<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
Hornet102 | Adatlap | 513387 | 2011. július 21. 12:37 | ||||||||||||||||
Ha ez a feltétel, hogy nem váljanak a rozsda martalékává, akkor kerüljenek oda, ahol használják őket. Azonban nagyon szomorú momentuma lenne, a magyar katonai repülésnek, ha se Szolnokon, se Kecskeméten nem maradna kettő-kettő darab, kiállítva... Előzmény: (513383) sulyid 2011. július 21. 12:10 | |||||||||||||||||||
Kakukk | Adatlap | 513386 | 2011. július 21. 12:36 | ||||||||||||||||
Sziasztok Ezt a poszteres-támogatós dolgot támogatom és le is akartam írni. Én oldalnézeti rajzokat készítek ,köztük KP-modelsnek stb. Ha szólnak nekem én szívesen megrajzolom a gépet,csak a nyomtatást kell nekik megoldani. | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513385 | 2011. július 21. 12:30 | ||||||||||||||||
ja, én is így értettem! szóval igen, a 29-esek biztosan repülni fognak más zászló alatt. BOCSI! | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513384 | 2011. július 21. 12:29 | ||||||||||||||||
sulyid: ez a gép valószínűleg nem. talán egy másik. Talabos nyilatkozta, hogy a módszerek, technológia adott most már. Az UTI rendszereinek nagy része sértetlen maradt, ezeket át tudják emelni. Persze az lenne a legjobb, ha ez a gép repülni. A 29-eseket felejtsd el. Kecskeméten most tatarozzák őket amennyire lehet, eladásra. | |||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 513383 | 2011. július 21. 12:10 | ||||||||||||||||
Szerintem ez az UTI már nem fog repülni... ellenben ha isteni csoda történik akkor még láthatunk ex-magyar mig-29-eseket valamelyik légierőnél... | |||||||||||||||||||
mkrasz | Adatlap | 513382 | 2011. július 21. 12:07 | ||||||||||||||||
Dexi: a lengyel kapcsolat el egyfolytaban. De nem szol egeszen addig, amig dontes nem szuletik hogy s mint tovabb. Tiszteljuk magyar barataink donteset - akarmilyen legyen is az. | |||||||||||||||||||
dexi | Adatlap | 513381 | 2011. július 21. 12:06 | ||||||||||||||||
bekem: olvastam, épp ezért kérdeztem. | |||||||||||||||||||
Hornet102 | Adatlap | 513380 | 2011. július 21. 12:05 | ||||||||||||||||
Csak nálunk már nem repül a 29-es. S örüljünk, ha jövőre lesz repnap egy, kettő pedig ha még lesz kiállítva magyar 29-es, még ha csak a statikus soron. | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513379 | 2011. július 21. 12:03 | ||||||||||||||||
sulyid: jó, fogalmazd ahogy akarod :) jelenleg nincs magyar Mig ami felszállhatna. A Mig-15 előbb fog repülni, mint a 29-esek. dexi: a miértről kár beszélni bárkivel is. egyértelmű, hogy mi volt a gond. kicsit lejebb van egy cikk, ott írják. | |||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 513378 | 2011. július 21. 12:00 | ||||||||||||||||
Szerintem a 29-esek között van még üzemképes, az UTI pedig nem éppen repképes ezekben a percekben... | |||||||||||||||||||
dexi | Adatlap | 513377 | 2011. július 21. 11:54 | ||||||||||||||||
Sziasztok, lehet, hogy most nagyon csúnya leszek de a lengyelekenk miért siekrult levegobe emelni az o 15-uket? Ok mit csináltak másképp/jobban? Volt esetleg konzultáció veluk, hogy mit és hogy? Bennem ez a "lengyel kapcsolat" téma merult fel mint reakió a HA-UTI szerencsétlenségével kapcsolatban. Gyuri | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513376 | 2011. július 21. 11:51 | ||||||||||||||||
Ezek jó ötleteknek tűnnek! Azt lenne jó tudni végre, hogy mi lesz a projekttel. Minden ezen múlik... | |||||||||||||||||||
Hornet102 | Adatlap | 513375 | 2011. július 21. 11:38 | ||||||||||||||||
