<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
Hunyo | Adatlap | 512458 | 2009. január 5. 23:36 | ||
Köszi onnan már egy tonna képet leszedtem(már régebben), de a folttérkép az még nem volt meg=) Előzmény: (512457) harold 2009. január 5. 22:28 | |||||
harold | Adatlap | 512457 | 2009. január 5. 22:28 | ||
Szia! Keress pl.: az Airliners.net cimű oldalon! Hali! | |||||
Hunyo | Adatlap | 512456 | 2009. január 5. 21:49 | ||
Hunyo | Adatlap | 512455 | 2009. január 5. 21:38 | ||
Ezek megvannak, kivéve a 95-öst, de azért köszi a tippet! Hunyo | |||||
borisz | Adatlap | 512454 | 2009. január 5. 21:36 | ||
Shenjangok. Aranysasban, vagy topgunban volt cikk róla Albán ambíciók címen. Kb 95 és 2005 közt. | |||||
Hunyo | Adatlap | 512453 | 2009. január 5. 21:18 | ||
Sziasztok! Ezután érdeklődnék, hogy valaki tudna valami anyagot az Albán MiG-eről(vagy inkább Shenjang F-ekről)? Mostanában kezdtem érdeklődni az Albán Légierő iránt, de sajna én csak kevés anyaggal rendelkezek, minden fée anyag jól jönne nekem. Köszönöm előre is! Baráti üdvözlettel: Hunyo Egy kép a topic kedvéért=) | |||||
Rag | Adatlap | 512452 | 2009. január 5. 20:38 | ||
Köszönöm szépen a segítséget. | |||||
Tibor | Adatlap | 512451 | 2009. január 5. 20:12 | ||
Szia! Minimális segítség: A Mig-15-k (Sas) eredeti fémszínűek voltak a Magyar Néphadseregben, de díszszemlére előfordult speci festés. A bis-ek közül később komuflázs festést viseltek a felderítő ezredhez besorolt gépek. A kabinbelső egy semleges középszürke, enyhe kékes beütéssel, a műszerfal szürkés fekete, olyasmi mintha fekete kalapács lakkal festették volna. A futó aknák szintén semleges enyhén kékes szürkék. "Valkid zöld" biztos, hogy nem volt a 15-sök kabin belső festése. Ez 100%. Ha hozzá tudsz jutni a +4 MIG-15 füzetéhez, vagy az Aero Historia MIG-15 füzetéhez, azokban rengeteg hasznos információt találsz. Tibor | |||||
migi | Adatlap | 512450 | 2009. január 5. 19:57 | ||
Kedves kollega úr ,ajállom figyelmedbe meg a szolnoki rep. múzeum oldalát ott szerintem minden kérdésedre választ találsz , | |||||
Rag | Adatlap | 512449 | 2009. január 5. 19:22 | ||
Egy apró furcsaság még, hogy a HA-UTI szárnyain nincs felségjel, míg találtam olyan képeket melyeken láthatóak a szárnyakon is a felségjelzések. | |||||
opetrovics | Adatlap | 512448 | 2009. január 5. 18:37 | ||
Szia Rag, Csak egy tipp, nézd meg, érdemes, és tiszteletre méltó. :-) www.freeweb.hu/mig-15/ Üdv: opetrovics | |||||
Rag | Adatlap | 512447 | 2009. január 5. 18:15 | ||
Sziasztok! Először is hogy aktuális legyek, én utoljára a debreceni reptéren az emlegetett Mig-17est láttam, elég ramaty állapotban (és elég régen). A kérdésem a következő lenne- a korai 15-ösök mind festetlenek voltak? ( http://br.geocities.com/alvmaia/Mig/15uti/15UTIhung.gif mint itt ) Ha esetleg valaki tudna ilyen -korai- gépről képet feltenni, nagyon megköszönném. Érdekelne a futóaknák, de még inkább a cockpit színe is- elsősorban korai "gyári" színekre gondolok, utána biztos volt ezerféle. (A HA-UTI-nál ha jól láttam ezt valkid zöldre festették.) Illetve- a trumpeter készlet matricalapján van 2 stencil ( kabintető "alá" ), amiket én a topikban megjelent képeken nem látok, és kíváncsi lennék a magyar gépeken volt-e -ha nem is a fülke alatt, de akárhol is. Egyébként furcsállom azt a matricát, mert egy szovjet és egy pakisztáni géphez való elméletben, és angol nyelvű a felirat, latin betűkkel- ez számomra kicsit irreális :S:S ) Egy korai magyar UTI-t szeretnék építeni a trumpeter 48-as készletéből, sikerült egyet szerezni. Nagyon megköszönnék bármiféle segítséget, illetve turkálok énis itt-ott, hátha sikerül valami értékes infót szereznem és megosztani a közösséggel. Elnézést ha butaságokat írtam, nem vagyok túlzottan tájékozott -egyelőre- magyar mig-15-17 ügyben, sajnos. | |||||
