/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Gabusch 522404 2013. január 18. 13:31
Válasz erre
Nem mondtam, hogy nem túlzás, viszont a linkelt kép valódi hajó. Ami számomra érdekes, az az, hogy a valószínűleg a parton szerzett sérülései is eléggé rozsdásak, holott ott nem feltétlenül érte túl sok víz a sérülés óta. Azaz előfordulhat, hogy egy tengeren szerzett sérülés, pláne ronda időjárási körülmények között sokkal gyorsabban és erőteljesebben rozsdásodik, mint azt feltételeznénk.
hatvanilaci 522395 2013. január 18. 12:32
Válasz erre
Ha már én is beleszólhatok!
Az biztos,hogy a tengervíz sós mivolta véget szépen meg tudja kezdeni a hajó fém részeit.Viszont az említett makett rozsdásítása egyértelmű túlzás.
TAMÁS78 522394 2013. január 18. 12:23
Válasz erre
Kezd olyan hangulatúvá válni az eszmecsere, mintha azt állítottam volna, hogy hajókón ilyen jelenségek nem fordulhatnak elő, pedig az általad előzményezett hsz-omban kb. az ellenkezőjét tettem. Azt viszont fenntartom, hogy a linkelt dvd-n látható koszolás és sérülések az én ízlésemnek nem élethűek, nem lepukkant fémfelület, hanem túlzó effektekkel festett műanyag benyomását keltik.
Batka 522393 2013. január 18. 12:14
Válasz erre
Szerintem a csupasz fémfelületet semmi perc alatt megeszi a roszda, függetlenül a "frisseségétől"
Gabusch 522380 2013. január 18. 11:30
Válasz erre
Itt egy kép egy Fukushimában partravetett hajóól. Érdekes, hogy a valószínűleg elég új sérülések dacára milyen rozsdásak a felületek.

kep.index.hu/1/0/376/3766/37661/3766160_49d91d24c97b2d452fb1c2ee57251ae6_wm.jpg
Neo954 522372 2013. január 18. 10:18
Válasz erre
201301185371
201301185371
15
15

Sziasztok!

A piros pöttyök jelzik az eltávolított légyvédelmi fegyverek helyét.

A kép alapján dolgozok szerintetek hiteles?

Üdv.:Neo
Neo954 522358 2013. január 17. 22:28
Válasz erre
Sziasztok!

Tamás! köszönöm hasznos olvasmány! :)

Sebi! Én is egyből ezeket a gépágyúállásokat szúrtam ki az átépítés részeként!

Köszönöm mégegyszer!
Majd nyomatok képeket.

Üdv.:Neo
Sebi 522331 2013. január 17. 19:02
Válasz erre
Szia Neo!

Ja, hogy csak egy ilyen picit szeretnél! Ez így más. Akkor igazából egy dolgot kell tenned. Van a két oldalon, a fedélzet szélén 5-5 gépágyúállás. Azokból operáld ki a középső hármat. A fő lövegekhez pedig a sima tornyokat használd. És máris lesz egy príma 1944 áprilisi Musashid.
TAMÁS78 522284 2013. január 17. 09:28
Válasz erre
Musashi ügyben sztem olvasd át ezt, és sok mindent tudni fogsz a hajóról:

www.acelmonstrum.host22.com/mus.html
Neo954 522267 2013. január 17. 06:53
Válasz erre
Szia Sebi!

Köszönöm!
A fordítási segítséget elfogadom, bár nagyjából érteni vélem, azért biztos ami biztos. :)

Nemrég vettem egy 1:1200-as revell Yamato-t és feltűnt, hogy 5db fő lövegtorony van hozzá, 2 tetején van légvédelmi ágyú a többi sima, és a Yamato-hoz a légvédelmi ágyúsat írja.
Na ezt a hajót szeretném Musashi-ként elkészíteni.
Üdv.:Neo
Sebi 522262 2013. január 16. 23:36
Válasz erre
2013-01-16 23.32.11
2013-01-16 23.32.11
2013-01-16 23.25.52
2013-01-16 23.25.52

