/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
piratvitorla 365118 2012. november 24. 14:19
Válasz erre
"Kis szerencsével belekeveredhetünk olyanba is, hogy lőni kéne vele, aztán vissza veszik, mert a barátikra ne lőjünk vele!
A finomabb változata ugyan ebben a szituban, hogy nem kapunk alkatrészeket hozzá!
És most ne nagy dolgokra gondoljál!
Olajszűrők, levegőszűrők, hidraulika csövek, gumi abroncs."

Akkor pont ezért nem kéne orosz cucc, nem? 
üdv
piratvitorla 365117 2012. november 24. 14:18
Válasz erre
Akinek pénze van az megnézi mire is költ... Hülyeségre biztos nem...
piratvitorla 365116 2012. november 24. 14:17
Válasz erre
Ezért kell csomagban beszerezni...
Kamovos 365115 2012. november 24. 14:05
Válasz erre
Igen!
Végül is mindennap iszom kakaót, és soha nem vette meg a tehenet.

De...
Azért emlékezzünk csak egy kicsit a kuvaiti dolgokra!
A Franciák készítették a Scudok alagút rendszereit, és nem akarták elárulni, A NATO-nak hogy hova is ásták őket, és hogy hol vannak a kilövő állásokat!

Kis szerencsével belekeveredhetünk olyanba is, hogy lőni kéne vele, aztán vissza veszik, mert a barátikra ne lőjünk vele!
A finomabb változata ugyan ebben a szituban, hogy nem kapunk alkatrészeket hozzá!
És most ne nagy dolgokra gondoljál!
Olajszűrők, levegőszűrők, hidraulika csövek, gumi abroncs.

Üdv: kamovos
Benedek 365114 2012. november 24. 14:03
Válasz erre
Ehhez kell az a műszaki igényesség,hogy ne a reptér szélén rohadjanak a gépek.!Meg ne a nagyjavított-ból szereljük ki az alkatrészt,stb
Benedek 365113 2012. november 24. 14:00
Válasz erre
Meg pénze.
Tehát van magánhelikoptere,meg pénze,könyve,stb.
Tehát ha van pénze,mindene van.
Kamovos 365112 2012. november 24. 13:59
Válasz erre
myROB 365111 2012. november 24. 13:57
Válasz erre
Ha jobban meggondoljuk a dolgot akkor felesleges helikoptereket venni mert 1 év múlva már a reptér szélén pusztulnának. Inkább bérelni kéne mint a Gripeneket és akkor legalább működnének :D
piratvitorla 365110 2012. november 24. 13:50
Válasz erre
A keceli múzeum tulajdonosának van Augusta 109-ese...
Kamovos 365109 2012. november 24. 13:19
Válasz erre
Sziasztok!

Jaj, jaj, jaj!

Már megint ez az agyatlanság!
Tudjátok egyáltalán, hány nyugati helikopter típust repülnek náluk civilben?
UH-1, OH-58, MD-500, MD-300, Alouette-2, Dauphin-2, Mókus, Gazella, Robinzon-2 Robinzon-4, lehetne sorolni tovább is!

De ezek közül egy sem rendelkezik azokkal a felszerelésekkel amik miatt a MI-17-et leszarozzátok!
Sőt!
Egyik másik közülük éjszaka sem tud repülni, mert az ehhez szükséges alapműszerek hiányoznak belőlük!

Akkor most, hogy lehet ezeket mégis példa képen állítani?

Elmondom még egyszer!
A Mi-8 a helikopteres kiképzés alaptípusa!
Aki jelenleg nincsenek bent a seregben, illetve akik még bent vannak, ezen kapták a kiképzést!

Ehhez a típushoz vannak meg ma Magyarországon az üzemeltetési feltételek.
Ha ettől eltérünk, nem lesz hozzá semmink.
Mindent alapokról kell kezdeni!
Kiképzést, és itt a tartalékosokat is számolni kell!
A kiszolgáló eszközök cseréje!
Ezek azok amik iszonyatosan sokba kerülnek!

Az UH-1 példájából nem jöttetek erre rá?

Elhiszem, hogy az elszabadult, elvakult nyugatimádás miatt kiakarnak mindent szórni ami orosz!
Meg is teszik!
Azért van olyan állapotban a honvédség amilyen szintre lecsúszott!
De azért azt is figyelembe kéne venni, hogy jelenleg csak álmodozni tudunk vásárolni még Mi-17-et sem!

