/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
piratvitorla 519380 2012. december 21. 20:06
Válasz erre
Szia
A Mi-4-es esetében az első néhány lapáttípus fából készült. Lehet, hogy nem teljesen, de részben igen.A későbbi végleges típus fémépítésű volt.
Nyugati helikopternél is találtam faépítésű lapátot, de ott hamarabb rájöttek, hogy gáz...
üdv
Zoli
Horvath_Balazs 519374 2012. december 21. 19:12
Válasz erre
Sziasztok!

Elnézést, hogy belekotyogok, de lenne két apró észrevételem.

Az egyik, hogy ezen a felvételen szerintem a forgószárnylapátok szándékos lerobbantása látható:
www.youtube.com/watch (Úgy rémlik, mintha egykor a Repülésben lett volna cikk erről.)

A másik, hogy a magam részéről nehezen tudom elképzelni azt, hogy a forgószárnylapátok faszerkezetűek lettek volna. A fa szerintem ripityára tört volna egy ilyen eseménynél:

hunavia.freeweb.hu/TYPE/Mi-4/Mi4inHuAFNo2728/photos/photo26.html

Találtam egy orosz oldalt, ahol van szerkezeti rajz is a lapátról:

fly-history.ru/books/item/f00/s00/z0000014/st054.shtml

Ha butaságot írtam, akkor elnézést!
piratvitorla 519302 2012. december 21. 10:39
Válasz erre
Szia
Kamovos!
Írtam neked is emmailt Mi-4 ügyben...
köszi
Zoli
Kamovos 519300 2012. december 21. 10:27
Válasz erre
Szia Nyugger!

NO!
Így már mindjárt más a leányzó fekvése!:)

Gondolom Taszáron nem volt benzin a Mi-4-hez
Bár akkoriban még repültek ott motoros gépek is, vagy csak Mig-15 volt már?

No mindegy.
Majd RBK-n megbeszéljük. (Mert engem érdekel ez a témakör, de nagyon.:))
Persze, ha közbe nem jön valami, mert ma állítólag ép világvége a program. :D
Asszony meg dolgozik, Jézusom mi lesz velem, ha egyedül kell megvilágosulnom? :D

Üdv: kamovos
piratvitorla 519297 2012. december 21. 10:02
Válasz erre
Szia
Köszi, én az adatlapot próbáltam...
Muzzy 519296 2012. december 21. 09:59
Válasz erre
Piratvitorla!
Bejelentkezett állapotban a nicknévre rákattintva megjelenik az illető emai címe.
Üdv
Muzzy
piratvitorla 519289 2012. december 21. 08:30
Válasz erre
Szia
Nyugger!

Szeretném elkérni az emailcímedet A Mi-4-es üggyel kapcsolatban... Az adatlapon sajnos nem látom...
piratvitorla@freemail.hu
piratvitorla@citromail.hu
zoltan.sary@gmail.com
köszi
Zoli
Nyugger 519281 2012. december 20. 23:26
Válasz erre
Szevasz Kamovos !

Nos, a dátumokkal kapcsolatban, az 1955 rossz, elírtam, bocs.
A 27, 28-s gépek 1956 február 27-én érkeztek magyarországra.
Budaörsön, a 16. önálló vegyes repülő század Pf.4722 állományában repültek.
Az 1957-es újjászervezés után kerültek a gépek a 86-s századhoz Kecskemétre.
A 27-s gép 109 órát repült a katasztrófáig, rgv. a Mi-4-s típuson összesen 77 órát.
Olvastam jó néhány jegyzőkönyvet sajnos ebben a témában ezért nem értem,hogy ha
melléklete minden vizsgálati jzk.-nek a boncolási jzk. is akkor hogyan zárták le ? A felvétel egészen biztosan Budaörsön készült, a faroklégcsavar alatti foltot azért nem nevezném terepfestésnek. Az emlitett esetnél Taszárra repültek volna eje. ugratásra, ezért vitték magukkal 2 hordó üza.-t. Az rgv. reptechnikai hibájához nincs köze a hordónak, csak a végeredményéhez.
Képes prezentáció január 6-án az RBK találkozón ?
Kamovos 519277 2012. december 20. 23:02
Válasz erre
Sziasztok!

Mi-4 forgószárny baleset.

www.youtube.com/watch
Furcsa felszállás.

www.youtube.com/watch

Üdv: kamovos
Kamovos 519275 2012. december 20. 22:42
Válasz erre
Szia Nyugger!

