<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
hatvanilaci | Adatlap | 524865 | 2013. február 8. 20:25 | ||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 524843 | 2013. február 8. 16:48 | ||||||||||||||||
Imi, Laci, köszönöm a dícséretet. Imi,nagyon szépen csillognak a polírozott csőtorkolatok, és a blast bag-jeid is igen jól sikerültek! Laci, tudom, milyen a Bismarck kéménye - Kálmán barátom hajóján és máshol is láttam, mik vannak rajta - felér három egyszerű kéménnyel, ami a szükséges munkamenyiséget illeti. P.Gy. | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 524824 | 2013. február 8. 14:02 | ||||||||||||||||
Zs180! Nagyon jók lettek a kémények!Én az egész hajómon ettől tartok a legjobban.Azon aztán van minden ami csak lehet.20mm-s gépágyúk,reflektorok,futómacska stb.Na meg elég ránézni és már látni a bonyolultságot.Különböző merevítők,ezernyi kapaszkodó,platform meg ilyen olyan "nyalánkságok".Talán ezért is hagyom utoljára a felépítmények közül. Simi! Nagyon jók lettek a barbetták.Szépen alakul a te hajód is.Mint mindig,most is remekművet alkotol. Üdv! | |||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 524815 | 2013. február 8. 12:54 | ||||||||||||||||
Gyuri! Nagyon élethűek lettek a kéményeid! A kapaszkodósorok nagyon szabályosak lettek!Némelyik hajónak igen kacifántos a kéménye. Nekem a legszivatósabbak a POW kéményei voltak; talán egy hónapot is el kellett velük pepecselnem. Én a fő tornyokat befejeztem, (ill az egész fegyverzet kész van már) íme az eredmény. Most a parancsnoki tororny áll építés alatt. | |||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 524774 | 2013. február 8. 01:47 | ||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 524703 | 2013. február 7. 15:43 | ||||||||||||||||
Szia boatman! Az e-mail címed nincs meg,ha el tudod nekem küldeni,akkor szívesen válaszolok neked,terjedelmesebben. Hergert! Küldök neked "emilt". Ebben a Bismarckos újságban minden számban bemutatják a következő alkatrészeket.A 123,124,125 és 126. számban lehet kapni majd a hidroplánt benne.Ezen a héten jön a 42. szám.Hetente jön tehát van még pár hét,mire arra kerül a sor. Üdv! | |||||||||||||||||||
boatman | Adatlap | 524671 | 2013. február 7. 12:07 | ||||||||||||||||
Szia Laci! Egy éve nem hallottam a Bismarck meghajtásáról. Mi lett a tönkcsővel,mert az e mailre nem válaszoltál. üdv:Cs.j | |||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 524651 | 2013. február 7. 08:06 | ||||||||||||||||
Szia Laci! Köszönöm az infót! Megnéztem a linkeket, Kaiser úrnak valóban szerencséje volt, a hajója igen szép. A filmeket szívesen megnézném magyarul. ( vagy ad meg az e-mail címed, vagy írj nekem:hergertomi@gmail.com-ra , hogy személyesen megbeszéljük a részleteket) Ebben a Bismarck újságból építhető hajóhoz van valami tájékoztatás, hogy melyik számban mi található? ( idővel szükségem lesz egy Aradao vizirepülőgépre 1:200-ban) Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 524647 | 2013. február 6. 23:52 | ||||||||||||||||
narn08 | Adatlap | 524643 | 2013. február 6. 22:49 | ||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 524641 | 2013. február 6. 22:26 | ||||||||||||||||
Szia Hergert! Van 4 db dvd lemezem.Egy könyv amiben a hajó főbb vázlati rajzai vannak,igaz,nagy segítség,de nem egészen pontos (www.amazon.com/Battleship-Bismarck-Anatomy-Ship-Brower/dp/0851779824.Van egy másik könyv ez nagyon nagy segítség több,mint 500 képpel.Ebben egy német úriember építette meg a Bismarckot az eredeti tervrajzok alapján -mellékesen volt szerencséje megtekintenie James Cameronnal a roncsot is- www.amazon.de/Schlachtschiff-Bismarck-Modell-Josef-Kaiser/dp/3938494026 Pár könyv még német illetve magyar kiadványban,amiket itthon és kint vásároltam. Rengeteg kép a Bundesarchive bild képtárából,sok egyéb linkek és olyan 1:100 megépített modellek amik a neten vannak.Ezek közül is kiemelném a következőt.modellbauer.forum-aktiv.com/t271-gustis-1100-bismarck. Na meg kapott képek.Most éppen a Bismarck újságot veszegetem amiben fából és ebből abból össze kell építeni a hajót.Azokban is van leírás a hajó történetéről illetve a bemutatásáról,képekkel illusztrálva.Nagy örömömre vannak benne olyan nekem új képek is amiket a neten még nem látta eddig. Nagyjából ennyi! Ja a filmeket -magyar szinkronnal- kiírom neked dvd-re ha kell. Üdv! | |||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 524634 | 2013. február 6. 21:11 | ||||||||||||||||
