<<< Vissza | Tovább >>> |
miles | Adatlap | 516126 | 2010. augusztus 11. 11:32 | ![]() | |
SeZo | Adatlap | 516125 | 2010. július 16. 08:48 | ![]() | |
Petibá, email ment! | |||||
Petibá | Adatlap | 516124 | 2010. július 16. 08:43 | ![]() | |
Sezo! Nem nagy ügy, írj egy mailcímet/ postacímet. Petibá / toff@toff.hu | |||||
SeZo | Adatlap | 516123 | 2010. július 15. 21:19 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 516122 | 2010. július 15. 21:12 | ![]() | |
Nem tudom. Én régen nagyobb méretű matricák gyártásához használtam. Nagyméretű matricalap volt, nem volt üres, de az új minta lefedte a régit. Szerintem bármilyen kimaradt matricalap jó a lehet, csak nyomtatás után körbe kell vágni. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 516121 | 2010. július 15. 20:13 | ![]() | |
1:2-es? Szép darab lehet. :)) | |||||
SeZo | Adatlap | 516120 | 2010. július 15. 16:18 | ![]() | |
A makett 1:2-es sajnos, de köszi az ötletet. | |||||
SeZo | Adatlap | 516119 | 2010. július 15. 16:18 | ![]() | |
Köszönöm a képet, ez sokat segít, mert nagyon jó szögben van. Valószínü, akkor marat ez a megoldás, hogy enyves matricalapra kinyomatatom. Hol lehet olyat kapni, esetleg abban is tudsz segíteni? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 516118 | 2010. július 15. 09:04 | ![]() | |
Ha 48-ban dolgozol, van egy kompromisszumos megoldás: az 1/72-es (normál méretű) számsor nagyjából paszol az 1/48-as Albákra. | |||||
Monox | Adatlap | 516117 | 2010. július 15. 08:35 | ![]() | |
Azt hiszem nincs más hátra, mint előre. A hiányzó szám 4 teljesen egyforma elemből áll, ebből 8 darabot kell ügyes kézzel és leheletvékony esettel készíteni. Esetleg Wordben megszerkesztheted gépen, majd a megfelelő színezés és méretezés után enyves matricalapra kinyomtatod, majd lakkozás után felmehet a gépre. Célszerű mindhármat gépen elkészíteni és együtt használni. | |||||
SeZo | Adatlap | 516116 | 2010. július 13. 16:24 | ![]() | |
Igen sajnos! :( | |||||
vlevi | Adatlap | 516115 | 2010. július 13. 16:21 | ![]() | |
Hátigen, pont a 0 hiányzik belőle :( | |||||
SeZo | Adatlap | 516114 | 2010. július 13. 16:08 | ![]() | |
Kedves Makkettező/fórumozó kollégák! Szeretnék egy kis segítséget kérni. A 120-s oldalszámú Alba megépítése van folyamatban, de a HAD készletből ezt a gépet nem lehet pont megépíteni. Van valami ötletetek, hogyan tudnám ezt az oldalszámot beszerezni? Köszönöm előre is! Üdv: SeZo | |||||
lacipapa947 | Adatlap | 516113 | 2010. május 4. 09:17 | ![]() | |
Me Bf-108Taifun 1:48 eduard fotomaratást/8054/L/Tudok fel ajánlani az L-39-es fotomaratásért cserébe,vagy baráti árért eladó. | |||||
lacipapa947 | Adatlap | 516112 | 2010. május 4. 09:08 | ![]() | |
üdvözlet minden megszállott makettezőnek!segitsetek!L39-hez keresek EX48022 fotomaratást. | |||||
vlevi | Adatlap | 516111 | 2010. március 17. 23:43 | ![]() | |
Kifejtettem már a véleményemet az enamel festékekről? Mert ha nem, most megteszem :( Van (volt) itthon Revell fehér, 46, és 48 (ez matt light olive). A probléma csak az, hogy egyik sem hasonlít már festékre, több percnyi kevergetés után is csak egy sűrű, kézkrémre emlékeztető masszát sikerült gyúrnom belőlük, hogy rohadna meg az összes befőttjük. Pedig a színek jók lennének, de ezekkel a festékekkel így már nem lehet normálisan dolgozni. Lehet, hogy mivel kinyitottam, holnapra betonkeményre szárad mindegyik :( De, ha már kimentem, akkor próbálkoztam tovább. Elővettem egy darab műanyagot, és az Tamiya XF-62 Olive Drab vonalon indultam el. Nagyon kevés még van az üveg alján. Próbáltam az Olive Drabot XF-1 fehérrel keverni, de ahogy világosodott, nem csak világosodott, hanem valami kávékrémlikőr (baileys) féle színe lett. De van még a polcon sötétzöld, emellett khaki, deck tan, dark yellow. Sötétzöld+Deck Tan 1:1 keveréke egész jó lett, szerintem