/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Tibcsi 365168 2012. december 16. 12:22
Válasz erre
De az. Makett.

De attól még lehet élethű. :)
Elnar 365167 2012. december 16. 12:17
Válasz erre
Potez 63.11 - G.7+14
Potez 63.11 - G.7+14

Ez az a fotó ugye? Elég fenntartással kezelem, mert nekem makettnek tűnik, bár lehet hogy nem az.
Charger 365166 2012. december 16. 11:01
Válasz erre
Köszönöm! Teljesen kimaradt ez a gép nálam.. :)
TOmCSI 365165 2012. december 16. 08:41
Válasz erre
1944 tavaszán kaptunk 40 darabot.Tapolcára érkezett az első 14 darab a többi Ferihegyre az RKI-hoz. Volt köztük felderítő,könnyűbombázó,romboló-gyakorló.
Lajstromszámozásuk G.701-től kezdődött. (info: a Magyar Királyi honvédség fegyverzete című könyvből.)
Toth_Gabor 365164 2012. december 15. 23:56
Válasz erre
Van neki, fotó is van róla. Zsákmánygépként kaptuk a németektől.
Charger 365163 2012. december 15. 22:57
Válasz erre
13_1
13_1

Ennek mennyire van valóság alapja?
T.Csaba 365162 2012. december 14. 07:47
Válasz erre
Persze ez mind érthető és jogos is.Nyilván minden területén az életnek más metódusok és tempók mellett folyik a profi munka.
Amit a rutinról írtál az teljesen igaz,nap mint nap vannak a hírekben csúnya dolgok miatta.Én is levágtam már az ujjam végét rutinból. :)
Weizi 365161 2012. december 13. 23:44
Válasz erre
Teljesen megértem,amit a munkával kapcsolatban írtál!Én is dolgoztam hasonló körülmények,és munkatempó mellett!:-)
Egy repülőgép mechanikus esetében azonban azt is figyelembe kell vennünk,hogy az igazi munka nem csak abból áll,hogy kiszalad a géphez,és áll a gép mellett!Azt a gépet ő is nézi át,és készíti fel a repülésre feladattól függően,abban a tudatban,hogyha valamit elmulaszt,akkor bizony a gép katasztrófát szenvedhet,amely a gép elvesztése mellett sajnos a pilóta életének elvesztésével is járhat.
A rutin megszerzése mindezt valamelyest ellensúlyozni tudja,de maga a rutin is egy kétélű fegyver tud lenni!
Visszatérve a normaidőre,és hogy soha ne kelljen élesben tesztelni!Idén csak kb. 6 alkalommal lett tesztelve élesben,melyeket a TV is közzétett!Főleg nem rádiózó utasszállító gépeket kísértek ki a légtérből.
T.Csaba 365160 2012. december 12. 23:22
Válasz erre
Olvastam alatta a hozzászólásokat,írta valaki amit Te is,hogy benne van a norma időben.
Csak nekem fura az előző és a mostani szakmámból is kifolyólag.Nálam,ha munka van akkor dolgozni kell keményen,ritkán érek rá sétálgatni. :)
És nálam nincs riasztásos téma! :)
Egy biztos,hogy valszeg értik a dolgukat.
Ja és még egy.Reméljük sosem kell élesben tesztelni,hogy valóban elég e ez a norma idő!
Weizi 365159 2012. december 12. 19:48
Válasz erre
Pedig nincs mit tenni közben!A gép mechanikusának az a feladata,hogy tartsa a pilótával a kapcsolatot,és ha esetleg valami meghibásodás lépne fel az indítási fázis közben,akkor segítsen elhárítani!A segédjének pedig az indítási ciklus meghatározott pontjain van teendője!
Minden ugyanígy történik abban az esetben is,ha csak egy átlagos repülési napról van szó!Na jó!Futni ebben az esetben nem igazán kell,persze vannak helyzetek!:-)
Igen valóban kicsit vontatottnak tűnik a dolog,és igen a 29-nek mindez gyorsabban ment,de azért ez is benne van az előírt normában!
T.Csaba 365158 2012. december 12. 19:22
Válasz erre
Én nem akarok beleugatni laikusként és nem is akarom szidni a mieinket,de valahogy az egész olyan nyugdíjas tempónak tűnik.
Az elején még futás van , aztán a pilóta már csak olyan tessék-lássék módon szalad , aztán a műszakiak olyan hanyagul sétálgatva teszik a dolgukat , hogy nem kelti vészhelyzet hatását a film.
Gondolom van idejük amíg lemegy az ellenőrzés , hajtómű indítás stb. , de azért legalább a bemutató kedvéért csinálhatták volna egy kicsit "stresszesebben"!
Hozzánemértő külső szemlélődő vélemény.
Elektrolakatos 365157 2012. december 12. 15:51
Válasz erre
Hááááááááááát...