Elvesztettem egy gyerekkori barátomat akire rákenték, hogy ők csapták oda magukat mert fegyelmezetlenek voltak.
Aztán kiderült a boncolásnál, hogy a kipufogó gáz szivárgott a kabinba, és szénmonoxid mérgezést kaptak mind a ketten.

Pedig a jegyző könyvben repvez hiba volt, és aláírták ám azt a jegyző könyvet is.

Szóval amit a politika kíván, tudod a Mi-4 az első helikopter típusunk volt, és nem igazán kívántak a nagy testvérrel újat húzni.

Annak a Mi-4 helikopternek, ami előtt állnak terepfestéses faroktatója van.
A mieink zöldek voltak.

Ha 55-nen készült a kép akkor végkép nem lehet magyar, hisz a mieink 56-ban jöttek meg.
A kiképzés Orosz gépeken Orosz személyzettel volt.
Vagy nem?

Miért volt a deszantérbe a hordó, és ez hogy zavarhatta a pilótákat a vezetés közben fent a kasülőn?

Üdv: kamovos
Kamovos 519274 2012. december 20. 22:27
Válasz erre
Szia piratvitorla!

A Prototípus elvileg 52-ben repült először.
Egyes források szerint csak 57-ben kezdődött a sorozat gyártásuk!

Ami azért elég érdekesen hangzik, viszont alátámaszthatja azt az állítást, hogy mi a prototípus, nullszériás gépeket kaptuk.

Másik érdekes adat, miszerint a 86. Önálló Vegyes Repülő Század 1958. december 1-én alakult és két Mi-4 helikopter volt az állományukban.

Azt kell mondjam dátumok terén teljes a káosz.

Hát sokat nem üzemeltek, mert ugye 56-ban jöttek, és a 27-es 57.10.28-án balesetet szenvedett a 28-as pedig 58.02.08-án szenvedett balesetet.
Ennyi idő alatt nagy rutinra nem igen lehetett szert tenni, még ha a kiképzésen repült órákat hozzászámoljuk akkor sem.

Üdv: kamovos
Nyugger 519271 2012. december 20. 22:01
Válasz erre
Szia,
Nem voltam ott az eseménynél ezért ma 2012-ben kénytelen vagyok elhinni a jegyzőkönyv tartalmát. Akkor is és ma is aláírták, aláírják. Mindenki hazudik ?
Esetleg azok is akik a nagy leleplező cikkeket írják ?
Nos, amit olvastam és mindenki számára hozzáférhető a HIM Levéltárában, abban az
áll, hogy felszállás után a 4. fordulóban elvesztette a sebességét és oldalra billent a gép majd így süllyedve esett le és átpördült. Ekkor szabadult el az a bizonyos hordó. A jegyzőkönyvhöz csatolt képeken nincs égésnyom, és ne keverd össze a 28-s géppel mert a lapát ott szakadt le, és égett ki a gép. Mivel az a lapát hibája miatt történt ezért jött garanciában a harmadik gép.
piratvitorla 519268 2012. december 20. 21:09
Válasz erre
Szia

"Megosztanád velem azokat színes képeket, mert én eddig a magyarokról csak ezt az egy színezett képet láttam eddig. :("

Ok, akkor biztos tévedek, én is színezett képet láthattam...

"Sajnos ekkor még a lapát bekötések olyan gyengék voltak, hogy nem bírták az igénybevételt, és leszakadtak.
Tudomásom szerint, nekünk nem volt több variációnk, lapátból csak egyféle.
Ez is okozta a két gép tragédiáját."
Meg a gyerekcipőben járó forgószárnyas repülés és technológiai hiányosságok...
üdv
piratvitorla 519267 2012. december 20. 21:07
Válasz erre
Szia

Nem tudom mennyire "belsős" infóid vannak, de lenne pár megjegyzésem...
"jzk. alapján rgv. hiba történt, földetérésnél elszabaduló üza. hordó okozott halálos sérülést. "
- A jegyzőkönyv nem biztos, hogy valós okokat rögzített. Sajnos többször is előfordult, hogy ráfogták rgv. hibára, holott nem volt egyértelmű az eset... Persze azt nem írhatták le, hogy sz@rok voltak a lapátok...
- Az elszabaduló üza. hordó miért rgv. hiba?
- Ha az elszabaduló hordó okozta a sérülést akkor miért égési sérülések voltak?
- Egy nagyon régi Top Gunban volt egy cikk mindkét Mi-4-es repeseményről. Ha jól emlékszem a lapátok konstrukciója (fa építés), technológiai hiányosságok (az egyik lapát "kicsapott" a forgási síkból, de nem tettek semmit) stb okozta...

