<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
romeo | Adatlap | 513643 | 2011. november 4. 11:45 | ||
Miért kellett az ék alakú felségjellel elrontani ... :( Előzmény: (513642) romeo 2011. november 4. 11:43 | |||||
romeo | Adatlap | 513642 | 2011. november 4. 11:43 | ||
Fotó a börgöndi 071-es MiG-15bisz-ről: www.airfighters.com/photo/85805/L/Hungary-Air-Force/Mikoyan-Gurevich-MiG-15bis/071/ | |||||
romeo | Adatlap | 513641 | 2011. november 2. 14:20 | ||
Üdv! fotó: Hadsereg és fegyverek 1956 a könyv letölthető innen: ekonyvtar.zrinyimedia.hu/hadtortenelem | |||||
fishpot | Adatlap | 513640 | 2011. október 27. 19:14 | ||
farkas469 | Adatlap | 513639 | 2011. október 22. 23:46 | ||
Sziasztok! Megtudtam a válasz e-mailben 1945-1950 környékén használtuk ezt a fajta sisakot. Üdv. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 513638 | 2011. október 22. 20:53 | ||
Szia Mi alapban Gentex sisakot használunk a heliken. Van aki még régi orosz illetve lengyel sisakot, mert vagy jobban szereti vagy nincs méretes Gentex (kinek hogyan). Van aki sima "fülesben" (fülhallgató) nyomul... üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 513637 | 2011. október 22. 19:49 | ||
Szia piratvitorla! Hát... Börgöndön az történt, hogy mikor megjöttek a Mi-2 helikopterek, mindenki azt használta amije volt. Sisakja senkinek nem volt. Aztán egyre többen panaszkodtak, hogy hányingerük, fejfájásuk van repülés után. Hoztak oda mindent mérő eszközt, és mindenkit, hogy kiderítsék mi az oka. Voltak a Japánok is. Ők azt kérték, hogy kössük le a helikoptert és indítsuk be, majd toljuk végig a hajtóműveket minden üzemmódon. Rövid hajtóművezésé után közölték, hogy a hajtómű zajszintje a fájdalom küszöb környékén van, és sisak nélkül, fejfájást, hányingert okozhat. A további repülések sisak nélkül erős halláskárosodáshoz vezet. Ekkor sürgették meg a sisakok szállítását! Szomorú, de csak a helikoptervezetők kaptak sisakot. Nekünk azt mondták a műszaki állománynak nincs rá szüksége. De szerezünk valami zajvédőt magunknak. Az utasok részére is, ekkor lehetett felvenni a zöld nagykagylós Pertol zajvédőket. Ebből vételeztünk magunknak mi is. Csak sajnos már későn. A sisakokat Lengyel Barátainktól vettük. Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 513636 | 2011. október 21. 20:55 | ||
Szia Ha jól tudom a 24-esen azután volt kötelező, hogy 1982-ben a Mi-24D operátora meghalt. Ha jól tudom ilyen fejvédőt használt sisak nélkül és fejsérülése volt. üdv Zoli | |||||
farkas469 | Adatlap | 513635 | 2011. október 21. 10:03 | ||
Kamovos | Adatlap | 513634 | 2011. október 20. 19:35 | ||
Szia! Mi-1 Ka-26 szintén: A Mi-2-nél is addig amég a sisakok menem jöttek. Én Börgönd Fehérvár között Wartburgomban. A forgalomban résztvevők nem kis csodálkozásának kíséretében. :D Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 513633 | 2011. október 20. 17:43 | ||
Sziasztok Ilyesmiket még helikoptereken is használtak (pl. Mi-8, Mi-24) önmagában vagy sisak alatt. üdv Zoli | |||||
Weizi | Adatlap | 513632 | 2011. október 20. 16:09 | ||
MiG-29-hez is használtuk ezeket a pilótával való kommunikációra hajtómű indításnál! | |||||
Nyugger | Adatlap | 513631 | 2011. október 20. 14:54 | ||
