<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
Freddy | Adatlap | 511389 | 2011. december 29. 14:18 | ![]() | |
punyam97 | Adatlap | 511388 | 2011. december 29. 13:55 | ![]() | |
Itt a vitatott képről egy link:www.network54.com/Forum/47209/thread/1261121045/T-44+in+Hungary | |||||
Kamovos | Adatlap | 511387 | 2011. december 29. 13:16 | ![]() | |
Szia Freddy! Meghajlok tudásod előtt! Viszont akkor, ezek után, komoly kételyeim kezdenek kialakulni, az internetes közzétételekkel kapcsolatban. Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 511386 | 2011. december 29. 13:09 | ![]() | |
Tuti 56, hülyeséget írnak. Közért nem volt még a 2. vh-ban, 1948-ban alapították a céget. A Moszkva tér egyébként. | |||||
Kamovos | Adatlap | 511385 | 2011. december 29. 13:06 | ![]() | |
Szia panzerlöwe! A fotó a második világháborúban hazánkban készült! Keresed meg a Googli-val, és nézzed meg az eredeti kép aláírást! A harckocsi több változata létezett már a háború alatt. www.masodikvh.hu/index.php Üdv: kamovos | |||||
panzerlöwe | Adatlap | 511384 | 2011. december 29. 13:03 | ![]() | |
Szia Freddy! :-) Elvileg 180 fokban szerintem nem feküdhetett a tetőre, ugyanis a zsanérokra emlékeim szerint fel volt erősítve amolyan kis ütközőféle, ami ezt megakadályozta. Nyilván, ezek állapotától függően kissé előrébb is nyílhatott 90 foknál, de nem sokkal! | |||||
panzerlöwe | Adatlap | 511383 | 2011. december 29. 12:59 | ![]() | |
Sziasztok, a fotó NEM a háború alatt készült, hanem tudtommal 1956-ban. Szerintem a háborúban még be sem vetettek T-44-et... | |||||
Kamovos | Adatlap | 511382 | 2011. december 29. 12:53 | ![]() | |
Sziasztok! Azt azért a témához tegyük hozzá, hogy a T-34/85 után a T-43, és a T-44-nek számtalan változata volt. Tehát, a toronyra szóló rajz csak az egyik változat. Létezik olyan is, amin a 85-ös torony van változtatás nélkül, és létezik olyan is amin a Js-2-féle torony van Üdv: kamovos | |||||
punyam97 | Adatlap | 511381 | 2011. december 29. 12:48 | ![]() | |
meg a meghajtó kerék is a jó öreg t-34esé | |||||
punyam97 | Adatlap | 511380 | 2011. december 29. 12:47 | ![]() | |
most láton hogy ezen még t-34 lánc van nem pedig t-55 | |||||
gabes | Adatlap | 511379 | 2011. december 29. 12:45 | ![]() | |
Igen, köszönöm, erre gondoltam! Akkor ezért tűnt alacsonynak a test! | |||||
punyam97 | Adatlap | 511378 | 2011. december 29. 12:38 | ![]() | |
látom hogy az első képen t-55 csillagkerekekkel szerepel akkor már csak egy torony hiányzik hozzá és megtudom csinálni :) | |||||
punyam97 | Adatlap | 511377 | 2011. december 29. 12:37 | ![]() | |
jah és t-34 csillagkerekekkel | |||||
Kamovos | Adatlap | 511376 | 2011. december 29. 12:36 | ![]() | |
punyam97 | Adatlap | 511375 | 2011. december 29. 12:31 | ![]() | |
punyam97 | Adatlap | 511374 | 2011. december 29. 12:25 | ![]() | |
A T-34/85 és T-44 közt? | |||||
gabes | Adatlap | 511373 | 2011. december 29. 12:21 | ![]() | |
Mi a különbség a kettő között? | |||||
punyam97 | Adatlap | 511372 | 2011. december 29. 12:17 | ![]() | |
ez egy T-44es én gondolkodtam rajta hogy megépítsem -e de még nem tudom még kell hozzá egy t-34/85 | |||||