Szia Laci! Ok rendben! Jó neked, hogy láttad a filmet én sajnos lemaradtam róla. A you tube-on is csak a Cameron félét láttam németül,az egész jó volt. A hajód építését már régóta figyelem, az iciri piciri kütyükkel együtt. Milyen rajzból, könyvekből dolgozol? Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 524631 | 2013. február 6. 20:44 | ||||||||||||||||
Szia Hergert! Én nem arra gondoltam,amiket te bejelöltél.(De azért köszi a fáradozásod!)Ezeket már megcsináltam a hajón és 6 db van belőle összesen.Én a citadella páncélzaton lévő kapaszkodóra gondolok.Tegnap a magam szórakoztatása végett megnéztem a "Bismarck elsüllyesztése" című dokumentum filmet,és abban láttam a roncson egy szép közeli felvételt róla.Utána nyomoztam és az a tat felé van a legközelebb.Ezt be is kereteztem neked,bár a kép elég kis és sz@r felbontású. A tűzoltócsapokat is és a tömlőket is ugyanúgy meg fogom csinálni rajta,mint az eredetin volt.Ezen a hajón mindent megcsinálok az utolsó részletekig ami rajta volt.Mármint amit ekkora arányban meglehet csinálni.Ha úgy van időd és kedved,akkor nézz vissza oldalakat,ott találsz elég sok képet a hajóról és annak építési szakaszairól.Nem tudom,hogy tudod e,de nagyon sok itt lévő barátunknak köszönhetem,hogy a hajó "életre kel".Gondolok itt a világításra,a hajó felépítményének elkészítési technológiájára rézből,meghajtás stb. Eredetileg csak saját célra kezdtem építeni,de az építés folyamán egyre több minden kezd működni rajta,így most márt kezd a verseny felé irányulni.Ha nem is indítom versenyen,de kiállítani elviszem. Üdv! | |||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 524620 | 2013. február 6. 19:42 | ||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 524616 | 2013. február 6. 19:29 | ||||||||||||||||
Szia Laci! Ez a kapaszkodó véletlenül nem egy kötélterelő csiga pár. Amit mellékeltem képet az alsó részén egy hasonló látható. Ha szabad megkérdeznem a tűzoltó csapokat, tömlőket is meg fogod csinálni? Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 524597 | 2013. február 6. 18:35 | ||||||||||||||||
Ja a Tennesee azért van fent,mert azt akartam ezzel is érzékeltetni,hogy a bulba orr nélkül ilyen szép hullámok keletkeztek a hajóorr után. | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 524595 | 2013. február 6. 18:33 | ||||||||||||||||
Üdv! Itt van egy videó a bulba orr jótékony hatásáról.Látni,ahogy a bulba orr tolja maga előtt a vizet,így kiegyenlítve a hullámzást. www.youtube.com/watch Ez pedig egy hagyományos orr: www.youtube.com/watch Google a barátom!Találtam a Bismarck roncsáról készült képen a páncélövnél egy kapaszkodó szerű "képződményt".Mivel ez a roncson rajta van így eredetileg is rajta volt,tehát nekem is meg kell majd csinálnom.Még jó hogy rátaláltam,mert így még élethűbbé tehetem a hajót. Üdv! | |||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 524579 | 2013. február 6. 16:47 | ||||||||||||||||
Na szóval ezt is leírtad! Köszönjük! :) | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 524576 | 2013. február 6. 16:45 | ||||||||||||||||
Köszi Tamás, igen, így van, egy mesterséges hullámsor semlegesíti a természetes hullámokat és takarékosabb üzemmódot eredményez. | |||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 524575 | 2013. február 6. 16:45 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Laci köszönöm! Úton van felém a humbrol 96-os RAF Dark Blue, azt a vallejo-s szín alapján majd keverem ha kell. A döfőorr témához: Tamás78 leírta a lényegét, később talán a Yamato osztály hajóin alkalmazták először a bulbaorr-t a lényege, azt hiszem, hogy a hullámokat eloszlatja, a maradék később éri a hajótestet, és kisebb lesz az víz ellenállása, és növekszik a sebesség. Üdv.:Neo | |||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 524573 | 2013. február 6. 16:41 | ||||||||||||||||
