<<< Vissza | Tovább >>> |
Vermate | Adatlap | 524009 | 2013. február 1. 23:15 | ||
Vermate | Adatlap | 522303 | 2013. január 17. 15:27 | ||
jerry82! Köszönöm a "guglizáson" már túl vagyok. Persze először csak feketefehér képeket kerestem, mert eszembe sem jutott, hogy Tobak Tibor gépéről színes fotók is vannak. A könyveket hétvégén megkapom unokabátyámtól (legalább is remélem). Üdv.: Vermate | |||||
jerry82 | Adatlap | 522295 | 2013. január 17. 10:57 | ||
Szia Vermate simán beirod google be "bf 109 g6 erzsike" kiköpi 3 általam is mert képet . szintén google "bf 109 g6 Tobak" osprey ,Squadron Signal által megjelentetet Punka György könyvekben sok érdekes képet találsz Hungarian Aces of World War 2, Hungarian Air Force | |||||
Vermate | Adatlap | 522283 | 2013. január 17. 09:25 | ||
Tibcsi! Köszönöm szépen! A kép nekem is megvolt, a cikkedet nem ismertem. Punka György és Tobak Tibor könyvekben érdemes fotókat keresgélni? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 522280 | 2013. január 17. 08:21 | ||
Csak ezt a képet találtam és a cikkemet az ARC-n. :) www.arcair.com/Gal4/3901-4000/Gal3978_Bf-109_Tobir/00.shtm | |||||
vackor | Adatlap | 522258 | 2013. január 16. 23:01 | ||
Sziasztok ! A "könyvek, folyóiratok" 91748. hozzászólásában megtalálható Garai Kálmán elérhetősége, én is azon keresztül vettem fel vele a kapcsolatot és vettem meg közvetlenül tőle a könyvet, az ott feltüntetett áron. Ha jól tudom, magánkiadású a könyv és ezért korlátozott a példányszáma. Az már nem biztos, hogy tőle függ, melyik könyvesbolt hogyan és mimódon értékesíti tovább a könyvet. Szerintem is sokkal inkább történeti értékű, mintsem makettező segédanyag, de nem is ez utóbbinak készült. | |||||
Vermate | Adatlap | 522253 | 2013. január 16. 22:25 | ||
Sziasztok! A magyar 66, és a V.8+47 lajstromszámú gépekről keresek fotókat. Utóbbi orrán van egy fehér 6 szám is. Ha tudna valaki képet küldeni, vagy esetleg könyvet ajánlani, nagyon hálás lennék! Üdvözlettel: Vermate | |||||
p-51 | Adatlap | 522186 | 2013. január 16. 16:40 | ||
Szia messzeres! Én megvettem a könyvet, 2000 ft-ért, egy barátomnak, de én is elolvastam. Kb. 70-80 oldal, valahol az A4 és A5 méret között félúton. Hadtörténet, visszaemlékezés. Magamat amatőr makettezőnek tartom, én nem nagyon tudom megítélni, makettépítésben mennyire segít. Szerintem, de mondom ez csak saját vélemény, makettező szempontból nem sokat lendít építésen, hadtörténetileg nekem tetszett. A világháborús fényképeket sem ismerem, nem tudom, mennyi az újonnan publikált belőle. Mivel én 2000 ft-ért vettem a kiegészítések nem is voltak benne, én erről nem is tudtam, ezekről véleményt mondani sem tudok. (mondjuk én nem nagyon utazok II. vh-ban, így nem is vettem volna meg azokat) Azt biztos tudod, hogy békési, aki itt feltette ezt az információt(amire válaszoltál), nem szerző, csak segített itt elhelyezni ezt az információt, úgyhogy nem biztos, hogy a Garai Kálmán olvassa ezt az oldalt. Majd megkérdezem a barátomat, akinek vettem, hogy a könyvben magában van-e elérhetőség, és megírom, ha igen. Üdv: p-51 | |||||
Otto | Adatlap | 522179 | 2013. január 16. 15:53 | ||
ugyan ez fordult elő a MKH hazai gyártású páncélosaival is. A HT-ban megjelent egy ár a hazai és külföldi együtt egy akciós ár, majd a helyszínen az akciós ár +3000 Ft volt az ár mert a HT hirdetést régen le kellett adni és azóta emelkedtek a költségek... | |||||
messzeres | Adatlap | 521938 | 2013. január 14. 13:31 | ||
Tisztelt Gari Kálmán, és kedves makettező társaim! A haditechnika 2012/6 os számában olvastam a Fülesbagoly könyv hírdetést, hogy megjelent a Tigris Tank könyvesboltban. Itt, már 3500 ft. vételáron pontos idézett a hírdetésből: „ a vevő kap hozzá egy külön kiegészítő írást a Me 110G német éjszakai vadászgépről ( a haditechnikából ismert Sárhidi Gyula tollából) és egy másikat a II. világháború olasz éjszakai vadászgépeiről . Ezekért nem kell külön fizetni járnak a könyvhöz.” Én nagyon megörültem, igy felhívtam a hírdetésben szereplő telefon számot, hogy megrendeljem a könyvet, felajánlotam, kértem egy bankszámlaszámot, amire át tudom utalni a vételárat: 3500+ posta költséget ( mert úgy gondoltam, így olcsóbb lesz mint utánvételell ) az uriember, nem volt hajlandó megadni a bankszámla számát, arra kért, hogy inkább emailben keresem meg, mert sok dolga van és nem ér rá. Ez meg is történt. Itt emailben az úri ember közölte velem, hogy a könyv, már nem 3500 Ft hanem 4500 Ft idézem: „ A HT-ban megjelent hirdetés LEADÁSÁNAK idején a kiegészítő anyagok megírása a kezdeti stádiumnál tartott. Ezekből végül 2 helyett 3 féle készült el és az eredeti tervhez képest megnövelt terjedelemben és így a kiegészítő írásokkal kapcsolatos költségek durván megnőttek. Ezért a vékony, limitált példányszámú könyv eladási ára mindenestül (kivéve a postaköltséget) 3500 helyett 4500 Ft lett, de ha az ember egy Lada helyett egy Volkswagent kap, akkor szerintem az árnövekedés érthető... Jelenleg nem áll módomban nagylelkűen, viszonzás nélkül finanszirozni a hazai repüléstörténeti kutatásokat. Ha majd úgy állok, akkor megteszem, de nekem már eddig is sokba került a hazai haditechnika-történet.” Az emailban még felajánlotta, hogy az édesapja Miskolcra jön, és én a vonat pályaudvaron átvehetem tőlle a könyvet + 1000 Ft fejében. Én, még ebbe is bele mentem, és a következöket válaszoltam: „Kedves Nándor! Mikor jönne az édesapja Miskolcra ? Én makettező vagyok, ezért érdekelne, hogy a 40 fekete fehér kép eddig még publikálatlanok voltak ? A4 es vagy A5 méretű a könyv? Üdv: Mátravölgyi Zoltán” január 6. óta nem kaptam választ, tehát már lehet, hogy soha nem is fogok. Itt nekem nem esik jol az, hogy ha valamit úgy hirdetnek meg, hogy egy bizonyos kiegészítő dokumentum ingyen tartozik a könyvhöz, hisz ez ált a hírdetésbe akkor az miért emeli a könyv árát? Kedves makettező kollegák akikk már megvették a könyvet , ti mennyitt fi zetetek ezért a könyvért, és mi a véleményetek megéri a befektetést vannak benne ritka fényképek repülőgépekről, ami talán egy makettezönek is hasznos lehet? Tényleg enyire jó a könyv, és a kiegészítő anyagok, hogy megér több mint 5000 Ft-ot ? Tisztelt Garai Kálmán! Mivel akiadóval megszakat a kapcsolat, ezért érdeklődnék a szerzőnél, hogy önnél beszerezhető jelenleg a könyv, 2000 ft-os áron ( gondolom, itt nincsenek kiegészítő anyagok ) Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel: Mátravölgyi Zoltán | |||||
jerry82 | Adatlap | 145155 | 2012. december 2. 21:14 | ||
hello segítséget szeretnék kérni milyen szinű volt "12"-es szám a Neubiberg-ban talált magyar bf 109 g10-on (wnr 612769) Láttam már grafikát amin kék a másikon sárga volt ,de emlegetnek pirosat is . a másik Szebeni Antal bf 109 g14 w0+58 gépében volt e MW50 mert akkor hozzá tartozó akkudoboz is kell. köszönöm a segítséget elöre is | |||||
vatya1 | Adatlap | 145154 | 2012. november 21. 11:45 | ||
békési | Adatlap | 145153 | 2012. szeptember 27. 14:04 | ||
Sziasztok! Mint azt már korábban itt a fórumon megírtam, a Fülesbagoly című könyv elkészült. Akkor még úgy volt, hogy a nyomdai munkák után választ adok a könyv terjesztésének feltételeiről is. Sajnos munkahelyi gondjaim miatt ígéretemet nem tudtam volna teljesíteni, így nem is tájékoztattam senkit, hogyan tudja a könyvet megvásárolni. A fenti gondok szerencsére sikeresen megoldódtak, így az érdeklődők, leendő vásárlók megvehetik a könyvet a szerzőktől október 6.-án a ReBeKa-n, illetve október 13.-14.-én a Bolyai makettversenyen. a könyv ára 2000.- ft. Akit érdekel a magyar repüléstörténelem egyik színes és érdekes fejezete, a magyar éjjeli vadászok históriája, az ne szalassza el a könyv megvásárlását, mert az csak limitált példányszámban kerül forgalomba. Maga a mű magánkiadásban jelent meg, terjedelme közel 100 oldal, ebből néhány oldalon színes oldalnézeti rajz, 20 oldalon pedig eredeti fényképek találhatók. A magyar éjjeli vadászokról eddig nem sok kiadvány jelent meg /azok beszerzése is egyre nehezebb/, ezért az eddigi visszajelzések alapján a könyv sokak szerint hiánypótló mű lett. Szeretném kérni minden leendő olvasó segítségét abban, ha más forrással, dokumentummal, fényképpel rendelkezik a magyar éjjeli vadászokról, kérem ossza meg velem az alább látható e-mail címemen, hogy esetleges korrekciót, módosítást tudjak eszközölni a későbbiekben. /Erre egyébként a könyv egyik oldalán szintén tettem felhívást./ Repülős baráti üdvözlettel Garai Kálmán szerző E-mail: ejszakaivadasz@gmail.com | |||||
Otto | Adatlap | 145152 | 2012. szeptember 11. 14:26 | ||
Szia, És ha szabad kérdezni mibe kerül? üdv: Ottó | |||||
békési | Adatlap | 145151 | 2012. szeptember 11. 11:00 | ||
Otto | Adatlap | 145150 | 2012. szeptember 11. 10:33 | ||
Mikor lesz kapható a könyv? Lehet már tudni valamit? | |||||
Z63 | Adatlap | 145149 | 2012. szeptember 9. 09:36 | ||
? De nagy lett a csend! | |||||
Z63 | Adatlap | 145148 | 2012. július 29. 19:59 | ||
Z63 | Adatlap | 145147 | 2012. július 29. 19:42 | ||
Sziasztok! Egy fotót ismerek, magyar jelzéses G2-ről, de azon csak a \"sakktábla\" volt, lajstromjel nem. Régebben ebben a rovatban tette fel a képet Podva. Üdv,Z63 | |||||
mcs | Adatlap | 145146 | 2012. július 17. 16:37 | ||
Hello Uhu! Mindig is érdekeltek az éjszakai vadászok, és tényleg milyen kevés infó van róla. Hűű de várom már a könyvet, a G-2 nem vitás milyen lesz.. ;-) Üdv: mcs | |||||
Keri | Adatlap | 145145 | 2012. július 17. 16:24 | ||
Szia! Korábban csak azért írhattál Uhu néven,mert nem volt kész a kötelező regisztráció.Ugyanis azt a nick-edet nem aktiváltuk,mert nem küldted vissza a megerősítő e-mail-t.Ha mégis az Uhu-t használnád inkább,írjál magánban,légyszives! A könyvet én is nagyon várom! Keri | |||||
sanyi | Adatlap | 145144 | 2012. július 17. 15:50 | ||
Két hete kaptam egy Italeri 110G-t és eredetileg egy horvátot akartam építeni, de most kedvet kaptam egy lóvizibülös magyar géphez:) Már csak a matricát kellene megszerezni... HADvezér?:) | |||||
HADvezér | Adatlap | 145143 | 2012. július 17. 09:18 | ||
Nagyszerű :) Én nagyon várom. üdv:HADvezér | |||||
Fulesbagoly | Adatlap | 145142 | 2012. július 17. 08:34 | ||
Sziasztok! Korábban Uhu névvel szóltam a kommentekhez, de most már a rendszer nem engedett fel, így megváltoztattam a nicknevemet. A levélváltáshoz csak annyit tudok hozzátenni, hogy hamarosan megjelenik a könyvem, amelyben a MKHL éjjeli vadászok történetét dolgoztam fel. A héten megy a nyomdába, majd később írom, hogy mi módon lehet megvásárolni. Elöljáróba csak annyit, hogy 100 oldalas könyv kb. 50 fényképpel és 4 színes oldalnézeti ábrával. Ebben talán választ kaptok a kérdésekre. Remélem nem tévedtem és kevés pontatlanságot ejtettem a könyvben, de sajnos sok forrás, és dokumentum nem maradt meg abból az időből, amit találtam azt mind belefoglaltam. Biztos lesz, hogy lesz, aki nem fog a könyv minden sorával egyetérteni, ami nem baj, csak kérem, hivatalosan, forrás megjelöléssel cáfolja meg, hogy az esetleges második kiadásban tévedéseimet helyre tegyem. Ehhez a könyv végén egy e-mail címet is megjelöltem, ide lehet majd írni. Csatolom a könyv borítóját. Üdv: Fulesbagoly volt Uhu | |||||
börni75 | Adatlap | 145141 | 2012. július 16. 21:28 | ||
Szia juge! Hogy tudnám felvenni vele a kapcsolatot, sajnos nem ismerem? Köszi! | |||||
HADvezér | Adatlap | 145140 | 2012. július 16. 19:15 | ||
Sziasztok, egyetértek Uhu -val, a G-2 esekre nem kerültek fel a magyar lajstromok, maradtak a német jelzések és így a 3 színű 76/74/75 festés is teljesen reális. A G-4 esetén az M +107 -esről van fotó is, amin látszik, hogy a késői, alul RLM 76 felül öszefüggő RLM 75 színek voltak csak a gépen. Századjel nem tudni, hogy fent volt -e a gépeken és az hogy hogy nézett ki végképp nm lehet tudni, mivel hiteles fotó nincs róla. üdv:HADvezér | |||||
HADvezér | Adatlap | 145139 | 2012. július 16. 18:59 | ||
Szia mcs, nem vagyok biztos az RLM színekben, minden esetben meg kell nézni a fotót, mert nem minden alakulatnál volt RLM színkóddal festék. Főleg a háború vége fele, Szerintem jobb ha te kevergeted ki a színeket, közelebb leszel a valósághoz. üdvHADvezér | |||||
juge75 | Adatlap | 145138 | 2012. július 16. 17:45 | ||
Keresd meg Magó Karcsit! | |||||
börni75 | Adatlap | 145137 | 2012. július 16. 17:43 | ||
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni egy bizonyos Messer festésmintájában, és a lajstrom száma is kellene! Ha sikerülne megfelelő információt találnom róla, akkor szeretném megépíteni. Ez a repülő egy Me109G6-os volt, amellyel Pászty István hadnagy zuhant le Kerekiben 1944. jún. 16-án. Üdv! | |||||
J_K | Adatlap | 145136 | 2012. április 2. 21:48 | ||
Nyugi,teljesen kamu. | |||||
búza | Adatlap | 145135 | 2012. április 2. 11:10 | ||
Sziasztok! Ez volt a háromszínű. Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 145134 | 2012. április 2. 10:08 | ||
Üdv! Volt egy kísérleti jelleggel lefestett hasonló tarka (Zöld, barna, szürke) ha jól emlékszem F-4-es, de lajstrom nélkül. G-6-os azonban nem! Főleg ilyen lajstrommal! Azt sem tudom biztosan hogy G-6-os repült e V7XX számmal, de talán az első szériák. Viszont a V lajtstrom kezdetet mindig három szám követte. Hacsak az oroszok nem tudnak valamit! Stirlitz is erről volt híres! :) | |||||
fidel | Adatlap | 145133 | 2012. április 2. 09:41 | ||
Bár nem vagyok szakértő, én is kimeredt szemekkel néztem a tavalyelőtti UM katalógusban egy aprócska képen. Vártam nagyon, mikor dobják tényleg piacra, hogy lássam nagyobb képen is. Az meg végképp furdalja az oldalam, vajon milyen színeket dobtak hozzá. :-) Egyébként van valakinek tapasztalata ezekkel az UM G-6-osokkal kapcsolatban? Mennyire könnyen építhető, mennyire pontos? (Olvastam róla ezt-azt külföldi oldalakon, de igazából egy hazai szakértő véleményére lennék kíváncsi.) Köszönöm, fidel | |||||
Tibcsi | Adatlap | 145132 | 2012. április 2. 06:29 | ||
? Volt ilyen messzerünk? V-7U7? Ilyen festéssel? Ahogy Virág elvtárs mondaná: "Gyanús... naggyon gyanús..." :) | |||||
Levix | Adatlap | 145131 | 2012. április 1. 21:49 | ||
mcs | Adatlap | 145130 | 2010. augusztus 11. 11:23 | ||
Sziasztok! Magyar II.vh nemzeti trikolórnak( piros=RLM23, fehér=?, zöld=RLM25) a színeit keres Gunze, Humbrol kódokban. Előre is köszönöm. Üdv: mcs | |||||
Guliver | Adatlap | 145129 | 2010. június 5. 12:50 | ||
Ákos | Adatlap | 145128 | 2010. június 3. 23:45 | ||
A kérdésed első felére csak két hozzászólást kell visszaolvasnod, hogy megkapd a választ: nem létezett. Olvasmányaim során az E az utolsó Messer, amit láttam fotón téli fehér festéssel. | |||||
Guliver | Adatlap | 145127 | 2010. június 3. 13:54 | ||
Sziasztok! 110 G2 típusú Messzeren melózom, a kérdésem az , hogy létezett-e a Királyi Légierőnél teljesen fehérre meszelt téli festésű példány. Guglin semmit sem találtam. Esetleg a "komáknál" volt ilyen, ha nálunk nem? Guliver | |||||
apcyrobi | Adatlap | 145126 | 2010. május 30. 19:05 | ||
Szia Uhu! Köszönöm szépen kimerítő válaszod. Ha esetleg képet, vagy festési mintát tudnál még feltenni azt nagyon megköszönném. Üdv.: Robi | |||||
Uhu | Adatlap | 145125 | 2010. május 29. 20:44 | ||
Szia apcyrobi! Mivel nem volt egyértelmű, hogy melyik Me-110-es festésre vagy kíváncsi, így inkább leírom a G-2, és a G-4 radaros festését. A G-2-eseket a Az 5/1. Magyar Királyi Honvéd éjjeli vadászszázad 1943. áprilisában kapta meg, mindössze 3 darabot. Annyit tudni, hogy a V. 951; V. 952; V. 953 volt kiosztva lajstromjelként a gépekre, de nem tudni, hogy ezeket tényleg ráfestették e. Pontos festési sémát az Aero História 1992. októberi számában találsz, ezt valahonnan szerezd meg, bár az RLM színeket szerintem rosszul adták meg ott. Ha ilyen gépet készítesz, akkor figyelje arra, hogy ezek a gépek fegyvertelenek voltak, mert inkább csak átképzésre használták, és csak néha tették bele a géppuskát és gépágyút. A G-4-eseket immár a 5/1. éjszakai vadászszázad 1944. december 18.-án kapta meg, de ezzel a század névvel már csak pár napig élt, mert átnevezésre került a század. Az új elnevezése 101. éjjeli vadászrepülő század lett, 1944. december 23-ától. A gépek festése a már említett Aero História 1992. októberi számában szintén megtalálható, bár ezzel inkább már vitatkoznék, mert ui. késői gyártású Me-110-eseket kaptuk, és szerintem nem a három színű szürke festést követték e gépek festése, hanem az alul világos szürke, felül pedig sötétszürke festést. A festék hiányról már nem is beszéljünk…Azonban ezen gépekre is felfestették a századjelvényt, a Fülesbaglyot, de arra vigyázz, hogy ne az egyes szakirodalmakban megjelent bagolyjelvényt fesd rá, mert az eredeti nem úgy nézett ki! Ugyanis azon szakirodalmakban, könyvekben, egyszerűen csak egy fekete fülesbaglyot szerepeltetnek.A valóságban, azonban egy faagán ülő fülesbaglyot kell festeni, sötétkék keretben és három fénylő csillaggal a bagoly körül! Saját szubjektív véleményem szerint azonban ma már oly mindegy, hogy milyen festési sémát követsz, ui, azt senki sem cáfolhatja meg. Annyi azonban biztos, hogy csak kilenc gép maradt a háború végére és ezekkel látták el a készültséget, de már nem sok eredménnyel, mert a benzinhiány már mindenre rányomta a bélyegét. (Remélem sikerült valami infót adnom, ezt azért is mertem megtenni, mert családi vonatkozás miatt is érintett vagyok, nagyapám kezdetektől a végéig ott szolgált pilótaként, és a század történetét elég jól felkutattam, szerintem elég jól) ÜdvUhu | |||||
apcyrobi | Adatlap | 145124 | 2010. május 29. 19:40 | ||
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni Messer 110esek magyar festését illetően? Használtunk jópárat belőlük, van valakinek fénykép róluk? | |||||
apcyrobi | Adatlap | 145123 | 2010. május 28. 11:52 | ||
Köszi srácok! Én is olvastam ezeket az "irodalmakat"; nagyon úgy tűnik, hogy a szerző nem volt ilyen szerencsés! Azt hiszem maradhatunk a fikciónál. | |||||
rod666 | Adatlap | 145122 | 2010. május 28. 09:05 | ||
Egy régi Top Gunban láttam egy téli festésű G2-t, amin, ha jól emlékszem, szintén H7 jelés volt felfestve pirossal. De lehet, hogy csak H volt. | |||||
mig | Adatlap | 145120 | 2010. május 28. 05:53 | ||
Kb. egy évvel ezelött én is megtaláltam ezt a kiadványt. Bővebb információt azóta sem találtam, az erre szánt maqett azóta is várja a folytatást. Üdv:mig31 | |||||
cimber | Adatlap | 145119 | 2010. május 27. 21:15 | ||
Kb. 40-50 db. Emil az én tudomásom szerint 44-ben került MO-ra, ha jók az olvasmányos emlékeim V.901 sorszámmal kezdődtek volna. Azonban ezek frontokat megjárt német gépek voltak, vegyes festéssel - még sivatagi is volt köztük - és nagyjavítás után kerültek ide. Arra használták őket, hogy a Messzer szűk futós fel- és leszállását oktassák vele. Mindenféle harci érintkezés nélkül repülte vissza a német személyzet. Régen olvastam, lehetséges, hogy nem 100%-os pontosan emlékszem már. 44-ben ráadásul már nem az ék, hanem a kereszt volt a felségjel...szóval inkább hajaz ez az Emil-4-es a fantázia kategóriába. | |||||
fodi | Adatlap | 145118 | 2010. május 27. 20:53 | ||
Én annyit olvastam ég jó pár évvel ezelőtt, hogy a Magyarországra gyakorlógépként került régi sorozatú Messzerek elég vegyes festésekkel rendelkeztek. Ennél konkrétabbat nem, talán valami jobban tájokozottabb emberke tud többet mondani. | |||||
apcyrobi | Adatlap | 145117 | 2010. május 27. 16:42 | ||
Égi lovag | Adatlap | 145116 | 2010. május 26. 16:33 | ||
experte93@freemail.hu köszönöm előre is:) | |||||
rod666 | Adatlap | 145115 | 2010. május 26. 16:24 | ||
Nekem megvan a Hungarian Eagles és egy ezzel a típussal foglalkozó könyv, amiben van egy magyar gép oldalnézeti rajza. Ha kell, adj egy elérhetőséget -az enyém az adatlapomon látszik- és holnap küldöm PDF-ben. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Nem kifejezetten magyar messzeres kérdés, de itt nagy valószínűséggel lesz valaki, aki tud nekem segíteni.
Olyan metszet rajzot keresek, amiről egyértelműen megállapítható, hogy milyen szögben állt a Bf-109 G-6 ülésének háttámlája. Nagy valószínűséggel a többi változaté is ugyanilyen szögben állt. Sajnos a különböző makettek valamint a műgyanta és fotomaratott feljavító készletek tervezői/készítői eléggé eltérő szögekben döntik a háttámlát, és nem tudom, hogy mi a pontos megoldás. A Google képtalálatok között már keresgéltem, de olyan torz metszeteket találtam, hogy azokat nem merem használni.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel: Vermate