www.youtube.com/watch
Kamovos 365156 2012. december 12. 15:49
Válasz erre
piratvitorla 365155 2012. december 12. 12:54
Válasz erre
munka kozben vagyok idegenben csak ennyit tudok:
www.haborumuveszete.hu
megtalalod...
udv
Zoli 365154 2012. december 11. 18:32
Válasz erre
Szia,
Link nem jó, mégegyszer lécci, kösz!
z
piratvitorla 365153 2012. december 10. 21:37
Válasz erre
Albánia átvette az első Cougar helikopterét

http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/albania_atvette_az_elso_cougar_helikopteret/
dzsonybravo 365152 2012. december 1. 11:46
Válasz erre
Mi-24
Mi-24
Mi-24/2
Mi-24/2
Mi-24/3
Mi-24/3

Sziasztok!

Valaki meg tudná nekem mondani az Mi-24 eredeti gyári színeihez milyen festékek passzolnak?
lacipapa 365151 2012. november 27. 01:24
Válasz erre
Köszönöm,ok. nem teszek felülre.Azért vacilláltam,mert kicsit később,pl. a migeken már volt.Volna még egy kérdésem.Amelyik képet betett a békési kolléga,18:57-kor, arról a képről tudtok valami konkrétat?Mikor és hol készülhetett és hát főleg ki lehet az ejtőernyős?Az édes apám is ugrott ilyen gépből,anno (az ugró könyve szerint)és a sziluettje nagyon ismerősnek tűnik.Hát ha...?Őt,már sajnos nem tudom megkérdezni!
Üdv,Laci
Horvath_Balazs 365150 2012. november 26. 23:36
Válasz erre
Sziasztok! Én még nem láttam olyan képet, ahol lett volna csillag az UT-2 szárnyán felül.
lacipapa 365149 2012. november 26. 21:51
Válasz erre
Ez is megvan :-) ,de vannak olyanok,amelyeken oldal számok is vannak.Különböző típusú számok,szerintem még szabad kézzel rajzoltak is.Ott,ahol ezt találtad,de pl a szárny teteje nem látszik tisztán.Lehet,hogy ezeken a gépeken nem is volt felül jelzés.?
Kamovos 365148 2012. november 26. 20:10
Válasz erre
Már fonják az ág seprűket, és a papok gyakorolják a bűbáj szórást! :D
ptamas 365147 2012. november 26. 19:52
Válasz erre
Sziasztok!
Ajánlom figyelmetekbe a mai 19.30-as Híradót, a honv. miniszterünk büszkén nyilatkozta, hogy 21.századi a katonáink, légierőnk felkészültsége. A hadgyakorlaton repült(amit legalábbis mutattak) egy MI-24, egy MI-17(?) és egy Gripen. Januárban hogy fogják a miniszterünket, aki "aktív" résztvevője volt a gyakorlatnak, Mi 24-el védeni? Akkor is kellene majd egy ilyen demonstrációs anyagot forgatni, mi az ami maradt címmel...
Ptamas
békési 365146 2012. november 26. 18:57
Válasz erre
Galamb
Galamb

Bocs, mellényúltam! Talán ez:
lacipapa 365145 2012. november 26. 18:23
Válasz erre
Köszi,ezt meg találtam én is,de ez a Jak-11-es.Ez pár évvel később volt .Az UT-2-es függőlegesén és az oldalán is pl. nagyobb csillagok vannak.
békési 365144 2012. november 26. 18:12
Válasz erre
Szolnok 2012 049-1
Szolnok 2012 049-1

Fotó a Szolnoki Repülőmúzeumból:
lacipapa 365143 2012. november 26. 15:34
Válasz erre
Szervusztok!
Ide írok,mert végül, is Magyar légierő!
A Jakovlev UT-2 Galamb szárny felső felületén vol-é csillag felségjel?Olyan képeket találtam,amelyiken nincs,vagy nem látszik a szárny felső felülete (a múzeumi fényképeken).
Üdv,Laci
Elnar 365142 2012. november 25. 20:05
Válasz erre
piratvitorla 365141 2012. november 25. 19:58
Válasz erre
hungarianstuka.jpg.w300h204
hungarianstuka.jpg.w300h204

Na mit láttam a neten :)))
Kamovos 365140 2012. november 24. 19:42
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát az nyilván való, hogy két egyforma gép nincsen.