A jelenlegi honvédség, nem hogy megvédeni nem tudja az országot!
De egy jól szervezett menekülésre is képtelen!
Megtámadni valakit?
Ááááá!
Hát a támadás az meg csak debilek agyában létezik!

Ezeket a dolgokat nem ártana szem előtt tartani!

Na persze!
Álmodozni azt lehet!
(Bár azt mondják: "Az álom az élet megrontója")
(Én meg azt mondom, álmok nélkül nem lesznek célok)
Csak ne keverjétek össze az álmotokat a valósággal.

Üdv: kamovos
Benedek 365108 2012. november 24. 12:50
Válasz erre
Teljesen mindegy,hogy kinek van A-109-ese.Ha van valamije,akkor pénze is van.Ha nincs pénze,nincsen semmije.
Az NKH,vagy KLH,vagy tudj Isten mi manapság a neve,nem engedélyez oly könnyedén dolgokat,mint ahogy azt Zolikám gondolja.
Sőt a közeljövőben már ember sem lesz,aki a soron következő fejlesztéseket kiagyalja a repülőeszközeinkre.
Itt tudatos,mindenre kiterjedő leépítés folyik.
Ahhoz hogy ezt belássa valaki ahhoz pedig gógyi kell.
Igaza van Kamovos kollégának. Itt alapvetően már nincsen semmi.
Az UH-1 mióta is téma? Kb 2-3 éve:Itt a makettinfón.
Mi,ha jól emlékszem 99-vagy 2000-ben voltunk UH-1N viziten,aztán egy-vagy két letcsikát ki is képeztek a tipusra.
Mi lett belőle? Nagy semmi.

A hírek csupán hírek.Lehet rajtuk csámcsogni,okoskodni.
Kamovos 365107 2012. november 24. 12:21
Válasz erre
Drága Barátaim az úrba!

Csupasz seggel, józanul álmodozni, a bodzabokor tövében, a körtepálinka ízéről!
Hát ez elég nevetséget!

Vannak dolgok amikről ti nem tudtok!
M esetén a bevonuló állomány, úgy nézne a nyugati technikára, mint cigány gyerek más cipőére.

Kérdezem tőletek!

Ők mivel fognak harcolni?

Most kezdenek rá ébredni, hogy tartalékosokra mégis csak szükség van.
Csak még nem tiszta számukra sem, hogy mit jelent az, hogy tartalékos katona!
Mint hogy az sem, hogy mi is a rendeltetése egy tartalékos katonának, illetve, hogy azoknak is folyamatos képzésre van szükségük.

Eddig kétféle tartalékos katona létezik amiről ők tudnak!

Első kategória, amit sikeresen megalakítottak:
A laktanyák őrzés védelmét ellátó, őr szolgálatot adó őrzővédőcégek volt állománya.
Ezeknek az embereknek, ha katonák voltak, lekellet mondani rendfokozatukról, és helyettük kaptak piros csíkokat attól függően, hogy mi a beosztásuk.

Feladatuk a laktanyák őrzés védelme.
Szükség estén katasztrófa védelemben való részvétel.
Semmilyen kiképzésbe nem részesülnek.

Kérdem én tőletek!

Ha az őrség kint lapátolja a homokot zsákokba, akkor ki is van a laktanyában a kapunál, és az őr toronyba?

Második kategória ami létre jött:
A már nyugállományba lévők, akiktől elvették a nyugdíjas jogaikat, és helyette járadékosok lettek.
Ezek azért lettek tartalékosok, rendfokozatuk megtartása mellett, mert nem akartak a járadékuk után adót fizetni.

Katasztrófa védelem.
Valamint ezek feladatába beletartozik a külszolgálat is!
Hát nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit kezdenek odakint a tábornokokkal ezredesekkel, alezredesekkel, és őrnagyokkal.
Illetve azt még szeretném látni tavasszal, amikor ez a kompánia kivonul az árvizekre és a tábornokok egymásnak adogatják a homokzsákokat.

Mert ugye azt mindannyian tudjuk, hogy tiszthelyettesek nem nagyon jelentkeztek!
Lásd a tatai bázison kiképzésre megjelent állományt.

