<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27. |
Törzsbusz | Adatlap | 522664 | 2013. január 20. 21:08 | ![]() | |
Ikarus-60 új gazdára vár! | |||||
Bogyi | Adatlap | 522349 | 2013. január 17. 21:23 | ![]() | |
Közben próbálok képeket keríteni a laprugós futóműről, ami a 266-osba kell. Találtam is egy igen hasonlót, nevezetesen a KAMAZ-ét. Még jó, hogy megvan az ADW MODELtől az 5511-es billencs papírmakett, igaz 1:25, de át lehet dolgozni 1:24-es Ikarus 266-oshoz. Persze a Kamazokon 5 ágú, míg az Ikarusokon 6 ágú a trilex felni, de sebaj, azért vagyunk makettezők, hogy ezt megoldjuk. | |||||
Bogyi | Adatlap | 521878 | 2013. január 13. 20:42 | ![]() | |
zsury | Adatlap | 521295 | 2013. január 8. 14:05 | ![]() | |
Nekem is megvan...kölyökkorom kedvenc járgánya :) Nagybátyám ilyennel dolgozott anno...rengeteget potyáztam rajta...:D :D | |||||
Freddy | Adatlap | 521294 | 2013. január 8. 13:34 | ![]() | |
Ez nekem is megvan:) | |||||
Israti71 | Adatlap | 520199 | 2012. december 31. 09:19 | ![]() | |
hajdubus | Adatlap | 520118 | 2012. december 30. 10:07 | ![]() | |
Ügyes technika, elég lehetett kivitelezni. | |||||
Bogyi | Adatlap | 519947 | 2012. december 28. 17:14 | ![]() | |
Köszönöm! Meg is szenvedtem eddig vele. Nos a technikája a következő: A kerék futófelülete eredetileg egy kicsit kisebb kerületű, mint az oldalfalak. Így ha beleragasztom a cikk-cakkos csíkokat akkor pontosan egy szintbe kerül az oldalfalakkal. | |||||
hajdubus | Adatlap | 519912 | 2012. december 28. 09:58 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 519893 | 2012. december 27. 21:55 | ![]() | |
Vik30 | Adatlap | 128601 | 2012. december 13. 07:56 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128600 | 2012. december 1. 22:57 | ![]() | |
Z63 | Adatlap | 128599 | 2012. november 21. 22:37 | ![]() | |
Szia Petya! Írtam magánban.Bár már nincs jelentősége. Tisztelettel,Z63 | |||||
Petya | Adatlap | 128598 | 2012. november 21. 11:40 | ![]() | |
Üdv! Parancsolsz? Én eddig mindig mindenkinek szívesen segítettem, küldtem anyagokat, ha megkerestek. Szerintem sokan tanúsíthatják. Most hirtelen nem tudom, hogy ki vagy és mikor történt ez, de az biztos, hogyha írtál, akkor Én válaszoltam és elküldtem, amit tudtam. Ha esetleg nem kaptad meg, írj egy e-mailt és elküldöm újra. Leslie! Ez továbbra is gyönyörű, remélem hamarosan elkészültök és folytatjátok más típusokkal is! | |||||
Z63 | Adatlap | 128597 | 2012. november 20. 19:22 | ![]() | |
Most már értem, miért ért véget részedről olyan kurtán-furcsán a levelezésünk, amelyben IK60-as anyagot kértem tőled. Egy, akár nemleges választ is szívesen vettem volna tőled akkor! Azért köszi! Z63 | |||||
Leslie | Adatlap | 128596 | 2012. november 19. 10:08 | ![]() | |
hajdubus | Adatlap | 128595 | 2012. november 16. 19:33 | ![]() | |
Igazad van, ezt benéztem, de holnap majd kijavítom. Köszi, hogy szóltál! | |||||
Bogyi | Adatlap | 128594 | 2012. november 16. 19:21 | ![]() | |
Szia Hajdubus! Jól alakul a 266-os, csak a hátsó 5-ös ülés elötti padlórészt egy picit korrigálni kell. ahogy leszálltunk annó róla, középen is volt egy kis dobogó. Én továbbra is üléseket gyártottam még.14 db van kész a 45-ből. | |||||
hajdubus | Adatlap | 128593 | 2012. november 16. 18:51 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128592 | 2012. október 14. 20:35 | ![]() | |
Az 266-os is lassan halad, itt meg is kell tervezni az egyes alkatrészeket és ezen felül, pl. a műszerfalnál 6 db próbaépítés történt, mire a végleges formáját és pontosságát elnyerte. Ma egy kis ülésgyártás volt soron. Ez már az újra módosított, keskenyebb változat. Egy kapaszkodósat és egy símát teljesen össze is raktam. | |||||
Petya | Adatlap | 128591 | 2012. október 14. 10:25 | ![]() | |
Köszi mindenkinek! Nagyon lassan készül, de folyamatosan írom a cikket, így amint elkészült minden info-t megosztok róla! | |||||
