<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Kamovos | Adatlap | 365156 | 2012. december 12. 15:49 | ||
piratvitorla | Adatlap | 365155 | 2012. december 12. 12:54 | ||
munka kozben vagyok idegenben csak ennyit tudok: www.haborumuveszete.hu megtalalod... udv | |||||
Zoli | Adatlap | 365154 | 2012. december 11. 18:32 | ||
Szia, Link nem jó, mégegyszer lécci, kösz! z | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365153 | 2012. december 10. 21:37 | ||
Albánia átvette az első Cougar helikopterét http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/albania_atvette_az_elso_cougar_helikopteret/ | |||||
dzsonybravo | Adatlap | 365152 | 2012. december 1. 11:46 | ||
lacipapa | Adatlap | 365151 | 2012. november 27. 01:24 | ||
Köszönöm,ok. nem teszek felülre.Azért vacilláltam,mert kicsit később,pl. a migeken már volt.Volna még egy kérdésem.Amelyik képet betett a békési kolléga,18:57-kor, arról a képről tudtok valami konkrétat?Mikor és hol készülhetett és hát főleg ki lehet az ejtőernyős?Az édes apám is ugrott ilyen gépből,anno (az ugró könyve szerint)és a sziluettje nagyon ismerősnek tűnik.Hát ha...?Őt,már sajnos nem tudom megkérdezni! Üdv,Laci | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 365150 | 2012. november 26. 23:36 | ||
Sziasztok! Én még nem láttam olyan képet, ahol lett volna csillag az UT-2 szárnyán felül. | |||||
lacipapa | Adatlap | 365149 | 2012. november 26. 21:51 | ||
Ez is megvan :-) ,de vannak olyanok,amelyeken oldal számok is vannak.Különböző típusú számok,szerintem még szabad kézzel rajzoltak is.Ott,ahol ezt találtad,de pl a szárny teteje nem látszik tisztán.Lehet,hogy ezeken a gépeken nem is volt felül jelzés.? | |||||
Kamovos | Adatlap | 365148 | 2012. november 26. 20:10 | ||
Már fonják az ág seprűket, és a papok gyakorolják a bűbáj szórást! :D | |||||
ptamas | Adatlap | 365147 | 2012. november 26. 19:52 | ||
Sziasztok! Ajánlom figyelmetekbe a mai 19.30-as Híradót, a honv. miniszterünk büszkén nyilatkozta, hogy 21.századi a katonáink, légierőnk felkészültsége. A hadgyakorlaton repült(amit legalábbis mutattak) egy MI-24, egy MI-17(?) és egy Gripen. Januárban hogy fogják a miniszterünket, aki "aktív" résztvevője volt a gyakorlatnak, Mi 24-el védeni? Akkor is kellene majd egy ilyen demonstrációs anyagot forgatni, mi az ami maradt címmel... Ptamas | |||||
békési | Adatlap | 365146 | 2012. november 26. 18:57 | ||
lacipapa | Adatlap | 365145 | 2012. november 26. 18:23 | ||
Köszi,ezt meg találtam én is,de ez a Jak-11-es.Ez pár évvel később volt .Az UT-2-es függőlegesén és az oldalán is pl. nagyobb csillagok vannak. | |||||
békési | Adatlap | 365144 | 2012. november 26. 18:12 | ||
Fotó a Szolnoki Repülőmúzeumból: | |||||
lacipapa | Adatlap | 365143 | 2012. november 26. 15:34 | ||
Szervusztok! Ide írok,mert végül, is Magyar légierő! A Jakovlev UT-2 Galamb szárny felső felületén vol-é csillag felségjel?Olyan képeket találtam,amelyiken nincs,vagy nem látszik a szárny felső felülete (a múzeumi fényképeken). Üdv,Laci | |||||
Elnar | Adatlap | 365142 | 2012. november 25. 20:05 | ||
piratvitorla | Adatlap | 365141 | 2012. november 25. 19:58 | ||
Kamovos | Adatlap | 365140 | 2012. november 24. 19:42 | ||
