/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
NORAD 365132 2012. november 24. 16:21
Válasz erre
Afganisztánt megjárt helikopteresek azt mondták hogy két típus vált be ott: a Mi-8/17 egyes változatai és a Chinook. A többi típusnak egyszerűen nincs elég teljesítménye a magashegyi- és forró viszonyok között.
piratvitorla 365131 2012. november 24. 16:14
Válasz erre
Szia

Az a baj, hogy a lengyelek teljesen más helyzetben vannak. Mások az anyagi lehetőségeik, de sokkal jobb a hozzáállásuk is. 
Én is a lengyel vonalat favorizálom minden tekintetben. (Na jó, tengeralattjárók nem kellenek nekünk:)  )

Egyébként ha érdekel az előző két AS-ban volt egy kétrészes anyag a Mi-8-ról és a Mi-17-ről Afganisztánban. (Amúgy nem akarok reklámot csinálni, de hátha meg tudsz 1-2 új dolgot)
üdv
Kamovos 365130 2012. november 24. 16:09
Válasz erre
Ja!
Használtat nem szabad venni semmiből!
Kamovos 365129 2012. november 24. 16:04
Válasz erre
Szia!

Alapvetően igazad van!

Amit az előbb elfelejtettem!
Valóban össze kéne fogni a Lengyel testvéreinkkel, mert többet olcsóbban lehet venni!
Ráadásul az ő vezetésük sokkal reálisabban gondolkodik mint a miénk.
Bár mindig is utáltam a Mi-2-őt, soha nem tartottam megbízható típusnak, és kegyetlenül gyenge is volt!
Ettől függetlenül azt mondom kárvolt el kótyavetyélni őket! :(

Üdv: kamovos
Kamovos 365128 2012. november 24. 15:57
Válasz erre
Szia myROB!

Azért van itt egy kis ellent mondás abban amit írtál! :)

Mondjuk az azért elégé ledegraláró, hogy az Afgánoknak jó lesz.
Ne felejtsed el, hogy az Amcsik is ezen tanulnak repülni, ezenkívül a környező országokban is megtalálható a típus, és ők is örülnek, hogy van nekik! :)
Ahogy én is örülnék, ha lenne belőle 3-4 ezrednyi gépünk. :)

Aztán meg ha tényleg olyan gyenge lenne a típus akkor miért emelkedhet az ára?
Aminek gyenge a minősége azt nehéz eladni a jók között még olcsón is. :)

Őőőő.
Azt bocsásd meg nekem, hogy nem kérdem meg, tőled, hogy valamelyik helikopter, repülő típusból van-e üzemeltetési, vagy repülési gyakorlatod.

Mert álmodozni annak is szabad aki nem szakember. :D

Üdv: kamovos
Vik30 365127 2012. november 24. 15:55
Válasz erre
piratvitorla 365126 2012. november 24. 15:48
Válasz erre
Szia

"Az Oroszok mindig attak alkatrészt!
Amikor itt voltak még vodkáért is!"

Az 25 éve volt, most piacgazdaság van!

A lengyelek ami orosz technikát vettek azt rögtön kivitték Afganisztánba. Hogy mi lesz az alap szállító helikopterük, az a jövő zenéje. Ne felejtsük el, hogy mind Augustát, mind Sikorskyt gyártanak!

Akik nem repülték a Minyót azok Mi-2-esen tanultak... Esetleg operátorként rögtön a 24-est kezdték...

A 17-es nagyon jó gép.
Az amik azért vették Iraknak meg Afganisztánnak, mert akkor még viszonylag olcsó volt. Mostanra nagyon felment az ára, így az amik is gondolkodnak, hogy nem ezt veszik...

A mi esetünkben a fő probléma az, hogy nem kéne egy 25 éves - jó esetben félidős technikára elb@szni a kevéske pénzünket. Ráadásul a géplétszám se lenne elég, ha a Mi-8-asokkal nem számolunk. Erre persze sokan azt írnák, hogy minek nekünk több úgyse tudnánk kifizetni. De ha pl. 5 év múlva kell még 3, akkor veszünk egy másik típust? 

