<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
Laci-bacsi | Adatlap | 513801 | 2012. október 30. 22:38 | ||
Elektrolakatos | Adatlap | 513800 | 2012. október 30. 22:22 | ||
Nos, igen...várható volt az eredmény, sajnos ez Kulik Janit, és a szerelő gárdát már nem vígasztalja! | |||||
MAtti | Adatlap | 513799 | 2012. október 30. 20:41 | ||
A HA-UTI balesetének zárójelentése: www.kbsz.hu/dokumentumok/2011-151.pdf | |||||
Bather | Adatlap | 513798 | 2012. október 28. 20:24 | ||
Sziasztok! A napokban UFÓ-k támadták meg a készülő 1:72 Hobbyboss MIG-15bis készletemet és magukkal ragadták a baloldali főfutó-szárat :-( (az asszony meg a gyerek nem tudnak semmit, csak az idegenek lehettek). Ha valakinek lenne esetleg megmaradt darabja (zárt aknával történt építésből kifolyólag) szívesen átvenném. Üdvözlettel: Viktor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 513797 | 2012. október 23. 23:11 | ||
Mert látott egy fotót a terepfestéses magyar 15-ösről és neki mindegy volt, hogy 15, vagy 17... Versenyen a sci-fi (vagy a what-if) kategóriában elmenne... | |||||
juge75 | Adatlap | 513796 | 2012. október 23. 17:46 | ||
Ha jobban megnézed, és ismered a régi KP-makettet, ez az Egyiptomi 17PF festése, Magyar jelzéseket tett rá a készítő (miért?) | |||||
vatya1 | Adatlap | 513795 | 2012. október 23. 17:42 | ||
Nyugger | Adatlap | 513794 | 2012. október 23. 17:39 | ||
Mindig natúr fémszínüek voltak a MiG-17PF-ek. De amióta létezik a Mi lett volna? kategória a makett versenyeken?? | |||||
vatya1 | Adatlap | 513793 | 2012. október 23. 17:14 | ||
vatya1 | Adatlap | 513792 | 2012. október 21. 04:21 | ||
Sziasztok! Igen ezen a képen tényleg jól látható köszönöm. | |||||
Nyugger | Adatlap | 513791 | 2012. október 20. 20:11 | ||
Szia Vatyal, Szerintem piros és fehér a szegélye a f/f kép alapján. A MiG-17F gépek ládában, festés és oldalszám nélkül érkeztek. Kecskeméten az összeszerelés után festették fel. Ez a kép a kényszerleszállt gép napos oldalát mutatja ezért jobb a felismerhetőség. | |||||
juge75 | Adatlap | 513790 | 2012. október 18. 20:46 | ||
Én kékről tudok azoktól, akik konkrétan ezzel a típussal repültek. Szerintem a Rebeka-ban lenne érdemes megvitatnod ezt, mert sok olyan ember van, akik kuriózum fotókkal és tényekkel rendelkeznek. | |||||
vatya1 | Adatlap | 513789 | 2012. október 18. 20:24 | ||
Sziasztok! ti melyiket raknátok pirosat vagy kéket, a képen elég sötét a szám lehet hogy kék? de én meg magyar gépen kéket soha nem láttam igy a piros szerintem a valószinűbb | |||||
Miggyuri | Adatlap | 513788 | 2012. október 18. 16:00 | ||
Ez az én cikkem. Ebből sajnos nem fog kiderülni a számok színe. (Sok minden egyéb benne van.) Valamerre, meg nem mondom hol, láttam kék számokat 17F-en vagy piros számokat fehér keret nélkül.(De csak spekuláció!) | |||||
juge75 | Adatlap | 513787 | 2012. október 18. 09:00 | ||
juge75 | Adatlap | 513786 | 2012. október 18. 09:00 | ||
vatya1 | Adatlap | 513785 | 2012. október 18. 06:02 | ||
PETI | Adatlap | 513784 | 2012. szeptember 15. 20:10 | ||