Amiről pedig eddig nem is tudtak!
Az az a tartalékos állomány akik voltak sorkatonák, honvédek tisztesek tiszthelyettesek, sárgarigók.
Illetve leszerelt tisztek, zászlósok, tiszthelyettesek.
Hát eddig ezekkel nem is számoltak, padig nem szüntek meg létezni!
Csak az okosok megszüntették a Megyei HAD-kiegeket, és így eltűntek a megyei adatbázisok is.

De mást is mondok! (Csak hogy riogassak is kicsit. :D )
Egyes források szerint, ha sikerül felállítani ismét (nem a Megyei HAD-Kiegeket) a körzeti (?)Kiegeket, és a tartalékos állományt újra sikerül összeszedni.
Na azután jön ismét a sorállomány.

Ezeket az embereket ismét ki kell képezni!
Hol?
Kik?
Mivel, mire?

A "meglévő" állomány mind az Orosz technikán nőt fel.
Arra kaptak kiképzést.
Ez helyett lesz szükség, az új technikára való kiképzésre, ami pillanatnyilag onnan a bodza bokor tövéből még mindig csak álom!

Nézzük a hadsereg állapotát!

Lokátoros alakulatok vannak?
Hány db?
Légvédelmi rakétások vannak?
Hány db?
Kézi légvédelmi rakétáink vannak?
Hány db?

Vontatott tüzérségünk van?
Hány db
Önjáró tüzérségünk van?
Hány db

Lánctalpas páncélozott gyalogsági szállító eszközünk van?
Hány db
Gumikerekes páncélozott gyalogsági szállító eszközünk van?
Hány db

Saját Vadászrepülő gépünk van?
Hány db
Szállító helikopterünk van?
Hány db
Közepes szállító helikopterünk van?
Hány db
Futár helikopterünk van?
Hány db
Harci helikopterünk van?
Hány db

Van még fegyvernem amit le sem írtam.
De kéne hogy legyen!

Na ez a mai nagy Magyar valóság a hadseregről.

Üdv:kamovos
NORAD 365106 2012. november 24. 11:42
Válasz erre
myROB 365105 2012. november 24. 09:31
Válasz erre
Hello,

Szerintem nem árt fejlődni a korral, minden elavul egy idő után. Ideje lenne váltani valami nyugati helikopterre(választék van bőven) de megvárják még ler*hadnak az égről, esetleg meghalnak páran és majd akkor ebből is ügy lesz.
Nem tudom, hogy komolyan gondolod-e amit írtál de én jót nevettem(a Zsiguli, Moszkvics, cukorgyár dologra gondolok). Szerintem ezek nem ide tartoznak.
Benedek 365104 2012. november 24. 09:01
Válasz erre
Zolikám!
lLehet hogy egy kicsivel több élettapasztalttal a hátam mögött még mindíg fenntartom a véleményem.

Inkább dolgozom az arabnak,vagy az orosznak,mint itthon.Számos volt kollégám erre a példa.
Mióta hülyítenek titeket?(minket).
Fedesként mindegy mit kapcsolsz,működjön és kész.
Nem Te fogod megjavítani.
Egy Brigs-motoros fűnyírót nem tudsz,nem tudnak szétszedni,ha nincs hozzá szerszámod.Mert ugye nem metrikus.
A témát a részemről lezártam,hiszen nincs miről vitázni.
Mi már nem vagyunk bent,aki meg bent maradt annak oly miniszterei,és döntéshozói vannak akik nem voltak katonák.
piratvitorla 365103 2012. november 24. 08:40
Válasz erre
Szia

"Nincsenek hozzá sem szerszámaink,sem földi k9szolgáló berendezésünk"

Miért, a mostanihoz mi van még?

"Tehát nem kellett volna seggbe rúgni az oroszt,és lenne alkatrész a repülőinkhez."

Ha lenne pénz most is lenne alkatrész. Ha pénz van minden van. Csak kérdés milyen minőségű. A ruszki a sz@rért is egy zsák pénzt kér. (Az algériaiakat is át akarták verni 29-es ügyben.)