Kferro | Adatlap | 512446 | 2009. január 5. 15:40 | ||
Csak távolról szoktam (volt) látni, s onnan nem tudom beazonosítani, na meg annyira nem is értek a 17-eshez. :) Viszont gyönyörűen csillogott a napfényben... | |||||
Miggyuri | Adatlap | 512445 | 2009. január 5. 13:49 | ||
Az egy MiG-17PF, ha ugyanarra gondolunk. | |||||
Kferro | Adatlap | 512444 | 2009. január 5. 12:43 | ||
MIg-15-ösről nem tudok, de a debreceni reptéren van/volt egy MiG-17-es, de már vagy két hónapja nem láttam. Lehet, hogy csak hangárba vontatták. | |||||
opetrovics | Adatlap | 512443 | 2008. december 30. 19:49 | ||
Csak el gondolodtam, mi lenne ha...tudom, nem lenne könnyű repképessé tenni... | |||||
mig23papa | Adatlap | 512442 | 2008. december 30. 19:42 | ||
terv nélkül belevágni valamibe ? | |||||
cseka76 | Adatlap | 512441 | 2008. december 30. 17:22 | ||
Ha éppen nem külföldön leszek,biztosan elmegyek megnézni. Őszintén szólva én még statikuson sem láttam UTI-t. Az biztos,hogy nem lehetett kis munka felújítani a Mig-et. Ezért minden tiszteletem nekik! | |||||
opetrovics | Adatlap | 512440 | 2008. december 30. 17:05 | ||
Az sajnos, pontosan nem tudom, de remélem, hogy Kecskeméten, már nem csak a statikus soron láthatunk Mig-15 UTI-t. | |||||
cseka76 | Adatlap | 512439 | 2008. december 30. 16:57 | ||
Szia! Ha jövőre felszáll a madárka,azt meg kellene nézni! Egyébként hol tervezik? Szerintem is nagy és szép munka,még sok ilyet! | |||||
opetrovics | Adatlap | 512438 | 2008. december 30. 13:11 | ||
Nagyon szívesen. Írtam, Nekik, és azt válaszolták, jövőre felszáll a gép. Hihetetlen, és mindenképpen tiszteletre méltó! Üdv | |||||
cseka76 | Adatlap | 512437 | 2008. december 30. 12:38 | ||
Szia Opetrovics! Köszönöm szépen,ez nagyon szép! Köszönöm a segítséget! | |||||
opetrovics | Adatlap | 512436 | 2008. december 30. 11:03 | ||
cseka76 | Adatlap | 512435 | 2008. december 30. 10:56 | ||
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Mig-15 bisz rádiótér ügyben. Olyan képek ,illetve rajzok kellenének amelyeken látszik a rádiótér elrendezése,és az ott elhelyezkedő berendezések. Előre is köszönöm! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 512434 | 2008. december 27. 22:55 | ||
Pontosabban a kisapostagi sportrepülőtér, ami a dunaújvúrosi repülőklub települési bázisa. | |||||
Monox | Adatlap | 512433 | 2008. december 27. 20:53 | ||
A második kettő pedig a dunaföldvári reptáren karóba húzott MiG-15bisz | |||||
Daala | Adatlap | 512432 | 2008. december 27. 13:50 | ||
Az első a 20-as MiG-23UB. | |||||
Wrecker | Adatlap | 512431 | 2008. december 27. 13:34 | ||
migi | Adatlap | 512430 | 2008. december 26. 22:01 | ||
Én már sejtek valamit az Izraeli gépedre mondták hogy kezd úgy kinézni mint egy MiG-15 ös . Gondolom ezt olvasta a kolega . | |||||
Trumpeter_Marcell | Adatlap | 512429 | 2008. december 26. 21:44 | ||
