/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
T.Csaba 365020 2012. november 1. 13:47
Válasz erre
Szia!
Ebből nem lehet,mert nekünk ilyen nem volt!
Nekünk csak 2000-ünk volt.
vatya1 365019 2012. november 1. 12:26
Válasz erre

Sziasztok!
Érdeklődnék hogy ebből a makettből lehet e magyart épiteni?vagy mit kell alakitani rajta hogy magyar legyen?köszi előre is a választ.
Elektrolakatos 365018 2012. november 1. 01:38
Válasz erre
myROB 365017 2012. október 31. 17:22
Válasz erre
sanyi 365016 2012. október 31. 16:10
Válasz erre
Sziasztok!
A Griffeken lévő lóvizibűl felségjelet felfestették más gépekre is, vagy csak ezek kapták meg?
piratvitorla 365015 2012. október 28. 15:39
Válasz erre
"A jelenlege gazdasági helyzetben aligha tartom megvalósíthatónak. :("

Van itt pénz amire akarják...

pl. Nincs pénz az orvosok / nővérek bérére, de megy a nagy kórházfelújítás, főtérfelújítás...

Nincs pénz rendőrségre,de lesz országgyűlési őrség stb...
üdv
Kamovos 365014 2012. október 28. 12:05
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Nekem nagyon tetszenek a még meg nem lévő helikopterek, felhasználási területeinek tervei!
Sőt!
Fokoznám tovább!
Maximálisan egyet is értek vele!
Mivel az ilyen jellegű igénybevételek fokozzák a hajózó állomány felkészültségét, hadrafoghatósági szintjét!
Valamint sokat javulhatna a civilek szemében a hadsereg renovéja is!

De! :(
A jelenlege gazdasági helyzetben aligha tartom megvalósíthatónak. :(

A katasztrófa helyzetek nem tervezett feladatok, ezért az ezeken való rész vételt az anya reptérről kell indítani, és csak később lenne szükség esetleges külső leszálló helyek használatára!
De ezek is megoldható dolgok, mert sem a kiszolgálási utasításokba, sem pedig az egyéb előírásokba nem ütköznek, és biztos működnének is szükség esetén.

Sajnos én már megéltem a 80-as években, hogy iszonyatos méretű hótakaró lepte el az ország teljes területét!

Sajnálatos módon sem a Ka-26, sem pedig a Mi-2 helikoptereket nem engedte felszállni a CSRP! :(

Pedig egyenként, legkevesebb 1000.kg árút vihettek volna a környékbeli falvakba településekre, ahová teherautókkal nem lehetett eljutni a hó torlaszok miatt.

1000.liter tej, 1000.kg kenyér. 1000.kg húst (felvágottat) vihetünk volna 48 db helikopterrel!

De nem tartották fontosnak!
Pedig akkor még volt repidő, és volt üzemanyag is!

Viszont a mentőszolgálathoz történő beléptetés kicsik gázosabb dolog.
Hisz ehhez fix bázisokra lenne szükség.

Ez azt jelenti, hogy Magyarország több pontján kellene bázisokkal rendelkezni, ahol a katonai üzemeltetési előírásoknak megfelelően lehetne üzemeltetni.

Na most ugye, azt tudjuk, hogy a jelenlegi elő írások alapján minden feladatra kijelölt helikopterünknek van tartaléka!

Tehát ha Magyarország területén kijelölünk mondjuk minimum 6 bázist.
Akkor az 12 db helikoptert jelentene!

Azt is tudjuk, hogy a repelőzetes anyareptéren kívül két gépnél is, harmadfokú kiszolgálási változatban történik, ami ugye csak 5 naptári napra érvényes.
Márpedig, az újabb repelőzetes előkészítés végrehajtásához, kevés a két gép.

De nem csak a gép létszáma kevés, de a műszaki kiszolgálók is hiányoznak hozzá.
Hiszen első fokban, kell minden szakág mechanikus, és a vissza ellenőrző tiszt, és egy mérnök, (de ez általában a sárkányos szokott lenni)
Vagyis egy egy ilyen bázison legkevesebb két hajózó, és hat fő műszaki, egy orvos egy segédápolónak kéne lennie.
Folyamatos műszak esetén ennek a duplája!

