/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
makettes 519238 2012. december 20. 17:54
Válasz erre
DSCN3446
DSCN3446

Az én Mi-4-em ilyen lett...
Kamovos 519237 2012. december 20. 17:51
Válasz erre
Szia Freddy!

Orrfutók és kitámasztó rudazatok, főfutó rugós tagok, és alsó támasz zöldek voltak.
A faroklégcsavar tollak szürkék voltak, két fekete csík volt rajtuk.
A Forgószárny lapátok fából voltak, hegyes lapátok voltak, mint a Mi-1-nek.
A szögletes lapátok nem jók!
A lapátok alul felül zöldek voltak, az agyrendszer szürke.
Hasa kék, helikopter sárkánya zöld.
Az enyémet itt nézheted meg: www.kamovos.gportal.hu
Nem versenyképes, de egynek elmegy.

Üdv: kamovos
Freddy 519231 2012. december 20. 16:56
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar Mi-4-esen milyen volt a főfutószárak (zöld? világoskék?) és a rotorlapátok (fő- és farokrotor, zöld? szürke? volt a végén színes sáv?) színe?
A szolnoki múzeumi példány festése mennyire autentikus?
T.Csaba 519043 2012. december 18. 21:11
Válasz erre
Ha jól emlékszem a Magyar Honvédség Fegyverzetében azt írták,hogy papagáj volt a becenevük,mert minden elektromos vezetéknek más színe volt a követhetőség miatt.És még a franciákat fikázzák,hogy bonyolítják a dolgokat! :)
Ritka szép repcsi.
Muzzy 518952 2012. december 18. 09:40
Válasz erre
Köszönöm az infókat!
Podva képén jól látszik a német rádiókód és felségjelzés, :( és a németes festés.
Sajnos én sem láttam még magyar lajstromjellel képet.
Még egyszer köszönöm!
Muzzy
Podva 518945 2012. december 18. 08:28
Válasz erre
Szia
A rombolótanfolyam 44 április 22.-én a Becze Csaba Az Aranysas Nyomában könyve szerint még Ferihegyen volt. Elvileg kaphattak a Potez-ek rendsesen. A másik ami érdekes adalék, hogy ez német-magyar vegyes alakulat volt, ahogy a messeriskola tapolcán, tán némi magyarázatot ad a gépek felségjelzésére
Üdv Viktor
Elnar 518936 2012. december 17. 23:47
Válasz erre
A könyv Tapolcát ír. De én már lassan semminek nem hiszek...
Podva 518921 2012. december 17. 20:33
Válasz erre
1944_ferihegy
1944_ferihegy

Lehet, de úgy rémlik, hogy a rombolóiskola is ferihegyen volt...
Üdv Viktor
Elnar 518916 2012. december 17. 18:49
Válasz erre
Az idézett könyv azt írja, hogy 14 a rombolóiskolára került, míg a maradék az RKI vizsgálataira várt, amikor Ferihegyet megtámadták. (Bár nem láttam az említett képeket)szerintem ezek lesznek azok a roncsok, és azért német festésűek, mert még nem volt idő őket átfesteni-.
Podva 518913 2012. december 17. 18:22
Válasz erre
Hali
Kiosztott, fel nem festett felségjelek jócskán akadtak az MKHL-ben (Bf110, Bf109E He111 stb.) Vegyes magyar felségjeles német rádióhívóelű gépek is akadtak főleg a fronton (Ju87D, FW189)
A Potez-ekről fennmaradt pár fotó, amin szétlőve, roncsként szerepelnek valószínűleg a háború végeén. Ezeken német hívójel és felségjelzés szerepel, ami azt valószínűsíti, hogy a "magyarítás" a horohkereszt eltüntetéséből állt csupán...
Üdv Viktor
Elnar 518911 2012. december 17. 18:06
Válasz erre
Magyar lajstromnak a G-7+01-G.7+40-ig írja a M. Kir. H. fegyverzete.
Hogy csak kiosztásra került, vagy felfestésre is, jó kérdés.
Planes 518909 2012. december 17. 17:41
Válasz erre
Szia Muzzy!Erről nagyon kevés információ van.Egy neves repüléstörténész (sajnos már nincs közöttünk)elmondása alapján felkerültek a G7+..-as lajstromok a felségjellel együtt a piros fehér zöld sávok,és egy felül négyszínű terepfestés? De fotó az nincs.Magánvéleményem,hogy vegyes jelzések(Német rádiójel-Magyar kereszt) nem voltak. Üdv.! Eses Sándor
Muzzy 518848 2012. december 17. 08:58
Válasz erre
Szia Planes!
Azt is meg tudod mondani, hogy maradtak-e a német rádió hívójelek, vagy magyar lajstromjeleket kaptak, és ha igen, azok melyek lehettek? Korábban láttam olyan fényképet, ahol a német rádiójelek vannak, és állítólag Veszprém környékén vasúti szállításon van a gép bombarepeszekkel, lehet, hogy pont ez a rádiójel.
Muzzy
Planes 365169 2012. december 16. 13:06
Válasz erre
POTEZ 6311
POTEZ 6311

