<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Kamovos | Adatlap | 365065 | 2012. november 11. 16:23 | ![]() | |
NORAD | Adatlap | 365064 | 2012. november 9. 22:45 | ![]() | |
Altengernagy | Adatlap | 365060 | 2012. november 9. 15:14 | ![]() | |
Még trianon után néhány évvel is több gépünk volt... ez a (rossz) vicc. Érdekes a párhuzam az akkori és a mostani fegyverzetleépítés között, szinte teljesen azonosak a módszerek, a cél és az eredmény. Légierő minimális, tüzérség vontatott, harckocsi nulla, helikopter nulla, sorkatonaság felfüggesztve, flotilla mutatóba és az se sokáig. És megint egy katonai blokkban a kis-antanttal... ))) hát nem érdekes? | |||||
badboy | Adatlap | 365059 | 2012. november 9. 14:00 | ![]() | |
Sziasztok! Igazat adok notarius kollégának, annyival kiegészítve, hogy az a szám egy konfliktus nélkül is nevetségesen alacsony. Azért szomorú, hogy eddig eljutott a légierőnk, annak ellenére, hogy a lehetőségek meg voltak arra, hogy kicsit komolyabb légierőnk legyen (pl.Alca). Ennyi gépet a pápai búcsúrepülésen is láttunk a levegőben, sőt még plusz kettőt is... | |||||
NORAD | Adatlap | 365057 | 2012. november 9. 12:58 | ![]() | |
Milyen kicsit komolyabb konfliktusra gondolsz? Kivel? | |||||
notarius | Adatlap | 365056 | 2012. november 9. 12:27 | ![]() | |
Azért olyan nevetséges ez a szám: egy bármilyen, kicsit komolyabb konfliktus esetén légirendészetünk kb. két-három nap alatt nullázná a képességeit. :( | |||||
mcs | Adatlap | 365055 | 2012. november 9. 10:10 | ![]() | |
Ezt mindenkinek látni és hallani kell! Isteni zene füleimnek a 14 Gripen hangja! | |||||
NORAD | Adatlap | 365054 | 2012. november 8. 20:20 | ![]() | |
Ma mind a 14 magyar gripen egyszerre volt a levegőben és még egy nagy alakzatba is összeálltak. A még repülőképes két An-26-osunkból meg fotózták őket. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.371373812950012.91695.203389926415069&type=1 http://vimeo.com/53077208 http://legiero.blog.hu/2012/11/08/100_szazalek_a_levegoben (Most láttam este a hírekben. Jó lett volna élőben is látni.) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365053 | 2012. november 8. 19:57 | ![]() | |
Sziasztok Köszi mindenkinek a Jak-9-es dolgokat, különösen Kamovosnak. Sajnos még nem volt időm megnézni:( Azt hittem az Amodelé gáz... üdv Zoli | |||||
Tibor | Adatlap | 365052 | 2012. november 8. 08:10 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 365051 | 2012. november 7. 23:11 | ![]() | |
Szervusz Podva! Semmi bajom az Amodellel,piratvitorla fejtette ki a nézeteit,nem én.Megépítettem én is a Jak 9P-t,de ha volna egy Amodel készletem,nekifognék még egyszer.A Jak-7V,viszont Alagerből van,de rettenetes sorjás volt.Azt egy kínszenvedés volt kifaragni. Üdv,Laci | |||||
Podva | Adatlap | 365050 | 2012. november 7. 19:28 | ![]() | |
Szia lacipapa Én nagyon nem írnám le a az Amodellt a helyedben zongorázni lehet a különbséges a két készlet között és minden az Amodell melltt szól: lehelletfinoman szegecselt, felület, jó kabinbelső, több részből álló futóakna, a kerekek gumiján még a márkajelzés is olvasható... szerintem hiperübertuti A honlapon a makettek címszó alatt talán találsz egy leírást a kittről, én a helyedben átgondolnám az ICM átfaragást. Ha abból mindenáron magyar gépet akarsz építeni, és elhatároztad hogy átfaragod, akkor inkább a Jak-9V-t javaslom neked Üdv VIktor | |||||
