<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
mkrasz | Adatlap | 513441 | 2011. július 22. 16:02 | ||
bekem: persze igazad van. De eltekintve az anyagiaktol itt meg masfajta donteseket is kell hozni. A gumi meG azert ilyen draga, mert egy business jethez keszitik eredetileg, ergo radobnak az arra meg vagy 150%-OT :)) Előzmény: (513440) bekem 2011. július 22. 14:31 | |||||
bekem | Adatlap | 513440 | 2011. július 22. 14:31 | ||
alapvetően pesszimista típus vagyok (vagy inkább realista?) de most nem tudom elképzelni, hogy vége legyen. persze, távolról nézem a dolgot de annyit tudok, hogy amikor 400e Ft-ba kerül két csere gumi a kockára fékezett helyett, akkor itt komoly döntés meghozásáról van szó. nézd el nekem, hogy drukkolok a dologért :) | |||||
mkrasz | Adatlap | 513439 | 2011. július 22. 14:13 | ||
bekem: mindannyian tudjuk, hogy igy tavolrol nezve a dolgot konnyu ezt mondani. Nagyon sok mindentol fugg itt minden. Varjuk meg a vegleges dontest. | |||||
bekem | Adatlap | 513438 | 2011. július 22. 13:11 | ||
Biztos vagyok benne. Ilyen tudással és az új vagy megjavított gép lehetőségével nem szabad kiszállni a projektből | |||||
mkrasz | Adatlap | 513437 | 2011. július 22. 12:57 | ||
Mi is erre vartunk. Csendben azert abban remenykedem, hogy egyszer majd sikerul... | |||||
bekem | Adatlap | 513436 | 2011. július 22. 12:46 | ||
hú de klassz! :) azért milyen szép lesz ha egy lengyel és egy magyar Mig-15 repül köteléket! :) | |||||
mkrasz | Adatlap | 513435 | 2011. július 22. 12:42 | ||
bekem: igen - nyakig :) | |||||
bekem | Adatlap | 513434 | 2011. július 22. 12:29 | ||
és fog is mkrasz: Te benne vagy a lengyel Mig-15 projektben? | |||||
Kakukk | Adatlap | 513433 | 2011. július 22. 11:26 | ||
Ehhez képest a miénk úgy ment felfele mint a rakéta :) | |||||
mkrasz | Adatlap | 513432 | 2011. július 22. 10:08 | ||
Ha mar a startrol beszel mindenki:www.youtube.com/watch | |||||
bekem | Adatlap | 513431 | 2011. július 22. 10:03 | ||
Sajnos erre már láttunk példát máskor is, csak ott egy komplett airbus-t vitt a pusztulásba ez a fajta mentalitás. Már az első publikált felszállásnál látszott ez. Ahogy molni írta, érdemes megnézni, mások hogyan szállnak fel ezzel a típussal. Elolvastam amit Csaszi belinkelt. Nagyon komoly doksi, igazán professzionálisan írt benne Tamás. Átjött belőle, hogy ő azért nagyon otthon van a repülésben. Szomorú, hogy egy ilyen embert is le lehet nyomni verbálisan :( | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513430 | 2011. július 22. 09:28 | ||
Személyes és szubjektív véleményem, hogy Tamás tökéletesen tisztában volt azzal, hogy tovább kell a gép orrát lent tartani. Ő is tudta, hogy a tököli második felszállásnál, ahol már elég komolyan fel volt töltve üzemanyaggal a gép, túl korán lett elemelve a gép orra! De itt szólt közbe az emberi tényező! Nehogy már egy ilyen kis fiatal pilóta beleszóljon a hatósági berepülőpilóta dolgába aki majd tudja a dolgát és kész! Én ezt így láttam ott és akkor. | |||||
Csaszi | Adatlap | 513429 | 2011. július 22. 08:25 | ||
www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2009_cikkek/Rohacs_Tamas.pdf Ajánlom figyelmetekbe a dokumentum 7. oldalán leírtakat... | |||||
