<<< Vissza | Tovább >>> |
Tibcsi | Adatlap | 516226 | 2012. március 31. 11:24 | ![]() | |
Ati75 | Adatlap | 516225 | 2012. március 31. 10:37 | ![]() | |
Sziasztok! L39-re keresnék kabintetőt,mert az enyém sajna öntéshibás...(KP gyártmány) Köszi a segítséget! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 516224 | 2012. február 13. 23:09 | ![]() | |
Gábor, A grafikán látható színek helyesnek tekinthetők? | |||||
juge75 | Adatlap | 516223 | 2012. február 13. 15:29 | ![]() | |
migi | Adatlap | 516222 | 2011. december 24. 10:48 | ![]() | |
Igen tényleg szép munkát végeztek Kareszék , | |||||
juge75 | Adatlap | 516221 | 2011. december 24. 10:45 | ![]() | |
Az azóta ezüstben pompázó 379 is szépen sikeredett, elismerésem Karcsiéknak. | |||||
juge75 | Adatlap | 516220 | 2011. december 24. 10:43 | ![]() | |
Már nem volt annyira jó a festése, tele volt belejavítgatásokkal. Gondolom, egyszer eljött az idő, és szépen lefestették (jobb festékkel és vékonyan). A Szolnoki Delfinen is pergett már le a festék 1989-ben, az akkor még bent levő múzeumban. Eléggé sokféle és vastag réteg volt azon. Bár kétségkívül ezen vékonyabb, és szebb festés volt, még ha nem is teljesen megfelelő színekkel. | |||||
migi | Adatlap | 516219 | 2011. december 24. 07:11 | ![]() | |
Azért elgondolkoztam azon ha ilyen jó volt rajta a festés , ( bár nem tudom milyen állapotban került az iskolába ? ) miért festették át akkoriban , voltak ott olyan festésű gépek amik sokkal rosszabb állapotban voltak , kb .jó 20 éve csináltuk a tanműhelyt ,de nem emlékszem a delfin festésére akkor az hogy volt . | |||||
juge75 | Adatlap | 516218 | 2011. december 24. 04:00 | ![]() | |
De jó fotó! | |||||
juge75 | Adatlap | 516217 | 2011. december 24. 04:00 | ![]() | |
Na jól nézd meg, mert azok a nagyjavítás utáni színek. | |||||
juge75 | Adatlap | 516216 | 2011. december 24. 03:59 | ![]() | |
Igaz, 379... :-) | |||||
migi | Adatlap | 516215 | 2011. december 23. 20:28 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 516214 | 2011. december 23. 20:23 | ![]() | |
A múzeumban nem a 379 van? | |||||
migi | Adatlap | 516213 | 2011. december 23. 19:25 | ![]() | |
De ha jól tudom előtte volt ő a XI kerületi MHSZ udvarán is , | |||||
juge75 | Adatlap | 516212 | 2011. december 23. 18:14 | ![]() | |
Hogy mennyi festéket szedtek róla le, például a 375-röl (és a Mi-4 ről is) Magó Karcsi tudna mesélni. | |||||
juge75 | Adatlap | 516211 | 2011. december 23. 18:10 | ![]() | |
A két gép így került 375 Szolnokra a főiskola múzeumába, a társa 376 pedig Budapestre, az említett iskolába. | |||||
juge75 | Adatlap | 516210 | 2011. december 23. 18:02 | ![]() | |
Ezen mi az érdekes? Két megmaradt delfinünk (nem tudták beindítani, ezért nem vitték el) nem csak kétszer, a 375-ös esetenként több ízben is (mikor milyen festék volt a tanulóknál karbantartáskor) átfestésre került. Egységes fém színüket a felderítő feladatkörben törte meg a háromszínű tarka festés, melyet Trencsényben (nagyjavításkor) egy hasonló, de nagy foltozású festés követett, erre esetenként még került javító festés is. A két kiállított gép festése már régen nem az eredeti (a Szolnoki újra fémszínben pompázik). Az 1976-ban készült fekete fehér fotón az első terepszín, a második képen nagyjavítás utáni Csehszlovák, a kiállított gépen pedig egy harmadik festés látható, tetejében más sablonokkal készült számokkal. | |||||
