/ Fórumok /

MiG-15, MiG-17, MiG-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
zoli1989 513294 2011. július 19. 15:57
Válasz erre
Nekem is egyből a "rote sieben" jutott eszembe. Hát, meglátjuk mit hoz a jövő...
Kitartást a felújító csapatnak !
Kakukk 513293 2011. július 19. 15:33
Válasz erre
Szerintem még helyre lehet pofozni.
Gondolom tudtok a piros 7-es Bf109esről,ha jól tudom összesen 3szor törték össze,itt van jópár kép a baleseteiről

www.google.hu/imgres

HA ezt megcsinálták újra repülőképessé,egy olyan gépet amihez alakatrész utánpótlás egyáltalán nincs,akkor szerintem egy MIG15öst is meg lehet csinálni.
bekem 513292 2011. július 19. 14:56
Válasz erre
Szia Rumcájsz

Nyilván a pilóták testi épsége a legfontosabb. Mivel ez köztudott, így nem is témáztam rajta. A szárnyakat cserésnek gondolom én is... Igazából a törzskeret állapota és az orrfutó bekötési pontjai lennének a legnagyobb kérdések. Ezt már biztosan tudják. A főfutó bekötési pontok a szárnycserével együtt megoldódnak. Tudom, naív kérdések ezek és laikus feltételezések, de bevallom, sajnos kevés időt töltök a hangárban :(

m
Rumcájsz_52 513291 2011. július 19. 11:03
Válasz erre
Szia bekem
Először is annak örüljünk, hogy a pilóták - szerintem nem kis részben saját tudásuknak, gyakorlatuknak is köszönhetően - épségben megúszták az eseményt!
Hogy fog-e még repülni a gép, az kissé hosszabb vizsgálat után derülhet ki. Elsőként elég biztosra vehető, hogy ezzel az elgörbült, vetemedett jobb szárnnyal már soha, és ez nem is javítható. Szárnycserével talán, kérdés, mekkora ütést kaphatott a törzsben lévő szárnybekötő csomópont, sérült vagy torzult-e az is, tehát használható-e még a törzs? Ugyanez vonatkozik a futóművekre és azok bekötési csomópontjaira. Újabb kérdés a hajtómű, elsősorban a fő forgórész csapágyazásának állapota, mert túl nagy dinamikus erő hatására (márpedig az ilyen "talajfogás" nagyon kemény), lehet, hogy minden csapágygolyónak ott a nyoma a csapágyperselyen, és ettől kezdve a hajtómű futása "kissé" zötyögős, rázós lehet (csapágycserével persze ez orvosolható). Szóval a lényeg, hogy van mit vizsgálni és ellenőrizni a gépen, hogy a problémák egyáltalán kiderüljenek, a javítás és a majdani újra repülés csak ezek után lehetséges - sokunk legnagyobb bánatára!
Üdv R.
Rumcájsz_52 513290 2011. július 19. 10:40
Válasz erre
szia upiupi
Tudomásom szerint civil, polgári gépekben sehol a világon nem engedélyezett a működőképes , tehát éles pirotöltetekkel betöltött katapultülés használata. Ez tipusfüggetlen, tehát hiába VOLT az adott tipus valaha harcigép (logikus is a dolog, hiszen a civil pilóták/tulajdonosok nem 5-8 G manőverezési, és 16-20 G katapultálási túlterhelésre edzett harci-marcik, hanem jópénzű repülés-imádók.
Üdv R.
bekem 513289 2011. július 19. 10:22
Válasz erre
Szia Elektrolakatos

Gondolom az esemény után azonnal nekiláttak a károk felméréséhez. Nem vagyok repülőműszakis, de úgy érzem, ma reggelre azért az már kiderülhetett, hogy menthető-e a gép. Mikor fognak nyilatkozni? Szerintem ez a kérdés foglalkoztat most igazán mindenkit. Sok helyen szerveződik gyűjtés, úgy néz ki, hogy komolyan megmozdultak az emberek. Én személy szerint mindent el fogok követni, hogy összekalapáljak egy rakás pénzt, csak mondjanak már valamit!
Minden repülőgéphez érzelmek fűznek, de az UTI-hoz különösen.

