/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Flanker 521449 2013. január 9. 23:46
Válasz erre
Szia!

Hát igen, ellentételezés.
Lásd Gripen program. Jó sok fejes kapott ellentételezést.Félre a tréfát, igazad lehet.Anno a C-130-asokat is elbaltázták, a románok meg röhögt(n)ek rajtunk.Törökországba kellett menni egy hétre, két vadásszal.Mi az Ancsával, + a kiszolgáláshoz szükséges eszközök.Több forduló, és még így sem volt kinn minden.Mellénk begurult a román Herc., csak a hangárt nem hozták magukkal.
Nem bántom az Am-26-t.Iszonyú jó kis gép, és elképesztő, mit meg tudnak a srácok vele oldani(Irak, Afganisztán).(Mondjuk vannak történeteik...).
DE! Ennek is vannak határai és a költségek.Gondolok itt pl.: több gép, vagy forduló egy feladat végrehajtásához, vagy a váltó személyzet szükségessége, több leszállás tankolás miatt... ez mind hozzáadódik. S ezt nem veszik sokan bele - pl.az okosok.
Kíváncsi lennék, kiszámolta-e vmelyik nagyokos, hogy pl. a török kitelepülés kinek jött ki olcsóbban - nekünk, v. a román Herc-nek.
Szóval, kell egy váltótípus, és per-pillanat ez az ász szerintem.

Az Ancsákat utána villám gyorsan értékesíteni kell, amíg van bennük még érték.Ez is hoz vissza valamit az új típus költségeiből.Ne járjanak úgy, mint a többi kivont gépünk.

ave
búza 521441 2013. január 9. 20:40
Válasz erre
"A WZ–10-esnek nem erőssége az utasbiztonság, az eddig legyártott, ötvennél is kevesebb példányból végül kihagyták a katapultülést, a személyzet túlélése azon múlik, hogy mennyire törik össze a lezuhant gép."

Ez minden helikopternél így van, viszont ennek mértéke a nem mindegy!
silent8 521382 2013. január 9. 08:51
Válasz erre
Érdekes.
Mi lesz ebből? :) :)

index.hu/belfold/2013/01/08/helikopter/
Zoli 521371 2013. január 8. 22:15
Válasz erre
Semmi gond, nem maradtunk le semmiről.
Én régen a Herc-hez hasonlítottam mindent laikusként, és ahhoz képest nem nagyon értékeltem ezt sem kisebb mérete miatt, de formára se tetszett. Felnőtt fejjel azért másképp látom a dolgokat. Ez a típus a mi igényeinknek épp megfelelne, minden szempontból. Biztos kedvező feltételekkel meg lehetne venni a felesleges gépeket, az eladó is gondolom minden egyes eladott darabnak örülne. Az árakat nem tudom, de szerintem nagy eltérések nem lehetnek, inkább az lehet a fő szempont nekünk, ki milyen ellentételezést vállalna.
z
Flanker 521364 2013. január 8. 21:33
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Bocs a késői kommentért, de csak most értem ide.
A C-27-t volt szerencsém műszaki szempontból "bevizsgálni".Üzemeltetése az állománynak nem okozna semmi gondot. Méretei tökéletesek, szabvány konténerekre van méretezve.Aki látta már repülni, tudja mire képes. A legyártott és fölöslegessé vált készletből be lehetne szerezni, de... végre dönteni kéne. Ez talán jóval olcsóbb lenne, mint más új típus rendszeresítése. De az UH-1N-re sem volt meg a min.összeg, erre sem lesz.

ave
Zoli 521286 2013. január 8. 10:59
Válasz erre
Kíváncsi leszek rá, mert eddig csak erős fejvakargatásról hallottam, ha szóba került valahol, hogy lassan nem lesz szállítógépünk. És ha helikopterre sincs pénz, akkor hogy lesz szállítógépre? Na mindegy, felőlem a központi költségvetésből is vehetik. A törp-Herc-ként aposztrofált típus régen nagyon nem volt szimpatikus nekem, de egyre jobban tetszik, és a modernizáltsága mellett talán a mérete is megfelel nekünk. És ehhez legalább már megvan a makett...
z
NORAD 521285 2013. január 8. 10:55
Válasz erre
>Ezeket szerintem már olvasta mindenki akit érdekel a dolog.

OK, nem tudtam hogy milyen infó maradt ki neked. De kb. ez minden, amit tudni lehet.
NORAD 521284 2013. január 8. 10:52
Válasz erre
A C-27-ről még semmi konkrét infó nincs. Egy jólértesült újságíró annyit mondott hogy az AN-26 kérdés is meg lesz oldva és 2015-ben, amikor megyünk a Baltikumot védeni, már nem lesz szállítógép problémánk. (Jelenleg két rep.képes An-26-osunk van.)

Bár azóta ötletként felmerült még a civil gépek (B737, BAe-146) bérlése is. Csak ez a két gyors megoldás van.
myROB 521283 2013. január 8. 10:48
Válasz erre
Ezeket szerintem már olvasta mindenki akit érdekel a dolog.

A C-27J-ről lehet sejteni, hogy az egyik nagy esélyes.
NORAD 521282 2013. január 8. 10:42
Válasz erre
Illetve ezt még érdemes elolvasni az UH-1N-gyel kapcsolatban:

http://www.aranysas.hu/cikk_haztuznezoben.php
Zoli 521281 2013. január 8. 10:40
Válasz erre
Szia,
Ez már régóta tudható, több helyen is találkoztunk már ezzel a cikkel, engem a C-27 érdekelt volna, arról még nem hallottam.
z
NORAD 521280 2013. január 8. 10:37
Válasz erre
Illetve a hivatalos dokumentumok:

149/2012. (XII. 17.) ME határozat
Magyarország Kormánya és az Olasz Köztársaság Kormánya közötti,
a katonai és haditechnikai területen történõ együttmûködésre, valamint
haditechnikai eszközök átadására vonatkozó Megállapodás létrehozására
adott felhatalmazásról 28350

www.magyarkozlony.hu/pdf/15326
Keretszerződés 2 db Mi-24, 7 db Mi-17, 5 db Mi-8 típusú helikopter fenntartására
honvedelmibeszerzes.kormany.hu/75500-12-71-044
myROB 521278 2013. január 8. 10:32
Válasz erre
Követem a dolgokat, ezért lepett meg,hogy egy "hozzáértő" össze-vissza beszél mindent. Még az UH-1N-t is alig bírta kinyögni.
NORAD 521277 2013. január 8. 10:28
Válasz erre
Röviden összefoglalva, amit eddig tudni lehet:

mno.hu/phalanx/olaszok-a-kapuk-folott-1126853

Illetve egyesek tudni vélik hogy C-27J is lesz.
myROB 521274 2013. január 8. 10:05
Válasz erre
Jó határeset ez a Mi-25, de az AW119-ről eddig szó sem esett. Vagy neki vannak új infói vagy nagyon el van tévedve.
Taylor2 521260 2013. január 8. 08:27
Válasz erre
Meg az is hihetetlen számomra, hogy miért kell az utolsó pillanatokra tartogatni ezt a kérdést! Ha esetleg egy pár évvel hamarabb jut eszükbe a típusváltás gondolata, nem hoznak elhamarkodott, felelőtlen döntést az idő hiánya miatt.

Figyeljétek meg, ugyan ezt fogják eljátszani a AN-26-okkal is!

Úgy érzem elég sokat fogom még használni a nagy levegőt beszív, és kifúj technikát. :D :(
SIG 521251 2013. január 8. 00:23
Válasz erre
Így Nálad a pont, valószínűleg tényleg ez lehet az oka a típuskavalkádnak :) Üdv...
NORAD 521249 2013. január 7. 23:46
Válasz erre
Csak egy tipp hogy honnan eredhet az elnevezés.
SIG 521246 2013. január 7. 23:34
Válasz erre
Értelek és igazad van. A wikipedia egy rettentően autentikus forrás... Úgy gondolod, hogy nekünk volt (van) Mi-25 típusjelzésű harcihelikopterünk ? Ha az aktuális döntéshozót a tanácsadói a wikipediából készítik fel, akkor annak külön örülök. Üdv...
NORAD 521245 2013. január 7. 23:24
Válasz erre
SIG 521187 2013. január 7. 16:14
Válasz erre
Most már tudjuk, hogy mi a Mi-25-öt is rendszeresítettük. Medve anyám... És tényleg ezek döntenek :( Mennyi olyan egyéb téma lehet, amihez lövésem sincs és szintén ilyen sületlenségeket beszélnek a hazai szakemberek. Egy doki haverom egyszer megemlítette, hogy a Vészhelyzet című sorozaton, térdét csapkodva röhög az orvos társadalom. Most ez is valami hasonló...
myROB 521186 2013. január 7. 16:03
Válasz erre
Nem tudok sírjak vagy nevessek. Beszélni se tud ez a Tálas Péter és még a típusokkal is bajban van. Teljesen meg vagyok nyugodva, hogy kb. ilyen kaliberű emberek kezében a döntés...
NORAD 521179 2013. január 7. 15:09
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Interjú Tálas Péterrel, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Stratégiai Védelmi Kutatóközpont vezetőjével.

KlubRádió, Reggeli Gyors, 2012. január 4.
Zoli 521178 2013. január 7. 14:22
Válasz erre
Szia,
Amit írtál, egyértelmű. Szerintem biztos, hogy nagyjából így is fog történni, mármint a régi gépekből pár darab üzemidő-hosszabbításon át fog esni. Ha új gépet vennénk, abból lehet akár 5-6 év is. Ezért vitatkozom a srácokkal egy már bevált technika mellett, amit talán használtan hamarabb megkapnánk és kb annyi idő alatt lenne bevethető vele az állomány, mint amennyi ideig az orosz típus nagyjavítása tart.
z
Rumcájsz_52 521177 2013. január 7. 13:59
Válasz erre
BUÉK és sziasztok mindenkinek
A helikopter-tipusváltásról az a véleményem, hogy "okos és rátermett" vezetőink rettenetesen elkéstek még a probléma felismerésével is, mégpedig legalább négy-öt évet! Ma már hiába gondolkodik ezen bárki, mire egy ilyen folyamat lejátszódik (igényfelmérés és tipuskiválasztás, döntés a pénzről és megrendelés - beállni a megrendelők sorába - , gyártás, leszállítás, személyzet kiképzése az új tipusra), ott tartunk, hogyha tegnap döntöttünk, ma megrendelünk, ebből szerintem minimum három-négy évnél előbb nemigen lehet bevethető technika és hozzá kiképzett személyzet is! És addig mi lesz! Szóval szerintem orosz függés ide vagy oda, pánikszerűen el kell intézni a még meglévő és üzemidő-hosszabbításra alkalmas gépek nagyjavíttítását, márcsak azért is, mert erre van kiképzett személyzet, és hiába drága a nagyjavítás, egy új technika sokkal drágább,és még évekig nem is lesz a kezünkben. Ráadásul szépek ezek a csili-vili folyadékkristályos-képernyős csoda-műszerfalak, de azért kíváncsi lennék, milyen hatással lenne rájuk néhány téli éjszaka minusz 10-15 fokos hidege, vagy ezek is klímás tárolást igényelnek majd - újabb plusz költségekkel mint a Gripen? Szóval előbb meg kellene oldani a rövidtávú problémákat, utána gondolhatunk a jövöre, számolgathatunk, hogy mire is telik. Merthát igényeim nekem is vannak, mégsincs se Mercedesem, se adriai nyaralóm vitorlással a kikötőben, csak amire telik!
Üdv R.
Zoli 521135 2013. január 7. 08:49
Válasz erre
Szia,

Teljesen egyetértek, a három különböző kategóriájú típusra szükség lenne. Lehetne még akár nehéz szállító is, bár az luxus lenne, felesleges. De az általad leírt három kellene. Mivel max. egy típust fogunk venni (ez is erősen kérdéses...), ezért írom folyamatosan a tényleg közepes szállító típust, ami szerintem a legkisebb rossz lenne. Azzal a futár, összekötő stb feladatok is elláthatók, mégha túl nagy is hozzá a gép. Vészhelyzet, katasztrófavédelem szempontjából is sokkal megfelelőbb egy olyan közepes típus, ami megfelelő terhet elbír, és pl. nem kell kétszer annyi belőle, vagy pl. nem kell annyit fordulnia, mint egy kisebbnek, mert az idő olyankor nagyon sürget. És nem kell póttartályokkal még pluszban terhelni, mert hazai méretekben az esetek többségében talán egy feltöltés is elég lenne neki. Ezért nem a Mi-8-asnál kisebb teherbírású típusokban kellene gondolkodni. Természetesen a szimplán harci feladatú gépeket is el kell felejteni, mert egy típus vétele esetén az a legalkalmatlanabb. Viszont egy közepes szállító, megfelelő védelemmel és tűzerővel, frontvonalban is alkalmazható. Ezek alapján a korábban leírtaknál nem tudok mást választani. Esetleg még a könnyű kategóriát el tudnám képzelni néhány MD500-assal. Valahol olvastam a civil magyar gépek üzemeltetéséről, mely szerint a Mi-2-eshez képest fele akkora fogyasztással és sokkal nagyobb hatótávval rendelkezik, sokkal hosszabb élettartam, illetve javítások közti üzemidő mellett. Talán pl. kettővel kevesebb szállító mellett ezekből is lehetne párat üzembe állítani.

Én is abban látom a probléma okát, hogy pl. a közvélemény haragjának elkerülése végett sem akarják megemelni a tárca költségvetését. Illetve azt arányaiban a környező országok költségvetéseihez hasonló szinten akarják tartani. Csak míg máshol az ország kétszer akkora költségvetéséből kétszer annyi jut a honvédségre, addig nálunk a miénkből még üzemanyagra sem futja. Azt kellene megértetni velük, hogy meg kellene értetniük a néppel a honvédség szükségességét. Amíg ez nem történik meg, a honvédség minden kiadását a lakosság ellenezni, szidni fogja, mert béke van, "feleslegesnek" tűnik a számukra.
Az egyéb kiadások csökkentése mellett arányaiban is sokkal többet kellene fordítani a seregre. Tudjuk, hogy a civil szféra nagyon sok területe (egészségügy, oktatás stb.) szenved a pénztelenségtől. Rájuk is sokkal többet kellene fordítani a sok felesleges kiadás helyett (pl. Szép-kártya stb), ami csak a zsebek megtömésére szolgál. Minden szakterületnek meglenne a forrása a kiadásokra, ha hozzáértők ülnének a Parlamentben, akiknek az ország érdeke fontosabb lenne, mint sajátjuk...
z
Flanker 521132 2013. január 7. 06:20
Válasz erre
Üdv mindenkinek.

Ez az 1. hozzászólásom - bár régóta olvasom a fórumot - ezért elnézést kérek, ha a szabályokat felrúgtam. Érdekes látni, mennyire érdeklődőek az emberek a téma iránt. Nagyon jók a meglátások pro és kontra, kár hogy az illetékesekkel nem lehet ilyen értelmes vitákat folytatni.
Leginkább T.Kamovossal tudok egyetérteni, nagyon fején találta a szöget.
Nagyjaink néha kérdeztek : mi kéne nekünk? Aztán a válaszoktól függetlenül döntöttek.

Kívülről úgy néz ki, hogy Magyarország nagyon gazdag, mert olyan technikai döntések születtek, mint sehol máshol. (pl.: C-130, Szu-22, Mig-29...)
A helikoptereknél sincs másképp ( NDK Mi-24, mi-2).

Nem sokáig lehet már Pató Pálozni, fejünkre ég tető. Valamit tenni kell, az biztos.
Hosszabbítgatni lehet az üzemidőt, de az orosz ennek igen keményen megkéri az árát. Más lapra tartozik, hogy nagy része humbug.Bátran tehetik, mivel a konstrukció rendkívül strapabíró és "igénytelen". Ha nem tegezed le, 1000 évig is repül.

Jó példa erre az Irakiak volt gépei.Az eredeti angol okmányok szerint az üzemeltető rep.egység saját őrnagya(ha jól emlékszem)hosszabbítgatta a gép üzemidejét havonta.
Van olyan, ami nálunk azóta is repül.

Végtére is, szerintem amíg valami borzasztó nagy baj nem lesz - amiért végre valami nagyon illetékest ki nem "végez" a közvélemény - addig semmi előrelépés nem lesz.

Üdv : flanker
Kamovos 521116 2013. január 6. 21:16
Válasz erre
Szia Zoli!

A bilibe belelehet sz@rni, mert arra készült!
De lehet benne főzni is, csak nem helyettesíti a fazekat.
Lehet benne vizet hordani, bár a vödör jobb lenne.

A politikusok azt szajkózzák, beszélik belénk, olyan helikoptert kell venni ami több feladatra is jó, mert akkor a katasztrófa védelemben részt tudnak venni.

Jó!
Rendben van!
Kell olyan helikopter amivel részt tudnak venni a katasztrófák utáni mentésben!

De tényleg azért kel fenntartani a helikoptereket, hogy árvíznél homokzsákokat cipeljenek, embereket, állatokat mentsenek ki, az árvíz sújtotta területekről!

Nem az árvizet kéne megelőzni?

Széchényinek nem voltak helikopterei!
De kitalálta a szabályozást, a védő gátakat!

Hoppácska ez valami új dolog lehet!
Mindenki tudja hova kellene építeni a gátakat!

De helyette sportakadémia, stadionépítés folyik.

Az árvizeket, gátakkal, víztárolókkal, lehet megelőzni, nem helikopterekkel.
A helikopter nem előzi meg az árvizet, csak a bajbajutottakat tudja kimenteni.

Vörös iszapot nem megfelelően tárolták, az emberi hülyeség, felelőtlenség ellen nem lehet helikopterekkel védekezni.

Most elmondom még egyszer!
A hadseregnek, legalább három különböző feladat körű, és méretű helikopterekre lenne szüksége.

1 könnyű helikopter, melynek feladata: futárszolgálat, vegyi sugár felderítés, Pk szállítása, stb.
Ezt a feladatott a Mi-1, Mi-2, Ka-26 látta el.

2 közepes szállító helikopter, melynek feladata: kisebb egységek frontvonal mögé juttatása, azok felszereléssel történő ellátása, harcoló alakulatok utánpótlás szállítása, járművekkel nehezen vagy megközelíthetetlen helyekre stb.
Ezt a feladatott a Mi-8, Mi-17 látta el.

3 harci helikopter, melynek feladata: harcban álló alakulatok támogatása, élőerők, és technikai eszközök támadása, megsemmisítése, stb.
Ezt a feladatott a Mi-24 látta el.

olyan helikopter nincs ami mindhárom helikopter feladatát gazdaságosan eltudja látni!

Őőőő...

Miért is csinálják így a nálunk értelmesebb országokban?

Hmmm...

Ja!
Mert ők nem lopnak szét mindent, és szeretnék, ha hazájukat biztonságban tudni!
Nem hülyittik az állampolgárokat, hanem védik.

Ja!
Még valami!
A még mi a nyomorgó társadalomhoz tartozunk, addig ők velünk szemben a fogyasztóihoz tartoznak!

Minekünk azt mondják nem telik rá, nem kell, csak azért, hogy a katonáknak legyen mivel játszadozni, nekik meg azt, hogy erre van szükségünk, hogy megvédjünk benneteket.

Hát ezt kellene végre elhinni, és nem politikusok, a sajtó demagógiáját, miszerint minden felesleges amit a hadseregre költenek.

Meg azt, hogy a haza védelme mindenek felett!

Üdv: kamovos
búza 521113 2013. január 6. 20:41
Válasz erre
Drága Barátaim!
Kár ezen agyalni, nem lesz itt lóf@sz,sem! Nincs itt pénz, csak fociakadémiára, meg debreceni stadionra. Mondjuk annyiból nem is jönne ki valamilyen értelmesebb darab! Majd a kecskeméti repnapon szépen elbúcsúztatjuk az utolsó magyar tulajdonban levő katonai repülőeszközt aztán maradnak a kölcsön Gripenek.
Üdv: Búza
Zoli 521098 2013. január 6. 19:13
Válasz erre
Szia,
Nem tudom, kire gondolsz, nem súg nekem senki, csak a hangok... Vagy rájuk céloztál?
Én csak próbálok reálisan gondolkodni (bár általában az érzelmeim vezérelnek). Csak arról van szó, mi lenne a legideálisabb megoldás helikopter-ügyben. Hírtelenjében átnéztem a kínálatot, és az alapján írom a hülyeségeimet. Az orosz technikát a tudásuk elismerése mellett mindenképp hanyagolnám. Az eddigi út nem járható. Mivel elég korlátozottak a lehetőségek, ezért meglehetősen szűk a választék is. A legideálisabb megoldást keresve én a Black Hawk rendszeresítésére voksolnék. Jól bevált, strapabíró konstrukció, a Mi-8-hoz hasonló terhelést bír, sokkal nagyobb hatótáv mellett, és megfelelő mennyiségű fegyverrel is ellátható. A másik jelöltem lenne az NH90, de az nyilván jóval drágább, és kevesebb tapasztalat van róla. Nagyobb terhek szállítására alkalmas gép (pl. CH-53) számunkra luxus lenne a magas üzemeltetési költségei mellett, kisebb típusok pedig sokkal nagyobb korlátokkal rendelkeznek, emiatt pl. egyszerre többet kellene bevetni belőlük, vagy többször kellene fordulniuk, mint egy erősebb típusnak. Vagy épp alkalmatlanok is lennének a feladatra.
Ja és a szolgálati magasságra gondoltam, nem a belmagasságra.
z
Kamovos 521091 2013. január 6. 18:45
Válasz erre
Szerbusz kedves kolléga úr!

Pedig ebben az évben muszáj, vagy helikoptereket, vagy valami szart venniük helyettük, mert nem lesz mit a háttérbe mutogatni miközben hülyeségeket beszél. :D

Aztán meg a NATO, és az amcsik is aktív nemi életre késztetik miatta.
Tehát vásárolniuk kell!

Üdv: kamovos
Kamovos 521088 2013. január 6. 18:36
Válasz erre
Szia Zoli!

Igazad van!

Nem lehet lényeges szempont, hogy milyen magas a belseje, és milyen sebességre képes!
Végül is a koporsók laposak, és a halottak rá érnek.

Már csak abban bízok, hogy ezeket az ötletek úgy súgják neked!

Üdv: kamovos
makettes 521085 2013. január 6. 18:24
Válasz erre
Sziasztok!
Még egy kérdés Avia C-2 ügyben,minden gép fel volt fegyverezve?
üdv.
makettes
Zoli 521074 2013. január 6. 17:30
Válasz erre
Szerintem az az erősebb, amelyik kétszer nagyobb terhet (tömeget) bír el, és kétszer nagyobb a hatótávolsága, szóval a Black Hawk. Lehet, hogy kicsit kisebb a sebessége és kicsit alacsonyabb a csúcsmagassága, de ezek nem olyan lényegesek, szerintem. És a teljesítmény azért nem ugyanakkora, az amerikaié nagyobb, mégha nem is sokkal.
Én azért bízok benne, hogy lesznek új gépek, bár erősen valószínűsíthető, hogy inkább egy európai típus lesz a nyerő, a korrupció szempontjából... Talán ezért nem kellett az UH-1N.
z
NORAD 520976 2013. január 5. 15:54
Válasz erre
A januári Aranysasban megjelent írás az AW-139-ről:
jets.hu/news

Van benne még egy írás a Mi-24-esekről is, illetve a leváltásukról.
Benedek 520973 2013. január 5. 15:33
Válasz erre
Srácok!
Kár ezen agyalogni,vitatkozni,stb.Immár ismételten jósolok,mint az UH-1N nél tettem.
Nem lesz itt semmi véve,sem bérelve.
Majd legvégső esetben fizetnek az oroszoknak üzemidő hosszabbításáért,és maradnak a 17-esek.
Az orosz is így csinálja a sajátjaival.Szerkezetileg simán bírja a sárkány,stb.
silent8 520971 2013. január 5. 15:14
Válasz erre
Az aw max felszálló súlya 6600kg, a black hawké 11500kg. Ugyanakkora teljesítményhez. Akkor melyik az erősebb?
Zoli 520970 2013. január 5. 14:47
Válasz erre
Azért az amerikai teljesítménye annyival bőven jobb, hogy sokkal nagyobb igénybevételt, terhelést elbír. A kategória pedig nem egy? Közepes mindkettő, csak a Black Hawk nagyobb, erősebb stb., vagy nem?
z
myROB 520969 2013. január 5. 14:37
Válasz erre
Egész jó összefoglaló.
Bármelyik helikoptert választják is remélem nem veszi meg a Honvédség csak bérli őket, mert úgy lenne rá esély, hogy nem pusztulnak le.
silent8 520968 2013. január 5. 14:29
Válasz erre
csak azt azért ne felejtsd el, hogy a black hawk üzemeltetési költségének a feléből elvan az aw. Fölösleges hasonlítgatni a két típust. Két különböző súlyú és kategóriájú helikopter. Ja és még valami. A black hawknak 100kw-os eltéréssel közel azonos teljesítménye van.

Üdv
Zoli 520966 2013. január 5. 14:17
Válasz erre
Szia,
Nem igazán tetszik, gyenge. Pl. a Black Hawk is sokkal jobb mutatókkal rendelkezik, és arra talán nem 10 évet kéne várni.
A cikk is lehetne összeszedettebb, a helyesírás 1-es. És az írója kormánypártinak tűnik...
z
lhsn 520957 2013. január 5. 13:14
Válasz erre
Keri 520888 2013. január 4. 19:28
Válasz erre
Dénes 520887 2013. január 4. 19:23
Válasz erre
Es egy utolso probalkozas:
Dénes 520886 2013. január 4. 19:22
Válasz erre
Meg egy kiserlet a szken megjelenitesere:

[IMG]http://img259.imageshack.us/img259/1093/tn800x600150522423979cr.jpg[/IMG]
http://img259.imageshack.us/img259/1093/tn800x600150522423979cr.jpg

Denes
Dénes 520880 2013. január 4. 19:05
Válasz erre
Ertesuleseim szerint a mellekelt magyar FIAT CR.42-es fotot (V.269) errol a forumrol toltottek le anno. Sajnos nem talaltam meg a forumon.

[img]http://img259.imageshack.us/img259/1093/tn800x600150522423979cr.jpg[/img]

Meg szeretnem kerni a tulajdonos engedelyet, hogy kozolhessem egy keszulo konyvben, amely a magyar vadaszgepekrol fog szolni (1930-1945).

Mas, a temakorhoz kapcsolodo jogtiszta fotok szkenjeit is szivesen fogadom, kozles vegett. A forras meg lesz emlitve, ahogy kerik.

Koszonettel,

Denes
denesbernad[KUKAC]hotmail[PONT]com
migi 520877 2013. január 4. 18:52
Válasz erre
Szia
Szerintem nem is nagyon fogsz találni , én évek alatt ezt a 1 képet szedtem össze , de ide valamiért nem tudom felrakni ,megpróbálom átküldeni .
makettes 520876 2013. január 4. 18:39
Válasz erre
Köszi srácok a segítséget!
békési 520874 2013. január 4. 18:30
Válasz erre
Szervusztok, Boldog Új Évet!
A Magyar Néphadsereg C3 A /Siebel 204 Pelikán gépét szeretném megépíteni. Nem találok róla semmit. Kérem, aki tud, segítsen!
üdv. békési
Podva 520859 2013. január 4. 17:23
Válasz erre
Szia
Alu színben jöttek
Üdv Viktor
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.