Jó estét mindenkinek! Volt egy régi repülős újságban (Haditechnika, Aranysas?, már nem tudom...) egy cikk a valaha Taszáron felújított MiG-15UTI-ról. A gépet repülőképes állapotba akarták hozni, de aztán váratlanul szétbarmolták az egészet. Erről a történetről keresek dokumentumokat és azt a cikket valamilyen formában. Ha valaki tudna segíteni, itt elér: kape21@gmail.com A fórumot ritkán olvasom. Köszönöm! Üdv | |||||
búza | Adatlap | 513783 | 2012. szeptember 13. 15:13 | ||
Szia Zoli! Igazad van! Én csak a saját korszakomra gondoltam, az ötvenes és hatvanas évekre nem! A Zalka nem is tudom, hogyan jött a Kilián helyett! :-((( Üdv: Búza | |||||
piratvitorla | Adatlap | 513782 | 2012. szeptember 13. 06:03 | ||
Szia - Szolnokon a Kilián iskola volt, a Zalka Pesten. -A 21-es első pilótái még a negyvenes-ötvenes években kezdtek repülni, légcsavaros gépeken oktatták őket. Sok későbbi 21-es hajózó eredetileg nem is vadászpilóta, hanem csatarepülő, esetleg bombázó volt. Ők az Il-10, Tu-2 kivonásával kerültek Mig-15-re, majd 21-re. (Mig-17/19-ből és Il-28-ból kevés volt, így azokat csak kevesen repülték) üdv Zoli | |||||
ambasa | Adatlap | 513781 | 2012. szeptember 12. 22:12 | ||
A MiG-15UTI kontra L-29-nél azért azt is vegyük figyelembe, hogy az első MiG-21-esek 1961-ben érkeztek meg, míg a Delfinek csak 1964-ben. Pont ebben a kritikus időszakban nem volt alternatívája az UTI-nak. TG | |||||
búza | Adatlap | 513780 | 2012. szeptember 12. 21:43 | ||
Szia Zoli! Csak az utolsó mondatodat szeretném kiegészíteni azzal, hogy a Delfin volt az oktató gép Szolnokon a Zalkán, tehát aki eljutott a vadászig az mind repülte is. Szerintem maradjunk az eredeti BUTI témánál! Nem teljesen tiszta a kép. Én leírva láttam a szót magát hivatalos helyen,talán technológiában, de nem tudom a mögötte levő tartalmat! Egy harci gépet átszabni nem lehet egyszerű dolog, de pl. megépíteni egy prototipust hónapok alatt az sem, és mégis megcsinálták! Üdv: Búza | |||||
piratvitorla | Adatlap | 513779 | 2012. szeptember 12. 21:05 | ||
Sziasztok \"a 21-es oktatógépek hiánya miatt volt szükség rájuk, mint sugárhajtású harci oktatóra, bár ezt így utólag én sem nagyon értem, hiszen arra ott volt a Delfin. Igaz, annak teljesen más volt a repülési tulajdonsága. \" - A különböző repülési tulajdonságon kívül biztos, hogy a légi üzemeltetést tekintve is jóval közelebb állt a 15-ös a 21-hez. - Ráadásul a Delfin Szolnokon volt, míg a 15 UTI a 21-est repülő csapatoknál is repült. - Biztos nem elhanyagolható volt az is, hogy a 21-est a kezdeti időkben repülő állomány a 15-öst korábban már repülte, míg a Delfint nem igazán. Így típusátképzést már nem kellett végrehajtani... üdv Zoli | |||||
búza | Adatlap | 513778 | 2012. szeptember 12. 20:35 | ||
Szia István! Közös ismerősünkkel nyilván nem vitatkoznék, hiszen nagyságrendekkel jobban ismeri a tipust, mint én. (Illetve: ő ismeri is nem csak látta!) A köztudatban elterjedt, hogy voltak olyan kétüléses Mig-15-ös gépek, amiken a Bisz nagyobb törzsféklapja volt és azok voltak a BUTI-k. Továbbá az is, hogy a 21-es oktatógépek hiánya miatt volt szükség rájuk, mint sugárhajtású harci oktatóra, bár ezt így utólag én sem nagyon értem, hiszen arra ott volt a Delfin. Igaz, annak teljesen más volt a repülési tulajdonsága. Fotót nem találtam róla, de nekem elég zsenge az archívumom ebben a témában. Ha jó sorsom úgy hozza majd a kubban megbeszéljük! Üdv: Búza | |||||
