/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
kató 373589 2012. július 5. 22:00
Válasz erre
HADvezér Feri forgalmazza a Master-t .
lacipapa 373588 2012. július 5. 13:49
Válasz erre
Rumcájsz_52 373587 2012. július 5. 13:38
Válasz erre
Hali
Ezek ugyanígy jók bármelyik más 21-re és a Szu-7-re Szu-9-re is. Sőt, jók a Szu-17/22, Szu-15 változatokra is, csak ezeknél még \"néhány apró bajuszt\" (plusz antennát) is fel kell illeszteni a tartórúdra lapátok mögött.
Üdv R.
juge75 373586 2012. július 4. 03:47
Válasz erre
399193_340687792679248_1589191459_n
399193_340687792679248_1589191459_n
577250_340687842679243_587073916_n
577250_340687842679243_587073916_n

Mig-21 MF/SMT/BIS Pitot csövek a MASTER-től.
1/32,48,72 méretekben, 1/72 alkatrészek.
piratvitorla 373585 2012. június 26. 06:46
Válasz erre
Szia
Én hajózó vagyok, így mellettem nem dolgozhattál...
üdv
hörbi 373584 2012. június 25. 23:17
Válasz erre
Sziasztok!

Ez a munkanélküli egyrészt igaz, de másrészt ha jobban körül nézel nálunk akik vagyunk 50en szerelők meg Ti is műszerészek, nem mindenkit érdekel ez a dolog, sőt mondhatni alig akad nálunk az 50ből 6-7 aki ebben szeretne elhelyezkedni. Tehát igazából az a maradék 45 ember már a beiratkozáskor tudta hogy nem ebben fog/szeretne elhelyezkedni...És vannak akik jobban is teszik hogy nem nyúlnak többet géphez! Az hogy nagy gépes vonalon nincs meló az ugye nem az ő hibájuk, a kisgépes vonal meg abból a 8 emberből is csak 4et mozgat meg... de AZ hogy a hatóság és az EASA nem fogadja el a papírt amit megszerzünk nah az már az ő hibájuk és ezzel van a probléma, de ezt nem kell részletezni...

Zoli
Terveim között szerepelt nekem is hogy esetleg a seregben folytatom a repülős vonalat, épp ezért voltam múlt nyáron ott, Szolnokon és ott töltöttem le a 3hetes kötelező nyári gyakorlatot. Az a 3 hét jól telt, jól éreztem magam, de egyelőre inkább a polgári vonalat választanám. A 3 hét alatt hangárban voltam végig, lehet hogy épp a Te felügyeleted alatt is dolgoztam? :)

üdv.: Hörbi
piratvitorla 373583 2012. június 25. 21:14
Válasz erre
Sziasztok
Engem is felvettek a Kossuthba aztán végül Szolnokon kötöttem ki... Viszont nagyon sok ismerős, barát ott végzett...

Ha nem találtok munkát gyertek be műszakinak a seregbe. Nincs sok lóvé és sok a csesztetés, de legalább gépközelbe kerülhettek. És akár felkerülhettek fedélzeti technikusnak is...
Ha érdekel valakit nézzétek meg az adatlapomat...
üdv
Zoli
futár 373582 2012. június 25. 19:47
Válasz erre
Ki mondta, hogy Kossuthos vagyok? Nem is érdekelnek a repülők...
Komolyra fordítva a szót, örüljünk a sikeres vizsgának, meg annak hogy szeretett iskolánk idén is kiképzett vagy 60 munkanélkülit, elvéve 2-3 évet az életükből.
Köszönjük Kossuth, nagy királyok vagytok!
hörbi 373581 2012. június 25. 18:57
Válasz erre
Szia!
Köszi! Akkor ezek szerint Te műszerész vagy. :)
futár 373580 2012. június 24. 16:03
Válasz erre
Szia!

Sok sikert a szóbelihez, mi már szerdán túl voltunk rajta...
hörbi 373579 2012. június 23. 23:18
Válasz erre
Szia

Hát tudod milyenek a diákok! Mindig, mindent azt utolsó pillanatban. De igazából ez nem egy olyan nagyon fontos dolog, enélkül is kaphatok max pontot,ez nem tananyag, csak érdekesség... :)
Ment a mail. Előre is köszi.