Kamovos | Adatlap | 365048 | 2012. november 7. 16:46 | ![]() | |
Szia lacipapa! A Szolnoki Múzeum képei tuti, hogy jók! A másik Hsz-ben lévő első link képei szerintem jók! A második linken lévő biztosan Yak. :) Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 365047 | 2012. november 7. 14:50 | ![]() | |
Köszönöm,meg próbálom el spájzolni. | |||||
Muzzy | Adatlap | 365045 | 2012. november 7. 14:23 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 365044 | 2012. november 7. 13:21 | ![]() | |
Szervusz János! Igen ismerem a képet,de én a háromnézeti rajz miatt ajánltam.Amit feltettél megbízható forrásból van?Mint ahogy tudjuk,nagyon kevés anyag,főleg kép van a magyar Vércséről. Üdv,Laci | |||||
Kamovos | Adatlap | 365043 | 2012. november 7. 13:10 | ![]() | |
Még egy kis Yak-9 1-4 ig képforrás: wp.scn.ru/en/ww2/f/15/131/0 Ez itt pedig egy eredeti Yak. www.geo.arizona.edu/dgesl/research/regional/asian_monsoon_dynamics/yak.htm Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 365042 | 2012. november 7. 12:43 | ![]() | |
Szia lacipapa! Szolnoki barátaink oldalán is vannak képek! www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/Jak-9.htm Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 365041 | 2012. november 7. 11:48 | ![]() | |
Szia! A Magyar Repülés-Hungarian Aviation honlapján is van egy három nézeti rajz a P-ről.Fénykép,csak sajnos 1db van,polgári lajstrommal. Üdv,Laci | |||||
Muzzy | Adatlap | 365040 | 2012. november 7. 11:30 | ![]() | |
A JAK-9-esek gyártása során többször változott a szárny és a pilótafülke helyzete. A sima JAK-9-es a JAK-7 DI-hez hasonló volt. A T-nél hátrább vitték a kabint 400 mm-errel (nagy kaliberű gépágyú miatt), a D-nél visszatértek a sima változatra, a JAK 9 U (M 105 motor) változatnál a Jak-9 T-t vették alapul, és a JAK 9 U ból fejlesztették ki a P-t (M 107-es motorral) Ekkor a kabint előréb tolták 100 mm-errel. A P teljesen fémborítást kapott, illetve a 107-es motor beépítése miatt a motorbekötés változott, illetve a JAK-3-ashoz hasonló volt a radiátor beépítése. Szóval az Alanger/ICM gépből igen nehéz az általunk használt P változatot elkészíteni. További infókairfield.narod.ru/yak/yak-9/yak-9.html Muzzy | |||||
migi | Adatlap | 365039 | 2012. november 6. 19:14 | ![]() | |
Azt hiszem erről a rajzról dolgoztam az én gépemnél, | |||||
migi | Adatlap | 365038 | 2012. november 6. 18:17 | ![]() | |
Nem teljesen lesz jó , mert a súly elosztás miatta P verzió kabinja jóval hátrább került , szerezz be 1-2 rajzot mielőtt neki ülsz , meg át kell karcolnod az egész gépet , én ezt bár 1/48 as méretben elkövettem . üdv: migi | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365037 | 2012. november 5. 22:10 | ![]() | |
Köszi! Legfeljebb "feltöltöm" a vászonborítás miatti bemélyedéseket... A P betű rémlett... Az Amodel gondolom úgyis gáz... A magyar gépet is bolgárnak írják... A Hellerből Jak-3-ból gondoltam átalakítani, de az ICM-mel jóval előrébb vagyok... köszi Zoli | |||||
migi | Adatlap | 365036 | 2012. november 5. 22:03 | ![]() | |
migi | Adatlap | 365035 | 2012. november 5. 21:59 | ![]() | |
