/ Fórumok /

Aero L-29 Delfin és L-39 Alba

L-29 Delfin és L-39 Albatros makettekről, építésükről, történetek, háttérinfók, minden.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
juge75 515964 2009. augusztus 17. 08:50
Válasz erre
Nagyjavítás előtti, vagy utáni lesz?
juge75 515963 2009. augusztus 17. 08:48
Válasz erre
buksi 515962 2009. augusztus 17. 08:44
Válasz erre
Heló Migi
A számokkal már kisegitett Stefan.
A kereket meg tudnánk beszélni magánban?
kzoli91@citromail.hu
Köszi
Buksi
buksi 515961 2009. augusztus 17. 08:34
Válasz erre
Heló borisz.
Én úgy tudom hogy 72-es méret arányban nem gyárt a HAD matricát hozzá.
Migi Én a magyar mintára gondoltam.
Üdv Buksi
migi 515960 2009. augusztus 17. 07:29
Válasz erre
center_csehminta
center_csehminta
center_magyarminta
center_magyarminta

És melyik festésü lesz a gép ? az oldalszám miatt , főfutókerék az van .
Tibcsi 515959 2009. augusztus 16. 22:30
Válasz erre
A Pavla kabinfeljavítóban van két főfutókerék is.
borisz 515958 2009. augusztus 16. 21:07
Válasz erre
Esetleg vegyél HAD-ot.
Kerekeket meg gyárt az equpage, ha jól tudom.
buksi 515957 2009. augusztus 16. 20:57
Válasz erre
sima vörösre gondolok mert csak olyan terepmintás képet találtam amin az volt
juge75 515956 2009. augusztus 16. 20:44
Válasz erre
Ha nem szögleteset akarsz, jó hozzá az ami a mig-21-re való.
Volt keret nélküli is, csak símán vörös.
buksi 515955 2009. augusztus 16. 19:16
Válasz erre
Helosztok.
Keresek 72es terep mintás l-29-hez számot(magyart) vagy egész matricalapot(magyar géphez), orr és fő futószárat és orr futóhoz kereket.
kzoli91@citromail.hu
Üdv Buksi
romeo 515954 2009. augusztus 4. 12:02
Válasz erre
MWSnap274
MWSnap274

Üdv!

A 2008-as ENSZ jelentés szerint 10 db L-39-est adtunk át Csehországnak.
Monox 515953 2009. július 31. 07:12
Válasz erre
Nyugger, ha lehet erről beszélni...
Mi lett volna az a bizonyos mutyi és mi volt az a fájó vasököl? Ami oda ütött ahova köll?
Monox 515952 2009. július 26. 09:37
Válasz erre
Nyugger, ez melyik program? Frissebbek a képek mint a Google-n.
Nyugger 515951 2009. július 25. 13:10
Válasz erre
prelouc
prelouc

mig23papa,

Ha elindítom a linket nekem a prelouci Excalibur Művek jelenik meg a légifoton.
mig23papa 515950 2009. július 25. 13:00
Válasz erre
Nyugger

Nézelődnék, de melyik utcában van?

Mitől nem MÉH - telep, és mi van a házimúzeumukban?

Amúgy haladok a Kövesdi képekkel, kb felénék tartok.
mig23papa 515949 2009. július 25. 12:56
Válasz erre
borisz

Lehet meg is ette?
Egy darabig azért áll a buli, mert elfogyott a pénze, nincs a további munkálatokra, most meg lehet azért áll mert a kutyának sem kellenek a gépek, nincs akinek tovább tudná adni?
borisz 515948 2009. július 25. 12:36
Válasz erre
Mert a magyarnak jobb üzlet ha az ukrán szanaszét vagdalja?
Nem, csak megpróbálják megetetni vele, hogy jobb neki.
Nyugger 515947 2009. július 25. 11:46
Válasz erre
mig23papa !