üdv: Hörbi
piratvitorla 373578 2012. június 23. 22:02
Válasz erre
Szia
Azért hamarabb is eszedbe juthatott volna...
Küldd el a talált anyagot vagy a linket a piratvitorla@freemail.hu vagy piratvitorla@citromail.hu mélre...
Megnézem, hátha le tudom gyorsan fordítani neked holnap, bár az aero kemény dió...
Meg azért próbálkozz más vonalon is...
üdv
Zoli
hörbi 373577 2012. június 23. 21:16
Válasz erre
Sziasztok!
A következő kérdésemért előre is elnézést kérek, mert nagyon nem ehhez a témához tartozik, (OFF TOPIC),de itt eddig is sok és hasznos tanácsot/segítséget kaptam tőletek. Néhány \"kolegát\" is sikerült felfedeznem köztetek... Hétfőn fogok szóbelizni a Kossuthban és ha olyan tételt húzok amiben szó van a szárny kialakításásról, profilokról,stb. akkor azt a feleletet egy kicsit \"színesebbé téve\", illetve amúgy is érdekel a téma, nagyon megköszönném, ha valaki tudna egy gyorstalpalót a szárny profilok kialakításáról (a húr, íveltség, stb azokat tudom azzal nincs probléma). Ilyenek érdekelnének hogy a NACA 2412-nél pl a 2412 szám az mit takar, mert ha jól tudom annak is van a profil jellemzőire való utalás, vagy a Götlingen profiloknál mire utalnak a számok vagy az \"csak\" sorozat szám?
Előre is köszönöm a segítséget és mégegyszer elnézést hogy nem idevaló témában kérdezek, de most perpillanat nem jutott eszembe hogy kihez fordulhatnék ilyenkor...

ui.: Google-ben találtam infókat róla, de angolul... ahhoz meg sajnos nem értek
Tibor 373576 2012. június 23. 08:18
Válasz erre
www.makettinfo.hu/index.php
Ebben az írásban találhatsz részletes véleményt a Revell Mig-21F-13 makettről.
Murmuc 373575 2012. június 22. 19:49
Válasz erre
Üdv Mirazsmarci!
Egyszer én is így jártam. Azóta ha hosszabb a mondandóm, megírom \"Word\" alatt és egyszerűen bemásolom.Ez bevált! :)
Zoli 373574 2012. június 22. 18:42
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen az infot!
Megvolt nekem is ez a makett és gyanta beömlő is, de már eladtam... Tényleg nagyon szép, és egy korábbi ProModell-ben volt egy nagyon jó cikk is róla.
Én sem hiszem, hogy lesz ebből jobb makett, legfeljebb egy másik, más bontással.
z
Rumcájsz_52 373573 2012. június 22. 18:36
Válasz erre
Szia Zoli
Nálam a Revell 21F-13 épülget. Nagyon jó, részletes, gyönyörű futóaknákkal és kabinbelsővel, gyönyörű felületekkel gyártott kit, néhány hibával:
- az orrgyűrű és az orrkúp nem igazán csúcs, a gyűrűnek ráadásul pocsék az illeszkedése a törzs orrához(kis idő-ráfordítással és tömítővel javítható, de van Quickboost gyártmányú gyanta-feljavító is)
- a törzs alján kétoldalt a gépágyú-burkoló dudorokat, meg a vizszintes vezérsík fölötti áramvonal-idomokat erősen túlzásba vitték, de ezt laposabbra csiszolni nem egetverő meló
- a kabintető mögötti plexi alatt a gerinc túl üres, ezt azért nem árt kissé berendezni, na itt viszont lehet pipeckedni, ez nem egy egyszerű játék
- a törzs alatti pótvezérsík túl vastag, ezt sem árt vékonyabbra csiszolni
Egyenlőre ennyi a tapasztalatom, biztos lehet még tuningolni itt-ott az igényesebbeknek. Ami szerintem biztos : toronymagasan ez a legjobb F-13 kit, és 72-ben szerintem egyhamar nem is lesz másik, tehát vagy nekilátunk ennek, vagy még a koporsóban is várhatjuk a kitudja mikor várható még ennél is jobbat!
Üdv R.
Zoli 373572 2012. június 22. 18:35
Válasz erre
Szia,
Én is így jártam néha... Azóta mentem az írásokat, aztán újra belépve beillesztem. Azért ha lesz időd, majd írj, köszönöm!
z
mirazsmarci 373571 2012. június 22. 18:25
Válasz erre
Szia!

