<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
G400CDI | Adatlap | 519659 | 2012. december 24. 20:30 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 519605 | 2012. december 24. 12:10 | ![]() | |
Szia migi! Mivel, fotoshop akkor még nem volt. :D Előszeretettel fordították át, és színezték át a képeket. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 519603 | 2012. december 24. 11:59 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 519597 | 2012. december 24. 11:16 | ![]() | |
Sziasztok! Tud valaki ide belinkelni eredeti Magyar MI-4 helikoptert ami Zöld színű? (!) Előre is köszönöm. Én két nagyon érdekes, és vicces fordítási hibával találkoztam. Az egyik amikor azt írták, hogy a Ka-26 helikopterben M-14V-26, 9 hengeres gázturbina van. A másik pedig egy elektronikai eszköz műszaki rajzán az ingó bingó kör megnevezés. Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 519585 | 2012. december 24. 08:35 | ![]() | |
Szia "fordítási hiba is közrejátszott a katasztrófákban," Igen, sajnos ilyenből elég sok előfordul a különböző segédletekben, utasításokban...Ezt nevezik néhányan "mosónő fordításnak" üdv | |||||
G400CDI | Adatlap | 519575 | 2012. december 24. 01:14 | ![]() | |
Sziasztok! Erről a Mi-4 kérdésről még annyit, hogy egyrészt fordítási hiba is közrejátszott a katasztrófákban, ugyanis eredetileg hirtelen adták rá a rotorokra a fordulatot, és ez nagy terhelést jelentett nekik. A rotorok fejlesztésénél amúgy a megfelelő megoldást az USÁ-tól vásárolt S-58 rotorjának szerkezeti megoldásaiból kiindulva találták meg. A forradalom idején a gépeket már használták szállításra, röplapszórásra. Szolnokon amúgy tudomásom szerint egy Mi-4A (azaz a nálunk alkalmazott "sima" Mi-4-nél fejlettebb verzió) van kiállítva. Üdv.: G400CDI | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 519520 | 2012. december 23. 12:02 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 519519 | 2012. december 23. 12:00 | ![]() | |
Hálás köszönet! | |||||
Muzzy | Adatlap | 519451 | 2012. december 22. 15:09 | ![]() | |
A forgószárnylapátok majdnem másfélszeresre növelése, a megnövekedett teljesítmény és a felületi terhelés hirtelen megnövelte a főtartó váltakozó terhelését, ezért 100-150 óra volt az üzemidő. 1954-től meghosszabbították a lapátok végződését, Később a főtartó csövekben lévő furatok minőségét javították, a furatok felületét javították (csökkentették a feszültséggyűjtő helyeket - megtisztították a furatokat - ne legyenek repedések, illetve karcok, amelyből kiindulhatnak a repedések) Ennek köszönhetően a lapátok élettartalmát 300 óráig növelték. 1957-től kezdett az ipar 10,3 méter hosszú csökkenő keresztmetszetű és falvastagságú, a lapáttőnél megvastagított falú fémcsöveket gyártani. Ez lehetővé tette, hogy 57 végétől osztatlan (a középső, a két csövet összekötő szegecssor nélküli, egyben lévő cső, a tőnél megvastagított keresztmetszettel) főtartó gyártását, ezzel a főtartó élettartalma 600 órára növekedett. 