Nem tudom mennyire vagy jó angolos, de lényegében ennyi volt a különbség a két hajó közt. Ha kell, segítek a fordítással.
Neo954 522257 2013. január 16. 22:45
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy a YAMATO és a MUSASHI között milyen szembetűnő különbségek voltak?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv.:Neo
hatvanilaci 522245 2013. január 16. 21:40
Válasz erre
Bismarck%20Kiel%201941
Bismarck%20Kiel%201941
Bundesarchiv_Bild_193-04-1-23%2C_Schlachtschiff_Bismarck
Bundesarchiv_Bild_193-04-1-23%2C_Schlachtschiff_Bismarck

Én annyit szólnék utólagosan hozzá,hogy a Bismarckon én is csináltam rajta -igaz nem sokat,csak a képek alapján látottakat- kondenzvíz lefolyásokat.Nekem ennyi bőven elég is rajta.
Sebi 522236 2013. január 16. 21:08
Válasz erre
Hát, ahogy mondani szokták, ízlés kérdése. Én majd lehet, hogy egyszer beszerzem ezt a dvd-t. Érdekel ez a koszolásos technika.
Sebi 522234 2013. január 16. 20:49
Válasz erre
Legközelebb nehezebbet kérdezek :D
Azért vigyázz! A Tirpitzet volt ideje a legénységnek "fényesíteni". Legalábbis nem láttam róla olyan képet, ahol annyira leharcolt lett volna, mint mondjuk a Prinz Eugen. Tudom, hogy nehéz eltalálni az egyensúlyt a koszolásban és koptatásban. De ha nem egy adott kép alapján dolgozol, akkor nem feltétlenül kell minden rozsdafoltot megjeleníteni.
TAMÁS78 522233 2013. január 16. 20:46
Válasz erre
Ennek hatására újra átnéztem a linkelt videót, a kérdéses részeknél ki is kockáztam, de továbbra is azt mondom, az én ízlésemnek sok helyen túl nyers, határozott körvonalú és éles a koszolás és a sérülések imitációja. Nem illik a méretarányhoz, nem tűnik életszagúnak - nekem.
SSZABI 522231 2013. január 16. 20:29
Válasz erre
De jó nyertem :)

Most ezen így elgondolkodva, lehet, hogy a készülő revell Tirpitzet kicsit jobban koszolom mint eredetileg akartam, de nem esek azért annyira túlzásba, a végeredményt majd megosztom veletek (ha nagyon gáz lesz, inkább újrafestem...)
Sebi 522230 2013. január 16. 20:24
Válasz erre
Bingo. A kép, a Brestbe érkező Prinz Eugent mutatja 1941 06.01.-én. Ez miért érdekes? Ezzel a képpel azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a "leharcolt" állapot milyen rövid idő alatt beállhat. Ugyebár a Prinz Eugen a Bismarckkal futott ki és a kép elkészültekor ért először kikötőbe.
Sebi 522225 2013. január 16. 20:13
Válasz erre
Nem, sajnos nem nyert. Még valaki?
Egyébként Neo képein is látszik, hogy mennyire élethű ez a fajta koszolás (pontosabban a romboló oldalán, szerintem egy találatot imitáltak). A videón is ezt a két hajót mutatták és így, egy diorámába illesztve már egész jó, nem?
SSZABI 522223 2013. január 16. 20:10
Válasz erre
Csatlakozom Tamáshoz, szerintem is 1941 első fele, legalábbis ez a festési minta illene rá:
www.admiral-hipper-class.dk/prinz_eugen/paint_schemes/pictures/1941/04_eugen_22_may_41_starboard_big.jpg

Valóban nekem is az volt a furcsa, hogy nem sűrűn láttam olyan hajót, ami agyon volt ilyen módon harcolva, valahogy nekem úgy tűnik "szépnek" ha minimális a kosz rajta...
Bár az kétségtelen hogy látványosak ezek a megoldások.
Neo954 522215 2013. január 16. 19:29
Válasz erre
27412003
27412003
claseZ143
claseZ143
HMS20KGV20Arriving20Halifax20CT-28020Cropped-1_zpsacf66d71
HMS20KGV20Arriving20Halifax20CT-28020Cropped-1_zpsacf66d71
costa-concordia-hole-in-ship
costa-concordia-hole-in-ship

Sziasztok!