Szia piratvitorla! Hát az nyilván való, hogy két egyforma gép nincsen. Az idősebb szennyezettebb kompresszor, munka turbina lapátú hajtóművek, csökkent teljesítményt adnak, ez is világos. Az is nyilván való, hogy nagy magasságban, ritkább a levegő, így a kompresszor kevesebb oxigént tud betolni az égőtérbe, ezért romlik az égés minősége, és kevesebb lesz a teljesítmény! De pont emiatt határozzák meg a legnagyobb repülési magasságot! Itt most egy kicsit időzzünk el, azok kedvéért akik ránéznek a rádió magasság mérőre, és azt mondják, hogy csak 350 méteren vagyunk, és már nincsen benne erő! (Mi-2) Lehet, hogy csak 350 méter a rádió magasság mérőn szerint! De a barometrikus magasságmérő szerint 3200 méter, ahol pedig már elég ritka a levegő! :) Tudomásom szerint minden mérésnek megvan a szabványa! Tehát meghatározzák a tengerszinten történő, és a megfelelő hőmérsékletet amin a mérés történik. Ezen körülmények között mért érték a hiteles. Az ettől eltérő körülmények természetesen negatív vagy pozitív irányban változtatják a mérési eredményeket. Téli hidegben a Mi-2 is olyan "bika" volt, hogy felszállásnál "csak sutty, mint a csiga, és már el is tépett a földtől vagy 10-20 méterre. :D Na jó nem igaz! Télen szépen feltudott szállni, akár teljes töltéssel is! Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365139 | 2012. november 24. 18:54 | ||
Szia "Teljes terhelés mellett is, majdnem minden kilóra jut egy lóerő. Igaz ez a Mi-17-nél kicsit több kb:1,125 lóerő jut 1kg teherre." Én nem nagyon szoktam nézni az ilyen adatokat. Ki tudja mennyire valós egy öreg gépnél és nincs két egyforma masina. Az se mindegy, hogy milyen magasságban adja le az adott teljesítményt. A Mi-24 ezért is ütős... üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 365138 | 2012. november 24. 18:51 | ||
Szia piratvitorla! Emil ide ért! Köszönöm szépen! Letöltöttem, 50 évre titkosítva. :D Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 365137 | 2012. november 24. 18:22 | ||
Sziasztok! Ezt a tanulmányt ismeritek? www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2005_cikkek/nagy_janos_orosz_zoltan.pdf Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 365136 | 2012. november 24. 18:17 | ||
Szia piratvitorla! Ebben lehet, hogy neked van igazad! :) Viszont jó erős masina! Teljes terhelés mellett is, majdnem minden kilóra jut egy lóerő. Igaz ez a Mi-17-nél kicsit több kb:1,125 lóerő jut 1kg teherre. netes adatok szerint. Üdv:kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365135 | 2012. november 24. 17:31 | ||
A németeknek szerintem csak két hajtóműves CH-53 van. Lehet, hogy a modernizáltra gondolsz üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 365134 | 2012. november 24. 16:37 | ||
Szia NORAD! Hát igen! A Mi-8/Mi-17-en nem csodálkozom. A CH-47 már másutt, más háborús zónákban is bizonyította, hogy jól tud teljesíteni. Sajnos a vezérlése elég bonyolult, és kiszolgálása, üzemeltetése, ezért drágább is. Én még a CH-53-ra lennék kíváncsi. A kéthajtóműves változata már bizonyította, hogy megbízható. A három hajtóműves változatát is használják a Németek, tőlük kéne megtudni, hogy mire lehet használni, és mibe kerül az üzemeltetése. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 365133 | 2012. november 24. 16:31 | ||
Szia piratvitorla! Sajnos nekem AS nincs. De szívesen elolvastam volna. A Mi-8, Mi-24 Afganisztáni, háború üzemeltetéséről én is tudok neked pár dolgot mondani de csak személyesen, és nem írásban. Üdv: kamovos | |||||
NORAD | Adatlap | 365132 | 2012. november 24. 16:21 | ||
Afganisztánt megjárt helikopteresek azt mondták hogy két típus vált be ott: a Mi-8/17 egyes változatai és a Chinook. A többi típusnak egyszerűen nincs elég teljesítménye a magashegyi- és forró viszonyok között. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365131 | 2012. november 24. 16:14 | ||