Na jó! Előre bocsájtom, hogy ezekről olvastam, talán követendő példa lehetne: Ha folytatják - hiszek benne, hogy igen - s adományokra lesz szükség, akkor akik adományoztak azok kaphatnának egy oklevelet, egy névre szóló, sorszámozott posztert a gépről, a felújítók aláírásával. Régebben Christine is így készült el - részben, igaz Ő nem repül: http://www.carrierbuilders.net/store/f14d-tomcat-vf31-tomcatters-aj111-159600-christine-the-longest-serving-tomcat-1-meter-3-feets-wide-p-311.html 2007-ben a Honda F1 Racing Team versenyzett úgy, hogy a kocsijain volt egy csomó aláírás...Talán ezt is át lehetne venni. Nem lenne muszáj az egész gépet "aláírni" csak egy kis szegmenst kijelölni. Elvégre nem a svájci "újság Huntert" akarjuk utánozni. http://formula1.files.wordpress.com/2007/06/race8_thursday_1.jpg?w=468 http://www.f1wolf.com/wp-content/uploads/2007/12/fans-names-honda.jpg Amit a Red Bull csinált, ugyan abban az évben, viszont túlzásnak tartanám, hogy az egész autón képek voltak. Igaz az is jótékony célra ment. Ezek csak ötletek, igaz nem a magamtól találtam ki, de még senki nem írta le. Ha ezekkel csak egy fél lépést előre tudna mozdulni a dolog, akkor már megérné! Remélem ezzel senki munkája iránt nem voltam tisztelten, mert ez nagyon messze áll tőlem! | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513374 | 2011. július 21. 11:12 | ||||||||||||||||
Hornet: Szerintem leírhatod mire gondolsz. Itt nem lesz fikázás. | |||||||||||||||||||
Hornet102 | Adatlap | 513373 | 2011. július 21. 11:00 | ||||||||||||||||
Szerintem még soha egyetlen gép mögé sem sorakozott fel ennyire egyhangúan a magyar repülős társadalom... Itt mindenki tisztában van vele, hogy mi is történt az elmúlt napokban. Szívből remélem, hogy nem adják fel! Tudom, hogy nagyon nehéz most. A kéz a szív tettre kész, de a hiába valóság keserű, szorító érzése ott van az emberekben, s nem csak a csapatban, hanem minden repülést szeretőben. Sajnos túl sok a "Ha", de most nem erre kell koncentrálni. Előre kell nézni. Ez a gép nem csak hobbizás vagy egyszerű időtöltés, ez több annál, még most is ilyen állapotban. Ez egy hitbéli cselekedet! Van egy pár ötletem, csak nem merem leírni, mert félek, hogy betámadnak... | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513372 | 2011. július 21. 10:31 | ||||||||||||||||
mkrasz: az klassz! Én bízom benne, hogy nem adják fel. Saját tapasztalatból tudom, hogy ilyenkor mennyire le tud törni az ember. Ürességet, hiábavalóságot és leginkább gyilkos dühöt érez, de mindenből fel lehet és fel is kell állni. Azt gondolom, hogy most komoly és elvárható segítségre számíthatnak a magyar repülős és repülés rajongó társadalomtól is. Írtam már korábban is, de ismét leírom: Szimbólikus jelentősége van ennek a gépnek: Az utolsó üzemképes magyar Mig. | |||||||||||||||||||
mkrasz | Adatlap | 513371 | 2011. július 21. 10:22 | ||||||||||||||||
bekem: Torzs temajaban tudunk segiteni - de errol nem szeretnek itt a forumon beszelni. Kerdes most az, hogy Janiek belevagnak-e meg egyszer.. | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513370 | 2011. július 21. 09:58 | ||||||||||||||||
mkrasz: lényegtelen. a hajtómű cserélhető és ha jól tudom, hegyekben állnak. a törzs a fontos | |||||||||||||||||||
mkrasz | Adatlap | 513369 | 2011. július 21. 09:44 | ||||||||||||||||
Laci-bacsi: engem az erdekelne, hogy a hajtomu tulelte-e az esetet, vagy sem. Egeskamrak allapota? | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513368 | 2011. július 21. 09:39 | ||||||||||||||||
Laci-bacsi: Mi a helyzet a géppel? Mit mutat a vizsgálat? | |||||||||||||||||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513367 | 2011. július 21. 09:06 | ||||||||||||||||