üdv
Zoli
Kamovos 519265 2012. december 20. 20:47
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Megosztanád velem azokat színes képeket, mert én eddig a magyarokról csak ezt az egy színezett képet láttam eddig. :(

Úgy 30 évvel ezelőtt, amikor elkezdtem gyűjtögetni az információkat a típusról, azt olvastam, hegy "Radar" nevű újságban (úgy emlékszem ez belső használatos volt)hogy 10db Mi-4 helikoptert akartunk meg vásárolni.

Amikor elérkezett az átadás ideje, a 10db kiállított gépből 2 db volt amit átlehetett venni, és többet nem is hoztunk el.

Az újság állítása szerint, ennek az volt az oka, hogy az a 10db Mi-4 helikopterek, amiket nekünk adtak volna el, még a prototípusok, nullszériás gépek voltak.

Sajnos ekkor még a lapát bekötések olyan gyengék voltak, hogy nem bírták az igénybevételt, és leszakadtak.
Tudomásom szerint, nekünk nem volt több variációnk, lapátból csak egyféle.
Ez is okozta a két gép tragédiáját.

Az Orosz fa lapátok egyik variánsa sem volt megfelelő, ezért is cserélték le őket!

A négyszögletes lapátok fémépítésű lapátok voltak, ezekkel a lapátokat repülték a Lengyelek, és az NDK-sok is.

Üdv: kamovos
Nyugger 519264 2012. december 20. 20:40
Válasz erre
Sziasztok,
A harmadik sor első képén egy szovjet gyártású magyar tulajdonban lévő Mi-4-es helikopter van. A felvétel Budaörsön készült feltételezhetően valamikor 1955 május
4-e, a gépek beérkezése után az átképzés során. A személyek neveit a harmadik sor második képén olvashatjátok. A 27-s helikopter katasztrófájának leírása a 25. képen, hibás. A helyszín Kecskemét, jzk. alapján rgv. hiba történt, földetérésnél elszabaduló üza. hordó okozott halálos sérülést. A harmadik gépen cseréig a kalocsai szovjet helikopteres alakulat végezte el az időszakos ellenőrzéseket, javításokat, konzerválásokat.
Kamovos 519263 2012. december 20. 20:31
Válasz erre
Szia makettes!

Nem akarlak elkeseríteni, de ezt a képet már 30 évvel ezelőtt leköpködték nekem, mert azt állítják róla, hogy ez színezett kép.
Ne bízzál a régi öreg képekben, mert gyakran retusálták, színezték őket.

Én is ez alapján akartam készíteni a Mi-4-et, és keki lett volna, hisz eszerint a kép szerint inkább keki mint zöld. :)

De aztán helyre tettek engem is az "öregek". :D

Ha megnézed az általam belinkelt oldalt ott a legelején van egy színe rajz.
Na!
Az sem jó!
A faroklégcsavar tollainak a vége, piros fehér piros.
No ilyen végkép nem volt.
A sárga tollvégeket nem vitatom, előfordulhat, hogy tényleg sárga volt. :)
Én orosz mintára festettem, hisz a mieink eredeti orosz festéssel érkeztek.

Aztán lelked rajta, hogyan fested, végül is neked kell, hogy tetsszen.

Üdv: kamovos
búza 519260 2012. december 20. 19:54
Válasz erre
Szia Zoli!
Én láttam olyant Mi-8-ast is, hogy a gép két oldala is különbözöen volt kifakulva, mintha két gép lett volna! A PG.-be hozták javításra és előtte kelet-nyugati állóhelyen volt évekig, így az északi oldala maradt a közel eredeti színben, a déli pedig csúnyán kifakult.
Üdv: Búza
piratvitorla 519249 2012. december 20. 19:31
Válasz erre
Szia
"a mieink vissza lettek adva az oroszoknak"
Az eredeti gépeink: 27-es, 28-as összetörtek katasztrófában. Csak néhány évet üzemeltek.
Kárpótlásként kaptunk egy harmadik példányt, de nem volt rá hajózó. Egy ideig állt egy hangárban, majd a lengyelek adtak érte egy Mig-15 UTI-t. Persze előtte kicserélték a lapátokat fémépítésű verziókra...
üdv
Freddy 519248 2012. december 20. 19:21
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!
A hunaviás képsorozat van meg nekem is, csak rosszabb felbontásban, annak alapján nem tudtam eldönteni pl azt, hogy a főfutó szára kék, vagy csak csillog, de így látszik, hogy kék.
A rotorlapátot zöldre festem majd, bár ennél egy jóval teltebb zöldet fogok használni, a kép nagyon be van sárgulva. Alapvetően Makettes helikopteréhez hasonló lesz.