HA A NAGYJAVÍTÁST VÁLASZTJUK, AKKOR UGYANAZ LESZ, MINT EDDIG! Ne gondolja senki, hogy most nekiállunk és nagyjavítjuk + modernizáljuk az összes 17-est :(

üdv
myROB 365125 2012. november 24. 15:24
Válasz erre
Hello,

Az megint más dolog , hogy mit vesznek az afgánoknak. Azt kapták, mert olcsó volt nekik elég, örüljenek neki. Olvastam valami olyat hogy a Mi-17-esek ára nagyon megemelkedett, szóval még egy ok arra, hogy valami nyugatit kéne választani(akár a lengyelekkel együtt).
Kamovos 365124 2012. november 24. 14:55
Válasz erre
Ja!

És majd elfelejtettem!
Az Oroszok mindig attak alkatrészt!
Amikor itt voltak még vodkáért is!

Csak mikor a rendszerváltásnak titulált diktatúra elkezdődött elküldtük őket a francba!
A mezőgazdasági termékeinknek ők voltak a legnagyobb felvevő piaca!

A Lengyelek sokkal okosabbak voltak, mert nem csinálták végig azt a cirkuszt amit ami "forradalmárjaink"
Nekik addig fizettek dollárban amíg ki nem vonultak!
Pedig hozzájuk mentek be először, ugye!
Náluk irtották ki azt a rengeteg hadifoglyot nem nálunk!
Mégis tudtak gondolkodni mielőtt cselekedtek!
Ja!
És pont a Lengyelek azok akik az össze Orosz technikai eszközüket megtudták becsülni, és modernizálni!
Kamovos 365123 2012. november 24. 14:46
Válasz erre
Lehet, hogy nem repülték!
De ha idehaza kapták a kiképzést akkor azon tanultak nem?

Amúgy!
Milyen típusra is képzik ki az amcsikat Afganisztánban a Magyarok?
Kamovos 365122 2012. november 24. 14:44
Válasz erre
Hát ha a Mi-17 hülyeség!
Akkor az amcsik miért azt vették Az Afgánoknak?
NORAD 365121 2012. november 24. 14:42
Válasz erre
Kamovos 365120 2012. november 24. 14:42
Válasz erre
Szia Benedek!

Igen!

Mi még úgy nőttünk fel a rep technika mellet, hogy nem rohadt a reptér szélé, hanem repültek vele!

Azoknak, aki pedig nem tudják miről beszélek!

Nekem nyári időszakban, voltak olyan heteim, hogy szinte nem is aludtam hétköznap.
Hétfőn rep előzetes, de mád dél környékén szólnak, hogy kell egy gép 2 órára HDM feladat 5 napra!
Mivel volt több gépem is, egyet, aminek volt elegendő üzemidő tartaléka a feladat végrehajtásához, előkészítettem repülésre, és útba indítottam.
Kedd, szerda, csütörtök, péntek kiképzési repülés két váltásban.

Ez azt jelenti, hogy 1 órakor kitakarás, rep előtti végrehajtása (másfél óra) (02:30)
Fél háromkor elmegy az időgép, három negyvenkor eligazítás a torony előtt. (03:40)
4 kor felszállnak a gépek, és 11-kor fejezik be a repülést. (11:00)
Ezután jön a rep utáni, (két óra)és a betakarás. (13:00)
Most tartunk 13:00-nál!
Futás az étkezdébe!
Mi a maradék?
Rohanás vissza. (13:30)
Kicsomagolom a másik két gépemet, és végre hajtom a rep előttiket. 15:00
Közben elment az időgép (14:30)
Eligazítás a torony előtt. (15:40)
Kezdődik a repülés, felszállnak a gépek (16:00)
Repülés vége, az utolsó gépnek 22:00-ig le kell szállni!
Rep utáni kettő óra (24:00)

Egy óra múlva kezdődik a másnapi kétváltásos repülés.
Alkalmanként 2-3 helikoptert reptettem
De volt hogy 3 kamovom, és kettő Mi-2-esem repült egyszerre.
Úgy, hogy a MI-2-kel kölcsönbe voltam adva a másik századnak.

Hát ezért nem rohadtak a helikoptereink a beton szélén!

Üdv: kamovos
piratvitorla 365119 2012. november 24. 14:20
Válasz erre
"A Mi-8 a helikopteres kiképzés alaptípusa!
Aki jelenleg nincsenek bent a seregben, illetve akik még bent vannak, ezen kapták a kiképzést!"