bekem | Adatlap | 513428 | 2011. július 22. 07:09 | ||
sjoca69: szerintem mindenki ezt gondolja vagy hasonlót... érthetetlen | |||||
sjoca69 | Adatlap | 513427 | 2011. július 22. 01:42 | ||
Idézet egy másik fórumról! Sajnos nagyon igaz! " Mióta az első felvételt megláttam a balesetről, nem találom a választ a következő gondolatmenetemre: Nyílván volt komoly elméleti felkészülés az első (Tököli) repülés előtt is, ahol bizonyára sok szó esett a felszállás végrehajtásának mikéntjéről. Ennek ellenére ott is erősen túlhúzott helyzetben lett "elerőltetve" szegény masina a betonról... Aztán nyílván volt reputáni megbeszélés is, ahol kiértékelték a repülést mozzanatról-mozzanatra beleértve a felszállást is. Majd lerepülték szolnokra, ahol szintén repültek még vele a baleset előtt legalább egy startot - erősen gyanítom, hogy hasonló felszállási technikával... Nem tudom elhinni, hogy senki szakembernek nem tűnt fel a felszállás elbaszása, és hogy nem hívták erre fel a berepülőpilóta figyelmét akár minden alkalommal...olyan hihetetlen... ...Aztán jött a következő - ma már tudjuk: egyben az utolsó is - felszállás; ugyan úgy nagy állásszöggel, elerőltetve a földről. Csak ezúttal már át is esett azon nyomban melynek folyományaként le is borul a masina balra, majd azt még "kikanalazva" odakenik a pályára szegény repülőt...komolyan mondom, mintha csak egy nulla órás növendék elbaszott felszállását láttam volna, nem pedig egy többezer órás rutinos berepülőpilótáét... Persze ilyenkor mondhatják, hogy emberek vagyunk, hibázhatunk. Ami igaz is. Na de 4x egymás után, dettó ugyanúgy? | |||||
upiupi | Adatlap | 513425 | 2011. július 22. 00:14 | ||
Üdv Mindenkinek! Néhány észrevételt engedjetek meg! A mai világban egy repülőeszköz sajnos nem csak a sebességtől repül, vagy hogy hogyan van megcsinálva, hanem a papírtól. És onnantól kezdve hogy a papírok nem megfelelőek, bármily jól is van megcsinálva, a büdös életben nem fog repülni/legálisan/. De ezt a Janiék biztosan jobban tudják. Katapultülés: szerintem nemcsak azért nincs benne piro mert fegyver és/vagy robbanóanyag. Érdemes lenne belenézni a Bécsi Fegyverzetleszerelési Egyezménybe, ismertebb nevén/talán/ CFE. Elég sok érdekes dolog van benne leírva, ami akár vonatkozhat ide is. Privát vélemény, és nem a személyi felelősséget feszegetve, hisz az nem tisztem, azzal hogy összetört a gép, és ismerve a bürokráciát, az ilyen jellegű tevékenységet lehetősége is beszűkülhet. Lehetséges, hogy hiába lesz pénz, "Erő és oly Szent akarat", többé nem repül hazánkban ilyen magángép. Bár ne így legyen! | |||||
harold | Adatlap | 513424 | 2011. július 21. 22:29 | ||
Látva a mai videót hatalmas szerencse hogy nem emelkedett picivel magasabbra. Akkor nem lenne kérdés hogy repül-e még! "Szerencse" hogy így sikerült! Az is látszik hogy a csúszó többször is leért, és a svancról emelkedett el míg a bal szárny mankóként támasztott alá így nem nem tudott jobban lebillenni, viszont annál inkább orra esett. Az elpattanás után a felhajtóerőt nem igazán befolyásolta szerintem a keresztbe fordult tartály mivel az nem is nagyon volt. Viszont a légellenállása és a plusz súly jól jött hogy ne billenjen le jobban a bal szárnyra, így is pont elégé ráesett. Azt nem hinném hogy különösebben