hajdubus | Adatlap | 128590 | 2012. október 14. 09:09 | ![]() | |
Jól néz ki! A tető sarkainál lévő erős ívekkel igencsak lehetett munkád, de látom sikerült szépen kitömíteni és elcsiszolni a hiányos részeket, grat hozzá, mutatós darab lesz. | |||||
hajdubus | Adatlap | 128589 | 2012. október 14. 09:05 | ![]() | |
Az oldalfal felső részén több ponton merőleges irányban ragasztottam fel vékony tartócsíkokat, és arra ültettem rá a tetőt. A ragasztás pedig sima pillanatragasztóval történt. | |||||
Bogyi | Adatlap | 128588 | 2012. október 14. 07:50 | ![]() | |
Szerintem ez így is nagyon szuperül néz ki. Majd az én karosszériámnál is érdekes lesz ez a hajlítós téma mert papírnál megint másként kell eljárni. A műanyagnál én a szélvédőket szoktam hajlítani, írásvetítő fóliából. Ezek az anyagok jól hajlanak, de rugalmasak és ragasztásnál okozhat gondot. A TATRA 815-ös szélvédőnél például lámpához tartottam az ívre hajlított szélvédőt és elötte húzogattam, a melegre alakul. Fontos itt pl. a távolság a lámpától és nem egy ponton kell tartani, hanem úgy, hogy a meleg egyformán érje mindenhol. A lámpa amúgy egy szimpla halogén asztali. | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128587 | 2012. október 14. 07:47 | ![]() | |
Na, például azt elmondhatnád, hogy a tető íves részeit hogyan sikerült ilyen szépen megoldanod. Ha jól látom ez sztirolból készül. | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128586 | 2012. október 14. 07:45 | ![]() | |
Húúú! Petya! De zsivány vagy! Titkos projektről nem volt szó! Tehetnél fel pár képet a készítésről és remélem újabb cikk is lesz hozzá. Ez nagyon szép lesz! A mindenit! :-) Egy ilyet én is nagyon szeretnék. Nagyon ügyes vagy! De ezt már láthattuk korábban is. | |||||
Petya | Adatlap | 128585 | 2012. október 14. 07:31 | ![]() | |
Egy ilyen szerkezetet Én is el tudnék képzelni otthonra, rögtön szebb lenne a 60-as és gyorsabban is készülne! | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128584 | 2012. október 13. 20:15 | ![]() | |
Sjoca69 | Adatlap | 128583 | 2012. október 13. 20:14 | ![]() | |
Hmm! Ügyes. Most jut eszembe, hogy nekem meg van forrasztó ceruza. Azzal lehet, hogy tudok hajlítani én is. És a tetőhöz használt extrudált lemezt mivel ragasztottad a siko-hoz? Vagy azt is oldja az oldott sztirol? (makettragasztó) Néztem a neten kifejezetten ilyen sztirol és akryl hajlító gépet, de arany árban van. A vákumozás talán még ami megoldható, de kókányolni kellene egy ilyen dobozt + egy húzókeretet. | |||||
hajdubus | Adatlap | 128582 | 2012. október 13. 19:21 | ![]() | |
Az 1 mm-es lemezt kézzel kezdtem el hajlítgatni, ám hidegen ha túlhajtja az ember, akkor eltörik, egyébként meg majdnem teljesen visszarúgja magát. Ezért aztán egy rizikós megoldást választottam: először kézzel meghajtottam a kívánt formára, majd vagy félkézzel így megtartva, vagy valamivel kitámasztva elkezdtem óvatosan hőlégfúvóval az ívet melegíteni, s ekkor az ív megmarad, sőt miután kihűl, merevebb, keményebb is lesz mint előtte. Azért kockázatos a dolog, mert ha véletlen túlmelegíted, akkor teljesen ellágyul az anyag és - mondjuk úgy - egy nem várt formát kapsz, melyet a kihűlés után már nem tudsz visszaalakítani, kijavítani. A tető az egy másabb eset volt, mert az vastagabb és más anyagszerkezetű lemezből van (szerintem extrudált lehet [?]), amely jobban megtartja alakját kisfokú hajlítás esetén, de szerintem hamarabb is törik. Nekem a tetőhöz ez pont jól jött, és csak egyszerűen a combomon hajlítgattam a kivágott tetőlemezt, ami végül megtartotta az alakját. | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128581 | 2012. október 13. 12:07 | ![]() | |
Klassz lesz! Te hogyan halítottad meg a sikó lemezt? A tető ívességét pl, hogyan csináltad? | |||||
Gabi | Adatlap | 128580 | 2012. október 12. 20:53 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128579 | 2012. október 12. 20:33 | ![]() | |