Hát elég sokat tudnék mutatni, akik sose repülték a Mi-8-ast...
piratvitorla 365118 2012. november 24. 14:19
Válasz erre
"Kis szerencsével belekeveredhetünk olyanba is, hogy lőni kéne vele, aztán vissza veszik, mert a barátikra ne lőjünk vele!
A finomabb változata ugyan ebben a szituban, hogy nem kapunk alkatrészeket hozzá!
És most ne nagy dolgokra gondoljál!
Olajszűrők, levegőszűrők, hidraulika csövek, gumi abroncs."

Akkor pont ezért nem kéne orosz cucc, nem? 
üdv
piratvitorla 365117 2012. november 24. 14:18
Válasz erre
Akinek pénze van az megnézi mire is költ... Hülyeségre biztos nem...
piratvitorla 365116 2012. november 24. 14:17
Válasz erre
Ezért kell csomagban beszerezni...
Kamovos 365115 2012. november 24. 14:05
Válasz erre
Igen!
Végül is mindennap iszom kakaót, és soha nem vette meg a tehenet.

De...
Azért emlékezzünk csak egy kicsit a kuvaiti dolgokra!
A Franciák készítették a Scudok alagút rendszereit, és nem akarták elárulni, A NATO-nak hogy hova is ásták őket, és hogy hol vannak a kilövő állásokat!

Kis szerencsével belekeveredhetünk olyanba is, hogy lőni kéne vele, aztán vissza veszik, mert a barátikra ne lőjünk vele!
A finomabb változata ugyan ebben a szituban, hogy nem kapunk alkatrészeket hozzá!
És most ne nagy dolgokra gondoljál!
Olajszűrők, levegőszűrők, hidraulika csövek, gumi abroncs.

Üdv: kamovos
Benedek 365114 2012. november 24. 14:03
Válasz erre
Ehhez kell az a műszaki igényesség,hogy ne a reptér szélén rohadjanak a gépek.!Meg ne a nagyjavított-ból szereljük ki az alkatrészt,stb
Benedek 365113 2012. november 24. 14:00
Válasz erre
Meg pénze.
Tehát van magánhelikoptere,meg pénze,könyve,stb.
Tehát ha van pénze,mindene van.
Kamovos 365112 2012. november 24. 13:59
Válasz erre
myROB 365111 2012. november 24. 13:57
Válasz erre
Ha jobban meggondoljuk a dolgot akkor felesleges helikoptereket venni mert 1 év múlva már a reptér szélén pusztulnának. Inkább bérelni kéne mint a Gripeneket és akkor legalább működnének :D
piratvitorla 365110 2012. november 24. 13:50
Válasz erre
A keceli múzeum tulajdonosának van Augusta 109-ese...
Kamovos 365109 2012. november 24. 13:19
Válasz erre
Sziasztok!

Jaj, jaj, jaj!

Már megint ez az agyatlanság!
Tudjátok egyáltalán, hány nyugati helikopter típust repülnek náluk civilben?
UH-1, OH-58, MD-500, MD-300, Alouette-2, Dauphin-2, Mókus, Gazella, Robinzon-2 Robinzon-4, lehetne sorolni tovább is!

De ezek közül egy sem rendelkezik azokkal a felszerelésekkel amik miatt a MI-17-et leszarozzátok!
Sőt!
Egyik másik közülük éjszaka sem tud repülni, mert az ehhez szükséges alapműszerek hiányoznak belőlük!

Akkor most, hogy lehet ezeket mégis példa képen állítani?

Elmondom még egyszer!
A Mi-8 a helikopteres kiképzés alaptípusa!
Aki jelenleg nincsenek bent a seregben, illetve akik még bent vannak, ezen kapták a kiképzést!

Ehhez a típushoz vannak meg ma Magyarországon az üzemeltetési feltételek.
Ha ettől eltérünk, nem lesz hozzá semmink.
Mindent alapokról kell kezdeni!
Kiképzést, és itt a tartalékosokat is számolni kell!
A kiszolgáló eszközök cseréje!
Ezek azok amik iszonyatosan sokba kerülnek!

Az UH-1 példájából nem jöttetek erre rá?

Elhiszem, hogy az elszabadult, elvakult nyugatimádás miatt kiakarnak mindent szórni ami orosz!
Meg is teszik!
Azért van olyan állapotban a honvédség amilyen szintre lecsúszott!
De azért azt is figyelembe kéne venni, hogy jelenleg csak álmodozni tudunk vásárolni még Mi-17-et sem!