Ha pedig oda küldünk gépeket, és műszakiakat akkor is csak másodfokú kiszolgálást tudunk végrehajtani.

Ebből arra a következtetésre jut mindenki, hogy nem jók, korszerűtlenek, az utasítások, és ezeket módosítani kell.

Lásd határőrizetes gépek, akik egy teljes hetet húztak le, (esetenként kettőt) tartalék gép nélkül, harmad fokú kiszolgálási változatban.
Ez tutira így volt mert csináltam én is 86-ban.

Egyéb iránt úgy gondolom, hogy az a gép ami alkalmas katasztrófa védelmi feladatokra
Az a mentőszolgálati feladatok ellátásához nagy, és oda kisebb gépre lenne szükség.

Ennek a gépnek a méretét kezdhetnénk a Bo-105-el, BK-117, és folytathatnánk, ezek korszerűbb testvéreivel!
Amik szintén alkalmasak mentési feladatokra, és természetesen fegyverezni is lehet őket!

Üdv: kamovos
piratvitorla 365013 2012. október 27. 10:43
Válasz erre
Szia

Majd elválik mi lesz belőlük...

A finanszírozásnál azonban pár dolog miatt változhatnak a dolgok:
- Egyes internetes források szerint pl. szóba jöhet halasztott fizetés is.
- Ha a többi igénybe vevő cég is adna bele pénzt mindjárt más lenne... Azért a katasztrófavédelem is használja a gépeket. Ezen kívül ha jól emlékszem a miniszter is említette korábban, hogy be lehetne szállni mentőzni. Ezen kívül még lehetne néhány lehetőség (pl. Rendőrség, TEK stb.).

üdv
sárkányos 365012 2012. október 27. 10:37
Válasz erre
Szevasz. Nem bántasz meg de én mint rep. műszaki azért a tizen egy-két éves pályafutásom alatt láttam igen érdekes és elgondolkodtató dolgot. Tény és való mind igaz amit írtál de miért kell egy segg nyalásánál leragadni. Az AW-139-et is elég sokan használják és bevált típus , de ha reálisan nézzük a dolgot úgy sem lesz belőle semmi. Ha az UH-1-re nincs 80 milliárd akkor másra sem lesz több sem kevesebb. Üdv sárkányos
piratvitorla 365011 2012. október 27. 07:56
Válasz erre
Sziasztok!

"...miért ragaszkodnak ennyire a "kiválónak" nevezett amerikai technikához. Ha nem UH-1 akkor UH-60. Mivel már volt szerencsém látni és körbenézni (ülni is bennük) mindegyiket , hát nem voltam hanyatt esve egyiktől sem , de egy igaz , hogy a Blackhawk-ot még az amerikai szerelők is utálják." 

Nem akarok egyik technika mellé sem odaállni a másik ellenében. És nem is akarlak megbántani.
DE:
Az, hogy ültél 1-2-3 ilyen gépben az egy dolog. Az, hogy beszéltél néhány műszakival az szintén egy dolog. 

Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy az említett 1-2 típust több ezres/tízezres darabszámban legyártották, a világ minden pontján rendszerben állnak és igen nagy igénybevételnek vannak kitéve. Lerepültek sok ezer/tízezer éles harci bevetést...
Ráadásul a Blackhawkot a lengyel PZL is gyártja, ahol már sok száz MI-1-est és Mi-2-est legyártottak, így tisztában vannak a dolgokkal. Sz@rt nem gyártanának.

Tehát nem rossz a másik sem, csak másmilyen...