migi | Adatlap | 516209 | 2011. december 23. 17:42 | ![]() | |
Döntsd el magad ,egy festés ráférne . | |||||
Charger | Adatlap | 516208 | 2011. december 23. 17:37 | ![]() | |
Köszi! Kecelen az enyészeté?Vagy azért foglalkoznak vele? | |||||
migi | Adatlap | 516207 | 2011. december 23. 14:35 | ![]() | |
migi | Adatlap | 516206 | 2011. december 23. 14:24 | ![]() | |
Szia Tudtommal ez a gép a 376 os került le Kecelre , | |||||
Charger | Adatlap | 516205 | 2011. december 23. 14:00 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 516204 | 2011. december 20. 05:16 | ![]() | |
A neten találtam róla pár fotót: | |||||
Weizi | Adatlap | 516203 | 2011. október 23. 16:21 | ![]() | |
Hát lényegében igen.Viszont ahogy Rumcájsz_52 is írta,úgy ábrázold,ahogy neked megfelel,mert egyáltalán nem elképzelhetetlen az általad kivitelezni kívánt variáció sem. | |||||
Joci89 | Adatlap | 516202 | 2011. október 23. 16:06 | ![]() | |
Szóval az nem életszerű ha úgy ábrázolnám (építeném) hogy a dekk nyitva van a lépcsők meg felhajtva. Mondjuk nem is találtam erre a példára egy fotót sem. | |||||
Weizi | Adatlap | 516201 | 2011. október 23. 14:25 | ![]() | |
Szia! A csukott kabintető+nyitott fellépők/csukott fellépők inkább jellemzőek voltak a mindennapokban!Amennyiben a kabintető nyitva volt,akkor szinte kivétel nélkül a hozzátatozó fellépő is! Bár igazából erre nem volt szabály a parkoló gép esetében. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 516200 | 2011. október 23. 14:21 | ![]() | |
Szia joci89 Konkrét fizikai kapcsolat a fellépők és a dekk között nincs az Albán (tehát semmi olyan, hogy nyitják a lépcsőt, és automatikusan nyílik a dekk, vagy zárásnál fordítva), csak éppen nagyon nagyra kéne nőni, ha a lépcső nélkül akarod nyitni a kabintetőt! Tehát a normál eljárás: fellépő nyit, rááll a műszaki és nyitja a kabintetőt, beszállás (ő maga vagy a pilóta), kabintetőt lezár, lépcsőt becsuk - nyitásnál fordított a sorrend. Tehát logikai/üzemeltetési szempontból nehezen elképzelhető a nyitott dekk csukott lépcsővel - de nem kizárható a dolog. Szerintem építsd, ahogy neked tetszik, elvégre a tiéd lesz! Üdv R. | |||||
Joci89 | Adatlap | 516199 | 2011. október 23. 13:23 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! Még annyit kérdeznék hogy ha a kabintető nyitott helyzetben van az Albán, akkor a fellépő lépcsők minden esetben kint vannak? Mert erre sem találtam fotót, hogy álló gépnél, nyitott tető + csukott lépcső. Csak mert nem akartam megtörni a szép vonalvezetését a lehajtott lépcsőkkel. Viszont nyitott tetővel terveztem. | |||||
lajosmolnár | Adatlap | 516198 | 2011. október 22. 22:34 | ![]() | |
minhárom nyitva vagy mindhárom zárva :) már én is belekavarodok. | |||||
lajosmolnár | Adatlap | 516197 | 2011. október 22. 22:32 | ![]() | |
Bocsi javítok vagyis az orrfutó zárva a főfutó nyitva, ez nem lehetséges vagy minhárom csukva vagy mindhárom zárva. | |||||
lajosmolnár | Adatlap | 516196 | 2011. október 22. 22:28 | ![]() | |