Itt érdemes nézelődni. www.mapy.cz/
Prelouc településen van a bontó, még 'házi múzeumuk ' is van. Ez nem egy MÉH telep!
mig23papa 515946 2009. július 25. 11:31
Válasz erre
Nyugger

Nem mondtam hogy mindet meg kéne tartani. De a múzeumoknak ill. azon bázisoknak ahol üzemeltették őket valóban kötelező lenne. Ezenkívül, ha egy hozzánk hasonló ember szeretne egyet a kertjáben nézegetni, miért nem tehetné meg. A mellékelt képek egy MÉH telephez hasonló helyen készültek? A magyar honvédség miért nem így dobálja ki. Had guberáljanak az emberek kedvükre belőlük.
A fantom ukránt valóban nem ismerem , de akitől a gépeket megvette, azzal már beszéltem telefonon többször is. Az ukrán valódi lehet, mert egy telefonálás alkalmával azért kellett megszakítanunk a beszélgetésünket, mert éppen megérkezett az illető, és oroszul beszéltek egymással.
Itt az illetőcég aki megvette a gépeket a honvédségtől, és továbbadta a fantom ukránnak. Lehet a Szabó Endre Ügyvezető igazgató úrnak leveleket írogatni érdekes kereszt kérdésekkel.

www.partnerinfo.eu/text.aspx

A gépek most még nincsenek szétvágva.
Nyugger 515945 2009. július 25. 11:06
Válasz erre
gal3611
gal3611
gal3612
gal3612
obr8
obr8
P1050189
P1050189
gal3615
gal3615

A csehek is darabolnak... szerintem nem kell megőrizni minden kivont repülőt! De a múzeumoknak ill. azon bázisoknak ahol üzemeltették őket kötelező lenne. Ezt a fantom ukránt már hónapok óta írjátok, kicsit konkrétabban mennyi gépet is vágott szét, hol és mikor ? A csatolt képek a kivont MiG-21MF/MFN gépekről készültek a kivonás utánn 1,5 évvel, nem spejzolták, nem tologatták, nem őriztették nyugdíjas katonákkal stb.
mig23papa 515944 2009. július 25. 10:32
Válasz erre
Nyugger

Ezt eddig is tudtam, ez egy beugrató kérdés volt. Rájuk nem vonatkozik a daraboljuk fel a gépeket mert haditechnikai eszköz? Mert a magyarnak jobb üzlet ha az ukrán szanaszét vagdalja?
RonnieFrown 515943 2009. július 25. 10:27
Válasz erre
Csak az USA-ban 250 koruli darbszamban van L-39 civil lajstromban. Es ez csak egy orszag, minden foldreszre jut belole boven, a tipus nagyon nepszeru "sportrepulogep". Nem tartom kizartnak, hogy a gyarnak a civil uzemeltetok meg nagyobb bevetelt jelentenek mint a katonaiak.
Nyugger 515942 2009. július 25. 10:24
Válasz erre
Monox !
Azért ebben a témában is volt már 'felkészülés a mutyira' állapot, de jött az a bizonyos vasököl, és ez most bizony Krupp acélból volt. Fájt is ...! Azért senkit se tévesszen meg a dolog, pártsemlegesen kis hazánkban ez mindig is így volt.
Nyugger 515941 2009. július 25. 10:19
Válasz erre
Ahoj Papa !

Szerintem igen! Gondold csak végig, hogy Európában ill. az USA-ban százas nagyságrendben repül magán L-29 Delfin és L-39 Albatrosz, mekkora üzlet ez a gyárnak. Cseheknél és a szlovákoknál is van már magán Delfin és Alba is.
mig23papa 515940 2009. július 25. 09:59
Válasz erre
Nyugger

Ezt a gépet ami Franciaországban repül - magánkézben, a gyártó adta (adhatta ) el magánkézbe? Mert ha ígyvan, akkor bárki vehet tőlük ha van pénze?
Monox 515939 2009. július 25. 08:54
Válasz erre
Így vagy úgy, ezennel magam sem értem, hogy mi történhetett, hogy nem sikkasztották el a gépeket és nem volt már meg a gazdájuk 10 évre előre. Őszintén remélem, hogy a nagyjavított gépekből 2 múzeumokba fog kerülni és a többi is vissza a gyártóhoz. Ez lenne a tipus sorsára nézve a legkorrektebb megoldás.
borisz 515938 2009. július 24. 23:57
Válasz erre
Szállhatna, de minek?
Most komolyan. A gripeneket is kérdéses, hogy tudjuk eltartani, mellé még egy típus húzós lenne.
Egyébként eladták már valahova a 159-et?
Nyugger 515937 2009. július 24. 22:03
Válasz erre
L-39ZO-134 09  1
L-39ZO-134 09 1
L-39ZO-134 rep.
L-39ZO-134 rep.
L-159B-6073
L-159B-6073

