<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
Elektrolakatos | Adatlap | 513695 | 2012. március 11. 20:07 | ||
Miggyuri | Adatlap | 513694 | 2012. március 11. 19:59 | ||
vackor | Adatlap | 513693 | 2012. március 11. 18:41 | ||
A-3 | Adatlap | 513692 | 2012. március 11. 16:00 | ||
Miggyuri | Adatlap | 513691 | 2012. március 11. 15:58 | ||
Ezt senki nem csinált makettet. Nekem is megvan épen is, törötten is. Ha előkerülnek,rakok fel képeket. | |||||
A-3 | Adatlap | 513690 | 2012. március 10. 09:38 | ||
Köszönöm érdeklődésed lacipapa! A kirugatásomkor a felmondáson az volt, hogy mivel a Mig-15 UTI a berepüléskor összetört és megsemmisült, ami nem igaz, a képzettségemnek megfelelő munkát tovább nem tudnak biztosítani. Mintha eddig nem főleg kisgépes melóból éltem volna meg. Mindenki tudja, hogy a valós ok nem ez volt de előbb-utóbb minden ki fog derűlni ugyanis a hatósági vizsgálat kiterjedtt a pilótakiválasztás teljes folyamatára is és akkor fog a bomba robbanni. Jelenleg osztrák, német és svájci tulajdonú gépek ápolását, javítását végzem amik egyelőre referenciamunkaként szolgálnak. A meló véglegesítése várhatóan egy-két hónap múlva lesz. Ezek elsősorban határon túli reptereken vannak de a mai világban nincs leküzdhetetlen távolság. A 15-ösről annyit, hogy jelenleg is folynak a tárgyalások a lengyel barátainkkal az új gép beszerzéséről és én bízok a sikerben és attól kezdve csakis ezzel a feladattal foglalkozok tovább remélem. Tisztelettel! A-3. | |||||
lacipapa | Adatlap | 513689 | 2012. március 10. 09:08 | ||
Üdvözöllek A-3! Az én vitrinemben itt figyel a HA-UTI és ahányszor ránézek mindíg furcsa érzés tölt el. Nagyon sajnálom,gondolom nem vagyok egyedül,hogy nem láthattam az "első" szárnypróbákat.Merem remélni,vagyis inkább reménykedem benne,hogy lesznek ,vannak még olyan emberek akik támogatni fognak egy újabb felújítást!A honlapodon olvasom,hogy mivel foglalkozol,foglalkoztál.Lehet ,szabad tudni,hogy manapság mivel foglalkozol? Jó egészséget kívánok az elkövetkező időkre. Üdv,Laci | |||||
A-3 | Adatlap | 513687 | 2012. március 10. 08:26 | ||
Üdvözöllek Szakember! Elnézésed kérem, de egy akárki "jóvoltából" a munkabeosztásomat a szükség vezérli nem pedig a blokkolóóra így egybeesett egy pénzkereseti lehetőség a Ti nagyszerű rendezvényetekkel. A Jak-11-eshez szánt ajándékaimról Andrissal még a mult héten egyeztettem és a közeljövőben el fogom juttatni a múzeumba. Amúgy folyamatosan figyelemmel kísértem a kiállítás eseményeit és örömmel konstatáltam azt, hogy szépszámmal neveztek az alkotók. Egy dolog viszont nem esett jól, nevezetesen az, hogy senki nem csinált egy makettet a HA-UTI-ról akár a kivégzése utáni állapotról vagy még ép formában. Üdv! A-3. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513686 | 2012. március 9. 21:01 | ||
Szia JAni! Nem voltál hétvégén! :-( Elektro | |||||
A-3 | Adatlap | 513685 | 2012. március 9. 20:25 | ||
Kedves Laci-bacsi! Úgy látom, hogy ezen helyen ahol a részletek igen nagy hangsúlyt kapnak, nem is annyira feltünő egy fékszárny nélküli felszállás. | |||||
csehszko | Adatlap | 513684 | 2012. március 3. 21:19 | ||
Szia! MIG-17 PF/PFU / Lim 6M Smer a gyártó! De ha nem sikerül szereznem akkor cseles leszek és egy diot készítek a hibás kabintetővel még pedig úgy , hogy ponyvával le van takarva a szerves üveg, lefújt repülés címmel :) | |||||
futár | Adatlap | 513683 | 2012. március 3. 11:31 | ||
Köszönöm! | |||||
migi | Adatlap | 513682 | 2012. március 3. 10:43 | ||
Melyik cég terméke ? és melyik változat ? mert nem egyformák , | |||||
Daala | Adatlap | 513681 | 2012. március 3. 09:10 | ||
csehszko | Adatlap | 513680 | 2012. március 2. 23:52 | ||