gabes | Adatlap | 511371 | 2011. december 29. 11:04 | ![]() | |
Szia! Én úgy gondolom valahol a kettő között lehetett. A képeket elnézve azt nem láttam, hogy ki lett volna fektetve viszont a töltő oldalán láttam már úgy 110-120 fokra nyitva! Gondolom annyira nyílik amennyire a zsanérok engedik. De majd valamelyik szaki talán megmondja a frankót! G | |||||
Freddy | Adatlap | 511370 | 2011. december 28. 23:46 | ![]() | |
Sziasztok! A T-34/85 toronybeli búvónyílásai mennyire nyíltak előre? Teljesen rá lehetett fektetni őket a tetőlemezre (180 fok), vagy csak függőlegesig (90 fok) nyíltak? | |||||
kamovos | Adatlap | 511369 | 2011. december 9. 20:40 | ![]() | |
Pilu | Adatlap | 511368 | 2011. december 9. 16:52 | ![]() | |
tankos_srac | Adatlap | 511367 | 2011. december 8. 22:10 | ![]() | |
Szerintem csehszlovák tornyos változat és azt a ruszkik gondolom nem tartották rendszerben. A toronyszám mintája is vékony szögletes, amiket a magyar 34eseken lehetett látni. | |||||
romeo | Adatlap | 511366 | 2011. december 8. 21:39 | ![]() | |
Mármint a D-1 (43M) tarackét? | |||||
Pilu | Adatlap | 511365 | 2011. december 8. 21:32 | ![]() | |
Igen, ismerem a kettő közötti különbséget, a fotó a csőfar felől készült, a csővég nehezen értékelhető.Közben megnéztem a Tüfe/136-ot (1972), valóban, már csak a tarack lőszereit hozza 152-esben. | |||||
papgyuri | Adatlap | 511364 | 2011. december 8. 21:18 | ![]() | |
Nem akarok kukacoskodni, de az általam látott 56-os képeken a magyar T-34-esek mind viselték vagy az eredeti vagy az átfestett felségjelzést a torony oldalpáncéljának elején... | |||||
romeo | Adatlap | 511363 | 2011. december 8. 21:11 | ![]() | |
Elnézést az nem T-55, hanem T-54... | |||||
romeo | Adatlap | 511362 | 2011. december 8. 20:58 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 511361 | 2011. december 8. 20:52 | ![]() | |
Üdv Pilu! Szerintem a fotón 31/37M 122mm-es ágyú lesz, -ezt 1975-ig hásználták majd a D-20 váltotta őket. Az ML-20 és 31/37M éléggé hasonlítanak. | |||||
Pilu | Adatlap | 511360 | 2011. december 8. 20:35 | ![]() | |
Ja és ugyanebben a kiadványban van egy tüzelő ML-20, bár a fotó lehet sokkal régebbi minta könyv kadási éve. A ruhákból sem tudom behatárolni az időt, de eddig úgy gondoltam, hogy az ML-20-at a D-20 érkeztével vonták ki a rendszerből. Ebben lehet, hogy tévedek, alátámasztani nem tudom. | |||||
Pilu | Adatlap | 511359 | 2011. december 8. 20:32 | ![]() | |
Nem akarok zavart kelteni, de a "Hivatása Honvédiszt" című kiadványban (1975) szerepel két fotó, T-55 harckocsikkal, magyar katonákkal. Na most, az egyik fotón tisztán látható egy 651, egy 659 és egy 661 számú kocsi, álló rombusz jelzéssel. A másikon a jelzés nem látszik, csak a 651-es szám és a kezelők 65M ruhában és élenjáró század zászlóval, ami elég hazainak számít. Gondolkodjunk hát tovább. | |||||
romeo | Adatlap | 511358 | 2011. december 8. 19:51 | ![]() | |
Üdv Juge75! A "rombusz" pozíciója miatt most már én is kételkedem. Jó lenne, ha PanczelMatyas és Páncélos is véleményezné. Köszi! | |||||