hasonlít az ezen a képen lévő világosabb színre. A másik színt pedig Tamiya Olive Drab+Fekete 1:1 keverékével próbáltam elérni, szerintem sikeresen. A vicc az egészben, hogy ezek a Tamiya festékek több, mint 10 éve állnak a polcomon, van, amelyik még nagy tégelyes, és többnyire az alján csak 2-3mm-nyi festék van, és mégis tökéletes. Nyavalyás enamel festékek pedig rögtön bedöglenek, ahogy kinyitja az ember :( Képet a végeredményről sajna nem tudok betenni, mert akárhogy próbálom fotózni, közel sem jönnek vissza a színek. Ha érdekel valakit, Szolnokra azért magammal viszem. | |||||
vlevi | Adatlap | 516110 | 2010. március 17. 20:41 | ![]() | |
Az valami sárgás szín nem? A 155 pedig Olive drab, ha jól emlékszem. Részemről inkább a 155 fakítását tartom kivitelezhetőnek. A Revell 46 pedig Nato Olive Drab, ez akkor a sötétebb zöld. Kár, hogy kifogyott a Tamiya Olive Drabom, abból talán tudtam volna kevergetni. A Modelmaster US Olive drab pedig túl világos ehhez. | |||||
Otto | Adatlap | 516109 | 2010. március 17. 19:18 | ![]() | |
kevergetve. kb. 168 kiindulási alapnak jó szerintem. | |||||
vlevi | Adatlap | 516108 | 2010. március 16. 21:20 | ![]() | |
Köszönet érte ! A Humbrol 168 magában, vagy az is világosítva? | |||||
Otto | Adatlap | 516107 | 2010. március 16. 18:31 | ![]() | |
vlevi! a promodell 2005/3-ben a 137-es gép került megépitésre. A mellékelt táblázat szerint ndk felső szin1: revell 46 esetleg humbrol 108 ndk felső szin2: humbrol 168 v. 155x2r+fehérx1r ndk alsó szin: humbrol 147 v. humbrol 196 | |||||
Monox | Adatlap | 516106 | 2010. március 16. 10:37 | ![]() | |
Nagyon örülök, hogy ilyen fotók is előkerülnek... | |||||
vlevi | Adatlap | 516105 | 2010. március 15. 22:57 | ![]() | |
Peenemünde. Ezek szerint ezek nem is Albák, hanem V2-esek? :D | |||||
vlevi | Adatlap | 516104 | 2010. március 15. 22:56 | ![]() | |
Na, erre a képre mondjon valaki valamit! :) 1990, németország www.airliners.net/photo/Germany---Air/Aero-L-39ZO-Albatros/1163611/L/&sid=83d687037907c2601bdf034c6b8e367a | |||||
vlevi | Adatlap | 516103 | 2010. március 15. 22:51 | ![]() | |
Viszont ez az NDK/Cseh festés elgondolkodtat. Néztem az airliners.net oldalon cseh Albákat, és azokon kicsit más a minta. Igaz, ezek is tuti, hogy már nagyjavított gépek. Ezért a színük is teljesen más, de az érthető, ha friss festés. Elsősorban a kabin alatti sötét folt mérete a feltűnő eltérés. Több cseh gép képeit is megnéztem, nem 100%-osan ugyanaz a minta, de mindenütt nagyobb folt van a kabin alatt. És mintha a svancon is más lenne. Nem lehet, hogy a németek átfestették valamikor? | |||||
vlevi | Adatlap | 516102 | 2010. március 15. 22:42 | ![]() | |
Palit nem akarom, mert ahhoz kellene zöld-sárga kamót is festeni. Azt meg nem akarok :) Meg aztán a kabin már úgy-ahogy le van festve. Természetesen az egyik zöldre, a másik szürkére. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 516101 | 2010. március 15. 22:14 | ![]() | |
Csináld meg Cápetit és Cápalit :) Vagy Cápetit és Zümit (119-es volt ugye mindkettő...) | |||||
vlevi | Adatlap | 516100 | 2010. március 15. 22:03 | ![]() | |
Tervben volt, hogy a 2db Alba (Eduard dual kit) közül az egyikből Cápeti lesz, a másik L-39 Thunderbird. Vagy Fehér Albatrosz. De most egy újabb ötletem támadt, a 119-es gépet (Cápeti) megcsinálnám Cápetiként is és, úgy, ahogy megkaptuk, még az NDK-s kamóval. Nade. A színekkel nagyon gondban vagyok. Az Eduard a Cseh/NDK festésre elég meredeket ír. Gunze H58 Interior Green és H405 Olive green a felső kamó. Ebből a H58 nagyon hajmeresztőnek tűnik nekem, főleg, mert nemrég festettem P-51 Mustang kabinbelsőt ezzel a színnel. Találtam pár képet ( hunavia ), amit ezúton is köszönök. Az, amit had matricán találtam (Gunze H115 és 95) már sokkal hihetőbb, de ellenőrizni sajnos ezt sem tudom :( | |||||