hajdubus | Adatlap | 128578 | 2012. október 1. 20:57 | ![]() | |
Örülök, hogy újra nekiláttál a \"munkának\", nagyon szép eddig. | |||||
Bogyi | Adatlap | 128577 | 2012. szeptember 30. 21:47 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128576 | 2012. szeptember 29. 21:11 | ![]() | |
Látom te is ismét erőre kaptál, jól alakul. Én pedig az ajtókat terveztem meg, minden kiegészítőjükkel együtt. Már \"csak\" össze kell őket rakni. Az viszont érdekes volt, hogy a táblákat nagy munkával kiszerkesztettem, de a nyomtatásban csak fekete keretek látszanak szegecsekkel. Ez van, a nyomtató nem képes feldolgozni ezt. Na majd egyszer ha ez ebben az életben nyomdába kerülne,... | |||||
hajdubus | Adatlap | 128575 | 2012. szeptember 28. 16:31 | ![]() | |
Petya | Adatlap | 128574 | 2012. szeptember 12. 13:13 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 128573 | 2012. szeptember 9. 21:30 | ![]() | |
kakukk79 | Adatlap | 128572 | 2012. augusztus 11. 06:38 | ![]() | |
Emeri | Adatlap | 128571 | 2012. július 29. 16:32 | ![]() | |
Sziasztok Srácok! Borzasztóan tetszenek ezek a buszok amiket csináltok egytől egyig. Én nem építek buszokat, hanem motorokat építek, és tervbe van véve egy saját építésű Csepel motor. Arra lennék kíváncsi, hogy Ti hogyan kezdtek bele egy buszépítésébe? Pontosabban az érdekelne, hogy a méretekhez hogyan juttok? pl.tervrajz, tervezés stb. Üdv. Emeri | |||||
hajdubus | Adatlap | 128570 | 2012. július 29. 13:59 | ![]() | |
Üdv! Ebbe az izzadásos dologba bele sem gondoltam, ilyen melegben tényleg nehéz a papírral minőségi munkát végezni. Ami az enyémet illeti, nos én is belülről kezdtem el először az építést, megterveztem és ki is vágtam a padlólemezt, ám a karosszéria ívei miatt nem voltam biztos benne, hogy hajszál pontosan fog-e illeszkedni a padló a kasztnihoz, ezért aztán megcseréltem a sorrendet és a külsővel kezdtem, melyhez majd hozzáigazítom a padlót és a belteret. Az ajtós kérdésedre pedig még magam sem tudom biztosan a választ. Épp most készítem őket egyébként és inkább afelé hajlok, hogy fix maradjon egyrészt mert jóval egyszerűbb kivitelezni, másrészt pedig nem valószínű, hogy sűrűn nyitogatnám a későbbiekben. Ha lesz majd előrelépés az építéssel, akkor várjuk a képeket róla. :) | |||||
Bogyi | Adatlap | 128569 | 2012. július 29. 09:57 | ![]() | |
Szia Hajdubus! Igaz kissé sokára, de válaszolok. Nos, kissé belassult nálam az építés mert nem nagyon van időm rá. Illetve ilyen melegben sajnos a papírt nehéz építeni, mert izzad a kezem és így hullámos lehet a karton. De látom, nálad már elég jól alakul a forma, te kívülről haladsz befelé, én meg fordítva. Az ajtók nyithatók lesznek? Én úgy tervezem az ajtónyitást, hogy a küszöbök után lesz egy rés befelé és az ajtószárnyak végei kis rúdban fognak végződni. Ezekkel lehet majd alulról nyitni, zárni az ajtókat. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 128568 | 2012. július 23. 21:12 | ![]() | |
Gabi | Adatlap | 128567 | 2012. július 23. 19:09 | ![]() | |
Petya | Adatlap | 128566 | 2012. július 20. 12:56 | ![]() | |
denkmeyer | Adatlap | 128565 | 2012. július 20. 10:11 | ![]() | |
Petya | Adatlap | 128564 | 2012. július 20. 05:43 | ![]() | |
Kár, pedig egyszer megvettem volna! Azért örülök, hogy sikerült, Gratulálok hozzá! (Tényleg, azok ráncajtósak voltak...a kis képen hirtelen fel se tűnt, hogy ez bolygó...gyönyörű!) | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128563 | 2012. július 20. 01:14 | ![]() | |
Szia Petya! A 260-ast eladtam. Készül egy másik bolygóajtós 260-as. Ez a 280-as most készült el, a másik csuklós az ráncajtós, és a másik 260-as is ráncajtós. | |||||
Petya | Adatlap | 128562 | 2012. július 19. 19:25 | ![]() | |
hajdubus! Jó lesz, bár innen úgy tűnik, mintha egy picit dőlne a hátulja a szélvédő felé. Sjoca69! Ez eddig is megvolt, nem? Vagy rendeltél egy másikat? A 260-ast sikerült eladni? |
<<< Vissza | Tovább >>> |