KB fél órán keresztül írogattam a MiG-21 makettekről, és amikor el akartam küldeni, akkor kiírta hogy jelentkezzem be (be voltam), és az egész kitörlődött. Bocs, de most nem írogatom be újra, majd valamikor máskor.
Zoli 373570 2012. június 22. 16:04
Válasz erre
Szia,
Jó lenne, ha a MiG-ek jobban láthatók lennének, ezért én nem is mentettem le a fórumról.
Egyébként ha előző kérdésemre lenne valami hozzáfűzni valód, ne kímélj! A többiek nem nagyon tolongtak...
z
sanyi 373569 2012. június 22. 15:53
Válasz erre
MiG-21 guinea
MiG-21 guinea

Sziasztok!
Egy űűűberkirály kép. A főszereplő a guineai légierő Mi-24-ese, erről már eddig is voltak képek. De... A földön ott legel 6 MiG-21 is és ezekről eddig semmit nem lehetett tudni, még arról is mentek az agyalások, hogy volt-e nekik! Volt/van:)
Zoli 373568 2012. június 20. 11:29
Válasz erre
A 4+ rajzai miatt elég nagy botrány volt, úgy emlékszem. Ettől függetlenül a 21-es rajza lehet jó, ha az alakhű KP makett illeszkedik rá. Én csupán azt szerettem volna tudni, hogy a többi 72-es 21-es mennyire pontos. A két hozzászólásodban a kulcsó a \"mai\". Először azt írtad, hogy \"A legtökéletesebb MiG-21 a mai napig...\" Majd a kérdésemre a válaszod az volt, \"nem mai gyerek\". Mindkét makettet ismerem, a KP-t régen meg is építettem, de már eladtam, nem tudom összevetni a kettőt. Csak arra voltam kíváncsi, hogy melyik a legjobb, illetve legpontosabb?
Minden elismerésem, hogy a KP-ból építetted meg a főbb változatokat, de azóta már vannak sokkal szebb és tudomásom szerint hasonlóan pontos makettek (Revell F-13, Bilek F-13/PF/PFM/U/UM, Zvezda PFM/bis). Tehát csak arra lennék kíváncsi, hogy melyik mennyire pontos, vagy éppen használható, javítható hibákkal. Elég sokan nagyon jól és közelről ismerik a típust, így más véleménye is érdekel, de természetesen a tiéd is.
z
juge75 373567 2012. június 20. 10:54
Válasz erre
Tedd rá a 4+ kiadvány rajzaira, szinte teljesen el lehet rajta igazodni, minden ott van, ahol lennie kell.
Azt se feledjük el, hogy nem mai gyerek, a Zvezda bőven utána készült.
Zoli 373566 2012. június 20. 10:02
Válasz erre
Szia,
Nekem a KP kabinteteje elég furcsa, és a részletek is gyengék. Biztos ez a legjobb? A Zvezda MiG-ek sokkal szebbek, vagy azok pontatlanok? És a Bilek? Az is alakhűnek tűnt nekem.
A Fujimi szerintem az egyik legrosszabb, akármilyen jó minőségű is. Pontatlan szinte az egész.
z
juge75 373565 2012. június 20. 07:25
Válasz erre
Ennek a készletnek óriási baja, hogy pozitív panel osztású.
A legtökéletesebb Mig-21 a mai napig (pontosak a méretei).
Én ebből az alapmakettből csináltam meg a többi változatot: PF, F-13, U, UM és Bisz.
Sajnos, ezekből alig maradt meg (ami igen, mind barátoknál van).
A Fujimi is jó lenne, ha kijavítanák az orr rövidségét és a törzs futómű dudor helyzetét, az is szép.
Tibcsi 373564 2012. június 20. 06:47
Válasz erre
Kösz! :)

