<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
Kamovos | Adatlap | 521342 | 2013. január 8. 19:25 | ||
Freddy | Adatlap | 521331 | 2013. január 8. 18:36 | ||
Mi az a ,,tzk." ? | |||||
Kamovos | Adatlap | 521324 | 2013. január 8. 18:05 | ||
Szia Törzsbusz! Köszönöm szépen a segítségedet. Hát tudod, engem pont a motor borító ami megzavart! :( De most már oda figyelek erre a három zsanéros ajtókra is! A B-300-ról nem tudsz véletlen valahol még képeket? Ezt szeretném elkészíteni, de egy kép alapján elég necces lenne. Az 1:43-as Csepeljeidet, hogyan lehet megvenni? Üdv: kamovos | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 521275 | 2013. január 8. 10:07 | ||
Mármint,hogy - hogy,hogy mitől D-352? Mindkettő a kérdésedben szereplő Csepel D-352. A megtévesztő a legelső képen a D-420-as motorsátor, azonban onnan lehet teljesen beazonosítani,hogy a D-352-őn az első ajtók három zsanérosak voltak. A legutolsó képen BF Budaörsi lakos B-300-as fecskendője. Ebből 14 db. készült. Üdv! | |||||
Kamovos | Adatlap | 521240 | 2013. január 7. 22:45 | ||
Kamovos | Adatlap | 521239 | 2013. január 7. 22:42 | ||
Kamovos | Adatlap | 521238 | 2013. január 7. 22:41 | ||
TOmCSI | Adatlap | 521209 | 2013. január 7. 19:41 | ||
Húha jól felcsigáztál ezzel a távcső témával! Én CsF-es voltam de jóval később 99-től. Egy háromnapos ÖFJ (önálló felderítő járőr)alkalmával figyelőben kuksoltam.Arra emlékszem, hogy kaptam egy nagy térképtáskát,tájolót és egy bitang jó zöld fémházas távcsövet aminek azóta sem tudom a típusát.Ha tudnám már régen vettem volna. A lényeg hogy volt rajta egy kicsi festett rádióaktív embléma amit nagyon nem értettem. Mikor rákérdeztem hogy minek van rajta akkor olyan választ kaptam amit nem merek leírni mert annyira hülyének tűnék mint amilyen tényleg vagyok. | |||||
juge75 | Adatlap | 521205 | 2013. január 7. 18:57 | ||
TPilu | Adatlap | 521201 | 2013. január 7. 18:10 | ||
Ha légvédelmi tüzér, akkor javasolnám a ZDN-1M sztereo távmérőt. Nekem még a ZU-23 mellé is volt egy készlet. | |||||
Freddy | Adatlap | 521182 | 2013. január 7. 15:15 | ||
Köszönöm a válaszokat! Egy légvédelmi tüzér figuráját szeretném elkészíteni egyébként. (1970-es évek eleji egyenruhában, kezében távcsővel az eget nézve) Ehhez kellene egy olyan távcső, amit időben a KSz-12-től az Igláig/Mistralig bármilyen eszköz mellé odatehetek, tehát mondjuk 1965-70-től rendszerben van. (Így jól lefedhető az 1945 utáni magyar gyűjtemény: feltételezem, hogy MN-felszerelés ma is elő-elő fordul még, az 1965 előtti időkben pedig 2. vh-s szovjet, de akár német messzelátókat használtak. Nem mintha utóbbi korszak légvédelmi eszközeinek makettjeiből olyan sok lenne a piacon) | |||||
SIG | Adatlap | 521128 | 2013. január 7. 01:42 | ||
SIG | Adatlap | 521127 | 2013. január 7. 01:41 | ||
SIG | Adatlap | 521125 | 2013. január 7. 01:22 | ||