A jelenlegi honvédség, nem hogy megvédeni nem tudja az országot!
De egy jól szervezett menekülésre is képtelen!
Megtámadni valakit?
Ááááá!
Hát a támadás az meg csak debilek agyában létezik!

Ezeket a dolgokat nem ártana szem előtt tartani!

Na persze!
Álmodozni azt lehet!
(Bár azt mondják: "Az álom az élet megrontója")
(Én meg azt mondom, álmok nélkül nem lesznek célok)
Csak ne keverjétek össze az álmotokat a valósággal.

Üdv: kamovos
Benedek 365108 2012. november 24. 12:50
Válasz erre
Teljesen mindegy,hogy kinek van A-109-ese.Ha van valamije,akkor pénze is van.Ha nincs pénze,nincsen semmije.
Az NKH,vagy KLH,vagy tudj Isten mi manapság a neve,nem engedélyez oly könnyedén dolgokat,mint ahogy azt Zolikám gondolja.
Sőt a közeljövőben már ember sem lesz,aki a soron következő fejlesztéseket kiagyalja a repülőeszközeinkre.
Itt tudatos,mindenre kiterjedő leépítés folyik.
Ahhoz hogy ezt belássa valaki ahhoz pedig gógyi kell.
Igaza van Kamovos kollégának. Itt alapvetően már nincsen semmi.
Az UH-1 mióta is téma? Kb 2-3 éve:Itt a makettinfón.
Mi,ha jól emlékszem 99-vagy 2000-ben voltunk UH-1N viziten,aztán egy-vagy két letcsikát ki is képeztek a tipusra.
Mi lett belőle? Nagy semmi.

A hírek csupán hírek.Lehet rajtuk csámcsogni,okoskodni.
Kamovos 365107 2012. november 24. 12:21
Válasz erre
Drága Barátaim az úrba!

Csupasz seggel, józanul álmodozni, a bodzabokor tövében, a körtepálinka ízéről!
Hát ez elég nevetséget!

Vannak dolgok amikről ti nem tudtok!
M esetén a bevonuló állomány, úgy nézne a nyugati technikára, mint cigány gyerek más cipőére.

Kérdezem tőletek!

Ők mivel fognak harcolni?

Most kezdenek rá ébredni, hogy tartalékosokra mégis csak szükség van.
Csak még nem tiszta számukra sem, hogy mit jelent az, hogy tartalékos katona!
Mint hogy az sem, hogy mi is a rendeltetése egy tartalékos katonának, illetve, hogy azoknak is folyamatos képzésre van szükségük.

Eddig kétféle tartalékos katona létezik amiről ők tudnak!

Első kategória, amit sikeresen megalakítottak:
A laktanyák őrzés védelmét ellátó, őr szolgálatot adó őrzővédőcégek volt állománya.
Ezeknek az embereknek, ha katonák voltak, lekellet mondani rendfokozatukról, és helyettük kaptak piros csíkokat attól függően, hogy mi a beosztásuk.

Feladatuk a laktanyák őrzés védelme.
Szükség estén katasztrófa védelemben való részvétel.
Semmilyen kiképzésbe nem részesülnek.

Kérdem én tőletek!

Ha az őrség kint lapátolja a homokot zsákokba, akkor ki is van a laktanyában a kapunál, és az őr toronyba?

Második kategória ami létre jött:
A már nyugállományba lévők, akiktől elvették a nyugdíjas jogaikat, és helyette járadékosok lettek.
Ezek azért lettek tartalékosok, rendfokozatuk megtartása mellett, mert nem akartak a járadékuk után adót fizetni.

Katasztrófa védelem.
Valamint ezek feladatába beletartozik a külszolgálat is!
Hát nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit kezdenek odakint a tábornokokkal ezredesekkel, alezredesekkel, és őrnagyokkal.
Illetve azt még szeretném látni tavasszal, amikor ez a kompánia kivonul az árvizekre és a tábornokok egymásnak adogatják a homokzsákokat.

Mert ugye azt mindannyian tudjuk, hogy tiszthelyettesek nem nagyon jelentkeztek!
Lásd a tatai bázison kiképzésre megjelent állományt.

Amiről pedig eddig nem is tudtak!
Az az a tartalékos állomány akik voltak sorkatonák, honvédek tisztesek tiszthelyettesek, sárgarigók.
Illetve leszerelt tisztek, zászlósok, tiszthelyettesek.
Hát eddig ezekkel nem is számoltak, padig nem szüntek meg létezni!
Csak az okosok megszüntették a Megyei HAD-kiegeket, és így eltűntek a megyei adatbázisok is.

De mást is mondok! (Csak hogy riogassak is kicsit. :D )
Egyes források szerint, ha sikerül felállítani ismét (nem a Megyei HAD-Kiegeket) a körzeti (?)Kiegeket, és a tartalékos állományt újra sikerül összeszedni.
Na azután jön ismét a sorállomány.

Ezeket az embereket ismét ki kell képezni!
Hol?
Kik?
Mivel, mire?

A "meglévő" állomány mind az Orosz technikán nőt fel.
Arra kaptak kiképzést.
Ez helyett lesz szükség, az új technikára való kiképzésre, ami pillanatnyilag onnan a bodza bokor tövéből még mindig csak álom!

Nézzük a hadsereg állapotát!

Lokátoros alakulatok vannak?
Hány db?
Légvédelmi rakétások vannak?
Hány db?
Kézi légvédelmi rakétáink vannak?
Hány db?

Vontatott tüzérségünk van?
Hány db
Önjáró tüzérségünk van?
Hány db

Lánctalpas páncélozott gyalogsági szállító eszközünk van?
Hány db
Gumikerekes páncélozott gyalogsági szállító eszközünk van?
Hány db

Saját Vadászrepülő gépünk van?
Hány db
Szállító helikopterünk van?
Hány db
Közepes szállító helikopterünk van?
Hány db
Futár helikopterünk van?
Hány db
Harci helikopterünk van?
Hány db

Van még fegyvernem amit le sem írtam.
De kéne hogy legyen!

Na ez a mai nagy Magyar valóság a hadseregről.

Üdv:kamovos
NORAD 365106 2012. november 24. 11:42
Válasz erre
myROB 365105 2012. november 24. 09:31
Válasz erre
Hello,

Szerintem nem árt fejlődni a korral, minden elavul egy idő után. Ideje lenne váltani valami nyugati helikopterre(választék van bőven) de megvárják még ler*hadnak az égről, esetleg meghalnak páran és majd akkor ebből is ügy lesz.
Nem tudom, hogy komolyan gondolod-e amit írtál de én jót nevettem(a Zsiguli, Moszkvics, cukorgyár dologra gondolok). Szerintem ezek nem ide tartoznak.
Benedek 365104 2012. november 24. 09:01
Válasz erre
Zolikám!
lLehet hogy egy kicsivel több élettapasztalttal a hátam mögött még mindíg fenntartom a véleményem.

Inkább dolgozom az arabnak,vagy az orosznak,mint itthon.Számos volt kollégám erre a példa.
Mióta hülyítenek titeket?(minket).
Fedesként mindegy mit kapcsolsz,működjön és kész.
Nem Te fogod megjavítani.
Egy Brigs-motoros fűnyírót nem tudsz,nem tudnak szétszedni,ha nincs hozzá szerszámod.Mert ugye nem metrikus.
A témát a részemről lezártam,hiszen nincs miről vitázni.
Mi már nem vagyunk bent,aki meg bent maradt annak oly miniszterei,és döntéshozói vannak akik nem voltak katonák.
piratvitorla 365103 2012. november 24. 08:40
Válasz erre
Szia

"Nincsenek hozzá sem szerszámaink,sem földi k9szolgáló berendezésünk"

Miért, a mostanihoz mi van még?

"Tehát nem kellett volna seggbe rúgni az oroszt,és lenne alkatrész a repülőinkhez."

Ha lenne pénz most is lenne alkatrész. Ha pénz van minden van. Csak kérdés milyen minőségű. A ruszki a sz@rért is egy zsák pénzt kér. (Az algériaiakat is át akarták verni 29-es ügyben.)

"A magyar műszaki kultúrának ez nagyon magas léc"

- Azért ne vedd egy kalap alá a Gripennel. A szóban forgó helikoptereket (a Mi-17-est is) civilben is üzemeltetik, minimális feltételrendszer mellett... Az Agusta 109 például itthon is repül. Nem hiszem, hogy atomfizikus üzemelteti. Kb 2 hét volt az átképzés a műszakinak, 1 hét a pilótának...
- Hajózó szempontból meg szerintem előrelépés lenne...

üdv
Benedek 365102 2012. november 24. 08:15
Válasz erre
Zolikám!

A nyugati technikát nem tudnánk kiszolgálni,mivel senki nem ért hozzá.
Nincsenek hozzá sem szerszámaink,sem földi k9szolgáló berendezésünk,és valljuk be őszintén igazán motivált szakember gárda sincsen már jelen a reptereken.20-éve megy a sápítozás,hogy kellene új helikopter.
Erre vettek egy agyonmodernizált Grippen-t,amit igazán csak egy informatikus-gárda tud üzemeltetni.
A magyar műszaki kultúrának ez nagyon magas léc.
A gyakorlati életben nap mint nap tapasztalom,hogy a magyar ember igen is kezd hozzábutulni a nyugati társadalmak hoz,műszaki vonalon. Ha valami nem működik,csak a karjaikat emelgetik oldalsó középtartásig,és vissza.A legelemibb problémamegoldó képességeinkez is elfelejtjük.Manapság egy autótolvaj el sem tudná indítani a Zsigulit,Moszkvicsot stb.
Hol van már a három gázfröccs,szívató,stb.
Tehát nem kellett volna seggbe rúgni az oroszt,és lenne alkatrész a repülőinkhez.
Lennének konzervgyáraink,és cukorgyárainik.
Most sokaknak az a válasza,hogy az oroszok leigáztak minket.
Hát egy vesztes háború után kell sarcot fizetni,de azért annak idején egy magam fajta repülős ember,vagy harckocsizó,vagy stb,sokkal megbecsültebb volt anyagilag,és erkölcsileg is mint manapság.
Én személy szerint,sőt le merem fogadni hogy sok-sok régi kollégám is ezen az állásponton van 30-évet simán visszamennék az időben.
Jöttünk láttunk,visszamennénk.
piratvitorla 365101 2012. november 22. 20:27
Válasz erre
A Mi-17 modernizációja nem lenne rossz, de:
- az se sokkal olcsóbb összességében
- hány Mi-17-esünk is van?
- kérdés mennyire életképes az orosz és a nyugati technika összeházasítása. (a "modern" orosz azért még mindig 10-20 év lemaradásban van az elektronikát illetően)
- Egy nagyjavítás+modernizáció se olyan rövid folyamat
- Azért az orosz munkaminőség hagy némi kívánnivalót maga után...
- Egy csomó új eszköz akkor is kéne (pl. szimulátor, NVG, új ellenőrző berendezések stb.)
- Attól, hogy ugyanaz a platform, esetleg még átképzés is kell rá
stb, stb

üdv
Marcell0708 365100 2012. november 22. 18:34
Válasz erre
Ezen már én is gondolkodtam, hogy új gépek beszerzése azért nem két nap... én örülnék a Mi-17-esek modernizációjának...

Kíváncsi vagyok, végül milyen helink lesz :))
Rumcájsz_52 365099 2012. november 22. 18:15
Válasz erre
Szia silent8
Tekintve, hogy már nem túl sok üzemképes helink van, na meg azokban sincs már túl sok hátralévő élettartam, szerintem az új tipusra átállás önmagában nem jó megoldás. Miért is? Ha már ki lenne válaszva az új tipus, és holnap reggel feladná a HM a megrendelést, akkor is éveket kellene rá várni (a gyártónál szépen be kellene állni a megrendelők sorába, vagy extra árat fizetni a soron kívüli szállításért - hát ez nem a mi költségvetésünkre van kitalálva!). Szóval jópár év múlva elkezdhetnénk a kiképzést az új tipusra, mikor lenne ebből bevethető személyzet és gépállomány! Szóval szerintem a megoldás: minél előbb nagyjavíttatni jónéhány meglévő gépet, és ezeket használni, míg a közben kiválasztott és beszerzett új tipus/okra megvan a kiképzett személyzet is, na akkor lehet majd tipust váltani! Egyébként szerintem nem is egy tipus kellene, hanem kettő: egy kisebb kiképzésre, futár-feladatokra, esetleg kutató-mentő bevetésre, és egy nagyobb a komolyabb méretű vagy mennyiségű szállításokhoz. Azt azért elég nagy pazarlásnak tartanám, ha csak a nagyobb/közepes kategóriát használnánk, mint manapság, hiszen így alapkiképzésnél is, vagy ha csak egy-két embert kell valahova légi úton fuvarozni (pl. környezeti kataszrófa estén - lásd Kolontár, vagy árvíz), egy egyszerű ténymegállpítő felderítő repülésre is csak túl nagy - tehát túl drága üzemű - gépünk van/lenne!
Üdv R.
piratvitorla 365098 2012. november 22. 18:07
Válasz erre
Mire akarjuk használni őket? Mert ugye az sem tiszta...