Sziasztok olv ill. kórtársak !
A jobbító szándék miatt és nem okoskodásból: ismereteim szerint soha nem repült magyar Alba Vodochodyba se oda, se vissza. Kamionon érkezett Tökölre az a 20 db melyek hadredbe álltak. Ezeknek a repülőgépeknek az átadásával támogatta Németo. a kilencvenes évek elején beinduló magyar hajozó kiképzést, ezért ezen gépek státusza eltér a megvásároltakétól.Szerződés szerint kivonás után vagy vissza kell szállítani Németo.-ba a gépeket, vagy darabolás útján kell megsemmisíteni, vagy a gyártó cégnek eladható. Nos, ez utóbbi történt,2007-ben azt a 10 db L-39ZO-t melyeket a kecskeméti repnapon a Lé.Jü. udvarában láthattunk, kamionnal elvitték Vodochodyba.
Ezek a repcsik akkor már vagy 6-9 éve nem repültek ! Az Aero Vodochody mint gyártó egy nagyjavítás után értékesítette a 134-s oldalszámú volt gépünket. 2009 márcusában szállt fel először Bordeauxban de már RA-3514A lajstrommal. Az eladott gépek utáni árbevétel az L-159B ALCA bérletében realizálodott. Azért még szállhat fel magyar ALCA -igaz nem Albatrosz- Vodochodyban. De ez egy egészen más történet lenne, lesz?
Horvath_Balazs 515936 2009. július 24. 17:28
Válasz erre
http://www.les-ailes-de-pegase.com/

Itt repül az egykori 134-es Alba - köszönet Nyugger kórtársnak a "nem hivatalos" információért! :)
Monox 515935 2009. július 24. 13:45
Válasz erre
Aranysas 2009.06 szám.

Helyesbítek: nem 10-et vittek vissza az Aero Vodochody-hoz hanem 11-et.
Nem hivatalos források tudni vélik, hogy az egyik EX-MAGYAR gép már Franciaországban repül - magánkézben.
PETI 515934 2009. július 24. 13:17
Válasz erre
Monox 515933 2009. július 24. 11:55
Válasz erre
Azt olvastam, hogy a 20db L-39-esünkből már 10 darab viszarepült a saját szárnyán a gyártó üzembe csehországba. Igaz ez?
Már csak azért mert sosem gondoltam volna, hogy a repülőképeseket viszik el.
Vagy a gyártó rakta össze őket annyira, hogy elérjenek vele az üzemig? Lehet erről tudni valamit?
juge75 515932 2009. július 1. 17:31
Válasz erre
Bocsánat, igaz, valóban. :-)
Romlik a szemem.
mig23papa 515931 2009. július 1. 17:06
Válasz erre
juge75

az a főtörzs őrmester elvtárs, aki a kukkert fogja egy százados, ha nem gond :-)
juge75 515930 2009. június 30. 07:19
Válasz erre
Tudtam hogy reagálni fogsz, te fegyveres! :-)

A Silkák gépágyúit is hasonlóan lőtték be, ez volt a "Hideg belövés".
Daala 515929 2009. június 29. 22:33
Válasz erre
Nem a csövekét, azok fixek, nem tudnak elmozdulni...a blokk pontos beállítását ellenőrzi a képen nem látható előtte lévő belövőtábla és a blokkba behelyezett műszer segítségével!
romeo 515928 2009. június 29. 21:54
Válasz erre
juge75 515927 2009. június 29. 21:48
Válasz erre
A "L29lov3" képen a főtörzs őrmester elvtárs éppen ellenőrzi a csövek beállításait.
Sulaco 515926 2009. június 29. 21:47
Válasz erre
Hello Mindenki!

