/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.
Farkas469 373619 2012. július 29. 22:07
Válasz erre
Mig-21?
Mig-21?
Untitled-TrueColor-02
Untitled-TrueColor-02

Sziasztok!
A képról meg lehet állapítami, hogy milyen tipusú rakéta volt míg szét nem szerelték?
(vastelep..)
Üdv.
Nyugger 373618 2012. július 25. 19:14
Válasz erre
Semmi, nagy Háry János volt az illető.
Sennás 373617 2012. július 25. 18:49
Válasz erre
Ez teljesen más de olyat hallottam a Mi-17PP ről hogy gyakorlat alkalmával \"szóltak\"Párizsból jó lenne kikapcsolni mert zavarja a reptéri berendezéseket.Hogy mi igaz ebből?
Sennás 373616 2012. július 25. 18:42
Válasz erre
Nyugger 373615 2012. július 25. 18:38
Válasz erre
Isten jelenleg nem, de gyúrok rá.!
Nos, a VSZ időkben minden katonai repülőtér fénytechnikai berendezéséhez tartozott
egy fénymajak. Ez egy telepített eszköz volt, általában valamelyik közeli adóház területén. Éjszakai vagy rossz látásí viszonyok esetén a repülőtér katonai kódjának a betüit morze-abc szerint villogtatta. Saját tapasztalatom szerint a szolnoki fénymajak tiszta időben a Kékesről simán látható volt..
Sennás 373614 2012. július 25. 18:18
Válasz erre
juge75 373613 2012. július 25. 18:18
Válasz erre
Sennás 373612 2012. július 25. 16:30
Válasz erre
Kösz Nyugger!Egy isten vagy(és nagyon tájékozott)!Köszi!
Egy aprócska kérdés az a ZIL-130 KNS-1P az mire szolgált?
Nyugger 373611 2012. július 25. 16:03
Válasz erre
Szia Szennás !

Szabi után frissen:
A MiG-21MF jobb oldalán egy GAZ-59 UPG-250GM, a hidraulika rendszert
ellenőrző tgj. van, a bal oldalán pedig egy IFA W50 típ.oxigéntöltő tgj.
Felső sor balról jobbra:
Multicar M25, a repülőgép tartozékait vihette, pl . féktuskó, létra
Zil-130 APM-90M, fényszórós kocsi
IFA W50 AG-3, APA kocsi
IFA Robur Lo2002, talán mentő….
IFA W50LA TLF16, tűzoltó tgj.
TATRA 148 tgj, rg.vontatásra
TATRA 148 CAPL15, üza.szállító
Zil-130 KNS-1P, fénymajak
Zil-130 SKP-11, mobil torony

Üdv.
Nyugger
Rumcájsz_52 373610 2012. július 24. 16:30
Válasz erre
Hiába, a minőség az mindig jó reklámhordozó!
polomalev 373609 2012. július 24. 16:14
Válasz erre
2012. 096
2012. 096
2012. 094
2012. 094

Mire nem lehet használni egy MiG-21-est?
HADvezér 373608 2012. július 17. 10:40
Válasz erre
Sziasztok, hamarosan raktáron lesznek az új MASTER pitotcsövek, üdv:HADvezér
cenci2 373607 2012. július 16. 16:48
Válasz erre
opetrovics 373606 2012. július 16. 07:23
Válasz erre
Szia ceci2!

A képek nemrég készültek.Nem sok van,kb 10-20db bis-um vegyesen,és egy-két darab SU-22...
cenci2 373605 2012. július 15. 23:03
Válasz erre
Szia Opetrovics! Ezek a fotók a pápai gépekről mikor készültek? Mennyi gép lehet még kint és milyenek ?
migi 373604 2012. július 15. 18:28
Válasz erre
Szia
Galéria létrehozása feltöltése
Tallózás
Kép feltöltése
Kék nyil
Elküldés
lepotika 373603 2012. július 15. 15:47
Válasz erre
Sziasztok!
Bocs az off ért de nekem nem igazán sikerül képet feltölteni ide ha valaki röviden leírná azt megköszönném.
opetrovics 373602 2012. július 15. 12:30
Válasz erre
A honvédségnek,már semmi köze a gépekhez...egy Kft-nél vannak,lehet venni,de nem olcsó...
academy3 373601 2012. július 15. 12:11
Válasz erre
Szivesen be állitanák egy mig-21est az udvaromba röhögve elférne a 3000m2ren a Honvédség csak pénzért ad 21est?
opetrovics 373600 2012. július 14. 18:14
Válasz erre
Szia Rob79!