Trumpeter_Marcell | Adatlap | 512428 | 2008. december 26. 21:40 | ||
Notarius, de hülye, vagyok, hát mi a francért lenne az a neve, hogy IsraCast meg IsraDecal!XD Egyépként akkor 1:32 MiG-15 höz valamit tudnál? Köszi | |||||
opetrovics | Adatlap | 512427 | 2008. december 26. 20:20 | ||
Szia! Konkrét tervem,még nincs, de szeretnék egyet. | |||||
notarius | Adatlap | 512426 | 2008. december 26. 19:53 | ||
Itt valamit nem értek: ezek a kiegészítők kimondottan izraeli gépekhez készülnek, de MiG-15 nem volt nekik. Tehát most izraeli cuccok kellenének, vagy MiG-15-höz valami? | |||||
mig23papa | Adatlap | 512424 | 2008. december 26. 19:39 | ||
Trumpeter_Marcell | Adatlap | 512423 | 2008. december 26. 14:26 | ||
Notarius! Láttam már sokszor a maketteidet, és a Saraf helinél láttam az Isracastot meg az Isradecalt. 1:32 es MiG-15 höz tudnál ilyesmi kiegészítőket? Előre is köszönöm! | |||||
opetrovics | Adatlap | 512422 | 2008. december 25. 17:07 | ||
Sziasztok! Lenne tippetek,azzal kapcsolatban, hogy hol lehet kiselejtezett rep.gép.-et venni, konkrétan, mig-15 uti-t? | |||||
Tibor | Adatlap | 512421 | 2008. december 23. 19:41 | ||
Köszönöm és valamennyiőtöknek Békés, Boldog Karácsonyt és Bő Makett Áldást Kívánok! Tibor | |||||
Miggyuri | Adatlap | 512420 | 2008. december 23. 19:39 | ||
Ezt szívesen aláírom, de akkor ezt a dobozon jelezni kellene hiszen akkor ez az eredei MiG-15-nek egy helyi változata. Főleg, mert ilyen már volt a KP Il-10-nél, ahol ráírták a cseh gyártási kódot, azt hiszem B-33. A MiG-15-öt azonban legalább három különféleképp csomagolt dobozban forgalmazzák, többek közt a lengyel Lim és az kínai Jian MiG-15 változatát írják rá, ugyanakkor betűről betűre ugyanaz a makett van benne csak más matricalappal. Az S-102-re jellemző has-ablak mindegyin rajta van. Üdv és Boldog Karácsonyt! Migyguri | |||||
Tibor | Adatlap | 512419 | 2008. december 23. 19:31 | ||
Én is azt mondom, hogy O.K. Csak! A KP a csehszlovákok által licencben gyártott MIG-15-t (S-102) adták ki. Ezért itt nem hibákról, hanem a típuson belüli különbségekről van szó. A többiben egyetértünk. Tibor | |||||
Miggyuri | Adatlap | 512418 | 2008. december 23. 19:24 | ||
Ok. A maketten szereplő szerelőnyílások alakja, száma, elhelyezkedése, nem egyértelmű. A törzsféklapok alakja sem. Hirtelen ezt a két hibát? hiányosságot? tudnám mondani. Szerintem. Mindettől függetlenül az egyik kedvencem. Igaz is, UTI-t kiadta a Grad is. Miggyuri | |||||
Tibor | Adatlap | 512417 | 2008. december 23. 19:07 | ||
Ne haragudj, de nem kaptam abban az írásban sem és tőled sem választ a kérésemre! T.i.: Az a cikk nem a KP MIG-15-ről, hanem általában a Mig-15-ről szól! Tibor | |||||
Miggyuri | Adatlap | 512416 | 2008. december 23. 19:04 | ||
Tibor | Adatlap | 512415 | 2008. december 23. 17:01 | ||
Szia! "A KP MIG-15 vwgyes vágott. (Nincs eldöntve alap vagy bisz)" Részletezd légyszíves ezt a sommás kijelentésedet! Mi rajta a MIG-15 és mi rajta a MIG-15bisz? Tibor | |||||
juge75 | Adatlap | 512414 | 2008. december 23. 16:56 | ||
A magyar (vadász)repülést és azon belül a magyar légierő jelképét szimbolizálja, nem a korhűséget. És mivelhogy azelőtt a gép a tiszaligetben vandálok és az idő vasfogának egyaránt ki volt téve, kapott új plexit, festést és még két gyakorló bombát is. Ha korhűre akarták volna, de nem az volt a cél, biztosan mindent elkövettek volna érte Bandiék. A cél szentesíti az ezközt. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 512413 | 2008. december 23. 09:53 | ||
