1789
HPIM1789
HPIM1785
HPIM1785
HPIM1783
HPIM1783
HPIM1787
HPIM1787

Ezt vagy 12 éve csináltam. a Kereke nem a készletből valók,azoka valamelyik bontott Zis makett kerekei.
Sennás 508550 2012. szeptember 26. 20:12
Válasz erre
Joci232!Csak fotózd már le a BS-3 ágyút vagy legalábbis a kerekét menyire \"jó-gyagyi\" a dobozban lévő.Köszi SENNÁS
Sennás 508549 2012. szeptember 26. 20:09
Válasz erre
2S23_Howitzer_Russia_01
2S23_Howitzer_Russia_01
s23_001
s23_001

Talán ezt máshova rakhattam volna de szép kis szörnyeteg ez is.A vontatója is gyönyörű(amúgy).
Törzsbusz 508548 2012. szeptember 26. 18:59
Válasz erre
Különbség? Hát 41! :-)
Na jó, bocs! nagyobb erőforrás, no meg az ehhez kapcsolódó fejlesztések. Nálunk ebből aztán volt jó pár darab a \'60-as- \'70es években. Küllemre nekem jobban bejön a kisebb kerekekkel, az önálló rácsos lámpafejekkel.
Freddy 508547 2012. szeptember 26. 12:00
Válasz erre
Tulajdonképpen mik a különbségek a KrAZ-214 és a 255 között?
Sennás 508546 2012. szeptember 25. 20:09
Válasz erre
1966_KrAZ214B-240CP_2
1966_KrAZ214B-240CP_2

Néz már még ilyen is van ezt Uralhoz használják?
Sennás 508545 2012. szeptember 25. 20:02
Válasz erre
Ja igen mookush KÖSZI!Beszéltem már még meg volt csak egyben adná:(úgy szebb meg jobb de a meg drága)pedig az kellesz mert már beszerezhetetlen európában.
mookush 508544 2012. szeptember 25. 19:59
Válasz erre
kraz214-1
kraz214-1

Ilyen gumikkal is teljesen rendben van... szerintem :)
Igazán lehetne egy a polcomon.
Sennás, nem te kerestél a múltkor BS-3-at?
Pár hozzászólással a tiéd alatt árulta egy kolléga, meg is írtam a sorszámát.
Sennás 508543 2012. szeptember 25. 19:50
Válasz erre
joci232 508542 2012. szeptember 25. 19:49
Válasz erre
Sennás 508541 2012. szeptember 25. 19:46
Válasz erre
Sajna!Szia joci232!Gyorsba megkérdezem a BS-3 ágyúdat nem adod el?
joci232 508540 2012. szeptember 25. 19:42
Válasz erre
A 214-nek eleve vékonyabb kereke van mint a 255-nek...
így a vékonyabb lesz a készlethez is!
Sennás 508539 2012. szeptember 25. 18:21
Válasz erre
Roden gumik
Roden gumik
KrAZ_255
KrAZ_255
mmf35010_05
mmf35010_05

Sziasztok urak!Kérdezném a Roden Kraz214B amit nemsokára kiadnak(én ezt találtam)ilyen \"utcai\" kerékkel lesz kiadva?Elhiszem hogy van ilyen de ez gagyi.Lehet kapni a nagy terepmintás kereket gumit vagy gyantát?
Sennás 508538 2012. szeptember 24. 19:23
Válasz erre
Kép0764
Kép0764
Kép0765
Kép0765
Kép0766
Kép0766
Kép0767
Kép0767
Zsuppan_00752
Zsuppan_00752

Szia Törzsbusz!Az a lényeg itt vagy.Sok mindent írtál elég megjegyezni.DE FELÍROK MINDENT!Az a kibúvó nyilás kicsit elgondolkodtató még keresek képet.Örülnék ha tennél fel pár \"ismeretlen\"képet.Én most ilyeneket találtam van ami volt már fent de legalább jó nagy képek.Úgy kerestem direkt D613.Illetve egy D350 tipus műszerfal? és egy fogalmam sincs milyen felépítmény.
Törzsbusz 508537 2012. szeptember 24. 12:14
Válasz erre
Sennás,

