<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 523444 | 2013. január 27. 21:33 | ||
pintair | Adatlap | 523440 | 2013. január 27. 21:16 | ||
Rumci! A fotó dátuma jó, mert a bátyám ül benne frissen végzetten, mikor hazajöttek Szu-ból, Kemétre kerültek mind és itt képezték őket át-vissza F-13-ra. Egyedüli kirepülésük előtt lettek fotózva beüléskor. Ez TUTI! Akkor én még giminazista voltam, és emléxem ezekre, mert akkor már engem a légcsavarszél megcsapott. Utána került Taszárra, ahol végig Pf-kedett, még ki nem vonták, ő volt az utsó szd pk- a tipusnak. Utána ült Biszre, ill bele. :) UFF! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 523436 | 2013. január 27. 21:01 | ||
Szia pintair A "819"-es 21F-13 háromszor járt a PG-ben, 1966-ban, 69-ben és 74-ben, ami nekem azt jelenti, hogy a három fotó közül az elsőnél szerintem nem stimmelhet a dátum, a szám alakja miatt. Ez a szögletes, csak a sarkán kerekített számforma az eredeti gyári (vagy érkezés után nálunk alakulatnál) felfestett alak volt, a PG-ben festett szám jóval ducibb, kerekebb alakzat volt, tehát ez még a PG-javítás/festés előtt készült fotó - hacsak javítás után valami miatt alakulatnál újra nem festették a számot. Tudsz-e arról valamit esetleg, hogy PG-javítás után valami miatt más sablonnal újrafestették a gépszámot? Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 523384 | 2013. január 27. 14:04 | ||
Szia Laci! Egy dolgot tudok erre: 1976-ban a 819-es ülésén már nem volt! :-))) Üdv: G. | |||||
Murmuc | Adatlap | 523348 | 2013. január 27. 11:03 | ||
Nem erre kaptunk választ Rumcájsz 52-től, a 522605-ös válaszban? :) A harmadik képen látható 907-es amellyel kábellel ütköztek, és lenyírták a pótvezérsíkot. | |||||
migi | Adatlap | 523345 | 2013. január 27. 10:52 | ||
pintair | Adatlap | 523340 | 2013. január 27. 10:39 | ||
pintair | Adatlap | 523229 | 2013. január 26. 10:26 | ||
Skacok, a film 03:56 idejénél látszik a még felszerelt fejvédő. | |||||
doky3 | Adatlap | 523176 | 2013. január 25. 13:37 | ||
Még itt is megpróbálom, hátha... 1:48 cockpit sets ...NECP 48018 MiG-21 MF/bis (Academy/KP) 1/48 $24.00 ... Ezt a Neomega oldalán találtam. Ebből nekem "az jön le", hogy ez egy olyan kiegészítő ami mindkét készlethez jó. Namármost a két kit kabinmérete tapasztalatom szerint jelentősen különbözik. Van valakinek ötlete/tapasztalata ez most hogy? | |||||
cenci2 | Adatlap | 522782 | 2013. január 21. 23:25 | ||
Ezek a videók nem hiányozhatnak a jutyubról :www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch Jó szórakozást! | |||||
migi | Adatlap | 522765 | 2013. január 21. 21:24 | ||
Szia Kálmán ,akkor biztos ki hozza valaki vákuum húzottan , | |||||
migi | Adatlap | 522764 | 2013. január 21. 21:22 | ||
Na már este van , Szia Gabi Neomega gyártja és tőlük meg lehet rendelni , de gondolom több cégtől is aki forgalmazza a termékeiket , | |||||
zkalos | Adatlap | 522763 | 2013. január 21. 21:22 | ||
Ehhez meg kellene egy új kabintető, mert a gyári Trumpeter tető elszúrja a formáját, túl púpos. nem elég "áramvonalas". A múltkor láttam a klubbunkban összerakva, és hát cudarul látványosan elszúrja a gép szép formáját. | |||||
búza | Adatlap | 522762 | 2013. január 21. 21:20 | ||
Szia Laci! Gondolom F-13-as!:-))) Ki gyártja és honnan lehet megszerezni? Üdv: G. | |||||
migi | Adatlap | 522759 | 2013. január 21. 21:03 | ||
migi | Adatlap | 522750 | 2013. január 21. 20:04 | ||
Ebben igazad van , én meg nem írtam oda , de legalább van és lehet hogy elérhetős is, látszatra sokkal szebb a törzs mint a régi átalakító készletükben adott törzs eleje , de kicsit későn jöttek ki vele , mert a trumpi már katalógusba tette az ő gépüket , | |||||
zkalos | Adatlap | 522747 | 2013. január 21. 19:58 | ||
Ahhaaa. Hát ez nem látszott a fotón. Attól még a hibái megvannak sajna. | |||||
migi | Adatlap | 522746 | 2013. január 21. 19:39 | ||
Bocs hogy bele kotyogok de ez nem így van , mert ez 1/48as | |||||
zkalos | Adatlap | 522745 | 2013. január 21. 19:37 | ||
Hát sajna ahogy látom, a Fujimi-t alakították át. A elcsúszott főfutó akna törzs dudor rossz helyen van, akár a Fujimi esetébem. Megcsinálhatták volna, akár csak a nem elég mély főfutó aknát is kimélyíthették volna a már említett dudorig.Jobb lett volna. ha a Zvezdát alakítják át szerintem, és nem a méret-és alakhibás Fujimit. | |||||
kameraservice | Adatlap | 522735 | 2013. január 21. 17:54 | ||
Hali Cébés! Hát elírtam persze 1989-91 a helyes céldátum. Valószinű nem tökéletes állapotú gépek lehettek de az alapján amit én láttam ezt nem tudom ennyi idő után eldönteni. Abban az időben még nem érdekelt a katonai repülés csak pár hónapos kopasz voltam. De abban biztos vagyok hogy Mig 15-17 tipusok voltak. Üdv | |||||
migi | Adatlap | 522733 | 2013. január 21. 17:11 | ||
Cébés | Adatlap | 522675 | 2013. január 20. 22:43 | ||
Te visszamentél az időben? 1998-91 ig :) Ma már késő van,de holnap előszedek (megpróbálok) pár képet. Én is voltam Taszáron 97-98 és rémlik valami hasonló sztori. Bár inkább reptéri roncstelepnek mondanám.Hogy elásott gépek...ezt nem tudom. üdv G | |||||
kameraservice | Adatlap | 522674 | 2013. január 20. 22:24 | ||
kameraservice | Adatlap | 522673 | 2013. január 20. 22:22 | ||
Üdv mindenkinek. Keresnék információkat arról hogy tud e valaki arról hogy Taszáron elásott Mig-ek vannak illetve voltak. A sztori a következő 1998-1991-ig sorként szolgáltam Taszáron,eggyik nyári napon őrségben voltam a Javitó mögötti toronyban akkor először és soha többé. Itt az őr feladata az volt hogy ha jön jármű vagy személy azt igazoltatni kellett. Tehát ezért nem kellett fentlenni a toronyba, amikor egyszer bementem a szemközti erdőbe hűsölni akkor láttam hogy ott a földbe ásott gépek vannak. némelyiknek a szárnya vagy a függ vezérsikja lógott ki a földből de irtó sok alkatrész hajtómű is hevert ott. Érdeklődnék hogy tud e valaki erről infót? | |||||
Cébés | Adatlap | 522662 | 2013. január 20. 21:06 | ||
migi | Adatlap | 522659 | 2013. január 20. 20:29 | ||
migi | Adatlap | 522654 | 2013. január 20. 20:17 | ||
Elég sok gépen rajta van ez a beömlő csik jelzése , keresek képet még , elkezdtem rendezgetni , de nagy anyag , bár mostanában rá érek . | |||||
piratvitorla | Adatlap | 522650 | 2013. január 20. 20:08 | ||
búza | Adatlap | 522640 | 2013. január 20. 19:20 | ||
Szia! Élőben és képen sem! Érdekes. Jó lenne találni még képet róla. Gépágyúkonténer, de kíváncsi lennék a Pitot-csőre, van-e rajta DUASZ lapát? Szerintem nincs, anélkül meg nem sokat ér! Tudomásom szerint az oktató alakulatoknál volt ilyen számozás. A következő klubra intéztem a szabadnapot! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 522639 | 2013. január 20. 19:07 | ||
búza | Adatlap | 522638 | 2013. január 20. 18:56 | ||
Szia Papa! Még mindig érdekelne az "alapanyag", vagyis milyen makettből alkotod 1/48-ban a 400-as U-t? Üdv: Búza | |||||
varobee | Adatlap | 522623 | 2013. január 20. 17:40 | ||
Sziasztok! Ha már a kétülésesekről van szó, valakinek van képe olyan gépről amelyiknek az első kabinja be van függönyözve. Nyilván a földön ez nem volt jellemző, de ellenőrzésnél, karbantartásnál esetleg készülhetett ilyen kép. Befüggönyözve csak a műszerfalat látta a pilóta? Esetleg 23-asról vagy 29-esről készült fotó is érdekelne ha van. Üdv: varobee | |||||
lacipapa | Adatlap | 522611 | 2013. január 20. 15:14 | ||
Köszi,erre voltam kíváncsi.Ha leszedem a lemezt,akkor jó lesz! Üdv,Laci | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 522609 | 2013. január 20. 14:46 | ||
A leszerelt fejvédő lemezen kívül be volt építve a rendszerbe egy blokkoló berendezés,ami a hátsó ülést nem engedte kilőni, amíg az első ülés a gépben volt (magyarán, a felelős oktató nem hagyhatta a lekvárban a tanulót, csak ordíthatott a fedélzeti telefonba hogy "katapult!", és ha az "inas" kattintott, utána neki is lehetősége volt követni (persze ha volt rá idő!). Halvány emlékeim szerint ez a bigyó egy gyufásdoboz méretű kis szerkezet volt a mellső ülésen jobboldalt deréktájékon, szóval makettméretben még 48-as léptékben se nagyon játszik. Üdv R. | |||||
lacipapa | Adatlap | 522606 | 2013. január 20. 14:33 | ||
Köszönöm!Mit takar a módosított SZK ülés?Csak a leszerelt lemezt? Búzának:a 400-ast,kis svancost szeretném megépíteni. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 522605 | 2013. január 20. 14:20 | ||
Szia lacipapa A korabeli hivatalos oktatási tananyag szerint a 21F-13 és PF tipusokban (valamint a kezdeti-szériás PFM/FL gépekben) SzK katapultülés volt, eredetileg mindkettőnél fejvédő lemezzel, később ezt nálunk leszerelték, a 21U-ban módosított SzK-ülés, eleve fejvédő lemez nélkül (egyformán a kis-svancos 400-as és nagy-svancos 600-as tipusokban). Üdv R. | |||||
lacipapa | Adatlap | 522590 | 2013. január 20. 12:27 | ||
Szia! PF-ből(ACADEMY),már félig összerakottan vettem.Valamilyen gyanta átalakítóval.Kaptam hozzá fő és orrfutó aknákat is,de mivel a törzs már össze volt ragasztva,így sajna kimarad,valószínű.Az orrfutó aknát még be tudom szerkeszteni. Tehát,ha jól értelmezem az U-kban SK ülés volt a lemez nélkül?A szolnoki múzeum honlapján a fejvédő lemezest írják a PF és az U-hoz is. Laci | |||||
migi | Adatlap | 522566 | 2013. január 19. 22:06 | ||
Persze hogy nem volt ,mert a oldalra nyíló kabintetős PFM ben már nem ez a ülés típus volt , | |||||
migi | Adatlap | 522565 | 2013. január 19. 22:00 | ||
búza | Adatlap | 522564 | 2013. január 19. 21:54 | ||
Az F-13-asok és a PF-ek üléseivel úgy is lehetett nagy magasságban és sebességnél ugrani, hogy a tető rájuk csukódott védőernyőként, majd a kellő lefékeződés és magasság elérése után levált, aztán az ülés is és a többi ment a szokás szerint. A lemez - ismereteim szerint - a tető leválása után az ülés "seggel előre" fordítását volt hivatott elősegiteni, hogy a hajózót ne "gallyazza le" a még mindig nagy sebességű áramlás. Már a PF-en sem alkalmazták, mert a gyakorlat bebizonyította, hogy nincs rá szükség. Az U-kon pedig nem is volt lehetőség a tetővel együtt ugrani, így a PF-es megoldás maradt, viszont az jól bevált! | |||||
migi | Adatlap | 522561 | 2013. január 19. 21:38 | ||
Akkor jól láttam a képeken hogy nincs az ülésen rajta , és tudomásod szerint akkor mi célt szolgált ? | |||||
búza | Adatlap | 522559 | 2013. január 19. 21:29 | ||
Csak az F-13-as ülésein volt a fejvédőnek nevezett lemez, tudomásom szerint nem pont ezzel a céllal. A 4420-as Indiában végezte pályafutását - hacsak nem repül veteránként most is - U3004 oldalszámmal. SAJNOS! | |||||
migi | Adatlap | 522556 | 2013. január 19. 21:14 | ||
És az ülésen rajta volt az a lehajtható fejvédő ? az is elvitték Indiába ? | |||||
búza | Adatlap | 522555 | 2013. január 19. 21:07 | ||
Szia Laci! Igen, az. Tulajdonképpen csak a nagyobb hátsórészben,a fenti fékernyőben különbözött. Érdekesség képpen a 4420-as U600-as volt az első igazi repülő, amin dolgoztam közel 37 éve! Üdv: G. | |||||
migi | Adatlap | 522554 | 2013. január 19. 21:07 | ||
migi | Adatlap | 522552 | 2013. január 19. 20:52 | ||
búza | Adatlap | 522550 | 2013. január 19. 20:46 | ||
Megnézheti, de ott az összes kabin kép UM-ről szól, Ő pedig sima U-t épít! Egyébként 400 vagy 600? Mondjuk a kabin egyforma, de érdekelnének a részletek! | |||||
polomalev | Adatlap | 522543 | 2013. január 19. 19:28 | ||
búza | Adatlap | 522539 | 2013. január 19. 18:59 | ||
Szia! Sajnos csak az elsőről van, meg annak jobb oldaláról. Miből alkotod? Üdv: Búza | |||||
lacipapa | Adatlap | 522525 | 2013. január 19. 16:49 | ||
Szervusztok! Mig-21U-t építenék,1/48-ban,magyart,de nem találok hozzá a kabinról képanyagot.Ha volna valakiknek,pláne színesben,kérem lepjen meg vele.Ide is jó a fórumra,hátha másnak is jó lenne.Keresek még,1/48-as,21U botkormányokat(2db),gyanta v. fröcsi is jó lenne. Üdv,Laci |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Akkor viszont átfestették a számot! Most jobban megnéztem nagyítva is, és tényleg látszik a "8"-ban és a "9"-ben is a kerekebb szám fehér kontúrja ami átlátszik a szögletes szám pirosán!
Üdv R.