A hajótest hullámkeltő ellenállása mellett, azzal, hogy maga fölé tolja az áramló vizet, létrehoz egy másodlagos hullámzást, amely - megfelelő tervezés esetén - lényegében kioltja, pontosabban nagymértékben csökkenti az elsőt. Úgy tudom, elsősorban nem a sebességnövelés a tervezők célja, hanem az, hogy a megkívánt sebességet kisebb gépteljesítménnyel és így fogyasztással el lehessen érni. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 524571 | 2013. február 6. 16:26 | ||||||||||||||||
Sziasztok, Ahogy láttam újabban alkalmazzák a vízfelszín alatt előrenyúló orrot a hajótervezésben, az utasszállítóknál, meg tán az amerikai repülőgéphordozóknál is szembetűnő. Valami olyasmit hallottam, hogy ez a bizonyos előrenyúló orr semlegesíti a felcsapódó hullámok egy részét és ezáltal némi sebességnövekedést is eredményez. | |||||||||||||||||||
T.Csaba | Adatlap | 524568 | 2013. február 6. 15:58 | ||||||||||||||||
Szia Tamás! Köszönöm! Így már világos.Tehát nem fizikai oka volt. Köszi még 1x! | |||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 524567 | 2013. február 6. 15:50 | ||||||||||||||||
Szia! Tudomásom szerint az 1866-os lissai csatában történt nagyon sikeres Teggethoff-féle kosolás késztette arra a tervezőket, hogy hajóikat még sokáig lékelésre alkalmas döfőorral szereljék föl. Ezek a döfőorrok néha egészen abnormális méreteket és formákat öltöttek, pl. a francia hajóknál. Ettől a hagyománytól szabadultak meg azután nagyon-nagyon nehezen és lassan, hiába növekedett már a század elejére is akkorára a hajók sebessége és lövegeik lőtávolsága, ami gyakorlatilag kizárttá tette a kosolást. Még néhány II. Vh-s hajó is ehhez hasonló orral készült, vagy lett tervezve eredetileg. De végül győzött az a szempont, hogy a kifele hajló, ún. atlanti orr sokkal jobb tengerállóságot biztosít, a döfőorr meg a bulbaorrokban élt-él tovább, főként a kereskedelmi hajózásban. | |||||||||||||||||||
T.Csaba | Adatlap | 524566 | 2013. február 6. 15:35 | ||||||||||||||||
Sziasztok Urak! Egy meglehetősen laikus kérdés foglalkoztat régóta,amit sehol nem tudtam-mertem eddig megkérdezni. Az I.vh-s és korábbi hajók orra oldalról nézve alul előbbre állt,mint felül viszont a későbbi hajóknál fordult a helyzet és most már az orr teteje van előbbre (legalább is a vízfelszín fölött). A kérdésem,hogy ez miért fordult meg? Hullámtörés miatt?Vagy,hogy ne verje a fedélzetre a vizet? Miért volt a régieknek olyan orra?Nem volt kellő tapasztalat ezzel a sebességgel? Előre is köszi! Csaba | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 524561 | 2013. február 6. 14:54 | ||||||||||||||||
Szia Neo954! Ilyet találtam,nem tudom,hogy ez mennyire jó neked. scale-models.nl/cc-vallejo.html A "Vallejo acrylics Model Color - opaque colours"-ban találod meg a "930 Dark Blue (53)" alatt. Remélem tudtam segíteni! Zs180! Majdnem eltaláltad a számot.Ez a hullámtörő 137 db-ból áll... :) | |||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 524542 | 2013. február 6. 10:02 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Gyuri! Nagyon szép lesz a kicsike! Ez az S.M.S. Derfflinger? Olyan kérdésem lenne az urakhoz, hogy a Home Fleet 507A Dark Blue színnek van makettfestékben megfelelője, vagy keverni kell? A segítséget előre is köszönöm! Üdv.:Neo | |||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 524533 | 2013. február 6. 09:32 | ||||||||||||||||
Szia! Nagyon szép hajó lesz. Annyit kérdeznék, hogy miként fogod festeni? Ecsettel az egészet vagy fújva is lesz? | |||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 524519 | 2013. február 5. 22:36 | ||||||||||||||||
Laci hajóján a legegyszerűbb alkatrész is 150 darabból áll össze... Gratulálok! Nálam készül az első kémény - még kell rá létra és a tetejére rács. P.Gy. | |||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 524247 | 2013. február 3. 23:54 | ||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 524180 | 2013. február 3. 15:32 | ||||||||||||||||
Zs180! Ez a "jó eséllyel sosem fognak látszani" nekem is ismerős.Az én hajómon is vannak olyan részek,amik nem látszódnak.De maga a tudat,hogy ott van,nagyon meg tud minket nyugtatni.Szóval ha nem is fog látszódni,de mégis ott van és nem egy üres semmi van a helyén! Jó lett! Én most az első hullámtörőt készítettem el,volt vele mit szenvednem.Na meg ráadásul a sok nyomozás utána,hogy valójában hogy is nézett ki elég fárasztó volt.Mert ugye ahány modell annyiféle elkészítés,és ugye csak az igazi a mérvadó. Üdv! U.i.:Képek később lesznek róla. | |||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 524165 | 2013. február 3. 13:49 | ||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 524114 | 2013. február 3. 01:09 | ||||||||||||||||
Imi! Igen, korlátból építettem őket, bár azt hittem, hogy fel fogom használni az e célra való FlyHawk maratást. De mint a mellékelt képen látható (alsó darab), túl vastag. A középső a WEM, a felső a GMM ultrafine korlát darabolásának eredménye. Kár, hogy túl durva a FlyHawk-féle, mert jó sűrűn vannak rajta a támasztékok. A WEM-en nagyon ritkák - normál korlátnak megfelelőek, ezért a rohadt drága GMM-et darabolom... Látható még az első kémény, ahol most tart - a külseje csak ezután következik - illetve mindkét kémény természetes életterében - a hajón. P.Gy. | |||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 524051 | 2013. február 2. 13:18 | ||||||||||||||||
Gyuri! Nagyon részletes ez a kémény! A kapaszkodósorokat korlátból építetted? Gondolom, ezeket félted, amikor azt írod, hogy nem lehet megfogni a kéményt. Ha jól emlékszem, van még egy kémény... kezd izgalmas lenni a "játék"... | |||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 524015 | 2013. február 2. 02:33 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Ismerem az építőt, nagyon szépen dolgozik. A cikkben épp azt részletezi, hogy nem nagyon tuningolta fel a Tirpitz-et, mert nem a Kriegsmarine a fő érdeklődési területe... A hátsó kéményt én egy kissé felrészleteztem, elérve, hogy csak nézegetni lehet, megfogni nem. A képeken nem látszik, de a belsején is dolgoztam egy kicsit - több, mint egy hétig tartott ennek az alkatrésznek a feljavítása, persze munka mellett. P.Gy. | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 524004 | 2013. február 1. 21:37 | ||||||||||||||||
SSzabi! Mivel én nem tudok ilyen szép vizet csinálni,ezért építek ilyen nagy hajót és ráteszem a vízre.A többit csinálja ő maga! :D Üdv! | |||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 523938 | 2013. február 1. 08:49 | ||||||||||||||||
Üdv! Szép kis Tirpitz: www.modellversium.de/galerie/5-schiffe-ww2/10278-tirpitz-revell.html Én is akarok ilyen vizet a Scharnhorst-om alá :) | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 523693 | 2013. január 30. 09:33 | ||||||||||||||||
Üdv mindenkinek! Hergert,SSzabi! Köszönöm az elismeréseket!Nem tudom,hogy élőben mikor lehet legközelebb látni,ha lehet is csak Szolnokon.Az idén kérdéses,de ha itthon leszek,megpróbálom. Esetleg ha valaki Mezőtúron jár szabadidejében,akkor nyugodtan feljöhet megnézheti. Persze előre egyeztetve! Üdv! | |||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 523675 | 2013. január 30. 07:30 | ||||||||||||||||
Szia Laci! Nagyon jó lett a kész lánc a horgonnyal. A seklik külön nagyon tetszenek. Az orr rész így egyben nézve nagyon király. A fedélzet deszkázása is tetszik. Remélem egyszer élőben is láthatom. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 523630 | 2013. január 29. 20:41 | ||||||||||||||||