Kamovos: A rotorlapátok fekete csíkjai honnan jönnek? A képek alapján nem lehet eldönteni, van-e valami, és, ha igen, mi. Előírás volt erre?
A szolnoki gépet tudom, hogy nem magyar, a mieink vissza lettek adva az oroszoknak. A múzeum oldalán van fenn (ha még fenn van) kép az eredeti állapotáról: terepszínű, NDK-felségjellel.
piratvitorla 519244 2012. december 20. 18:46
Válasz erre
Sziasztok!

Mi-4-hez:
Lapátok:
- Volt többféle fa lapát típus is, ahogy egyre újabb technológiák jelentek meg egyre hosszabb élettartamú lapátok készültek. A véglegese megoldást persze a fémépítésű lapát jelentette...
- Elképzelhető, hogy volt ilyen is és olyan is mind a lapát formáját, mind a festést tekintve...

Én ahogy gondolom a gépek festését:
- A forradalmi festésen a csillag lefestése szerintem kb Humbrol 30/149 lehet... Ehhez képest az általam látott színes képek alapján az alap szín barnásabbnak tűnik...
- Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy az évek során nagyon sokat fakul a gép és nem minden szín egyformán. Láttam egymás mellett két, eredetileg ugyanolyan színű magyar Mi-8-ast, de ránézésre közük nem volt egymáshoz. Hasonló a helyzet manapság a két Mi-24P-vel ha jól emlékszem...)

üdv
Zoli
makettes 519241 2012. december 20. 18:17
Válasz erre
Mi-4_1957_27
Mi-4_1957_27

Szerintem a lapátvégek sárgák.
Kamovos 519240 2012. december 20. 18:14
Válasz erre
Sziasztok!

A Google barátom ezt mutatta nekem.

Nem mentettem ki a képeket így egybe meglehet nézni.
A harmadik sor első képen Orosz Mi-4 van!

hunavia.freeweb.hu/TYPE/Mi-4/Mi4inHuAFNo2728/index.html

Üdv: kamovos
Kamovos 519239 2012. december 20. 18:05
Válasz erre
Szia Freddy!

A Szonoki Mi-4 nem Magyar!

Nagyon szépen néz ki, szépen megcsinálták.
Minden tiszteletem azoknak akik ilyen széppé alakították.

Véleményem szerint, a zöld szín, a fényképek alapján világos, az orosz zöld sötétebb volt.

A has kéket jónak találom.

A faroklégcsavar tollak színét, jónak találom, de a sárga lapátvéget nem tartom jónak.
Szerintem két fekete csík volt eredetileg rajta.

Ezeknek a lapátoknak a festése jó, erre a típusú Mi-4-re!
De!
A mi forgószárny lapátjaink nem ilyenek voltak, sem anyagában, sem festésben.

Üdv: kamovos
makettes 519238 2012. december 20. 17:54
Válasz erre
DSCN3446
DSCN3446

Az én Mi-4-em ilyen lett...
Kamovos 519237 2012. december 20. 17:51
Válasz erre
Szia Freddy!

Orrfutók és kitámasztó rudazatok, főfutó rugós tagok, és alsó támasz zöldek voltak.
A faroklégcsavar tollak szürkék voltak, két fekete csík volt rajtuk.
A Forgószárny lapátok fából voltak, hegyes lapátok voltak, mint a Mi-1-nek.
A szögletes lapátok nem jók!
A lapátok alul felül zöldek voltak, az agyrendszer szürke.
Hasa kék, helikopter sárkánya zöld.
Az enyémet itt nézheted meg: www.kamovos.gportal.hu
Nem versenyképes, de egynek elmegy.