Sziasztok! Egy Mig-17-est építek 1/48-ban és baleset érte a kabin üveget(kabintető)...akinek van eladó az kérem szóljon és megvásárolnám! csehszko@freemail.hu | |||||
lacipapa | Adatlap | 513679 | 2012. február 26. 21:21 | ||
Szia! Az Aero Historiák c.típus ismertető szerint:"...a szárnytőben lévő úgynevezett taposó csík is fel volt festve,sötétszürke vagy fekete színnel.A csíkok alakja a belépő élnél nem volt egységes." Ez egy nagyon jó kis típus könyv,nagyon részletes.A címe Aero Históriák Típusismertető Mig-15.Én a JET FLAY-tól vettem (Szilikon Dream Kecskemét). Jó munkát! Laci | |||||
futár | Adatlap | 513678 | 2012. február 26. 20:00 | ||
Sziasztok! MiG-15UTI-t építek. Természetesen magyar lesz, alu színnel. Van valakinek több nézetes rajza a festéséről? Például a magyar gépek szárnytövén is feketére volt festve a járófelület? Üdv.: Futár | |||||
lacipapa | Adatlap | 513677 | 2012. február 19. 14:11 | ||
Szervusztok! Egy m..a nagy kérésem-kérdésem lenne! Az egyik barátom a kertjébe szeretne egy 1:1-es MIG-15-öst!Nyaralója van és sok ember megfordul náluk,sok egykori katona is (volt NDK-s is).Jó lenne roncs-rencses is,amit ő kijavítana.Tudnátok címet adni,hogy kihez lehetne ezzel fordulni,ahol némi remény is lenne a segítségre?Ahogy egy fórum társunk írta,"ne a Lakatosok vágják szét"!Az ötleteket előre is köszönöm és bocs az OFF-ért! Elérhetőség az adatlapon. Üdv,Laci | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513676 | 2012. február 4. 21:58 | ||
Az egyik jobban el lett tolva mint a másik! Kész tragédia! www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch | |||||
magyaralba | Adatlap | 513675 | 2011. december 18. 17:44 | ||
Sziasztok! Keresnék Mig-17 és Mig-17 PF-ről jó minőségű 1/72 rajzokat Előre is köszönöm! magyaralba | |||||
A-3 | Adatlap | 513674 | 2011. december 17. 06:56 | ||
Köszönöm a jókívánságot a nyugdíjas évekre de még a magam 57 évével nem tartok ott. Jelenleg az érvényes jogosításaimnak megfelelően egy külföldi cégnek javítok két gépet ami referenciaként szolgál az esetleges távlati együttműködéshez valamint januártól egy Lajtán túli reptéren végzek egy gép erejéig hasonló munkát. Bizonyára tudod, hogy Lengyelországban építés alatt van egy Mig-15 BIS aminek a kabintetejét és még jónéhány szerkezeti elemet én javítok ami részükről igen nagy bizalom. Meggyőződésem, hogy valamelyik referencia meghozza a gyümölcsét és még az UTI javításában részvevő srácokat és Sanyi bácsit is betudom vonni a munkába. Tehát ahogy a papagáj mondta a macska szájában: fel a fejjel nem szarunk be! | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513673 | 2011. december 16. 23:00 | ||
Jani! Nagyon, nagyon sajnálom a történteket! Úgy érzem, evvel részükről le is zárult a 15-ös projekt, hisz ha tőled megváltak, senki nem lesz aki így megépítene még egyet! További jó nyugdíjas éveket! Elektro | |||||
A-3 | Adatlap | 513672 | 2011. december 16. 18:51 | ||
Légy üdvözölve Mike3! Én is szembesültem mintegy két hónappal ezelőtt a "tények szigorával" mikor kezembe adtak egy levelet aminek lényege az, hogy eddigi munkaadóm ezután nem tart a munkánra igényt. Indoklás: Mivel a Mig-15 a berepülés során lezuhant és megsemmisült ezért a továbbiakban a képzettségemnek megfelelő munkát számomra nem tudnak biztosítani. Természetesen az indoklást még megspékelték egy kis recessziós szöveggel de ennek nincs jelentősége mert mindenki aki figyelemmel kísérte a javítást az tudja a történések valós okát. Nem ért váratlanul a dolog és csak tüskét sem hagyott bennem senki iránt mert engem már csak a HA-UTI tartott ott és annak a reménye, hogy a berepülések után a velem együtt javító srácok viszik tovább az üzemeltetést. Sajnos nem így történt, meglettek fosztva ők ettől a lehetőségtő és titeket is megfosztottak egy gyönyörű élménytől amira igen büszke lehet még ebben a formában is a javítást végző műszaki gárda. | |||||