Szia! Mivel egy Hidraulikus szelep működteti mindhárom akna ajtót így nem életszerű hogy az orrfutó ajtó csukva van a főfutó meg zárva. Üdv:lajos | |||||
Tibcsi | Adatlap | 516195 | 2011. október 22. 22:23 | ![]() | |
Valószínűleg szinkronban. Legalábbis nem találtam olyan képet, amin "nincsenek szinkronban". Minden bizonnyal megvan rá a lehetőség, de ezekszerint nem annyira jellemző. | |||||
Joci89 | Adatlap | 516194 | 2011. október 22. 21:59 | ![]() | |
Kérdezném! Az L-39 Albatros futóakna ajtói (az összes) szinkronban nyílnak és csukodnak? Ha igen, akkor az a helyzet nem lehet, hogy álló gépnél az orrfutó ajtó csukva van és a főfutói meg leengedve? Ha igen, képet kaphatnék róla. Köszönöm a segítséget! | |||||
pilotka | Adatlap | 516193 | 2011. október 19. 22:23 | ![]() | |
Köszi Srácok!, akkor maradok a Kp-nál, folyamatban van a Pavla kieg beszerzése. | |||||
migi | Adatlap | 516192 | 2011. október 19. 18:58 | ![]() | |
Szia A Kp mérethelyesebb , jobban jársz vele , és amennyivel többe kerül a Bilek a különbözeten tudsz venni a KP -hez egy gyanta kabint és egy vákumhúzott kabintetőt . | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 516191 | 2011. október 19. 17:58 | ![]() | |
Üdv! Nekem is megvolt ez a makett, hát szerintem egy KP "átdolgozás" az egész, ami abból áll,hogy a főbb elemekről lecsiszoltak mindent, és imitt-amott visszakarcoltak alig láthatóan pár panelvonalat. Szóval ha van otthon egy KP Delfined, és átcsiszolod a szárnyakat és a törzset, máris lett egy Bileked :-) | |||||
makettes | Adatlap | 516190 | 2011. október 19. 17:57 | ![]() | |
Szia! Tervezed a beszerzését? | |||||
juge75 | Adatlap | 516189 | 2011. október 19. 12:54 | ![]() | |
A makett, méretben pont olyan, mint a KP, csak mintha "lecsiszolták" és újra karcolták volna. | |||||
kató | Adatlap | 516188 | 2011. október 19. 12:38 | ![]() | |
Én személyesen nem találkoztam vele , de azt olvastam hogy a Bilek alaposan benézte az alakját . Túl karcsú a törzse , állítólag . | |||||
juge75 | Adatlap | 516187 | 2011. október 19. 08:25 | ![]() | |
Nekem volt szerencsém hozzá, bár meg már nem építettem... Vákuumozott kabintető jár hozzá 2 db, a készlet negatív panelezésű, de nem annyira részletezett, mint a KP. | |||||
pilotka | Adatlap | 516186 | 2011. október 18. 22:44 | ![]() | |
Skacok! Akinek volt már szerencséje és kalandja a Bilek L-29 1:72 -höz, kérem írja le, érdemes-é hajtanom rá, v. elégedjek meg a KP-val? köcce | |||||
farkas469 | Adatlap | 516185 | 2011. október 7. 18:51 | ![]() | |
Úgy tudom jelenleg nincs rá engedélyük+pénz... | |||||
Weizi | Adatlap | 516184 | 2011. október 6. 16:52 | ![]() | |
Sajnos szerintem ott nem fogják használni semmire sem.:-( | |||||
romeo | Adatlap | 516183 | 2011. október 6. 15:18 | ![]() | |
farkas469 | Adatlap | 516182 | 2011. október 6. 14:41 | ![]() | |
Srácok! Mi lesz azzal a L-39-el ami kb 1 éve a saját lábán szállt le Szolnokon? Az egyik múzeumba kelült a másik szabad tároláson van... Érdemes lenne "eltenni" ha egyszer lesz rá pénz akkor reptetni és nem kellene külföldről drága pénzen hozatni épp szárkányt... Ez kinek a felelősége? Üdv. | |||||
G-cart | Adatlap | 516181 | 2011. szeptember 24. 16:34 | ![]() | |