Szia Az a baj, hogy a lengyelek teljesen más helyzetben vannak. Mások az anyagi lehetőségeik, de sokkal jobb a hozzáállásuk is. Én is a lengyel vonalat favorizálom minden tekintetben. (Na jó, tengeralattjárók nem kellenek nekünk:) ) Egyébként ha érdekel az előző két AS-ban volt egy kétrészes anyag a Mi-8-ról és a Mi-17-ről Afganisztánban. (Amúgy nem akarok reklámot csinálni, de hátha meg tudsz 1-2 új dolgot) üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 365130 | 2012. november 24. 16:09 | ||
Ja! Használtat nem szabad venni semmiből! | |||||
Kamovos | Adatlap | 365129 | 2012. november 24. 16:04 | ||
Szia! Alapvetően igazad van! Amit az előbb elfelejtettem! Valóban össze kéne fogni a Lengyel testvéreinkkel, mert többet olcsóbban lehet venni! Ráadásul az ő vezetésük sokkal reálisabban gondolkodik mint a miénk. Bár mindig is utáltam a Mi-2-őt, soha nem tartottam megbízható típusnak, és kegyetlenül gyenge is volt! Ettől függetlenül azt mondom kárvolt el kótyavetyélni őket! :( Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 365128 | 2012. november 24. 15:57 | ||
Szia myROB! Azért van itt egy kis ellent mondás abban amit írtál! :) Mondjuk az azért elégé ledegraláró, hogy az Afgánoknak jó lesz. Ne felejtsed el, hogy az Amcsik is ezen tanulnak repülni, ezenkívül a környező országokban is megtalálható a típus, és ők is örülnek, hogy van nekik! :) Ahogy én is örülnék, ha lenne belőle 3-4 ezrednyi gépünk. :) Aztán meg ha tényleg olyan gyenge lenne a típus akkor miért emelkedhet az ára? Aminek gyenge a minősége azt nehéz eladni a jók között még olcsón is. :) Őőőő. Azt bocsásd meg nekem, hogy nem kérdem meg, tőled, hogy valamelyik helikopter, repülő típusból van-e üzemeltetési, vagy repülési gyakorlatod. Mert álmodozni annak is szabad aki nem szakember. :D Üdv: kamovos | |||||
Vik30 | Adatlap | 365127 | 2012. november 24. 15:55 | ||
piratvitorla | Adatlap | 365126 | 2012. november 24. 15:48 | ||
Szia "Az Oroszok mindig attak alkatrészt! Amikor itt voltak még vodkáért is!" Az 25 éve volt, most piacgazdaság van! A lengyelek ami orosz technikát vettek azt rögtön kivitték Afganisztánba. Hogy mi lesz az alap szállító helikopterük, az a jövő zenéje. Ne felejtsük el, hogy mind Augustát, mind Sikorskyt gyártanak! Akik nem repülték a Minyót azok Mi-2-esen tanultak... Esetleg operátorként rögtön a 24-est kezdték... A 17-es nagyon jó gép. Az amik azért vették Iraknak meg Afganisztánnak, mert akkor még viszonylag olcsó volt. Mostanra nagyon felment az ára, így az amik is gondolkodnak, hogy nem ezt veszik... A mi esetünkben a fő probléma az, hogy nem kéne egy 25 éves - jó esetben félidős technikára elb@szni a kevéske pénzünket. Ráadásul a géplétszám se lenne elég, ha a Mi-8-asokkal nem számolunk. Erre persze sokan azt írnák, hogy minek nekünk több úgyse tudnánk kifizetni. De ha pl. 5 év múlva kell még 3, akkor veszünk egy másik típust? HA A NAGYJAVÍTÁST VÁLASZTJUK, AKKOR UGYANAZ LESZ, MINT EDDIG! Ne gondolja senki, hogy most nekiállunk és nagyjavítjuk + modernizáljuk az összes 17-est :( üdv | |||||
myROB | Adatlap | 365125 | 2012. november 24. 15:24 | ||
Hello, Az megint más dolog , hogy mit vesznek az afgánoknak. Azt kapták, mert olcsó volt nekik elég, örüljenek neki. Olvastam valami olyat hogy a Mi-17-esek ára nagyon megemelkedett, szóval még egy ok arra, hogy valami nyugatit kéne választani(akár a lengyelekkel együtt). | |||||
Kamovos | Adatlap | 365124 | 2012. november 24. 14:55 | ||
Ja! És majd elfelejtettem! Az Oroszok mindig attak alkatrészt! Amikor itt voltak még vodkáért is! Csak mikor a rendszerváltásnak titulált diktatúra elkezdődött elküldtük őket a francba! A mezőgazdasági termékeinknek ők voltak a legnagyobb felvevő piaca! A Lengyelek sokkal okosabbak voltak, mert nem csinálták végig azt a cirkuszt amit ami "forradalmárjaink" Nekik addig fizettek dollárban amíg ki nem vonultak! Pedig hozzájuk mentek be először, ugye! Náluk irtották ki azt a rengeteg hadifoglyot nem nálunk! Mégis tudtak gondolkodni mielőtt cselekedtek! Ja! És pont a Lengyelek azok akik az össze Orosz technikai eszközüket megtudták becsülni, és modernizálni! | |||||