Azért van más helyen az ablaktörlő a két fülkén, mert az első változatnál (tetőkibúvós) a mellső ablakok nem nyithatók, ezért azokat oda építették, bár már akkor logikusabb lett volna fent mert a motor jobban elfér. A nyitott mellső szélvédő alapban megkövetelte. A műszerfal majdnem ugyanaz mint a 350-esé. A fülke oldalt az ajtó mögött hosszabb,azaz a hátfal oldalai a hosszabbak, mivel valamennyire bemegy a fülkébe a 6 hengeres Csé moci. van mindenféle rajzom,képem. Egy tetőkibúvó volt mindíg. Képen látható ugyan valami,ami szerintem a kinyitott fedél. tehát ismételten, a tetőkibúvós fülke elemeiből épült a 800-as fülkéje.
Törzsbusz 508536 2012. szeptember 24. 12:06
Válasz erre
Üdv! Elnézést,jól el vagyok foglalva!

Na sok minden volt itt CS-800-ról. Most nem olvastam vissza mindet de sorban visszafelé,meg amire emlékszem. Az első,hogy a D-és B-350 fülkéje indifferens, abban a tekintetben,melyik benzinüzemű,melyik diesel. A lényeg,hogy a legelső fülke a tetőkibúvós ami tulajdonképpen - szerkezetileg MÁVAG örökség. 1955-ben jelent meg a D-352 és a D-350 még gyártásban volt, ugyanakkor a késői D-350 széria már az új fülkével jött ki ami kisebb nagyobb módosításokkal 344-es fülke is lett. A Cs-800 fülkeszerkezete a korai 350-esével azonos: nem billenthető a mellső szélvédő és az egyéb, vizuálisan jól látható jelek a különbözőek közöttük a tetőkibúvó is. Megjegyzem, a tetőkibúvó vonatkozásában,hogy a civil változat is ezzel volt szerelve. Nem volt más, ráadásul az adott korban dominált, hogy a népgazdaságban futó járművek katonai célú felhasználása előtérben volt jelentősen. A Cs-800 fejlesztése titkos program volt. A licencbe megkapott YA-12 vontató alváza futóművei gyártása nem terjedt ki más államoknak továbbgyártásba történő adása az ilyen megállapodások ma is igen szigorú szabályok között jönnek létre. Most a pontos darabszám és gyártási időszak adatait meg kellene néznem amire nincs időm. A szovjet jelentősen korlátozta a hazai hadiipari termékek akár exportját is,ráadásul jól belei s szólt szinte mindig. Kizártnak tartom a szerzett licencjog további átadását 3.ország részére. Nem tartom logikusnak a jugoszláv exportot sem, bár 100%ban nem tudom alátámasztani. Tény,hogy akár a Cs-800 is a Magyar Néphadsereg ellátására került gyártásra.Az ismert exportokat lehet kár említenem ami D-442 és D-944- De minden más urbán legenda mint az.hogy a D-344 ből mennyi ment Kínába,mert például 1-se! 350,450,400,majd később a 750-esek valamelyik változata aztán - perszt többféle exportunk is volt, de jellemző típusokat soroltam fel az export db.szmá tekintetében. A Cs-800 konverzióját megcsinálom,lehet még idén. Mindjárt kész a 35 - ös D-344 fülke és az egyik vakmintát átalakítom illetve a motorháztetőt. Szerintem a plató max. 1 hét. Úgy készítem el,hogy esetleg más is hozzá jusson,ha át akarja építeni a YA-12 makettjét.
Kamovos 508535 2012. szeptember 24. 08:22
Válasz erre
Cs-800
Cs-800
Csepel B-350
Csepel B-350
Csepe B-350 Fakarusz
Csepe B-350 Fakarusz
Csepe B-350 Fakarusz
Csepe B-350 Fakarusz
Csepe B-350 Fakarusz
Csepe B-350 Fakarusz
Csepe B-350 Fakarusz
Csepe B-350 Fakarusz

Szia Sennás!

Szerintem is inkább B-350 fülkéje.
De ezt a kibúvót nem értem hogyan gondolod.
A Fakaruszon is volt búvó nyílás.

Üdv: kamovos
Sennás 508533 2012. szeptember 23. 20:50
Válasz erre
07
07
1105937_54224_Csepel_K800_3137M____MN
1105937_54224_Csepel_K800_3137M____MN

Akkor ez lesz a tuti!Inkább a B350 re hasonlít.Mintha ez kisebb lenne és a képen oldalt látszik a sarokban a \"lyuk\".Illetve a katonaira vágtak még egy kibúvót.
Kamovos 508532 2012. szeptember 23. 20:39
Válasz erre
Szia Sennás!