Megvételre/cserére keresnék L-29-et 1/72-ben. Esetleg ha valakinek lenne elfekvőben, az jó lenne! Előre is köszi!

dmc012@freemailponthu
juge75 515925 2009. június 29. 21:46
Válasz erre
Ahogyan látható a képen is, a konténereken jelölve volt a gépszám és az oldal is vörössel.
juge75 515924 2009. június 29. 21:45
Válasz erre
De volt speciális fotókonténer is.
juge75 515923 2009. június 29. 21:45
Válasz erre
Igen, csak a Delfin típushoz volt rendszeresítve.
Ezen kívül elvileg más fügesztményt is tudott volna, például kisebb bombát.
romeo 515922 2009. június 29. 21:38
Válasz erre
L29lov5
L29lov5
L29lov3
L29lov3
L29lov6
L29lov6

Üdv!

Szeretném megkérdezni, hogy az L-29 Delfin rakétablokkjait csak gyakorlás céljából használták, vagy rendszeresített fegyverzet volt?
Köszönöm!
forrás: repulomuzeum.hu
Monox 515921 2009. június 29. 20:11
Válasz erre
SIG!

Természetesen nagyon várom de egy CD-nyi anyagot akár freemail-en is elküldhetsz, becsomagolva. (Persze, értem én, ehhez "olyan" net is kell...) A nőstényt üdvözlöm, remélem egyéb kárt nem okozott.
Foglak még zaklatni, nyugi!
És előre is kösz.

Zoli!

Bocsánat!
zoli1989 515920 2009. június 29. 16:18
Válasz erre
0014
0014
0015
0015
0159
0159

Azok An-24-esek voltak.
SIG 515918 2009. június 29. 14:37
Válasz erre
Szia ! Nem felejtettem el és egy korábbi benyögésemben már céloztam is rá. Van egy nagy halom videokazetta, amit egy nöstény összekuszált, neki kell feküdnöm a témának és újra megkeresni. Sajna még az aktuális herce-hurca miatt nincs időm makettezni sem, csak ide írogatok, hogy az agyamat egy kicsit kikapcsoljam :S Van az asztalomon egy cd is, ami tele van Neked kiírt repülős videókkal, úgyhogy kb. naponta jut csak eszembe a dolog. Ha gondolod a cd-t elküldöm a héten, de a vidire még várnod kell. Egy részét már át rágtam, de még sikertelen. Ha van még egy kis türelmed, akkor egyszer csak csengetek és megy a csomag. Plíííz, tudom, hogy zűrös vagyok, de mint mondtam borult az életemben majdnem minden, de nem akarlak ezzel zsibbasztani :S Üdv...
Monox 515917 2009. június 29. 14:29
Válasz erre
Jók ezek az okfejtések. De azt hiszem, hogy az elkövetkezendő évtizedben biztosan nincs tétje az efféle gondolatoknak.
borisz 515916 2009. június 29. 11:31
Válasz erre
Igazad van, okos is vagy, csak éppen erre sincs pénz. Kellene alapkiképző(van, de kevés) vadászbombázó(van, de kevés) esetleg valami közbenső gép, mint most az ALBA. Ezentúl kellene cserélni az AN-26osokat újabbakra, többre, esetleg nagyobb teljesítményűekre. Mi-24 ből is több kéne, nameg fiatalabb, ugyan vonatkozik a Mi-8/17 re is. esetleg valami kisebb helikopter elkelhet, és persze UAV-k. Ugyanez vonatkozik a szárazföldi haderőre és a flotillára is.
mirazsmarci 515915 2009. június 29. 11:01
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem nem két típust kellene rendszerben tartani, hanem vagy 22-őt (némi túlzással :-) ). A környezetünk, és a világpolitikai helyzet miatt jóval komolyabb haderőre lenne szükség.
Monox 515914 2009. június 29. 09:40
Válasz erre
Csak annyi bizonyos, hogy megszüntették, talán pénzhiány miatt. A gépei eredeti festéssel kötelékszám nélkül napjainkban is repülnek. Egyet (0443) két éve Kassán láttam szétdarabolva, további egy-egy gép korábban lezuhant. Érdekes ez a fehér-kék-piros festés, ezt a csehek is alkalmazzák, nemcsak az albatroszokon, hanem pl. az An-26-oson is.

SIG!

Igértél nekem egy videót, Rácz Zsolt lezuhanásáról, eredeti hanggal.
Kérdezném: mi van ezzel?

üdv: Monox
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.