1964-ben, amikor bevezették a lapátszerkezet ragasztással történő rögzítését a főtartóhoz, az üzemidőt sikerült 1000 órára növelni. A tervező iroda kísérleteket végzett teljesen fémépítésű lapátokkal. Az első fémépítésű lapáttal 1953-ban kezdtek kísérletezni, amely fém főtartóból, durál szerkezetből állt, melyet ragasztással rögzítettek, de ez nem hozta meg a kívánt eredményt Később durálból sajtolással készített főtartóval próbálkoztak, és szintén fémből készült, a főtartóhoz ragasztással rögzített lapát hátsó résszel. Ezek a kísérletek alapozták meg 1958-ban a sajtolással készült főtartó és a főtartótól a kilépőélig tartó rész sejtszerkezetű anyaggal történő kitöltését. 1959-60-ban fejeződtek be a gyári, állami kísérletek és teremtették meg a sorozatgyártás feltételeit. Ezek a lapátok már megfelelő szilárdsággal és nagy üzemidővel rendelkeztek. Muzzy | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 519450 | 2012. december 22. 15:06 | ![]() | |
Uraim, köszönöm a kiigazítást, és elnézést a tévedésemért! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 519448 | 2012. december 22. 14:50 | ![]() | |
Muzzy | Adatlap | 519439 | 2012. december 22. 14:10 | ![]() | |
Balázs által belinkelt lap alapján a forgószárnylapát az első időben vegyes építésű volt, fém főtartó, fa szerkezeti elemek és farostlemezes borítás. Profil NACA-230, A főtartó két, egymáshoz félgömbfejű szegeccsel egymáshoz szegecselt, a lapátvég felé csökkenő keresztmetszetű cső volt. A bordák szintén szegeccsel és forrasztással rögzítették (a fém szerkezetnél) A lapát orrában a hossz mentén helyezték el a keresztirányú ellensúlyt. Muzzy | |||||
piratvitorla | Adatlap | 519380 | 2012. december 21. 20:06 | ![]() | |
Szia A Mi-4-es esetében az első néhány lapáttípus fából készült. Lehet, hogy nem teljesen, de részben igen.A későbbi végleges típus fémépítésű volt. Nyugati helikopternél is találtam faépítésű lapátot, de ott hamarabb rájöttek, hogy gáz... üdv Zoli | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 519374 | 2012. december 21. 19:12 | ![]() | |
Sziasztok! Elnézést, hogy belekotyogok, de lenne két apró észrevételem. Az egyik, hogy ezen a felvételen szerintem a forgószárnylapátok szándékos lerobbantása látható: www.youtube.com/watch (Úgy rémlik, mintha egykor a Repülésben lett volna cikk erről.) A másik, hogy a magam részéről nehezen tudom elképzelni azt, hogy a forgószárnylapátok faszerkezetűek lettek volna. A fa szerintem ripityára tört volna egy ilyen eseménynél: hunavia.freeweb.hu/TYPE/Mi-4/Mi4inHuAFNo2728/photos/photo26.html Találtam egy orosz oldalt, ahol van szerkezeti rajz is a lapátról: fly-history.ru/books/item/f00/s00/z0000014/st054.shtml Ha butaságot írtam, akkor elnézést! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 519302 | 2012. december 21. 10:39 | ![]() | |
Szia Kamovos! Írtam neked is emmailt Mi-4 ügyben... köszi Zoli | |||||
Kamovos | Adatlap | 519300 | 2012. december 21. 10:27 | ![]() | |
Szia Nyugger! NO! Így már mindjárt más a leányzó fekvése!:) Gondolom Taszáron nem volt benzin a Mi-4-hez Bár akkoriban még repültek ott motoros gépek is, vagy csak Mig-15 volt már? No mindegy. Majd RBK-n megbeszéljük. (Mert engem érdekel ez a témakör, de nagyon.:)) Persze, ha közbe nem jön valami, mert ma állítólag ép világvége a program. :D Asszony meg dolgozik, Jézusom mi lesz velem, ha egyedül kell megvilágosulnom? :D Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 519297 | 2012. december 21. 10:02 | ![]() | |
Muzzy | Adatlap | 519296 | 2012. december 21. 09:59 | ![]() | |
Piratvitorla! Bejelentkezett állapotban a nicknévre rákattintva megjelenik az illető emai címe. Üdv Muzzy | |||||