Kamovos | Adatlap | 365123 | 2012. november 24. 14:46 | ||
Lehet, hogy nem repülték! De ha idehaza kapták a kiképzést akkor azon tanultak nem? Amúgy! Milyen típusra is képzik ki az amcsikat Afganisztánban a Magyarok? | |||||
Kamovos | Adatlap | 365122 | 2012. november 24. 14:44 | ||
Hát ha a Mi-17 hülyeség! Akkor az amcsik miért azt vették Az Afgánoknak? | |||||
NORAD | Adatlap | 365121 | 2012. november 24. 14:42 | ||
Köszönöm a választ. | |||||
Kamovos | Adatlap | 365120 | 2012. november 24. 14:42 | ||
Szia Benedek! Igen! Mi még úgy nőttünk fel a rep technika mellet, hogy nem rohadt a reptér szélé, hanem repültek vele! Azoknak, aki pedig nem tudják miről beszélek! Nekem nyári időszakban, voltak olyan heteim, hogy szinte nem is aludtam hétköznap. Hétfőn rep előzetes, de mád dél környékén szólnak, hogy kell egy gép 2 órára HDM feladat 5 napra! Mivel volt több gépem is, egyet, aminek volt elegendő üzemidő tartaléka a feladat végrehajtásához, előkészítettem repülésre, és útba indítottam. Kedd, szerda, csütörtök, péntek kiképzési repülés két váltásban. Ez azt jelenti, hogy 1 órakor kitakarás, rep előtti végrehajtása (másfél óra) (02:30) Fél háromkor elmegy az időgép, három negyvenkor eligazítás a torony előtt. (03:40) 4 kor felszállnak a gépek, és 11-kor fejezik be a repülést. (11:00) Ezután jön a rep utáni, (két óra)és a betakarás. (13:00) Most tartunk 13:00-nál! Futás az étkezdébe! Mi a maradék? Rohanás vissza. (13:30) Kicsomagolom a másik két gépemet, és végre hajtom a rep előttiket. 15:00 Közben elment az időgép (14:30) Eligazítás a torony előtt. (15:40) Kezdődik a repülés, felszállnak a gépek (16:00) Repülés vége, az utolsó gépnek 22:00-ig le kell szállni! Rep utáni kettő óra (24:00) Egy óra múlva kezdődik a másnapi kétváltásos repülés. Alkalmanként 2-3 helikoptert reptettem De volt hogy 3 kamovom, és kettő Mi-2-esem repült egyszerre. Úgy, hogy a MI-2-kel kölcsönbe voltam adva a másik századnak. Hát ezért nem rohadtak a helikoptereink a beton szélén! Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365119 | 2012. november 24. 14:20 | ||
"A Mi-8 a helikopteres kiképzés alaptípusa! Aki jelenleg nincsenek bent a seregben, illetve akik még bent vannak, ezen kapták a kiképzést!" Hát elég sokat tudnék mutatni, akik sose repülték a Mi-8-ast... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365118 | 2012. november 24. 14:19 | ||
"Kis szerencsével belekeveredhetünk olyanba is, hogy lőni kéne vele, aztán vissza veszik, mert a barátikra ne lőjünk vele! A finomabb változata ugyan ebben a szituban, hogy nem kapunk alkatrészeket hozzá! És most ne nagy dolgokra gondoljál! Olajszűrők, levegőszűrők, hidraulika csövek, gumi abroncs." Akkor pont ezért nem kéne orosz cucc, nem? üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365117 | 2012. november 24. 14:18 | ||
Akinek pénze van az megnézi mire is költ... Hülyeségre biztos nem... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365116 | 2012. november 24. 14:17 | ||
Ezért kell csomagban beszerezni... | |||||
Kamovos | Adatlap | 365115 | 2012. november 24. 14:05 | ||
Igen! Végül is mindennap iszom kakaót, és soha nem vette meg a tehenet. De... Azért emlékezzünk csak egy kicsit a kuvaiti dolgokra! A Franciák készítették a Scudok alagút rendszereit, és nem akarták elárulni, A NATO-nak hogy hova is ásták őket, és hogy hol vannak a kilövő állásokat! Kis szerencsével belekeveredhetünk olyanba is, hogy lőni kéne vele, aztán vissza veszik, mert a barátikra ne lőjünk vele! A finomabb változata ugyan ebben a szituban, hogy nem kapunk alkatrészeket hozzá! És most ne nagy dolgokra gondoljál! Olajszűrők, levegőszűrők, hidraulika csövek, gumi abroncs. Üdv: kamovos | |||||