kormányozható volt, a "repülés" folyamán mert ahhoz sebesség is kell, itt pedig NEM VOLT! Hatalmas erőhatásokat kapott, mint ahogy a kabinban ülők is. Szerencsére Ők nem sérültek "csak" a gép, ez a gyöngyszem amit alig vártam hogy levegőben láthassak. De ott volt repült! És ezt Azok az emberek érték el akik dolgoztak vele és akik támogatták ezt a munkát! Szóval megcsináltátok és ha akarjátok újra menni fog! Bízunk a folytatásban, és hogy innen felállva újra sikerülni fog! Mi itt szívvel lélekkel mellettetek vagyunk! Üdv.: Levi | |||||
mkrasz | Adatlap | 513423 | 2011. július 21. 22:28 | ||
Laci-bacsi: a kerdes igazabol most az: van egy gep, aminek a sarkanya egeszen biztosan hasznalhatatlan, a tobbi elso ranezesre korrekt - akarja-e az alapitvany ezt a projectet folytatni, vagy sem? Mint azt mar korabban is jeleztem - a sarkany problemat lehet orvosolni... Akarmennyire is taglaljuk most ezt - szerintem nyugodtan varjunk milyen dontest hoz a Csapat. En csak annyit tudok mondani, hogy szerettunk volna kotelekben repkedni, de nagyon... | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513422 | 2011. július 21. 22:16 | ||
Nem hallottam reakciójáról azóta, és ezzel nem vagyok egyedül. Megkérdeztük ott a helyszínen, hogy nem esett-e bántódása, de hála a jó Istennek csak egy pár karcolás esett a bal kézfején! Mást természetesen nem akartunk firtatni, örültünk, hogy élnek és nincs semmi bajuk! Egyszerűen nem is akartuk elhinni, hogy ezt ilyen szerencsésen meg lehet úszni! A többi a vizsgálat dolga! Én csak is kizárólag a saját véleményemet tudom közölni. | |||||
ati27 | Adatlap | 513421 | 2011. július 21. 22:14 | ||
Akkor kaptak a fiúk is rendesen... | |||||
ati27 | Adatlap | 513420 | 2011. július 21. 22:12 | ||
Amúgy az én véleményem, hogy egye fene a gépet, Mert nincs olyan gép, ami megérne egy emberéletet! Lényeg, hogy sérülés nélkül kijöttek belőle! Persze azért sajnálom a 15-öst is, sőt nagyon! Ha pedig pilótahiba volt, az sem számíthat.. Ugye vannak olyan hibák amik korrigálhatók, ez sajnos nem.. Persze kívülről elég könnyű belemagyarázni, hogy miért húzta olyan korán, meg annyira.. De... | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513418 | 2011. július 21. 22:06 | ||
Laci-bácsi! Pinkó mit reagált? Nagyon csend van irányából. | |||||
bekem | Adatlap | 513417 | 2011. július 21. 22:02 | ||
ennél rosszabb hírrel nem szolgálhattatok volna. az élet igazságtalan. annyira sajnálom... | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513416 | 2011. július 21. 22:01 | ||
A gépet egyedül Pinkó vezette. Tamás mint fedélzeti mérnök ült a hátsó kabinban. Keze nem volt a boton, lábai nem voltak a pedálon, csak utas volt. Nem sok beleszólása volt az események alakulásába. | |||||
bekem | Adatlap | 513415 | 2011. július 21. 22:00 | ||
hát igen... Megmondom őszintén, én Rohácsot sajnálom igazán. Szerintem ő látta, hogy baj lesz. Viszont én sem mertem volna egy Pinkó szintű pilóta dolgába belenyúlni, pláne nem átvenni a gépet. Utólag azon gondolkodnék, hogy meg kellett volna tennem. A legfontosabb, hogy túlélték és ezért azt hiszem, mindenki hálás lehet a Jóistennek. Azért viszont nem, hogy nevezett földöntúli fényesség elfordította a tekintetét szegény gépről. Soha nem kértem semmit másoktól, de most azt kérem, hogy legyen menthető a gép. | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513414 | 2011. július 21. 21:58 | ||