Az idősebb szennyezettebb kompresszor, munka turbina lapátú hajtóművek, csökkent teljesítményt adnak, ez is világos.

Az is nyilván való, hogy nagy magasságban, ritkább a levegő, így a kompresszor kevesebb oxigént tud betolni az égőtérbe, ezért romlik az égés minősége, és kevesebb lesz a teljesítmény!
De pont emiatt határozzák meg a legnagyobb repülési magasságot!

Itt most egy kicsit időzzünk el, azok kedvéért akik ránéznek a rádió magasság mérőre, és azt mondják, hogy csak 350 méteren vagyunk, és már nincsen benne erő!
(Mi-2)
Lehet, hogy csak 350 méter a rádió magasság mérőn szerint!
De a barometrikus magasságmérő szerint 3200 méter, ahol pedig már elég ritka a levegő! :)

Tudomásom szerint minden mérésnek megvan a szabványa!
Tehát meghatározzák a tengerszinten történő, és a megfelelő hőmérsékletet amin a mérés történik.
Ezen körülmények között mért érték a hiteles.

Az ettől eltérő körülmények természetesen negatív vagy pozitív irányban változtatják a mérési eredményeket.

Téli hidegben a Mi-2 is olyan "bika" volt, hogy felszállásnál "csak sutty, mint a csiga, és már el is tépett a földtől vagy 10-20 méterre. :D
Na jó nem igaz!
Télen szépen feltudott szállni, akár teljes töltéssel is!

Üdv: kamovos
piratvitorla 365139 2012. november 24. 18:54
Válasz erre
Szia

"Teljes terhelés mellett is, majdnem minden kilóra jut egy lóerő.
Igaz ez a Mi-17-nél kicsit több kb:1,125 lóerő jut 1kg teherre."

Én nem nagyon szoktam nézni az ilyen adatokat. Ki tudja mennyire valós egy öreg gépnél és nincs két egyforma masina. Az se mindegy, hogy milyen magasságban adja le az adott teljesítményt. A Mi-24 ezért is ütős...
üdv
Kamovos 365138 2012. november 24. 18:51
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Emil ide ért!
Köszönöm szépen!
Letöltöttem, 50 évre titkosítva. :D

Üdv: kamovos
Kamovos 365137 2012. november 24. 18:22
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt a tanulmányt ismeritek?

www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2005_cikkek/nagy_janos_orosz_zoltan.pdf

Üdv: kamovos
Kamovos 365136 2012. november 24. 18:17
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Ebben lehet, hogy neked van igazad! :)

Viszont jó erős masina!
Teljes terhelés mellett is, majdnem minden kilóra jut egy lóerő.
Igaz ez a Mi-17-nél kicsit több kb:1,125 lóerő jut 1kg teherre.
netes adatok szerint.

Üdv:kamovos
piratvitorla 365135 2012. november 24. 17:31
Válasz erre
A németeknek szerintem csak két hajtóműves CH-53 van. Lehet, hogy a modernizáltra gondolsz
üdv
Kamovos 365134 2012. november 24. 16:37
Válasz erre
Szia NORAD!

Hát igen!

A Mi-8/Mi-17-en nem csodálkozom.
A CH-47 már másutt, más háborús zónákban is bizonyította, hogy jól tud teljesíteni.
Sajnos a vezérlése elég bonyolult, és kiszolgálása, üzemeltetése, ezért drágább is.

Én még a CH-53-ra lennék kíváncsi.
A kéthajtóműves változata már bizonyította, hogy megbízható.
A három hajtóműves változatát is használják a Németek, tőlük kéne megtudni, hogy mire lehet használni, és mibe kerül az üzemeltetése.

Üdv: kamovos
Kamovos 365133 2012. november 24. 16:31
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Sajnos nekem AS nincs.
De szívesen elolvastam volna.
A Mi-8, Mi-24 Afganisztáni, háború üzemeltetéséről én is tudok neked pár dolgot mondani de csak személyesen, és nem írásban.