"A magyar műszaki kultúrának ez nagyon magas léc"

- Azért ne vedd egy kalap alá a Gripennel. A szóban forgó helikoptereket (a Mi-17-est is) civilben is üzemeltetik, minimális feltételrendszer mellett... Az Agusta 109 például itthon is repül. Nem hiszem, hogy atomfizikus üzemelteti. Kb 2 hét volt az átképzés a műszakinak, 1 hét a pilótának...
- Hajózó szempontból meg szerintem előrelépés lenne...

üdv
Benedek 365102 2012. november 24. 08:15
Válasz erre
Zolikám!

A nyugati technikát nem tudnánk kiszolgálni,mivel senki nem ért hozzá.
Nincsenek hozzá sem szerszámaink,sem földi k9szolgáló berendezésünk,és valljuk be őszintén igazán motivált szakember gárda sincsen már jelen a reptereken.20-éve megy a sápítozás,hogy kellene új helikopter.
Erre vettek egy agyonmodernizált Grippen-t,amit igazán csak egy informatikus-gárda tud üzemeltetni.
A magyar műszaki kultúrának ez nagyon magas léc.
A gyakorlati életben nap mint nap tapasztalom,hogy a magyar ember igen is kezd hozzábutulni a nyugati társadalmak hoz,műszaki vonalon. Ha valami nem működik,csak a karjaikat emelgetik oldalsó középtartásig,és vissza.A legelemibb problémamegoldó képességeinkez is elfelejtjük.Manapság egy autótolvaj el sem tudná indítani a Zsigulit,Moszkvicsot stb.
Hol van már a három gázfröccs,szívató,stb.
Tehát nem kellett volna seggbe rúgni az oroszt,és lenne alkatrész a repülőinkhez.
Lennének konzervgyáraink,és cukorgyárainik.
Most sokaknak az a válasza,hogy az oroszok leigáztak minket.
Hát egy vesztes háború után kell sarcot fizetni,de azért annak idején egy magam fajta repülős ember,vagy harckocsizó,vagy stb,sokkal megbecsültebb volt anyagilag,és erkölcsileg is mint manapság.
Én személy szerint,sőt le merem fogadni hogy sok-sok régi kollégám is ezen az állásponton van 30-évet simán visszamennék az időben.
Jöttünk láttunk,visszamennénk.
piratvitorla 365101 2012. november 22. 20:27
Válasz erre
A Mi-17 modernizációja nem lenne rossz, de:
- az se sokkal olcsóbb összességében
- hány Mi-17-esünk is van?
- kérdés mennyire életképes az orosz és a nyugati technika összeházasítása. (a "modern" orosz azért még mindig 10-20 év lemaradásban van az elektronikát illetően)
- Egy nagyjavítás+modernizáció se olyan rövid folyamat
- Azért az orosz munkaminőség hagy némi kívánnivalót maga után...
- Egy csomó új eszköz akkor is kéne (pl. szimulátor, NVG, új ellenőrző berendezések stb.)
- Attól, hogy ugyanaz a platform, esetleg még átképzés is kell rá
stb, stb

üdv
Marcell0708 365100 2012. november 22. 18:34
Válasz erre
Ezen már én is gondolkodtam, hogy új gépek beszerzése azért nem két nap... én örülnék a Mi-17-esek modernizációjának...

Kíváncsi vagyok, végül milyen helink lesz :))
Rumcájsz_52 365099 2012. november 22. 18:15
Válasz erre
Szia silent8
Tekintve, hogy már nem túl sok üzemképes helink van, na meg azokban sincs már túl sok hátralévő élettartam, szerintem az új tipusra átállás önmagában nem jó megoldás. Miért is? Ha már ki lenne válaszva az új tipus, és holnap reggel feladná a HM a megrendelést, akkor is éveket kellene rá várni (a gyártónál szépen be kellene állni a megrendelők sorába, vagy extra árat fizetni a soron kívüli szállításért - hát ez nem a mi költségvetésünkre van kitalálva!). Szóval jópár év múlva elkezdhetnénk a kiképzést az új tipusra, mikor lenne ebből bevethető személyzet és gépállomány! Szóval szerintem a megoldás: minél előbb nagyjavíttatni jónéhány meglévő gépet, és ezeket használni, míg a közben kiválasztott és beszerzett új tipus/okra megvan a kiképzett személyzet is, na akkor lehet majd tipust váltani! Egyébként szerintem nem is egy tipus kellene, hanem kettő: egy kisebb kiképzésre, futár-feladatokra, esetleg kutató-mentő bevetésre, és egy nagyobb a komolyabb méretű vagy mennyiségű szállításokhoz. Azt azért elég nagy pazarlásnak tartanám, ha csak a nagyobb/közepes kategóriát használnánk, mint manapság, hiszen így alapkiképzésnél is, vagy ha csak egy-két embert kell valahova légi úton fuvarozni (pl. környezeti kataszrófa estén - lásd Kolontár, vagy árvíz), egy egyszerű ténymegállpítő felderítő repülésre is csak túl nagy - tehát túl drága üzemű - gépünk van/lenne!
Üdv R.
piratvitorla 365098 2012. november 22. 18:07
Válasz erre
Mire akarjuk használni őket? Mert ugye az sem tiszta...