juge75 | Adatlap | 511357 | 2011. december 8. 17:58 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 511356 | 2011. december 8. 17:51 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 511355 | 2011. december 8. 17:50 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 511354 | 2011. december 8. 17:49 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 511353 | 2011. december 8. 17:46 | ![]() | |
Én meg azt, hogy nem Magyar. | |||||
Kamovos | Adatlap | 511352 | 2011. december 8. 17:37 | ![]() | |
Szia romeo! Nekem csak annyi a gondom, hogy függőleges a rombusz. Ha vízszintes lenne azt mondanám Tata. De lehet, hogy valamelyik iskolának a jelzése. Az a baj, hogy igazából nem értek hozzá (nem az én szakterületem), csak szeretem ezt a témakört. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 511351 | 2011. december 8. 16:34 | ![]() | |
kamovos | Adatlap | 511350 | 2011. december 8. 16:26 | ![]() | |
Szia romeo! Én a toronyora szemérmetlenül felfestett fehér csúnyája amiatt gondolom Magyarnak. Üdv: kamovos | |||||
doky3 | Adatlap | 511349 | 2011. december 8. 15:58 | ![]() | |
Nem technikai oldalról közelítve meg a kérdést: szerintem magyar, mert hátul üldögél két fegyveres,illetve nem kocsikáznának nyitott búvónyílásokkal, kitéve magukat egy molotov-koktélos támadásnak. Persze lehet, hogy tévedek. | |||||
szezsolt | Adatlap | 511348 | 2011. december 8. 10:19 | ![]() | |
Űűű egy M-60-as és két T-55-ös! Ha jól látom a két T-55 szembe áll az M-60-al, lehet, hogy nem oszlopban haladt mind a 3 jármű, vagy nem egy időben lőtték ki őket. De persze bármi megtörténhetett. Köszönöm! Zsolt | |||||
romeo | Adatlap | 511347 | 2011. december 8. 09:27 | ![]() | |
sógor | Adatlap | 511346 | 2011. december 7. 16:26 | ![]() | |
Sziasztok, az ígért képek ,távolról úgy nézett ki mint az oszlopmenetben haladó páncélos technika, üdv sógor. | |||||
sógor | Adatlap | 511345 | 2011. december 6. 19:07 | ![]() | |
egy szösszenet: az biztos ,hogy Szerb területen volt. | |||||
szezsolt | Adatlap | 511344 | 2011. december 6. 18:52 | ![]() | |
Köszönöm! Persze-persze érdekel! Szerintem sokunkat! Üdv Zsolt | |||||
sógor | Adatlap | 511343 | 2011. december 6. 18:42 | ![]() | |
Szia , sajnos már nem emlékszem ,de néhányszor amikor dolgozni mentünk ezen az útvonalon mentünk végig ,a másik oldalról is be lehetett látni többször is fényképeztem de a képek nem sikerültek . Mozgó autóból nem az igazi . Amikorra én kimentem 97 eleje ,már összeszedték az utak mentén a kilőtt páncélos technikát (én legalábbis úgy láttam). Van pár képem egy kiégett roncs oszlopról (egy tank és kettő lövészpáncélos) ha érdekel felrakom . Üdv sógor. | |||||
szezsolt | Adatlap | 511342 | 2011. december 6. 17:11 | ![]() | |
Sógor! Nem emlékszel, hogy kb. hol készült a kép a szerb harckocsikról? Köszönöm Zsolt | |||||
Pilu | Adatlap | 511341 | 2011. december 6. 16:48 | ![]() | |
1985-ös Igaz Szó-ban olvastam tányér méretű, bronz "harckocsi kitüntetésről". Tud-e róla valaki valamit? Látható-e valahol ilyesmi? | |||||
lucky | Adatlap | 511340 | 2011. december 5. 21:42 | ![]() | |
Akkor konkretizálom a korszakot, hátha segít. 1948-49, amíg az 1948-as hadijel érvényben volt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Nem is árt egy kis kritikus szemlélet.