üdv
Zoli
piratvitorla 365010 2012. október 26. 19:21
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan embereket keresek, akik rendelkeznek jó minőségű, saját készítésű repülős képekkel. 
piratvitorla@freemail.hu
piratvitorla@citromail.hu

köszi
Zoli
búza 365009 2012. október 23. 19:47
Válasz erre
Sziasztok!
Érdekesség képpen nagyjából megszámoltam, Balázsnál kb. ötszáz sorban vannak a rajzok. Ebben nincs benne az, amikor egy sorhoz öt-tíz rajz tartozik! Ha csak a negyede katonai az is szép feladat még felmatricázni is, nemhogy megépíteni! Viszont ez lehet a hosszú élet titka!
Üdv: Búza
Kamovos 365008 2012. október 23. 18:16
Válasz erre
Szia vatya1!

Nézzél be Hováth Balázs Barátom honlapjára!
Ott töménytelen mennyiségű adatott találsz!
(Rajzok menü)

horac.freeweb.hu/

Üdv: kamovos
juge75 365007 2012. október 23. 17:48
Válasz erre
Húúú..
Elég sok és változatos géptípus volt.
Cébés 365005 2012. október 23. 14:29
Válasz erre
Tök mindegy mi mennyibe kerül...az győz aki több lóvét dug a döntéshozók zsebébe.A többit meg majd mi kifizetjük.
vatya1 365004 2012. október 23. 09:36
Válasz erre
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segitséget kérni abban hogy milyen gépeink voltan a magyar légierőben egész az elejétől 1930-napjainkig és ha ebben témában volna 1:48ban makett matrica eladó felesleges vagy cserebere akkor az adatlapon látható email cimre küldjétek köszönöm előre is a segitséget.
Marcell0708 365003 2012. október 23. 06:43
Válasz erre
sárkányos 365002 2012. október 21. 12:41
Válasz erre
Szevasz Robi! Ezer éve nem hallottam felőled. Kijavítanálak a haderőreform még nem fejeződött be a vidéki laktanyákban csak Pesten közel a tűzhöz! Nem kell munkavégző csak főtiszt aki papíroz, már ha ért hozzá mert akik mostanában kijönnek a híres Ludovikáról... Inkább hagyjuk. Kellemes hosszú hétvégét! :)
Benedek 365001 2012. október 21. 12:29
Válasz erre
Janikám,Csak nyugi!Mennyien lehurrogtak engem,amikor megjósoltam ezt is.
Az az egy biztos,hogy nagyon kevés az üzemképes gép manapság.Vagy elküldenek jópár műszakit(ez elképzelhető) hiszen oly régen volt már haderőreform.Vagy amit még el tudok képzelni,lesz egy O-ás kiszolgálási változat.Két munkavégző,és két visszaellenőrző.Na mit szólsz hozzá?
sárkányos 365000 2012. október 21. 12:09
Válasz erre
Szevasztok. Kösz a cikket Kamovos ,tanulságos. Egyet nem értek. Kormányunknak nevezett vezetők miért ragaszkodnak ennyire a "kiválónak" nevezett amerikai technikához. Ha nem UH-1 akkor UH-60. Mivel már volt szerencsém látni és körbenézni (ülni is bennük) mindegyiket , hát nem voltam hanyatt esve egyiktől sem , de egy igaz , hogy a Blackhawk-ot még az amerikai szerelők is utálják. Ismét egy "szakmai" döntés előtt! Üdv sárkányos
Kamovos 364999 2012. október 20. 23:29
Válasz erre
migi 364998 2012. október 13. 11:58
Válasz erre
Me 210Ca-1 1
Me 210Ca-1 1
Me 210Ca-1 2
Me 210Ca-1 2
Me 210Ca-1 3
Me 210Ca-1 3

Hátha valakit érdekel
sárkányos 364997 2012. október 10. 12:08
Válasz erre
Légierőn belül így is nevetség tárgya volt az egész!
myROB 364996 2012. október 10. 12:02
Válasz erre
Engem nem keserít el, úgy tűnik rájöttek, hogy kiröhögték volna őket :D
Köszönöm az infót.
sárkányos 364995 2012. október 10. 11:38
Válasz erre
Szevasz myROB! El kell , hogy keserítselek ,de az R44-eseket nem vette át a légierő de az országba beérkeztek, ha jól tudom Tökölre. Üdv sárkányos
myROB 364994 2012. október 10. 10:40
Válasz erre
Sziasztok,