Üdv: kamovos
Freddy 519231 2012. december 20. 16:56
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar Mi-4-esen milyen volt a főfutószárak (zöld? világoskék?) és a rotorlapátok (fő- és farokrotor, zöld? szürke? volt a végén színes sáv?) színe?
A szolnoki múzeumi példány festése mennyire autentikus?
T.Csaba 519043 2012. december 18. 21:11
Válasz erre
Ha jól emlékszem a Magyar Honvédség Fegyverzetében azt írták,hogy papagáj volt a becenevük,mert minden elektromos vezetéknek más színe volt a követhetőség miatt.És még a franciákat fikázzák,hogy bonyolítják a dolgokat! :)
Ritka szép repcsi.
Muzzy 518952 2012. december 18. 09:40
Válasz erre
Köszönöm az infókat!
Podva képén jól látszik a német rádiókód és felségjelzés, :( és a németes festés.
Sajnos én sem láttam még magyar lajstromjellel képet.
Még egyszer köszönöm!
Muzzy
Podva 518945 2012. december 18. 08:28
Válasz erre
Szia
A rombolótanfolyam 44 április 22.-én a Becze Csaba Az Aranysas Nyomában könyve szerint még Ferihegyen volt. Elvileg kaphattak a Potez-ek rendsesen. A másik ami érdekes adalék, hogy ez német-magyar vegyes alakulat volt, ahogy a messeriskola tapolcán, tán némi magyarázatot ad a gépek felségjelzésére
Üdv Viktor
Elnar 518936 2012. december 17. 23:47
Válasz erre
A könyv Tapolcát ír. De én már lassan semminek nem hiszek...
Podva 518921 2012. december 17. 20:33
Válasz erre
1944_ferihegy
1944_ferihegy

Lehet, de úgy rémlik, hogy a rombolóiskola is ferihegyen volt...
Üdv Viktor
Elnar 518916 2012. december 17. 18:49
Válasz erre
Az idézett könyv azt írja, hogy 14 a rombolóiskolára került, míg a maradék az RKI vizsgálataira várt, amikor Ferihegyet megtámadták. (Bár nem láttam az említett képeket)szerintem ezek lesznek azok a roncsok, és azért német festésűek, mert még nem volt idő őket átfesteni-.
Podva 518913 2012. december 17. 18:22
Válasz erre
Hali
Kiosztott, fel nem festett felségjelek jócskán akadtak az MKHL-ben (Bf110, Bf109E He111 stb.) Vegyes magyar felségjeles német rádióhívóelű gépek is akadtak főleg a fronton (Ju87D, FW189)
A Potez-ekről fennmaradt pár fotó, amin szétlőve, roncsként szerepelnek valószínűleg a háború végeén. Ezeken német hívójel és felségjelzés szerepel, ami azt valószínűsíti, hogy a "magyarítás" a horohkereszt eltüntetéséből állt csupán...
Üdv Viktor
Elnar 518911 2012. december 17. 18:06
Válasz erre
Magyar lajstromnak a G-7+01-G.7+40-ig írja a M. Kir. H. fegyverzete.
Hogy csak kiosztásra került, vagy felfestésre is, jó kérdés.
Planes 518909 2012. december 17. 17:41
Válasz erre
Szia Muzzy!Erről nagyon kevés információ van.Egy neves repüléstörténész (sajnos már nincs közöttünk)elmondása alapján felkerültek a G7+..-as lajstromok a felségjellel együtt a piros fehér zöld sávok,és egy felül négyszínű terepfestés? De fotó az nincs.Magánvéleményem,hogy vegyes jelzések(Német rádiójel-Magyar kereszt) nem voltak. Üdv.! Eses Sándor
Muzzy 518848 2012. december 17. 08:58
Válasz erre
Szia Planes!
Azt is meg tudod mondani, hogy maradtak-e a német rádió hívójelek, vagy magyar lajstromjeleket kaptak, és ha igen, azok melyek lehettek? Korábban láttam olyan fényképet, ahol a német rádiójelek vannak, és állítólag Veszprém környékén vasúti szállításon van a gép bombarepeszekkel, lehet, hogy pont ez a rádiójel.
Muzzy
Planes 365169 2012. december 16. 13:06
Válasz erre
POTEZ 6311
POTEZ 6311

Üdv.! Igen az egy HELLER makett.Eredetiben nem így nézett ki.Legalább is,ismert fotó nincs róla.Olyan viszont van, ahol már elkezdték a német jelzést lecsiszolni.
Tibcsi 365168 2012. december 16. 12:22
Válasz erre
De az. Makett.