piratvitorla | Adatlap | 519289 | 2012. december 21. 08:30 | ![]() | |
Szia Nyugger! Szeretném elkérni az emailcímedet A Mi-4-es üggyel kapcsolatban... Az adatlapon sajnos nem látom... piratvitorla@freemail.hu piratvitorla@citromail.hu zoltan.sary@gmail.com köszi Zoli | |||||
Nyugger | Adatlap | 519281 | 2012. december 20. 23:26 | ![]() | |
Szevasz Kamovos ! Nos, a dátumokkal kapcsolatban, az 1955 rossz, elírtam, bocs. A 27, 28-s gépek 1956 február 27-én érkeztek magyarországra. Budaörsön, a 16. önálló vegyes repülő század Pf.4722 állományában repültek. Az 1957-es újjászervezés után kerültek a gépek a 86-s századhoz Kecskemétre. A 27-s gép 109 órát repült a katasztrófáig, rgv. a Mi-4-s típuson összesen 77 órát. Olvastam jó néhány jegyzőkönyvet sajnos ebben a témában ezért nem értem,hogy ha melléklete minden vizsgálati jzk.-nek a boncolási jzk. is akkor hogyan zárták le ? A felvétel egészen biztosan Budaörsön készült, a faroklégcsavar alatti foltot azért nem nevezném terepfestésnek. Az emlitett esetnél Taszárra repültek volna eje. ugratásra, ezért vitték magukkal 2 hordó üza.-t. Az rgv. reptechnikai hibájához nincs köze a hordónak, csak a végeredményéhez. Képes prezentáció január 6-án az RBK találkozón ? | |||||
Kamovos | Adatlap | 519277 | 2012. december 20. 23:02 | ![]() | |
Sziasztok! Mi-4 forgószárny baleset. www.youtube.com/watch Furcsa felszállás. www.youtube.com/watch Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 519275 | 2012. december 20. 22:42 | ![]() | |
Szia Nyugger! Elvesztettem egy gyerekkori barátomat akire rákenték, hogy ők csapták oda magukat mert fegyelmezetlenek voltak. Aztán kiderült a boncolásnál, hogy a kipufogó gáz szivárgott a kabinba, és szénmonoxid mérgezést kaptak mind a ketten. Pedig a jegyző könyvben repvez hiba volt, és aláírták ám azt a jegyző könyvet is. Szóval amit a politika kíván, tudod a Mi-4 az első helikopter típusunk volt, és nem igazán kívántak a nagy testvérrel újat húzni. Annak a Mi-4 helikopternek, ami előtt állnak terepfestéses faroktatója van. A mieink zöldek voltak. Ha 55-nen készült a kép akkor végkép nem lehet magyar, hisz a mieink 56-ban jöttek meg. A kiképzés Orosz gépeken Orosz személyzettel volt. Vagy nem? Miért volt a deszantérbe a hordó, és ez hogy zavarhatta a pilótákat a vezetés közben fent a kasülőn? Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 519274 | 2012. december 20. 22:27 | ![]() | |
Szia piratvitorla! A Prototípus elvileg 52-ben repült először. Egyes források szerint csak 57-ben kezdődött a sorozat gyártásuk! Ami azért elég érdekesen hangzik, viszont alátámaszthatja azt az állítást, hogy mi a prototípus, nullszériás gépeket kaptuk. Másik érdekes adat, miszerint a 86. Önálló Vegyes Repülő Század 1958. december 1-én alakult és két Mi-4 helikopter volt az állományukban. Azt kell mondjam dátumok terén teljes a káosz. Hát sokat nem üzemeltek, mert ugye 56-ban jöttek, és a 27-es 57.10.28-án balesetet szenvedett a 28-as pedig 58.02.08-án szenvedett balesetet. Ennyi idő alatt nagy rutinra nem igen lehetett szert tenni, még ha a kiképzésen repült órákat hozzászámoljuk akkor sem. Üdv: kamovos | |||||
Nyugger | Adatlap | 519271 | 2012. december 20. 22:01 | ![]() | |