Igen, mindkettő KP, csak a tarka kb. 20 éve készült el, az ezüst meg tegnap. :) A tarkáról cikket is írtam ide: www.makettinfo.hu/A_nepszuper
juge75 373563 2012. június 20. 04:56
Válasz erre
KP?
Hátul, a beömlőket én laposabbra reszeltem, elöl az ablakmosót meg picit kerekítettem.
Tetszik a tarka.
Tibcsi 373562 2012. június 19. 15:27
Válasz erre
P1090187
P1090187

Ide is beteszem :)
makettes 373561 2012. június 19. 12:56
Válasz erre
DSCN3900
DSCN3900
DSCN3899
DSCN3899

Sziasztok!
Elkészült a légierőm két gépe.
üdv.makettes
mcs 373560 2012. június 11. 16:55
Válasz erre
Murmuc!
Tökkéletes! :D azért kicsit belátni a lemez alá... ;-)
Üdv: mcs
Murmuc 373559 2012. június 11. 15:40
Válasz erre
MIG-21 MF Fotó Lock On
MIG-21 MF Fotó Lock On

Üdv MCS!
Ha jól tudom a tartály nem volt látható burkolat nélkül, ugyan is azzal együtt nyílott fel, mármint a \"szesz lemezzel\" együtt.
Így akarod megjeleníteni? Akkor itt egy kép:
mcs 373558 2012. június 11. 13:06
Válasz erre
Neo és Rumcájsz!
Köszönöm a képet és a részletes infót. Igen már én is böngésztem a Hunaviat,de csak hasonlót találtam én is.
Igazából egy olyan fotóra pályázom, ahol burkolat nélkül látható a tartály és környéke.. esetleg egy PG-s fotó... ;-)
Üdv:mcs
Neo954 373557 2012. június 11. 12:18
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Köszönöm a hasznos infókat! :)

Üdv.:Neo
Rumcájsz_52 373556 2012. június 11. 11:48
Válasz erre
Szevasztok
Egész pontosan, a gép orrán a pitotcső-tartórúd mellett baloldalt látható nyílásban a világosbarna hengeres test a jégtelenítő rendszer szesztartálya, ehhez tartozik egy szesz-kollektor a szélvédő mellső-alsó részén, ahonnan a sűrített levegő felspricceli a jégtelenítő alkoholt a kabintetőre (ezen a képen, ebből a pozícióból ez nem látszik). A rendszerhez még hozzátartozik egy levegőszelep a műszerfal és a kabin mellső fala között, aminek a gombját megnyomva hozzuk létre a szeszt kinyomó túlnyomást a szesztartályban(ez kb. 2 cm átmérőjű a gomb a célzókészüléktől balra van, Neo fotóján is látható kissé szürkés színben). A lényeg, hogy teljes rendszer egy fényképen sajnos nemigen szemlélhető.
Üdv R.
Neo954 373555 2012. június 11. 11:08
Válasz erre
mphoto12
mphoto12

Szia!

Ilyet találtam (a kabin előtti nyílás az) , a hunavia-t böngészgesd, elég sok kép van MF-ről.