Én a három változat közül (modernizált Mi-17, UH-60, Agusta) a Blackhawkot tartom a legjobbnak. De ez természetesen sok mindentől függ (ár, kiképzés, felszerelés, üzemeltetés rendszere, fegyverzet stb.)

üdv
silent8 365097 2012. november 22. 17:48
Válasz erre
Nem tudom. Mindkét megoldásnak vannak előnyei és hátrányai. Igazából a pilótákat kéne kérdezni, de ők is azzal repülnek amit alájuk adnak. Én személy szerint típus cserét favorizálok. Méghozzá valami nyugati technikára. Az Olaszok Augusztája egész jónak tűnik. 
Marcell0708 365096 2012. november 22. 17:33
Válasz erre
Egyébként szerintetek mi lenne jobb megoldás?
Modernizálni a mostaniakat, vagy újakat beszerezni?
Marcell0708 365095 2012. november 22. 17:27
Válasz erre
Köszi az infot
Benedek 365094 2012. november 22. 17:16
Válasz erre
Most jár le mindene,sőt már lejárt egy valag normális helikopteré.
Marcell0708 365093 2012. november 22. 16:59
Válasz erre
Egyetértek, végre beszálltunk egy ilyen programba.

Egyébként a Mi-24-eseknek, Mi-8/17-eseknek mikor jár le az üzemideje?
silent8 365092 2012. november 21. 21:56
Válasz erre
Na ennek már igencsak itt volt az ideje. A heliken kívül már "csak" a légi szállító flotta ami hátra van.
Vik30 365091 2012. november 21. 18:56
Válasz erre
Vik30 365090 2012. november 21. 18:55
Válasz erre
6247_510030725681931_1554776909_n
6247_510030725681931_1554776909_n
283348_510030485681955_752548046_n
283348_510030485681955_752548046_n
394978_510030642348606_307205431_n
394978_510030642348606_307205431_n
543078_510030579015279_2089148365_n
543078_510030579015279_2089148365_n

Nálam ők készültek el!
Marcell0708 365089 2012. november 21. 17:35
Válasz erre
Sziasztok!

Európai légi utántöltés képességfejlesztés. 10 ország. Köztük vagyunk mi is.

www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/kozosen_fejleszti_tiz_eu-orszag_a_legi_utantolto_kepesseget/

Üdv: Marcell
tothgun 365088 2012. november 16. 15:51
Válasz erre
Üdvözletem!

Lehet reménykedni:
"A tájékoztatón elhangzott, hogy a Honvédelmi Minisztérium jövőre is megrendezi a 2013. évi Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatót."
www.mh59.hu/rovatok/hu/hirek/kozigazgatasi_allamtitkarok_a_gripenek_arnyekaban/

Üdv, tothgun
Weizi 365087 2012. november 16. 14:04
Válasz erre
Kamovos 365086 2012. november 14. 16:57
Válasz erre
Oké nyertél! :)
Szemüveget kell cserélni!
De most már olyant ami olvasni is tud!:D
Kamovos 365085 2012. november 14. 16:55
Válasz erre
Szia vlevi

Mindjárt gondoltam, hogy költözniük kel.
mire oda érnének kirepülik a rep idejüket, aztán sírhatunk, hogy nincs mivel repülni. :(

Nekünk meg az amcsik fognak járőrözni, ha kirepülik a gépekből az időt?
Vagy majd felajánlanak pár Vietnámból visszamaradt F-4-et?

