<<< Vissza | Tovább >>> |
borisz | Adatlap | 515979 | 2009. október 5. 17:36 | ![]() | |
kössz Előzmény: (515978) romeo 2009. október 5. 08:48 | |||||
romeo | Adatlap | 515978 | 2009. október 5. 08:48 | ![]() | |
Üdv Borisz! Én olyasmiről hallottam, hogy 10-11 gb gépet szállítottak vissza Csehországba, nálunk 7-8 db L-39 maradt. | |||||
borisz | Adatlap | 515977 | 2009. október 5. 08:05 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 515976 | 2009. október 4. 21:41 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 515974 | 2009. szeptember 11. 13:41 | ![]() | |
Üdv Nyugger! Egy volt szentkirályszabadjai ismerősömtől, jelenleg már nem aktív. | |||||
Nyugger | Adatlap | 515973 | 2009. szeptember 11. 12:57 | ![]() | |
Romeo, A +1 év csak vágyálom. A gépek naptári ideje lejár ez év végén, 30 évesek a gépek. Csak ipari nagyjavítás után mehetne a repülés. Persze azon el kellene gondolkozni, hogy egy 2. generációs oktatógéppel érdemes-e foglalkozni. Honnan származik az infó a gazdasági válság miatt elmaradó ALCA beszerzésről ? | |||||
borisz | Adatlap | 515972 | 2009. szeptember 11. 12:05 | ![]() | |
Nem, amúgy is elszórták a pénzt, csak most rá lehet fogni mindent a válságra... | |||||
romeo | Adatlap | 515971 | 2009. szeptember 11. 11:48 | ![]() | |
Mivel gazdasági válság miatt nem tudták nyélbe ütni az ALCA beszerzést a magyar L-39-esek még kb. 1 évet repülnének. Ez igaz lehet? | |||||
vlevi | Adatlap | 515970 | 2009. szeptember 6. 13:44 | ![]() | |
Én megtaláltam a "maradékos" dobozban a Kopro L-39 Thunderbird matricát. A Kopro L-39-ese már rég a szemétben van, de van egy Eduard Dual kitem, arra pont jó lesz. | |||||
Lacy | Adatlap | 515969 | 2009. szeptember 6. 12:37 | ![]() | |
buksi | Adatlap | 515968 | 2009. augusztus 17. 09:19 | ![]() | |
Köszi mindenkinek a segítséget. | |||||
buksi | Adatlap | 515967 | 2009. augusztus 17. 09:18 | ![]() | |
Nagyjavítás utáni | |||||
juge75 | Adatlap | 515966 | 2009. augusztus 17. 08:56 | ![]() | |
Konkrét gépről szerezz fotókat, mert nem volt két egyforma, illetve ez a festés sem tökéletes. | |||||
juge75 | Adatlap | 515965 | 2009. augusztus 17. 08:53 | ![]() | |
Úgy látom, befejezte a gyártását. | |||||
juge75 | Adatlap | 515964 | 2009. augusztus 17. 08:50 | ![]() | |
Nagyjavítás előtti, vagy utáni lesz? | |||||
juge75 | Adatlap | 515963 | 2009. augusztus 17. 08:48 | ![]() | |
Gyárt, ott a kép róla. | |||||
buksi | Adatlap | 515962 | 2009. augusztus 17. 08:44 | ![]() | |
Heló Migi A számokkal már kisegitett Stefan. A kereket meg tudnánk beszélni magánban? kzoli91@citromail.hu Köszi Buksi | |||||
buksi | Adatlap | 515961 | 2009. augusztus 17. 08:34 | ![]() | |
Heló borisz. Én úgy tudom hogy 72-es méret arányban nem gyárt a HAD matricát hozzá. Migi Én a magyar mintára gondoltam. Üdv Buksi | |||||
migi | Adatlap | 515960 | 2009. augusztus 17. 07:29 | ![]() | |
És melyik festésü lesz a gép ? az oldalszám miatt , főfutókerék az van . | |||||
Tibcsi | Adatlap | 515959 | 2009. augusztus 16. 22:30 | ![]() | |
A Pavla kabinfeljavítóban van két főfutókerék is. | |||||
borisz | Adatlap | 515958 | 2009. augusztus 16. 21:07 | ![]() | |
Esetleg vegyél HAD-ot. Kerekeket meg gyárt az equpage, ha jól tudom. | |||||
buksi | Adatlap | 515957 | 2009. augusztus 16. 20:57 | ![]() | |
sima vörösre gondolok mert csak olyan terepmintás képet találtam amin az volt | |||||
juge75 | Adatlap | 515956 | 2009. augusztus 16. 20:44 | ![]() | |
Ha nem szögleteset akarsz, jó hozzá az ami a mig-21-re való. Volt keret nélküli is, csak símán vörös. | |||||
buksi | Adatlap | 515955 | 2009. augusztus 16. 19:16 | ![]() | |
Helosztok. Keresek 72es terep mintás l-29-hez számot(magyart) vagy egész matricalapot(magyar géphez), orr és fő futószárat és orr futóhoz kereket. kzoli91@citromail.hu Üdv Buksi | |||||
romeo | Adatlap | 515954 | 2009. augusztus 4. 12:02 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 515953 | 2009. július 31. 07:12 | ![]() | |