Nagyon szép lesz, csodálom a kitartásod, én van hogy egy makettnél csak 1 hetet töltök, aztán másikhoz fogok (ezért van az, hogy míg másoknál 1 hónap alatt megvan egy harckocsi is, nálam ugyanaz vagy 2 évig készülget...) Ha elkészül egyszer szívesen megnézném élőben is ;) A többieknek köszönöm az infókat a Warspite-ről, de most hirtelen egy másik hajó került az előtérbe, amit nem szabad kihagyni, így ez marad későbbre... (de az a kiegészítő amit mondtatok, az bitang jól néz ki) További szép estét! | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 523624 | 2013. január 29. 20:22 | ||||||||||||||||
Szia Simi! Az idén biztos nem lesz kész.Nagyon sok híja van még,2-3 év még biztos.Első felépítmény 45%-ban van kész,hiányzik a kémény,mentőcsónakok,csónakház,kisebb fegyverzet,meg apró cseprő kiegészítők.Viszont ha kész lesz akkor nagyon szívesen örömmel állok a rendelkezésedre! Köszi az elismerést,de szerintem ha a világon nem is,de idehaza esetleg. Hidd el én is alig várom már,hogy kész legyen! Üdv! | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 523621 | 2013. január 29. 20:15 | ||||||||||||||||
Szia Neo954! Nagyon köszi!A képek jók,minőségben nem változott semmit! Köszi még 1x! Üdv! | |||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 523620 | 2013. január 29. 20:13 | ||||||||||||||||
Szia! Most újra kérdezem: ugye, az idén elkészül ez a csodálatos alkotás! Az biztos, ha valaha is fogok építeni Bismarckot (persze csak 1/350-ben), a te hajód alapján fogom elkészíteni.ValószínŰleg ez lesz az egyik legélethűbb modell a világon... büszkék vagyunk/leszünk rád! | |||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 523617 | 2013. január 29. 20:03 | ||||||||||||||||
Szia Laci! Megkaptam a képeket átlagosan 1,5 MB-osak voltak én csak annyit csináltam, hogy mentés másként jpeg formátumban lettek mentve, és most nálam átlag 0,5 MB-osak a képek. :) Szerintem minőségben sokat nem romlottak. Üdv.:Neo | |||||||||||||||||||
stug | Adatlap | 523607 | 2013. január 29. 18:38 | ||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 523604 | 2013. január 29. 18:01 | ||||||||||||||||
Szia Neo954! Küldtem az "emiledre" képeket! Köszi előre is! Üdv! | |||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 523598 | 2013. január 29. 16:41 | ||||||||||||||||
Szia Laci! Ha gondolod próbáld ki az Irfanview nevű programot, minimális méretű, és ha csak kb 1 megapixelt kicsinyítesz a képen vele akkor kb 1/3, 1/4-e lesz a kép mérete byte-ban. Ha kell eltudom küldeni neked mélben is. Üdv.:Neo | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 523595 | 2013. január 29. 15:16 | ||||||||||||||||
Képeket mellékeltem volna,de nem teszi fel,pedig a legnagyobb méretű is 1,18 MB. | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 523594 | 2013. január 29. 15:04 | ||||||||||||||||
Üdv mindenkinek! A betyár mindenit!Csak kész lett a horgonyok lánca a rögzítő láncokkal együtt.Be kell valljam nagyon megszenvedtem vele,nem volt olyan egyszerű,mint ahogy az elsőnek látszott.Mivel feszesnek kell lennie,és természetesen koppra ki vannak számolva a láncszemek hossza a feszítők stb. óvatosan kellett feszítenem a helyére a dolgokat.Persze a gyengéd "erőszaknak" ára is volt,ugyanis itt a festést javítani kellett utólag.Ez megint feladta a leckét,ugyanis már 3 féle szín találkozott egymással.El is hagyta egy-két cifra szó a számat,de a végeredmény elfeledtette ezeket a nehézségeket.Most örülök neki,hogy végre ez is kész lett,újabb mínusz a hátralévő elemek listáján. Üdv! | |||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 523560 | 2013. január 28. 23:04 | ||||||||||||||||
Mérd meg a korlát magasságát, ha kb 3 mm magas, akkor helyes a mérete. Az acél maratás gyakorlatilag ugyanúgy kezelendő, mint a réz, csak nehezebben alakítható, formálható; viszont kevésbé sérülékeny, mert jóval merevebb. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tudsz e nekem csinálni 0,5-s lyukasztót a sztirol laphoz szegecsek gyártására?
Köszi előre is a választ!
Üdv!