A 25. képen nem az elemelkedés látható pontosan, hanem az elpattanás! Ez a kép akkor készült amikor, már egyszer átesett, és csúszott egy nagyot a bal póttartályon, aminek következtében az befordult a látható helyzetbe, a jobb póttartály már leszakadt az orrfutómű leszakadt, és a kifutóról visszapattanva emelkedik. Ekkor már véleményem szerint nem osztott, nem szorzott a póttartály hosszirányú állásszöge. A gép sorsa már régen meg volt írva (1-2 tized másodperce)! | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513366 | 2011. július 21. 06:59 | ||||||||||||||||
Sempi, szerintem az utóbbi volt a nagyobb gond. Ahogy befordult a tartály, azzal jelentősen megnőtt a bal szárnyon a felhajtóerő. Képzelj el egy asszimetrikusan nyitott nagy fékszárnyat... | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 513365 | 2011. július 21. 06:55 | ||||||||||||||||
Laci-bácsi, nagyon köszönöm a fotókat! | |||||||||||||||||||
Sempi | Adatlap | 513363 | 2011. július 20. 20:55 | ||||||||||||||||
rchelicopter.hu/PhotoAlbum.aspx A 25-ös képen ott van az elemlkedés, nem számdékosan kezdett fordulóba, hanem mert eddigre leszakadt a jobb póttartály,(az a fehér felhő mögötte kerozin) és eltolódott a tömegközéppont, megváltozott az aerodinamika. | |||||||||||||||||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513362 | 2011. július 20. 20:49 | ||||||||||||||||
Akárki is csinálta ezt a videót, hatalmas tisztelet érte! | |||||||||||||||||||
molnibalage | Adatlap | 513360 | 2011. július 20. 20:09 | ||||||||||||||||
Igen, mert a ide alapvetően a fater szokott írni, és az ő nickje benne maradt a névnél. Ugyanis az én gépemről ír... | |||||||||||||||||||
molnibalage | Adatlap | 513359 | 2011. július 20. 20:08 | ||||||||||||||||
További gond a kattintásnál, hogy ezeket a gépeket jellemzően korosabb pilóták repülik. Lehet, hogy egy kattintás = tolószék, mert a gerinc idősen már nem bírja. | |||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 513357 | 2011. július 20. 20:05 | ||||||||||||||||
Miért van ilyen pl.most is . | |||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 513356 | 2011. július 20. 20:00 | ||||||||||||||||
Véletlenül más nickjével... Ügyes... | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513355 | 2011. július 20. 19:42 | ||||||||||||||||
Utoljára néztem meg. Van hír a gépről? Hazaért? Mi lesz Vele? | |||||||||||||||||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513354 | 2011. július 20. 19:36 | ||||||||||||||||
Bocs! Csak technikai malőr volt, már fent van megint. | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513353 | 2011. július 20. 19:30 | ||||||||||||||||
nahát, letiltásra került a video. | |||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 513352 | 2011. július 20. 19:27 | ||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 513351 | 2011. július 20. 19:04 | ||||||||||||||||
Szerbusz Laci-bacsi! Valőban a videó mindent elmondot! Megitélésem szerint, rövid volt ez a nekifutás, a felszálláshoz. Nem volt megfelelő a sebessége ahhoz, hogy azzal az állásszöggel emelkedés közben fordulóba kezdjen. Ebből az egy videoból nem tudom megitélni, hogy előbb kezdet átesni, és utána csuszot-e le, vagy csak simán fordulóból lecsúszott a nagy álásszög miatt! Minden esetre én pilóta hibát állapítottam meg! Ez nem műszaki probléma volt, hisz végig irányítható volt a gép, még mikor elpattant a földről akkor is, a másodszorra földet nem érésig! Örülök, hogy személyi sérülés nem történt! A Gépért pedig részvétem! :( Kár érte! :( Üdv: kamovos Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 513350 | 2011. július 20. 19:01 | ||||||||||||||||