Ha lenne pénzem,meg lehetne oldani...utána jártam..

De annyim nincs... :-(

Üdv:

Olivér
Sennás 373599 2012. július 14. 17:19
Válasz erre
jg3preschen
jg3preschen

Sziasztok!Esetleg el tudja valaki pontosan sorolni milyen kiszolgáló ezközök vannak az NDK a JG3 körűl?
Ori 373598 2012. július 14. 17:06
Válasz erre
Nagyon hálás vagyok a képi illusztrációkért!:) 
juge75 373597 2012. július 14. 17:05
Válasz erre
mig21_02
mig21_02
8Kuopio98_4.jpeg
8Kuopio98_4.jpeg
38211
38211

mf, bis, smt.
Ori 373596 2012. július 14. 16:59
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm az információkat!

Valaki esetleg rakott már össze Eduard MiG21-est 1/48-ban? :) 

Üdv.: Ori
juge75 373595 2012. július 14. 16:56
Válasz erre
Nagyobb keresztmetszetű beömlő, erősebb hajtómű és a legnagyobb gerinc tartály (e-miatt magasabb periszkóp), függöny és plusz kezelőtábla a műszerfal felett.
Atombomba hordozására lett kifejlesztve, csak a Szovjet légierőben használták.
A hajtóművét későbbi BISZ változat kapta meg.
Ori 373594 2012. július 14. 16:42
Válasz erre
Szia!

Ezzel is sokat segitettél és köszönöm szépen!:) 

Üdv.: Ori
Zoli 373593 2012. július 14. 15:37
Válasz erre
Szia,
Tudtommal ennek van a legnagyobb gerince, illetve atomhordozó szerepet kapott. A többit majd a hozzáértők leírják.
z
Rob79 373592 2012. július 14. 14:43
Válasz erre
Szia opetrovics! :-)

Szerintem nem fog sikerülni, de majd szeptemberben egyet megmentenek... (2021)
Eljössz az avatóra?

Üdv: Rob79
Ori 373591 2012. július 14. 13:55
Válasz erre
Sziasztok!

Alapjába véve a német 2.V.H-s gépek hive vagyok,de a MiG21-es különleges formája felkeltette az érdeklődésemet.
MiG-21SMT-ről mit kell tudni,már mint miben különbözik a többitől? 

Köszönöm előre is a segitségeteket!:) 

ÜDv.:Ori
opetrovics 373590 2012. július 14. 09:03
Válasz erre
Siralmas
Siralmas
Siralmas....
Siralmas....
Siralmas
Siralmas
Siralmas...
Siralmas...
Siralmas...
Siralmas...

Sziasztok!

Siralmas...volt egyszer..a szívem szakad meg...bárcsak meg lehetne menteni a pápaiaknak is egyet,nyilvános helyre...
kató 373589 2012. július 5. 22:00
Válasz erre
HADvezér Feri forgalmazza a Master-t .
lacipapa 373588 2012. július 5. 13:49
Válasz erre
Rumcájsz_52 373587 2012. július 5. 13:38
Válasz erre
Hali
Ezek ugyanígy jók bármelyik más 21-re és a Szu-7-re Szu-9-re is. Sőt, jók a Szu-17/22, Szu-15 változatokra is, csak ezeknél még \"néhány apró bajuszt\" (plusz antennát) is fel kell illeszteni a tartórúdra lapátok mögött.
Üdv R.
juge75 373586 2012. július 4. 03:47
Válasz erre
399193_340687792679248_1589191459_n
399193_340687792679248_1589191459_n
577250_340687842679243_587073916_n
577250_340687842679243_587073916_n

Mig-21 MF/SMT/BIS Pitot csövek a MASTER-től.
1/32,48,72 méretekben, 1/72 alkatrészek.
piratvitorla 373585 2012. június 26. 06:46
Válasz erre
Szia
Én hajózó vagyok, így mellettem nem dolgozhattál...
üdv
hörbi 373584 2012. június 25. 23:17
Válasz erre
Sziasztok!

Ez a munkanélküli egyrészt igaz, de másrészt ha jobban körül nézel nálunk akik vagyunk 50en szerelők meg Ti is műszerészek, nem mindenkit érdekel ez a dolog, sőt mondhatni alig akad nálunk az 50ből 6-7 aki ebben szeretne elhelyezkedni. Tehát igazából az a maradék 45 ember már a beiratkozáskor tudta hogy nem ebben fog/szeretne elhelyezkedni...És vannak akik jobban is teszik hogy nem nyúlnak többet géphez! Az hogy nagy gépes vonalon nincs meló az ugye nem az ő hibájuk, a kisgépes vonal meg abból a 8 emberből is csak 4et mozgat meg... de AZ hogy a hatóság és az EASA nem fogadja el a papírt amit megszerzünk nah az már az ő hibájuk és ezzel van a probléma, de ezt nem kell részletezni...

Zoli
Terveim között szerepelt nekem is hogy esetleg a seregben folytatom a repülős vonalat, épp ezért voltam múlt nyáron ott, Szolnokon és ott töltöttem le a 3hetes kötelező nyári gyakorlatot. Az a 3 hét jól telt, jól éreztem magam, de egyelőre inkább a polgári vonalat választanám. A 3 hét alatt hangárban voltam végig, lehet hogy épp a Te felügyeleted alatt is dolgoztam? :)

üdv.: Hörbi
piratvitorla 373583 2012. június 25. 21:14
Válasz erre
Sziasztok
Engem is felvettek a Kossuthba aztán végül Szolnokon kötöttem ki... Viszont nagyon sok ismerős, barát ott végzett...

Ha nem találtok munkát gyertek be műszakinak a seregbe. Nincs sok lóvé és sok a csesztetés, de legalább gépközelbe kerülhettek. És akár felkerülhettek fedélzeti technikusnak is...
Ha érdekel valakit nézzétek meg az adatlapomat...
üdv
Zoli
futár 373582 2012. június 25. 19:47
Válasz erre
Ki mondta, hogy Kossuthos vagyok? Nem is érdekelnek a repülők...
Komolyra fordítva a szót, örüljünk a sikeres vizsgának, meg annak hogy szeretett iskolánk idén is kiképzett vagy 60 munkanélkülit, elvéve 2-3 évet az életükből.
Köszönjük Kossuth, nagy királyok vagytok!
hörbi 373581 2012. június 25. 18:57
Válasz erre
Szia!
Köszi! Akkor ezek szerint Te műszerész vagy. :)
futár 373580 2012. június 24. 16:03
Válasz erre
Szia!

Sok sikert a szóbelihez, mi már szerdán túl voltunk rajta...
hörbi 373579 2012. június 23. 23:18
Válasz erre
Szia

Hát tudod milyenek a diákok! Mindig, mindent azt utolsó pillanatban. De igazából ez nem egy olyan nagyon fontos dolog, enélkül is kaphatok max pontot,ez nem tananyag, csak érdekesség... :)
Ment a mail. Előre is köszi.

üdv: Hörbi
piratvitorla 373578 2012. június 23. 22:02
Válasz erre
Szia
Azért hamarabb is eszedbe juthatott volna...
Küldd el a talált anyagot vagy a linket a piratvitorla@freemail.hu vagy piratvitorla@citromail.hu mélre...
Megnézem, hátha le tudom gyorsan fordítani neked holnap, bár az aero kemény dió...
Meg azért próbálkozz más vonalon is...
üdv
Zoli
hörbi 373577 2012. június 23. 21:16
Válasz erre
Sziasztok!
A következő kérdésemért előre is elnézést kérek, mert nagyon nem ehhez a témához tartozik, (OFF TOPIC),de itt eddig is sok és hasznos tanácsot/segítséget kaptam tőletek. Néhány \"kolegát\" is sikerült felfedeznem köztetek... Hétfőn fogok szóbelizni a Kossuthban és ha olyan tételt húzok amiben szó van a szárny kialakításásról, profilokról,stb. akkor azt a feleletet egy kicsit \"színesebbé téve\", illetve amúgy is érdekel a téma, nagyon megköszönném, ha valaki tudna egy gyorstalpalót a szárny profilok kialakításáról (a húr, íveltség, stb azokat tudom azzal nincs probléma). Ilyenek érdekelnének hogy a NACA 2412-nél pl a 2412 szám az mit takar, mert ha jól tudom annak is van a profil jellemzőire való utalás, vagy a Götlingen profiloknál mire utalnak a számok vagy az \"csak\" sorozat szám?
Előre is köszönöm a segítséget és mégegyszer elnézést hogy nem idevaló témában kérdezek, de most perpillanat nem jutott eszembe hogy kihez fordulhatnék ilyenkor...

ui.: Google-ben találtam infókat róla, de angolul... ahhoz meg sajnos nem értek
Tibor 373576 2012. június 23. 08:18
Válasz erre
www.makettinfo.hu/index.php
Ebben az írásban találhatsz részletes véleményt a Revell Mig-21F-13 makettről.
Murmuc 373575 2012. június 22. 19:49
Válasz erre
Üdv Mirazsmarci!
Egyszer én is így jártam. Azóta ha hosszabb a mondandóm, megírom \"Word\" alatt és egyszerűen bemásolom.Ez bevált! :)
Zoli 373574 2012. június 22. 18:42
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen az infot!
Megvolt nekem is ez a makett és gyanta beömlő is, de már eladtam... Tényleg nagyon szép, és egy korábbi ProModell-ben volt egy nagyon jó cikk is róla.
Én sem hiszem, hogy lesz ebből jobb makett, legfeljebb egy másik, más bontással.
z
Rumcájsz_52 373573 2012. június 22. 18:36
Válasz erre
Szia Zoli
Nálam a Revell 21F-13 épülget. Nagyon jó, részletes, gyönyörű futóaknákkal és kabinbelsővel, gyönyörű felületekkel gyártott kit, néhány hibával:
- az orrgyűrű és az orrkúp nem igazán csúcs, a gyűrűnek ráadásul pocsék az illeszkedése a törzs orrához(kis idő-ráfordítással és tömítővel javítható, de van Quickboost gyártmányú gyanta-feljavító is)
- a törzs alján kétoldalt a gépágyú-burkoló dudorokat, meg a vizszintes vezérsík fölötti áramvonal-idomokat erősen túlzásba vitték, de ezt laposabbra csiszolni nem egetverő meló
- a kabintető mögötti plexi alatt a gerinc túl üres, ezt azért nem árt kissé berendezni, na itt viszont lehet pipeckedni, ez nem egy egyszerű játék
- a törzs alatti pótvezérsík túl vastag, ezt sem árt vékonyabbra csiszolni
Egyenlőre ennyi a tapasztalatom, biztos lehet még tuningolni itt-ott az igényesebbeknek. Ami szerintem biztos : toronymagasan ez a legjobb F-13 kit, és 72-ben szerintem egyhamar nem is lesz másik, tehát vagy nekilátunk ennek, vagy még a koporsóban is várhatjuk a kitudja mikor várható még ennél is jobbat!
Üdv R.
Zoli 373572 2012. június 22. 18:35
Válasz erre
Szia,
Én is így jártam néha... Azóta mentem az írásokat, aztán újra belépve beillesztem. Azért ha lesz időd, majd írj, köszönöm!
z
mirazsmarci 373571 2012. június 22. 18:25
Válasz erre
Szia!

KB fél órán keresztül írogattam a MiG-21 makettekről, és amikor el akartam küldeni, akkor kiírta hogy jelentkezzem be (be voltam), és az egész kitörlődött. Bocs, de most nem írogatom be újra, majd valamikor máskor.
Zoli 373570 2012. június 22. 16:04
Válasz erre
Szia,
Jó lenne, ha a MiG-ek jobban láthatók lennének, ezért én nem is mentettem le a fórumról.
Egyébként ha előző kérdésemre lenne valami hozzáfűzni valód, ne kímélj! A többiek nem nagyon tolongtak...
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.