mig-29 | Adatlap | 516099 | 2010. január 28. 17:08 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 516098 | 2010. január 25. 10:49 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 516097 | 2010. január 23. 16:47 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 516096 | 2010. január 23. 13:49 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 516095 | 2009. december 11. 20:47 | ![]() | |
Van ebben azért valami hátborzongató... Ebben a csúf téli időben, pont mintha egy temetőben kísérték volna utolsó útjukra a gépeket. Felszálltak Kecskeméten, 16 év után úgy, hogy mindenki tudja, hogy ide már sohasem fognak visszatérni, a bázist amiben egész magyarországi létükben szolgáltak, már sosem látják többé. Leszálltak Szolnokon, majd a kötelék elengedte őket és már ők sem látják soha többé egymást... Leálltak a hajtóművek, de az a csend minden bizonnyal mindörökre szól már. És jön az élet további része, egy ápolt területen sok más "csendes" gép társaságában. De ez az élet már csak részben az, amiért éltek és amiben repültek. | |||||
PETI | Adatlap | 516094 | 2009. december 11. 20:40 | ![]() | |
A Doktor Úr azért egy kis CMos tisztítást csinálhatna, amikor ilyen eseményt fotóz! De legalább fotosopban kijavíthatná a cuccot, mert tiszta retek az összes képen a kék háttér... No comment | |||||
Lala | Adatlap | 516093 | 2009. december 11. 20:10 | ![]() | |
A 136-os szállt le kecskeméten, a 128 ill.a 119 ment szolnokra. üdv! | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 516092 | 2009. december 11. 16:49 | ![]() | |
119, 136, 128, a képek alapján nehéz volt kisakkozni:) | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 516091 | 2009. december 11. 16:48 | ![]() | |
na itt van a hírekben, e szerint a harmadik visszament Kecsóra www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/muzeumba_kerultek_a_kecskemeti_albatroszok/gépszámot sajna nem tudok, de majd rákérdezek | |||||
Nyugger | Adatlap | 516090 | 2009. december 11. 08:22 | ![]() | |
Szia VO101_Papi, Mi az oldalszáma a harmadik repülőgépnek ? | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 516089 | 2009. december 11. 01:33 | ![]() | |
tévedtem, hármat repültek át, elvileg múzeumba kerülnek | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 516088 | 2009. december 10. 22:45 | ![]() | |
Sziasztok! A mai nap folyamán repültek utoljára az Albáink, 2 darabot vittek át szárnyon Szolnokra. Ha lesz infom a sorsukról megírom. | |||||
Nyugger | Adatlap | 516087 | 2009. december 10. 20:15 | ![]() | |
Sziasztok, Ma délután teljesítette az utolsó leszállását Magyarországon az L-39ZO típus. Szolnokra érkezett a 128-s a Repüléstörténeti Kiállítóhelyre, a 119-s pedig a ROK-ba -Repülőműszaki Oktatásbiztosító Központ. Repült még a 136-s is de ez a gép Kecskeméten szállt le. | |||||
fishpot | Adatlap | 516086 | 2009. december 2. 15:01 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 516082 | 2009. december 1. 20:35 | ![]() | |
Mig23Papa, ez eléggé szomorú! | |||||
mig23papa | Adatlap | 516081 | 2009. december 1. 20:12 | ![]() | |
romeo Már megszokhattad, hogy 4 évente mindent újra kell kezdeni. Először is a régi bútorokat szőnyegeket kell lecserélni. Ez 1. év. Azokat meg kell szokni, 2. év. Az új főnök rokonait kell beszervezni a régi főnök rokonai helyett, 3. év. Aztán a 4. évben azon kell gondolkozni hogy az addig összegyűjtött mutyi elmentésére van-e még elég idő. Aztán kezdődik minden előről, és ez így megy 20 éve. | |||||
romeo | Adatlap | 516080 | 2009. december 1. 18:08 | ![]() | |