Tud valaki olyan esetrol ahol katapultaltak civil lajstromban levo gepbol? A ket eve Del-Afrikaban lezuhant Lightning pilotaja azert halt meg mert nem tudott kattintani es ezt be is mondta a radioba. A mentorendszernek mukodnie kellett volna, de az valamiert nem indult be. A negy Lightning mellett Hunter-ek es Buccaneer-ek is repultek a cegnel hosszu evek ota egyetlen kulonosebb esemeny nelkul. A ceg pilotai es szereloi volt katonak voltak. Nagyon profi csapat volt, de az esemeny utan bezarta a ceget az ottani hatosag. Egyszer beszeltem egy civil L-39 pilotaval aki azt mondta, hogy nagyon nem biznak a gep mentorendszereben. Annak ellenere, hogy az uleseket karbantartjak es elesek azt mondta, hogy ha gaz lenne a geppel megprobalna leszallni vele. Szinten Del-Afrikaban egy L-29 Delfinnel kenyszerleszallt a pilota kattintas helyett. A gep romma tort de a csoka meguszta. Egy L-39-es a tengerre szallt, a faszi karcolas nelkul szinten meguszta. Katapultalni nem mert. Elnezve a Mig-15 mentorendszeret en lehet a gepben maradnek es megprobalnek leszallni...persze ez a szitutol fugg. | |||||||||||||||||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513349 | 2011. július 20. 18:54 | ||||||||||||||||
Itt a csoda daru! Komolyan megőszültünk amire megmozdult, de tette a dolgát! | |||||||||||||||||||
kató | Adatlap | 513348 | 2011. július 20. 18:02 | ||||||||||||||||
Az általad említett mentőernyő UL-gépekhez jó , de a 15-ös súlykategóriájába használhatatlan . A "traktor-rendszer" se biztos , hogy életképes megoldás a gép farokelrendezése miatt . És ha igen akkor se egyszerű egy teljesen eltérő katapultrendszer integrálása , és nem is olcsó . elég ha csak a működési tesztek elvégzésére gondolsz . Nagy teljesítményű katapultot civil gépbe nem csodálom , ha nem engednek . A civil üzemeltető nem feltétlenül tudja szakszerűen karbantartani , és ez nem kis veszélyforrás . A civil pilóta se biztos hogy ismeri a megfelelő használatát , így őrá nézve is fokozottan veszélyes egy katapultálás . A "mi" 15-ösünkről csak annyit mondanék , hogy végtelenül elszomorítanak a történtek . De remélem hogy ez nem jelenti a projekt végét . A csapat csodálatos munkát végzett ezzel a géppel . Ha ez már menthetetlennek is bizonyul talán lesz módjuk egy új Mig-15-öst rendbe hozni . | |||||||||||||||||||
molnibalage | Adatlap | 513347 | 2011. július 20. 17:45 | ||||||||||||||||
Az előző posztot én írtam, csak véletlenül más nickjével. | |||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 513346 | 2011. július 20. 17:45 | ||||||||||||||||
"A lényeg, hogy egy nagysebességű egyhajtóműves oldtimert személyi mentőeszköz nélkül felengedni őrültség" Pedig ez a trend a nagyvilágban... Az, hogy a Szu-29M-nek van, az a ki nem szarja le kategória jelen esetben az engedélyezi eljárások miatt. | |||||||||||||||||||
Tacsk0 | Adatlap | 513345 | 2011. július 20. 17:25 | ||||||||||||||||
> Egyetlen civil gépben sincs működő katapult ülés, a benne levő anyagok miatt. A Szu-29M-ben van katapultülés, miután az alap Szu-26 műrepülés gyakorlás közbeni motorleállással kétszer is kinyírt Burán pilótát (akiknek a kiképzése nem kicsit értékes emberré tette őket). A gépben van egy nagyobbfajta tüzijáték-rakéta, amihez kötéllel hozzá van kötve az ülés. Kar meghúz, rakéta elrepül, kötél megfeszül, szék pilótástól kirepül, ez az ún. traktor-rendszer. Könnyű és a kötél rugalmassága miatt nem annyira gerincbántó, mint a hagyományos "farbarúgós" katapult. Másrészt számos könnyű civil gépben és a magyar Corvusban is van ballisztikus gépmentő ernyő, ami attól ballisztikus, hogy egy kisebb ágyúféleség lövi ki - az más kérdés, hogy sajnos nem használták, amikor lezuhantak a géppel. A lényeg, hogy egy nagysebességű egyhajtóműves oldtimert személyi mentőeszköz nélkül felengedni őrültség. A földön lévőkben is kárt tehet: komoly vészhelyzetben az ember becélozza egy libalegelő közepét a gép orrával és dobbant, de ülés nélkül inkább kényszerleszálló helyet keres és közben mondjuk letarol egy iskolabuszt a kétsávos úton, mert ugye itt nem nyolcvan a min. laffogás, mint egy Cessnánál. Nyilván ha lett volna jó ülés alattuk, a pilóták most is kilőtték volna magukat, mert nem tudhatták előre, hogy a gép nem fejjel lefelé fog-e megállni és esetleg bennégnek. Az egy bonyolult téma, hogy etikailag mikor szabad katapultálni, de hogy a repülőszemélyzet a mentés elemi esélyét se kapja meg a 21. században? | |||||||||||||||||||