Üdvözlet Urak ! Csak egy apró pontatlanságot szeretnék kijavítani és eszembe sincs okoskodni. Az EDF 7X40 nem infra, hanem egy hagyományos binokulár. Van azonban egy olyan funkciója, hogy ha az álló képen bal oldalon felül látható kis "fülecskét" (eredetileg az egy kapcsoló, csak így talán érthetőbb, hogy mire gondolok) elfordítottuk, akkor a jobb szem lencséje elé be lehetett billenteni egy szűrőt, aminek segítségével meg lehetett látni a harctéren tevékenykedő aktív infrákat. Aktív infrának az számít, ahol egy infravető lámpa megvilágítja a terepet és az optikánk így képes éjszakai képet adni. Passzív infránk is volt, ez a képen látható NVB-1-es. Nagyon jó kis kütyü volt, középen egy kicsi kapcsoló felbillentésével, halk berregő hangot adott és így világítottam meg a nézőkét. Mivel ez passzív infra, így akkori nevén "csillagfény erősítéses" volt, azaz a csillagok fényét felerősítve tette láthatóvá a terepet. Én a mélységi felderítőknél szolgáltam és a felderítő szakaszban éjszakai lövész szerepet töltöttem be, így használhattam az NSZP-3A infratávcsövet, ezért az alapkiképzést követően, az AK-63D-met lecserélték az AMD-65-re, mivel az AK-ra nem lehetett felszerelni az infrabakot. Ez nem volt egy nagyon hűűűha szerkezet, főleg azután, hogy a jugoszláv válság idején, a határnál összeszedtünk egy horvát dezertőr katonát, akinél egy M-16-os volt, egy negyed akkor infrával, mint az enyém :S De 18 éves hülyegyerekként, tök jó játék volt :) Volt még viszont egy nagyon komoly cucc, amit pont a jugó balhé miatt kaphattunk meg, ez pedig a KT-83-as lézertávmérő. Sajnos nem találtam róla közelibb képet, csak azt, ahol a Duna parton mér vele a baka. A Star Wars féle Birodalom Visszavág című filmből beillesztett kép nem vicc, a jobb oldalon hátul álló katonának a kezében éppen egy ilyen van :) De ez teljesen komoly... Nagyon modern kis szerkezetnek tűnt, ha belenéztünk, akkor a jobb lencsénél volt egy szálkereszt, a bal lencse viszont teljesen sötét volt. A tetején, a jobb mutatóujjnál volt egy mikrokapcsoló, amit ha egyszer kattintottunk, akkor a szálkereszt közepén lévő tárgy távolsága, piros digitális számokkal, megjelent a bal szemünk előtt. Pontos kis jószág volt, mert 10 km-en, 10 cm-t tévedett. Viszont veszedelmes is volt, mert a kézikönyvét olvasgatva kiderült, hogy békeidőben csak lőtéri körülmények között lehetett használni és óvva intettek minket a tisztek, hogy ökörködjünk vele, mert ha valaki pofán világítja a másikat és az ügyesen belenéz, akkor 1 óra alatt megvakul, mert a lézerfény, lebontja a retinahártyát. Ennyi elég is volt, hogy csókólommal köszönjünk neki :) A jugó válság alatt mi egy refiben (rejtett figyelő) voltunk elhelyezve, 50 méterre a határsávtól. Így kaptunk még megfigyelésre komolyabb tüzérségi optikákat, de ezek olyanok voltak, amik nem tartoztak a rendszeresített felszerelésünkhöz, így nem sokat tudtunk róluk. Akadt köztünk a hagyományos tüzérségi periszkóp, de használtunk állványos infra periszkópot is, de mivel jobban szerettük az egyéni kis kütyüket, így a nagyobb dögöket többnyire csak arra használtuk, hogy a nézőkét bekentük korommal, majd sikítva hívtuk a főhadnagy urat, hogy mozgást látunk a horvát oldalon. Majd amikor a laktanyába értünk, mindenki nyerített a vadi új pápaszemeket látva :) De mint már írta, 18 évesek voltunk, segg hülyék és nagyon be voltunk szarva, így el kellett marhulni az egészet... Remélem nem voltam nagyon unalmas. Üdv... | |||||
rittal | Adatlap | 521123 | 2013. január 7. 00:15 | ||