Szia, A katonai repülésben használt bőr fejvédők sokasága miatt nem tudom pontosan meghatározni a típusát. Az 1947-1958 közötti időszak fotóit végignézve számtalan gyártmánnyal találkozhatunk. Elsőre valamilyen motoros gépre gondoltam pl. Jak-11, Il-10. A képen látható fejvédőről egy biztos, hogy téli változat és minden kommunikációs eszköz csatlakozójával bírt egyszer…. Mellékelek egy képet a hiányzó csatikról. Lehetséges a használata a MiG-15-n is, van olyan felvétel melyen egy II.vh.-s fejvédővel ül a gépben a pilóta.. Az 1962-63-s években terjedt el a Zs-3-s sisak, ezt egy bőr fejvédővel lehetett használni, de nem ezzel! A szovjet SL család egyes tagjai voltak erre alkalmasak. A fejvédő tetején keresztben van egy gerinc, mely a sisak hasonló méretű hornyába illeszkedik. Ennek a segítségével tudja elforgatni a Zs-3-s sisakot a kívánt irányba a repülőgépvezető. Fotó: via internet Üdv. Nyugger | |||||
túrósbatyu | Adatlap | 513630 | 2011. október 20. 08:33 | ||
Szia, nekem egy Mastercraft MiG-19S-em van dobozban, első blikkre szerintem nem vészes. Valószínűleg a KP makettjének egy kicsit feljavított változata, a már korábban jelzett hibákkal, de sokkal jobb műanyagból és szép matricákkal, kabintetővel. És ez úgy-ahogy beszerezhető! Még itt a csere-berében is ajánlgatott kb. egy hónapja valaki egyet és a neten is fellelhető. üdv Gábor | |||||
István | Adatlap | 513629 | 2011. október 19. 22:18 | ||
Szia! A típusát nem tudom de a MIG 21 n is láttam még használni.Bár nem gép függő hanem sisak.Ezt a fejvédőt a csatos sisakkal lehetett használni.A 15 n emlékeim szerint csak sisak nélkül használták de ebben nem vagyok biztos. Üdv | |||||
farkas469 | Adatlap | 513628 | 2011. október 18. 21:26 | ||
juge75 | Adatlap | 513627 | 2011. október 12. 18:53 | ||
Igen, a Mig-15 és a 21 merőben más (utóbbi rögzült szerintem a pilótában). | |||||
mike3 | Adatlap | 513626 | 2011. október 12. 18:28 | ||
Még át is vezette. Hát igen... | |||||
juge75 | Adatlap | 513625 | 2011. október 8. 00:02 | ||
Velük csak az a baj, hogy hiába regisztrálsz és adod meg az országnak "Hungary", rendelés során csupán Cseh és Szlovák államot választhatod (miért?). Felőlem rájuk maradat az egész készletük, ha így állnak hozzá... | |||||
kató | Adatlap | 513624 | 2011. október 7. 23:34 | ||
A Bilek-én én is átverekedtem magam már vagy 10 éve , mikor megjelent . A Mig-19P-t csináltam ,és volt vele meló bőven . Arra nagyon emlékszem , hogy a kabinbelsőt alig tudtam úgy beragasztani hogy normálisan álljon , mivel nincsenek a maketten illesztőcsapok . A féltörzsek is rettentően illeszkedtek ... Ha a Trumpi kiadja 72-be , az remélem normális lesz . Ráférne már a piacra egy jó 72-es Mig-19-es ! | |||||
Daala | Adatlap | 513623 | 2011. október 7. 21:35 | ||
Esetleg még itt is meg lehetne próbálni:http://www.bilek-eshop.cz | |||||
juge75 | Adatlap | 513622 | 2011. október 7. 19:31 | ||
Rossz hírem van! Nem csak kis hazánkban, szinte sehol sem találtam neked Bilek Mig-19 S makettet! Ahol van, postával a 9 ezer forintot súrolja, ennyiért már 1/48-as Trumpetert kapsz. Szerintem is várd meg a 72-es verziót. | |||||
Daala | Adatlap | 513621 | 2011. október 7. 18:11 | ||
Vagy vársz, amíg a Trumpeter kiadja 72-ben...tervben van náluk! | |||||
juge75 | Adatlap | 513620 | 2011. október 7. 14:51 | ||