Akkor nem lehet ugyan az , mert a P a fém burkolatú gép volt , ezeket meg megnézve nem azok , | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365034 | 2012. november 5. 21:55 | ![]() | |
Sziasztok Ha jól látom ennek ugyanez az öntőkerete, mint az ICM-nek: http://www.model-making.eu/products/Yakovlev-Yak-9K-Russian-Fighter-WWII.html http://www.model-making.eu/products/Yakovlev-Yak-9-Russian-Fighter-WWII.html http://www.model-making.eu/products/Yakovlev-Yak-9B-Russian-Fighter-WWII.html Tehát ugyanaz a műanyag több változathoz is. Ezért kérdezem, hogy melyik törzsből lehet magyart építeni... köszi Zoli | |||||
vatya1 | Adatlap | 365030 | 2012. november 5. 20:54 | ![]() | |
Szia!T.Csaba Ez nem is tudtam hogy gyártja a 2000est is de köszi az infót utána is nézek. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365029 | 2012. november 5. 20:12 | ![]() | |
Sziasztok Az 1/72-es ICM Jak-9-esből melyik törzs felhasználásával lehet magyar gépet csinálni? köszi Zoli | |||||
T.Csaba | Adatlap | 365028 | 2012. november 5. 17:59 | ![]() | |
Gyárt az Italeri 2000-est is. Előbb - utóbb egyet beszerzek én is belőle. :) | |||||
myROB | Adatlap | 365027 | 2012. november 5. 17:24 | ![]() | |
Kíváncsi vagyok mennyi pénzt költöttek azokra a vackokra. Valakinek az ismerőse biztos jól járt... | |||||
TOmCSI | Adatlap | 365026 | 2012. november 5. 16:59 | ![]() | |
Tapasztalt repülőmodellezőként mondom ez komolytalan.Tiszta vicc hogy mit el lehet adni a honvédségnek fejlett technológia néven. Aki egy kicsit is ismeri az FPV repülést az nem tudja hogy röhögjön-e vagy sírjon. | |||||
kopcos | Adatlap | 365025 | 2012. november 5. 16:34 | ![]() | |
Hivatalosan is bemutatták a Bora és Ikran Magyar fejlesztésü UAV-okat...www.honvedelem.hu/cikk/34663_tavolba_lato_szemek | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365024 | 2012. november 1. 16:30 | ![]() | |
Szia Az már nincs hadrendben. Valaki kitalált egy képzeletbeli festést. Kb mintha a kertemben lenne egy gép és átfesteném lilára. üdv | |||||
Murmuc | Adatlap | 365023 | 2012. november 1. 16:15 | ![]() | |
túrósbatyu | Adatlap | 365022 | 2012. november 1. 15:27 | ![]() | |
Sziasztok, én láttam egy Mi-8-ason is, Pesten. Azt hiszem egy nem repülőképes, gyakorlásra használt példány. | |||||
vatya1 | Adatlap | 365021 | 2012. november 1. 14:03 | ![]() | |
Szia!Ennyire sok a különbség a kettő gép között? | |||||
T.Csaba | Adatlap | 365020 | 2012. november 1. 13:47 | ![]() | |
Szia! Ebből nem lehet,mert nekünk ilyen nem volt! Nekünk csak 2000-ünk volt. | |||||
vatya1 | Adatlap | 365019 | 2012. november 1. 12:26 | ![]() | |
Elektrolakatos | Adatlap | 365018 | 2012. november 1. 01:38 | ![]() | |
myROB | Adatlap | 365017 | 2012. október 31. 17:22 | ![]() | |
Igen, a C-17-esekre. | |||||
sanyi | Adatlap | 365016 | 2012. október 31. 16:10 | ![]() | |
Sziasztok! A Griffeken lévő lóvizibűl felségjelet felfestették más gépekre is, vagy csak ezek kapták meg? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365015 | 2012. október 28. 15:39 | ![]() | |