Jobb oldalról kereszt szél fújt. A mertékét nem tudom, de nem volt vészes a szélzsák meg sem feszült igazán inkább csak lobogott. | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513413 | 2011. július 21. 21:52 | ||
A fülkét is rendesen elárasztották habbal, de ez nem az ő hibájuk. Tették a dolgukat. A gép sorsáról hivatalosan nem tudok nyilatkozni, de személyes véleményem szerint ez már többet nem fog repülni sajnos. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513412 | 2011. július 21. 21:32 | ||
Akkor gondolhatjuk, Pinko és Rohács mit érezhet... | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513411 | 2011. július 21. 21:31 | ||
6:27 és 6:31 közt Karesz arca mindent elmond! | |||||
bekem | Adatlap | 513409 | 2011. július 21. 21:27 | ||
nincs mit. egyébként a mai napig nem fér bele a fejembe, hogy ez hogyan történhetett meg. képtelen vagyok felfogni, hogy valaki, akinek ekkora rutinja van elkövessen egy ilyen hibát. hihetetlen ami történt, még ma is be-bevillannak olyan gondolatok, hogy á, ez hülyeség, csak lázálom. nem törhették össze a gépet, pláne nem így. amit eddig tudunk az alapján én is a pilótahibát megállapítók táborában állok. de akkor is... ez volt az első amit a fejembe vertek. ha nincs sebesség, nem repülünk. tényleg. a szélről tud valaki valamit? a videon keresztszél látszik, de lehet, hogy félrenézem. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513408 | 2011. július 21. 21:16 | ||
köszönöm, íyg már stimt :) | |||||
Neo954 | Adatlap | 513407 | 2011. július 21. 21:15 | ||
Szia! Arra gondol (szerintem) hogy tartályokkal, teljesen feltöltve (ha fel volt) kevés volt a sebessége a gépnek az ilyen intenzív állásszöghöz, és ezért csúszott le. Üdv.:Neo | |||||
bekem | Adatlap | 513406 | 2011. július 21. 21:15 | ||
hogy erre gondoltál? :) Minden fékszárny álláshoz tartozik egy minimális repülési sebesség. Ha ez nincs meg, a gép átesik. A kigurulásnál 10 fok körül állt a videon. Rohács szerint a maximális sebességük 140 km/h volt, ami alacsonynak tűnik ehhez. A gép ennek megfelelően viselkedett: átesett szerencsétlen. A V1-et hibásan írtam, az Vr (ezúton is köszönöm a javítást!). Vagyis az a nekifutási sebesség ahol már húzhatod (ésszel!), repülni fog belőle. Videókon lehet hallani V1 - Rotate, többszemélyes üzemeltetésben | |||||
merciboy | Adatlap | 513405 | 2011. július 21. 21:15 | ||
laci bácsi, én is egyetétrek veled! osztom a véleményed | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513404 | 2011. július 21. 20:57 | ||
rendben, ezt tisztáztuk ;) végre elmondod ez mi? :) "hogy nem volt meg a választott konfighoz illeszkedő V1" | |||||
bekem | Adatlap | 513403 | 2011. július 21. 20:53 | ||
ok, nem értem félre :) hajlamos vagyok ilyen kifejezéseket használni, sok időt töltök a repüléssel. nyugodtan tessék rámszólni, én meg majd figyelek :) | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513402 | 2011. július 21. 20:50 | ||
főleg, ha végre a "Válasz erre" gombot is megnyomnám | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513401 | 2011. július 21. 20:49 | ||