Benedek | Adatlap | 365114 | 2012. november 24. 14:03 | ||
Ehhez kell az a műszaki igényesség,hogy ne a reptér szélén rohadjanak a gépek.!Meg ne a nagyjavított-ból szereljük ki az alkatrészt,stb | |||||
Benedek | Adatlap | 365113 | 2012. november 24. 14:00 | ||
Meg pénze. Tehát van magánhelikoptere,meg pénze,könyve,stb. Tehát ha van pénze,mindene van. | |||||
Kamovos | Adatlap | 365112 | 2012. november 24. 13:59 | ||
Az övé volt az első MD-500 is! | |||||
myROB | Adatlap | 365111 | 2012. november 24. 13:57 | ||
Ha jobban meggondoljuk a dolgot akkor felesleges helikoptereket venni mert 1 év múlva már a reptér szélén pusztulnának. Inkább bérelni kéne mint a Gripeneket és akkor legalább működnének :D | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365110 | 2012. november 24. 13:50 | ||
A keceli múzeum tulajdonosának van Augusta 109-ese... | |||||
Kamovos | Adatlap | 365109 | 2012. november 24. 13:19 | ||
Sziasztok! Jaj, jaj, jaj! Már megint ez az agyatlanság! Tudjátok egyáltalán, hány nyugati helikopter típust repülnek náluk civilben? UH-1, OH-58, MD-500, MD-300, Alouette-2, Dauphin-2, Mókus, Gazella, Robinzon-2 Robinzon-4, lehetne sorolni tovább is! De ezek közül egy sem rendelkezik azokkal a felszerelésekkel amik miatt a MI-17-et leszarozzátok! Sőt! Egyik másik közülük éjszaka sem tud repülni, mert az ehhez szükséges alapműszerek hiányoznak belőlük! Akkor most, hogy lehet ezeket mégis példa képen állítani? Elmondom még egyszer! A Mi-8 a helikopteres kiképzés alaptípusa! Aki jelenleg nincsenek bent a seregben, illetve akik még bent vannak, ezen kapták a kiképzést! Ehhez a típushoz vannak meg ma Magyarországon az üzemeltetési feltételek. Ha ettől eltérünk, nem lesz hozzá semmink. Mindent alapokról kell kezdeni! Kiképzést, és itt a tartalékosokat is számolni kell! A kiszolgáló eszközök cseréje! Ezek azok amik iszonyatosan sokba kerülnek! Az UH-1 példájából nem jöttetek erre rá? Elhiszem, hogy az elszabadult, elvakult nyugatimádás miatt kiakarnak mindent szórni ami orosz! Meg is teszik! Azért van olyan állapotban a honvédség amilyen szintre lecsúszott! De azért azt is figyelembe kéne venni, hogy jelenleg csak álmodozni tudunk vásárolni még Mi-17-et sem! A jelenlegi honvédség, nem hogy megvédeni nem tudja az országot! De egy jól szervezett menekülésre is képtelen! Megtámadni valakit? Ááááá! Hát a támadás az meg csak debilek agyában létezik! Ezeket a dolgokat nem ártana szem előtt tartani! Na persze! Álmodozni azt lehet! (Bár azt mondják: "Az álom az élet megrontója") (Én meg azt mondom, álmok nélkül nem lesznek célok) Csak ne keverjétek össze az álmotokat a valósággal. Üdv: kamovos | |||||
Benedek | Adatlap | 365108 | 2012. november 24. 12:50 | ||
Teljesen mindegy,hogy kinek van A-109-ese.Ha van valamije,akkor pénze is van.Ha nincs pénze,nincsen semmije. Az NKH,vagy KLH,vagy tudj Isten mi manapság a neve,nem engedélyez oly könnyedén dolgokat,mint ahogy azt Zolikám gondolja. Sőt a közeljövőben már ember sem lesz,aki a soron következő fejlesztéseket kiagyalja a repülőeszközeinkre. Itt tudatos,mindenre kiterjedő leépítés folyik. Ahhoz hogy ezt belássa valaki ahhoz pedig gógyi kell. Igaza van Kamovos kollégának. Itt alapvetően már nincsen semmi. Az UH-1 mióta is téma? Kb 2-3 éve:Itt a makettinfón. Mi,ha jól emlékszem 99-vagy 2000-ben voltunk UH-1N viziten,aztán egy-vagy két letcsikát ki is képeztek a tipusra. Mi lett belőle? Nagy semmi. A hírek csupán hírek.Lehet rajtuk csámcsogni,okoskodni. | |||||