De attól még lehet élethű. :)
Elnar 365167 2012. december 16. 12:17
Válasz erre
Potez 63.11 - G.7+14
Potez 63.11 - G.7+14

Ez az a fotó ugye? Elég fenntartással kezelem, mert nekem makettnek tűnik, bár lehet hogy nem az.
Charger 365166 2012. december 16. 11:01
Válasz erre
Köszönöm! Teljesen kimaradt ez a gép nálam.. :)
TOmCSI 365165 2012. december 16. 08:41
Válasz erre
1944 tavaszán kaptunk 40 darabot.Tapolcára érkezett az első 14 darab a többi Ferihegyre az RKI-hoz. Volt köztük felderítő,könnyűbombázó,romboló-gyakorló.
Lajstromszámozásuk G.701-től kezdődött. (info: a Magyar Királyi honvédség fegyverzete című könyvből.)
Toth_Gabor 365164 2012. december 15. 23:56
Válasz erre
Van neki, fotó is van róla. Zsákmánygépként kaptuk a németektől.
Charger 365163 2012. december 15. 22:57
Válasz erre
13_1
13_1

Ennek mennyire van valóság alapja?
T.Csaba 365162 2012. december 14. 07:47
Válasz erre
Persze ez mind érthető és jogos is.Nyilván minden területén az életnek más metódusok és tempók mellett folyik a profi munka.
Amit a rutinról írtál az teljesen igaz,nap mint nap vannak a hírekben csúnya dolgok miatta.Én is levágtam már az ujjam végét rutinból. :)
Weizi 365161 2012. december 13. 23:44
Válasz erre
Teljesen megértem,amit a munkával kapcsolatban írtál!Én is dolgoztam hasonló körülmények,és munkatempó mellett!:-)
Egy repülőgép mechanikus esetében azonban azt is figyelembe kell vennünk,hogy az igazi munka nem csak abból áll,hogy kiszalad a géphez,és áll a gép mellett!Azt a gépet ő is nézi át,és készíti fel a repülésre feladattól függően,abban a tudatban,hogyha valamit elmulaszt,akkor bizony a gép katasztrófát szenvedhet,amely a gép elvesztése mellett sajnos a pilóta életének elvesztésével is járhat.
A rutin megszerzése mindezt valamelyest ellensúlyozni tudja,de maga a rutin is egy kétélű fegyver tud lenni!
Visszatérve a normaidőre,és hogy soha ne kelljen élesben tesztelni!Idén csak kb. 6 alkalommal lett tesztelve élesben,melyeket a TV is közzétett!Főleg nem rádiózó utasszállító gépeket kísértek ki a légtérből.
T.Csaba 365160 2012. december 12. 23:22
Válasz erre
Olvastam alatta a hozzászólásokat,írta valaki amit Te is,hogy benne van a norma időben.
Csak nekem fura az előző és a mostani szakmámból is kifolyólag.Nálam,ha munka van akkor dolgozni kell keményen,ritkán érek rá sétálgatni. :)
És nálam nincs riasztásos téma! :)
Egy biztos,hogy valszeg értik a dolgukat.
Ja és még egy.Reméljük sosem kell élesben tesztelni,hogy valóban elég e ez a norma idő!
Weizi 365159 2012. december 12. 19:48
Válasz erre
Pedig nincs mit tenni közben!A gép mechanikusának az a feladata,hogy tartsa a pilótával a kapcsolatot,és ha esetleg valami meghibásodás lépne fel az indítási fázis közben,akkor segítsen elhárítani!A segédjének pedig az indítási ciklus meghatározott pontjain van teendője!
Minden ugyanígy történik abban az esetben is,ha csak egy átlagos repülési napról van szó!Na jó!Futni ebben az esetben nem igazán kell,persze vannak helyzetek!:-)
Igen valóban kicsit vontatottnak tűnik a dolog,és igen a 29-nek mindez gyorsabban ment,de azért ez is benne van az előírt normában!
T.Csaba 365158 2012. december 12. 19:22
Válasz erre
Én nem akarok beleugatni laikusként és nem is akarom szidni a mieinket,de valahogy az egész olyan nyugdíjas tempónak tűnik.
Az elején még futás van , aztán a pilóta már csak olyan tessék-lássék módon szalad , aztán a műszakiak olyan hanyagul sétálgatva teszik a dolgukat , hogy nem kelti vészhelyzet hatását a film.
Gondolom van idejük amíg lemegy az ellenőrzés , hajtómű indítás stb. , de azért legalább a bemutató kedvéért csinálhatták volna egy kicsit "stresszesebben"!
Hozzánemértő külső szemlélődő vélemény.
Elektrolakatos 365157 2012. december 12. 15:51
Válasz erre
Hááááááááááát...

www.youtube.com/watch
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.