Valaki tud konkrét dolgokat magyar Robinson R44-ről? Gugliban képet se találni róluk, de elvileg van 2 db. Esetleg ez valami szupertitkos végső eszköze a légierőnek vagy csak szégyellik?
myROB 364993 2012. október 7. 16:30
Válasz erre
Lövészeten volt mind az egy Mi-24 :D
kopcos 364992 2012. október 7. 15:53
Válasz erre
Mi-24 lövészet...www.youtube.com/watch
juge75 364991 2012. október 5. 17:04
Válasz erre
Rigolya 364990 2012. október 5. 15:46
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Segítségeteket szeretném kérni Jak-18A \"Fürj\" témában. Szeretnék építeni egy repülőképes \"Fürjet\" Penaut Scale, vagy kis RC. kategóriában, de nem találok igazán jó rajzot (rajzokat) a típusról. Állítólag a Repülés 1952.- évfolyamában volt egy nagyon részletes rajzokat tartalmazó sorozat a típusról. Nagyon megköszönném, ha felvenné velem a kapcsolatot valaki aki tudna segíteni.
Előre is köszönöm.
Ruttkay László
Planes 364989 2012. október 3. 19:39
Válasz erre
HE-70 K14 Fólia
HE-70 K14 Fólia

És a hozzá való maszk,+ egy bónusz lajstrommal(IMAM Ro-37bis) Üdv.! Eses Sándor
Planes 364988 2012. szeptember 30. 17:00
Válasz erre
HE-70 K14
HE-70 K14
HE-70 K14.jpg1
HE-70 K14.jpg1
HE-70 K14.jpg2
HE-70 K14.jpg2
HE-70 K14.jpg3
HE-70 K14.jpg3
HE-70 K14.jpg4
HE-70 K14.jpg4
HE-70 K14.jpg5
HE-70 K14.jpg5

Üdv.! 1:48 AZ Modell HE-70 Magyar átalakító készlet,jelzés,és kabin maszkkal.3500.-
békési 364987 2012. szeptember 26. 20:16
Válasz erre
békési 364986 2012. szeptember 26. 19:54
Válasz erre
Sziasztok!
Mint azt már korábban itt a fórumon megírtam, a Fülesbagoly című könyv elkészült. Akkor még úgy volt, hogy a nyomdai munkák után választ adok a könyv terjesztésének feltételeiről is.
Sajnos munkahelyi gondjaim miatt ígéretemet nem tudtam volna teljesíteni, így nem is tájékoztattam senkit, hogyan tudja a könyvet megvásárolni. A fenti gondok szerencsére sikeresen megoldódtak, így az érdeklődők, a leendő vásárlók megvehetik a könyvet a szerzőktől október 6.-án a ReBeKa-n, illetve október 13.-14.-én a Bolyai makettversenyen. A könyv ára 2000.- Ft.
Akit érdekel a magyar repüléstörténelem egyik színes és érdekes fejezete, a magyar éjjeli vadászok históriája, az ne szalassza el a könyv megvásárlását, mert az csak limitált példányszámban kerül forgalomba. Maga a mű magánkiadásban jelent meg, terjedelme közel 100 oldal, ebből néhány oldalon színes oldalnézeti rajz, 20 oldalon pedig eredeti fényképek találhatók. A magyar éjjeli vadászokról eddig nem sok kiadvány jelent meg /azok beszerzése egyre nehezebb/ ezért az eddigi visszajelzések alapján a könyv sokak szerint hiánypótló mű lett.
Szeretném kérni minden leendő olvasó segítségét abban, ha esetleg más forrással, dokumentummal, fényképpel rendelkezik a magyar éjjeli vadászokról, kérem ossza meg velem az alább látható e-mail címemen, hogy egy esetleges korrekciót, módosítást tudjak eszközölni a későbbiekben. /Erre egyébként a könyv egyik oldalán szintén tettem felhívást./
Repülés baráti üdvözlettel