"A jelenlege gazdasági helyzetben aligha tartom megvalósíthatónak. :(" Van itt pénz amire akarják... pl. Nincs pénz az orvosok / nővérek bérére, de megy a nagy kórházfelújítás, főtérfelújítás... Nincs pénz rendőrségre,de lesz országgyűlési őrség stb... üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 365014 | 2012. október 28. 12:05 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Nekem nagyon tetszenek a még meg nem lévő helikopterek, felhasználási területeinek tervei! Sőt! Fokoznám tovább! Maximálisan egyet is értek vele! Mivel az ilyen jellegű igénybevételek fokozzák a hajózó állomány felkészültségét, hadrafoghatósági szintjét! Valamint sokat javulhatna a civilek szemében a hadsereg renovéja is! De! :( A jelenlege gazdasági helyzetben aligha tartom megvalósíthatónak. :( A katasztrófa helyzetek nem tervezett feladatok, ezért az ezeken való rész vételt az anya reptérről kell indítani, és csak később lenne szükség esetleges külső leszálló helyek használatára! De ezek is megoldható dolgok, mert sem a kiszolgálási utasításokba, sem pedig az egyéb előírásokba nem ütköznek, és biztos működnének is szükség esetén. Sajnos én már megéltem a 80-as években, hogy iszonyatos méretű hótakaró lepte el az ország teljes területét! Sajnálatos módon sem a Ka-26, sem pedig a Mi-2 helikoptereket nem engedte felszállni a CSRP! :( Pedig egyenként, legkevesebb 1000.kg árút vihettek volna a környékbeli falvakba településekre, ahová teherautókkal nem lehetett eljutni a hó torlaszok miatt. 1000.liter tej, 1000.kg kenyér. 1000.kg húst (felvágottat) vihetünk volna 48 db helikopterrel! De nem tartották fontosnak! Pedig akkor még volt repidő, és volt üzemanyag is! Viszont a mentőszolgálathoz történő beléptetés kicsik gázosabb dolog. Hisz ehhez fix bázisokra lenne szükség. Ez azt jelenti, hogy Magyarország több pontján kellene bázisokkal rendelkezni, ahol a katonai üzemeltetési előírásoknak megfelelően lehetne üzemeltetni. Na most ugye, azt tudjuk, hogy a jelenlegi elő írások alapján minden feladatra kijelölt helikopterünknek van tartaléka! Tehát ha Magyarország területén kijelölünk mondjuk minimum 6 bázist. Akkor az 12 db helikoptert jelentene! Azt is tudjuk, hogy a repelőzetes anyareptéren kívül két gépnél is, harmadfokú kiszolgálási változatban történik, ami ugye csak 5 naptári napra érvényes. Márpedig, az újabb repelőzetes előkészítés végrehajtásához, kevés a két gép. De nem csak a gép létszáma kevés, de a műszaki kiszolgálók is hiányoznak hozzá. Hiszen első fokban, kell minden szakág mechanikus, és a vissza ellenőrző tiszt, és egy mérnök, (de ez általában a sárkányos szokott lenni) Vagyis egy egy ilyen bázison legkevesebb két hajózó, és hat fő műszaki, egy orvos egy segédápolónak kéne lennie. Folyamatos műszak esetén ennek a duplája! Ha pedig oda küldünk gépeket, és műszakiakat akkor is csak másodfokú kiszolgálást tudunk végrehajtani. Ebből arra a következtetésre jut mindenki, hogy nem jók, korszerűtlenek, az utasítások, és ezeket módosítani kell. Lásd határőrizetes gépek, akik egy teljes hetet húztak le, (esetenként kettőt) tartalék gép nélkül, harmad fokú kiszolgálási változatban. Ez tutira így volt mert csináltam én is 86-ban. Egyéb iránt úgy gondolom, hogy az a gép ami alkalmas katasztrófa védelmi feladatokra Az a mentőszolgálati feladatok ellátásához nagy, és oda kisebb gépre lenne szükség. Ennek a gépnek a méretét kezdhetnénk a Bo-105-el, BK-117, és folytathatnánk, ezek korszerűbb testvéreivel! Amik szintén alkalmasak mentési feladatokra, és természetesen fegyverezni is lehet őket! Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365013 | 2012. október 27. 10:43 | ![]() | |