A 6x30-as keresőtávcső elég elterjedt volt, magyar MOM gyártmány. De nekem volt egy orosz 20x60-as is, ami ugyan nagyon jól nézett ki, de igen használhatatlan darab volt a túl nagy nagyítás miatt és amellett jó nehéz is volt! | |||||
TPilu | Adatlap | 521081 | 2013. január 6. 17:54 | ||
Távcsövek: 6x30, 8x30, 8x40, 7x50 (világító berendezéssel), MI-8 infra figyelőtávcső, EDF infra távcső. És egy csomó állványos szögtávcső, figyelő távcső, periszkóp... | |||||
Freddy | Adatlap | 521036 | 2013. január 6. 11:35 | ||
Sziasztok! Van valakinek jó képe/információja arról, hogy a Magyar Néphadseregben milyen típusú messzelátókat használtak? (Egyáltalán volt erre valami előírás? Persze miért pont erre ne lett volna.) | |||||
Sennás | Adatlap | 520991 | 2013. január 5. 18:48 | ||
Szia.igen ebből nem sok derül ki.Remélhetőleg csak jó hasznos dolog lesz benne. | |||||
Atesz | Adatlap | 520986 | 2013. január 5. 18:06 | ||
Szia, nekem csak ennyit írtak: "Hello Attila, thank you for your mail. Yes, we prepare lenses and decals for Uaz. It will be on sale on February. Best regards Jane Sukova" aztán miután rákérdeztem a keresőfényszóróra "Lenses for searchlight yes, console and others is work for modelers." Atesz | |||||
Sennás | Adatlap | 520980 | 2013. január 5. 16:57 | ||
Szia Törzsbusz!A futóműt én még nem néztem de ami szembetűnik ha felnyitom a motorháztetőt a régi469(akkor A-s) teljesen fordítva van a motortér.Ebből kifolyólag belűl megváltoztatták a pedálok is. Amúgy megrendelése készül az UAZ Határőr "kivitelben" | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 520964 | 2013. január 5. 14:03 | ||
Üdv Sennás! A különbség a 469B -és a 469 "A" -amit nem írnak a típusjelhez - nem az a különbség,hogy régebbi illetve korábbi kivitel. A 469B-ből "simát" csinálni annyit jelent,hogy átalakítod portálhidasra a gépet. A korábbi és későbbi kivitel közötti külső jegyek a szellőzők,lámpák főként. Amikor kétkörös fékrendszert kapott a modernizálás során akkor változtak többek között az általam említett külső jegyek is. nyilvánvaló.hogy az egyéb ketyerék nem voltak széria felszerelések, mint ahogy a fegyvertartók sem. Üdv! Remélem magyar verda lesz. | |||||
Sennás | Adatlap | 520954 | 2013. január 5. 12:28 | ||
Nézegetem az SKP Model honlapját a GAZ-69 szépen ráizgultak.Sok minden van hozzá.Szélvédő maszkoló nem hülyeség,maratott alkatrészek is szépek.Lehet meg kellett volna várni amíg a BRONCO is kiadja az Uazt.Jobb az ő Gaz-69-k mint a Trumpi 469-se. | |||||
Sennás | Adatlap | 520952 | 2013. január 5. 12:08 | ||
Pár apróság.3-4 nekifutásra átnézve az összerakásit tuti a KAGEROs könyv alapján építették a verdát.A Lengyel "rendőr" verda az alap.Azért hiányzik a külső szellőző(fontos)!a keresőlámpa(fontos)!Belül a műszerfal azért 7 kis lámpa visszajelzős ,azért van CB rádió+hozzá a "kézi beszélő" +most találtam meg utas lábánál a CB hangszórója.Szóval jó ez a verda de odaírhatták volna "Polish version". Na szóval van mire nézni.Üdv! | |||||
TPilu | Adatlap | 520949 | 2013. január 5. 12:03 | ||
A ZIL-re megkockáztatnám, hogy egy APA-35-2MU, de mérget nem vennék rá. | |||||