Garai Kálmán
szerző
E-mail:ejszakaivadasz@gmail.com
kopcos 364985 2012. szeptember 25. 10:26
Válasz erre
jerry82 364984 2012. szeptember 18. 17:57
Válasz erre
bf 109 g14 fehér 5
bf 109 g14 fehér 5
bf 109 g14 fehér 5.
bf 109 g14 fehér 5.
bf 109g10 fehér 4
bf 109g10 fehér 4
bf 109g10 fehér 4.
bf 109g10 fehér 4.

hello
ezeket a képeket most találtam itt
www.thefirearmsforum.com/showthread.php
Murmuc 364983 2012. szeptember 17. 13:31
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Mielőtt feltenném a Vaterára a TopGun 1991-2001 közötti, 11 évnyi számait, és az Aranysas 2002-2009 közötti , 8 évnyi számait, megkérdezem itt is, érdekel e valakit?
A számokat csak egyben adom el, úgy mit TopGun 11-év, vagy Aranysas 8-év. Lapokat külön nem!
Az Aranysas kiadásaiból a 2002.04, és a 2009.02,10,11,12-es havi számok hiányoznak.
Ár megegyezés szerint.
pintair 364982 2012. szeptember 13. 10:55
Válasz erre
iho.hu/hir/elment-a-repfonok-120905

Nekem volt parancsnokom, nyugodjék békében!
Zoli 364981 2012. szeptember 10. 09:36
Válasz erre
piratvitorla 364980 2012. szeptember 10. 09:35
Válasz erre
Sziasztok
Ha Kenyeres Dénes valamelyik könyve kell nektek szívesen elviszem Szolnokra, Pápára vagy amerre járok...
Szolnokra szoktam vinni belőlük, a szerző már ismer engem...
üdv
békési 364979 2012. szeptember 10. 09:32
Válasz erre
Uhu 001
Uhu 001
Szállítógépek 001
Szállítógépek 001

Szép Napot mindenkinek!
Két könyvhöz jutottam hozzá, ami a Magyar Légierő éjszakai vadászairól, illetve szállító repülőiről szól. Hézagpótló munka mindkettő. A szerzőkön keresztül szerezhetőek meg.
Garai Kálmán - ejszakaivadasz@gmail.com
Kenyeres Dénes - 36702080656.
Érdemes!
Kamovos 364976 2012. szeptember 9. 21:34
Válasz erre
100_5568
100_5568
100_5569
100_5569
100_5570
100_5570
100_5571
100_5571
100_5572
100_5572
100_5573
100_5573
100_5574
100_5574
100_5575
100_5575
100_5576
100_5576

Ezzel a madárral képviseltette magát a Magyar légierő a börgöndi repülőnapon.
Levix 364975 2012. szeptember 9. 14:39
Válasz erre
lhsn 364974 2012. szeptember 7. 17:19
Válasz erre
Marcell0708 364973 2012. szeptember 6. 15:10
Válasz erre
kopcos 364972 2012. szeptember 2. 15:42
Válasz erre
lhsn 364971 2012. augusztus 24. 21:56
Válasz erre
kopcos 364970 2012. augusztus 24. 19:14
Válasz erre
Csak Oroszul ne beszéljen...:-))).
kopcos 364969 2012. augusztus 24. 19:13
Válasz erre
Szia.

Nagyon.Fogom nézni.Gondolom van mit tisztítani rajta...
Nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz!
Rob79 364968 2012. augusztus 24. 18:42
Válasz erre
P1010650 másolata
P1010650 másolata
P1010669 másolata
P1010669 másolata

2012.09.15-én 5. Repülős Baráti Találkozó és a 2021-es lajstromszámú Mig 21 avatása!

Szeptember 7-éig még lehet regisztrálni és jelentkezni!

Részletek és jelentkezés az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület honlapján:

http://www.azegkatonai.hu/viewpage.php?page_id=32
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.