Na az meg megint szép lenne, ha levernék az Oroszok egyik gépét a levegőből.

Szűk az inged?
Lőjél egy Boinget.

Üdv: kamovos
piratvitorla 365084 2012. november 14. 16:53
Válasz erre
szia
Lettországot írtak, nem Lengyelországot
Üdv
vlevi 365083 2012. november 14. 16:48
Válasz erre
Korábban írtam, az Aranysasban is szó volt róla. Jelenleg pl. a Csehek, németek, ... járnak oda, félévre kiköltöznek, természetesen nem innen felszállva próbálják meg elfogni a határsértő szovjet kémrepülőgépet.
Kamovos 365082 2012. november 14. 16:48
Válasz erre
Jajjj!

Az agyam eldobom!

Lengyelország nem rendelkezik légierővel!

Hát megy a paraszt vakítás de rendesen ám!
Hát a Mig-29 meg az F-16 tán vízibicikli?

Üdv: Dulifuli kamovos
Kamovos 365081 2012. november 14. 16:43
Válasz erre
Sziasztok!

Hát ígér aztán tudunk!

www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/magyar_gripenek_fognak_jarorozni_szlovenia_es_a_balti_allamok_folott/

A kérdésem csak az!
Hogy oda is települnek?
Mert nem hiszem, hogy légi után töltés nélkül olyan komoly reptetéseket tudnak majd csinálni a balti országok légterében!

Üdv: kamovos
piratvitorla 365080 2012. november 12. 19:11
Válasz erre
Szia

"A Yak-52 özvegy csinálókat már réges-régen ki kellet volna vonni!"

Azért nem nevezném özvegycsinálónak, mert közel 20 év alatt volt vele egy katasztrófa!

"Mikori tervezésű is?
1977?"

Tehát kb. egyidős a Mi-17-essel vagy a Mig-29-essel...

üdv
vlevi 365079 2012. november 12. 18:55
Válasz erre
És ahogy az Aranysasban is szó volt róla, rendszeresen járnak Litvániába, készültségi szolgálatot adni. Állítólag 2015-től Magyarország is megy.
piratvitorla 365078 2012. november 12. 16:55
Válasz erre
A lengyelekhez nem szabad hasonlítani magunkat. Más a mentalitás és az anyagi-technikai lehetőségek rendszere.
A cseh és a szlovák ami közelebb áll hozzánk minden tekintetben. Én a cseheket szoktam példának venni.
Dupla fizetés, CASA, Mi-171, Mi-35, Mi-2, L-159 stb...
üdv
piratvitorla 365077 2012. november 12. 16:53
Válasz erre
"Tehát légi szállításhoz UH-1, egy szakaszt elvisz, ennyi elég egyszerre."

Elég az rajnak is, pláne cuccokkal. A szakasz már Mi-8/17, de nyári melegben már az is necces a 8-asnak...
piratvitorla 365076 2012. november 12. 16:51
Válasz erre
Szia
"Tárgyalhatnának a lengyelekkel, hogy közösen vegyünk helikoptert. Nemrég olvastam, hogy ők nem kis mennyiséget vennének és nem hiszem, hogy a mi igényeink teljesen eltérnek."

A lengyelek megnézik mit vesznek, áldoznak a minőségre, mert hosszú távon olcsóbb.
A lengyelek nem húzzák-halogatják a dolgokat...

Amúgy jó ötlet lenne, de csak lenne :(
piratvitorla 365075 2012. november 12. 16:49
Válasz erre
Szia

"az mind szép, hogy a még üzemképes 2db An-26 a közelmúltban végrehajtott nagy távolságú szállítási feladatott.
Nem is értem miért volt ez akkora csoda?
Hiszen, mind a repülőink, mind pedig a személyzetük alkalmasak voltak a feladatra.
Szép teljesítmény nem cáfolom.
Gratulálok nekik hozzá!
De... amikor még századnyi gépünk volt, akkor is rendszeresen szállítottak árut!
Igaz nem a NATO-nak."

A régebbi repülések teljesen mások voltak. Némelyik jelenlegi repülés bizony túltesz a típus képességein, csak a személyzet áldozatos munkája és a "muszály" ami miatt sikerült...