Sennás | Adatlap | 520931 | 2013. január 5. 10:58 | ||
Szia juge75!Megteszem ami tőlem telik.Sok a kérdés,amihez szakirodalom és az öregek emlékei kellenek majd.Legfontosabb lehet-e UAZ-469B ből sima régi UAZ-469 építeni?Méretbeli különbség és belső átalakítás is szükséges hozzá.De akinek jó a dobozból épített makett(minimális feljavítással)annak ez egy szuper verda lesz. | |||||
Sennás | Adatlap | 520925 | 2013. január 5. 10:40 | ||
Szia Atesz!esetleg írták mit szeretnének hozzá adni?Réz is megy gyanta is lesz benne?Gondolom nem adják ki a titkukat de még rajzot,számitógépes grafikát se küldtek? Esetleg abból a keresőlámpából amit megmentettél nincs eladó?:) | |||||
juge75 | Adatlap | 520917 | 2013. január 5. 06:35 | ||
Írd le a hiányosságokat, és varázsolunk! :-) Üdv.: Gábor, HADMODELS. | |||||
Atesz | Adatlap | 520907 | 2013. január 4. 22:58 | ||
Szia! Az SKP Model februárban ad majd ki hozzá kiegészítőt februárban (legalábbis tegnap ezt ígérték e-mail-ben), de egyenlőre másról nem tudok. A keresőlámpa talán nem gond, a Revell URAL-jából is kimentettem egyet, meg az MMK GAZ-69-eséből is, de a konzolja érdekes lesz... Atesz | |||||
PüsiLaci | Adatlap | 520899 | 2013. január 4. 21:12 | ||
Hali Sennás, Karácsony és Szilveszter között nekem is megérkezett ez a készlet. Kiváncsian követem nyomon, hogyan készíted el, abból szeretnék tanúlni. | |||||
Sennás | Adatlap | 520897 | 2013. január 4. 20:24 | ||
Urak minél többet nézegetem ezt az UAZt,annál nyilvánvalóbb kell hozzá majd egy "feljavító készlet"se a keresőlámpa!,se az antenna talapzata ,se a géppisztolyok rögzítési helyei és még sok minden ami át kell nézni.Remélem valaki majd talál megoldást. | |||||
Sennás | Adatlap | 520882 | 2013. január 4. 19:14 | ||
sárkányos | Adatlap | 520853 | 2013. január 4. 16:59 | ||
Szevasz ! A kis utánfutó a tűzoltó előtt AMZ(nem biztos , hogy így írják) kocsi hajtómű és hidraulika olajat lehetett vele tölteni vadászokba. Sűrített levegővel működött. Üdv sárkányos | |||||
migi | Adatlap | 520842 | 2013. január 4. 16:28 | ||
Sennás | Adatlap | 520708 | 2013. január 3. 16:58 | ||
Szia Gabi.Hogy mi a mérethelyes azt még nem tudom ez konkrétan 10mm×3mm.Rá kell mérni az igazira.Az első híd sajnos nem kormányozható vagy kitérítve beragasztod vagy egyenesbe.:( | |||||
Gabi | Adatlap | 520593 | 2013. január 2. 22:15 | ||
Szia! A kicsit úgy érted, hogy nem mérethelyes? Nagyságra az MW Uaza se volt nagy. Jól látom a képen, hogy az első híd nem kormányizható? Mondjuk akkor nem igazán értem, hogy minek bontották meg ennyire. Gabi | |||||
Sennás | Adatlap | 520581 | 2013. január 2. 21:03 | ||
Sziasztok.Kibontottam az UAZt.Jó,csak kicsi.Oda kell figyelni az apró kicsi és vékony alkatrészekre majd de ez csak jó hír.Ami egy kicsit zavar,ki szerettem volna nyitni a motorháztetőn lévő "szellőzőt" de olyan vastag ott az anyag nem látom értelmét szétvágni.Esetleg valami fotómaratott lemezből egy másikat gyártani és azt ráépíteni.Illetve az első tengelyt kitéríthetőre (alászedve)gyárilag nem lehet megépíteni marad a barkácsolás.Szerettem volna még nyithatóra a motorháztetőt de egy 1mm vastag és 2mm hosszú alkatrészt nem egyszerű bezsanérozni. Pici jó hír kaptunk 2db CB rádiót:)olyan keretre tették hogy 2db lett belőle.Viszont a "beszélő-mikrofon" részét ráöntötték a műszerfalra:( abból csak 1 lesz.Még nézegetem mi újság esetleg ha valakinek eszébe jut valami jó részlet szívesen utána nézek. | |||||