Kamovos | Adatlap | 365107 | 2012. november 24. 12:21 | ||
Drága Barátaim az úrba! Csupasz seggel, józanul álmodozni, a bodzabokor tövében, a körtepálinka ízéről! Hát ez elég nevetséget! Vannak dolgok amikről ti nem tudtok! M esetén a bevonuló állomány, úgy nézne a nyugati technikára, mint cigány gyerek más cipőére. Kérdezem tőletek! Ők mivel fognak harcolni? Most kezdenek rá ébredni, hogy tartalékosokra mégis csak szükség van. Csak még nem tiszta számukra sem, hogy mit jelent az, hogy tartalékos katona! Mint hogy az sem, hogy mi is a rendeltetése egy tartalékos katonának, illetve, hogy azoknak is folyamatos képzésre van szükségük. Eddig kétféle tartalékos katona létezik amiről ők tudnak! Első kategória, amit sikeresen megalakítottak: A laktanyák őrzés védelmét ellátó, őr szolgálatot adó őrzővédőcégek volt állománya. Ezeknek az embereknek, ha katonák voltak, lekellet mondani rendfokozatukról, és helyettük kaptak piros csíkokat attól függően, hogy mi a beosztásuk. Feladatuk a laktanyák őrzés védelme. Szükség estén katasztrófa védelemben való részvétel. Semmilyen kiképzésbe nem részesülnek. Kérdem én tőletek! Ha az őrség kint lapátolja a homokot zsákokba, akkor ki is van a laktanyában a kapunál, és az őr toronyba? Második kategória ami létre jött: A már nyugállományba lévők, akiktől elvették a nyugdíjas jogaikat, és helyette járadékosok lettek. Ezek azért lettek tartalékosok, rendfokozatuk megtartása mellett, mert nem akartak a járadékuk után adót fizetni. Katasztrófa védelem. Valamint ezek feladatába beletartozik a külszolgálat is! Hát nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit kezdenek odakint a tábornokokkal ezredesekkel, alezredesekkel, és őrnagyokkal. Illetve azt még szeretném látni tavasszal, amikor ez a kompánia kivonul az árvizekre és a tábornokok egymásnak adogatják a homokzsákokat. Mert ugye azt mindannyian tudjuk, hogy tiszthelyettesek nem nagyon jelentkeztek! Lásd a tatai bázison kiképzésre megjelent állományt. Amiről pedig eddig nem is tudtak! Az az a tartalékos állomány akik voltak sorkatonák, honvédek tisztesek tiszthelyettesek, sárgarigók. Illetve leszerelt tisztek, zászlósok, tiszthelyettesek. Hát eddig ezekkel nem is számoltak, padig nem szüntek meg létezni! Csak az okosok megszüntették a Megyei HAD-kiegeket, és így eltűntek a megyei adatbázisok is. De mást is mondok! (Csak hogy riogassak is kicsit. :D ) Egyes források szerint, ha sikerül felállítani ismét (nem a Megyei HAD-Kiegeket) a körzeti (?)Kiegeket, és a tartalékos állományt újra sikerül összeszedni. Na azután jön ismét a sorállomány. Ezeket az embereket ismét ki kell képezni! Hol? Kik? Mivel, mire? A "meglévő" állomány mind az Orosz technikán nőt fel. Arra kaptak kiképzést. Ez helyett lesz szükség, az új technikára való kiképzésre, ami pillanatnyilag onnan a bodza bokor tövéből még mindig csak álom! Nézzük a hadsereg állapotát! Lokátoros alakulatok vannak? Hány db? Légvédelmi rakétások vannak? Hány db? Kézi légvédelmi rakétáink vannak? Hány db? Vontatott tüzérségünk van? Hány db Önjáró tüzérségünk van? Hány db Lánctalpas páncélozott gyalogsági szállító eszközünk van? Hány db Gumikerekes páncélozott gyalogsági szállító eszközünk van? Hány db Saját Vadászrepülő gépünk van? Hány db Szállító helikopterünk van? Hány db Közepes szállító helikopterünk van? Hány db Futár helikopterünk van? Hány db Harci helikopterünk van? Hány db Van még fegyvernem amit le sem írtam. De kéne hogy legyen! Na ez a mai nagy Magyar valóság a hadseregről. Üdv:kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/albania_atvette_az_elso_cougar_helikopteret/