Könnyű helikopternek a Mi-2 teljesen megfelelt...

A Jak egyelőre az évi néhány fő kiképzésére teljesen alkalmas...Lóvé amúgy sincs cserére...

Taszáron nincs már sz@r se...

üdv
Ati75 365074 2012. november 12. 15:43
Válasz erre
elírtam. "jobbra kanyarodni" a helyes felirat...
Ati75 365073 2012. november 12. 15:13
Válasz erre
Hát igen... 
Meg lehet nézni a lengyeleket pl...
Náluk még működik a repülőgép és helikopterjavítás,szervizelés(mint a PG volt itthon),meg a többi "hadiüzem", sőt az "elavult" Mig-29eseket is hadrendben tartják az F-16osok mellett.Hiába no, gazdag ország vagyunk,nagyon hozzáértő vezérekkel.. :(
Az amikon meg nem szabad csodálkozni,seggbuták többségben.
Egy olyan ország,ahol az úton a belső sávba ki kell írni,hogy balra kanyarodni tilos!Ennyit róluk..
Kamovos 365072 2012. november 12. 13:06
Válasz erre
Szia Ati75!

Tudod mindez azért van, mert az amcsiknak csak lövészekre van szükségük a háborúihoz tőlünk.

Mi biztosítottuk a tűzszerészeket, a vegyivédelmes csapatot, az orvosi csoportot.
Ez az elmúlt időszakban, az amcsik nyomására megváltozott.
Bedumálták nagyjainknak, hogy nincs szükségünk a harckocsira, roham lövegekre, légvédelmi rakétára, lokátor állomásokra, ágyúkra, semmire, mert ezek csak eszik a pénzt használni meg nem fogjuk, mert ők nem kérik, van nekik jobb.
Na jó egy két lokátorállomást követelnek.
Mert ugye egyenjogú NATO tagállam ként mindenki azt visz amit akar.
Mi meg amit az amcsik mondanak.

Mivel tőlünk csak a lövészekre lenne szükségük, ezért csak olyan eszközöket hajlandók átadni, amik ehhez nekünk kellenek.
Tehát légi szállításhoz UH-1, egy szakaszt elvisz, ennyi elég egyszerre.

Nem kérnek a Grippenjeinkből, sőt Mig-29 is miattuk lett leállítva nehogy valahol lelőjék őket, mert a jól képzet amcsi elitkatona, lelő mindent, még ha az övé is akkor is, sőt képesek egymást lőni az utca két végéről, és az idióta elől járóik még erősítést is küldtek az utca mindkét végére!

Most meg hogy cuccolnak haza Afganisztánból (Készülnek az újabb háborúra, biztos megint az illegális atom fegyvergyártás lesz a kifogás. Ez bevált a múltkor is, csak akkor sem találtak. Az Angolok ki is akadtak a végére rendesen.) otthagynak minket, hogy biztosítsuk a hátukat!

Na jó azt meg kell hagyni, hogy elismerik a NATON belül inkább ránk támaszkodnak, és védetik velünk a hátukat mint másra.

Ez sem véletlen!
Már a második világ háború után az Oroszok megmondták, hogy mi voltunk a legkeményebb ellenfelük.

Ezért kellünk mi nekik.
Az UH-1 meg azért kellet volna, hogy a következő konfliktusnál már minket küldjenek ne a sajátjaikat.

Lehet, hogy ez így most futurisztikus, de csak figyeljetek, hogy mik történnek a nagy világban.

Üdv: kamovos
myROB 365071 2012. november 12. 12:42
Válasz erre
Hello!

Nagyrészt egyetértek veled, kivéve a helikopter típusváltással kapcsolatban. meg lehetne oldani a váltást okosan is csak sajnos a honvédségnek nem erőssége a logika. Tárgyalhatnának a lengyelekkel, hogy közösen vegyünk helikoptert. Nemrég olvastam, hogy ők nem kis mennyiséget vennének és nem hiszem, hogy a mi igényeink teljesen eltérnek.
  
Ati75 365070 2012. november 12. 12:31
Válasz erre
Hali!
Teljesen egyetértek Kamovos úrral,ez szégyen ami itt folyik...
Kamovos 365069 2012. november 12. 10:02
Válasz erre
Sziasztok!