Mike3 | Adatlap | 513671 | 2011. december 13. 18:23 | ||
Kamovos A tények bizony makacs dolgok. A vizsgálat eredménye meg majd megjön, de az sokaknak nagyon kínos lesz úgy érzem. Jani Remélem a kenyér téged illető része nálad maradt végül. | |||||
Franto | Adatlap | 513670 | 2011. december 12. 17:37 | ||
romeo | Adatlap | 513669 | 2011. november 18. 21:36 | ||
Kamovos | Adatlap | 513668 | 2011. november 13. 19:18 | ||
Sziasztok! Volt egy eset, ahol a két sas fióka szétzavarta a birkákat, majd, mint kik jól végezték dolgukat kicsaptak egy fa villanyoszlopot, és magukra tekerték a drótot is. Aztán rá kenték a hajtó művekre, hogy nem adták le a teljesítményt és azért történt ez a dolog. 300m-en volt engedélyük az át repre, még jó, hogy nem azzal védekeztek, hogy nekik ugrott az oszlop. Természetesen a két hajtóművet átépítettük egy másik sárkányba, és a kompenzáló betonon, órákon keresztül nyúztuk különböző üzemmódokon, és egyszer sem volt teljesítmény csökkenés! A birkás is ellenük vallott! Mindkettőt letiltották, és a hangárba kaptak csoport parancsnoki beosztást. Azért, nem rúgták ki őket, mert az egyikük felmenője magas beosztásban volt. Hát az, az érzésem, hogy itt is a rendfokozat, beosztás, a múlt, az ami az igaságot takarni próbálja. De a tények makacs dolgok! Itt pedig hemzsegnek a bizonyítékok, képek videók. Repülés utáni kiértékelésen történt figyelmeztetés, is kevés volt a baleset megelőzéséhez. Én is azon kevés ember közé tartozom, akinek összetörték a gépét! Amikor a géptörés megtörtént, és oda értünk a helyszínre. A kivizsgáló mérnök megkérdezte tőle mi történt? A helikopter vezetője így válaszolt, az én anyámat szidjátok, én basztam el! Na most! Én csak annyit kérdeznék, azt is halkan! Ő miért vállalta a felelősséget? Bár oda veszet egy gépem, de én erre az emberre soha nem haragudtam, és akár hányszor találkozunk, mindig barátsággal éreztetünk egymás iránt! Miért? Mert Emberként viselkedet, a mikor kellet! Üdv: kamovos | |||||
Nemecsek | Adatlap | 513667 | 2011. november 12. 21:37 | ||
A hátsó ülésben ülő pilótatársával sem beszélt? Egyetlen egy alkalommal sem? Csak mert ő egy videóban határozottan kiemelte a nyilazott szárny sajátosságait és elmondta, hogyan esik át a gép a nagy állászögű kis sebességű felszálláskor. | |||||
Nemecsek | Adatlap | 513666 | 2011. november 12. 21:33 | ||
A tények viszont ellene szólnak! Többen, és határozottan figyelmeztették a tököli két felszállás után, és még a zuhanás előtt, hogy ez így nagyon nem jó! Sebességet gyűjtve sokkal kisebb szögben kell elemelni! Még a zuhanás reggelén is figyelmeztették, hogy később emelje el, de mint a példa mutatja hiába! Egy tipikus kivagyiság, "majd én megmondom, hogy lesz jó" hozzáállás. Ez okozta a sajnálatos eseményt! | |||||
búza | Adatlap | 513665 | 2011. november 12. 20:20 | ||
Sziasztok! Én ezzel a két mondattal nem értettem egyet:"Köszönjük "Pinkó"! Nagy voltál!", a többivel, amit leírtatok természetesen igen. Ma is azt mondom, hogy egy baleset soha nem EGY rossz döntésen múlik az MINDIG rossz döntések rövidebb-hosszabb sorozata miatt következik be és ezeket a döntéseket a legtöbb esetben nem ugyanaz az ember hozza. Üdv: Búza | |||||
A-3 | Adatlap | 513664 | 2011. november 12. 18:37 | ||