tankos_srac | Adatlap | 513344 | 2011. július 20. 17:18 | ||||||||||||||||
Se Szolnokon, se Kecelen nincs egy használható UTI sárkány? Ha ez úgyis csak múzeumi példány lesz, akkor nem lehetne lebarterezni, mint tették azt a T-34-el? | |||||||||||||||||||
Tacsk0 | Adatlap | 513343 | 2011. július 20. 17:03 | ||||||||||||||||
Sehol sincs kőbe vésve, hogy a MiG-15 saját katapultülését kellett volna belerakni a HA-UTI-ba! Cseh L-39-es ülés vagy a Pilatus PC-9 és hasonmásai esetén alkalmazott duplanullás is mehetne bele, ami igen elterjedt gyártmány. Az utóbbi persze jó drága és kellett volna egy tervezői engedéllyel rendelkező repülőmérnök, aki alákanyarítja a nevét a tervrajzon a rögzítés átalakításához, persze komoly szakértői díjazásért (avagy miért nincs a Li-2-nek radarja témakör). Valahol jelkép értékű az, hogy Gagarin is egy MiG-15 UTI ülésében lelte repülőhalálát és pont az ő űrrepülésének 50. évfordulójára sikerült a magyar gépet összehozni, majd ledobni. | |||||||||||||||||||
st_patrick | Adatlap | 513342 | 2011. július 20. 16:10 | ||||||||||||||||
Kakukk | Adatlap | 513341 | 2011. július 20. 15:19 | ||||||||||||||||
Tudom nem ide tartozik de a távoli Oroszországból egy jó hír : +1 repképes I-16os :) englishrussia.com/2011/07/20/the-airdrome-mochische-performs-its-models/ | |||||||||||||||||||
balikaa | Adatlap | 513340 | 2011. július 20. 14:57 | ||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 513339 | 2011. július 20. 14:55 | ||||||||||||||||
Üdv Laci-bácsi! Elnézést, a P1060184[/B-es fotót feltenné nagyobb felbontásban - engem az AD-20-as autódaru érdekelne. Köszönöm! | |||||||||||||||||||
bekem | Adatlap | 513338 | 2011. július 20. 14:47 | ||||||||||||||||
Laci-bacsi ezzel a géppel mindenki professzionális módon bánt. Majdnem mindenki. Ahogy korábban is írtam, benne van a pakliban a baleset. Az ember viszont nehezen fogadja el, hogy ezzel a géppel pont megesett. Van valami híretek róla? | |||||||||||||||||||
Takacsi | Adatlap | 513337 | 2011. július 20. 14:27 | ||||||||||||||||
"Most pedig, hogy egy kicsit oldjuk a feszültséget, beszéljünk a jó dolgokról is!" és akkor még ide kívánkozik ez is: www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513336 | 2011. július 20. 14:22 | ||||||||||||||||
Most pedig, hogy egy kicsit oldjuk a feszültséget, beszéljünk a jó dolgokról is! Példaértékű volt látni ahogyan a honvédség emberei segítettek a fiúknak ebben a nehéz helyzetben! Kezdve a tűzoltóktól, akik egy percen belül (szó szerint) a helyszínen voltak, és szakszerűen áramtalanították a gépet, majd habbal elárasztották. A mentőautó szem villantás alatt volt a helyszínen (szerencsére nem volt szükség a beavatkozásukra)! A műszaki mentőkön át akik késő estig segítettek a nagy mennyiségű üzemanyag leeresztésében, majd a gép hangárba szállításában. Legfőképpen a reptér vezetőségének a reakciója volt hihetetlen professzionális. Azonnal, higgadt nyugalommal, de határozott utasításokkal kezdődött meg a mentés, és folytatódott mindaddig amíg a gép hangárba nem került! Minden oda került egy pillanat alatt ahova kellett. Például a föld alól előkerült egy nagy fényerejű lámpa, ha kellett, pedig mi nem hívtuk, de ők tudták, hogy sötétben nem árt látni, és a többi, és a többi! Le a kalappal a szolnoki fiúk előtt és, köszönet mindenkinek minden segítségért! | |||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 513335 | 2011. július 20. 11:46 | ||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |