<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
makettes | Adatlap | 519238 | 2012. december 20. 17:54 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 519237 | 2012. december 20. 17:51 | ![]() | |
Szia Freddy! Orrfutók és kitámasztó rudazatok, főfutó rugós tagok, és alsó támasz zöldek voltak. A faroklégcsavar tollak szürkék voltak, két fekete csík volt rajtuk. A Forgószárny lapátok fából voltak, hegyes lapátok voltak, mint a Mi-1-nek. A szögletes lapátok nem jók! A lapátok alul felül zöldek voltak, az agyrendszer szürke. Hasa kék, helikopter sárkánya zöld. Az enyémet itt nézheted meg: www.kamovos.gportal.hu Nem versenyképes, de egynek elmegy. Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 519231 | 2012. december 20. 16:56 | ![]() | |
Sziasztok! Magyar Mi-4-esen milyen volt a főfutószárak (zöld? világoskék?) és a rotorlapátok (fő- és farokrotor, zöld? szürke? volt a végén színes sáv?) színe? A szolnoki múzeumi példány festése mennyire autentikus? | |||||
T.Csaba | Adatlap | 519043 | 2012. december 18. 21:11 | ![]() | |
Ha jól emlékszem a Magyar Honvédség Fegyverzetében azt írták,hogy papagáj volt a becenevük,mert minden elektromos vezetéknek más színe volt a követhetőség miatt.És még a franciákat fikázzák,hogy bonyolítják a dolgokat! :) Ritka szép repcsi. | |||||
Muzzy | Adatlap | 518952 | 2012. december 18. 09:40 | ![]() | |
Köszönöm az infókat! Podva képén jól látszik a német rádiókód és felségjelzés, :( és a németes festés. Sajnos én sem láttam még magyar lajstromjellel képet. Még egyszer köszönöm! Muzzy | |||||
Podva | Adatlap | 518945 | 2012. december 18. 08:28 | ![]() | |
Szia A rombolótanfolyam 44 április 22.-én a Becze Csaba Az Aranysas Nyomában könyve szerint még Ferihegyen volt. Elvileg kaphattak a Potez-ek rendsesen. A másik ami érdekes adalék, hogy ez német-magyar vegyes alakulat volt, ahogy a messeriskola tapolcán, tán némi magyarázatot ad a gépek felségjelzésére Üdv Viktor | |||||
Elnar | Adatlap | 518936 | 2012. december 17. 23:47 | ![]() | |
A könyv Tapolcát ír. De én már lassan semminek nem hiszek... | |||||
Podva | Adatlap | 518921 | 2012. december 17. 20:33 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 518916 | 2012. december 17. 18:49 | ![]() | |
Az idézett könyv azt írja, hogy 14 a rombolóiskolára került, míg a maradék az RKI vizsgálataira várt, amikor Ferihegyet megtámadták. (Bár nem láttam az említett képeket)szerintem ezek lesznek azok a roncsok, és azért német festésűek, mert még nem volt idő őket átfesteni-. | |||||
Podva | Adatlap | 518913 | 2012. december 17. 18:22 | ![]() | |
Hali Kiosztott, fel nem festett felségjelek jócskán akadtak az MKHL-ben (Bf110, Bf109E He111 stb.) Vegyes magyar felségjeles német rádióhívóelű gépek is akadtak főleg a fronton (Ju87D, FW189) A Potez-ekről fennmaradt pár fotó, amin szétlőve, roncsként szerepelnek valószínűleg a háború végeén. Ezeken német hívójel és felségjelzés szerepel, ami azt valószínűsíti, hogy a "magyarítás" a horohkereszt eltüntetéséből állt csupán... Üdv Viktor | |||||
Elnar | Adatlap | 518911 | 2012. december 17. 18:06 | ![]() | |
Magyar lajstromnak a G-7+01-G.7+40-ig írja a M. Kir. H. fegyverzete. Hogy csak kiosztásra került, vagy felfestésre is, jó kérdés. | |||||
Planes | Adatlap | 518909 | 2012. december 17. 17:41 | ![]() | |
Szia Muzzy!Erről nagyon kevés információ van.Egy neves repüléstörténész (sajnos már nincs közöttünk)elmondása alapján felkerültek a G7+..-as lajstromok a felségjellel együtt a piros fehér zöld sávok,és egy felül négyszínű terepfestés? De fotó az nincs.Magánvéleményem,hogy vegyes jelzések(Német rádiójel-Magyar kereszt) nem voltak. Üdv.! Eses Sándor | |||||
Muzzy | Adatlap | 518848 | 2012. december 17. 08:58 | ![]() | |
Szia Planes! Azt is meg tudod mondani, hogy maradtak-e a német rádió hívójelek, vagy magyar lajstromjeleket kaptak, és ha igen, azok melyek lehettek? Korábban láttam olyan fényképet, ahol a német rádiójelek vannak, és állítólag Veszprém környékén vasúti szállításon van a gép bombarepeszekkel, lehet, hogy pont ez a rádiójel. Muzzy | |||||
Planes | Adatlap | 365169 | 2012. december 16. 13:06 | ![]() | |
Üdv.! Igen az egy HELLER makett.Eredetiben nem így nézett ki.Legalább is,ismert fotó nincs róla.Olyan viszont van, ahol már elkezdték a német jelzést lecsiszolni. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 365168 | 2012. december 16. 12:22 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 365167 | 2012. december 16. 12:17 | ![]() | |
Ez az a fotó ugye? Elég fenntartással kezelem, mert nekem makettnek tűnik, bár lehet hogy nem az. | |||||
Charger | Adatlap | 365166 | 2012. december 16. 11:01 | ![]() | |
Köszönöm! Teljesen kimaradt ez a gép nálam.. :) | |||||
TOmCSI | Adatlap | 365165 | 2012. december 16. 08:41 | ![]() | |
1944 tavaszán kaptunk 40 darabot.Tapolcára érkezett az első 14 darab a többi Ferihegyre az RKI-hoz. Volt köztük felderítő,könnyűbombázó,romboló-gyakorló. Lajstromszámozásuk G.701-től kezdődött. (info: a Magyar Királyi honvédség fegyverzete című könyvből.) | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 365164 | 2012. december 15. 23:56 | ![]() | |
Van neki, fotó is van róla. Zsákmánygépként kaptuk a németektől. | |||||
Charger | Adatlap | 365163 | 2012. december 15. 22:57 | ![]() | |
T.Csaba | Adatlap | 365162 | 2012. december 14. 07:47 | ![]() | |
Persze ez mind érthető és jogos is.Nyilván minden területén az életnek más metódusok és tempók mellett folyik a profi munka. Amit a rutinról írtál az teljesen igaz,nap mint nap vannak a hírekben csúnya dolgok miatta.Én is levágtam már az ujjam végét rutinból. :) | |||||
Weizi | Adatlap | 365161 | 2012. december 13. 23:44 | ![]() | |
Teljesen megértem,amit a munkával kapcsolatban írtál!Én is dolgoztam hasonló körülmények,és munkatempó mellett!:-) Egy repülőgép mechanikus esetében azonban azt is figyelembe kell vennünk,hogy az igazi munka nem csak abból áll,hogy kiszalad a géphez,és áll a gép mellett!Azt a gépet ő is nézi át,és készíti fel a repülésre feladattól függően,abban a tudatban,hogyha valamit elmulaszt,akkor bizony a gép katasztrófát szenvedhet,amely a gép elvesztése mellett sajnos a pilóta életének elvesztésével is járhat. A rutin megszerzése mindezt valamelyest ellensúlyozni tudja,de maga a rutin is egy kétélű fegyver tud lenni! Visszatérve a normaidőre,és hogy soha ne kelljen élesben tesztelni!Idén csak kb. 6 alkalommal lett tesztelve élesben,melyeket a TV is közzétett!Főleg nem rádiózó utasszállító gépeket kísértek ki a légtérből. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 365160 | 2012. december 12. 23:22 | ![]() | |
Olvastam alatta a hozzászólásokat,írta valaki amit Te is,hogy benne van a norma időben. Csak nekem fura az előző és a mostani szakmámból is kifolyólag.Nálam,ha munka van akkor dolgozni kell keményen,ritkán érek rá sétálgatni. :) És nálam nincs riasztásos téma! :) Egy biztos,hogy valszeg értik a dolgukat. Ja és még egy.Reméljük sosem kell élesben tesztelni,hogy valóban elég e ez a norma idő! | |||||
Weizi | Adatlap | 365159 | 2012. december 12. 19:48 | ![]() | |
Pedig nincs mit tenni közben!A gép mechanikusának az a feladata,hogy tartsa a pilótával a kapcsolatot,és ha esetleg valami meghibásodás lépne fel az indítási fázis közben,akkor segítsen elhárítani!A segédjének pedig az indítási ciklus meghatározott pontjain van teendője! Minden ugyanígy történik abban az esetben is,ha csak egy átlagos repülési napról van szó!Na jó!Futni ebben az esetben nem igazán kell,persze vannak helyzetek!:-) Igen valóban kicsit vontatottnak tűnik a dolog,és igen a 29-nek mindez gyorsabban ment,de azért ez is benne van az előírt normában! | |||||
T.Csaba | Adatlap | 365158 | 2012. december 12. 19:22 | ![]() | |
Én nem akarok beleugatni laikusként és nem is akarom szidni a mieinket,de valahogy az egész olyan nyugdíjas tempónak tűnik. Az elején még futás van , aztán a pilóta már csak olyan tessék-lássék módon szalad , aztán a műszakiak olyan hanyagul sétálgatva teszik a dolgukat , hogy nem kelti vészhelyzet hatását a film. Gondolom van idejük amíg lemegy az ellenőrzés , hajtómű indítás stb. , de azért legalább a bemutató kedvéért csinálhatták volna egy kicsit "stresszesebben"! Hozzánemértő külső szemlélődő vélemény. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 365157 | 2012. december 12. 15:51 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 365156 | 2012. december 12. 15:49 | ![]() | |
Besegítek mert nekem működik. :) www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/albania_atvette_az_elso_cougar_helikopteret/ | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365155 | 2012. december 12. 12:54 | ![]() | |
munka kozben vagyok idegenben csak ennyit tudok: www.haborumuveszete.hu megtalalod... udv | |||||
Zoli | Adatlap | 365154 | 2012. december 11. 18:32 | ![]() | |
Szia, Link nem jó, mégegyszer lécci, kösz! z | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365153 | 2012. december 10. 21:37 | ![]() | |
Albánia átvette az első Cougar helikopterét http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/albania_atvette_az_elso_cougar_helikopteret/ | |||||
dzsonybravo | Adatlap | 365152 | 2012. december 1. 11:46 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 365151 | 2012. november 27. 01:24 | ![]() | |
Köszönöm,ok. nem teszek felülre.Azért vacilláltam,mert kicsit később,pl. a migeken már volt.Volna még egy kérdésem.Amelyik képet betett a békési kolléga,18:57-kor, arról a képről tudtok valami konkrétat?Mikor és hol készülhetett és hát főleg ki lehet az ejtőernyős?Az édes apám is ugrott ilyen gépből,anno (az ugró könyve szerint)és a sziluettje nagyon ismerősnek tűnik.Hát ha...?Őt,már sajnos nem tudom megkérdezni! Üdv,Laci | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 365150 | 2012. november 26. 23:36 | ![]() | |
Sziasztok! Én még nem láttam olyan képet, ahol lett volna csillag az UT-2 szárnyán felül. | |||||
lacipapa | Adatlap | 365149 | 2012. november 26. 21:51 | ![]() | |
Ez is megvan :-) ,de vannak olyanok,amelyeken oldal számok is vannak.Különböző típusú számok,szerintem még szabad kézzel rajzoltak is.Ott,ahol ezt találtad,de pl a szárny teteje nem látszik tisztán.Lehet,hogy ezeken a gépeken nem is volt felül jelzés.? | |||||
Kamovos | Adatlap | 365148 | 2012. november 26. 20:10 | ![]() | |
Már fonják az ág seprűket, és a papok gyakorolják a bűbáj szórást! :D | |||||
ptamas | Adatlap | 365147 | 2012. november 26. 19:52 | ![]() | |
Sziasztok! Ajánlom figyelmetekbe a mai 19.30-as Híradót, a honv. miniszterünk büszkén nyilatkozta, hogy 21.századi a katonáink, légierőnk felkészültsége. A hadgyakorlaton repült(amit legalábbis mutattak) egy MI-24, egy MI-17(?) és egy Gripen. Januárban hogy fogják a miniszterünket, aki "aktív" résztvevője volt a gyakorlatnak, Mi 24-el védeni? Akkor is kellene majd egy ilyen demonstrációs anyagot forgatni, mi az ami maradt címmel... Ptamas | |||||
békési | Adatlap | 365146 | 2012. november 26. 18:57 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 365145 | 2012. november 26. 18:23 | ![]() | |
Köszi,ezt meg találtam én is,de ez a Jak-11-es.Ez pár évvel később volt .Az UT-2-es függőlegesén és az oldalán is pl. nagyobb csillagok vannak. | |||||
békési | Adatlap | 365144 | 2012. november 26. 18:12 | ![]() | |
Fotó a Szolnoki Repülőmúzeumból: | |||||
lacipapa | Adatlap | 365143 | 2012. november 26. 15:34 | ![]() | |
Szervusztok! Ide írok,mert végül, is Magyar légierő! A Jakovlev UT-2 Galamb szárny felső felületén vol-é csillag felségjel?Olyan képeket találtam,amelyiken nincs,vagy nem látszik a szárny felső felülete (a múzeumi fényképeken). Üdv,Laci | |||||
Elnar | Adatlap | 365142 | 2012. november 25. 20:05 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 365141 | 2012. november 25. 19:58 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 365140 | 2012. november 24. 19:42 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Hát az nyilván való, hogy két egyforma gép nincsen. Az idősebb szennyezettebb kompresszor, munka turbina lapátú hajtóművek, csökkent teljesítményt adnak, ez is világos. Az is nyilván való, hogy nagy magasságban, ritkább a levegő, így a kompresszor kevesebb oxigént tud betolni az égőtérbe, ezért romlik az égés minősége, és kevesebb lesz a teljesítmény! De pont emiatt határozzák meg a legnagyobb repülési magasságot! Itt most egy kicsit időzzünk el, azok kedvéért akik ránéznek a rádió magasság mérőre, és azt mondják, hogy csak 350 méteren vagyunk, és már nincsen benne erő! (Mi-2) Lehet, hogy csak 350 méter a rádió magasság mérőn szerint! De a barometrikus magasságmérő szerint 3200 méter, ahol pedig már elég ritka a levegő! :) Tudomásom szerint minden mérésnek megvan a szabványa! Tehát meghatározzák a tengerszinten történő, és a megfelelő hőmérsékletet amin a mérés történik. Ezen körülmények között mért érték a hiteles. Az ettől eltérő körülmények természetesen negatív vagy pozitív irányban változtatják a mérési eredményeket. Téli hidegben a Mi-2 is olyan "bika" volt, hogy felszállásnál "csak sutty, mint a csiga, és már el is tépett a földtől vagy 10-20 méterre. :D Na jó nem igaz! Télen szépen feltudott szállni, akár teljes töltéssel is! Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365139 | 2012. november 24. 18:54 | ![]() | |
Szia "Teljes terhelés mellett is, majdnem minden kilóra jut egy lóerő. Igaz ez a Mi-17-nél kicsit több kb:1,125 lóerő jut 1kg teherre." Én nem nagyon szoktam nézni az ilyen adatokat. Ki tudja mennyire valós egy öreg gépnél és nincs két egyforma masina. Az se mindegy, hogy milyen magasságban adja le az adott teljesítményt. A Mi-24 ezért is ütős... üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 365138 | 2012. november 24. 18:51 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Emil ide ért! Köszönöm szépen! Letöltöttem, 50 évre titkosítva. :D Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 365137 | 2012. november 24. 18:22 | ![]() | |
Sziasztok! Ezt a tanulmányt ismeritek? www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2005_cikkek/nagy_janos_orosz_zoltan.pdf Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 365136 | 2012. november 24. 18:17 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Ebben lehet, hogy neked van igazad! :) Viszont jó erős masina! Teljes terhelés mellett is, majdnem minden kilóra jut egy lóerő. Igaz ez a Mi-17-nél kicsit több kb:1,125 lóerő jut 1kg teherre. netes adatok szerint. Üdv:kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 365135 | 2012. november 24. 17:31 | ![]() | |
A németeknek szerintem csak két hajtóműves CH-53 van. Lehet, hogy a modernizáltra gondolsz üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 365134 | 2012. november 24. 16:37 | ![]() | |
Szia NORAD! Hát igen! A Mi-8/Mi-17-en nem csodálkozom. A CH-47 már másutt, más háborús zónákban is bizonyította, hogy jól tud teljesíteni. Sajnos a vezérlése elég bonyolult, és kiszolgálása, üzemeltetése, ezért drágább is. Én még a CH-53-ra lennék kíváncsi. A kéthajtóműves változata már bizonyította, hogy megbízható. A három hajtóműves változatát is használják a Németek, tőlük kéne megtudni, hogy mire lehet használni, és mibe kerül az üzemeltetése. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 365133 | 2012. november 24. 16:31 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Sajnos nekem AS nincs. De szívesen elolvastam volna. A Mi-8, Mi-24 Afganisztáni, háború üzemeltetéséről én is tudok neked pár dolgot mondani de csak személyesen, és nem írásban. Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Az én Mi-4-em ilyen lett...