Szia, Nem voltam ott az eseménynél ezért ma 2012-ben kénytelen vagyok elhinni a jegyzőkönyv tartalmát. Akkor is és ma is aláírták, aláírják. Mindenki hazudik ? Esetleg azok is akik a nagy leleplező cikkeket írják ? Nos, amit olvastam és mindenki számára hozzáférhető a HIM Levéltárában, abban az áll, hogy felszállás után a 4. fordulóban elvesztette a sebességét és oldalra billent a gép majd így süllyedve esett le és átpördült. Ekkor szabadult el az a bizonyos hordó. A jegyzőkönyvhöz csatolt képeken nincs égésnyom, és ne keverd össze a 28-s géppel mert a lapát ott szakadt le, és égett ki a gép. Mivel az a lapát hibája miatt történt ezért jött garanciában a harmadik gép. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 519268 | 2012. december 20. 21:09 | ![]() | |
Szia "Megosztanád velem azokat színes képeket, mert én eddig a magyarokról csak ezt az egy színezett képet láttam eddig. :(" Ok, akkor biztos tévedek, én is színezett képet láthattam... "Sajnos ekkor még a lapát bekötések olyan gyengék voltak, hogy nem bírták az igénybevételt, és leszakadtak. Tudomásom szerint, nekünk nem volt több variációnk, lapátból csak egyféle. Ez is okozta a két gép tragédiáját." Meg a gyerekcipőben járó forgószárnyas repülés és technológiai hiányosságok... üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 519267 | 2012. december 20. 21:07 | ![]() | |
Szia Nem tudom mennyire "belsős" infóid vannak, de lenne pár megjegyzésem... "jzk. alapján rgv. hiba történt, földetérésnél elszabaduló üza. hordó okozott halálos sérülést. " - A jegyzőkönyv nem biztos, hogy valós okokat rögzített. Sajnos többször is előfordult, hogy ráfogták rgv. hibára, holott nem volt egyértelmű az eset... Persze azt nem írhatták le, hogy sz@rok voltak a lapátok... - Az elszabaduló üza. hordó miért rgv. hiba? - Ha az elszabaduló hordó okozta a sérülést akkor miért égési sérülések voltak? - Egy nagyon régi Top Gunban volt egy cikk mindkét Mi-4-es repeseményről. Ha jól emlékszem a lapátok konstrukciója (fa építés), technológiai hiányosságok (az egyik lapát "kicsapott" a forgási síkból, de nem tettek semmit) stb okozta... üdv Zoli | |||||
Kamovos | Adatlap | 519265 | 2012. december 20. 20:47 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Megosztanád velem azokat színes képeket, mert én eddig a magyarokról csak ezt az egy színezett képet láttam eddig. :( Úgy 30 évvel ezelőtt, amikor elkezdtem gyűjtögetni az információkat a típusról, azt olvastam, hegy "Radar" nevű újságban (úgy emlékszem ez belső használatos volt)hogy 10db Mi-4 helikoptert akartunk meg vásárolni. Amikor elérkezett az átadás ideje, a 10db kiállított gépből 2 db volt amit átlehetett venni, és többet nem is hoztunk el. Az újság állítása szerint, ennek az volt az oka, hogy az a 10db Mi-4 helikopterek, amiket nekünk adtak volna el, még a prototípusok, nullszériás gépek voltak. Sajnos ekkor még a lapát bekötések olyan gyengék voltak, hogy nem bírták az igénybevételt, és leszakadtak. Tudomásom szerint, nekünk nem volt több variációnk, lapátból csak egyféle. Ez is okozta a két gép tragédiáját. Az Orosz fa lapátok egyik variánsa sem volt megfelelő, ezért is cserélték le őket! A négyszögletes lapátok fémépítésű lapátok voltak, ezekkel a lapátokat repülték a Lengyelek, és az NDK-sok is. Üdv: kamovos | |||||
Nyugger | Adatlap | 519264 | 2012. december 20. 20:40 | ![]() | |