Nyugger | Adatlap | 513777 | 2012. szeptember 12. 17:07 | ||
Szia Gábor ! Közös ismerősünkel ZS.Ferivel sokat beszélgettem e témáról, könyvében is ír erről. Technológusként a 60-s években csak találkozott volna ezzel az elnevezéssel hivtalo- san. A HIM Levéltárában több lengyel gyártású UTI balesetének ill. katasztrófájának olvastam a vizsgálati jegyzőkönyvét, de a BUTI elnevezéssel itt nem találkoztam. Üdv. István | |||||
juge75 | Adatlap | 513775 | 2012. szeptember 12. 13:39 | ||
joci232 | Adatlap | 513774 | 2012. szeptember 12. 13:25 | ||
Uraim! Magyarországnak a MIG 19-ből milyen típusúak voltak? | |||||
búza | Adatlap | 513773 | 2012. szeptember 11. 21:20 | ||
Szia Nyugger! Ez a BUTI dolog biztos? Mert én ezt másként tudom. Bár én már a 21-es korban kerültem a \"gépezetbe\", de a kissé öregebb kollégák azért mást mondtak róla. Az persze nem biztos, hogy jól tudták. Tizedeljünk homályt! Üdv: Búza | |||||
Nyugger | Adatlap | 513772 | 2012. szeptember 10. 21:58 | ||
Sziasztok, 1962-ben az MN légierejének vásároltak lengyel gyártású, 12 db SBLim-1 oktatógépet. A Mi-4-s helikoptert elcserélték 1967-ben és így érkezett a 13. gép, ez volt a 1A06031 gy.számú, 031-s oldalszámú gép. A BUTI kifejezés sem a lengyel sem a magyar terminológiában nem szerepel, nem építettek át 15bis-t két ülésessé. Ez a kifejezés minden alap nélkül terjedt el, hasonlóan mint a földalatti repülőtér vagy a rakétasiló Magyarországon. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 513771 | 2012. szeptember 10. 19:11 | ||
Szia Én úgy tudom, hogy a harmadik, nem használt Mi-4-esünket egy ilyen BUTI Mig-15-re cseréltük a lengyelekkel. Tehát ha igaz, akkor volt ilyenünk... üdv Zoli | |||||
futár | Adatlap | 513770 | 2012. szeptember 10. 17:35 | ||
Sziasztok! A HA-UTI eredetileg MiG-15-nek épült, később lett UTI-vá alakítva, tehát rajta megtalálhatóak pl. a szívócsatornában a fényszóró, az orr jobb alsó részén lévő acél lemez, ami a gyári UTI-kon nincs. A kérdésem az lenne, hogy repült-e magyar színekben ilyen, kétülésessé alakított de eredetileg együléses 15-ös? Itt tartok most a repülővel, eddig a HA-UTI mintájára készült (és készül). Van valakinek részletesebb fotója a póttartályáról, különösen a hátsó részéről (milyen színűek a \"szárnyai\"?) A lajstromjelet hogyan lehetne elkészíteni? Köszönöm. | |||||
Weizi | Adatlap | 513769 | 2012. szeptember 3. 22:09 | ||
Kamovos | Adatlap | 513767 | 2012. augusztus 25. 12:42 | ||
Szia Elektrolakatos Barátom! Azért nem nyilatkozik mert ahhoz gerinc kell tudod. Nálunk is volt két sas akik 300m-en átrepülést hajtottak végre, Börgöndről Szolnokra vagy fordítva. Teljesen váratlanul, eléjük ugrott egy gémeskút amit srégen elvágtak. Aztán hirtelen feljebb emelkedve, magukra tekerték a villany drótot is. Soha nem ismerték el a felelősségüket, a hajtóművekre fogták a dolgot. Vesztükre a kiépített, és másik sárkányba beépített hajtóművek érdekes módon hozták a gyári paramétereket. Ráadásul a birka pásztor végignézte ahogy