félre ne érts, nem gondoltam ilyenre, csak mivel laikus vagyok, nem tudom miről beszéltek | |||||
bekem | Adatlap | 513400 | 2011. július 21. 20:46 | ||
Ez nekem? :) polgári szakszolgálati, műszer és többmotor. elnézést, nem állt szándékomban arcoskodni | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513399 | 2011. július 21. 20:36 | ||
földi halandók számára is érthetően? ;) | |||||
bekem | Adatlap | 513398 | 2011. július 21. 20:34 | ||
Köszi de én maradok ilyen-olyan okok miatt a ppl-ir-me-nél :/ | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 513397 | 2011. július 21. 20:19 | ||
Persze, persze, csak azert irtam le, hogy majd ossze ne keverd a CPL vizsgan. | |||||
bekem | Adatlap | 513396 | 2011. július 21. 19:52 | ||
jó, akkor Vr. gondolom azért sejted, hogy mire gondoltam :) | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 513395 | 2011. július 21. 19:49 | ||
Egyhajtomuves gepnel nem nagyon lehet V1-rol beszelni mert ha leall a hajtomu akkor felszallni mar nem fogsz. A Vr (rotation) az a sebesseg amikor elkezded emelni a repulo orrat. | |||||
bekem | Adatlap | 513394 | 2011. július 21. 19:02 | ||
Laci-bacsi: Csicska PPL-esként én azt látom, hogy nem volt meg a választott konfighoz illeszkedő V1. Többet nem akarok mondani, egyeseknél már így is kivágtam a biztosítékot. (de igazam lett) A kabin is el lett árasztva oltóanyaggal? Mikor születik döntés a gép sorsát illetően? Bocs, hogy ennyit kérdezem, de sok embernek kell rendszeresen jelentenem a gépről (köztük édesanyámnak is). | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513393 | 2011. július 21. 18:19 | ||
Lajos barátunk is készített egy videót az eseményről. www.youtube.com/watch Én egyértelműen kijelentem, hogy a gépet vezető pilóta egy személyben felelős a repülő esemény bekövetkeztéért. | |||||
bekem | Adatlap | 513392 | 2011. július 21. 17:31 | ||
A-3: Ezek jó hírek! Köszönjük, hogy megosztottad velünk! A törzsről is várjuk az információkat. Jelezzétek ha szükség van bármilyen segítségre (fizikai, anyagi) | |||||
mkrasz | Adatlap | 513391 | 2011. július 21. 17:10 | ||
A-3: ezek legalabb valamennyire pozitiv hirek. Ne adjatok fel! | |||||
A-3 | Adatlap | 513390 | 2011. július 21. 16:54 | ||
Csakis a renszerek sértetlenségéről az esemény után: Teljes törzstöltéssel az üza rendszer hermetikus Oxigén rendszer nyomása mindkét munkahelyen 145 atm. Főlevegő rendszer nyomása 130 atm. Átkapcsolási hidraulika nyomás 80 atm Fékszárny üzemszerüen működik Féknyomás minkét oldalon megfelelő Hazaszllításkor behermetizáltam a kabint és minden rendben volt vagyis ma a kabin kinyitásakor a hermetizáló tömlők leeresztettek tehát épek. A hajtóművet mivel nemtudni, hogy az tűzmegelőző oltóhab mit követett el, minimum ipari átszerelés szintű vizsgálatnak kell alávetni. Tekintettel arra, hogy az elektromos renszert jelen állapotában áram alá helyezni nem lehet, egy alapos szárítási, tisztítási és ellenőrzési procedúra után fellesz élesztve és min. egy hidegátforgatást végrehajtok vele. | |||||
Hornet102 | Adatlap | 513388 | 2011. július 21. 12:40 | ||
A 11-es nem marad? Nem tudod véletlenül? Mind megy vagy azért egy pár csat hagynak? Ugye... |
<<< Vissza | Tovább >>> |