Sziasztok, A harmadik sor első képén egy szovjet gyártású magyar tulajdonban lévő Mi-4-es helikopter van. A felvétel Budaörsön készült feltételezhetően valamikor 1955 május 4-e, a gépek beérkezése után az átképzés során. A személyek neveit a harmadik sor második képén olvashatjátok. A 27-s helikopter katasztrófájának leírása a 25. képen, hibás. A helyszín Kecskemét, jzk. alapján rgv. hiba történt, földetérésnél elszabaduló üza. hordó okozott halálos sérülést. A harmadik gépen cseréig a kalocsai szovjet helikopteres alakulat végezte el az időszakos ellenőrzéseket, javításokat, konzerválásokat. | |||||
Kamovos | Adatlap | 519263 | 2012. december 20. 20:31 | ![]() | |
Szia makettes! Nem akarlak elkeseríteni, de ezt a képet már 30 évvel ezelőtt leköpködték nekem, mert azt állítják róla, hogy ez színezett kép. Ne bízzál a régi öreg képekben, mert gyakran retusálták, színezték őket. Én is ez alapján akartam készíteni a Mi-4-et, és keki lett volna, hisz eszerint a kép szerint inkább keki mint zöld. :) De aztán helyre tettek engem is az "öregek". :D Ha megnézed az általam belinkelt oldalt ott a legelején van egy színe rajz. Na! Az sem jó! A faroklégcsavar tollainak a vége, piros fehér piros. No ilyen végkép nem volt. A sárga tollvégeket nem vitatom, előfordulhat, hogy tényleg sárga volt. :) Én orosz mintára festettem, hisz a mieink eredeti orosz festéssel érkeztek. Aztán lelked rajta, hogyan fested, végül is neked kell, hogy tetsszen. Üdv: kamovos | |||||
búza | Adatlap | 519260 | 2012. december 20. 19:54 | ![]() | |
Szia Zoli! Én láttam olyant Mi-8-ast is, hogy a gép két oldala is különbözöen volt kifakulva, mintha két gép lett volna! A PG.-be hozták javításra és előtte kelet-nyugati állóhelyen volt évekig, így az északi oldala maradt a közel eredeti színben, a déli pedig csúnyán kifakult. Üdv: Búza | |||||
piratvitorla | Adatlap | 519249 | 2012. december 20. 19:31 | ![]() | |
Szia "a mieink vissza lettek adva az oroszoknak" Az eredeti gépeink: 27-es, 28-as összetörtek katasztrófában. Csak néhány évet üzemeltek. Kárpótlásként kaptunk egy harmadik példányt, de nem volt rá hajózó. Egy ideig állt egy hangárban, majd a lengyelek adtak érte egy Mig-15 UTI-t. Persze előtte kicserélték a lapátokat fémépítésű verziókra... üdv | |||||
Freddy | Adatlap | 519248 | 2012. december 20. 19:21 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! A hunaviás képsorozat van meg nekem is, csak rosszabb felbontásban, annak alapján nem tudtam eldönteni pl azt, hogy a főfutó szára kék, vagy csak csillog, de így látszik, hogy kék. A rotorlapátot zöldre festem majd, bár ennél egy jóval teltebb zöldet fogok használni, a kép nagyon be van sárgulva. Alapvetően Makettes helikopteréhez hasonló lesz. Kamovos: A rotorlapátok fekete csíkjai honnan jönnek? A képek alapján nem lehet eldönteni, van-e valami, és, ha igen, mi. Előírás volt erre? A szolnoki gépet tudom, hogy nem magyar, a mieink vissza lettek adva az oroszoknak. A múzeum oldalán van fenn (ha még fenn van) kép az eredeti állapotáról: terepszínű, NDK-felségjellel. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 519244 | 2012. december 20. 18:46 | ![]() | |