Találtam pár képet.

Érdekes a costa concordia sérülése pár nap alatt mennyire rozsdásodott.

Üdv.:Neo
TAMÁS78 522211 2013. január 16. 18:35
Válasz erre
Talán a '42 év eleji festésére emlékeztet leginkább, de lehet, hogy hülyeség.
Sebi 522207 2013. január 16. 18:16
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem reális a dolog. Csak azért lehet furcsa a számunkra, mert esetleg mi nem megyünk bele ennyire részletesen a koszolásba.
Tulajdonképp nem kell sok idő, hogy egy igazi hajó úgy nézzen ki, mint a Szabi által mutatott filmen a makett. Itt ez a kép a Prinz Eugenről:

www.asisbiz.com/Battles/Operation-Donnerkeil/pages/Kriegsmarine-Cruiser-KMS-Prinz-Eugen-09.html

Ezen is elég jól látszik, hogy kissé le van harcolva. Kinek mi a tippje? Mikor készült a kép? Annyit elárulok, hogy a felette lévő felirat "operation Donnerkeil" téves, tehát ne vegyétek figyelembe.
TAMÁS78 522145 2013. január 16. 10:27
Válasz erre
baden4a
baden4a

Ez már szerintem is túlzás, ráadásul nem is felel meg a méretaránynak. De azért tény, hogy az állandóan vízben álló hadihajók állaga karbantartás és rendszeres - gyakori - újrafestés nélkül nagyon gyorsan romlik, akár már 1-2 év alatt is. Érdemes megnézni a háború legvégén ill. a Scapa Flow-i internálás alatt készült képeket a német Hochseeflottéról, ezek kb. 2 év alatt rohadtak le ennyire. Csak egy példa, egy kép a Badenről (1917 márciusában történt meg az átadása - gondolom, akkor elég tiptop állapotban lehetett):
Neo954 522137 2013. január 16. 09:37
Válasz erre
Szia!

Szerintem 5-10 év dokkban állás után nézhet így ki egy csatahajó amit nem használnak, illetve ha sérül a hajó azt a háborúban a lehető leggyorsabban megpróbálják kijavítani, nem marad az oldalán rozsdás tátongó lyuk. :)

Üdv.:Neo
hatvanilaci 522136 2013. január 16. 09:15
Válasz erre
Batka 522135 2013. január 16. 09:14
Válasz erre
Szerintem nem, de mostanában ez a divat. Azt hittem a hülyére koptatás, meg "festéklepattogás" megmaradt a szárazföldi eszközöknél.
lucky 522134 2013. január 16. 09:13
Válasz erre
Max ha pár éve áll gondozás nélkül.. A csurgások ok, de az a nagy nemtudommi az oldalán...
SSZABI 522128 2013. január 16. 07:48
Válasz erre
Hajósok, létezik az, hogy egy hajó ilyen ramaty állapotban nézzen ki? Mármint a németek sokszor átfestették őket, ennyire elhanyagoltnak szabadna lenniük?

www.youtube.com/watch
Kamovos 521987 2013. január 14. 18:43
Válasz erre
Két villogó fény a tengeren, és a rádió forgalmazás.

Térjenki!
Térjen ki maga.
Ismételten felszólítóm! Térjenki előlem!
Térjenki maga.
Térjen ki előlem! Én az amerikai haditengerészet anyahajója vagyok!
Én meg a világító torony.
Kamovos 521986 2013. január 14. 18:40
Válasz erre
hatvanilaci 521959 2013. január 14. 16:02
Válasz erre
Sebi!
Köszi a segítséget,jobban mondva a felvilágosítást!
Épp az imént néztem a szolnoki verseny dátumát.Ma este megyek Svájcba dolgozni,de remélhetőleg a verseny idejére hazajövök,és el tudom vinni a Bismarckot.Az még kérdés,hogy mivel,de ezen a kérdésen még "dolgozok".
Üdv!
Sebi 521859 2013. január 13. 19:39
Válasz erre
Szia Laci!

Amennyire tudom, ez a szín, a békebeli festés része. A németek minden hajót a békebeli festéssel indítottak még a háború alatt is. Majd mikor a hajó szolgálatba állt, a sapkát átfestették feketére vagy az aktuális álcaszínre. Persze nem azonnal, mert például vannak képek a Gneisenauról '41 márciusából a "Berlin" művelet idejéről, szép fényes sapkával. A Bismarck esetében feltételezhetjük, hogyha beért volna Brestbe, előbb-utóbb átfestik az övét is.
Másrészt valami olyasmit olvastam, hogy a sapka anyaga ezzel az ezüst festéssel együtt, a hőszigetelésben játszott szerepet. Meggátolta a kémény felső részének átmelegedését. De ez nem 100%, mert teljes leírást még nem találtam sehol, csak itt-ott olvastam fórumokon.
hatvanilaci 521834 2013. január 13. 18:02
Válasz erre
műszerek 003
műszerek 003
műszerek 002
műszerek 002

Üdv hajósok!
Itt a következő műszer a hídra!Természetesen ez is világít.Már alig várom,hogy kész legyen,hogy milyen fényáradatban fog "úszni"!
Üdv!
hatvanilaci 521769 2013. január 13. 12:18
Válasz erre
Bundesarchiv_Bild_193-04-2-10A%2C_Schlachtschiff_Bismarck
Bundesarchiv_Bild_193-04-2-10A%2C_Schlachtschiff_Bismarck

Üdv mindenkinek!
Van egy észrevételem és a következő kérdést tenném fel hozzá.Mint tudjuk minden hadihajó matt színű festést szokott kapni,ezzel is jobban rejtve magát.A Bismarck is matt szürke festést kapott a felépítményen,kivéve a kémény sapkát.Ez ugyanis RAL 9006 (White Aluminium),és fényes.Ki tudja erre a választ,hogy ez vajon miért olyan amilyen?
Köszönöm a válaszokat előre is.
Üdv!
zs180 521743 2013. január 13. 10:12
Válasz erre
Imi,én is láttam a Pontos feljavítót és el is gondolkodtam, valóban érdemes-e az eredeti tervem szerint belefogni az 1:600-as Airfix KGV Howe-ként történő megépítésébe, vagy inkább vegyek egy 1:350-es Tamiya KGV-t meg egy Pontos szettet...

Sebi, köszönöm, de én valóban csak felügyeltem a munkát és Kálmán volt, aki elvégezte.
A festéshez az útmutatóban ajánlott Revell festékeket használta - aggódtam is, hogy túl sötét lesz a felépítmények szürkéje, de végül is elég jók lettek a színek.

P.Gy.
SSZABI 521552 2013. január 11. 16:25
Válasz erre
Uraim, gyönyörűek ezek a munkák!
Ha időm engedi, akkor próbálom a Rurik hajótestét kipofozni, aztán teszek fel képeket.

Minden jót!
Sebi 521549 2013. január 11. 15:27
Válasz erre
Szia Gyuri!

Sehr gut, ahogy a bölcs angol mondja, a német megszállás alatt. Látszik, hogy ki felügyelte a munkát :) Egyébként WEM festékkel lett festve?

Imi barátom!

Ne bánkódj! Ha mindig arra várna az ember, hogy milyen kiegészítőt adnak majd ki, akkor ki építene makettet? A te kezed ráadásul van olyan jó, mint amit ezek gyárilag csináltak.

Laci!

Szép munka!
hatvanilaci 521528 2013. január 11. 12:01
Válasz erre
Simi!
Ez nem fotomaratott,hanem mind kézi.Lényegében "pofon egyszerű" (annak aki tudja természetesen a fortélyait),a műszert kirajzoltam egy 0,1 mm-s rézlapra,majd kifúrtam 0,8 mm-s fúróval.Az órát pedig egy 0,15 mm-s rézdrótból hajtottam a 0,8-s fúró köré majd,elvágtam körömcsipesszel.Ezt egy maszkolószalagra ragasztottam,majd egy egyenes 0,15mm-s rézhuzalt odaforrasztottam.Az így kapott "mutatót" középen elvágtam szikével,és lényegében kész is lett az óra.Egy csepp pillanat ragasztóba csipesszel belemártottam,majd felragasztottam a helyére.
Üdv!
Simi 521514 2013. január 11. 08:59
Válasz erre
pontos1
pontos1
pontos2
pontos2