Tisztelt fórumozó BARÁTAIM! Kezdem úgy érezni magam mint aki kinőtte a ruháját és még nincs lehetősége újat felölteni rajta kivűl álló okok miatt. Az esemény után megfogadtam, hogy egy bizonyos ideig még csak nem is kommentelem a madárkával kapcsolatos reflexiókat. Kérek még néhány nap türelmet és talán kivilágosodik mindenki előtt, hogy valójában milyen "humán tényezők" járúltak az esemény bekövetkezéséhez. Tisztelettel! A-3. | |||||
mike3 | Adatlap | 513663 | 2011. november 11. 23:02 | ||
Na látom beindult a Mig-15 bontó... Hangárbazár hangárbazár? A 430-as gyorsan elkelt! búza Gyakorló pilótaként szeretnélek tájékoztatni róla, hogy párnáról minden gép eljön. Utána pedig nincs kontrol ha nincs meg a sebi. Földközelben össze nem szeded egy átesésből. Talán még egy flappogó Cessna-t sem. Nem Pinkón múlt, hogy nem haltak meg. Azon múlt, hogy a gép nagyon erős no meg a vakszerencsén. Meg persze várjuk a hatósági vizsgálat eredményét! A berepülést végző személy kiválasztása körül is volt némi bonyodalom (vagy magyarkodás?). Maradjunk annyiban, hogy Pinkónak akkora bizalmat szavaztak, mint még pilótának soha. Állítom, hogy a katonai pilóták csak akkor tanulnak meg repülni, ha polgári pályán folytatják, ahol nem lehet mindent tolóerőből megoldani. Pinkó felszállásai pontosan ezt mutatták... 5 fokkal szemben 13 (!) fokra húzta a gépet. Erre mondom én, hogy BASZKI! Ha elmondják neked, hogy ennyi a max állásszög, ennyi a minimum sebesség, nyomni kell az orrát akkor te feljebb engeded a farnehéz gépet, nem gyűjtesz sebességet és téped a botot? Ugye milyen hülyén hangzik? Nemecseknek minden egyes mondatával igaza van. Reméljük, hogy a jövő vidámabb lesz! | |||||
búza | Adatlap | 513662 | 2011. november 11. 17:46 | ||
Urak! Még mindig azt mondom, hogy egy dologról beszélünk, de egyedül az ő nyakába varrni tévedés! Ha az én beosztottam kétszer egymás után elcseszett volna valamit akkor vagy megválok tóle, vagy nem osztom rá a feladatot újra! Egy megjegyzés azért ide illik: az, hogy nem tudja megoldani a feladatot már az első két felszállásnál kiderült? Akkor? Vagy csak azután, miután leestek? Piac UTÁN minden kofa okos! "Azt, hogy hol vannak a lehetőséged határai csak akkor tudod meg ha már átlépted őket!" Szives felhasználásra az idézet tőlem. Üdv: Búza | |||||
Csobi21 | Adatlap | 513661 | 2011. november 11. 16:58 | ||
Besz@rás, hogy milyen fasza! album.reality.hu/panos/mig15/cockpit/ | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513660 | 2011. november 11. 09:03 | ||
Így utólag könnyű okosnak lenni, és azt taglalgatni, hogy ki jelölte ki Pinkóczit a berepülésre és miért őt? Miért nem a lengyel pilótával repültették be a gépet? Miért nem jöhetett Magyarországra a lengyel 15-ös, és akkor alkalma lett volna oktatóval kipróbálni azt? Miért nem utazott ki Lengyelországba, ahol repülhetett volna az ottani géppel? Ez mind csak utólagos elmélkedés, és mindben volt valaki másnak is szerepe, hogy nem úgy alakult! A tények viszont ellene szólnak! Többen, és határozottan figyelmeztették a tököli két felszállás után, és még a zuhanás előtt, hogy ez így nagyon nem jó! Sebességet gyűjtve sokkal kisebb szögben kell elemelni! Még a zuhanás reggelén is figyelmeztették, hogy később emelje el, de mint a példa mutatja hiába! 165 km/h lett volna a minimális elemelési sebesség, ehelyett 140-nél próbálta meg a felszállást, hát sajnos nem jött össze! Ezt más nyakába nehéz varrni! Egy tapasztalt nagy tudású pilóta, aki ha nem érezte volna képesnek magát arra, hogy megoldja ezt a feladatot akkor át kellett volna adni a botot másnak! Ha vállalta, akkor meg kell tudnia oldani a feladatot! Nem tudta megoldani! Véleményem szerint! | |||||
búza | Adatlap | 513659 | 2011. november 10. 20:16 | ||