Sziasztok! Mi-4-hez: Lapátok: - Volt többféle fa lapát típus is, ahogy egyre újabb technológiák jelentek meg egyre hosszabb élettartamú lapátok készültek. A véglegese megoldást persze a fémépítésű lapát jelentette... - Elképzelhető, hogy volt ilyen is és olyan is mind a lapát formáját, mind a festést tekintve... Én ahogy gondolom a gépek festését: - A forradalmi festésen a csillag lefestése szerintem kb Humbrol 30/149 lehet... Ehhez képest az általam látott színes képek alapján az alap szín barnásabbnak tűnik... - Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy az évek során nagyon sokat fakul a gép és nem minden szín egyformán. Láttam egymás mellett két, eredetileg ugyanolyan színű magyar Mi-8-ast, de ránézésre közük nem volt egymáshoz. Hasonló a helyzet manapság a két Mi-24P-vel ha jól emlékszem...) üdv Zoli | |||||
makettes | Adatlap | 519241 | 2012. december 20. 18:17 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 519240 | 2012. december 20. 18:14 | ![]() | |
Sziasztok! A Google barátom ezt mutatta nekem. Nem mentettem ki a képeket így egybe meglehet nézni. A harmadik sor első képen Orosz Mi-4 van! hunavia.freeweb.hu/TYPE/Mi-4/Mi4inHuAFNo2728/index.html Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 519239 | 2012. december 20. 18:05 | ![]() | |
Szia Freddy! A Szonoki Mi-4 nem Magyar! Nagyon szépen néz ki, szépen megcsinálták. Minden tiszteletem azoknak akik ilyen széppé alakították. Véleményem szerint, a zöld szín, a fényképek alapján világos, az orosz zöld sötétebb volt. A has kéket jónak találom. A faroklégcsavar tollak színét, jónak találom, de a sárga lapátvéget nem tartom jónak. Szerintem két fekete csík volt eredetileg rajta. Ezeknek a lapátoknak a festése jó, erre a típusú Mi-4-re! De! A mi forgószárny lapátjaink nem ilyenek voltak, sem anyagában, sem festésben. Üdv: kamovos | |||||
makettes | Adatlap | 519238 | 2012. december 20. 17:54 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 519237 | 2012. december 20. 17:51 | ![]() | |
Szia Freddy! Orrfutók és kitámasztó rudazatok, főfutó rugós tagok, és alsó támasz zöldek voltak. A faroklégcsavar tollak szürkék voltak, két fekete csík volt rajtuk. A Forgószárny lapátok fából voltak, hegyes lapátok voltak, mint a Mi-1-nek. A szögletes lapátok nem jók! A lapátok alul felül zöldek voltak, az agyrendszer szürke. Hasa kék, helikopter sárkánya zöld. Az enyémet itt nézheted meg: www.kamovos.gportal.hu Nem versenyképes, de egynek elmegy. Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 519231 | 2012. december 20. 16:56 | ![]() | |
Sziasztok! Magyar Mi-4-esen milyen volt a főfutószárak (zöld? világoskék?) és a rotorlapátok (fő- és farokrotor, zöld? szürke? volt a végén színes sáv?) színe? A szolnoki múzeumi példány festése mennyire autentikus? | |||||
T.Csaba | Adatlap | 519043 | 2012. december 18. 21:11 | ![]() | |
Ha jól emlékszem a Magyar Honvédség Fegyverzetében azt írták,hogy papagáj volt a becenevük,mert minden elektromos vezetéknek más színe volt a követhetőség miatt.És még a franciákat fikázzák,hogy bonyolítják a dolgokat! :) Ritka szép repcsi. | |||||
Muzzy | Adatlap | 518952 | 2012. december 18. 09:40 | ![]() | |
Köszönöm az infókat! Podva képén jól látszik a német rádiókód és felségjelzés, :( és a németes festés. Sajnos én sem láttam még magyar lajstromjellel képet. Még egyszer köszönöm! Muzzy | |||||
Podva | Adatlap | 518945 | 2012. december 18. 08:28 | ![]() | |