Köszi ha válaszolsz

Üdv.

m
törzsbusz 513288 2011. július 18. 22:59
Válasz erre
A jó istennek hála,hogy nem lett nagyobb baj és mindketten jól vannak.Amit Ők az adott pillanatban át éltek az övék, csak Ők tudhatják,mi csak sejthetjük. Aztán a következő, a 25 ezer munkaóra, a több mint 5 év, és a reményvesztés, no meg a sok előre nem látó, külföldi példát nem tanulmányozó hazai jogszabályok...nálunk minden olyan nehéz...
Sempi 513287 2011. július 18. 22:17
Válasz erre
IMG_1832
IMG_1832
IMG_1833
IMG_1833
IMG_1834
IMG_1834
IMG_1835
IMG_1835
IMG_1836
IMG_1836
IMG_1837
IMG_1837
IMG_1838
IMG_1838
IMG_1839
IMG_1839
IMG_1840
IMG_1840
IMG_1841
IMG_1841
IMG_1842
IMG_1842
IMG_1843
IMG_1843
IMG_1844
IMG_1844
IMG_1845
IMG_1845
IMG_1846
IMG_1846
IMG_1847
IMG_1847
IMG_1848
IMG_1848
IMG_1849
IMG_1849
IMG_1850
IMG_1850
IMG_1851
IMG_1851
IMG_1852
IMG_1852
IMG_1853
IMG_1853
IMG_1854
IMG_1854
IMG_1855
IMG_1855
IMG_1856
IMG_1856
IMG_1857
IMG_1857
IMG_1858
IMG_1858
IMG_1859
IMG_1859
IMG_1860
IMG_1860
IMG_1861
IMG_1861

Itt vannak a képek, sorban.
upiupi 513286 2011. július 18. 22:16
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Roppantul sajnálom a történteket én is, de meg tudná mindani valaki, hogy miért nem volt piropatron az ülésekben? Nem kötözködni akarok, csak kíváncsi vagyok.
piratvitorla 513285 2011. július 18. 22:14
Válasz erre
Sziasztok
A zuhant gépekből szerintem ugyanúgy fel lehet ezt-azt használni. Volt olyan Mi-8-as ami összetörött és másik farkát tették rá...
A pénzügyi és technikai gondoknál szerintem jóval nagyobb lesz a hatósági bürokrácia. Ahogy tudom eddig se volt egyszerű az a vonal...
Zoli
Elektrolakatos 513284 2011. július 18. 22:13
Válasz erre
meg nem nevezendő reptéri informátorom annyit kért, hogy ne írjak/mondjak semmit a gép jövőbeni sorsáról, mivel az állapotáról a szerelők sem tudnak egyelőre nyilatkozni