A KP MiG-15 vegyes vágott. (Nincs eldöntve alap vagy bisz.) Ettől függetenül csodákat lehet tenni vele. Arról nem beszélve, hogy az UTI-t a jelenleg friss Hobby Boss-on kívül csak a KP gyártotta 1:72-ben. A történelmet a győztesek hamisítják. Ettől függetlenül is az ék jelzéses MiG-15 nevetséges és számomra felháborító. Miggyuri | |||||
Tibor | Adatlap | 512412 | 2008. december 23. 07:07 | ||
Szia és jó reggelt! Az utolsó mondatod miatt végsősoron egyetérthetünk. Tibor | |||||
Juge75 | Adatlap | 512411 | 2008. december 23. 05:25 | ||
A történelmet mindig a győztesek írják. Ha múzeumi célra felkészített gépeken nem korhű dolgok vannak igazat adok. De ha valami más célból készül, mást szimbolizál abban az esetben csak egy kellék. Én sem értek egyet vele. Inkább lássam így, mint a szinesfém telepen. | |||||
Tibor | Adatlap | 512410 | 2008. december 22. 19:39 | ||
Szevasz Juge75! Részben egyetértek, részben vitatkozok Veled! Először a KP (alias Kopro, vagy fordítva) makettekről: Teljesen egyetértek, ha a makettező nem fél a kés, fűrész, balta stb. használatától, igazi remekműveket lehet belőlük összehozni. Én életem első versenyét egy KP La-7-ből átalakított La-5FN-el nyertem, valamikor a '70-es évek közepe táján a megboldogult Csehszlovák kultúra kiállító termében rendezett I. magyar makett versenyen és kiállításon. De 2003-ban egy Mig-21MF-ből összehozott bis is első helyet hozott M.óváron. 'Ja és még fontos! A termék-ár arány összefüggés. Annak idején kilóra vettük a KP maketteket, olyan olcsóak voltak. Az ék felségjel felfestése a veterán gépekre témában: Abszolúte de nem értek veled egyet. Ez igen is történelem hamísítás mégpedig aljas politikai indítékból. Még jó, hogy az "okosok" nem b.-ták ki a PECSA-ból pl. Farkas Berci űr kapszuláját és nem kellett a szolnoki múzeum gépein a csillagos felségjeleket átfesteni! Tibor | |||||
Juge75 | Adatlap | 512409 | 2008. december 22. 19:00 | ||
A baltával faragott kopro, vagy régi nevén KP az egyik leg tökéletesebb makett, kivéve a pozitív panelvonalakat. Nagyszerű makettet lehet belőle készíteni, és ahol van anyag, abból lehet faragni, akár remekművet is. Nem kell elriadni egy kis melótól, sajnos ilyen. Például számomra 1/72 ben a leg mérethelyesebb MIG-21 amit gyártanak. Szinte minden verzió elkészíthető belőle. Abból gyártottam UM,U (66-400 és 600),PF és BIS maketteket! Az ék alakú felségjelről pedig annyit, hogy bevezetése és az adott típusok rendszerben állásának idejét összevetve is logikusan kiderül, mi valós. Sorkatonaként számtalanszor elmentem szolnokon az emlékmű MIG-21-F-13-as mellett, amit terepszínnel és ék felségjellel díszített valaki. Természetesen, mindenki tudta hogy valójában sohasem létezett ebben a formájában ez a gyönyörű vadász. Az ujságos pavilonon levő gép (MIG-15) pedíg kreatív dizájn terméke, ami inkább dísz mint korhű. Hiszen nem a korhűség volt a cél, hanem az hogy jól mutasson. Korhűségre ott a múzeum és a fotók, esetleg filmek. Hiszen a makettezés lényege az örömön túl az eredeti minél pontosabb méret és alakhű másának megépítése. | |||||
opetrovics | Adatlap | 512408 | 2008. december 22. 11:08 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |