<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Simi | Adatlap | 435781 | 2012. december 12. 13:31 | ![]() | |||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435780 | 2012. december 11. 21:33 | ![]() | |||||||||||
Egészen nagyszerű munka az a kifelé dőlő mellvéd. | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435779 | 2012. december 11. 21:32 | ![]() | |||||||||||
Köszönöm a meghívást, lehet, hogy egyszer élni fogok vele. Valóban, nekem is így kellene csinálnom, de ez nem minden esetben jön össze. A monotóniatűrésem és a türelmem egészen bizonyosan kategóriákkal gyengébb a tiédnél (és feltehetően a kézügyességem is). Közben nagy vonalakban elkészültem a tat ívelt formájával (balzából készült, majd kap még egy adag szórógittet és egy kiadós csiszolást), a 6 toronnyal, lassan elkezdtem "befalazni" a kazamatalövegek helyén tátongó lukakat, ill. kifúrni a Bullsaugékat, azaz a hajótest oldalán sorakozó ablakokat. Továbbá Pacy kolléga türelmének és ügyességének köszönhetően készen van a főtüzérség 12 lövegcsöve (ezeket a 21 cm-es, 45-ös kaliberhosszúságú lövegeket semmi más hajó nem kapta meg, így nem is kaphatóak 1/200-ban). | |||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 435778 | 2012. december 11. 19:17 | ![]() | |||||||||||
Kedves Barátom! Örülök, hogy tetszik. Bár az idén már valószínűleg nem találkozunk személyesen, remélem jövőre még Móvár előtt mód lesz rá, hogy megmutassam. A filces tippet köszönöm. | |||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 435777 | 2012. december 11. 01:07 | ![]() | |||||||||||
Simi, igen egyszínű szürke az egész korlát. Sajnos csak ilyen fotóval tudok szolgálni, itt láthatók a különböző lejáró és skylight fedelek, meg egy-két egyéb alkatrész. Lassan haladok. P.Gy. | |||||||||||||||
Simi | Adatlap | 435776 | 2012. december 9. 21:12 | ![]() | |||||||||||
zs180! Köszönöm válaszodat! A képet én is ismerem, mert bent van az említett könyvben. Szóval, ha fix korlát, akkor a vízszintes részek is szürkék, akárcsak az oszlopok.Várom/várjuk az újabb képeket a Derfflingerről! | |||||||||||||||
Simi | Adatlap | 435775 | 2012. december 9. 21:08 | ![]() | |||||||||||
Kedves Gábor Barátom! Ugye, te is belátod, hogy azért ez így sokkal szebb lett. Igazából ez egy apróság, mégis sokat hozzátesz a hajó fílingjéhez - ami szerintem nagyon jó. Ha javasolhatom, ne kisérletezz festékkel való lefestéshez, hanem inkább egy jó alkoholos fekete filccel (pl Edding M)húzd át néhányszor, ha jó minőségű a filc, tökéletesen be fogja fedni és pár perc alatt végzel az egésszel; nem is beszélve arról, hogy nem fogja megvastagítani a drótot. Különben nagyon jól néz ki ez a hajó! | |||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 435774 | 2012. december 9. 20:52 | ![]() | |||||||||||
Kedves Barátom! Látom ismét hozod a szokott minőséget, akárcsak Gyuri is. Én pedig a múltkor adott tanácsod alapján változtattam a kötélzeten. | |||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 435773 | 2012. december 9. 15:48 | ![]() | |||||||||||
Kedves Tamás, szívesen megmutatom, hogy dolgozom, eljöhetsz hozzám, ha előzőleg időpontot egyeztetünk. Attól tartok, nem lesz túl látványos, mert 1. lassan dolgozom, kevés időm van, 2. semmi különös nincs benne, csak kisebbek az alkatrészek, mint általában és én is sokat szenvedek emiatt, pl. gyakran leejtem, utána nehezen találom meg, nem tudom megfogni, mert túl kicsi, stb. Mindig megpróbálom a komplex formájú alkatrészeket egyszerű geometriai összetevőkre bontani és ezeket külön-külön kialakítani, majd, ha több egyforma dolgot kell készíteni, egy-egy alkatrésztípust egy lépésben felrakni a készülő sorozatra, és csak ha mindegyiken rajta van, akkor áttérni a következőre - de ezt biztosan Te is így csinálod. P.Gy. | |||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 435772 | 2012. december 9. 15:40 | ![]() | |||||||||||
Szépen alakul a fedélzet jók a szellőzők és a bakok. Kérdésedre válaszolva: szerintem a Conning Tower szintjén és eggyel felette is kétsoros, fix korlát volt, mint ahogy a melléklet képen is (valamennyire) látható (a kép benne van a Raven-Roberts könyvben is). A legtöbb képen vászon borítja ezeket a korlátokat, itt nem. P.Gy. | |||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 435771 | 2012. december 8. 21:20 | ![]() | |||||||||||
Szia Tyimosenko! Ment a levélke az adatlapon lévő címedre. Egyébként egy friss anyag a HTKA-ról, akiket esetleg érdekelnek az USA modern felszíni egységek: htka.hu/2012/12/08/ticonderoga-osztaly/ Üdv: Gonzo | |||||||||||||||
Simi | Adatlap | 435770 | 2012. december 8. 14:42 | ![]() | |||||||||||
Szia zs180! Sziasztok! Ígértem képeket a folytatásról: íme. Ez a fedélzet-rész a hátsó kémény körül helyezkedik el, ezen dolgozok manapság. Előszöris levagdostam a csónakbakok öntvényeit ill. a kétoldalt található mellvédeket. A csónakabakok ugyanis szerepelnek a WEM maratásában. A mellvédek pedig csúnyák és vaskosak voltak. A levágott elemek helyét elcsiszoltam 600-as papírral aztán a Gunze szürke 1200-as alapozójával lefújtam. Erre azért van szükség, hogy a csiszolás helye teljesen eltűnjön, különben a festés kifoltosodna, hiszen a csiszolt helyeken másként tapad a festék, mint a sima felületeken. A kémény előtti szellőzőket kinyitottam; a mellvédeket alulemezből készítettem el, úgy, hogy a felső része kifelé dőljön. Maratásból származik a két szellőzőház a csónakbakokkal. Az utóbbiak nem igazán akartak passzolni a helyükre, még a csiszolópapír is elégtelennek bizonyult, reszelővel (!) kellet őket kezelésbe vennem. Egyelőre itt tartok... Gyuri! Az a kérdésem volna hozzád, hogy a Schelter deck feletti részen, a CT körül is dönthető volt a korlát? Mert akkor azt úgy kell lefestenem. | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435769 | 2012. december 7. 19:50 | ![]() | |||||||||||
Köszönöm, közben elkészült mind a hat, és úgy néz ki, a 21 centis lövegcsövek is meglesznek nemsokára egy kolléga jóvoltából. Egyszer nagyon megnézném, ahogy dolgozol. Sok esetben nem tudom elképzelni, hogyan folyik az ilyen apró részletek kivitelezése, mármint tecnikailag hogyan oldható meg. Mellesleg ezt láttátok már? (Le kell görgetni kb. a feléig, ott kezdődik a lényeg.) www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php | |||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 435768 | 2012. december 7. 14:56 | ![]() | |||||||||||
Szia Gonzo, De persze, keress meg légyszi magánban. Közben helyrehozta a dolgot a webmester. Üdv | |||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 435767 | 2012. december 7. 08:12 | ![]() | |||||||||||
Szia tyimosenko! A WEM-es rendeléshez estleg nem lehet betársulni? Olcsóbb lehet a posta... Meg sajnos gyakorlatom sincs a WEM-es rendelésekhez, nem szeretnék elkefélni valamit :) :). Természetesen előrre utalnék. Előrre is köszönöm! Üdv: Gonzo | |||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 435766 | 2012. december 6. 20:46 | ![]() | |||||||||||
Köszi Sebi, jó ötlet, megírtam neki. | |||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 435765 | 2012. december 6. 19:57 | ![]() | |||||||||||
Szia! Az előbb megpróbáltam vásárolni tőlük. Úgy néz ki, hogy kissé figyelmetlenek voltak. Magyarországot ugyanis simán kihagyták a listából és valószínűleg ezért nem lehet ide rendelni. Ha már úgy is leveleztél a webmesterrel és szerinte működnie kell a dolognak, akkor az a szerény javaslatom lenne, hogy kérd meg, írja be szép hazánkat a listára. Utána biztos működni fog. | |||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 435764 | 2012. december 6. 16:41 | ![]() | |||||||||||
Sziasztok, A white ensign models honlapjáról próbáltam rendelni egy gold medal models maratást, azonban Magyarországra nem tudtam beállítani a postázást, ha bankkártyával fizetnék. Megnéztem, paypal fizetésnél engedné, sima kártyással nem. Leveleztem a honlap webmesterével, szerinte működnie kéne sima kártyás fizetéssel is. Nem tudja valaki esetleg, hogy tényleg csak paypal-os lehetőség van ezen a honlapon, próbálta valaki mostanában? Vagy honnan lehetne még gold medal models termékeket rendelni sima kártyás fizetéssel, lehetőleg EU-n belülről? Köszi szépen. | |||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 435763 | 2012. december 5. 21:36 | ![]() | |||||||||||
Szia, Imi! Az íveket 0,2 mm-es sztirolból vágtam ki egy körzőkés segítségével. Egy-egy drót lett ragasztva a szélekre. Jó a sablon, én is néztem, de ez a körző se rossz. A Combrig kit egy álom, ilyen szép makettet még nem építettem. Tökéletes az alkatrészek kidolgozása, a maratás viszont nem nagy szám, csak kevés alkatrészt fogok hasznosítani belőle. Ebben a méretarányban mégis mindig van lehetőség a feljavításra, ennek mértékét legalább annyira megszabja az elérhető dokumentáció minősége, valamint az építő mazochizmusa, mint maga a makett. Láthatod, hogy időközben kivájtam a C és D barbettáknál levő dobozokat, a B barbettánál levőkkel együtt - ez utóbbiak csak oda vannak téve, kis lábakon fognak állni. Minden doboznak és világítóablaknak fedele lesz, már kivágtam vagy hatvanat... P.Gy. | |||||||||||||||
Simi | Adatlap | 435762 | 2012. december 5. 18:43 | ![]() | |||||||||||
Szia! Nem lehetett könnyű dolog kivágni azokat az íveket, mindenesetre jól sikerült. A minap a modelwarships.com-on láttam az ujdonságok közt egy Hasegawa által készített acél-sablont, azzal biztosan könnyebben készíthetted volna el. Különben mi a véleményed erről a Combrig kitről? Ezt is annyira fel kell javítani? Milyenek a hozzá adott maratások? | |||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 435761 | 2012. december 4. 23:47 | ![]() | |||||||||||
Nagyon szépek a tornyaid! Én megértem, hogy nem öntetted le őket; amit lehet, az ember szeret egyedül megcsinálni. Bár alig haladtam, azért megosztom veletek a csekély eredményt: a fedélzetet a kivetőtöltetek hüvelyeitől védő ívelt vasalatokat lefelejtette a makettről a Combrig - ezeket készítettem el, illetve kinyitottam egy-két fedélzeti lejárót. A horgonylánc pedig csak egy kicsit túl vastag, ha nem találnék vékonyabbat (fogok), ez is elmenne... P.Gy. | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435760 | 2012. december 3. 19:48 | ![]() | |||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435759 | 2012. december 1. 16:22 | ![]() | |||||||||||
Ha újra nekifutnék, valószínűleg inkább gyantából másoltatnám, de most már átverekszem magam rajtuk. | |||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 435758 | 2012. december 1. 16:09 | ![]() | |||||||||||
Hát akkor nem marad más hátra, mint a gyűjtögetés...:) Így, hogy 'SIKO', még nem kérdezősködtem nálunk. Van néhány művészbolt, hátha nem néznek rám bután.:) | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435757 | 2012. december 1. 10:08 | ![]() | |||||||||||
Emlékeim szerint hasonló árakon volt itt is, mikor utoljára vettem, a 0,5-ös 1600 körül, aztán a vastagság duplázódásával duplázódik az ár is. Szerintem viszonylag baráti, hiszen így 11-12 ezerből (egy 0,5-ös, egy 1-es és egy 2-es) kijön 6 négyzetméternyi anyag, az meg azért mérettől függően akár 5-10 1/200-as hajóra, vagy másképp számolva jópár évre is elég lehet. | |||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 435756 | 2012. november 30. 23:00 | ![]() | |||||||||||
Meg lehet kérdezni mennyi az a baráti ár? Mert nézegettem a neten 2mm 1000x2000-es táblában 6000Ft. Hm... | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435755 | 2012. november 30. 21:05 | ![]() | |||||||||||
Hirtelen fellángolás volt, viszonylag gyorsan lanyhult az érdeklődésem, bár egy-két alkalommal azóta is megfordult a fejemben, hogy folytatni kellene. Az enyém is 200-as. Vp-ben az OBI-ban még nem láttam sztirolt, csak A/4-es, mindenféle figyelmeztető és tájékoztató szöveggel festett táblák alapanyagaként, elég drágán, viszont a sétálóutcától kb. 100 méterre van egy művészellátó üzlet, ott baráti áron beszerezhetőek a Siko lemezek. Én mindig ott veszem. (Sokféle karton is kapható.) Ha akarod, átbogarászom az itthoni készletem, hogy tudnék-e most egy hajóra valót nélkülözni. Meg amúgy is, ha bármiben tudok segíteni, szívesen. | |||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 435754 | 2012. november 30. 20:48 | ![]() | |||||||||||
Te miért hagytad abba? | |||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 435753 | 2012. november 30. 20:48 | ![]() | |||||||||||
1/200. Az első próba műanyagból volt, de puha fajtából, de számítási hibák miatt félbehagytam. A második papír (karton), amikor már megcsináltam a teljes testet, palánkozva, szépen megcsiszolva, de kiderült, hogy a papír nem szereti a vizet... Most akarok nekiállni ismét, de most már sztirolból, nagyjából, ahogy te is csinálod. Ezért érdeklődtem a technológia után. Csak az a baj, hogy ebben a városban (Szfvár) nem lehet kapni sztirol lemezt, mindenhol csak a "Hobbyglass" néven emlegetett anyagot ajánlják. Az meg szerintem túl rideg, és kemény. Ha jól tudom hozzánk legközelebb Veszprémben van az OBI-ban. De ott meg nem vagyok ismerős, meg nem is nagyon jutok el oda. | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435752 | 2012. november 30. 19:57 | ![]() | |||||||||||
Na, az is szép feladat, én is nekifutottam egyszer. Milyen a méretarány, és hogyhogy harmadszor, ha nem vagyok indiszkrét? | |||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 435751 | 2012. november 30. 14:54 | ![]() | |||||||||||
Persze:) A Szent István. El akarom kezdeni harmadszor is. Nem adom fel...:) | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435750 | 2012. november 29. 21:49 | ![]() | |||||||||||
Az Evergreenről nem is tudtam, hogy gyárt ilyet is, a generikus fafedélzetről tudtam, ezt épp az ára miatt hagytam ki a számításból. Most rákerestem, én sem találtam 1/350-nél nagyobbat, pedig korábban láttam valahol. | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435749 | 2012. november 29. 21:47 | ![]() | |||||||||||
És elárulod, mi a "műved"? | |||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 435748 | 2012. november 29. 21:01 | ![]() | |||||||||||
d)evergreen lap - nem kell bekarcolni e)generikus fafedélzet, bár ez drága és és nem találtam 1:350-esnél nagyobb méretarányban. | |||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 435747 | 2012. november 29. 20:59 | ![]() | |||||||||||
Hát igen, jó lett volna találkozni, bár elég feszes volt a program. | |||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 435746 | 2012. november 29. 20:49 | ![]() | |||||||||||
Köszi! Én is nekiállok szerintem ismételten (harmadszor) a művemnek. Csak sztirolt kéne beszereznem. | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435745 | 2012. november 29. 04:50 | ![]() | |||||||||||
Ja, és a tat kicsit íveltebb formájánál balzát is használtam, valószínűleg fogok az orrnál is, meg még később is pár helyen. | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435744 | 2012. november 29. 04:43 | ![]() | |||||||||||
Szia, Tommy! Ennél az építésnél eddig 2 és 1 mm-es sztirolt és 3 mm-es kartont használtam. Sztirolból csak hajó "alja", tehát a vízvonalszint 2-es, az összes többi lemez 1-es. A későbbiekben még 0,5-öst biztosan fogok használni, és különböző vastagságú réz-, ill. alumíniumlemezeket is. A sztirolt általában fémvonalzó mellett, sniccerrel kb. félig bevágom és a vágás mentén eltöröm. Vannak esetek, amikor teljesen átvágom, és csak ha a már beépített részegységből kell vmit kivágni, akkor fűrészelek. Tamás | |||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 435743 | 2012. november 28. 22:34 | ![]() | |||||||||||
Tamás! Milyen vastag anyagokból építkezel? Fűrészeled a sztirolt vagy vágod? Üdv Tommy | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435742 | 2012. november 28. 22:18 | ![]() | |||||||||||
Szia, Simi! Köszönöm szépen! Természetesen nekem is megfordult a fejemben, hogy ezeket és néhány további többpéldányos részegységet is leöntetek valakivel, minden bizonnyal gyorsítaná a dolgot, de ebben az esetben úgy döntöttem, hogy a váratlanul jött szabadidőt kihasználva így csökkentem a költségeket. Meg most épp kedvem is volt az egyforma tornyokkal bíbelődni. A későbbiekben aztán valószínű, hogy igénybe veszek majd efféle segítséget is (talán pl. Luckytól, ha hajlandó lesz rá :) ). Már rég a kazamatalövegeket kellene csinálnom, de valahogy nem tudtam rávenni magam. A fedélzeten is erősen töröm a fejem. Az a) verzió lenne a bekarcolt, majd a képességeimhez mérten élethűen festett sztirollemez. A b) lehetne az ugyanígy bekarcolt furnérlemez, ezesetben ezt még be kellene szereznem valami ide megfelelő minőségben, a c) pedig - bevallom, erre egészen minimális az esély - a deszkánként felépített fedélzet, valami megfelelő anyagból (furnér, vagy extra minőségű élfólia). | |||||||||||||||
Simi | Adatlap | 435741 | 2012. november 28. 21:52 | ![]() | |||||||||||
Nagyon korrekt az eddigi munkád! Nem gyorsítana egy kicsit az építésen, ha a sok, egyforma alkatrészt (jelesül: lövegtornyok) leöntenéd műgyantából? Ha nem értesz hozzá, biztosan elvállaná valaki pl a "műgyanta öntés" topicban (talán pl lucky). | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435740 | 2012. november 28. 19:20 | ![]() | |||||||||||
Sziasztok! Eltérően a megszokottól, az elmúlt két napban volt egy kis szabadidőm, így a főtüzérség lövegtornyai is elindultak a megvalósulás felé. Persze még a csiszolások is nagyon nyersek. | |||||||||||||||
Simi | Adatlap | 435739 | 2012. november 28. 18:48 | ![]() | |||||||||||
+ és még legalább kb 20-30 ezer forint vám is, mert nem az EU-ból érkezik...sőt hallottam már olyan esetről is, hogy a drága vámosok autómatikusan vissza is fordították a csomagot, mondván, hogy nem fizették meg a vámot. Mindezt a rendelő ügyfél pedig a cégtől tudta meg. Nagyon édesek... | |||||||||||||||
Batka | Adatlap | 435738 | 2012. november 28. 15:27 | ![]() | |||||||||||