Üdv: kamovos
NORAD 365132 2012. november 24. 16:21
Válasz erre
Afganisztánt megjárt helikopteresek azt mondták hogy két típus vált be ott: a Mi-8/17 egyes változatai és a Chinook. A többi típusnak egyszerűen nincs elég teljesítménye a magashegyi- és forró viszonyok között.
piratvitorla 365131 2012. november 24. 16:14
Válasz erre
Szia

Az a baj, hogy a lengyelek teljesen más helyzetben vannak. Mások az anyagi lehetőségeik, de sokkal jobb a hozzáállásuk is. 
Én is a lengyel vonalat favorizálom minden tekintetben. (Na jó, tengeralattjárók nem kellenek nekünk:)  )

Egyébként ha érdekel az előző két AS-ban volt egy kétrészes anyag a Mi-8-ról és a Mi-17-ről Afganisztánban. (Amúgy nem akarok reklámot csinálni, de hátha meg tudsz 1-2 új dolgot)
üdv
Kamovos 365130 2012. november 24. 16:09
Válasz erre
Ja!
Használtat nem szabad venni semmiből!
Kamovos 365129 2012. november 24. 16:04
Válasz erre
Szia!

Alapvetően igazad van!

Amit az előbb elfelejtettem!
Valóban össze kéne fogni a Lengyel testvéreinkkel, mert többet olcsóbban lehet venni!
Ráadásul az ő vezetésük sokkal reálisabban gondolkodik mint a miénk.
Bár mindig is utáltam a Mi-2-őt, soha nem tartottam megbízható típusnak, és kegyetlenül gyenge is volt!
Ettől függetlenül azt mondom kárvolt el kótyavetyélni őket! :(

Üdv: kamovos
Kamovos 365128 2012. november 24. 15:57
Válasz erre
Szia myROB!

Azért van itt egy kis ellent mondás abban amit írtál! :)

Mondjuk az azért elégé ledegraláró, hogy az Afgánoknak jó lesz.
Ne felejtsed el, hogy az Amcsik is ezen tanulnak repülni, ezenkívül a környező országokban is megtalálható a típus, és ők is örülnek, hogy van nekik! :)
Ahogy én is örülnék, ha lenne belőle 3-4 ezrednyi gépünk. :)

Aztán meg ha tényleg olyan gyenge lenne a típus akkor miért emelkedhet az ára?
Aminek gyenge a minősége azt nehéz eladni a jók között még olcsón is. :)

Őőőő.
Azt bocsásd meg nekem, hogy nem kérdem meg, tőled, hogy valamelyik helikopter, repülő típusból van-e üzemeltetési, vagy repülési gyakorlatod.

Mert álmodozni annak is szabad aki nem szakember. :D

Üdv: kamovos
Vik30 365127 2012. november 24. 15:55
Válasz erre
piratvitorla 365126 2012. november 24. 15:48
Válasz erre
Szia

"Az Oroszok mindig attak alkatrészt!
Amikor itt voltak még vodkáért is!"

Az 25 éve volt, most piacgazdaság van!

A lengyelek ami orosz technikát vettek azt rögtön kivitték Afganisztánba. Hogy mi lesz az alap szállító helikopterük, az a jövő zenéje. Ne felejtsük el, hogy mind Augustát, mind Sikorskyt gyártanak!

Akik nem repülték a Minyót azok Mi-2-esen tanultak... Esetleg operátorként rögtön a 24-est kezdték...

A 17-es nagyon jó gép.
Az amik azért vették Iraknak meg Afganisztánnak, mert akkor még viszonylag olcsó volt. Mostanra nagyon felment az ára, így az amik is gondolkodnak, hogy nem ezt veszik...

A mi esetünkben a fő probléma az, hogy nem kéne egy 25 éves - jó esetben félidős technikára elb@szni a kevéske pénzünket. Ráadásul a géplétszám se lenne elég, ha a Mi-8-asokkal nem számolunk. Erre persze sokan azt írnák, hogy minek nekünk több úgyse tudnánk kifizetni. De ha pl. 5 év múlva kell még 3, akkor veszünk egy másik típust? 