Kókuszgolyó | Adatlap | 520535 | 2013. január 2. 17:15 | ||
Sennás | Adatlap | 520534 | 2013. január 2. 17:11 | ||
Szia saimon7000.Alapvetően a Trumpi honlapján is dobozbontás.De ha konkrétan mondod mi kell lefotózom felteszem.Én is ebayről rendeltem (először) postával 9700ft de nem érdekel nem az enyém lesz.Mire én megveszem akkora viszont hátha olcsóbb lesz.Most a Hobbyeasynél 6000Ft+2000 körül a posta. | |||||
saimon7000 | Adatlap | 520533 | 2013. január 2. 17:03 | ||
Szia Sennás, nem rossz járgány, lehet valahol dobozbontást találni az UAZ-ról, néztem ebayn háát 5-7e+posta van olyan ára mint a kraznak:-) KÖszi szépen előre is. | |||||
Sennás | Adatlap | 520529 | 2013. január 2. 16:52 | ||
ponty | Adatlap | 520309 | 2012. december 31. 16:13 | ||
Boldog új évet! | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 520294 | 2012. december 31. 13:49 | ||
Kamovos | Adatlap | 519996 | 2012. december 29. 11:43 | ||
Szia Törzsbusz! Tudom, hogy 1:43-as méretben vannak. :) Nekem a "Retroautók a keleti Blokkból" sorozatom is 1:43-as. Sajnos a magyar sorozatban nem jelennek meg a teherautók. :( Láttam már a 1:43-as Csepel D-344-et is, valahol árulják, jó lenne azt is beszerezni. Viszont a Te Csepeljeid jól mutatnának közöttük, feltéve ha lehet kapni, és meg is tudom fizetni őket. :) Ezzel kapcsolatban tudnál hozzám Emilt küldeni? Csak ne Free-mailal mert az nem ér ide soha! kamovos@vipmail.hu címen elérhetsz. Üdv: kamovos | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 519992 | 2012. december 29. 10:42 | ||
Szia Kamovos! Kicsit bajban vagyok a kérdéseddel, mert jelen pillanatban csak 1:43-as vitrinmodellek vannak Csepel típusban. D-455 billencs, D-450 nyerges és most készül a D-350B billencs. m.h.g@mailbox.hu Üdv! | |||||
migi | Adatlap | 519958 | 2012. december 28. 21:07 | ||
Kamovos | Adatlap | 519952 | 2012. december 28. 20:39 | ||
Szia Törzsbusz! Jelenleg a Csepel típusok közül, mi az ami megvásárolható tőled, és mennyiért? Küldenék neked Emilt, de nem tudja cím nélkül elküldeni a programom. :D Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 519628 | 2012. december 24. 15:02 | ||
Szia Törzsbusz! Köszi. Gyanús volt nekem valami a képen de így már értem! Majd kérek az SZTK-ban karácsony utánra időpontot a tükrözésre. :D Boldog karácsonyt nektek is! Üdv: kamovos | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 519622 | 2012. december 24. 14:12 | ||
Üdv Kamovos! Igen ez az én fotóm. De úgy látom ez angol változat, jobb kormányos :-D Kicsit meg kell tükrözni, no nem úgy mint a belgyógyászaton. Kellemes karácsonyt! | |||||
Kamovos | Adatlap | 519599 | 2012. december 24. 11:28 | ||
Szia Törzsbusz! Ere gondoltam. Te is? Üdv: kamovos | |||||
migi | Adatlap | 519555 | 2012. december 23. 19:23 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
asterope.bajaobs.hu/cski/history/tzk.htm
De mifelénk jobbára tüzérségi távcsöveket híják így. :)
Üdv: kamovos