Szerintem a baloldali (szürke Csepel) D-350.
A zöld pedig Csepel B-350.
Ez utóbbi bizonyítása képen nézed meg a videót

www.csanadi.hu/gyujtemeny.php

Üdv: kamovos
Sennás 508531 2012. szeptember 23. 20:33
Válasz erre
Át kell nézzem a könyveimet.Talán:)
Kamovos 508530 2012. szeptember 23. 20:29
Válasz erre
Vöröshadsereg 2005 R2
Vöröshadsereg 2005 R2

Szia Sennás!

Megvan neked ez az újság?

Üdv: kamovos
Sennás 508529 2012. szeptember 23. 20:15
Válasz erre
00239356
00239356

Szia.Értelek csak az lenne a lényeg a 6 hengeres az bőven elfér a motorháztető alatt?
Úgy tudom (ahogy az első képemen is látszik az eredeti Orosz gépen már a 4 hengeres is majdnem belóg a fülkébe).
Más ezt most \"találtam\"de már kezdem elveszteni a fonalat.Miért nem egyforma a 2 kocsi?Ez a D350 fűlke -nem?ez kellene rá--majd?Miért van máshol az ablaktörlő,a zöldön van ott 2 lyuk a fenti sarokban,a zöldön már van tetőkibúvó.
Kamovos 508528 2012. szeptember 23. 20:06
Válasz erre
CS-800 01
CS-800 01

Szia Sennás!

Szerintem az oldalnézeti kép, segíthet a fülke pozicionálásban.

Üdv:kamovos
Sennás 508527 2012. szeptember 23. 19:41
Válasz erre
Kamovos 508526 2012. szeptember 23. 19:38
Válasz erre
Csepel D-350 Mogürt
Csepel D-350 Mogürt
Csepel D-350 Műszerfal
Csepel D-350 Műszerfal
Csepel D-352 műszerfal
Csepel D-352 műszerfal

Szia Sennás!

Nem nem olyan!
Ilyen mint ezek.

Üdv: kamovos
Sennás 508525 2012. szeptember 23. 19:20
Válasz erre
Ya_12_bp3
Ya_12_bp3
Ya_12_bp4
Ya_12_bp4
Ya_12_panel
Ya_12_panel

Szia Törzsbusz!
Remélem semmi gond lassan egy hete írtad,hogy jössz.Közben én is találtam pár képet igaz ezek még az első YA-12 rajzai lehetnek,de talán be tudnád \"rajzolni\" hogy is lehetett a fülke a Csepel 800-on.
1:Mennyire lehetett eltolva,hosszabb motorháztetője egyebek.(gondolom ide a 6 hengeres blokk nem fér el)
2:a kezelő-kormányzó szerkezetek mennyire egyeznek a két gép között
3:sajnos Csepel D350 műszerfalat én nem találtam de vajon ilyen?
Farkas469 508523 2012. szeptember 23. 07:39
Válasz erre
Helló!
Esetleg ha tennél fel valami email címet!

Üdv.
DAC665 508522 2012. szeptember 22. 23:14
Válasz erre
nagyobb méretű képeket keresek DAC665 tipusu gépjárműről lehetőleg műhely felépítményest de bármi más is megfelel akár inkurrens képek is !
Törzsbusz 508521 2012. szeptember 18. 09:10
Válasz erre
Üdv! Este jövök és megosztom az észrevételeimet a CS-800-ról. Üdv!
tüzér 508520 2012. szeptember 17. 15:36
Válasz erre
Üdv!

BS 3 nem volt, de volt 57mm ZIS-2 ,76,2mm ZIS-3, 85mm D 48 és 100mm T 12 és MT 12.
Páncéltörő témában.

üdv,
tüzér
Freddy 508519 2012. szeptember 17. 15:20
Válasz erre
Én egyébként úgy emlékszem, hogy a BS-3 témája régebben is előjött, és akkor arra jutottunk, hogy a MN nem alkalmazta ezt a típust. Hasonló állású 85 mm-es ágyúk voltak, 100 mm-es nem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.