<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sebi | Adatlap | 522557 | 2013. január 19. 21:19 | ||
hatvanilaci | Adatlap | 522544 | 2013. január 19. 19:44 | ||
De jó képek!Köszönöm szépen!Mentem is le őket sorban! Üdv! | |||||
hergert | Adatlap | 522522 | 2013. január 19. 16:15 | ||
Neo954 | Adatlap | 522515 | 2013. január 19. 15:09 | ||
Sziasztok! Sebi! Jelenleg így áll. :) Üdv.:Neo | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 522488 | 2013. január 19. 10:29 | ||
Hergert! Úgy látom ez hasznosabb lesz!Nagyon köszönöm! | |||||
hergert | Adatlap | 522485 | 2013. január 19. 09:31 | ||
Szia Laci! A Marine Arsenal Sonderheft Band 18 Leichte und mittlere Artillerie auf deutschen Kriegschiffen c. füzetben van pár fotó a C 30-as ról. Üdv.: Herger Tomi | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 522483 | 2013. január 19. 09:08 | ||
Szia Sebi! Köszönöm a fáradozásaid,bár ez nekem is megvan!Keresgéltem a neten de sajnos nem sok információ van képpel illusztrálva.Próbáltam makettképeket is,de nem sok sikerrel. Mindenesetre köszi! Üdv! | |||||
Sebi | Adatlap | 522476 | 2013. január 19. 00:02 | ||
Szerintem úgy se lesz rossz. | |||||
Sebi | Adatlap | 522475 | 2013. január 18. 23:59 | ||
hatvanilaci | Adatlap | 522470 | 2013. január 18. 23:04 | ||
Üdv mindenkinek! Tudna e nekem valaki segíteni nekem abban,hogy hol keressek "Flak C/30" típusú ágyúhoz részletes leírást vagy képekkel illusztrált nézeti rajzokat? Köszönöm előre is a segítséget! Üdv! | |||||
Neo954 | Adatlap | 522410 | 2013. január 18. 14:34 | ||
Szia Sebi! Akkor ez most októberi, mert már eltávolítottam az ágyúkat. :) Köszi a segítséget! Üdv.:Neo | |||||
Sebi | Adatlap | 522409 | 2013. január 18. 14:25 | ||
Szia Neo! Jól haladsz, csak egyvalamit gondolj ki. Azt, hogy '44 áprilisi vagy októberi Musashit szeretnél. Ha áprilisit, akkor csak azt a bizonyos középső három gépágyúállást szedd ki a fedélzet két oldaláról. Ha októberit, akkor az összeset, amit piros ponttal jelöltél és ahogy az általad feltöltött második képen is látszik. | |||||
Gabusch | Adatlap | 522404 | 2013. január 18. 13:31 | ||
Nem mondtam, hogy nem túlzás, viszont a linkelt kép valódi hajó. Ami számomra érdekes, az az, hogy a valószínűleg a parton szerzett sérülései is eléggé rozsdásak, holott ott nem feltétlenül érte túl sok víz a sérülés óta. Azaz előfordulhat, hogy egy tengeren szerzett sérülés, pláne ronda időjárási körülmények között sokkal gyorsabban és erőteljesebben rozsdásodik, mint azt feltételeznénk. | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 522395 | 2013. január 18. 12:32 | ||
Ha már én is beleszólhatok! Az biztos,hogy a tengervíz sós mivolta véget szépen meg tudja kezdeni a hajó fém részeit.Viszont az említett makett rozsdásítása egyértelmű túlzás. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 522394 | 2013. január 18. 12:23 | ||
Kezd olyan hangulatúvá válni az eszmecsere, mintha azt állítottam volna, hogy hajókón ilyen jelenségek nem fordulhatnak elő, pedig az általad előzményezett hsz-omban kb. az ellenkezőjét tettem. Azt viszont fenntartom, hogy a linkelt dvd-n látható koszolás és sérülések az én ízlésemnek nem élethűek, nem lepukkant fémfelület, hanem túlzó effektekkel festett műanyag benyomását keltik. | |||||
Batka | Adatlap | 522393 | 2013. január 18. 12:14 | ||
Szerintem a csupasz fémfelületet semmi perc alatt megeszi a roszda, függetlenül a "frisseségétől" | |||||
Gabusch | Adatlap | 522380 | 2013. január 18. 11:30 | ||
Itt egy kép egy Fukushimában partravetett hajóól. Érdekes, hogy a valószínűleg elég új sérülések dacára milyen rozsdásak a felületek. kep.index.hu/1/0/376/3766/37661/3766160_49d91d24c97b2d452fb1c2ee57251ae6_wm.jpg | |||||
Neo954 | Adatlap | 522372 | 2013. január 18. 10:18 | ||
Neo954 | Adatlap | 522358 | 2013. január 17. 22:28 | ||
Sziasztok! Tamás! köszönöm hasznos olvasmány! :) Sebi! Én is egyből ezeket a gépágyúállásokat szúrtam ki az átépítés részeként! Köszönöm mégegyszer! Majd nyomatok képeket. Üdv.:Neo | |||||
Sebi | Adatlap | 522331 | 2013. január 17. 19:02 | ||
Szia Neo! Ja, hogy csak egy ilyen picit szeretnél! Ez így más. Akkor igazából egy dolgot kell tenned. Van a két oldalon, a fedélzet szélén 5-5 gépágyúállás. Azokból operáld ki a középső hármat. A fő lövegekhez pedig a sima tornyokat használd. És máris lesz egy príma 1944 áprilisi Musashid. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 522284 | 2013. január 17. 09:28 | ||
Musashi ügyben sztem olvasd át ezt, és sok mindent tudni fogsz a hajóról: www.acelmonstrum.host22.com/mus.html | |||||
Neo954 | Adatlap | 522267 | 2013. január 17. 06:53 | ||
Szia Sebi! Köszönöm! A fordítási segítséget elfogadom, bár nagyjából érteni vélem, azért biztos ami biztos. :) Nemrég vettem egy 1:1200-as revell Yamato-t és feltűnt, hogy 5db fő lövegtorony van hozzá, 2 tetején van légvédelmi ágyú a többi sima, és a Yamato-hoz a légvédelmi ágyúsat írja. Na ezt a hajót szeretném Musashi-ként elkészíteni. Üdv.:Neo | |||||
Sebi | Adatlap | 522262 | 2013. január 16. 23:36 | ||
Nem tudom mennyire vagy jó angolos, de lényegében ennyi volt a különbség a két hajó közt. Ha kell, segítek a fordítással. | |||||
Neo954 | Adatlap | 522257 | 2013. január 16. 22:45 | ||
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy a YAMATO és a MUSASHI között milyen szembetűnő különbségek voltak? Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv.:Neo | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 522245 | 2013. január 16. 21:40 | ||
Sebi | Adatlap | 522236 | 2013. január 16. 21:08 | ||
Hát, ahogy mondani szokták, ízlés kérdése. Én majd lehet, hogy egyszer beszerzem ezt a dvd-t. Érdekel ez a koszolásos technika. | |||||
Sebi | Adatlap | 522234 | 2013. január 16. 20:49 | ||
Legközelebb nehezebbet kérdezek :D Azért vigyázz! A Tirpitzet volt ideje a legénységnek "fényesíteni". Legalábbis nem láttam róla olyan képet, ahol annyira leharcolt lett volna, mint mondjuk a Prinz Eugen. Tudom, hogy nehéz eltalálni az egyensúlyt a koszolásban és koptatásban. De ha nem egy adott kép alapján dolgozol, akkor nem feltétlenül kell minden rozsdafoltot megjeleníteni. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 522233 | 2013. január 16. 20:46 | ||
Ennek hatására újra átnéztem a linkelt videót, a kérdéses részeknél ki is kockáztam, de továbbra is azt mondom, az én ízlésemnek sok helyen túl nyers, határozott körvonalú és éles a koszolás és a sérülések imitációja. Nem illik a méretarányhoz, nem tűnik életszagúnak - nekem. | |||||
SSZABI | Adatlap | 522231 | 2013. január 16. 20:29 | ||
De jó nyertem :) Most ezen így elgondolkodva, lehet, hogy a készülő revell Tirpitzet kicsit jobban koszolom mint eredetileg akartam, de nem esek azért annyira túlzásba, a végeredményt majd megosztom veletek (ha nagyon gáz lesz, inkább újrafestem...) | |||||
Sebi | Adatlap | 522230 | 2013. január 16. 20:24 | ||
Bingo. A kép, a Brestbe érkező Prinz Eugent mutatja 1941 06.01.-én. Ez miért érdekes? Ezzel a képpel azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a "leharcolt" állapot milyen rövid idő alatt beállhat. Ugyebár a Prinz Eugen a Bismarckkal futott ki és a kép elkészültekor ért először kikötőbe. | |||||
Sebi | Adatlap | 522225 | 2013. január 16. 20:13 | ||
Nem, sajnos nem nyert. Még valaki? Egyébként Neo képein is látszik, hogy mennyire élethű ez a fajta koszolás (pontosabban a romboló oldalán, szerintem egy találatot imitáltak). A videón is ezt a két hajót mutatták és így, egy diorámába illesztve már egész jó, nem? | |||||
SSZABI | Adatlap | 522223 | 2013. január 16. 20:10 | ||
Csatlakozom Tamáshoz, szerintem is 1941 első fele, legalábbis ez a festési minta illene rá: www.admiral-hipper-class.dk/prinz_eugen/paint_schemes/pictures/1941/04_eugen_22_may_41_starboard_big.jpg Valóban nekem is az volt a furcsa, hogy nem sűrűn láttam olyan hajót, ami agyon volt ilyen módon harcolva, valahogy nekem úgy tűnik "szépnek" ha minimális a kosz rajta... Bár az kétségtelen hogy látványosak ezek a megoldások. | |||||
Neo954 | Adatlap | 522215 | 2013. január 16. 19:29 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 522211 | 2013. január 16. 18:35 | ||
Talán a '42 év eleji festésére emlékeztet leginkább, de lehet, hogy hülyeség. | |||||
Sebi | Adatlap | 522207 | 2013. január 16. 18:16 | ||
Sziasztok! Szerintem reális a dolog. Csak azért lehet furcsa a számunkra, mert esetleg mi nem megyünk bele ennyire részletesen a koszolásba. Tulajdonképp nem kell sok idő, hogy egy igazi hajó úgy nézzen ki, mint a Szabi által mutatott filmen a makett. Itt ez a kép a Prinz Eugenről: www.asisbiz.com/Battles/Operation-Donnerkeil/pages/Kriegsmarine-Cruiser-KMS-Prinz-Eugen-09.html Ezen is elég jól látszik, hogy kissé le van harcolva. Kinek mi a tippje? Mikor készült a kép? Annyit elárulok, hogy a felette lévő felirat "operation Donnerkeil" téves, tehát ne vegyétek figyelembe. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 522145 | 2013. január 16. 10:27 | ||
Ez már szerintem is túlzás, ráadásul nem is felel meg a méretaránynak. De azért tény, hogy az állandóan vízben álló hadihajók állaga karbantartás és rendszeres - gyakori - újrafestés nélkül nagyon gyorsan romlik, akár már 1-2 év alatt is. Érdemes megnézni a háború legvégén ill. a Scapa Flow-i internálás alatt készült képeket a német Hochseeflottéról, ezek kb. 2 év alatt rohadtak le ennyire. Csak egy példa, egy kép a Badenről (1917 márciusában történt meg az átadása - gondolom, akkor elég tiptop állapotban lehetett): | |||||
Neo954 | Adatlap | 522137 | 2013. január 16. 09:37 | ||
Szia! Szerintem 5-10 év dokkban állás után nézhet így ki egy csatahajó amit nem használnak, illetve ha sérül a hajó azt a háborúban a lehető leggyorsabban megpróbálják kijavítani, nem marad az oldalán rozsdás tátongó lyuk. :) Üdv.:Neo | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 522136 | 2013. január 16. 09:15 | ||
Azért ez már túlzás! | |||||
Batka | Adatlap | 522135 | 2013. január 16. 09:14 | ||
Szerintem nem, de mostanában ez a divat. Azt hittem a hülyére koptatás, meg "festéklepattogás" megmaradt a szárazföldi eszközöknél. | |||||
lucky | Adatlap | 522134 | 2013. január 16. 09:13 | ||
Max ha pár éve áll gondozás nélkül.. A csurgások ok, de az a nagy nemtudommi az oldalán... | |||||
SSZABI | Adatlap | 522128 | 2013. január 16. 07:48 | ||
Hajósok, létezik az, hogy egy hajó ilyen ramaty állapotban nézzen ki? Mármint a németek sokszor átfestették őket, ennyire elhanyagoltnak szabadna lenniük? www.youtube.com/watch | |||||
Kamovos | Adatlap | 521987 | 2013. január 14. 18:43 | ||
Két villogó fény a tengeren, és a rádió forgalmazás. Térjenki! Térjen ki maga. Ismételten felszólítóm! Térjenki előlem! Térjenki maga. Térjen ki előlem! Én az amerikai haditengerészet anyahajója vagyok! Én meg a világító torony. | |||||
Kamovos | Adatlap | 521986 | 2013. január 14. 18:40 | ||
Nem hajó, de úszik! www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/hadihajok/halaszhajoval_utkozott_egy_amerikai_atommeghajtasu_tengeralattjaro_/ Ez azért nem sámli! | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 521959 | 2013. január 14. 16:02 | ||
Sebi! Köszi a segítséget,jobban mondva a felvilágosítást! Épp az imént néztem a szolnoki verseny dátumát.Ma este megyek Svájcba dolgozni,de remélhetőleg a verseny idejére hazajövök,és el tudom vinni a Bismarckot.Az még kérdés,hogy mivel,de ezen a kérdésen még "dolgozok". Üdv! | |||||
Sebi | Adatlap | 521859 | 2013. január 13. 19:39 | ||
Szia Laci! Amennyire tudom, ez a szín, a békebeli festés része. A németek minden hajót a békebeli festéssel indítottak még a háború alatt is. Majd mikor a hajó szolgálatba állt, a sapkát átfestették feketére vagy az aktuális álcaszínre. Persze nem azonnal, mert például vannak képek a Gneisenauról '41 márciusából a "Berlin" művelet idejéről, szép fényes sapkával. A Bismarck esetében feltételezhetjük, hogyha beért volna Brestbe, előbb-utóbb átfestik az övét is. Másrészt valami olyasmit olvastam, hogy a sapka anyaga ezzel az ezüst festéssel együtt, a hőszigetelésben játszott szerepet. Meggátolta a kémény felső részének átmelegedését. De ez nem 100%, mert teljes leírást még nem találtam sehol, csak itt-ott olvastam fórumokon. | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 521834 | 2013. január 13. 18:02 | ||
hatvanilaci | Adatlap | 521769 | 2013. január 13. 12:18 | ||
Üdv mindenkinek! Van egy észrevételem és a következő kérdést tenném fel hozzá.Mint tudjuk minden hadihajó matt színű festést szokott kapni,ezzel is jobban rejtve magát.A Bismarck is matt szürke festést kapott a felépítményen,kivéve a kémény sapkát.Ez ugyanis RAL 9006 (White Aluminium),és fényes.Ki tudja erre a választ,hogy ez vajon miért olyan amilyen? Köszönöm a válaszokat előre is. Üdv! | |||||
zs180 | Adatlap | 521743 | 2013. január 13. 10:12 | ||
Imi,én is láttam a Pontos feljavítót és el is gondolkodtam, valóban érdemes-e az eredeti tervem szerint belefogni az 1:600-as Airfix KGV Howe-ként történő megépítésébe, vagy inkább vegyek egy 1:350-es Tamiya KGV-t meg egy Pontos szettet... Sebi, köszönöm, de én valóban csak felügyeltem a munkát és Kálmán volt, aki elvégezte. A festéshez az útmutatóban ajánlott Revell festékeket használta - aggódtam is, hogy túl sötét lesz a felépítmények szürkéje, de végül is elég jók lettek a színek. P.Gy. | |||||
SSZABI | Adatlap | 521552 | 2013. január 11. 16:25 | ||
Uraim, gyönyörűek ezek a munkák! Ha időm engedi, akkor próbálom a Rurik hajótestét kipofozni, aztán teszek fel képeket. Minden jót! | |||||
Sebi | Adatlap | 521549 | 2013. január 11. 15:27 | ||
Szia Gyuri! Sehr gut, ahogy a bölcs angol mondja, a német megszállás alatt. Látszik, hogy ki felügyelte a munkát :) Egyébként WEM festékkel lett festve? Imi barátom! Ne bánkódj! Ha mindig arra várna az ember, hogy milyen kiegészítőt adnak majd ki, akkor ki építene makettet? A te kezed ráadásul van olyan jó, mint amit ezek gyárilag csináltak. Laci! Szép munka! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nagyon jól áll.