Gyuri!
Ez a Bismarck egy igazán szép alkotás, nem hiszem, hogy jobbat tudnék én is kihozni belőle. Nagy elismerésem Kálmán barátodnak!
Képzeld, a Pontos Model elkészítette a (Tamiya 1/350-es) KGV-k feljavító készletét! Egyszerűen fantasztikus! Kicsit el is szomorodtam, hogy nem vártam még néhány évet a POW építésével; bár ehhez is kell némi plusz munkát hozzátenni, de az szinte elenyésző.
Laci!
Köszönöm az elismerő szavakat! Nagyon klassz az a fordulatszám-mérő. Ez úgy lett kimarva? Gondolom, ezt majd a hídon kell elhelyezni.
zs180 521508 2013. január 11. 03:58
Válasz erre
DSC04917
DSC04917
DSC04918
DSC04918
DSC04919
DSC04919
DSC04920
DSC04920
DSC04921
DSC04921
DSC04922
DSC04922
DSC04923
DSC04923
DSC04924
DSC04924
DSC04925
DSC04925
DSC04926
DSC04926

Laci, nagyon ötletes!
Alig lehet összeszámolni, mennyi minden fog mozogni és világítani ezen a hajón...
Időközben Kálmán barátom tovább haladt a Revell 1:350-es Bismarck-jával, íme a jelenlegi állapot. Már nem sok hiányzik ahhoz, hogy elkészüljön vele.
P.Gy.
hatvanilaci 521503 2013. január 10. 22:58
Válasz erre
mérő műszer 001
mérő műszer 001
mérő műszer 002
mérő műszer 002
mérő műszer 003
mérő műszer 003

És a legújabbak...
hatvanilaci 521438 2013. január 9. 19:52
Válasz erre
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (1)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (1)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (2)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (2)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (3)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (3)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (4)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (4)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (6)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (6)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (7)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (7)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (8)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (8)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (10)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (10)

Üdvözlöm a hajósokat!
Elkészült a Bismarck hajócsigáinak fordulatszám mérőjének a műszere.Ahhoz,hogy mindez sikerült sok embernek köszönhetem itt.Ezúton is megköszönném a segítségetek,mert nélkületek ez nem jött volna létre!
Üdv!
zs180 521291 2013. január 8. 12:53
Válasz erre
Simi, nagyon szépek lettek a légvédelmi lövegek!
Az hogy a Minnesota végre felkerült a mws.com-ra hosszú levelezgetés eredménye, Jim Baumann segítségével. Ismét nagyon segítőkésznek bizonyult a Mester.
Remélem, az ottani fórumozóknak is tetszik majd a kis hajó.
A Blue Tack-et elfelejtettem a múltkor. Bár még ki sem bontottam, de elmondhatom róla, hogy ez egyfajta gyurma-ragasztó, amit pl. David Griffith arra használ, hogy megfeszítse a Caenis-ből készülő köteleket, amíg a ragasztó megköt. Én egyfajta sablonként szeretném használni, pl. árbocok és keresztrudak összeragasztásánál:
belenyomod az árbocot és gondosan beállítva a keresztrudat, majd ragasztót pöttyintesz a kettő közé. Így pontosan beállított lehet a pillanatragasztós kötés; de még biztosan jó lehet még ezer más dologra is.
hatvanilaci 521272 2013. január 8. 09:57
Válasz erre
Simi!
Ez egyszerűen fantasztikus!Érdemes volt feltenni a két ágyú összehasonlítását.A különbség fenomenális.Jól látható,hogy egy fröccsöntött forma egyáltalán nem adja vissza azt a hatást,mintha igazi volna,mint a te általad feljavított.Gratula hozzá!Nagyon szépek lettek a "pom-pom" légvédelmi ágyúk is,és ügyesen megoldottad a felmerülő "csőhosszúság" problémát!

