/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
makettes 522200 2013. január 16. 17:55
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek a csillag felségjelet mikor festették fel a gép nyolc pontjára?
1951-ben vezették be új felségjelként,de régi fotókon sok gépen csak hat helyre van felfestve,a szárny felső részére nem.(pl.Li-2,An-2,Ut-2,Jak-18,Mig-19,Mig-15..)
1961-ben jöttek a Mig-21-es gépek,ott már ez nem volt kérdéses..
üdv.makettes
Taylor2 522188 2013. január 16. 16:52
Válasz erre
Ati75 522085 2013. január 15. 18:55
Válasz erre
Sziasztok!
Más téma...
Most találtam ezt a cikket:
iho.hu/hir/hind-a-varos-felett-120609

Főleg az utolsó bekezdések elszomorítóak. :(
NORAD 522067 2013. január 15. 16:23
Válasz erre
Ezek szerint vagy nem akarnak a jövőben teljesen az ukránoktól függni a szállító flotta terén (A-124, An-70, An-140, csak az IL-476 orosz gyártás),vagy az Iljusin cégnek ügyes lobbistái vannak. Kb 5-10 év mire az első Il-112 a csapatokhoz kerülhet.
Kamovos 521991 2013. január 14. 19:13
Válasz erre
Na tessék!
Csak nyugat imádóknak. :D

www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/ujraelesztik_az_il-112-es_programot/

Nincs pénz mi?
Ati75 521977 2013. január 14. 17:28
Válasz erre
Azta...
Erre nincs szó!ez aztán a repülés!
nem is gondoltam volna,hogy így is tud hasítani...
Kamovos 521943 2013. január 14. 14:33
Válasz erre
Egy Csirkecomb bemutató a fészkében 2012-ből!

Van aki póttartály nélkül, üresen tud vele mű repülni is. :)
Voltak akinek a feltöltött póttartályokkal, és az utasokkal, már gondot okozott a felszállás is. :(

www.youtube.com/watch
Ati75 521849 2013. január 13. 19:12
Válasz erre
A miniszter "úr" szerint ez a kifutó technika:

m.index.hu/video/2013/01/13/a_legpusztitobb_szarvastehen/

érdekes...azért valamit tudhat. :)
A 29-es mellett a másik nagy kedvencem!
Kamovos 521790 2013. január 13. 14:00
Válasz erre
Nekem mindegy, csak legyen már valami!
Vagy Mi-171, vagy vadkan. :D
lacipapa 521783 2013. január 13. 13:20
Válasz erre
Úgy járna,mint a Fejedelem a vadkannal?Hm...állítólag,az sem volt véletlen!
Kamovos 521773 2013. január 13. 12:20
Válasz erre
Lehetne az véletlen 24db is.
Biztos ürülnének, akik még repülhetnének vele.
Kamovos 521771 2013. január 13. 12:18
Válasz erre
Azt sem bánnám, ha valaki nem medvét lőne. :D
Flanker 521718 2013. január 12. 23:58
Válasz erre
piratvitorla 521698 2013. január 12. 20:09
Válasz erre
Az ilyen jellegű lehetőségeket valószínűleg akkor szúrták el, amikor a maradék államadósság töredékéért készpénzt kaptunk...
Ati75 521695 2013. január 12. 19:45
Válasz erre
Vagy esetleg 1-2 ilyen is befigyelne...
www.primeportal.net/hangar/kevan_vogler/mi-171_hip/
Ati75 521694 2013. január 12. 19:39
Válasz erre
Na igen...
reméljük lesz belőle valami. :)
Kamovos 521692 2013. január 12. 19:27
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Remélem Putyin elviszi medve vadászatra is!
Csak legyen elég célzó víz is, nehogy mellé lőjenek! :D

Üdv: kamovos
piratvitorla 521617 2013. január 12. 07:43
Válasz erre
A kormányfőre még a moszkvai látogatása előtt gyakorolnának nyomást a helikopterek felújítása miatt - írja a Magyar Nemzet.

http://www.hir24.hu/belfold/2013/01/12/lobbistak-gyakorolnanak-nyomast-orbanra/
Solo 521610 2013. január 12. 00:33
Válasz erre
A többi katonai felszerelésre gondolsz? Azok nem a Gripen ellentételezés részei, hanem egyéb, szintén ellentételezéshez kötött beszerzések. Szerintem.
Flanker 521607 2013. január 11. 23:38
Válasz erre
Szia!
Ha ez így igaz, ahogy le van írva, nem szóltam.
A katonai résszel nagyjából tisztában vagyok, bár egy részről nem sejtettem, hogy a kompenzálás része.(Mivel a típushoz tartozik).

ave
Solo 521537 2013. január 11. 14:06
Válasz erre
Flanker 521506 2013. január 10. 23:51
Válasz erre
Sziasztok!

Teljesen igazad van, de én a Gripen svéd ellentételezésről is csak az elején hallottam pár infót, azóta semmi.Lehet, hogy működik, de agyon hallgatva az a feltételezésem , hogy valami nem kerek.
Úgy nem lehet venni semmit - pláne nem rg-t -, hogy ne kerüljön semmibe, se az eladó még ígérjen is rá valami bónuszt is.Márpedig vezetőink így gondolkodnak, nagyon úgy néz ki.

ave
Flanker 521505 2013. január 10. 23:44
Válasz erre
Sziasztok!
Pont erre gondoltam.
Tehát, vásárolni kell, de sürgősen. A legvalószínűbb, hogy minden jó lehetőségről lemaradunk, azután kényszerből belevágunk valami éktelen baromságba, régi jó szokás szerint.

ave
kopcos 521492 2013. január 10. 20:33
Válasz erre
Gripen NG promó videó...www.youtube.com/watch
piratvitorla 521472 2013. január 10. 17:52
Válasz erre
szia
C-130: "... Ennek is vannak határai és a költségek.Gondolok itt pl.: több gép, vagy forduló egy feladat végrehajtásához, vagy a váltó személyzet szükségessége, több leszállás tankolás miatt... ez mind hozzáadódik. S ezt nem veszik sokan bele - pl.az okosok.
Kíváncsi lennék, kiszámolta-e vmelyik nagyokos, hogy pl. a török kitelepülés kinek jött ki olcsóbban - nekünk, v. a román Herc-nek."

Én egyszer végeztem egy gyors fejszámítást az ügyben. Kb 1-2 C-130 tudná ellátni az eredetileg ötgépes Ancsa század feladatát. Minél nagyobb a távolság annál nagyobb a különbség az Ancsa kis terhelhetősége, kis sebessége, alacsony csúcsmagassága, kisebb hatótávolsága miatt...

üdv
Zoli 521467 2013. január 10. 16:59
Válasz erre
Szia,
Épp nem arra az ellentételezésre gondoltam, de az is igaz, biztos vagyok benne. És valószínű ezért is lesz megint európai gépünk, ha lesz. Itt elterjedtebb a korrupció (franciák, olaszok, angolok, svédek...), az egyéb tényezők mellékesek...
Egyébként a C-130 se tetszett eddig igazán, de valahogy úgy gondoltam, egy valamirevaló szállítógép legyen legalább akkora. Főleg, ha nem fér bele a keretbe több kategória is, csak egy. A Fiat számomra sose volt komoly, mintha kivettek volna egy darabot a törzséből. De az új változat egyre jobban tetszik. Amúgy egyetértek az általad leírtakkal, ezért hangsúlyoztam én is a helikopterek esetében, hogy inkább legyen egy nagyobb teherbírású, erősebb gép, amiből egyszerre kevesebb is elég, vagy kevesebbet kell vele fordulni nagyobb hatótávja miatt.
Az An-26 biztos nagyon sokat kibírt és jó gép volt, de a régi orosz technikát szerintem el kéne már felejteni. Az azonos kategóriájú nyugati gépek szinte mindenben jobbak (teherbírás, hatótáv, fogyasztás, üzemeltetési költségek, stb. Lehet, hogy a C-27 lesz a váltótípus, tényleg jónak tűnik, de pár használt Herc se jönne rosszul. Mindegy, csak lépjenek valamit!
z
Flanker 521449 2013. január 9. 23:46
Válasz erre
Szia!

Hát igen, ellentételezés.
Lásd Gripen program. Jó sok fejes kapott ellentételezést.Félre a tréfát, igazad lehet.Anno a C-130-asokat is elbaltázták, a románok meg röhögt(n)ek rajtunk.Törökországba kellett menni egy hétre, két vadásszal.Mi az Ancsával, + a kiszolgáláshoz szükséges eszközök.Több forduló, és még így sem volt kinn minden.Mellénk begurult a román Herc., csak a hangárt nem hozták magukkal.
Nem bántom az Am-26-t.Iszonyú jó kis gép, és elképesztő, mit meg tudnak a srácok vele oldani(Irak, Afganisztán).(Mondjuk vannak történeteik...).
DE! Ennek is vannak határai és a költségek.Gondolok itt pl.: több gép, vagy forduló egy feladat végrehajtásához, vagy a váltó személyzet szükségessége, több leszállás tankolás miatt... ez mind hozzáadódik. S ezt nem veszik sokan bele - pl.az okosok.
Kíváncsi lennék, kiszámolta-e vmelyik nagyokos, hogy pl. a török kitelepülés kinek jött ki olcsóbban - nekünk, v. a román Herc-nek.
Szóval, kell egy váltótípus, és per-pillanat ez az ász szerintem.

Az Ancsákat utána villám gyorsan értékesíteni kell, amíg van bennük még érték.Ez is hoz vissza valamit az új típus költségeiből.Ne járjanak úgy, mint a többi kivont gépünk.

ave
búza 521441 2013. január 9. 20:40
Válasz erre
"A WZ–10-esnek nem erőssége az utasbiztonság, az eddig legyártott, ötvennél is kevesebb példányból végül kihagyták a katapultülést, a személyzet túlélése azon múlik, hogy mennyire törik össze a lezuhant gép."

Ez minden helikopternél így van, viszont ennek mértéke a nem mindegy!
silent8 521382 2013. január 9. 08:51
Válasz erre
Érdekes.
Mi lesz ebből? :) :)

index.hu/belfold/2013/01/08/helikopter/
Zoli 521371 2013. január 8. 22:15
Válasz erre
Semmi gond, nem maradtunk le semmiről.
Én régen a Herc-hez hasonlítottam mindent laikusként, és ahhoz képest nem nagyon értékeltem ezt sem kisebb mérete miatt, de formára se tetszett. Felnőtt fejjel azért másképp látom a dolgokat. Ez a típus a mi igényeinknek épp megfelelne, minden szempontból. Biztos kedvező feltételekkel meg lehetne venni a felesleges gépeket, az eladó is gondolom minden egyes eladott darabnak örülne. Az árakat nem tudom, de szerintem nagy eltérések nem lehetnek, inkább az lehet a fő szempont nekünk, ki milyen ellentételezést vállalna.
z
Flanker 521364 2013. január 8. 21:33
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Bocs a késői kommentért, de csak most értem ide.
A C-27-t volt szerencsém műszaki szempontból "bevizsgálni".Üzemeltetése az állománynak nem okozna semmi gondot. Méretei tökéletesek, szabvány konténerekre van méretezve.Aki látta már repülni, tudja mire képes. A legyártott és fölöslegessé vált készletből be lehetne szerezni, de... végre dönteni kéne. Ez talán jóval olcsóbb lenne, mint más új típus rendszeresítése. De az UH-1N-re sem volt meg a min.összeg, erre sem lesz.

ave
Zoli 521286 2013. január 8. 10:59
Válasz erre
Kíváncsi leszek rá, mert eddig csak erős fejvakargatásról hallottam, ha szóba került valahol, hogy lassan nem lesz szállítógépünk. És ha helikopterre sincs pénz, akkor hogy lesz szállítógépre? Na mindegy, felőlem a központi költségvetésből is vehetik. A törp-Herc-ként aposztrofált típus régen nagyon nem volt szimpatikus nekem, de egyre jobban tetszik, és a modernizáltsága mellett talán a mérete is megfelel nekünk. És ehhez legalább már megvan a makett...
z
NORAD 521285 2013. január 8. 10:55
Válasz erre
>Ezeket szerintem már olvasta mindenki akit érdekel a dolog.

OK, nem tudtam hogy milyen infó maradt ki neked. De kb. ez minden, amit tudni lehet.
NORAD 521284 2013. január 8. 10:52
Válasz erre
A C-27-ről még semmi konkrét infó nincs. Egy jólértesült újságíró annyit mondott hogy az AN-26 kérdés is meg lesz oldva és 2015-ben, amikor megyünk a Baltikumot védeni, már nem lesz szállítógép problémánk. (Jelenleg két rep.képes An-26-osunk van.)

Bár azóta ötletként felmerült még a civil gépek (B737, BAe-146) bérlése is. Csak ez a két gyors megoldás van.
myROB 521283 2013. január 8. 10:48
Válasz erre
Ezeket szerintem már olvasta mindenki akit érdekel a dolog.

A C-27J-ről lehet sejteni, hogy az egyik nagy esélyes.
NORAD 521282 2013. január 8. 10:42
Válasz erre
Illetve ezt még érdemes elolvasni az UH-1N-gyel kapcsolatban:

http://www.aranysas.hu/cikk_haztuznezoben.php
Zoli 521281 2013. január 8. 10:40
Válasz erre
Szia,
Ez már régóta tudható, több helyen is találkoztunk már ezzel a cikkel, engem a C-27 érdekelt volna, arról még nem hallottam.
z
NORAD 521280 2013. január 8. 10:37
Válasz erre
Illetve a hivatalos dokumentumok:

149/2012. (XII. 17.) ME határozat
Magyarország Kormánya és az Olasz Köztársaság Kormánya közötti,
a katonai és haditechnikai területen történõ együttmûködésre, valamint
haditechnikai eszközök átadására vonatkozó Megállapodás létrehozására
adott felhatalmazásról 28350

www.magyarkozlony.hu/pdf/15326
Keretszerződés 2 db Mi-24, 7 db Mi-17, 5 db Mi-8 típusú helikopter fenntartására
honvedelmibeszerzes.kormany.hu/75500-12-71-044
myROB 521278 2013. január 8. 10:32
Válasz erre
Követem a dolgokat, ezért lepett meg,hogy egy "hozzáértő" össze-vissza beszél mindent. Még az UH-1N-t is alig bírta kinyögni.
NORAD 521277 2013. január 8. 10:28
Válasz erre
Röviden összefoglalva, amit eddig tudni lehet:

mno.hu/phalanx/olaszok-a-kapuk-folott-1126853

Illetve egyesek tudni vélik hogy C-27J is lesz.
myROB 521274 2013. január 8. 10:05
Válasz erre
Jó határeset ez a Mi-25, de az AW119-ről eddig szó sem esett. Vagy neki vannak új infói vagy nagyon el van tévedve.
Taylor2 521260 2013. január 8. 08:27
Válasz erre
Meg az is hihetetlen számomra, hogy miért kell az utolsó pillanatokra tartogatni ezt a kérdést! Ha esetleg egy pár évvel hamarabb jut eszükbe a típusváltás gondolata, nem hoznak elhamarkodott, felelőtlen döntést az idő hiánya miatt.

Figyeljétek meg, ugyan ezt fogják eljátszani a AN-26-okkal is!

Úgy érzem elég sokat fogom még használni a nagy levegőt beszív, és kifúj technikát. :D :(
SIG 521251 2013. január 8. 00:23
Válasz erre
Így Nálad a pont, valószínűleg tényleg ez lehet az oka a típuskavalkádnak :) Üdv...
NORAD 521249 2013. január 7. 23:46
Válasz erre
Csak egy tipp hogy honnan eredhet az elnevezés.
SIG 521246 2013. január 7. 23:34
Válasz erre
Értelek és igazad van. A wikipedia egy rettentően autentikus forrás... Úgy gondolod, hogy nekünk volt (van) Mi-25 típusjelzésű harcihelikopterünk ? Ha az aktuális döntéshozót a tanácsadói a wikipediából készítik fel, akkor annak külön örülök. Üdv...
NORAD 521245 2013. január 7. 23:24
Válasz erre
SIG 521187 2013. január 7. 16:14
Válasz erre
Most már tudjuk, hogy mi a Mi-25-öt is rendszeresítettük. Medve anyám... És tényleg ezek döntenek :( Mennyi olyan egyéb téma lehet, amihez lövésem sincs és szintén ilyen sületlenségeket beszélnek a hazai szakemberek. Egy doki haverom egyszer megemlítette, hogy a Vészhelyzet című sorozaton, térdét csapkodva röhög az orvos társadalom. Most ez is valami hasonló...
myROB 521186 2013. január 7. 16:03
Válasz erre
Nem tudok sírjak vagy nevessek. Beszélni se tud ez a Tálas Péter és még a típusokkal is bajban van. Teljesen meg vagyok nyugodva, hogy kb. ilyen kaliberű emberek kezében a döntés...
NORAD 521179 2013. január 7. 15:09
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Interjú Tálas Péterrel, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Stratégiai Védelmi Kutatóközpont vezetőjével.

KlubRádió, Reggeli Gyors, 2012. január 4.
Zoli 521178 2013. január 7. 14:22
Válasz erre
Szia,
Amit írtál, egyértelmű. Szerintem biztos, hogy nagyjából így is fog történni, mármint a régi gépekből pár darab üzemidő-hosszabbításon át fog esni. Ha új gépet vennénk, abból lehet akár 5-6 év is. Ezért vitatkozom a srácokkal egy már bevált technika mellett, amit talán használtan hamarabb megkapnánk és kb annyi idő alatt lenne bevethető vele az állomány, mint amennyi ideig az orosz típus nagyjavítása tart.
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.