Nagyon szívesen segítek. Elérhetőségem az adatlapomon. | |||||
diablo1439 | Adatlap | 513619 | 2011. október 7. 14:42 | ||
Szervusztok! Köszönöm a részletes magyrázatokat! Én megpróbálnék összerakni egy Mig-19-et lehetőleg S-et vagy egy Shenyang F-6-ost a Bilektől. AZONBAN A BILEK TERMÉKEIHEZ SZINTE LEHETETLEN HOZZÁJUTNI KIS HAZÁNKBAN! Én nem vagyok járatos a külföldről történő rendelésekben, ezért nagyon megköszönném ha valaki segitene ebben. Arra gondolok, hogy biztosan van közöttetek olyan aki szokott külhonból rendelni, kérem irjon nekem aki hajlandó lenne a számomra rendelni valahonnan egy Bilek Mig-19-et. Természetesen minden költséget előre kifizetek ha kell! Tisztelettel: Zsolt | |||||
Neo954 | Adatlap | 513618 | 2011. október 7. 13:57 | ||
juge75 | Adatlap | 513617 | 2011. október 7. 13:15 | ||
Tehát az egyetlen fő hiányosságot (orrfutóakna) még nem orvosolták 1/72-ben? :-) | |||||
kató | Adatlap | 513616 | 2011. október 7. 12:52 | ||
Ezt valóban nem ismertem . De ahogy a neten kicsit utánanéztem , ez se tűnik egy megváltásnak ... A három közül szerintem a Bilek a legpotensebb , főleg Pavla gyanta kabinnal és vákuumos kabintetővel megtámogatva , és jelentős házi barkáccsal . | |||||
juge75 | Adatlap | 513615 | 2011. október 7. 12:02 | ||
De van! Lengyel gyártó, a neve: PLASTYK. Itt találsz róla dolgokat:www.martola.com.pl/en306/produkty14066/Mig_19_Jianjiji_6 | |||||
kató | Adatlap | 513614 | 2011. október 7. 11:24 | ||
Mig-19-ből 1/72-be nincs nagy választék . Van a KP ősrégi készlete . A magyar illetőségű KP-Models két dobozba adta ki (Mig-19S , Shenjang J-6/F-6) . Kemény meló elfogadható szintre hozni . És van a Bilek Mig-19 típus-család (Mig-19S , -19P , -19PM , F-6) . Nagy előnye a KP-hez képest , hogy negatív panelvonalas és jobb a kabinbelső , de ez is távol áll az "öröm-makettől" . Érdekes hogy se ennek , se a KP-nek nincs orrfutó-aknája ... :( Tudtommal más 72-es Mig-19 makett nincs is . Valamelyik komolyabb gyártó igazán rátalálhatna a típusra . | |||||
mkrasz | Adatlap | 513613 | 2011. október 6. 19:49 | ||
Laci-bacsi: ez igy igaz sajnos... De azert mi mindent megteszunk, hogy a kovetkezu HA-UTI csapat igy repuljon :) | |||||
diablo1439 | Adatlap | 513612 | 2011. október 6. 18:52 | ||
Szevasztok Urak! A segitségeteket szeretném kérni! Keresek jó minőségű 1/72-es Mig-19 makettet. A gépágyús változat érdekelne. Igazából azt sem tudom, hogy melyik cég gyárt vagy gyártott 1/72-ben Mig-19-et. Akinek van eladó, vagy tudja hol lehetne hozzájutni kérem segitsen! Előre is köszönettel: Zsolt e-mail: diablo1439@gmail.com | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513611 | 2011. október 6. 10:46 | ||
www.youtube.com/watch Azt hiszem ilyen szögben kellett volna megpróbálni felszállni a mi gépünkkel is, és akkor sok tízezer-százezer ember csodálhatta volna meg még sokáig ahogyan a HA-UTI szeli az eget! | |||||
takacs_laszlo | Adatlap | 513610 | 2011. október 5. 16:37 | ||
Remélem, hogy tényleg megvan. Nem tudja valaki, hogy esetleg meg is lehet látogatni a gépet? Igen közel van, és jó lenne újra látni így tízegnéhány év után. | |||||
pilotka | Adatlap | 513609 | 2011. október 4. 11:56 | ||
Fodi Köcce! Kirázom a minden öreg lakjon jól perselyemet... | |||||