Nekem van egy elképzelésem a Bismarck külső műszereivel kapcsolatban,bár nem tudom hogy fogom még kivitelezni,de Lucky barátunk segítsége -smd led- nagyon sokban hozzájárult ahhoz,hogy nyitott szemmel vizsgáljam az előttem kínálkozó lehetőségeket.Azt hiszem ez azért elárult némi információt...
Üdv!
Simi 521270 2013. január 8. 09:45
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7

Na végre fel tudtam tenni én is néhány képet!
Az első képeken az egycsövű 4'-es (105 mm-es) ágyú látható. Az esztergált lövegcső szép és könnyen beépíthető. Némi nehézséget a kezelői platformok és annak korlátai jelentettek.A további képeken a Pom Pom gépágyú (40 mm-es) 8 csövű verziója látható. Az egyik legnagyobb gondot az adta, hogy az esztergált csövecskék egyforma hosszúak, márpedig a középső 4 cső hosszabban kiáll, mint a szélsők. Ezt a problémát úgy hidaltam át, hogy egy 0.6-os injekciós tűbe beleragasztottam a csöveket és így hosszabbítottam meg azokat.
Gyuri!
Először is gartulálok a Minnesota-hoz, hogy végre ma megjelent a modelwarships.com-on.Szépek a fotók! Ilyen klassz 1/1200-as hajót még nem láttam!
A Blue Tack-ról nem írtál... A DVD-t köszönöm, majd visszajuttatom; volt néhány kép, amit nem ismertem.
zs180 521252 2013. január 8. 00:56
Válasz erre
Simi, miután beszereztem 5-6 féle maratást ehhez a hajóhoz, plusz ott a sajátja és legalább háromféle generikus (korlát, eresz, perforált háromszög alakú dúc), naná, hogy kihasználom a bennük rejlő lehetőségeket. Az internálva veszteglő hajón akármennyi ajtót ki lehet nyitni, igaz,a tömör műgyanta maketten ez nehezebben kivitelezhető, mint a fröccsöntöttön. Amit látsz, azon csak a parancsnoki híd ablaksoros mellvédje a kit saját maratása, az ajtók Lion Roar, a többi Flyhawk gyármány. Egyik szebb, mint a másik, élvezet velük a munka. A Flyhawk lépcsők (még nincsenek fent) pl. egyenként megfelelő síkba állítható lépcsőkkel, az oldalukon perforációt imitáló reliefmaratott szárakkal rendelkeznek - ez inkább 1:350-ben természetes, nem 1:700-ban.
Használható a DVD?
Gonzo 521236 2013. január 7. 22:01
Válasz erre
2013_14_new_kor_06_big
2013_14_new_kor_06_big

B.U.É.K az Uraknak!

Egy kis apróságra szeretném felhívni a csatahajós társadalom figyelmét az Academy gondozásában:

Nemtudom hogy kisméretű cápákat találunk-e a dobozban, de remélem a farfedélzeten bedobozolva ott utazik az a bizonyos első...
hatvanilaci 521233 2013. január 7. 21:24
Válasz erre
SAM_1449
SAM_1449
SAM_1450
SAM_1450

P.Gy.!
Úgy tudom,hogy a hajó még az első világháborúból való,és a maga idején híres hajó volt.A képeket elnézegetve vannak hasonlóságok a Bismarckkal kapcsolatban.Például a híd felépítése tűnt egyből fel,hogy a Bismarcké is hasonló.Azon éppen el is gondolkodtam,hogy ez ismerős valahonnan nekem.
Köszönöm az elismerő szavakat,bár nagyon rajtam van,hogy csináljam,hiszen már nem sok lenne a kész felépítményhez (leszámítva a kisebb fegyverzetet),de időm,mint írtam nincs rá sajnos!
További jó építgetést kívánok!
Üdv!
Simi 521199 2013. január 7. 17:44
Válasz erre
Szia!
Látom, jó sok ajtót kinyitottál. A fedeles ablakok külön maratásból vannak, vagy ezt adták hozzá? Mindenesetre nagyon jól néz ki az eddig elkészült rész. Engem az ilyen látványtól szokott elkapni a gépszij és akkor már jobban megy az építés.
A múltkor írtad, hogy vettél Blue Tack-ot. Mi ez az anyag? Valahol azt olvastam, hogy maszkoláshoz használják.
Én közben végeztem az egycsövű 4'-es ágyúkkal és ma a Pom Pom-okkal is; ha még lesz egy kis időm, teszek fel róla én is képeket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.