Szia Majd elválik mi lesz belőlük... A finanszírozásnál azonban pár dolog miatt változhatnak a dolgok: - Egyes internetes források szerint pl. szóba jöhet halasztott fizetés is. - Ha a többi igénybe vevő cég is adna bele pénzt mindjárt más lenne... Azért a katasztrófavédelem is használja a gépeket. Ezen kívül ha jól emlékszem a miniszter is említette korábban, hogy be lehetne szállni mentőzni. Ezen kívül még lehetne néhány lehetőség (pl. Rendőrség, TEK stb.). üdv | |||||
sárkányos | Adatlap | 365012 | 2012. október 27. 10:37 | ![]() | |
Szevasz. Nem bántasz meg de én mint rep. műszaki azért a tizen egy-két éves pályafutásom alatt láttam igen érdekes és elgondolkodtató dolgot. Tény és való mind igaz amit írtál de miért kell egy segg nyalásánál leragadni. Az AW-139-et is elég sokan használják és bevált típus , de ha reálisan nézzük a dolgot úgy sem lesz belőle semmi. Ha az UH-1-re nincs 80 milliárd akkor másra sem lesz több sem kevesebb. Üdv sárkányos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365011 | 2012. október 27. 07:56 | ![]() | |
Sziasztok! "...miért ragaszkodnak ennyire a "kiválónak" nevezett amerikai technikához. Ha nem UH-1 akkor UH-60. Mivel már volt szerencsém látni és körbenézni (ülni is bennük) mindegyiket , hát nem voltam hanyatt esve egyiktől sem , de egy igaz , hogy a Blackhawk-ot még az amerikai szerelők is utálják." Nem akarok egyik technika mellé sem odaállni a másik ellenében. És nem is akarlak megbántani. DE: Az, hogy ültél 1-2-3 ilyen gépben az egy dolog. Az, hogy beszéltél néhány műszakival az szintén egy dolog. Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy az említett 1-2 típust több ezres/tízezres darabszámban legyártották, a világ minden pontján rendszerben állnak és igen nagy igénybevételnek vannak kitéve. Lerepültek sok ezer/tízezer éles harci bevetést... Ráadásul a Blackhawkot a lengyel PZL is gyártja, ahol már sok száz MI-1-est és Mi-2-est legyártottak, így tisztában vannak a dolgokkal. Sz@rt nem gyártanának. Tehát nem rossz a másik sem, csak másmilyen... üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365010 | 2012. október 26. 19:21 | ![]() | |
Sziasztok! Olyan embereket keresek, akik rendelkeznek jó minőségű, saját készítésű repülős képekkel. piratvitorla@freemail.hu piratvitorla@citromail.hu köszi Zoli | |||||
búza | Adatlap | 365009 | 2012. október 23. 19:47 | ![]() | |
Sziasztok! Érdekesség képpen nagyjából megszámoltam, Balázsnál kb. ötszáz sorban vannak a rajzok. Ebben nincs benne az, amikor egy sorhoz öt-tíz rajz tartozik! Ha csak a negyede katonai az is szép feladat még felmatricázni is, nemhogy megépíteni! Viszont ez lehet a hosszú élet titka! Üdv: Búza | |||||
Kamovos | Adatlap | 365008 | 2012. október 23. 18:16 | ![]() | |
Szia vatya1! Nézzél be Hováth Balázs Barátom honlapjára! Ott töménytelen mennyiségű adatott találsz! (Rajzok menü) horac.freeweb.hu/ Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 365007 | 2012. október 23. 17:48 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
www.youtube.com/watch
Üdv: kamovos