Egy dologról beszélünk, csak nem pontosan egyféleképp! Volt egy "projekt", volt mindenható vezetője, aki szólhatott volna: ne így! Elhalaszthatta volna a teletankos felszállást, cserélhetett volna pilótát, stb. Pinki nyakába varrni az egészet nem korrekt dolog! A kéz valóban ő volt, de egyedül kevés lett volna hozzá! | |||||
Nemecsek | Adatlap | 513658 | 2011. november 9. 23:53 | ||
Csak ő ahányszor felszállt ezzel a géppel, annyiszor elcseszte, mint valami kezdő. Nem rajta múlott, hanem a szerencsén, hogy nem vágta oda már Tökölön. Egy "profi" pedig az első felszállást, ha visszanézte rájött volna, hogy ez így nem lesz jó. Ember! Nem egy hétvégi hobbypilótáról beszélünk! | |||||
búza | Adatlap | 513657 | 2011. november 9. 21:44 | ||
Ja, és még valami! Ha nem Pinki ül az első kabinban talán nem cseszi el, de az is lehet, hogy most két halottról beszélgetnénk, mert ahhoz azért kéz kellett, hogy mindketten sértetlenül szálljanak ki a gépből! És szerintem azért ez a fontosabb! | |||||
búza | Adatlap | 513656 | 2011. november 9. 21:31 | ||
Szia Nemecsek! Hajnali fél háromkor inkább aludtál volna! Pinki tényleg elcseszte, talán a 21-es repüléséből adódó reflexek miatt, de nem ő volt az egyedüli, aki hibás volt ebben a sorozatban! Már az első felszállások alkalmával lehetett látni, hogy elég nagy állászöggel megy el a gép a földtől, ott is a szerencsének volt köszönhető, hogy nem húzták végig a svancot a betonon. Nyáron , tele pótosokkal pláne sokkal kockázatosabb a felszállás. Az előtte levő repülések videói ki lettek elemezve? Miért is kellett ennyire erőltetni a programot? És még ezer kérdés merül fel bennem, meg azokban is, akik láttak már gépet közelről! Üdv: Búza | |||||
kató | Adatlap | 513655 | 2011. november 9. 18:31 | ||
Ezt még nekem is , mint (repülést imádó) külső szemlélőnek nagyon fáj végignézni . Csak sejtem , hogy Ti mit érezhettek ... | |||||
TOmCSI | Adatlap | 513654 | 2011. november 9. 17:17 | ||
Inkább játék mint modell de némi feljavítás után nagyon jó szórakozást találtam magamnak télire: scalemodels.hu/forum/download/file.phpscalemodels.hu/forum/download/file.phpgyarm.hu/e107_plugins/pviewgallery/gallery/album36/resize_p301011_14.29.jpgscalemodels.hu/forum/download/file.phpgyarm.hu/e107_plugins/pviewgallery/pviewgallery.php | |||||
Nemecsek | Adatlap | 513653 | 2011. november 9. 02:36 | ||
Köszönjük "Pinkó"! Nagy voltál! | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513652 | 2011. november 8. 23:05 | ||
Kamovos | Adatlap | 513651 | 2011. november 6. 22:42 | ||
Szia romeo! Ez a Székesfehérvári Repülést Történeti Múzeum tulajdona. Ha! Elkészül (?) Börgöndön a reptér, akkor az oda tervezett múzeumban lesz kiálítva. Jelenleg a kiállítás anyagából csak a Mig-15, An-2 és 2 roncs Mi-1 van Börgöndön. A Többi Székesfehérváron egy KFT udvarában pihen. Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 513650 | 2011. november 5. 10:09 | ||
Jól mutatna a múzeumban, 3 színű festéssel. | |||||
romeo | Adatlap | 513649 | 2011. november 5. 09:28 | ||
Kamovos | Adatlap | 513647 | 2011. november 5. 08:53 | ||
Szia romeo! Már régóta nincs kint ez az ég alatt ez a gép. Két legalább éve ez az állapota. Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 513646 | 2011. november 4. 14:11 | ||
Mintha régebben valaki említett volna egy szabályt, hogy a szabályosan ki nem vont/múzeumba nem rakott technikára az aktuális felségjelet kell rani. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 513645 | 2011. november 4. 13:48 | ||
Tejóég... :( | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513644 | 2011. november 4. 12:33 | ||
Kulik JAni! Van-e valami publikus változás HA-UTI ügyben? Üdv:Elektro |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Azt hiszem, többeknek szívügye az UTI, mint az a felszínen látható! :-)