szét akarták hajtják a birkáit. Akkor most mit vársz! Összetörték az egyetlen üzemképes UTI-t Gondolod, hogy be ismeri majd valamelyik, hogy nem gyorsítottak fel kellő sebességre, és túlhúzták a gépet. Pedig aki nem vak az a videó felvételen láthatja, hogy mi történt. Kis sebesség, alacsony magasság, túlhúzás, mit lehet még elkövetni, szűkített fordulót? Ha a videó felvételeket levetítenék, egy külföldi, független, repülés balesetek kivizsgálását végző szakember gárdának, ők sem a műszaki állományra vernék rá a balhét! Sajnos akik elkövették, nem akarják elismerni a felelősségüket, bár mindenki tudja, hogy ők voltak a hibásak. Tagadni, hallgatni lehet! De ettől még a tény az tény marad! Foglalkozási körében nagy anyagi (erkölcsi) kárt okozó, repülő esemény veszélyes helyzetet idéztek elő. Bár mely bíróság rájuk verné odakint! Ami elől soha nem fognak tudni elmenekülni, az a repülős társadalom megvetése! A saját lelki ismeretük. (amennyiben van, bár ezt kétlem) Ezzel pedig életük végéig együtt kell élniük! Ez alól egyetlen bíróság nem fog tudni felmentést adni. Üdv: kamovos | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513766 | 2012. augusztus 25. 12:10 | ||
Drága Barátom! Az általad leírtakban megemlített személyre utaltam én is, nélküle nem hinném, hogy bárki rendelkezne megfelelő háttérrel az összeállításhoz. Viszont a sokunk által ismert okok miatt nem lepödnék meg, ha nem vállalná be mégegyszer. Vagy ha mégis, akkor nagyon oda kell tennie magát a megbízónak! Ami a pilóta kérdést illeti, számomra a leginkább visszetetsző, hogy éppen a legfőképpen érintett nem nyilatkozik semmit! | |||||
Kamovos | Adatlap | 513765 | 2012. augusztus 25. 11:48 | ||
Szia Elektrolakatos Barátom! A magas szintű műszaki tudás, rendelkezésre állt eddig is! Csak nem kellett volna elküldeni azt aki életet lehelt bele, és a lelkét kitette érte! De mint a szomorú példa mutatta is, nem a műszaki felkészültség hiány akadályozná a repülést, hanem a hajózók hiánya, mert azt a botkezű pilótát aki összetörte az előzött, azt nem kéne még egyszer gépközelbe engedni! Sajnos a vállon lévő csillagok száma, és nagysága, soha nem pótolja a tudást,csak az arcot növeli! Aki nem ért velem egyet, köpjön szemközt forró kutya sz@rral. Üdv: kamovos | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 513764 | 2012. augusztus 25. 11:34 | ||
Még valami kellene... Egy olyan tulajdonosi háttér, aki a képzett, gyakorlott, szakértelemmel rendelkező embereket meg tudja fizetni (mert azért tudjuk jól, hogy még Lenin koporsóját se ingyen őrizték-tük!). Gyanítom, hogy a HA-UTI-program is azért húzódott ilyen sokáig, mert az eredeti - állítólag kétfős - tulajdonosi \"csapat\" egy főre csökkent, így nyilván a pénz is nehezebben jött össze a munkákhoz, meg a hatósági intézendőkhöz. Nem tudom, hogy az akkor még MALÉV-pilóta tulaj most repül-e valahol, ill. tudja-e, hogy miből éljen meg egyáltalán! :-( Üdv R. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513763 | 2012. augusztus 25. 09:59 | ||
na ja...csak egy dolog kell még hozzá...megfelelő képzettséggel, gyakorlattal, szakértelemmel rendelkező egyén, aki össze is építi! | |||||