Én a három változat közül (modernizált Mi-17, UH-60, Agusta) a Blackhawkot tartom a legjobbnak. De ez természetesen sok mindentől függ (ár, kiképzés, felszerelés, üzemeltetés rendszere, fegyverzet stb.)

üdv
silent8 365097 2012. november 22. 17:48
Válasz erre
Nem tudom. Mindkét megoldásnak vannak előnyei és hátrányai. Igazából a pilótákat kéne kérdezni, de ők is azzal repülnek amit alájuk adnak. Én személy szerint típus cserét favorizálok. Méghozzá valami nyugati technikára. Az Olaszok Augusztája egész jónak tűnik. 
Marcell0708 365096 2012. november 22. 17:33
Válasz erre
Egyébként szerintetek mi lenne jobb megoldás?
Modernizálni a mostaniakat, vagy újakat beszerezni?
Marcell0708 365095 2012. november 22. 17:27
Válasz erre
Köszi az infot
Benedek 365094 2012. november 22. 17:16
Válasz erre
Most jár le mindene,sőt már lejárt egy valag normális helikopteré.
Marcell0708 365093 2012. november 22. 16:59
Válasz erre
Egyetértek, végre beszálltunk egy ilyen programba.

Egyébként a Mi-24-eseknek, Mi-8/17-eseknek mikor jár le az üzemideje?
silent8 365092 2012. november 21. 21:56
Válasz erre
Na ennek már igencsak itt volt az ideje. A heliken kívül már "csak" a légi szállító flotta ami hátra van.
Vik30 365091 2012. november 21. 18:56
Válasz erre
Vik30 365090 2012. november 21. 18:55
Válasz erre
6247_510030725681931_1554776909_n
6247_510030725681931_1554776909_n
283348_510030485681955_752548046_n
283348_510030485681955_752548046_n
394978_510030642348606_307205431_n
394978_510030642348606_307205431_n
543078_510030579015279_2089148365_n
543078_510030579015279_2089148365_n

Nálam ők készültek el!
Marcell0708 365089 2012. november 21. 17:35
Válasz erre
Sziasztok!

Európai légi utántöltés képességfejlesztés. 10 ország. Köztük vagyunk mi is.

www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/kozosen_fejleszti_tiz_eu-orszag_a_legi_utantolto_kepesseget/

Üdv: Marcell
tothgun 365088 2012. november 16. 15:51
Válasz erre
Üdvözletem!

Lehet reménykedni:
"A tájékoztatón elhangzott, hogy a Honvédelmi Minisztérium jövőre is megrendezi a 2013. évi Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatót."
www.mh59.hu/rovatok/hu/hirek/kozigazgatasi_allamtitkarok_a_gripenek_arnyekaban/

Üdv, tothgun
Weizi 365087 2012. november 16. 14:04
Válasz erre
Kamovos 365086 2012. november 14. 16:57
Válasz erre
Oké nyertél! :)
Szemüveget kell cserélni!
De most már olyant ami olvasni is tud!:D
Kamovos 365085 2012. november 14. 16:55
Válasz erre
Szia vlevi

Mindjárt gondoltam, hogy költözniük kel.
mire oda érnének kirepülik a rep idejüket, aztán sírhatunk, hogy nincs mivel repülni. :(

Nekünk meg az amcsik fognak járőrözni, ha kirepülik a gépekből az időt?
Vagy majd felajánlanak pár Vietnámból visszamaradt F-4-et?

Na az meg megint szép lenne, ha levernék az Oroszok egyik gépét a levegőből.

Szűk az inged?
Lőjél egy Boinget.

Üdv: kamovos
piratvitorla 365084 2012. november 14. 16:53
Válasz erre
szia
Lettországot írtak, nem Lengyelországot
Üdv
vlevi 365083 2012. november 14. 16:48
Válasz erre
Korábban írtam, az Aranysasban is szó volt róla. Jelenleg pl. a Csehek, németek, ... járnak oda, félévre kiköltöznek, természetesen nem innen felszállva próbálják meg elfogni a határsértő szovjet kémrepülőgépet.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.