Üdv.! Igen az egy HELLER makett.Eredetiben nem így nézett ki.Legalább is,ismert fotó nincs róla.Olyan viszont van, ahol már elkezdték a német jelzést lecsiszolni.
Tibcsi 365168 2012. december 16. 12:22
Válasz erre
De az. Makett.

De attól még lehet élethű. :)
Elnar 365167 2012. december 16. 12:17
Válasz erre
Potez 63.11 - G.7+14
Potez 63.11 - G.7+14

Ez az a fotó ugye? Elég fenntartással kezelem, mert nekem makettnek tűnik, bár lehet hogy nem az.
Charger 365166 2012. december 16. 11:01
Válasz erre
Köszönöm! Teljesen kimaradt ez a gép nálam.. :)
TOmCSI 365165 2012. december 16. 08:41
Válasz erre
1944 tavaszán kaptunk 40 darabot.Tapolcára érkezett az első 14 darab a többi Ferihegyre az RKI-hoz. Volt köztük felderítő,könnyűbombázó,romboló-gyakorló.
Lajstromszámozásuk G.701-től kezdődött. (info: a Magyar Királyi honvédség fegyverzete című könyvből.)
Toth_Gabor 365164 2012. december 15. 23:56
Válasz erre
Van neki, fotó is van róla. Zsákmánygépként kaptuk a németektől.
Charger 365163 2012. december 15. 22:57
Válasz erre
13_1
13_1

Ennek mennyire van valóság alapja?
T.Csaba 365162 2012. december 14. 07:47
Válasz erre
Persze ez mind érthető és jogos is.Nyilván minden területén az életnek más metódusok és tempók mellett folyik a profi munka.
Amit a rutinról írtál az teljesen igaz,nap mint nap vannak a hírekben csúnya dolgok miatta.Én is levágtam már az ujjam végét rutinból. :)
Weizi 365161 2012. december 13. 23:44
Válasz erre
Teljesen megértem,amit a munkával kapcsolatban írtál!Én is dolgoztam hasonló körülmények,és munkatempó mellett!:-)
Egy repülőgép mechanikus esetében azonban azt is figyelembe kell vennünk,hogy az igazi munka nem csak abból áll,hogy kiszalad a géphez,és áll a gép mellett!Azt a gépet ő is nézi át,és készíti fel a repülésre feladattól függően,abban a tudatban,hogyha valamit elmulaszt,akkor bizony a gép katasztrófát szenvedhet,amely a gép elvesztése mellett sajnos a pilóta életének elvesztésével is járhat.
A rutin megszerzése mindezt valamelyest ellensúlyozni tudja,de maga a rutin is egy kétélű fegyver tud lenni!
Visszatérve a normaidőre,és hogy soha ne kelljen élesben tesztelni!Idén csak kb. 6 alkalommal lett tesztelve élesben,melyeket a TV is közzétett!Főleg nem rádiózó utasszállító gépeket kísértek ki a légtérből.
T.Csaba 365160 2012. december 12. 23:22
Válasz erre
Olvastam alatta a hozzászólásokat,írta valaki amit Te is,hogy benne van a norma időben.
Csak nekem fura az előző és a mostani szakmámból is kifolyólag.Nálam,ha munka van akkor dolgozni kell keményen,ritkán érek rá sétálgatni. :)
És nálam nincs riasztásos téma! :)
Egy biztos,hogy valszeg értik a dolgukat.
Ja és még egy.Reméljük sosem kell élesben tesztelni,hogy valóban elég e ez a norma idő!
Weizi 365159 2012. december 12. 19:48
Válasz erre
Pedig nincs mit tenni közben!A gép mechanikusának az a feladata,hogy tartsa a pilótával a kapcsolatot,és ha esetleg valami meghibásodás lépne fel az indítási fázis közben,akkor segítsen elhárítani!A segédjének pedig az indítási ciklus meghatározott pontjain van teendője!
Minden ugyanígy történik abban az esetben is,ha csak egy átlagos repülési napról van szó!Na jó!Futni ebben az esetben nem igazán kell,persze vannak helyzetek!:-)
Igen valóban kicsit vontatottnak tűnik a dolog,és igen a 29-nek mindez gyorsabban ment,de azért ez is benne van az előírt normában!
T.Csaba 365158 2012. december 12. 19:22
Válasz erre
Én nem akarok beleugatni laikusként és nem is akarom szidni a mieinket,de valahogy az egész olyan nyugdíjas tempónak tűnik.
Az elején még futás van , aztán a pilóta már csak olyan tessék-lássék módon szalad , aztán a műszakiak olyan hanyagul sétálgatva teszik a dolgukat , hogy nem kelti vészhelyzet hatását a film.
Gondolom van idejük amíg lemegy az ellenőrzés , hajtómű indítás stb. , de azért legalább a bemutató kedvéért csinálhatták volna egy kicsit "stresszesebben"!
Hozzánemértő külső szemlélődő vélemény.
Elektrolakatos 365157 2012. december 12. 15:51
Válasz erre
Hááááááááááát...

www.youtube.com/watch
Kamovos 365156 2012. december 12. 15:49
Válasz erre
piratvitorla 365155 2012. december 12. 12:54
Válasz erre
munka kozben vagyok idegenben csak ennyit tudok:
www.haborumuveszete.hu
megtalalod...
udv
Zoli 365154 2012. december 11. 18:32
Válasz erre
Szia,
Link nem jó, mégegyszer lécci, kösz!
z
piratvitorla 365153 2012. december 10. 21:37
Válasz erre
Albánia átvette az első Cougar helikopterét

http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/albania_atvette_az_elso_cougar_helikopteret/
dzsonybravo 365152 2012. december 1. 11:46
Válasz erre
Mi-24
Mi-24
Mi-24/2
Mi-24/2
Mi-24/3
Mi-24/3

Sziasztok!

Valaki meg tudná nekem mondani az Mi-24 eredeti gyári színeihez milyen festékek passzolnak?
lacipapa 365151 2012. november 27. 01:24
Válasz erre
Köszönöm,ok. nem teszek felülre.Azért vacilláltam,mert kicsit később,pl. a migeken már volt.Volna még egy kérdésem.Amelyik képet betett a békési kolléga,18:57-kor, arról a képről tudtok valami konkrétat?Mikor és hol készülhetett és hát főleg ki lehet az ejtőernyős?Az édes apám is ugrott ilyen gépből,anno (az ugró könyve szerint)és a sziluettje nagyon ismerősnek tűnik.Hát ha...?Őt,már sajnos nem tudom megkérdezni!
Üdv,Laci
Horvath_Balazs 365150 2012. november 26. 23:36
Válasz erre
Sziasztok! Én még nem láttam olyan képet, ahol lett volna csillag az UT-2 szárnyán felül.
lacipapa 365149 2012. november 26. 21:51
Válasz erre
Ez is megvan :-) ,de vannak olyanok,amelyeken oldal számok is vannak.Különböző típusú számok,szerintem még szabad kézzel rajzoltak is.Ott,ahol ezt találtad,de pl a szárny teteje nem látszik tisztán.Lehet,hogy ezeken a gépeken nem is volt felül jelzés.?
Kamovos 365148 2012. november 26. 20:10
Válasz erre
Már fonják az ág seprűket, és a papok gyakorolják a bűbáj szórást! :D
ptamas 365147 2012. november 26. 19:52
Válasz erre
Sziasztok!
Ajánlom figyelmetekbe a mai 19.30-as Híradót, a honv. miniszterünk büszkén nyilatkozta, hogy 21.századi a katonáink, légierőnk felkészültsége. A hadgyakorlaton repült(amit legalábbis mutattak) egy MI-24, egy MI-17(?) és egy Gripen. Januárban hogy fogják a miniszterünket, aki "aktív" résztvevője volt a gyakorlatnak, Mi 24-el védeni? Akkor is kellene majd egy ilyen demonstrációs anyagot forgatni, mi az ami maradt címmel...
Ptamas
békési 365146 2012. november 26. 18:57
Válasz erre
Galamb
Galamb

Bocs, mellényúltam! Talán ez:
lacipapa 365145 2012. november 26. 18:23
Válasz erre
Köszi,ezt meg találtam én is,de ez a Jak-11-es.Ez pár évvel később volt .Az UT-2-es függőlegesén és az oldalán is pl. nagyobb csillagok vannak.
békési 365144 2012. november 26. 18:12
Válasz erre
Szolnok 2012 049-1
Szolnok 2012 049-1

Fotó a Szolnoki Repülőmúzeumból:
lacipapa 365143 2012. november 26. 15:34
Válasz erre
Szervusztok!
Ide írok,mert végül, is Magyar légierő!
A Jakovlev UT-2 Galamb szárny felső felületén vol-é csillag felségjel?Olyan képeket találtam,amelyiken nincs,vagy nem látszik a szárny felső felülete (a múzeumi fényképeken).
Üdv,Laci
Elnar 365142 2012. november 25. 20:05
Válasz erre
piratvitorla 365141 2012. november 25. 19:58
Válasz erre
hungarianstuka.jpg.w300h204
hungarianstuka.jpg.w300h204

Na mit láttam a neten :)))
Kamovos 365140 2012. november 24. 19:42
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát az nyilván való, hogy két egyforma gép nincsen.

Az idősebb szennyezettebb kompresszor, munka turbina lapátú hajtóművek, csökkent teljesítményt adnak, ez is világos.

Az is nyilván való, hogy nagy magasságban, ritkább a levegő, így a kompresszor kevesebb oxigént tud betolni az égőtérbe, ezért romlik az égés minősége, és kevesebb lesz a teljesítmény!
De pont emiatt határozzák meg a legnagyobb repülési magasságot!

Itt most egy kicsit időzzünk el, azok kedvéért akik ránéznek a rádió magasság mérőre, és azt mondják, hogy csak 350 méteren vagyunk, és már nincsen benne erő!
(Mi-2)
Lehet, hogy csak 350 méter a rádió magasság mérőn szerint!
De a barometrikus magasságmérő szerint 3200 méter, ahol pedig már elég ritka a levegő! :)

Tudomásom szerint minden mérésnek megvan a szabványa!
Tehát meghatározzák a tengerszinten történő, és a megfelelő hőmérsékletet amin a mérés történik.
Ezen körülmények között mért érték a hiteles.

Az ettől eltérő körülmények természetesen negatív vagy pozitív irányban változtatják a mérési eredményeket.

Téli hidegben a Mi-2 is olyan "bika" volt, hogy felszállásnál "csak sutty, mint a csiga, és már el is tépett a földtől vagy 10-20 méterre. :D
Na jó nem igaz!
Télen szépen feltudott szállni, akár teljes töltéssel is!

Üdv: kamovos
piratvitorla 365139 2012. november 24. 18:54
Válasz erre
Szia

"Teljes terhelés mellett is, majdnem minden kilóra jut egy lóerő.
Igaz ez a Mi-17-nél kicsit több kb:1,125 lóerő jut 1kg teherre."

Én nem nagyon szoktam nézni az ilyen adatokat. Ki tudja mennyire valós egy öreg gépnél és nincs két egyforma masina. Az se mindegy, hogy milyen magasságban adja le az adott teljesítményt. A Mi-24 ezért is ütős...
üdv
Kamovos 365138 2012. november 24. 18:51
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Emil ide ért!
Köszönöm szépen!
Letöltöttem, 50 évre titkosítva. :D

Üdv: kamovos
Kamovos 365137 2012. november 24. 18:22
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt a tanulmányt ismeritek?

www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2005_cikkek/nagy_janos_orosz_zoltan.pdf

Üdv: kamovos
Kamovos 365136 2012. november 24. 18:17
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Ebben lehet, hogy neked van igazad! :)

Viszont jó erős masina!
Teljes terhelés mellett is, majdnem minden kilóra jut egy lóerő.
Igaz ez a Mi-17-nél kicsit több kb:1,125 lóerő jut 1kg teherre.
netes adatok szerint.

Üdv:kamovos
piratvitorla 365135 2012. november 24. 17:31
Válasz erre
A németeknek szerintem csak két hajtóműves CH-53 van. Lehet, hogy a modernizáltra gondolsz
üdv
Kamovos 365134 2012. november 24. 16:37
Válasz erre
Szia NORAD!

Hát igen!

A Mi-8/Mi-17-en nem csodálkozom.
A CH-47 már másutt, más háborús zónákban is bizonyította, hogy jól tud teljesíteni.
Sajnos a vezérlése elég bonyolult, és kiszolgálása, üzemeltetése, ezért drágább is.

Én még a CH-53-ra lennék kíváncsi.
A kéthajtóműves változata már bizonyította, hogy megbízható.
A három hajtóműves változatát is használják a Németek, tőlük kéne megtudni, hogy mire lehet használni, és mibe kerül az üzemeltetése.

Üdv: kamovos
Kamovos 365133 2012. november 24. 16:31
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Sajnos nekem AS nincs.
De szívesen elolvastam volna.
A Mi-8, Mi-24 Afganisztáni, háború üzemeltetéséről én is tudok neked pár dolgot mondani de csak személyesen, és nem írásban.

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.