HADvezér | Adatlap | 513761 | 2012. augusztus 25. 07:55 | ||
Sziasztok, sajnos az 1-1 -es gépet biztosan nem tudom legyártani :) A matrica a terveimben szerepel, ahogy azt írtam is régebben, de sajnos annyira leterhelt a nyomda, hogy az elfogyott matricákat kell elsődlegesen pótolnom, valamint az új HAD 1:48-as URAL lesz az elsők közt, amit gyártanom kell. A HA-UTI könnyen elkészíthető a már meglévő HAD csillag és számsoros matricából is, csak a lajstromot kell leflesteni, amit a készlet nem tartalmaz. Szerintem ez sem annyira bonyolult feladat, hogy aki most szeretné megépíteni, ne tudná kivitelezni ;) köszönettel:HADvezér | |||||
cenci2 | Adatlap | 513760 | 2012. augusztus 25. 01:28 | ||
Srácok az írásom után mindjárt észrevettem én is a tévedésemet ,de én nem néztem a hónapokkal ezelőtti beszélgetéseteket .A UTI bizonytalan jövője miatt mindenki rá van kattanva mindenféle kósza hírre ezért is van sokszor a félreértés ,ami akár lehetett volna igaz is a HAD részéről ha a valós gépről beszélünk mert ha a lengyelektől egy új gép beszerzése létrejön és megvan a anyagi és hatósági háttér is akkor már a folyamatok akár 1~2 évre is szűkíthetők a mai tapasztalati és műszaki háttérrel . | |||||
PETI | Adatlap | 513757 | 2012. augusztus 24. 20:22 | ||
Ez nagyon jó! :) Igazi hülyeség-generálás! :) És a végén még Feri lesz a hibás, mert az UTI nem repül. Méé nem? :) Üdv | |||||
juge75 | Adatlap | 513756 | 2012. augusztus 24. 13:54 | ||
A makettekre való matrica készletre gondolt Feri, mivel a matrica az egyik profilunk! Üdvözlettel: Juhász Gábor, HAD. | |||||
Nyugger | Adatlap | 513755 | 2012. augusztus 24. 11:28 | ||
Szia HADvezér ! Vezérem, bár ez nem a Te hibád de itt is és az Index fórumon is beindultak az agyak….. Idézet az Indexről : Ezek szerint mégis újra él a projekt. Örvendetes lenne, ha valahogy jövő év júniusára valahogy elkészülne, és akkor még a repülőnapon is szerepelhetne.:) Arra persze, hogy visszaolvassanak a márciusi beírásodra képtelenek! Üdv. Nyugger | |||||
cenci2 | Adatlap | 513754 | 2012. augusztus 23. 14:10 | ||
És sikerült a Lengyelektől egy újabb gépet beszerezni ? Sajnos mostanában nem követtem az eseményeket :( | |||||
HADvezér | Adatlap | 513753 | 2012. augusztus 23. 13:54 | ||
Sziasztok, sajnos a HA-UTI mostanában nem készül el, talán jövőre. üdvözlettel:HADvezér | |||||
cenci2 | Adatlap | 513752 | 2012. augusztus 23. 13:43 | ||
Ja most kapcsolok hogy a pákozdi Mig15-ös a 059-es és a Féner Tamás tulajdonában volt. | |||||
cenci2 | Adatlap | 513751 | 2012. augusztus 23. 13:34 | ||
cenci2 | Adatlap | 513750 | 2012. augusztus 23. 13:32 | ||
Lehetséges hogy ez a gép volt annak idején Pákozdon magánkézben ? | |||||
cenci2 | Adatlap | 513749 | 2012. augusztus 23. 13:28 | ||
cenci2 | Adatlap | 513748 | 2012. augusztus 23. 13:18 | ||
Ja bocs sikerült megtalálnom Bad Ischl-ben van kiállítva . | |||||
cenci2 | Adatlap | 513747 | 2012. augusztus 23. 12:58 | ||
Szia Kferro! Megtudod mondani hogy Ausztria melyik részén található ez a gyüjtemény ? Köszi! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
iho.hu/hir/erthetetlen-cselekedetek-a-mig-15-os-balesete-121030
Laci