Fodi | Adatlap | 513608 | 2011. október 4. 09:39 | ||
Sokkal szebb mint a KP, de figyelni kell az epites kozben. Short run kit, szoval tele van sorjaval es az illesztesek nem mindig jok. A legtobb gondom a szarny aljaval volt, ott eleg eszetlen megoldassal bontottak szet az alkatreszeket. A reszletek turhetoek, a kabin szep dobozbol is, de a beomlovel erdemes lenne valamit csinalni, nincs semmi melysege. A matricak viszont nagyon szepen nyomottak es vekonyak. | |||||
pilotka | Adatlap | 513607 | 2011. október 4. 08:07 | ||
Fodi! Mennyit szenvedsz a AZ 17PF-el ? :) Dobozban már láttam, de építeni milyen? pilotka | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513606 | 2011. október 3. 20:52 | ||
Ha A-3 azt mondja, hogy megvan, akkor az meg is van az biztos! Elég pontos infókkal rendelkezik, és sosem mond légből kapott dolgokat! | |||||
harold | Adatlap | 513605 | 2011. október 3. 19:28 | ||
Mármint hogy ÚGY tudom.. | |||||
harold | Adatlap | 513604 | 2011. október 3. 19:24 | ||
Én tudom hogy indítható volt a hajtóműve. | |||||
takacs_laszlo | Adatlap | 513603 | 2011. október 3. 17:56 | ||
Sziasztok! Akkor most megvan a 17-es vagy nincs? Nekem nagyon kedves az a gép, még a nyíregyházi vadasparkból, kisgyermek koromban talán ott kezdődött szeretetem a ,,kályhacsövek" iránt. | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513602 | 2011. október 2. 20:35 | ||
Félek, hogy a Csabi csak saját magának polírozgatja. Mármint az égőteret. :-) | |||||
A-3 | Adatlap | 513601 | 2011. október 2. 19:42 | ||
Szép lett és ez talán cégér is lehet a családodban. Gratula! A Csabiét vajon az asszonykája fogja felpolírozni? A-3. | |||||
PETI | Adatlap | 513600 | 2011. október 2. 19:22 | ||
Monox, honnan vetted ezt az infót? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 513599 | 2011. október 2. 19:00 | ||
Én most, kb. fél órával ezelőtt is "mintha" ott láttam volna a helyén... | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513598 | 2011. október 2. 18:38 | ||
PETI | Adatlap | 513597 | 2011. október 2. 15:07 | ||
Hali! Elég nagy marha volt, ha szétvágta! Ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy mennyi gépdaraboló barom van még az országban, de úgy látszik még mindig akadnak ilyen vadmarhák. Egyébként nem volt az a gép rossz állapotban, úgyhogy remélem nem igaz, amit írtál! Nagyon remélem! Köszi az infót! Üdv | |||||
A-3 | Adatlap | 513596 | 2011. október 2. 15:07 | ||
Tisztelt Monox! Mielőtt nyilatkozol légyszives ne vegyél ellenőrízetlen helyről gombát és főleg ne edd meg mert már látom a hatását! Tisztelettel! A-3. | |||||
Monox | Adatlap | 513595 | 2011. október 2. 13:18 | ||
Legújabb információk szerint nincs már meg a Debrecenből Tökölre került MiG-17PF. A tulaj a sok macerára és a lerabolt állapotára való tekintettel a szétdarabolás mellett döntött. Egyedül a hajtómű van meg, ebből a későbbiekben egy hómentesítő/betontisztító gép fog készülni, de ennek esélye is eléggé csekély, mert a hajtómű is eléggé lepukkant és eléggé hiányos állapotban van. Lehetséges, hogy az is a MÉH-ben végzi a gép többi részével együtt. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513594 | 2011. október 1. 21:10 | ||
hm..meg kell környékeznem! |
<<< Vissza | Tovább >>> |