<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
myROB | Adatlap | 520969 | 2013. január 5. 14:37 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 520968 | 2013. január 5. 14:29 | ![]() | |
csak azt azért ne felejtsd el, hogy a black hawk üzemeltetési költségének a feléből elvan az aw. Fölösleges hasonlítgatni a két típust. Két különböző súlyú és kategóriájú helikopter. Ja és még valami. A black hawknak 100kw-os eltéréssel közel azonos teljesítménye van. Üdv | |||||
Zoli | Adatlap | 520966 | 2013. január 5. 14:17 | ![]() | |
Szia, Nem igazán tetszik, gyenge. Pl. a Black Hawk is sokkal jobb mutatókkal rendelkezik, és arra talán nem 10 évet kéne várni. A cikk is lehetne összeszedettebb, a helyesírás 1-es. És az írója kormánypártinak tűnik... z | |||||
lhsn | Adatlap | 520957 | 2013. január 5. 13:14 | ![]() | |
Keri | Adatlap | 520888 | 2013. január 4. 19:28 | ![]() | |
Dénes | Adatlap | 520887 | 2013. január 4. 19:23 | ![]() | |
Es egy utolso probalkozas: | |||||
Dénes | Adatlap | 520886 | 2013. január 4. 19:22 | ![]() | |
Meg egy kiserlet a szken megjelenitesere: [IMG]http://img259.imageshack.us/img259/1093/tn800x600150522423979cr.jpg[/IMG] http://img259.imageshack.us/img259/1093/tn800x600150522423979cr.jpg Denes | |||||
Dénes | Adatlap | 520880 | 2013. január 4. 19:05 | ![]() | |
Ertesuleseim szerint a mellekelt magyar FIAT CR.42-es fotot (V.269) errol a forumrol toltottek le anno. Sajnos nem talaltam meg a forumon. [img]http://img259.imageshack.us/img259/1093/tn800x600150522423979cr.jpg[/img] Meg szeretnem kerni a tulajdonos engedelyet, hogy kozolhessem egy keszulo konyvben, amely a magyar vadaszgepekrol fog szolni (1930-1945). Mas, a temakorhoz kapcsolodo jogtiszta fotok szkenjeit is szivesen fogadom, kozles vegett. A forras meg lesz emlitve, ahogy kerik. Koszonettel, Denes denesbernad[KUKAC]hotmail[PONT]com | |||||
migi | Adatlap | 520877 | 2013. január 4. 18:52 | ![]() | |
Szia Szerintem nem is nagyon fogsz találni , én évek alatt ezt a 1 képet szedtem össze , de ide valamiért nem tudom felrakni ,megpróbálom átküldeni . | |||||
makettes | Adatlap | 520876 | 2013. január 4. 18:39 | ![]() | |
Köszi srácok a segítséget! | |||||
békési | Adatlap | 520874 | 2013. január 4. 18:30 | ![]() | |
Szervusztok, Boldog Új Évet! A Magyar Néphadsereg C3 A /Siebel 204 Pelikán gépét szeretném megépíteni. Nem találok róla semmit. Kérem, aki tud, segítsen! üdv. békési | |||||
Podva | Adatlap | 520859 | 2013. január 4. 17:23 | ![]() | |
migi | Adatlap | 520826 | 2013. január 4. 14:49 | ![]() | |
makettes | Adatlap | 520825 | 2013. január 4. 14:23 | ![]() | |
Sziasztok! Szerintetek milyen festéssel érkeztek az Avia C-2-es gépek a háború után? Világos szürke vagy ezüst? üdv. makettes | |||||
Kamovos | Adatlap | 520769 | 2013. január 3. 21:11 | ![]() | |
Szia Zoli! Köszi! Most, hogy így mondod. :) A törzs bal oldalán hátul van az ajtó. A kamov meg ott tele van berendezésekkel. :D Üdv: kamovos | |||||
Zoli | Adatlap | 520763 | 2013. január 3. 20:55 | ![]() | |
Szia, Nem kevered a Mi-28 és Ka-50 típusokat? Én úgy tudtam, hogy a 28-as törzsében van hely pár embernek. De mindegy, mindkettő nagyon randa, és tetszik! z | |||||
Kamovos | Adatlap | 520754 | 2013. január 3. 20:24 | ![]() | |
Sziasztok A Mi-24 nem szín tiszta harci helikopternek lett tervezve! Ha hiszitek ha nem ezt a helikoptert a politikusok kovácsolták ilyenné! A Ka-50-52 "harci helikopterek" is rendelkeznek egy olyan térrel ahol egy két embert kitudnak menteni ha kell. Szintén politikai nyomásra. Volt olyan is aminek még egy kis kerek ablaka is volt hátul. A Mi-28 volt az első olyan helikopter, ami mentes volt ettől a politikai nyomástól, és teljesen harci helikopternek készült. Csak hát szegény olyan randa mint a bűn! Olyan igazi Oroszos dizájnja van. Ha mondjuk, levágnák a Ka-52 farkár, és feltennék helyette rá a Ka-62 csőlégcsavaros farkát, aztán kidobnák a koaxiális agyrendszert, és kapna helyette egysoros 6 lapátost helyette. No az szépen mutatna a levegőben. :) Aztán ott legalább van tűzerő dögivel. :) Üdv: kamovos Álmodni pedig Jó! :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 520753 | 2013. január 3. 20:11 | ![]() | |
Sziasztok! Őőőőő... Most akkor melyik is az a helikopter... aminek a teljes sárkányszerkeze ellenáll egy AK-nak? De legalább a deszantér, és a helikopter vezetők munkahelye? Van ilyen? Megmondom őszintén, könnyű helikopterek, szállító helikopterek között nem tudok ilyent. :( Üdv: kamovos | |||||
futár | Adatlap | 520743 | 2013. január 3. 19:02 | ![]() | |
Ne haragudj, akkor ezek szerint nekem nem világos. A főtartő az nem teherviselő elem? | |||||
mcs | Adatlap | 520736 | 2013. január 3. 18:28 | ![]() | |
Futár! Nem értetek meg...és nem olvastok figyelmesen... mert Te is azt irtad hogy:"Ezeknek legfeljebb a bekötő csapjai és egyéb kis elemei készülnek fémből, + a futót mozgató/tartó doboz szerkezet van csövekből." na ezek a teherviselő elemek... Én részemről befejeztem a kopozit témát meg a másikat is, mert a döntést nem mi hozzuk, nem nekünk kell beszámolni róla, nem mi kapjuk a vesztegetési pénzt érte, MI CSAK FIZETJÜK A SZÁMLÁT.. | |||||
Zoli | Adatlap | 520734 | 2013. január 3. 18:13 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 520732 | 2013. január 3. 18:12 | ![]() | |
Black Hawk még csak-csak. NH-90-es már álom kategória... | |||||
Zoli | Adatlap | 520730 | 2013. január 3. 18:10 | ![]() | |
Na srácok, eldöntöttem! Gyárt valaki AW139/149-es makettet 72-es léptékben? Naaa, tényleg nem, akkor nem kell nekünk! Először min. az Italeri-vel (de inkább a Revell-el) kooperáljanak, utána ajánlgassák nekünk a szarukat! Addig mi meg veszünk Black Hawk-ot vagy NH90-est, téma lezárva... z | |||||
futár | Adatlap | 520728 | 2013. január 3. 17:59 | ![]() | |
Szia! A kompozithoz csak annyit tennék hozzá, hogy nem csak teherviselő elemeket, hanem komplett (pl. vitorlázó) repülőket építenek belőle. Ezeknek legfeljebb a bekötő csapjai és egyéb kis elemei készülnek fémből, + a futót mozgató/tartó doboz szerkezet van csövekből. Az Ecureuil helinek meg a rotoragy nagy része üvegszál. Tehát építhető belőle teherviselő elem. | |||||
lhsn | Adatlap | 520727 | 2013. január 3. 17:56 | ![]() | |
Az hogy békeidőben sikeresen használható a típus katonai szállító feladatokra (gondolok itt, eje, deszant, stb stb) az egy dolog, éles helyzetben már nem tudható mit mutatna. A másik hogy amiket alkalmaznak egyik sem a felfegyverzett változat (gondolva itt a NIR és irányított rakétákra). Ilyen gépből ebben a típusban még csak prototípus van és hozzá tervezett fegyverzet sem létezik csak prototípus szintjén... Az AW-139 M fegyverzett katonából amúgy 10 et tud szállítani! | |||||
silent8 | Adatlap | 520726 | 2013. január 3. 17:55 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 520725 | 2013. január 3. 17:52 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 520724 | 2013. január 3. 17:49 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 520722 | 2013. január 3. 17:43 | ![]() | |
Egyébként Új-Zéland a kisebbik testvérét használja az aw-139-esnek, az aw-109-est. Eredetileg ez sem katonai célokra tervezték, és mégis több ország használja tisztán katonai feladatokra, sikerrel. article.wn.com/view/2010/09/14/AgustaWestland_Features_Best_Value_AW139_for_the_US_Air_Forc/ | |||||
Kamovos | Adatlap | 520720 | 2013. január 3. 17:35 | ![]() | |
Szia piratvitorla! No akkor mégsem felejtettem el. :) A többit direkt nem akartam ide keverni, nehogy valaki venni akarjon belőlük. :D Üdv: kamovos | |||||
silent8 | Adatlap | 520719 | 2013. január 3. 17:23 | ![]() | |
Szia! Ha jól tudom a kiowa/bell 206-nál nagyobb.Az AW-139-es polgári változata 15 férőhelyes. A "katonai" is elméletben 15 fő. Kérdés az, hogy teljesen felfegyverzett katonából mennyi fér el rajta. Egyébként szerintem nem rossz helik. Utána keresgéltem, és több ország is használja katonai célra. Csak egy pár: Algéria, Ciprus, Egyiptom, Írország, Olaszország /itt a parti őrség is/, ... még vagy 5 nemzet. | |||||
mcs | Adatlap | 520718 | 2013. január 3. 17:23 | ![]() | |
Weizi, A teher viselő elem a bekötési pont, hely, csap tengely... a többi( szárnyfelülelt, vezérsikok) csak átadja az eredő erőt ezeknek.. mint emlitettem súlycsökkentés.. ha tudnak kopozit szénszálas anyagból olyan tartót késziteni ami elviseli, átadja a rá ható minden mechanikai igénybevételt akkor hajrá.. ekkor fejlődünk, ha nem addig marad a titán vagy egyéb alu/fém ötvötezetek blister technológiával.. és minél bonyolutabb egy alkatrész annál drágább időigényesebb a cseréje, javitása legyen bármilyen anyagból is..;-) | |||||
Neo954 | Adatlap | 520716 | 2013. január 3. 17:08 | ![]() | |
Sziasztok! Folyamatosan olvasom a témát egész jó időtöltés, annak ellenére, hogy szomorú hangulata van... A kompozit témához csak annyit fűznék hozzá, hogy harcban tábori körülmények között szerintem az anyag nem sértődik meg ha alulemez lesz rászegecselve mert épp nincs idő vagy anyag hozzá. Illetve olyan kérdésem lenne, hogy ez az AW-139 mekkora gép? Mint kb a kiowa/bell 206 ? Üdv.:Neo | |||||
Weizi | Adatlap | 520714 | 2013. január 3. 17:03 | ![]() | |
Hát a Gripen szárnyának közel 80%-a kompozit!A kacsa vezérsíkok szintén!A függőleges vezérsík szintén! De például a MiG-29-eink függőleges vezérsíkjainak jelentős része is egyfajta kompozitból készültek! Ezek pedig nagyon is teherviselő elemek! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520712 | 2013. január 3. 17:00 | ![]() | |
Az An-26-oson is van némi komozit anyag pl. ha jól emlékszem a pótvezérsík is... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520711 | 2013. január 3. 17:00 | ![]() | |
Szia TV-3 van a Mi-17-ban a Mi-24-ben, a Mi-14-ben és az újabb Kamovokban is. Egyelőre a Mi-28-ban is. Kisebb, könnyebb és nagyobb teljesítményű, mint a Mi-8-as TV-2-ese... üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 520706 | 2013. január 3. 16:51 | ![]() | |
Kompozit anyagokat régóta használnak sikeresen külső borításra, forgószárny készítésre, és agyrendszereknél is. A Ka-26 soha nem készült katonai helikopternek, és televolt kompozit anyagokkal! Motor burkolat elülső eleme, a hűtő ventilátor körül. A motor borítás hátul, az olaj tartály mögött. KDM teknő a reduktor alatt. Hidraulika teret borító koporsó, és annak fedele. A műszerfal külső borítása. A 4-es 5-ös törzskeretek belső borítása. A kér függőleges vezérsík, és a vízszintes vezérsí. (kormány felületek alumínium bordásak, és vászon borításúak voltak.) Ami pedig a legnagyobb csúcs, és legkorszerűbb volt benne. A forgószárny lapárok. De főtartók bekötések nem voltak kompozit anyagból sehol. A kompozit anyagú borítások száradási ideje min 24 óra. Ennyi idő kell ahhoz, hogy megszilárduljon, csiszolni, festeni lehessen! Az alumíniumnál a szegecs azonnal fog, és rögtön festhető. :) (Háborús viszonyok közötti üzemeltetés, javítás, már aki részt vett ilyen 6 hónapos kiképzésen (odakint) ugye. :) Üdv: kamovos | |||||
Zoli | Adatlap | 520700 | 2013. január 3. 16:34 | ![]() | |
Nekem rémlik valami olyasmi is, hogy már teherviselő elemeket is gyártanak ezekből, de lehet, hogy csak autóknál... A véleményed első pontjára jó esélyünk van, a többivel viszont nem értek egyet, csak pénzkidobás lenne. z | |||||
mcs | Adatlap | 520696 | 2013. január 3. 16:28 | ![]() | |
Zoli! Én sem arra reagáltam... csak magára a kompozit elemre.. és egyik hátrányos tulajdonságát emlitettem. Tudomásom szerint a rep ipar a kompozitokat a nem teherviselő burkolati elemek helyett használja súlycsökkentés céljából.. meg egyéb ;-) Az én véleményem az egészröl: - a megfelelő új gépekről időben lekéstünk és pénzünk sincs rá.. - a meglévőt javitani, megtartani addig mig az első pont feltételeit el nem érjük - pár kissebb gépet( EC,MD Mi-2) beszerezni/lizingelni a kiképzés/futár/ugratási feladatokra bár nem tudom hogy a cseheknél meginduló közös kiképzés pontosan mit takar..aztán kb 4 év múlva hasonlóan a Gripen ügyhöz, az egészet újra tárgyalják az aktuális rezsim... | |||||
Kamovos | Adatlap | 520694 | 2013. január 3. 16:19 | ![]() | |
Ja! A Mi-24 értelem szerűen TV-3! Csak az A változatnak volt TV-2 beépítve. | |||||
Kamovos | Adatlap | 520693 | 2013. január 3. 16:16 | ![]() | |
Sziasztok! Őőőő... Lehet rosszul emlékszem, (bár ezt kétlem) és nyilván az a 29 év mikor utoljára Mi-17-et üzemeltettem teszi. (Nem itthon és csak 6 hónapig) DE! Akkor már TV-3-as hajtóművekkel repültek a Mi-17-esek. De hagyjuk az én emlékeimet!(Mert még bajba kerülök):) Nézzük csak kívülről a két típus közötti különbséget! A mi -17 hajtómű gondolája rövidebb mint a MI-8 helikopteré! Miért van ez? Hát mert a MI-8-ban TV-2 hajtómű van. A Mi-17-ben TV-3 hajtómű van. A Mi-17 hajtómű gondola hátulja pedig, a segédhajtómű miatt különbözik. Vagy nem? :) Akkor jó! De van már a TV-4 is használatban. Üdv: kamovos | |||||
Zoli | Adatlap | 520684 | 2013. január 3. 15:38 | ![]() | |
Én csak arra gondoltam, hogy a plusz műszerek, védelmi rendszerek stb többletsúlya miatt lettek nehezebbek, nem a kompozitok miatt. Ha kompozitból készülne az egész gép, talán könnyebb lenne. De csak teória részemről... Gyors megnéztem a guglit, tényleg nem nagyon erősebbek az újabb típusok sem. Az NH90 egyik típusa kicsit erősebb, másik kicsit gyengébb, az új Puma is erősebb valamivel. A Black Hawk gyengébb, de az jóval kisebb tömegű is. z | |||||
mcs | Adatlap | 520680 | 2013. január 3. 15:09 | ![]() | |
ja már Leonardo is abból tervezett ketyeréket, ő pedig tudott valamit... :D Én pusztán a kopozit érem másik oldalát próbálom megvillantani... lehet az nem annyira fényes, és egyre többet fogunk találkozni vele a közeli jövőben.. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520669 | 2013. január 3. 14:46 | ![]() | |
Akkor akár visszatérhetnénk a faépítésre is, mert azt még könnyebb javítani :) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520667 | 2013. január 3. 14:45 | ![]() | |
Mert a pluszban beépített berendezések hova számítanak, ha nem az üres súlyba? Szerintem a TV2-117VM-nél nem nagyon vannak erősebbek, ezek már a 17-es és 24-es későbbi változataiban is benne voltak pl. Mi-17P)... | |||||
myROB | Adatlap | 520665 | 2013. január 3. 14:13 | ![]() | |
Sziasztok! Arra lennék kíváncsi, hogy mi lett végül a Mi-24 helikopterekkel. Úgy emlékszem arról volt szó, hogy dec.31-ig üzemelnek.(Vagy üzemel az az 1) | |||||
mcs | Adatlap | 520664 | 2013. január 3. 14:00 | ![]() | |
Sziasztok! Kompozit ügyben egy kérdés? Melyiket egyszerűbb és olcsóbb javitani? mert szerintem az alu/fém az sokkal olcsóbb és gyorsabb mint egy spéci kompozit elemet helyszinen értsd harctéri/tábori körülmények közt.. Egyszerű példa: lada elejét kiütni vagy cserélni ez egész 308-as elejét, mert ugye egyben van és kopozit cirka 2 kilóért két hét alatt? Mert ugye a rep technika még drágább is.. Ez a véleményem kompozit ügyben, szem előtt tartva ténylegeges jó tulajdonságait is.. Kicsit off-ra sikeredett.. Hende nyilatkozata szánalmas a "játszadozással" Amúgy meg mindjárt jan 12 és emlékezhetünk nagyapáinkra akik megtapasztalták a politikai, katonai döntéshozók "játszadozásik" eredményét... majd ot kapnak, majd ezt és ezt átadják...és majd a katonák megoldják... hát nem sikerült nekik, pedig bátran harcoltak a kevés semmivel. További szép napot! | |||||
Zoli | Adatlap | 520649 | 2013. január 3. 13:10 | ![]() | |
Nem inkább a plusz beépített berendezések miatt lettek nehezebbek? Na mindegy, az újabb típusok eleve erősebb hajtóművekkel rendelkeznek, vagy ez sem? z | |||||
silent8 | Adatlap | 520648 | 2013. január 3. 13:09 | ![]() | |
Ehhez még annyit, hogy korábban Kamovos szaktárs már felvezette. De igazából már annak is örülhetünk, ha 1 típus lesz, de legalább új. Üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520647 | 2013. január 3. 12:57 | ![]() | |
A Mi-171 jóval az ugyanolyan teljesítmény és a megnövekedett üres súly miatt kisebb teljesítmény/tömeg aránnyal rendelkezik. Ezt meg is tapasztalta egy kolléga aki kipróbálta a típust... A kompozit szerkezeti elemekkel (teherviselő elemekkel) nagyon jól feltuningolták az öreg Pumákat... üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Bármelyik helikoptert választják is remélem nem veszi meg a Honvédség csak bérli őket, mert úgy lenne rá esély, hogy nem pusztulnak le.