Sziasztok! Az "Érdekes képek" szekcióba feltettem néhány Delfines képet a mai nap. Üdv: G' | |||||
miles | Adatlap | 516180 | 2011. augusztus 22. 15:22 | ![]() | |
Kijavítottam/bővítettem a magyar légierőt és meglett az iraki is. hu.wikipedia.org/wiki/L%E2%80%9339_Albatros | |||||
miles | Adatlap | 516179 | 2011. augusztus 16. 17:28 | ![]() | |
Sziasztok, nagyon szépen köszönöm mindkettőtöknek! Ami a magyar légierőben üzembe állított gépek számát illeti sajnos még olyanról is halottam, hogy csak tíz gép állt üzembe. www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/game_over_albatros/ Én is azt tartom valószínűnek, amit ti mondtok, az aranysas is így írta, szerintem meg nem azért volt a végén nyolc gép mert kettő lezuhant, hanem már akkor is többet leállítottak. Az üzemeltetők sorrendbe rakására három módszert tartok alkalmasnak. 1. ABC sorrend 2. rendszeresítés évének növekvő sorrendje 3. rendszeresített gépek számának csökkenő sorrendje. Mindenesetre szerintem a szovjet utódállamokat Szovjetunió után kéne írni hasonlóan Csehszlovákiához. Helyesírásban nem vagyok jó. | |||||
ambasa | Adatlap | 516178 | 2011. augusztus 15. 20:25 | ![]() | |
Üdv Miles! először is gratulálok, a munkádhoz! Néhány apróbb pontosítás: Ahogy már romeo írta összesen 20 gépet állítottunk hadrendbe és további 4 érkezett kiképzési céllal, amelyek nem kerültek repülőképes állapotba. Az első 2db L-39 Albatrosz 1993. 10. 01. érkezett be konténerben a PG-be, majd gyakorlatilag hetente érkeztek kettesével. Az újra üzembe állítás után az első három gépet 1994. 04. 20-án vette át a Légierő, majd az utolsó ötöt 1994. 07, 13-án. Ezek után két hatos csoportban 1997. 09. és 2000. 08 23. között 12 darab került nagyjavításra. Minden esetre a részletek miatt egy kis kiegészítés: A rendszerbe állított gépek: 114, 115, 119, 120, 122, 124, 125, 126, 128, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140. Nagyjavítva volt: 114, 115, 119, 120, 124, 125, 128, 131, 133, 134, 135, 136. (az adatok Zsák Ferenctől származnak, kevésbé pontosan személyesen is meg tudom erősíteni) A többi állam részletes adatait nem ellenőriztem. Az L-59 először L-39MS néven szerepelt. majd átnevezték L-59-re, ha már megemlíted, akkor viszont meg kellene említeni a két rendszeresítőjét is ( Csehszlovákia 6db L-59MS ebből a szétválás után Csehország 4db Szlovákia 2db, Egyiptom 49db L-59E és Tunézia 12db L-59T) Van néhány kis/nagy betű elütés, pl van ahol helyesen UB-57-et írsz, majd később Ub-57, vagy SPPU-22 konténerről írsz, de az magyarul helyesen SzPPU-22, ugyan ez a helyzet az SZ-5-ös rakétával, ami helyesen Sz-5, a magyar helyesírás ide vonatkozó cirill betűs átírási szabálya szerint. Ami zavar, az alkalmazók kuszasága, talán érdemes lenne abc rendbe tenni őket. TG | |||||
romeo | Adatlap | 516177 | 2011. augusztus 15. 13:06 | ![]() | |
Üdv Miles! Én valahogy, így tudom: 24 db érkezett (ex. NDK-s), ebből 20 db állt hadrendben és 4 db volt alkatrésznek. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Nekem van otthon egy bontott, festve is van. Majd megnézem, és ha használható, akkor lemosom és elküldöm. Vagy ha le tudom másolni, akkor egy eredetit is tudok küldeni.
Tibcsi