Nyugger, ha lehet erről beszélni... Mi lett volna az a bizonyos mutyi és mi volt az a fájó vasököl? Ami oda ütött ahova köll? | |||||
Monox | Adatlap | 515952 | 2009. július 26. 09:37 | ![]() | |
Nyugger, ez melyik program? Frissebbek a képek mint a Google-n. | |||||
Nyugger | Adatlap | 515951 | 2009. július 25. 13:10 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 515950 | 2009. július 25. 13:00 | ![]() | |
Nyugger Nézelődnék, de melyik utcában van? Mitől nem MÉH - telep, és mi van a házimúzeumukban? Amúgy haladok a Kövesdi képekkel, kb felénék tartok. | |||||
mig23papa | Adatlap | 515949 | 2009. július 25. 12:56 | ![]() | |
borisz Lehet meg is ette? Egy darabig azért áll a buli, mert elfogyott a pénze, nincs a további munkálatokra, most meg lehet azért áll mert a kutyának sem kellenek a gépek, nincs akinek tovább tudná adni? | |||||
borisz | Adatlap | 515948 | 2009. július 25. 12:36 | ![]() | |
Mert a magyarnak jobb üzlet ha az ukrán szanaszét vagdalja? Nem, csak megpróbálják megetetni vele, hogy jobb neki. | |||||
Nyugger | Adatlap | 515947 | 2009. július 25. 11:46 | ![]() | |
mig23papa ! Itt érdemes nézelődni. www.mapy.cz/ Prelouc településen van a bontó, még 'házi múzeumuk ' is van. Ez nem egy MÉH telep! | |||||
mig23papa | Adatlap | 515946 | 2009. július 25. 11:31 | ![]() | |
Nyugger Nem mondtam hogy mindet meg kéne tartani. De a múzeumoknak ill. azon bázisoknak ahol üzemeltették őket valóban kötelező lenne. Ezenkívül, ha egy hozzánk hasonló ember szeretne egyet a kertjáben nézegetni, miért nem tehetné meg. A mellékelt képek egy MÉH telephez hasonló helyen készültek? A magyar honvédség miért nem így dobálja ki. Had guberáljanak az emberek kedvükre belőlük. A fantom ukránt valóban nem ismerem , de akitől a gépeket megvette, azzal már beszéltem telefonon többször is. Az ukrán valódi lehet, mert egy telefonálás alkalmával azért kellett megszakítanunk a beszélgetésünket, mert éppen megérkezett az illető, és oroszul beszéltek egymással. Itt az illetőcég aki megvette a gépeket a honvédségtől, és továbbadta a fantom ukránnak. Lehet a Szabó Endre Ügyvezető igazgató úrnak leveleket írogatni érdekes kereszt kérdésekkel. www.partnerinfo.eu/text.aspx A gépek most még nincsenek szétvágva. | |||||
Nyugger | Adatlap | 515945 | 2009. július 25. 11:06 | ![]() | |
A csehek is darabolnak... szerintem nem kell megőrizni minden kivont repülőt! De a múzeumoknak ill. azon bázisoknak ahol üzemeltették őket kötelező lenne. Ezt a fantom ukránt már hónapok óta írjátok, kicsit konkrétabban mennyi gépet is vágott szét, hol és mikor ? A csatolt képek a kivont MiG-21MF/MFN gépekről készültek a kivonás utánn 1,5 évvel, nem spejzolták, nem tologatták, nem őriztették nyugdíjas katonákkal stb. | |||||
mig23papa | Adatlap | 515944 | 2009. július 25. 10:32 | ![]() | |
Nyugger Ezt eddig is tudtam, ez egy beugrató kérdés volt. Rájuk nem vonatkozik a daraboljuk fel a gépeket mert haditechnikai eszköz? Mert a magyarnak jobb üzlet ha az ukrán szanaszét vagdalja? | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 515943 | 2009. július 25. 10:27 | ![]() | |
Csak az USA-ban 250 koruli darbszamban van L-39 civil lajstromban. Es ez csak egy orszag, minden foldreszre jut belole boven, a tipus nagyon nepszeru "sportrepulogep". Nem tartom kizartnak, hogy a gyarnak a civil uzemeltetok meg nagyobb bevetelt jelentenek mint a katonaiak. | |||||
Nyugger | Adatlap | 515942 | 2009. július 25. 10:24 | ![]() | |
Monox ! Azért ebben a témában is volt már 'felkészülés a mutyira' állapot, de jött az a bizonyos vasököl, és ez most bizony Krupp acélból volt. Fájt is ...! Azért senkit se tévesszen meg a dolog, pártsemlegesen kis hazánkban ez mindig is így volt. | |||||
Nyugger | Adatlap | 515941 | 2009. július 25. 10:19 | ![]() | |