HA A NAGYJAVÍTÁST VÁLASZTJUK, AKKOR UGYANAZ LESZ, MINT EDDIG! Ne gondolja senki, hogy most nekiállunk és nagyjavítjuk + modernizáljuk az összes 17-est :(

üdv
myROB 365125 2012. november 24. 15:24
Válasz erre
Hello,

Az megint más dolog , hogy mit vesznek az afgánoknak. Azt kapták, mert olcsó volt nekik elég, örüljenek neki. Olvastam valami olyat hogy a Mi-17-esek ára nagyon megemelkedett, szóval még egy ok arra, hogy valami nyugatit kéne választani(akár a lengyelekkel együtt).
Kamovos 365124 2012. november 24. 14:55
Válasz erre
Ja!

És majd elfelejtettem!
Az Oroszok mindig attak alkatrészt!
Amikor itt voltak még vodkáért is!

Csak mikor a rendszerváltásnak titulált diktatúra elkezdődött elküldtük őket a francba!
A mezőgazdasági termékeinknek ők voltak a legnagyobb felvevő piaca!

A Lengyelek sokkal okosabbak voltak, mert nem csinálták végig azt a cirkuszt amit ami "forradalmárjaink"
Nekik addig fizettek dollárban amíg ki nem vonultak!
Pedig hozzájuk mentek be először, ugye!
Náluk irtották ki azt a rengeteg hadifoglyot nem nálunk!
Mégis tudtak gondolkodni mielőtt cselekedtek!
Ja!
És pont a Lengyelek azok akik az össze Orosz technikai eszközüket megtudták becsülni, és modernizálni!
Kamovos 365123 2012. november 24. 14:46
Válasz erre
Lehet, hogy nem repülték!
De ha idehaza kapták a kiképzést akkor azon tanultak nem?

Amúgy!
Milyen típusra is képzik ki az amcsikat Afganisztánban a Magyarok?
Kamovos 365122 2012. november 24. 14:44
Válasz erre
Hát ha a Mi-17 hülyeség!
Akkor az amcsik miért azt vették Az Afgánoknak?
NORAD 365121 2012. november 24. 14:42
Válasz erre
Kamovos 365120 2012. november 24. 14:42
Válasz erre
Szia Benedek!

Igen!

Mi még úgy nőttünk fel a rep technika mellet, hogy nem rohadt a reptér szélé, hanem repültek vele!

Azoknak, aki pedig nem tudják miről beszélek!

Nekem nyári időszakban, voltak olyan heteim, hogy szinte nem is aludtam hétköznap.
Hétfőn rep előzetes, de mád dél környékén szólnak, hogy kell egy gép 2 órára HDM feladat 5 napra!
Mivel volt több gépem is, egyet, aminek volt elegendő üzemidő tartaléka a feladat végrehajtásához, előkészítettem repülésre, és útba indítottam.
Kedd, szerda, csütörtök, péntek kiképzési repülés két váltásban.

Ez azt jelenti, hogy 1 órakor kitakarás, rep előtti végrehajtása (másfél óra) (02:30)
Fél háromkor elmegy az időgép, három negyvenkor eligazítás a torony előtt. (03:40)
4 kor felszállnak a gépek, és 11-kor fejezik be a repülést. (11:00)
Ezután jön a rep utáni, (két óra)és a betakarás. (13:00)
Most tartunk 13:00-nál!
Futás az étkezdébe!
Mi a maradék?
Rohanás vissza. (13:30)
Kicsomagolom a másik két gépemet, és végre hajtom a rep előttiket. 15:00
Közben elment az időgép (14:30)
Eligazítás a torony előtt. (15:40)
Kezdődik a repülés, felszállnak a gépek (16:00)
Repülés vége, az utolsó gépnek 22:00-ig le kell szállni!
Rep utáni kettő óra (24:00)

Egy óra múlva kezdődik a másnapi kétváltásos repülés.
Alkalmanként 2-3 helikoptert reptettem
De volt hogy 3 kamovom, és kettő Mi-2-esem repült egyszerre.
Úgy, hogy a MI-2-kel kölcsönbe voltam adva a másik századnak.

Hát ezért nem rohadtak a helikoptereink a beton szélén!

Üdv: kamovos
piratvitorla 365119 2012. november 24. 14:20
Válasz erre
"A Mi-8 a helikopteres kiképzés alaptípusa!
Aki jelenleg nincsenek bent a seregben, illetve akik még bent vannak, ezen kapták a kiképzést!"

Hát elég sokat tudnék mutatni, akik sose repülték a Mi-8-ast...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.