Szia A rombolótanfolyam 44 április 22.-én a Becze Csaba Az Aranysas Nyomában könyve szerint még Ferihegyen volt. Elvileg kaphattak a Potez-ek rendsesen. A másik ami érdekes adalék, hogy ez német-magyar vegyes alakulat volt, ahogy a messeriskola tapolcán, tán némi magyarázatot ad a gépek felségjelzésére Üdv Viktor | |||||
Elnar | Adatlap | 518936 | 2012. december 17. 23:47 | ![]() | |
A könyv Tapolcát ír. De én már lassan semminek nem hiszek... | |||||
Podva | Adatlap | 518921 | 2012. december 17. 20:33 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 518916 | 2012. december 17. 18:49 | ![]() | |
Az idézett könyv azt írja, hogy 14 a rombolóiskolára került, míg a maradék az RKI vizsgálataira várt, amikor Ferihegyet megtámadták. (Bár nem láttam az említett képeket)szerintem ezek lesznek azok a roncsok, és azért német festésűek, mert még nem volt idő őket átfesteni-. | |||||
Podva | Adatlap | 518913 | 2012. december 17. 18:22 | ![]() | |
Hali Kiosztott, fel nem festett felségjelek jócskán akadtak az MKHL-ben (Bf110, Bf109E He111 stb.) Vegyes magyar felségjeles német rádióhívóelű gépek is akadtak főleg a fronton (Ju87D, FW189) A Potez-ekről fennmaradt pár fotó, amin szétlőve, roncsként szerepelnek valószínűleg a háború végeén. Ezeken német hívójel és felségjelzés szerepel, ami azt valószínűsíti, hogy a "magyarítás" a horohkereszt eltüntetéséből állt csupán... Üdv Viktor | |||||
Elnar | Adatlap | 518911 | 2012. december 17. 18:06 | ![]() | |
Magyar lajstromnak a G-7+01-G.7+40-ig írja a M. Kir. H. fegyverzete. Hogy csak kiosztásra került, vagy felfestésre is, jó kérdés. | |||||
Planes | Adatlap | 518909 | 2012. december 17. 17:41 | ![]() | |
Szia Muzzy!Erről nagyon kevés információ van.Egy neves repüléstörténész (sajnos már nincs közöttünk)elmondása alapján felkerültek a G7+..-as lajstromok a felségjellel együtt a piros fehér zöld sávok,és egy felül négyszínű terepfestés? De fotó az nincs.Magánvéleményem,hogy vegyes jelzések(Német rádiójel-Magyar kereszt) nem voltak. Üdv.! Eses Sándor | |||||
Muzzy | Adatlap | 518848 | 2012. december 17. 08:58 | ![]() | |
Szia Planes! Azt is meg tudod mondani, hogy maradtak-e a német rádió hívójelek, vagy magyar lajstromjeleket kaptak, és ha igen, azok melyek lehettek? Korábban láttam olyan fényképet, ahol a német rádiójelek vannak, és állítólag Veszprém környékén vasúti szállításon van a gép bombarepeszekkel, lehet, hogy pont ez a rádiójel. Muzzy | |||||
Planes | Adatlap | 365169 | 2012. december 16. 13:06 | ![]() | |
Üdv.! Igen az egy HELLER makett.Eredetiben nem így nézett ki.Legalább is,ismert fotó nincs róla.Olyan viszont van, ahol már elkezdték a német jelzést lecsiszolni. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Ezen a gázturbinán jót röhögtem! :-)
Ami nekem eszembe jutott, hogy lassan 20 év olvastam a Top Gunban egy egykori pilóta visszaemlékezéseit. Ha minden igaz, MiG-15-re képezték ki őket, és egy olyan fazon fordította a jegyzeteket, aki annak idején borbély volt, valamit beszélt oroszul, és a háború végén/után az orosz tiszteket nyírta. A leszállás - még ma is tisztán emlékszem - így volt megfogalmazva: "A botkormány magam felé való tendálásával kieszközlöm a leszállást." És a poén, hogy aki vizsgán nem így mondta, azt meghúzták... :-)
Üdv.: G400CDI