Sziasztok! A Hobbyeasy-nél előrendelhető az 1/200-as Trumpeter Bismarck. 57 ezer jómagyar forint plusz posta. www.hobbyeasy.com/en/data/wtzh24wcwrwepghpbrvc.html | |||||||||||||||
narn08 | Adatlap | 435737 | 2012. november 28. 07:56 | ![]() | |||||||||||
Ha tudtam volna, hogy itt jársz ... Porstmouthban lakunk még egyenlőre. Ezt főleg Lacinak ajánlom inspirációként :) | |||||||||||||||
korenpityu | Adatlap | 435736 | 2012. november 26. 22:49 | ![]() | |||||||||||
Gonzo, köszi a tippet. Jah, nézegettem már én is a dolgokat, valóban nem aprópénzbe kerülnek:) Szerencsére most nemnagyon vagyok időmilliomos, így az összerakás még várat magára. | |||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 435735 | 2012. november 26. 20:44 | ![]() | |||||||||||
Szia Korenpityu! A Ticonderoga nagyon hasonlatos a Spruance osztályhoz, a hajós cikkek között van egy dobozbontásom, ott megnézheted a VeteranModels-es cuccokat, amikre szükséged lehet. A beszerzésük a luckymodel.com-ról a legolcsóbb. A WEM maratás tényleg jó, bár sajnos nincs a kezemben, de minden évben várom a télapótól (kissé drága) Üdv: Gonzo Szia Sebi! A fiatalemberből még admirális is lehet, biztos alapokon nyugszik (~100.000BRT) | |||||||||||||||
korenpityu | Adatlap | 435734 | 2012. november 26. 19:18 | ![]() | |||||||||||
Kapitány lesz én már látom:) Tökjófej:) | |||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 435733 | 2012. november 25. 20:33 | ![]() | |||||||||||
Szia! Hát egy Tico 350-ben még nem foglal túl sok helyet. Majd mikor elkezdesz csatahajókat építeni, akkor kell sok hely. Egyébként köszönöm, jól vagyunk. A gyerek még nem épített 350-es Tomcatet, de már nézte a dobozt, kívül-belül :) | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 435732 | 2012. november 25. 20:18 | ![]() | |||||||||||
No, honnét szedted a Derfflingert? :) Előfordulhat, hogy igénybe veszem még a segítségedet, úgyhogy előre is köszönöm! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kedves Barátaim!
Olyan nagyszerű, hogy mostanában szinte minden napra jut valami meglepetés-fotó a készülő hajókról. Tényleg színvonalas munkákat láthatunk itt; jó hogy megmozdult az álló víz. Őszitén megvallva engem inspirál is a munkára.
TAMÁS78 ! Nagyon szépen alakul a műved! Én a balsafa helyett inkább Milliputot alkalmaztam volna erre a feladatra (használtad már?). Persze a végeredmény a lényeg, az pedig igen ütős.
Sebikém! Remélem, hogy nem túl sokára fogunk találkozni! A hajó nagyon jó; csak így tovább! Várom a képeket az újabb fejleményekről!
zs180!
Ismerős kihívások, csak a méretarány nem mindegy... Ez ugye kétoldalas ragasztó, aminek segítségével fixálod a lefestendő pici alkarészeket? Különben nem annyira lélekölő a sok, egyforma alkatrésszel való munka, mint sokan gondolják, mert hatvanadszorra már sokkal gyorsabban megy a dolog, mint elsőre. Különben sajnos én is elég lassan dolgozok...
Most is sajnos csak eddig jutottam, mait a képeken láthattok. A Trumpeter igazi kínai cég, ami azt jelenti, hogy vannak nagyon jó és nagyon negatív tulajdonságai a termékeinek. A nagyon jó: a méretaány pontossága, alaktrészek részletessége. A nagyon rossz: az illesztések csapnivaló minősége. És sajnos ezeket sokszor a hagyományos módon (tömítőpaszta+csiszolás) nem is lehet eltüntetni. Pl a fafedélzet és a felépítmény közt adódó 1-2 mm-es(!) hézagnál nem lehet csiszolni. Itt a tejfehér színű faragasztó nagyon jól jön! (Köszönöm, Gyuri az ötletet!) Jól befolyatható pl egy 0.2-0.3-as drótarabbal, kb 5-10 percig letörölhető/vakarható. Egy nap múlva pedig csontkeményre szárad.