Üdv.:Neo
mcs 373554 2012. június 11. 09:45
Válasz erre
Sziasztok!
Tud vki fényképet küldeni a MiG-21 Mf jégtelenítő rendszeréről?
Előre is köszönöm.
Üdv: mcs
lacipapa 373553 2012. május 28. 14:42
Válasz erre
Szia!
Akkor még lehet rá gyüjteni!
migi 373552 2012. május 27. 20:23
Válasz erre
Szia Laci
Ez csak még a minta darab ,
lacipapa 373551 2012. május 27. 20:13
Válasz erre
Sziasztok!
Ez már kapható valahol?
migi 373550 2012. május 27. 19:55
Válasz erre
pintair 373549 2012. május 23. 22:33
Válasz erre
Daala 373548 2012. május 19. 19:52
Válasz erre
Ja, egyszer volt Tökölön is ez a gép, azt mondták, előtte a Honeckeré volt.
Tibcsi 373547 2012. május 19. 18:40
Válasz erre
Nem. Hanem a Nyitott Égbolt nevében fényképeztek vele.
piratvitorla 373546 2012. május 19. 18:39
Válasz erre
Nem tudom pontosan, gondolom mindenféle utasszállításra. VIP-re leginkább valószínűleg a business jeteket használják...
A 154-es katasztrófánál sportolókat szállítottak
üdv 
polomalev 373545 2012. május 19. 18:06
Válasz erre
Sziasztok.
Tudom, a typhoon, a gripen, a Su-30 4+, a MiG-29A,B, az F-16A 4.
Köszi, a MiG-21-eses kiigazítást.
Akkor jól gondoltam, hogy használták a Mi-8-asokat.
A Tu-154-eseket VIP feladatokra használták?
zoli1989 373543 2012. május 19. 17:15
Válasz erre
A Tu-154-esek biztos hogy tovább repültek mint 92.
1997 szeptemberében egy levegőben katasztrófa után vonták ki a megmaradt 1 példányt.

de.wikipedia.org/wiki/Tupolew_Tu-154M,_Deutsches_Open_Skies
Murmuc 373538 2012. május 19. 15:06
Válasz erre
Üdv Polomalev!
Idézet Tobak Tibor cikkéből:
"Csak 24db MIG-29-es kerül tartósan rendszerbe. Egyébként 3db Tu-134-es 2db Tu-154-es és 3db Il-62-es marad '92-ig üzemben. Viszont '94-ig repülni fog 20db Mi-8T és 6db Mi-8S, mint futár és összekötő szolgálatot teljesítő helikopter."
A Szu-22-est nem említi de sok még repültek a tengerészeti változatai.
polomalev 373536 2012. május 19. 13:50
Válasz erre
Német MiG-21PF
Német MiG-21PF
mi-8
mi-8
mi-8
mi-8
Mi-8 makett
Mi-8 makett

Sziasztok!
Úgy látom mindenki mond mindent. Mé hozzátenném, hogy a német légierőnek a tajfunig nem volt, a néhány MiGet leszámítva 4. generációs gépe. Tehát ezért is megérte nekik rendszeresíteni. 21-esek, 23-asok már nem jelenthettek gondot, de a 29-esek, akkor még komoly ellenfelei voltak a NATO gépeknek, így nem ártott, ha vannak saját MiG-29-eseik. Én nem tudok róla, hogy más típust is átvettek. Bár ha néhány Mi-8-ra, még az SAR feliratot is ráfestetették, akkor valószínű, azokat nem csak tesztelték. Egyébként, akinek megtetszett ez a kamó, a KP-modelsnek gyárt Mi-8-ast, ezzel a festéssel makettje.
Murmuc 373534 2012. május 19. 09:46
Válasz erre
Szia!
Hát, szerintem abban az időben az lehetett a nagy kérdés, hogy mi az amivel a "Luftstreitkräfte" rendelkezett és ami jobb volt a Luftwafféban repülő technikáknál.
A MIG-29-es egyértelmű volt a F-4-esekkel szemben.
De, a SZU-22-esnek a Tornadoval szemben úgy látszik nem volt esélye. :(
Itt komoly mennyiségű vasakról volt szó, így gondolom a Luftwafféban már nem jutott hely a legkorszerűbb 22-eseknek sem.
A Lengyelek viszont örültek neki! :)
Mi ezt máshogy csináltuk, komplett selejteztük a technikát, minden váltótípus nélkül!
Ajjaj! Ez már régen "Off topic"!
piratvitorla 373533 2012. május 19. 07:14
Válasz erre
Szia
A Szu-22 esetében elismerték képességeit. Nekik az M-4-es volt meg ami nagyon komoly gép, a miM-3-asunknál is többet tudott. Viszont a németeknek nem volt ilyen gépre szükségük; nem is emlékszem, hogy az NSZK-nak lett volna hasonló típusa korábban. 
üdv
Zoli
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.