Ahoj Papa ! Szerintem igen! Gondold csak végig, hogy Európában ill. az USA-ban százas nagyságrendben repül magán L-29 Delfin és L-39 Albatrosz, mekkora üzlet ez a gyárnak. Cseheknél és a szlovákoknál is van már magán Delfin és Alba is. | |||||
mig23papa | Adatlap | 515940 | 2009. július 25. 09:59 | ![]() | |
Nyugger Ezt a gépet ami Franciaországban repül - magánkézben, a gyártó adta (adhatta ) el magánkézbe? Mert ha ígyvan, akkor bárki vehet tőlük ha van pénze? | |||||
Monox | Adatlap | 515939 | 2009. július 25. 08:54 | ![]() | |
Így vagy úgy, ezennel magam sem értem, hogy mi történhetett, hogy nem sikkasztották el a gépeket és nem volt már meg a gazdájuk 10 évre előre. Őszintén remélem, hogy a nagyjavított gépekből 2 múzeumokba fog kerülni és a többi is vissza a gyártóhoz. Ez lenne a tipus sorsára nézve a legkorrektebb megoldás. | |||||
borisz | Adatlap | 515938 | 2009. július 24. 23:57 | ![]() | |
Szállhatna, de minek? Most komolyan. A gripeneket is kérdéses, hogy tudjuk eltartani, mellé még egy típus húzós lenne. Egyébként eladták már valahova a 159-et? | |||||
Nyugger | Adatlap | 515937 | 2009. július 24. 22:03 | ![]() | |
Sziasztok olv ill. kórtársak ! A jobbító szándék miatt és nem okoskodásból: ismereteim szerint soha nem repült magyar Alba Vodochodyba se oda, se vissza. Kamionon érkezett Tökölre az a 20 db melyek hadredbe álltak. Ezeknek a repülőgépeknek az átadásával támogatta Németo. a kilencvenes évek elején beinduló magyar hajozó kiképzést, ezért ezen gépek státusza eltér a megvásároltakétól.Szerződés szerint kivonás után vagy vissza kell szállítani Németo.-ba a gépeket, vagy darabolás útján kell megsemmisíteni, vagy a gyártó cégnek eladható. Nos, ez utóbbi történt,2007-ben azt a 10 db L-39ZO-t melyeket a kecskeméti repnapon a Lé.Jü. udvarában láthattunk, kamionnal elvitték Vodochodyba. Ezek a repcsik akkor már vagy 6-9 éve nem repültek ! Az Aero Vodochody mint gyártó egy nagyjavítás után értékesítette a 134-s oldalszámú volt gépünket. 2009 márcusában szállt fel először Bordeauxban de már RA-3514A lajstrommal. Az eladott gépek utáni árbevétel az L-159B ALCA bérletében realizálodott. Azért még szállhat fel magyar ALCA -igaz nem Albatrosz- Vodochodyban. De ez egy egészen más történet lenne, lesz? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 515936 | 2009. július 24. 17:28 | ![]() | |
http://www.les-ailes-de-pegase.com/ Itt repül az egykori 134-es Alba - köszönet Nyugger kórtársnak a "nem hivatalos" információért! :) | |||||
Monox | Adatlap | 515935 | 2009. július 24. 13:45 | ![]() | |
Aranysas 2009.06 szám. Helyesbítek: nem 10-et vittek vissza az Aero Vodochody-hoz hanem 11-et. Nem hivatalos források tudni vélik, hogy az egyik EX-MAGYAR gép már Franciaországban repül - magánkézben. | |||||
PETI | Adatlap | 515934 | 2009. július 24. 13:17 | ![]() | |
Szia Monox! Hol olvastad? | |||||
Monox | Adatlap | 515933 | 2009. július 24. 11:55 | ![]() | |
Azt olvastam, hogy a 20db L-39-esünkből már 10 darab viszarepült a saját szárnyán a gyártó üzembe csehországba. Igaz ez? Már csak azért mert sosem gondoltam volna, hogy a repülőképeseket viszik el. Vagy a gyártó rakta össze őket annyira, hogy elérjenek vele az üzemig? Lehet erről tudni valamit? | |||||
juge75 | Adatlap | 515932 | 2009. július 1. 17:31 | ![]() | |
Bocsánat, igaz, valóban. :-) Romlik a szemem. | |||||
mig23papa | Adatlap | 515931 | 2009. július 1. 17:06 | ![]() | |
juge75 az a főtörzs őrmester elvtárs, aki a kukkert fogja egy százados, ha nem gond :-) | |||||
juge75 | Adatlap | 515930 | 2009. június 30. 07:19 | ![]() | |
Tudtam hogy reagálni fogsz, te fegyveres! :-) A Silkák gépágyúit is hasonlóan lőtték be, ez volt a "Hideg belövés". | |||||
Daala | Adatlap | 515929 | 2009. június 29. 22:33 | ![]() | |
Nem a csövekét, azok fixek, nem tudnak elmozdulni...a blokk pontos beállítását ellenőrzi a képen nem látható előtte lévő belövőtábla és a blokkba behelyezett műszer segítségével! |
<<< Vissza | Tovább >>> |