ez alapján felesleges még agyalni a dolgon, amint érdmei info, illetve a vizsgálatról eredmény születik arról nyilatkozni fognak
Kuolema 513283 2011. július 18. 22:12
Válasz erre
Hát nem tudom Héregen én láttam már csúnyán összetört DHC-6-os részeket -úgymint szárny, úszótalp, motorgondola (utóbbi madárkával találkozott, nem is kicsivel, nekem kellett lekaparni kromofággal a véres festéket)- és ezeket mind javítják és küldik is vissza a tulajnak. Majd holnap megkérdezem bent a Srácoktól, biztos tudnak mondani valami okosat :)
Mauro 513282 2011. július 18. 21:27
Válasz erre
Nagyon sajnálatos, hogy ez megtörtént, reméljük a legjobbakat (az viszont bosszantó, hogy most minden bulvárlapban hirtelen téma lett, a tudatlan hozzászólásokat pedig ...)
juge75 513281 2011. július 18. 21:25
Válasz erre
Ez egy nagyon jó ötlet!
Támogatom én is!
sulyid 513280 2011. július 18. 21:25
Válasz erre
Nem lehetne valahol keresi egy új gépet? Akár egy együléseset is? Vagy egy mig-21-es? 
Ha találnának még egy jó állapotú UTI sárkányt akkor biztosan nem lehetne átszerelni a dolgokat belé? Nem úgy lenne logikus, ha csak azt lenne tilos felhasználni, ami miatt történt a baleset?
Hornet102 513279 2011. július 18. 21:14
Válasz erre
Ezt hogy hol lehetne felajánlani engem is érdekelne...
Ez a legkevesebb.
búza 513278 2011. július 18. 21:11
Válasz erre
Sziasztok!
Először is a lényeg: Pinkiék nem sérültek meg! Az első két kép alapján ez már maga a csoda, nyilván a szerencse a tudást segíti!
A jövőbeni repülését illetőleg nem szeretnék ünneprontó lenni, de mintha lenne egy olyan szabály, hogy ZUHANT gépből SEMMIT nem lehet felhasználni a továbbiakban egy repülőképes géphez. Aztán, hogy ez a régi, de felújított gépekre is érvényes-e, azt nem tudom. Adja Isten, hogy tévedek!
A "világszám" gépről annyit, hogy tőlünk kissé keletebbre-nyugatabbra repülnek még ilyen, vagy nagyon hasonló gépek, sőt még ilyenebbek is, pl. Spit, Messer, stb, de NEKÜNK ez a gép érzelmileg legalább annyit jelentett, mint Angliában a Spit, Hurricane és a többi! Nagyon sajnálom, mert egy csomó repülős embernek rengeteg energiája, pénze, de legfőképpen a SZÍVE volt benne!
Üdv: Búza
sulyid 513277 2011. július 18. 20:52
Válasz erre
Tényleg hol lehet pénzt felajánlani a csapatnak?
sulyid 513276 2011. július 18. 20:52
Válasz erre
Reménykedjünk, hogy láthatjuk még a lengyel UTI-val kötelékben!
harold 513275 2011. július 18. 20:50
Válasz erre
Nem tudom mit lehet ilyenkor írni!
EZ FÁJ! :-((
sanyi 513274 2011. július 18. 20:44
Válasz erre
:( Ez nem igaz, végre lehet egy világszám gépünk, erre összetörik...:(
A pilótáknak tisztelet, mert nem semmi lehetett megfogni.
Sempi 513273 2011. július 18. 20:43
Válasz erre
a sárkány szerintem nem csavarodott, de a jobb szárny megroggyant, egyébként amenyire láttam a füvön csúszott, ki nem gyuladt.
Csak akkor megy a link, ha be vagy jelentkezve facebook-ra, de akkor mindjárt feltöltöm ide is a képeimet.
ati27 513272 2011. július 18. 20:39
Válasz erre
Sempi nem megy a link!
sulyid 513271 2011. július 18. 20:39
Válasz erre
Ha a sárkány megcsavarodott akkor mindennek vége... 
Ha jól tippelek, s te ott voltál, akkor szerinted a sárkány mennyire lehet vészes?
Sempi 513270 2011. július 18. 20:35
Válasz erre
Fogalmam sincs, a Fog Még Repülni mondat csak az optimizmusom műve, egyébként semmi információm nincs, csak amit mondtam hogy máris sokan támogatnák a helyrepofozást ha elkezdődne. Pénzzel, munkával.
sulyid 513269 2011. július 18. 20:31
Válasz erre
A javítások azok hol lesznek elvégezve? Szolnokon?
Sempi 513268 2011. július 18. 20:26
Válasz erre
Bocs, azthittem a többi részre hurráztál.
Annak igen, már is sokan írták hogy támogatni fogják a helyrepofozást.
Kori 513267 2011. július 18. 20:26
Válasz erre
sulyid 513266 2011. július 18. 20:18
Válasz erre
Ha ( valamikor még ) repülni fog akkor örülni kell vagy nem?
Sempi 513265 2011. július 18. 20:16
Válasz erre
sulyid 513264 2011. július 18. 20:13
Válasz erre
Sempi 513263 2011. július 18. 20:09
Válasz erre
Üdv!
www.facebook.com/media/set/
Törik vagy nem törik?
Kerozinpermet, vagy por?
van-e szikra, vagy nincs?
Gyullad-e, vagy nem?
Robban-e vagy nem?
Megsérültek, vagy nem?
Hosszú tíz másodperc volt emberek, hosszú...

Bocsi a képek minőségéért.

Fog még REPÜLNI!
piratvitorla 513262 2011. július 18. 19:54
Válasz erre
Szia
Nem is tudtak volna katapultálni ugyanis az ülésekben nem volt piropatron...
Zoli
juge75 513261 2011. július 18. 19:47
Válasz erre
Nagyon nagy kár a gépért, de a lényeg: ember nem sérült!

Magasság miatt veszélyes lett volna katapultálniuk, de lehozták a madarat!