Légi erőlködés van és nem légi erő!

Az mind szép, hogy a még üzemképes 2db An-26 a közelmúltban végrehajtott nagy távolságú szállítási feladatott.

Nem is értem miért volt ez akkora csoda?
Hiszen, mind a repülőink, mind pedig a személyzetük alkalmasak voltak a feladatra.

Szép teljesítmény nem cáfolom.
Gratulálok nekik hozzá!

De... amikor még századnyi gépünk volt, akkor is rendszeresen szállítottak árut!
Igaz nem a NATO-nak.

A kérdés csak az!

Most, hogy ország világ megcsodálta mire is képesek!

Meddig is lesznek képesek rá?

Menyi üzemidejük maradt?

Lehet-e őket még nagy javítani?
Meddig tudjuk még rendszerben tartani őket?

Mi lesz helyettük?

A Yak-52 özvegy csinálókat már réges-régen ki kellet volna vonni!
Korszerűbb hajtóműves gépeket kellett volna helyettük rendszerbe állítani!

Én átéltem azt mikor lekellet konzerváljuk a Kamovokat mert csillagmotorosak voltak, és valaki azt mondta.
Most, hogy itt vannak a Mi-2-sek nehogy már második világháborús motoros szarokat üzemeltessünk, reptessünk.
1 évig álltak a Múzeumban mire újra elővettük őket.
Azóta eltelt 30-év!

Akkor most mit várunk ezektől a pöcs köszörűktől?
Mikori tervezésű is?
1977?
Kik is gyártották?
No jó azért nem Dacia minőségűek, az igaz.

El kéne gondolkodni azon is, hogy mibe kerül az üzemanyag ellátásuk.
Mert benzin csak az anya reptéren van van hozzájuk.
Illetve lehet üzemeltetni drágábbal is, de megéri?

Tehát azoknak akik nem teljesen vannak képbe.
külön üzemanyag tároló kel hozzá.
Külön üzemanyag szállító, töltő kocsi kell hozzá.

Holott, ha hajtóműves gépek lennének mehetnének ugyan azzal az üzemanyaggal mint a többi gépünk, és akkor nem csak Szolnok környékében repkedhetnének, hanem repülhetnének más útvonalakat is, akár Pápára, vagy Taszárra.
(Taszáron van még valami?)

Kiképző helikopter ami több feladatra is alkalma?
Emlékeztek még arra az agyalágyult ötletre, hogy Robinzon R-44 kell a seregnek!
Hát az milyen több feladatú helikopter lett volna!
Egyetlen feladatot tud, hogy valahogy a levegőbe tartsa magát!
Csak szél ne legyen mert akkor már az sem megy.

A másik nagy ölet az UH-1.
Hát ha az amcsik nem tudják ránk erőltetni az agyon használt 30 éve UH-1-et akkor az sem lesz!
De jobb is!

Szállító helikopterek?

Ezzel kapcsolatban már többször le írtam!
Vannak Orosz szállító helikoptereink!
Ezek korszerűsített változatait kellene megvásárolni, akár a le állított Mig-29 repülőinkért cserébe, akár pénzért!

Miért?
Mert a Magyar katonáknak Műszakiaknak, Pilótáknak erre van kiképzésük, ( Kiliánon mindig is a Mi-8 volt a fő típus 1960-sa évek elejétől ezt tanították mindenkinek. Az hány ember is lehet?) és erre adják a kiképzést Afganisztánban az amcsiknak, és az Afgánoknak is.

Tehát nem kellene 400 milliót kifizetni, hogy ismét egy új típust belehessen hozni 5-6 évre!

Úgy gondolom, hogy a Mi-8 és változatai, bizonyították a világ előtt többször is, hogy az egyik legjobb helikopter a világon szállítási feladatokra.

Tehát ki képzettségünk van rá, felszerelésünk szerszámaink az üzemeltetéséhez, javításához meg vannak.
Akkor miért kellene típust váltanunk, jó sok pénzért?

Ja!
Majd el felejtettem!
Hogy is van az, hogy az amcsik ránk akarják erőltetni a kivont technikájukat, az Afgánoknak meg vadi új Orosz helikopterszázadot vesznek!
No és milyen típust?
Hát Mi-171!

Na gratulálok a típus váltást váróknak!

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.