Milyen gépekkel oktatják majd a pilótákat az Albatrosok helyett? Ugyanaz a gyár, amely az Albatrosokat gyártotta, készíti az L-159B típust is. Ilyen gép már van a kecskeméti repülőtéren, és gyakorolnak rajta a pilóták. A gyártóval most tárgyalunk, jövőre szeretnénk tőlük gépeket bérelni. Közben előkészítettem egy közbeszerzési kiírást egy nyílt nemzetközi tenderre, amely majd a végleges megoldást jelenti. A gépvásárlás, a lízing, a bérlés egyaránt érdekel bennünket. Terveim szerint ezt először megvitatja a Honvédelmi és Rendészeti Bizottság, és csak azt követően terjesztem a kormány elé a javaslatot. Egy ilyen folyamat egy évig is eltarthat, a döntést már az új kormány hozza meg, de nem szeretném, ha a nulláról kellene kezdenie. www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/szekeres-imre-egyelore-maradnak-a-mig-ek-272461 | |||||
Monox | Adatlap | 516079 | 2009. november 29. 20:58 | ![]() | |
Én pedig arra lennék kíváncsi, hogy oldalszám szerint melyik volt az a 10 gép amit visszavitt a gyártó(hoz)? És mindez mikor történt és hogyan? | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 516078 | 2009. november 27. 22:06 | ![]() | |
Ki hitte volna akkoriban, hogy majdnem 50 evvel kesobb a tipus meg mindig repulni fog, raadasul a legnagyobb peldanyszamban az USA-ban... Valoszinuleg a mi albainkbol is ott fog kikotni jopar. Kivancsi lennek, hogy az egykori magyar Delfinekbol repul e ma valamelyik magankezben. | |||||
Lacy | Adatlap | 516076 | 2009. november 27. 19:40 | ![]() | |
Mint érdekesség, a Csehek által legyártott 3365 Delfin közül több mint kétezret állítottak hadrendbe a szovjet haderőnemek kiképző alakulatainál. A hatalmas mennyiség elsősorban abból adódott, hogy a gépek gyártása a hruscsovi rakéta korszak utáni újra felfegyverzéssel egybeesett. Így a szovjet haderőnemeknek nagy szüksége volt az új pilóták tömegére. Egyébként a nagy mennyiség nem is olyan nagy, ha szembeállítjuk a Egyesült Államok katonai kiképző gép igényeivel. A szovjet erőket összehasonlítva a NATO erőivel a hatvanas évektől kezdve korántsem voltak mennyiségi fölényben, ellentétben az általános nyugati (és ebben az esetben magyar) vélekedéssel! Mivel a szovjetek épp a hagyományos repülő erők újrafegyverkezését hajtották végre, új kiképző iskolák és ezredek álltak fel, amelyeknél állt hadrendbe az új kiképzőtípus. Első L-29-essel repülő alakulat a 703 kiképző ezred az ukrán szovjet tagköztársaság területén 1963-ban kapta meg a típust, amivel az UTI Mig-15-öst váltották le. A gyártás hatalmas ütemére jellemző, hogy három évre rá, már átvehették az 1000-ik példányt. Összesen húsz szovjet kiképző ezredet töltöttek fel a típussal, bár ezek nem egy időben használták. Ezek az ezredek 100 némelyik 120 repülőgéppel rendelkeztek, és gyakran két-három repülőtéren települtek egyszerre. Az újonc pilóta jelölteket pedig gyakran füves kitérő reptereken reptették először. 1966-tól a DOSzAAF (helyi MHSZ) is megkapta a Delfin típust, amit szintén 20 kiképző központban alkalmaztat egészen 1992-ig. Ekkor is csak a pénztelenség miatt állították félre „őket”. | |||||
Lacy | Adatlap | 516075 | 2009. november 27. 19:39 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 516019 | 2009. november 26. 19:15 | ![]() | |
Meg kell oldanunk, hogy ezeknek a repülőgépeknek a kiválása miatt ne csökkenjen a repült órák száma. A szükséges repülési idő biztosítását új repülőgépek vásárlásával, vagy pedig repülési idő bérlésével érjük el. A Honvédelmi Minisztérium elkészítette közbeszerzési javaslatát a kormány felé – mondta a miniszter www.honvedelem.hu | |||||
sanyi | Adatlap | 516018 | 2009. november 26. 17:21 | ![]() | |
Ráadásul még a radarkeresztmetszete és a károsanyag-kibocsátása is alacsony. A hatótávolságáról tud valaki valamit? A mérete miatt nem hinném hogy nagy lenne. Bár gondolom póttartállyal, esetleg légiutántöltéssel lehet növelni. Szomorú dolog hogy ilyen apropó miatt élénkült meg a fórum:(:( Még egy típussal kevesebb az országban. :( RIP Alba! És hamarosan a 29-es is... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Tudnátok képeket rakni L-39 kabinról?