Nagyszerű pilóták, nem kis erő ellen dolgoztak, ha valóban a tartály fordult keresztbe!
sulyid 513260 2011. július 18. 19:44
Válasz erre
A felújítást végzők szerint mennyire KIA a dolog? 
Figaro 513259 2011. július 18. 19:28
Válasz erre
MiG-15
MiG-15

A kép alapján is minden elismerésem a pilótáké.
PETI 513258 2011. július 18. 19:14
Válasz erre
Sziasztok!
Mit lehet tudni a baleset körülményeiről, okairól?
Ha valaki tud pontos információkat, ossza meg velünk!
Köszi
SSgt_Chris 513257 2011. július 18. 19:14
Válasz erre
Hát urak, ez nem tartott sokáig... Valami a póttartállyal lehetett? Úgy tűnik a képek alapján rögzítése megadta magát?
HUJBI 513256 2011. július 18. 19:07
Válasz erre
"a repülőben jelentős kár keletkezett" RTL
Kakukk 513255 2011. július 18. 17:52
Válasz erre
Elég érdekes,az egyik képen látni hogy a jobb oldali póttartály nincs meg a másik pedig elég érdekes szögben áll :S
vlevi 513254 2011. július 18. 17:47
Válasz erre
Kakukk 513253 2011. július 18. 17:43
Válasz erre
Rumcájsz_52 513252 2011. július 18. 17:32
Válasz erre
Szia Monox
Az együléses MiG-15 nagyobbik puskája nem 30, hanem 37 mm-es. A másikban viszont szerintem telitalálatot értél el.
Üdv R.
mkrasz 513251 2011. július 18. 14:39
Válasz erre
Szerintem Monox ez egy nagyon jo valasz!

Laci-bacsi - udv Lengyelorszagbol!
Monox 513250 2011. július 18. 09:01
Válasz erre
Szerintem azért, mert ez a gép is együlésesként kezdte a pályafutását, noha a pályafutása során két alkalommal is átépítették kétülésesre... Az együléses gépeken lévő két 23-as és egy 30-as gépágyú osztott hővédő lemezelését vélem a gépen felfedezni.
Laci-bacsi 513249 2011. július 17. 22:03
Válasz erre
A lajstrom, és a felségjelzések csak ideiglenesen lettek felfestve a berepülés idejére. Berepülés után el lesznek távolítva és az egész gép le lesz fényezve ezüst, alumínium színűre, és akkor kapja meg a végleges lajstrom, és felség jelzéseket. Amik körülbelül pont ilyenek lesznek mint most. Lajstrom, csak a vízszintes vezérsík két oldalán van. Antenna egy sincs a gépen a kabin bal oldala mögött. Jobb oldalt van egy kettő plusz ami a képeken is látszik. Minden más az eredeti hatvanas-hetvenes évekbeli, Talán annyi, hogy a fotógéppuska helyett egy hőmérő van neki beszerelve. Egyedi rajta még a rozsdamentes acél a gépágyú előtt a szívócsatorna alján, mert van neki jobb oldalt is, pedig ott az UTI-nak nincs is gépágyúja.

Ez lehetne egy találós kérdés is, hogy akkor ennek a gépnek miért van mégis ott az a lemez?
Miggyuri 513248 2011. július 17. 19:34
Válasz erre
Makettező szempontból kellene pár infó főnix- azaz újjászületett - MiG-15UTI-ról.
A polgári lajstromszám a képeken látható helyeken túl hol és milyen formában látható?
A három antenna helye, formája a gép bal oldalán a kabin mögött. Milyen plusz eszközök, jelzések vannak a gépen, amit 1/72-ben meg lehet jeleníteni?
Előre is kösz a segítséget!
Miggyuri
G-cart 513247 2011. július 16. 21:13
Válasz erre
Elfogott titkos rádióadás:
" A SAS FELSZÁLLT!"
:-)
G'
romeo 513246 2011. július 16. 10:33
Válasz erre
dsc04083
dsc04083

fotógaléria a MiG-15UTI ünnepségről:
www.mh59.hu/rovatok/hu/hirek/ujra_szarnyal_a_mig_15/
Weizi 513245 2011. július 14. 22:59
Válasz erre
DSCN7879
DSCN7879
DSCN7880
DSCN7880
DSCN7898
DSCN7898

Szia!

Volna még pár képem,de sajna azokat nem tehetem fel ide,mert a gépet már nem ugyan oda vontatták vissza,hanem a másik hangárba,amiben dolgoztak.Így ott nem is fotózhattam volna!Azért nem zavartattam magam persze!:)
Csináltam képeket egy rakásnyi MiG-21-ről Mi-8-ról,Mi-24P-ről is,amik a reptér területén egy elkerített körletben álltak a füvön egymás mellett,de ezekkel is ugyan ez a helyzet.
Sajnos.:-(
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.